Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 2021

"Μη με ζαλίζετε με συμπεράσματα! Το μοναδικό συμπέρασμα είναι ο θάνατος"

Χωρίς μάσκες γυρεύω να πω ότι νιώθω, δίχως να πω στον εαυτό μου ότι το νιώθω, όντας ελεύθερος από τον εαυτό μου και τους άλλους - Fernando António Nogueira de Seabra Pessôa

Κατάφερνε κάθε φορά το ακατόρθωτο – ξέφευγε από την πραγματικότητα μέσω των ετερωνύμων του και βουτούσε ολόκληρος μέσα σε έναν άλλο κόσμο, φανταστικό, τόσο όμως μα τόσο πραγματικό.
Όταν ο κόσμος του Fernando António Nogueira de Seabra Pessôa γινόταν βαρύς σαν μολύβι, τρύπωνε στον κόσμο του Álvaro de Campos, ο οποίος έλεγε χαρακτηριστικά, πως είναι πάντα κακό να ρωτάς, γιατί μπορεί να υπάρξει απάντηση, και όταν και δω δεν του άρεσε ή κάτι τον βάραινε, έφευγε και πήγαινε στον κόσμο του Ricardo Reis ή στον κόσμο του Alberto Caeiro, μπορεί και στον κόσμο του Bernardo Soares.
Έτσι και αλλιώς, γνώριζε πολλούς κόσμους, μπορεί και 80!!
Ναι, ναι 80 – τόσοι ήταν περίπου οι "ετερώνυμοί" του.
Και δεν ήταν οι ετερώνυμοι του Fernando διαφορετικές εκδοχές του εαυτού του, όχι, ήταν διαφορετικά άτομα με όλα όσα χαρακτηρίζουν ένα άτομο, μόνο που ζούσαν σε ένα άλλο κόσμο, διαφορετικό από αυτόν του ποιητή Fernando Pessôa, που όμως ο ποιητής τον γνώριζε πολύ καλά, αχαρτογράφητο όμως για τους αμύητους.
Και πέθανε ο ποιητής όπως ακριβώς το είχε πει: Θα πεθάνω όπως έζησα, καταμεσής στο συνονθύλευμα της ευτέλειας που μας περιστοιχίζει, ζυγισμένος ανάμεσα στα υστερόγραφα της απώλειας - αφήνοντάς μας παρακαταθήκη το μοναδικό συμπέρασμα των αξιωμάτων που ο ίδιος ο ονειροπαρμένος ποιητής έθεσε και διατύπωσε έτσι: "Μη με ζαλίζετε με συμπεράσματα! Το μοναδικό συμπέρασμα είναι ο θάνατος"
ntina

René Burri "Ποτέ δεν πίστευα ότι θα γίνω φωτογράφος"

René Burri, ο σπουδαίος φωτογράφος, του οποίου η επίδραση στην οπτική αντίληψη των νεότερων φωτογράφων ήταν τεράστια και καθοριστική...
Ο θρυλικός φωτογράφος του Magnum που δημιούργησε την ιστορική φωτογραφία του Che Guevara που έγινε έμβλημα.
Ο René Burri σπούδασε στη Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών στη γενέτειρά του στη Ζυρίχη της Ελβετίας. Από το 1953 έως το 1955 εργάστηκε ως σκηνοθέτης ντοκιμαντέρ και άρχισε να χρησιμοποιεί την περίφημη Leica ενώ έκανε τη στρατιωτική του θητεία.
Ο Burri έγινε συνεργάτης του Magnum το 1955 και έλαβε τη διεθνή προσοχή για ένα από τα πρώτα του ρεπορτάζ, για τα κωφάλαλα παιδιά, το Touch of Music for the Deaf , που δημοσιεύτηκε στο  περιοδικό LIFE .
