
κωπηλατώντας, ταξιδεύω μαζί με τη γαλέρα μου σε αχαρτογράφητα νερά, προσαράζω σε ξεχασμένα λιμάνια και συλλέγω θησαυρούς... βλέπω πολλά, διαβάζω άλλα τόσα, καταγράφω ότι μου κεντρίζει το ενδιαφέρον και έχω μότο μου πως - το μονοπάτι της ζωής σ’ ένα γκρεμό τελειώνει Κι οπού ‘χει στην ψυχή φτερά, τ’ ανοίγει και γλιτώνει!!! τα νέα της γαλέρας λοιπόν...
Ετικέτες
- MUDr Vassaras Alexandros
- Robert Lanza
- botanologia.gr
- covid-19
- ntina writes
- ntinas photo
- Άκου Ανθρωπάκο
- Αντωνόπουλος Γιώργος -photographer-photoreporter
- Δημήτρης Κούβελας
- αυτάρκεια
- αυτοβελτίωση
- ευ ζην
- η ζωή στον πλανήτη Γη
- θόρυβος
- κλιματική αλλαγή
- μαθαίνω
- νερό
- συνταγές υγείας
- υγεία-ευεξία
- φωτιές
- φωτογραφίες και μία λέξεις
Τρίτη 3 Μαΐου 2022
COVID 19 - Ανοιχτή και Διαφανής Επιστήμη:Konstantinos Poulas - παρέμβαση του πρώην Προέδρου της Δημοκρατίας Π. Παυλόπουλου.

Δευτέρα 2 Μαΐου 2022
Παντελής Οικονόμου: Η αλήθεια και η αγάπη πάντα θριαμβεύει στο τέλος. Για όποιον ποντάρει στον φόβο του ιού και στον εκβιασμό του εμβολιασμού, αποκαλύπτεται η ατζέντα του, αργά ή γρήγορα. Ο χρόνος στενεύει απελπιστικά για ορισμένους ολίγιστους, αφού ακόμα περισσότεροι πλέον έχουν αντιληφθεί την (παγκόσμια και εγχώρια) απάτη και την πλάνη και δεν πέφτουν ξανά στην παγίδα.
Σάββατο 30 Απριλίου 2022
Επειδή λατρεύω τις παλιές κινηματογραφικές ταινίες : Η Ατιμασμένη/ ιταλική ταινία γυρισμένη το 1960, πρωτότυπος τίτλος Titanus

Η ταινία δεν είναι απλή.
Διακρίνει κάποιος αρκετές διαστρωματώσεις και θέματα που θέλει να θίξει ο δημιουργός. Πιστός στο δόγμα του νεορεαλισμού, εκτός από την αποτύπωση των χαρακτήρων των απλών ανθρώπων και τις δυσκολίες τους στην συγκεκριμένη περίοδο, περνάει και μηνύματα για την αυστηρή καθολική κοινωνία- ωραία η φράση της Sophia Loren "εγώ παντρεύτηκα την Ρώμη", η οποία παντρεύτηκε έναν γέρο για να μπορέσει να ξεφύγει από τον περιορισμό της επαρχίας, το φασιστικό καθεστώς του Μουσολίνι αλλά και τον προβληματισμό για την μεταπολεμική κατάσταση στην Ιταλία που αποτυπώνεται μέσα από τα λόγια του συμπαθητικού κομμουνιστή Μικέλε / Jean-Paul Belmondo.
Η Τσεζίρα / Σοφία Λόρεν και η κόρη της Ροζέτα / Eleonora Brown, εγκαταλείπουν την Ρώμη για να αποφύγουν τους βομβαρδισμούς - των Συμμάχων και μετά από αρκετές περιπέτειες επιστρέφουν στην ιδιαίτερη πατρίδα τους, μια ορεινή περιοχή της Νότιας Ιταλίας όπου έχουν καταφύγει και άλλες οικογένειες μέχρι να τελειώσει ο πόλεμος.
