Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2023

Επειδή λατρέυω και την μαγειρική - τι κάνω, αν δεν έχω αλεύρι που φουσκώνει μόνο του!

Η συνταγή μου θέλει φαρίνα ή αλεύρι που φουσκώνει μόνο του, και, ω!!!
Έχω μόνο αλεύρι.
Και ω, του θαύματος,μια παλιά θύμηση ξεπροβάλλει από το μυαλό μου - τη μάνα μου να μου λέει:
έτοιμο το λεμόνι και η σόδα?
Τι ήθελε να πει η αγαπημένη μορφή?
πως μπορώ να κάνω το αλεύρι μου να φουσκώσει με σόδα και λεμόνι  
Η μέση αναλογία είναι:
- 500gr/μισό κιλό αλεύρι 
- 1½ κουταλάκι του γλυκού μαγειρική σόδα μαζί με 
- 1 κουταλιά της σούπας χυμό λεμονιού και αυτό γιατί η σόδα προϋποθέτει μείξη με κάτι όξινο για να "λειτουργήσει"
Αν στο ντουλάπι της κουζίνας μου έχω baking powder και δεν θέλω να χρισιμοποιήσω σόδα και λεμόνι η αναλογία είναι:
- 500gr/μισό κιλό
 - 3½ κουταλάκια του γλυκού baking powder!
ntina

Άσκηση ολοκληρωμένης χαλάρωσης

dr. Ελένη Τσουκαλή: Άσκηση ολοκληρωμένης χαλάρωσης χωρίς μουσική. 
Θεωρώ πως αφού έχετε ασκηθεί αρκετά στις ασκήσεις των τριών πρώτων μαθημάτων που έχουν μουσική χαλαρωτική, είναι ώρα πια, να μάθετε να χαλαρώνετε με αυτοσυγκέντρωση, χωρίς άλλη βοήθεια,  στην παρακολούθηση της αναπνοής σας, της κυκλοφορίας σας και των εικόνων του οραματισμού σας. 
Έτσι θα μπορείτε να χαλαρώνετε χωρίς εξάρτηση και βοήθεια, όπου και όποτε το χρειάζεστε.
Παρακολουθείστε το βίντεο:

Λάδι με δεντρολίβανο και δάφνη, για τους κιρσούς

Το πολύτιμο δεντρολίβανο, το ελιξήριο της νεότητάς μας, είναι ένα από τα βότανα της αγαπημένης μου ομάδας των πολύτιμων και αμέσου δράσεως βοτάνων.
Οι ιδιότητες και δράσεις του είναι παροιμιώδεις.
Μεταξύ αυτών, οι αντιφλεγμονώδεις και αναλγητικές, τις οποίες έχουν επιβεβαιώσει πολλές πειραματικές μελέτες, καθώς είναι οι πλέον μελετημένες.
Σε προκλινικά δε στάδια, το αιθέριο έλαιο του δενδρολίβανου έχει χρησιμοποιηθεί τοπικά για μυϊκούς και ρευματικούς πόνους, το δε λάδι του για κιρσούς και ευρυαγγείες.
  

                  

https://www.youtube.com/@botanologia_gr8178

*Το άτομο νοσεί όταν αφήσει τον οργανισμό του να εξασθενήσει* . (Ιπποκράτης από την Κω , 460 - 370 π.χ.)

από το χρονολόγιο της Evangelou Marianna
ΘΕΡΑ -ΠΕΥΩ, ΤΕΡΑΣ -ΠΑΥΩ. ΣΤΑΜΑΤΑΩ ΤΑ ΤΕΡΑΤΑ.
ΟΙ ΘΕΡΑ ΠΕΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΑΓΕ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΑ ''ΤΕΡΑΤΑ '' ΜΑΣ?
ΙΣΩΣ ΑΥΤΟ ΕΞΗΓΕΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΠΟΥ ΚΑΠΟΙΟΙ ΘΕΡΑ ΠΕΥΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΟΧΙ.
ΠΟΣΟ ΠΡΟΘΥΜΟΣ ΕΙΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΑ ΤΕΡΑΤΑ ΣΟΥ?
ΑΡΑΓΕ ΣΤΟΝ ΜΥΘΟ ΤΗΣ ΛΕΡΝΑΙΑΣ ΥΔΡΑΣ , ΤΑ ΠΛΟΚΑΜΙΑ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΜΙΚΡΑ ΕΓΩ?
Η ΜΑΧΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΠΟΛΛΑ ΜΙΚΡΑ ΕΓΩ, ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΣΟΥ ΠΑΙΡΝΕΙ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΞΑΣΘΕΝΕΙΣ;;;;
*Το άτομο νοσεί όταν αφήσει τον οργανισμό του να εξασθενήσει* . (Ιπποκράτης από την Κω , 460 - 370 π.χ.)
Κατά τον Ιπποκράτη η αιτία της ασθένειας βρίσκεται στον ίδιο τον άρρωστο και ο ιατρός χρειάζεται να τον εξετάσει ενδελεχώς για να την βρει.
ΕΝΑΣ ΙΚΑΝΟΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ ΣΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΣΟΥ.
Ο ψυχολογικός παράγοντας ήταν γνωστός στην ίαση της νόσου γι αυτό ήταν γνωστή η χρήση ανενεργών, εικονικών φαρμάκων αυτών που σήμερα η ιατρική αποκαλεί placebo. Ο Ιπποκράτης αναγνώριζε ότι διέπραττε απάτη όμως, επιδρώντας στην ψυχολογία ανακούφιζε τον άρρωστο.
*Ασχολείται με τις αρρώστιες ο γιατρός, αλλά γιατρεύει η φύση* . (Ιπποκράτης, *ΦΥΣΙΣ, ΝΟΣΩΝ ΙΑΤΡΟΣ*) .
“Η Χώρα των Τυφλών”, όπου σε μια κοινωνία εκ γενετής τυφλών βγάζουν τελικά τα μάτια από τον μόνο άνθρωπο που μπορεί και βλέπει, για να τον... θεραπεύσουν!
Αφού έβλεπε πράγματα που οι άλλοι τ’ αγνοούσαν, δεν μπορεί παρά να ήταν τρελός – και η αιτία του κακού, σύμφωνα με τους τυφλούς, ήταν τα μάτια του, μιας και αυτά ήταν τα μόνα όργανα που δεν είχαν εκείνοι.
Χ. Τζ. Ουέλλς
 