Το 1956, ταξίδεψε σε όλη την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή και στη συνέχεια πήγε στη Λατινική Αμερική, όπου έκανε μια σειρά για τους Gauchos που δημοσιεύτηκε από το περιοδικό Du το 1959. Δούλεψε επίσης για ένα ελβετικό περιοδικό, για το οποίο φωτογράφιζε καλλιτέχνες όπως ο Πικάσο, ο Giacometti και Le Corbusier.
Έγινε πλήρες μέλος του Magnum το 1959 και άρχισε να εργάζεται για το βιβλίο του Die Deutschen , που κυκλοφόρησε στην Ελβετία το 1962, και για τον Robert Delpire τον επόμενο χρόνο με τον τίτλο Les Allemands.
Το 1963, ενώ εργαζόταν στην Κούβα, φωτογράφισε τον Ερνέστο 'Τσε' Γκεβάρα κατά τη διάρκεια συνέντευξης με έναν Αμερικανό δημοσιογράφο. Οι εικόνες του διάσημου επαναστάτη με το πούρο του εμφανίστηκαν σε όλο τον κόσμο.
Ο Burri συμμετείχε στη δημιουργία των Magnum Films το 1965 και στη συνέχεια πέρασε έξι μήνες στην Κίνα, όπου γύρισε την ταινία The Two Faces of China σε παραγωγή του BBC. 
Άνοιξε τη γκαλερί Magnum στο Παρίσι το 1962, ενώ συνέχισε τις δραστηριότητες του ως φωτογράφος. παράλληλα, έκανε κολάζ και σχέδια.
Το 1998, ο Burri κέρδισε το βραβείο Dr. Erich Salomon από τη Γερμανική Ένωση Φωτογραφίας. 
Μια μεγάλη αναδρομή έκθεση για το έργο του πραγματοποιήθηκε το 2004-2005 στο Maison Européenne de la Photographie στο Παρίσι και περιόδευσε σε πολλά άλλα ευρωπαϊκά μουσεία.
Ο René Burri πέθανε σε ηλικία 81 ετών στις 20 Οκτωβρίου 2014.

Φασκόμηλο – Το βότανο της αθανασίας πολλών αρχαίων λαών

Φασκόμηλο, γνωστό και ως αλισφακιά ή ελελίσφακος και το λατινικό του όνομα Salvia officinalis
Φασκόμηλο.
Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι χάριζε στον άνθρωπο την αθανασία.
Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι πίστευαν ότι ήταν ιερό, γιατί μπορούσε να σώσει την ζωή του ανθρώπου ή να του την χαρίσει.
Οι αρχαίοι Ρωμαίοι του είχαν μεγάλο σεβασμό και για αυτό συνόδευαν την συγκομιδή του με ειδικές τελετουργίες.
Οι Γάλλοι το ονομάζουν “το ελληνικό τσάι” και όπως οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι το χρησιμοποιούν σαν τρόφιμο και σαν ίαμα.
Οι Κινέζοι, το ιερό αυτό βοτάνι των αρχαίων Ελλήνων το ονόμαζαν “ελληνικό βλαστάρι” και το θεωρούσαν πολύ καλύτερο από το δικό τους τσάι.
Λέγεται ότι κατά την ακμή του εμπορίου του κινέζικου τσαγιού με την δύση, οι Κινέζοι αντάλλασσαν δύο δεσμίδες τσάι κινέζικο με μία δεσμίδα ελληνικό φασκόμηλο.
Στην Κρήτη που το φασκόμηλο φύεται εν αφθονία, υπήρχε παράδοση να γίνεται η συγκομιδή την πρώτη και την δεύτερη μέρα του Μάη και πριν από την ανατολή του ήλιου.
Φασκόμηλο: Το βοτανικό του όνομα Salvia officinalis προέρχεται από την λατινική λέξη salvare που σημαίνει “θεραπεύω – επουλώνω”
Εξαιτίας των θεραπευτικών του δυνάμεων και ιδιοτήτων το ονόμαζαν και “salvia salvatrix” δηλαδή σάλβια ο σωτήρ.