Εκεί η Τσεζίρα γνωρίζεται με τον Μικέλε, απόφοιτο της Φιλοσοφικής και γιο μαυραγορίτη, ο οποίος όπως είναι φυσικό την ερωτεύεται.
Η Sophia Loren είναι απολαυστική, επάξια νομίζω κέρδισε και το Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου για την ταινία και όσοι γνωρίζουμε και (λίγα) ιταλικά μπορούμε να απολαύουμε και τα λογοπαίγνια αλλά και τις γλωσσικές αντιθέσεις τις Ιταλίας.
Η τραγωδία δεν αργεί να φανεί.
Η πτώση του Μουσολίνι και η εμφάνιση των Συμμάχων, αρχικά ως Άγγλων κομάντος, έπειτα ως αποβατικών στρατευμάτων δεν αρκούν για να την αποτρέψουν.
Οι απελευθερωτές ουσιαστικά είναι μέρος της τραγωδίας.
Δεν είναι τυχαίο που ο Μικέλε ο κομμουνιστής αναλαμβάνει να εξηγήσει πρώτα στους Άγγλους κομάντος και έπειτα στον Γερμανό αρχισμηνία (τα δυο κύρια αντίπαλα στρατόπεδα στην Ιταλία) για το τι είναι η Ιταλία και γιατί δεν μπορούν να την καταλάβουν οι ξένοι.
Επιστρέφοντας στο χωριό από την κοντινή πόλη που είχαν πάει για τρόφιμα, ο Μικέλε και η Τσεζίρα πέφτουν πάνω σε μια εξαντλημένη γερμανική περίπολο η οποία υποχωρεί και με βίαιο τρόπο παίρνει μαζί τους σαν οδηγό τον Μικέλε - ο οποίος όπως είναι φυσικό δεν επιστρέφει, ποτέ) για να βρούνε οδό διαφυγής.
Μητέρα και κόρη αποφασίζουν να να γυρίσουν στην Ρώμη και στην διαδρομή τις βιάζουν (ομαδικά) τα στρατεύματα των «απελευθερωτών» Συμμάχων - για την ακρίβεια Μαροκινοί, σε μια ερειπωμένη εκκλησία.
Συντετριμμένες, με τις ζωές τους να έχουν αλλάξει για πάντα, συνεχίζουν το ταξίδι της επιστροφής με τις τύψεις να πνίγουν κυρίως την μητέρα επειδή δεν κατάφερε να προστατέψει την κόρη της.
Ούτε εδώ θα δούμε μάχες, θα δούμε περισσότερο τις συνέπειες των μαχών σε κατοικημένες περιοχές, δηλαδή βομβαρδισμούς, εκτελέσεις αμάχων, και τα συνήθη επακόλουθα της ανάμιξης ξένων στρατιωτικών με τον ντόπιο πληθυσμό -βιασμοί, λεηλασίες κλπ.
Η ταινία βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα, τον βιασμό δηλαδή χιλιάδων Ιταλίδων από Μαροκινούς ατάκτους - μέλη του Γαλλικού Εκστρατευτικού Σώματος, που συμμετείχαν στην μάχη του Μόντε Καζίνο. Υπάρχουν ελλείψεις και στο στρατιωτικό μέρος.
Τα άρματα των Αμερικανών δεν είναι παρά Μ47 Patton, τα οποία άρχισαν να παράγονται την δεκαετία του ’50, αντί των υποτιθέμενων Μ4 Sherman ή Μ24 Chaffee που χρησιμοποιούσαν οι Αμερικανοί την περίοδο.
Το γερμανικό He 111 που εκτελεί τον βομβαρδισμό είναι βγαλμένο από τα κινηματογραφικά επίκαιρα.
Δεν ξέρω αν η Sophia Loren πείθει βέβαια και σαν μητέρα μιας προεφηβικής ηλικίας κοπέλας - η Ροζέτα είναι δεκατριών, καθώς όταν γυρίστηκε η ταινία η Sophia Loren ήταν 26 ετών.