Σχολιασμός Vassaras Alexandros:
Η έμπνευση είναι περισσότερο ενθύμηση δεδομένων που γνωρίζουμε οι Ιατροί Θεραπευτές άλλοι λιγότερο άλλοι περισσότερο…
Όποιος έχει διαβάσει το ΑΡΜΑ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ (ΦΑΙΔΡΟΣ, Πλάτων) γνωρίζει ότι στο «άρμα» με «αναβάτη» την ψυχή, έχουμε ζέψει δυο άλογα, ένα άσπρο και ένα μαύρο (ΕΠΙΘΥΜΗΤΙΚΟΝ και ΘΥΜΟΕΙΔΕΣ).
Ο αναβάτης ως ΗΝΙΟΧΟΣ οφείλει να ελέγχει τις ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ (πλαστές ή μη ανάγκες) και τους ΕΘΙΣΜΟΥΣ (συνήθειες κακές ή καλές).
Με τη βοήθεια της ΓΝΩΣΗΣ ή/και της ΠΙΣΤΗΣ προσπαθεί να οδηγήσει το άρμα συλλέγοντας σίγουρα ποικίλες εμπειρίες κατά τη διαδρομή, της αναζήτησης της τελικής «Ιθάκης», δηλαδη της θέωσης, της ένωσης με το Θείο.
Ένας Ηνίοχος που κατάφερε εν ζωή να οδηγήσει με επιτυχία το άρμα ήταν ο ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ, ο οποίος ΚΡΑΤούσε τους ΙΠΠΟΥΣ και οδηγούσε το Άρμα ο ίδιος βασιζόμενος στην Γνώση ή/και την Πίστη.
Άλλος Ηνίοχος εν ζωή ήταν ο Κένταυρος Χείρων, ο οποίος ενσωμάτωσε τα «δυο» «α-λογα» και ως ένας «Ηνίοχος-άλογα»/Κένταυρος «κάλπαζε» προς τη θέωση.
Και οι δυο ασχολούνταν με την Υγεία και την μεταλαμπάδευαν ως Δάσκαλοι-Θεραπευτές, στους ανθρώπους και ήρωες γύρω τους.
Όποιος αφεθεί στην δύναμη των «αλόγων» του άρματος και δεν τα ιππεύει/οδηγεί με σύνεση και στόχο, καταλήγει να γίνει ΘΕΡΙΟ ΚΥΝΗΓΟΣ των ΑΝΑΓΚΩΝ (επιθυμιών) και των ΕΞΕΩΝ (εθισμών) του…
Υπο το πρίσμα των ανωτέρω μπορούμε να δούμε την λέξη ΘΕΡΑΠΕΥΩ και με μια άλλη προσέγγιση πέραν του «ΤΕΡΑΣ-ΠΑΥΩ» … αυτήν του ΘΕΡΙΑ-ΙΠΠΕΥΩ / ΘΕΡΑΠΕΥΩ !
Ο ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ είναι λοιπόν και εκείνος που μπορεί να ιππεύσει/οδηγήσει το θεριό/ασθενή, τον κυριευμένο από τα «άλογα» του, ή να δαμάσει τα θεριά/άλογα και να δώσει στον αναβάτη τη γνώση ή/και την πίστη για να γίνει ΗΝΙΟΧΟΣ του άρματος του!
και…
Ο Θεραπευτής μπορεί να θεραπεύσει τον αναβάτη ή να καταστήσει με γνώση/πίστη τον αναβάτη σε ικανό ΗΝΙΟΧΟ/θεραπευτή του εαυτού του, ώστε να οδηγήσει, με τα άλογα του, το άρμα στη ΘΕΩΣΗ, τον τελικό στόχο της αναζήτησης της ΨΥΧΗΣ του.
Όλοι οι Ιατροί είμαστε μικροί Ιπποκράτες, ή τουλάχιστον Ιπποκρατικοί και Ιπποκρατίζοντες, αλλιώς εννοείται ούτε θεραπευτές είμαστε όπερ ούτε Ιατροί είμαστε !!
Και έτσι με εργαλείο την ΜΕΤΑΛΑΜΠΑΔΕΥΣΗ ΓΝΩΣΕΩΝ στις ΨΥΧΕΣ γύρω μας, εκπληρώνουμε το έργο μας, δίνουμε ελευθερία στις ψυχές, να επανέλθουν στην διαδρομή της αναζήτησης και να λέμε ειλικρινά και επί της ουσίας «ΘΕΡΑΠΕΥΩ» !!