Φασκόμηλο το σωτήριον.
Και μιά μεσαιωνική παροιμία-κατά άλλους παλιά αραβική-έλεγε “γιατί να πεθάνει ένας άνθρωπος όταν στον κήπο του φυτρώνει φασκόμηλο;”
Ενώ η παράδοση των αγγλόφωνων λαών πίστευε ότι η φασκομηλιά φύτρωνε και ευδοκιμούσε μόνον σε κήπους σοφών και όπου αφέντης του σπιτιού ήταν η γυναίκα!
Και ας δούμε τι συμβαίνει σήμερα και γιατί το φασκόμηλο έχει προταθεί για την θεραπεία της νόσου Alzheimer...
read more:https://botanologia.gr/faskomilo-to-votano-tis-athanasias-pollon-archaion-laon/

Μάνος Δανέζης: μποζόνιο Higgs -Τι μας κρύβουν για το θάνατο

Μια πιο παλιά συζήτηση με τον Μάνο Δανέζη που είχε δημοσιευτεί στο Περιοδικό ΑΒΑΤΟΝ, το Φεβρουάριο του 2012
«Όταν λέμε ότι κάποιος γεννιέται ή πεθαίνει, εννοούμε επιστημονικά ότι χάνεται ή εμφανίζεται η δυνατότητα να τον αντιλαμβάνονται οι αισθήσεις μας»
Πριν λίγες μέρες μια είδηση έκανε το γύρο του κόσμου, κάνοντας λόγο για τη μεγαλύτερη επιστημονική ανακάλυψη των τελευταίων ετών: οι ερευνητές στο Cern εντόπισαν επιτέλους το πολυδιαφημιζόμενο Σωματίδιο του Θεού ή Μποζόνιο του Χιγκς, όπως είναι η επίσημη ονομασία του.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, πρόκειται για το πρωταρχικό στοιχείο ύλης που θα μας αποκαλύψει ό,τι δεν γνωρίζουμε για τη φύση της πραγματικότητας και το σύμπαν, από την πρώτη στιγμή της δημιουργίας του εως τώρα. 
Μια ανακάλυψη που αναμένεται να φέρει τα πάνω- κάτω στην εικόνα που έχουμε για τον κόσμο…
Καθώς λοιπόν τα διθυραμβικά σχόλια για τη σπουδαία αυτή ανακάλυψη έδιναν και έπαιρναν, αποφασίσαμε να ζητήσουμε την άποψη ενός ειδικού, παλιού γνώριμου του ΑΒΑΤΟΝ, του επίκουρου καθηγητή αστροφυσικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Μάνου Δανέζη.
Στη συζήτηση που ακολουθεί, ο Δρ. Δανέζης μας λέει ότι το μοντέλο της ύλης που ξέραμε έχει πλέον ριζικά αλλάξει και μας αποκαλύπτει τι στην πραγματικότητα είναι η υλική υπόσταση του ανθρώπου. Στο πλαίσιο αυτής της «νέας πραγματικότητας» ακόμα και ο θάνατος θα μπορούσε να ξεπεραστεί!
- Χρήστος Ελμάζης (περιοδικό Άβατον):
Καθηγητά Δανέζη ξέρω ότι παρακολουθείτε με μεγάλο ενδιαφέρον τα τεκταινόμενα στο CERN. Πως σχολιάζεται τις τελευταίες εκκωφαντικές εξελίξεις;
Να ξεκινήσω λέγοντας ότι σέβομαι απεριόριστα όλους τους επιστήμονες που αγωνίζονται να βρουν κάτι καινούργιο, που υπόσχεται να αλλάξει τη ζωή μας. 
Αυτό όμως που με βρίσκει αντίθετο είναι όλο αυτό το μάρκετινγκ που αρχίζει να απλώνεται γύρω από την επιστήμη. Επιχειρείται ένας εξευτελισμός της δηλαδή, με όρους αγοράς.