Παρ’ όλες τις «τεχνικές» ελλείψεις η ταινία δεν παύει να είναι κορυφαία, νοσταλγική και συνάμα να προκαλεί θλίψη και πικρία.
Δείτε την, έστω σαν κάτι εναλλακτικό, αν και όχι τόσο εύπεπτο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Ασπρόμαυρη, γλώσσα ιταλικά, διάρκεια 97 λεπτά.
Εναλλακτικοί τίτλοι La Ciociara / ιταλικά, Two Women / αγγλικά.
Παρασκευή 29 Απριλίου 2022
Σπυρος Καμπιωτης: "Οι μεγάλες ανατροπές και αλλαγές ιστορικά, δεν συνέβησαν γιατί ο κόσμος επαναστατούσε αλλά γιατί οι αδηφάγοι εξουσιαστές κάπου δεν τα έβρισκαν μεταξύ τους και τρώγονταν σαν τα λυσσασμένα σκυλιά"

Λοιπόν
Εδώ μέσα (και όχι μόνο) βλέπουμε πάρα πολλές φορές την προτροπή ή και την "αγανάκτηση" πολλών, στο γιατί ο κόσμος που βάλλεται και υποφέρει δεν ενώνεται ώστε για να αντιμετωπίσει και να αποτινάξει από πάνω του, αυτή ...την Λαίλαπα που έχει ξεσπάσει τα τελευταία ...όσα χρόνια.
Ακούστε.
Πώς είναι δυνατό να συμβεί κάτι τέτοιο (η ένωση δηλ. και η σύμπλευση) όταν ο κάθε ένας, τούτη την ένωση που επικαλείται την εννοεί ανάλογα με τα δικά του θέλω τις δικές του επιδιώξεις και τα δικά του συμφέροντα και οφέλη?
Πώς είναι δυνατόν αυτός ο κόσμος σύσσωμος να αντισταθεί όταν ο κάθε ένας επιδιώκει την λύση των δικών του και μόνο προσωπικών προβλημάτων, και όταν βρει (ή του βρουν) κάποια διέξοδο σε ορισμένα από αυτά, τότε ...από δω πάνε κι άλλοι?
Πώς είναι δυνατόν ο κόσμος αυτός να συνταχθεί σε ένα κοινό σκοπό κ΄ μέτωπο όταν ο ένας κοιτάει πώς θα βγάλει το μάτι του άλλου, πώς θα τον σπιλώσει, πώς θα τον υποβαθμίσει, πώς θα τον απαξιώσει?
Θα μπορούσαμε να πούμε πάρα πάρα πολλά γύρω απ΄ αυτά τα θέματα και τις συμπεριφορές και πάρα πολλές βιωματικές καταστάσεις που όλοι λίγο πολύ γνωρίζουμε ή έχουμε βιώσει.
Όμως.
Απλά αναρωτηθείτε το γιατί αυτός ο ¨ταλαίπωρος¨ λαός ήτανε υπόδουλος για 400 χρόνια. Γιατί αυτοί που επαναστατούσαν, συναντούσαν αντιδράσεις ακόμα και από ομοεθνείς τους...
Επίσης αναρωτηθείτε το γιατί, από αρχή γένεσις της ανθρωπότητας αυτή ταλαιπωρείται από τραγικά συμβάντα και γεγονότα, ανάλογα τις επιδιώξεις τον εκάστοτε εξουσιαστών (και κυρίως πολιτικών και ιερατικών).
Απλά να γνωρίζετε πως πάντα, όλοι αυτοί -οι ηγεμόνες- γνώριζαν τις αδυναμίες των λαών και τις χρησιμοποιούσαν αναλόγως τις επιδιώξεις των. Η ιστορία έχει καταγράψει λεπτομερώς από αρχαιοτάτους χρόνους σε όλα τα μήκη και όλα τα πλάτη του κόσμου, τις δολιότητες, τις βαρβαρότητες, τις αισχρότητες τις καταστροφές και τον όλεθρο που αυτός ο κόσμος έχει βιώσει και έχει υποστεί από τους εκάστοτε άφρονες εξουσιαστές, αφήνοντας στο διάβα τους εκατομμύρια θυμάτων και ποταμούς αίματος.
