Πέμπτη, 19 Οκτωβρίου 2017

Πολύχρωμα και θρεπτικά φθινοπωρινά superfoods που πρέπει να προσθέσεις στη λίστα σου

Το φθινόπωρο τα χρώματα αλλάζουν, γίνονται ζεστά και όπως είχε πει ο Αμερικάνος συγγραφέας F. Scott Fitzgerald, «η ζωή ξεκινά ξανά με το φρέσκο αέρα του φθινοπώρου».

Βάλε στη λίστα σου λοιπόν και τις όμορφες, χρωματιστές και θρεπτικές τροφές του φθινοπώρου και το σώμα σου θα σε ανταμείψει.

Κύρα Αλεξάκου
Διδάκτωρ Φυσικών Επιστημών (Freie Universität Berlin) & Φωτογράφος
Είναι αλήθεια οτι η θάλασσα και οι καλοκαιρινές βραδιές μας λείπουν ήδη. Όμως το φθινόπωρο είναι από τις πιο όμοφες εποχές.
Όσον αφορά τη διατροφή, είναι η εποχή από πολλά superfoods τα οποία εκτός από νόστιμα, έχουν πολλά οφέλη για την υγεία.
Εκμεταλλευτείτε τα λοιπόν τώρα που είναι στα καλύτερα τους.
Μήλα
Η παροιμία «ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα» δεν βγήκε τυχαία.
Δεν είναι λίγες οι μελέτες που έχουν ασχοληθεί με την επίδραση των μήλων στην υγεία και όλες καταλήγουν σε θετικά συμπεράσματα.
Έχει βρεθεί οτι τα μήλα περιέχουν μια ισχυρή αντιοξειδωτική ουσία η οποία βοηθάει στην πρόληψη πολλών ασθενιών.
Προστατεύουν από καρδιαγγειακά νοσήματα και κατεβάζουν την «κακή» χοληστερίνη.
Μια μελέτη του 2012 που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Clinical Nutrtion, διαπίστωσε ότι η κατανάλωση μήλων, μεταξύ άλλων φρούτων, συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 εξαιτίας μιας κατηγορίας αντιοξειδωτικών ουσιών, των ανθοκυανινών.
Ρόδια
Το ρόδι και οι πανέμορφοι καρποί του που μοιάζουν με μικρά ρουμπίνια, έχει χρησιμοποιηθεί για «ιατρικούς» σκοπούς εδώ και χιλιάδες χρόνια, ιδιαίτερα στη Μέση Ανατολή.
Οι καρποί του είναι αποτελεσματικοί κατά των καρδιακών παθήσεων, της υψηλής αρτηριακής πίεσης και ορισμένων καρκίνων, κυρίως του καρκίνου του προστάτη.
Το ρόδι είναι πολύ καλή πηγή φυτικών ινών και είναι πλούσιο σε βιταμίνες A, C και E, σίδηρο και αντιοξειδωτικές ουσίες.
Τα ρόδια βοηθάνε επίσης στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης και ο χυμός τους βοηθάει στον «καθαρισμό» των αρτηριών.
Λαχανάκια Βρυξελλών
Συμφωνώ οτι είναι δύσκολο να τα αγαπήσεις, όμως τα λαχανάκια Βρυξελλών είναι μικρά και θαυματουργά.
Περιέχουν περισσότερη βιταμίνη C από τα πορτοκάλια, βιταμίνη Κ και φολικό οξύ, γνωστό και ως βιταμίνη Β9.
Η βιταμίνη Β9 είναι απαραίτητη για το σχηματιμό των ερυθρών και λευκών αιμοσφαιρίων στο μυελό των οστών και κατά την εγκυμοσύνη προστατεύει το έβρυο από την ανάπτυξη νευρολογικών παθήσεων.
Αντί για βραστά, ανακάτεψε τα σε ένα μπολ με λίγο ελαιόλαδο, αλάτι και πιπέρι και βάλτα στο φούρνο μέχρι να γίνουν τραγανά.
Κάστανα
Τα κάστανα τα έχουμε συνδέσει με φθινοπωρινές και χειμωνιάτικες εικόνες και πολλοί με παιδικές αναμνήσεις του καστανά στη γωνία του δρόμου.