Η έρευνα για την ανεύρεση του Μποζονίου Χίγκς είναι η μόνη έρευνα που δοξάστηκε και πλασαρίστηκε ως μεγάλο γεγονός, προτού καν αυτό ανακαλυφθεί.
Μιλάμε για κάτι καθαρά αντιεπιστημονικό. 
Χρειάζονται πολλές επαναλήψεις ενός πειράματος, επαληθεύσεις και αξιολόγηση των δεδομένων από την υπόλοιπη επιστημονική κοινότητα για να δημοσιευτεί κάτι επίσημα. 
Πρέπει να έχει προηγηθεί μια «βάσανος επιστημονική» πριν αρχίσουμε τις ανακοινώσεις. 
Δεν στήνουμε γιορτές και πανηγύρια για κάτι το οποίο υποτίθεται ότι ΘΑ βρούμε.
Μα όλα τα ΜΜΕ παρουσίασαν ως γεγονός την ανακάλυψη του σωματιδίου…
Προσέξτε,δεν είπε κανένας ότι το βρήκαν. 
Είπαν ότι έχουμε μια ένδειξη ότι ίσως κάτι υπάρχει. 
Ο ίδιος ο διευθυντής του CERN προέτρεψε τους συναδέλφους του να έχουν υπομονή, να επιδείξουν σωφροσύνη και να είναι συγκρατημένοι στις προσδοκίες τους. 
Ερωτηθείς δε από δημοσιογράφους για το πώς νοιώθει για τον επικείμενο εντοπισμό του Μποζονίου, απάντησε ότι η Φυσική δεν έχει να κάνει με συναισθήματα αλλά με τη λογική.
 Εκτός όμως από αυτοσυγκράτηση, υπάρχουν πολλοί σοβαροί άνθρωποι που αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό το ζήτημα και αμφισβητούν το κατά πόσο το υποατομικό σωματίδιο είναι το «άγιο δισκοπότηρο» των επιστημών.
Εκφραστής αυτής της άποψης είναι και ο δημοσιογράφος της εφημερίδας Guardian, Andrew Brown ο οποίος σε άρθρο του λέει κατά λέξη: «Η ονομασία του Μποζονίου σε σωματίδιο του Θεού ήτανε μια ευφυέστατη κίνηση μάρκετινγκ γιατί αμέσως όλοι κατέγραψαν την ύπαρξή του στην μνήμη τους, χωρίς ουσιαστικά να πλουτίσουν την γνώση τους γύρω από αυτό. Σε διαφορετική περίπτωση, οι επιστήμονες δε θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν τις επιχορηγήσεις που όπως φαίνεται κέρδισαν».
Όπως καταλαβαίνετε, παίζονται διάφορα παιχνίδια εδώ. 
Πάντως όταν το βρουν και το δημοσιεύσουν επίσημα, θα μπορεί και η υπόλοιπη επιστημονική κοινότητα να εκφέρει άποψη.
Γιατί όμως είναι τόσο σημαντική η ανακάλυψή του;
Γιατί θα μπορέσουμε να γυρίσουμε πίσω στις ρίζες αυτού που λέμε «ύλη». 
Παραμένει ένα άλυτο μυστήριο ακόμα τι ακριβώς είναι.
Είτε όμως η ύλη προέρχεται από το Μποζόνιο του Χίγκς είτε από οτιδήποτε άλλο, δεν έχει καμία σχέση με αυτά που ξέραμε- δηλαδή αυτή η ουσία που επεξεργαζόμαστε με τα χέρια και τα όργανά μας και γίνεται αισθητή μέσω των αισθήσεών μας.
Και όλα αυτά τα σώματα και τα αντικείμενα που μας περιβάλλουν;
Εκεί έξω στο σύμπαν δεν υπάρχει τίποτα από όλα αυτά. 
Εκεί υπάρχει μόνο ένας ωκεανός από κοχλάζουσα ενέργεια. 