Θέλω επίσης να θυμίσω πως οι μεγάλες ανατροπές και αλλαγές ιστορικά, δεν συνέβησαν γιατί ο κόσμος επαναστατούσε αλλά γιατί οι αδηφάγοι εξουσιαστές κάπου δεν τα έβρισκαν μεταξύ τους και τρώγονταν σαν τα λυσσασμένα σκυλιά –τα παραδείγματα περί του αντιθέτου είναι ελάχιστα- (εξάλλου δυστυχισμένος και πεινασμένος λαός, πολύ σπάνια αντιδρά),
Τώρα, για την φαγωμάρα μεταξύ του –υπό κατοχήν- κόσμου, είναι ένα άλλο τεράστιο ζήτημα, που έχει συζητηθεί, αναλυθεί και χιλιο-ειπωθεί, απο χιλιάδες ερευνητές με έρευνες σε όλες τις επιστήμες και που τα αποτελέσματα αυτών των ερευνών έχουν χρησιμοποιηθεί και χρησιμοποιούνται από εξωνημένους, τόσο πολιτικούς όσο και ¨επιστήμονες¨, για επίτευξη συγκεκριμένων σκοπών και στόχων, που λίγο ή πολύ είναι γνωστοί σε όλους.
Θα κλείσω λέγοντας πως οι παλαιότεροι γνωρίζουν πολύ καλά πως προσωπικά (και το πλήρωσα και συνεχίζω να το πληρώνω) με μεγάλα κόστη και σε πολλά μέτωπα, κατανάλωσα εκατοντάδες εκατοντάδων ωρών, ερευνώντας, συλλέγοντας δεδομένα, αναλύοντας καταστάσεις (παραθέτοντας με στατιστικά μοντέλα και δεδομένα), περιγράφοντας, εξηγώντας, γράφοντας άρθρα, ... ...και τανάπαλιν.
Το αποτέλεσμα?
α) φωνή βοώντος εν τη ερήμω.
β) Επιθέσεις, Χαρακτηρισμοί, Αχαριστία.
γ) ...Ουδείς ασφαλέστερος εχθρός από τον ευεργετηθέντα αχάριστο. ...Και είναι πολλοί ανάθεμά τους.
Δ) Στους Απανταχού Κοπρίτες (όπου και αν αυτοί ευρίσκονται) ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ ΖΩΝΤΑΝΟΙ
Η παγίδα των social media

“Πριν λίγες μέρες ενώ ήμουν στην πισίνα είδα μια νεαρή μαμά και την μικρή της κόρη να μπαίνουν στο χώρο της πισίνας ντυμένες με πολύ ωραία μαγιό.
Η μαμά, με τις τέλειες χαλαρές μπούκλες δεμένες σε μια προσεκτικά «ατημελητη» ουρά, πέρασε τα πρώτα λεπτά μιλώντας δυνατά στο κινητό της με μια φίλη, ενώ η κόρη της στεκόταν όρθια περιμένοντας να μπει στην πισίνα.
Στη συνέχεια, αφού βρήκε τη σωστή γωνία και το σωστό φως, η μαμά έβγαλε το τρίποδο της και έβγαλε μερικές selfies με την κόρη της.
Η κόρη ζήτησε να μπει στην πισίνα.
Η μαμά είπε ότι θα περιμένει και μετά θα βγάλει φωτογραφία την κόρη της μπροστά από την πισίνα, μετά θα μπει στην πισίνα και μετά θα βγει από την πισίνα.
Η μικρή χαμογέλασε πλατιά και είπε "τυρί" σαν να το έχει κάνει εκατομμύρια φορές. Μετά η μαμά της είπε ότι μπορούσε να βουτήξει.
Ο μικρή κολύμπησε για μερικά λεπτά.