Τα κάστανα αποτελούν επίσης και ένα θρεπτικότατο snack.
Έχει βρεθεί οτι η λειτουργία του εγκεφάλου μπορεί να βελτιωθεί από την τακτική τους κατανάλωση.
Είναι πλούσια σε βιταμίνες της οικογένειας Β, οι οποίες συνδέονται άμεσα με την σωστή νευρολογική ανάπτυξη και λειτουργία.
Επιπλέον, το κάλιο που περιέχουν τα κάστανα αυξάνει την ροή του αίματος στον εγκέφαλο και έτσι προάγει την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος, αυξάνοντας τη συγκέντρωση και τη μνήμη.
Κολοκύθες
Οι κολοκύθες είναι το σήμα κατατεθέν του Halloween και αποτελούν από τα πιο όμορφα decor του φθινοπώρου.
Έχουν επίσης μεγάλη θρεπτική δύναμη.
Οι κολοκύθες οφείλουν το χαρακτηριστικό τους πορτοκαλί χρώμα σε ουσίες που ονομάζονται καροτενοειδή, όπως η βήτα καροτίνη η οποία μετατρέπεται σε βιταμίνη Α.
Η βιταμίνη Α παίζει ρόλο στη σύνθεση λεμφοκυττάρων.
Τα λεμφοκύτταρα επιτίθενται άμεσα σε επιβλαβείς ουσίες και βοηθούν το ανοσοποιητικό σύστημα να παράγει αντισώματα, τα οποία προσβάλλουν δυνητικά επιβλαβείς ουσίες και προστατεύουν το σώμα από τη μόλυνση. Η κολοκύθα έχει επίσης μεγάλη περιεκτικότητα βιταμίνης C, η οποία βοηθάει στην καταπολέμηση κρυολογημάτων.
Κολοκυθόσποροι
Οι κολοκυθόσποροι με τη σειρά τους έχουν υψηλή περιεκτικότητα από φυτοστερόλες, οι οποίες έχει βρεθεί οτι μειώνουν σημαντικά την «κακή» χοληστερίνη.
Έχει βρεθεί επίσης οτι το λάδι των κολοκυθόσπορων έχει καρδιοπροστατευτικές και αντιυπερτασικές ιδιότητες.
Επιπλέον, οι μικροί και ταπεινοί κολοκυθόσποροι είναι ικανοί να σου φτιάξουν τη διάθεση.
Και αυτό γιατί περιέχουν το αμινοξύ τρυπτοφάνη, το οποίο συνδέεται άμεσα με την παραγωγή σεροτονίνης, ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες της καλής διάθεσης.
Γλυκοπατάτες
Οι γλυκοπατάτες οφείλουν και αυτές το πορτοκαλί τους χρώμα στη βήτα καροτίνη, η ποία μετατρέπεται σε βιταμίνη Α.
Μαζί με τις βιταμίνες C και E που περιέχουν, οι γλυκοπατάτες συνεισφέρουν στην καλή όραση και μπορούν έτσι να αποτρέψουν εκφυλιστικές βλάβες του ματιού.
Οι γλυκοπατάτες είναι επίσης μια καλή πηγή χολίνης, ενός μικροθρεπτικού συστατικού της οικογένεια των Β βιταμινών.
Η χολίνη, μεταξύ άλλων, βοηθά με τον ύπνο, την κίνηση των μυών, τη μάθηση και τη μνήμη και παίζει σημαντικό ρόλο στη μείωση της χρόνιας φλεγμονής.
Κόψε τη γλυκοπατάτα σε λωρίδες, βάλε λίγο ελαιόλαδο και αλάτι και βάλτες στο φούρνο.
Είναι μια υγειέστερη και πεντανόστιμη εναλλακτική της τηγανιτής πατάτας.
Το φθινόπωρο τα χρώματα αλλάζουν, γίνονται ζεστά και όπως είχε πει ο Αμερικάνος συγγραφέας F. Scott Fitzgerald, «η ζωή ξεκινά ξανά με το φρέσκο αέρα του φθινοπώρου».
Βάλε στη λίστα σου λοιπόν και τις όμορφες, χρωματιστές και θρεπτικές τροφές του φθινοπώρου και το σώμα σου θα σε ανταμείψει.
huffingtonpost.gr