Η ενέργεια αυτή προσπίπτει στα όργανά μας, αυτά παίρνουν ένα τμήμα της, το μεταφέρουν μέσω των νευρώνων στον εγκέφαλο και εκεί η ενέργεια μεταμορφώνεται σε αυτό που ονομάζουμε αισθητό κόσμο.
Άρα ο κόσμος που βλέπω και αισθάνομαι, στην ουσία κατασκευάζεται μέσα στο κεφάλι μου;
Ακριβώς!
Κι εμείς οι άνθρωποι, όμως, ανήκουμε σε αυτόν τον «κόσμο». Τι συμβαίνει με τη δική μας υπόσταση;
Ο Δημόκριτος με σαφήνεια μας λέει πως, «οτιδήποτε αντιλαμβάνονται οι αισθήσεις μας είναι ψευδές. Το μόνο πραγματικό είναι ότι αντιλαμβάνεται η νόησή μας». 
Τα ίδια λέει και ο Πλάτωνας.
Με τον όρο νόηση εννοούμε τη συνείδηση, που ταυτίζεται με την έννοια του πνεύματος και της ελευθερίας. 
Σκέφτομαι άρα υπάρχω. 
Από τη στιγμή που διαθέτουμε νόηση,έχουμε ύπαρξη. 
Το υλικό μας υπόστρωμα ( τα σώματά μας) παρόλα αυτά είναι κομμάτι του φυσικού κόσμου.
Εφόσον δε η νέα επιστήμη έχει αλλάξει το παλιό μοντέλο για το φυσικό νόμο (ύλη, χώρος,χρόνος) καταλήγουμε στο ότι αυτό που ονομάζουμε «άνθρωπος» είναι επίσης ένα κατασκεύασμα των αισθήσεών μας.
Είμαστε δηλαδή ένα τίποτα;
Όχι,είμαστε κάτι πολύ περισσότερο, απλά στην παρούσα κατάστασή μας δεν μπορούμε να το συλλάβουμε. 
Ας το δούμε σε ένα άλλο επίπεδο: σύμφωνα με τη θεωρία της σχετικότητας αυτό που ονομάζουμε ύλη δεν είναι τίποτε άλλο από μια καμπύλωση του τρισδιάστατου χώρου προς την τέταρτη διάσταση (χρόνος).
Όταν προκύψει αυτή η καμπύλωση των τριών διαστάσεων προς την τέταρτη, και αν περάσει ένα ελάχιστο όριο, τότε η φυσιολογία του ανθρώπου αντιλαμβάνεται αυτή την καμπύλωση ως πυκνότητα υλοενέργειας.
Αν συνεχίσει να αυξάνεται αυτή η πυκνότητα του υλικού (το «πηγάδι» της καμπύλωσης να βαθαίνει κατά κάποιο τρόπο) και φτάσει πάλι ένα ανώτατο όριο,τότε θα χάσουμε από τα μάτια μας, δηλαδή από τις αισθήσεις μας,αυτή την πυκνότητα υλοενέργειας. 
Αυτό ονομάζεται Φαινόμενο των Μελανών Οπών.
Άρα αν πάρω το χώρο των τριών διαστάσεων και αρχίσω να τον καμπυλώνω προς την τέταρτη, αρχίζουμε να βλέπουμε το υλικό υπόστρωμα του ανθρώπου. 
Αυτό το ονομάζουμε ανάπτυξη. 
Αν αρχίζει να μικραίνει το «πηγάδι» της καμπύλωσης, αυτό το ονομάζουμε φθορά.
Την ανάπτυξη και τη φθορά μαζί την ονομάζουμε κύκλο της ζωής του ανθρώπου. 
Καταλαβαίνεται λοιπόν πως το μόνο γεγονός που δεν μπορούν να αντιληφθούν οι αισθήσεις μας είναι η αυξομείωση της τέταρτης διάστασης, που μας δίνει την αίσθηση της ύπαρξης της ζωής.