Η μαμά κάλεσε μια φίλη από το τηλέφωνό της και ξεκίνησε άλλη συζήτηση ενώ η Μικρή ευγενικά και επανειλημμένα την ρωτούσε "Μαμά, μπορείς να έρθεις μαζί μου στο νερό, σε παρακαλώ; "
Την αγνοούσε.
"Μαμά, θα ερθεις να παίξεις μαζί μου;"
"Ρώτησε άλλες 4 φορές. Η μαμά την κοίταξε αλλά δεν έκλεισε ποτέ το τηλέφωνο. Μετά από 10 λεπτά η μαμά τελείωσε την κλήση της, πήρε το αντηλιακό που δεν εφαρμόστηκε ποτέ, τα παιχνίδια νερού που δεν άγγιξαν ποτέ το νερό, και μετά η κόρη της βγήκε από την πισίνα.
Κάθισα εκεί και σκεφτόμουν τί είχα δει. Φανταζόμουν τις φωτογραφίες που τράβηξε να είναι τέλεια επεξεργασμένες και να δημοσιεύονται στα social media με τίτλο όπως "Ώρα για πισίνα με το κορίτσι μου! #Makingmemories".
Και σκέφτηκα ότι κάπου, μια άλλη μαμά θα είναι σπίτι με τα παιδιά της, το σπίτι χάλια με τα παιχνίδια παντού, τα μαλλιά της ανάστα και τα ρούχα της βρώμικα με σάλιο ή φυστικοβούτυρο.
Θα είναι κουρασμένη γιατί πέρασε τη μέρα μαγειρεύοντας, φροντίζοντας, καθαρίζοντας και παίζοντας με τα παιδιά της.
Θα δει αυτή τη φωτογραφία και θα συγκρίνει τον εαυτό της με την τέλεια μαμά στην πισίνα.
Ο εσωτερικός κριτής ίσως της ψιθυρίσει στο αυτί «δεν είσαι αρκετά καλή...
Δεν μοιάζεις με εκείνη τη μαμά στην πισίνα...
Δεν έχεις λεφτά για να αγοράσεις τέτοια ακριβά μαγιό και δεν έχεις χρόνο να φτιάξεις τέλειες αναμνήσεις σαν αυτή"
και φοβαμαι ότι αυτή η μαμά θα το πιστέψει. Θα νιώσει σαν αποτυχία.
Ποτέ δεν θα μάθει πώς ο χρόνος που πέρασε εκείνη τη μέρα ήταν τόσο καλύτερος στα μάτια των παιδιών της από τον χρόνο εκείνης της "τέλειας μαμάς" στην πισίνα.
Αυτό που βλέπουμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι πάντα αληθινό.
Μερικές φορές είναι ψεύτικο.
Άλλες πάλι φορές βλέπουμε απολύτως πραγματικές φωτογραφίες διακοπών και όμορφα σπίτια και φρεσκοφτιαγμένα μαλλιά αλλά είναι μόνο ΜΙΑ στιγμή.
Είναι η καλύτερη στιγμή από όλες, από μια μέρα που κατά τ’ άλλα ήταν δύσκολη, σαν τη δική μας.
Εργασία, καθάρισμα και ακατάστατο σπίτι!
Οι μαμάδες δεν (και δεν πρέπει να) συγκρίνονται.
Είσαι αρκετή!
Είσαι καταπληκτική και το καλύτερο είναι ότι είσαι ΑΛΗΘΙΝΗ!
Το βρώμικο πουκάμισό σου, το ακατάστατο σπίτι σου και τα χαρούμενα παιδιά σου είναι συχνά η αληθινή απόδειξη ότι τα πας περίφημα!”
https://www.facebook.com/chorafi.Counselling.Art/posts/1372494016548421
Τετάρτη 27 Απριλίου 2022
Διασκευή του "ήσουνα ξυπόλυτη" του Κώστα Μπέζου- ο τσακατσούκας, 1931, Πέτρος Κυριακός
"Η Τετράς, η ξακουστή του Πειραιώς» το πρώτο επαγγελματικό συγκρότημα «μπουζουκομπαγλαμάδων" |