Ακούγεται σαν υπάρχει η δυνατότητα μέσα από τη συνάρτηση αυτή να ξεφύγουμε από τον κύκλο της φθοράς. 
Θα μπορούσαμε ίσως να αποφύγουμε το θάνατο.
Θεωρητικά, ναι. 
Αφού η υλική μας υπόσταση δεν είναι τίποτα άλλο από μια καμπύλωση του χώρου, το πρωτογενές στοιχείο που γεννά αυτή την ύλη και εκείνη αρχίζει να διέπεται από όρους ανάπτυξης/ φθοράς, είναι ο χώρος.
Ο χώρος, για να σας δώσω να καταλάβετε, είναι αυτό το τίποτα, το μη αντιληπτό γύρω μας- ένα κατασκεύασμα έξω από τη δυνατότητα των ανθρώπινων αισθήσεων. 
Ένα μαθηματικό γεγονός. 
Ε, αυτό δε χάνεται, υπάρχει πάντα πιθανότατα έτοιμο να ξανακαμπυλωθεί.
Τελικά,όταν λέμε ότι κάποιος γεννιέται ή πεθαίνει, εννοούμε επιστημονικά ότι χάνεται ή εμφανίζεται η δυνατότητα να τον αντιλαμβάνονται οι αισθήσεις μας.
Όλα αυτά τα λέμε στην αστροφυσική για τα αστέρια. 
Δηλαδή για να πούμε ότι κάπου υπάρχει η ιδέα της δημιουργίας ενός αστεριού, πρέπει η πυκνότητα της υλοενέργειας να είναι από μια τιμή και πάνω.
«Όπως πάνω έτσι και κάτω» σύμφωνα με το γνωστό ερμητικό ρητό…
Έχουμε μια αίσθηση ατομικότητας και διαίρεσης. Εσύ είσαι εσύ και εγώ είμαι εγώ. 
Η διαίρεση, η τομή σε πολλά κομμάτια είναι προϊόν της δυνατότητας του εγκεφάλου μας και της φυσιολογίας μας. 
Εκεί έξω στο σύμπαν δεν υπάρχουν τομές, όλα είναι Ένα. 
Υπάρχει ένα συστατικό, θες να το πεις ενέργεια, θες να το πεις αόρατο κενό, θες να το πεις Θεό; 
Αυτή την ενιαία δημιουργία, αυτή τη κοχλάζουσα ενέργεια εκεί έξω, όταν την προσλάβει η φυσιολογία του ανθρώπου της δημιουργεί τομές, της δημιουργεί ατομικότητες.
Εξαιτίας της νέας αυτής οπτικής, η σύγχρονη επιστήμη καθαίρει την ύλη από το μέχρι πρότινος θρόνο της;
Ένας ολόκληρος πολιτισμός, ο δυτικός, στηριζόταν στο εννοιολογικό περιεχόμενο αυτού που λέμε ύλη. Ότι δηλαδή είναι το πρωταρχικό γεγονός του σύμπαντος. 
Έτσι είχε προκύψει από τις ανακαλύψεις του 16ου και 17ου αιώνα.Εφόσον λοιπόν η ύλη είναι το πρωταρχικό συμπαντικό γεγονός, αρχίσαμε στη ζωή μας να αναζητάμε την ύλη και τα παράγωγά της, θυσιάζοντας προς όφελός της το σύνολο των αξιών, των ιδεών και των «πιστεύω» μας.
Φτάσαμε σε σημείο να εξευτελιστούμε για να μπορέσουμε να αποκτήσουμε την ύλη και τα επακόλουθά της. Σύντομα όμως η ύλη θα χάσει αυτόν τον αξιακό της χαρακτήρα. 
Διότι δεν είμαστε ύλη πια!
Μια τέτοια δήλωση θα μπορούσε να επιφέρει τρομαχτικές αλλαγές…
Ακριβώς.
Για φαντάσου όμως έναν άνθρωπο που έχει αντιληφθεί τον ανώτερο χαρακτήρα του και το ανώτερο εγώ του, μέσα σε μια ενότητα συμπαντική- τι θα ζητάει από την κοινωνία; 
Θα ζητάει άλλα αγαθά, τα οποία δεν είναι έτοιμα και δε μπορεί η παρούσα κοινωνική δομή να τα δώσει.
Όταν λες ότι όλα είναι ένα, χάνεται η αίσθηση της ατομικότητας, του «εγώ». 
Συνειδητοποιώντας κανείς ότι δεν είναι αυτό το φθαρτό σαρκίο, δεν είναι πράγμα, θα αντιληφθεί ότι αυτό που βλέπουν οι αισθήσεις είναι μια εικόνα, έναmatrix.
Και για να υπάρχει η εικόνα, θα πρέπει αναγκαστικά να υπάρχει κάπου το πρότυπό της.
Αν αρχίσει να αναζητάει αυτό το πρότυπο, τότε τίποτα δε θα τον συγκρατεί πια.
Μια κοινωνία που θα βάλει το σαρκίο σε δεύτερη μοίρα, χωρίς να το παραγνωρίζει βέβαια, είναι επικίνδυνη για τον παλιό πολιτισμό.
Οπότε χρειάζεται μια μεταστροφή, μια μετά-νοια;
Ακριβώς,όμως αυτή η μεταστροφή είναι επώδυνη. 
Θα πρέπει να αλλάξουμε συνειδησιακό καθεστώς.
Πρακτικά ποιό θα μπορούσε να είναι το πρώτο βήμα για μια τέτοια μεταστροφή;
Το πρόβλημα μιας κοινωνίας είναι ο φόβος. 
Ό,τι κακό προκύπτει στον άνθρωπο είναι μέσω του φόβου. 
Ο φόβος δημιουργείται από την έννοια της ανάγκης. 
Φοβάμαι γιατί θα στερηθώ κάτι που έχω ανάγκη.
Όταν δημιουργώ πλαστές ανάγκες, δημιουργώ παραπανίσιους φόβους. 
Άρα το φούσκωμα των αναγκών δημιουργεί γιγάντεμα των φόβων. 
Και ένας φοβισμένος άνθρωπος, ποτέ δε μπορεί να είναι ελεύθερος άνθρωπος.
Να λοιπόν το πρώτο βήμα: να περιορίσουμε τις ανάγκες μας στις φυσικές μας ανάγκες,για να περιορίσουμε τους φόβους μας στους φυσικούς φόβους. 
Έτσι κάθε μέρα θα γινόμαστε όλο και πιο ελεύθεροι.

dr Δημήτρης Κούβελας: Να θυμίσω το θεσμικώς αυτονόητο και για να μην ξεχάσουμε όσα ξέρουμε:

 
Από το χρονολόγιο του dr Δημήτρη Κούβελα

Ο dr Δημήτριος Κούβελας είναι Καθηγητής Φαρμακολογίας & Κλινικής Φαρμακολογίας της Ιατρικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης - https://www.facebook.com/dimitrios.kouvelas/posts/10159444526988374

Να θυμίσω το θεσμικώς αυτονόητο και για να μην ξεχάσουμε όσα ξέρουμε:

1η Ενότητα.
1. Ιατρική Εκπαίδευση παρέχουν οι Ιατρικές Σχολές μόνο!
2. Η εκπαιδευτική διαδικασία προβλέπει διαχωρισμό σε μαθήματα που τα διδάσκουν ΕΙΔΙΚΟΙ!
3. Οι ειδικοί έχουν ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ, ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ και ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΕΡΓΟ
4. Δεν υπόκεινται σε έλεγχο της έκφρασης της επιστημονικότητάς τους, στην ειδικότητα ή στο αντικειμένό τους και ΔΕΝ ΔΙΩΚΟΝΤΑΙ γι αυτό (συνταγματικό δικαίωμα)
Αφού το εμπεδώσαμε,
2η Ενότητα
1. Τα εμβόλια προκαλούν ενεργητική ανοσία
2. Οι ανοσοκατασταλμένοι, δεν έχουν τη δυνατότητα ενεργητικής ανοσίας και γι αυτό η χρήση εμβολίων, είναι ΑΧΡΗΣΤΗ και ίσως ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ όσες δόσεις και αν χορηγήσουμε
3. Αν ο εμβολιασμένος νοσεί και μεταδίδει, δεν υπάρχει τρόπος δημιουργίας τείχους ανοσίας
4. Σε οποιοδήποτε φαρμακευτικό προϊόν εκτιμάται ΑΤΟΜΙΚΩΣ η σχέση κόστους/οφέλους, για τον καθένα ξεχωριστά και αυτό γίνεται με τη βοήθεια του ιατρού του, που ΟΦΕΙΛΕΙ να πάρει ιστορικό, να προβεί σε κλινική εξέταση, σε εργαστηριακή διερεύνηση κλπ, προκειμένου να δώσει ΕΝΤΟΛΗ-συνταγή, ενυπόγραφα, παίρνοντας και την ΕΥΘΥΝΗ της πράξης!
6. Δεν χορηγούνται ΝΕΑ προϊόντα σε παιδιά, εφήβους εγκύους, χωρίς πλήρη έλεγχο σε ΧΡΟΝΙΚΟ ΒΑΘΟΣ!
7. Δεν υπάρχουν χημικές ουσίες ή βιολογικά προϊόντα που χρησιμοποιούνται ως φάρμακα/εμβόλια, ΧΩΡΙΣ ΕΝΔΕΙΞΗ. Η ένδειξη (συγκεκριμένη νόσος, σύμπτωμα ή σύνδρομο) και όχι η χημική δομή κάνει το φάρμακο!!!
8. Η άδεια (την χορηγεί ΜΟΝΟ ΕΜΑ ή/και ΕΟΦ), προβλέπει εκτός από ένδειξη, αντενδείξεις, ανεπιθύμητες δράσεις, αλληλεπιδράσεις, προσαρμογές ανάλογα με ειδικές ομάδες, δόσεις χρονική διάρκεια κλπ. Όταν η άδεια αναφέρει αδυναμία περιγραφής κάποιας κατηγορίας τότε ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΧΡΗΣΗ στη συγκεκριμένη κατηγορία.
9. Όταν η άδεια περιλαμβάνει όρους ή συνθήκες (αυτές ΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ευλαβικά)
10. Σε φαρμακευτικά προϊόντα με προσωρινή, υπό όρους άδεια λόγω επιτακτικής ανάγκης, η χρήση γίνεται σε όσους έχουν ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ και όχι όπου να ναι με τη συνθήκη ΚΟΥΤΟΥΡΟΥ, ενώ η ΦΑΡΜΑΚΟΕΠΑΓΡΥΠΝΗΣΗ είναι ΕΝΤΑΤΙΚΟΤΑΤΗ. Οι υγειονομικοί οφείλουν να ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ να ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΝ και να ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ο,τι υποπίπτει στην αντίληψή τους, ως δυνητική ανεπιθύμητη ή ΜΗ Δραστικότητα.
ΕυΘύνη για τα παραπάνω έχουν
Α. Οι ΙΑΤΡΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ (άγνοια νόμου η οδηγίας απαγορεύεται)
Β. Οι Σχολές Επιστημών Υγείας
Αν οι δύο παραπάνω ΘΕΣΜΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ όχι μόνο δεν κάνουν τη δουλειά τους, ως οφείλουν, αλλά ΔΙΩΚΟΥΝ (και ποινικά), ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ Ακαδημαϊκούς Δασκάλους ή αναγνωρίζουν άσχετους, ως ειδικούς, ή χειρότερα, ΑΥΤΟΑΝΑΚΥΡΗΣΣΟΝΤΑΙ ΕΙΔΙΚΟΙ,
τότε ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ!