Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2021

Πες το με ένα ποίημα - Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα. Τι νόμους πια θα κάμουν οι Συγκλητικοί; Οι βάρβαροι σαν έλθουν θα νομοθετήσουν.

Περιμένοντας τους βαρβάρους

- Τι περιμένουμε στην αγορά συναθροισμένοι;
Είναι οι βάρβαροι να φθάσουν σήμερα.

- Γιατί μέσα στην Σύγκλητο μια τέτοια απραξία;
Τι κάθοντ' οι Συγκλητικοί και δεν νομοθετούνε;

Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.
Τι νόμους πια θα κάμουν οι Συγκλητικοί;
Οι βάρβαροι σαν έλθουν θα νομοθετήσουν.

- Γιατί ο αυτοκράτωρ μας τόσο πρωί σηκώθη,
και κάθεται στης πόλεως την πιο μεγάλη πύλη
στον θρόνο επάνω, επίσημος, φορώντας την κορόνα;

Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.
Κι ο αυτοκράτωρ περιμένει να δεχθεί.
τον αρχηγό τους. Μάλιστα ετοίμασε
για να τον δώσει μια περγαμηνή. Εκεί
τον έγραψε τίτλους πολλούς κι ονόματα.

- Γιατί οι δυο μας ύπατοι κι οι πραίτορες εβγήκαν
σήμερα με τες κόκκινες, τες κεντημένες τόγες·
γιατί βραχιόλια φόρεσαν με τόσους αμεθύστους,
και δαχτυλίδια με λαμπρά, γυαλιστερά σμαράγδια·
γιατί να πιάσουν σήμερα πολύτιμα μπαστούνια
μ' ασήμια και μαλάματα έκτακτα σκαλιγμένα;

Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα·
και τέτοια πράγματα θαμπώνουν τους βαρβάρους.

- Γιατί κι οι άξιοι ρήτορες δεν έρχονται σαν πάντα
να βγάλουνε τους λόγους τους, να πούνε τα δικά τους;

Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα·
κι αυτοί βαριούντ' ευφράδειες και δημηγορίες.

- Γιατί ν' αρχίσει μονομιάς αυτή η ανησυχία
κι η σύγχυσις. (Τα πρόσωπα τι σοβαρά που εγίναν).

Γιατί αδειάζουν γρήγορα οι δρόμοι κι οι πλατέες,
κι όλοι γυρνούν στα σπίτια τους πολύ συλλογισμένοι;

Γιατί ενύχτωσε κι οι βάρβαροι δεν ήλθαν.
Και μερικοί έφθασαν απ' τα σύνορα,
και είπανε πως βάρβαροι πια δεν υπάρχουν.
Και τώρα τι θα γενούμε χωρίς βαρβάρους.
Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μια κάποια λύσις.
~~~~~~~~~~
Επεξηγήσεις:
Αγορά: το Forum των Ρωμαίων, ο τόπος, όπου στα αρχαία χρόνια μαζευόταν ο λαός. Εκεί γίνονταν συζητήσεις, μεταδίδονταν ειδήσεις και μιλούσαν οι ρήτορες.
Σύγκλητος: συλλογικό σώμα διαφόρων αρχαίων και νεότερων πολιτειών με ύψιστα καθήκοντα (νομοθετικά, διοικητικά κτλ.).
τον: του (ιδιωμ. τύπος).
ύπατος: τίτλος ανώτατου άρχοντα με ευρύτατες δικαιοδοσίες.
πραίτορες: ανώτεροι άρχοντες στην αρχαία Ρώμη και το Βυζάντιο.
τόγα ή ταγκά:επίσημη περιβολή ανώτατων αξιωματούχων.
αμέθυστος: πολύτιμος λίθος.
~~~~~~~~~~~~~~
To χειρόγραφο του ποιήματος Περιμένοντας τους βαρβάρους
από τα «Αυτόγραφα Ποιήματα 1896-1910» (Αρχείο Καβάφη)

Δεν συζητάμε τους εμβολιασμούς αλλά την πολιτική χρήση του Green Pass - Giorgio Agamben

     Αυτό που προκαλεί εντύπωση στις συζητήσεις για το green pass και το εμβόλιο είναι ότι, όπως συμβαίνει όταν μια χώρα διολισθαίνει χωρίς να το καταλαβαίνει στον φόβο και στη μισαλλοδοξία –και αναμφιβόλως αυτό συμβαίνει σήμερα στην Ιταλία–, οι θεωρούμενες σαν αντίθετες απόψεις όχι μόνο δεν παίρνονται υπόψη στα σοβαρά, αλλά τυγχάνουν μιας βιαστικής άρνησης, όταν δεν γίνονται, καθαρά και ξάστερα, αντικείμενο σαρκασμών και προσβολών. Θα λέγαμε ότι το εμβόλιο έχει γίνει ένα θρησκευτικό σύμβολο το οποίο, όπως σε κάθε πίστη, χρησιμεύει ως το διακριτικό σύμβολο φίλων και εχθρών, σωσμένων και καταδικασμένων. Πώς μπορούμε να θεωρήσουμε σαν επιστημονική και όχι θρησκευτική μια θέση που αρνείται την εξέταση διαφορετικών θέσεων;
     Γι’ αυτό είναι σημαντικό, πρώτα απ’ όλα, να ξεκαθαρίσουμε ότι το πρόβλημα για μένα δεν είναι το εμβόλιο, όπως στις προηγούμενες παρεμβάσεις μου δεν ήταν η πανδημία, αλλά η πολιτική χρήση που τους γίνεται, δηλαδή ο τρόπος με τον οποίο, ήδη από τον αρχή, τυγχάνουν χειρισμού από τους κυβερνώντες.
     Στους φόβους που εκφράστηκαν στο κείμενο που υπέγραψα εγώ και ο Μάσιμο Κατσάρι, κάποιος απρόσεκτα αντέταξε ότι δεν πρέπει να ανησυχούμε, «γιατί ζούμε σε δημοκρατία». Πώς είναι δυνατό να μην καταλαβαίνει ότι μια χώρα που τώρα πια εδώ και σχεδόν δύο χρόνια βρίσκεται σε κατάσταση εξαίρεσης και στην οποία αποφάσεις που συμπιέζουν σοβαρά τις ατομικές ελευθερίες εισάγονται μέσω διαταγμάτων (είναι σημαντικό το γεγονός ότι τα μέντια μιλούν το δίχως άλλο για «διάταγμα Ντράγκι», λες και εκπορεύεται από ένα και μοναδικό άτομο), δεν είναι πλέον, εκ των πραγμάτων, μια δημοκρατία; Πώς είναι δυνατόν η αποκλειστική επικέντρωση στις μολύνσεις και στην υγεία να μας εμποδίζει να αντιληφθούμε τον Μεγάλο Μετασχηματισμό που συμβαίνει στην πολιτική σφαίρα, στην οποία, όπως συνέβη με τον φασισμό, μια ριζική αλλαγή μπορεί να επέλθει εκ των πραγμάτων χωρίς να αλλάζει το κείμενο του Συντάγματος; Και δεν θα έπρεπε να σκεφτούμε το γεγονός ότι στις προβλέψεις εξαίρεσης και στα μέτρα που από καιρού εις καιρόν παίρνονται, δεν υπάρχει μια καταληκτική ημερομηνία, αλλά πως αυτά ανανεώνονται ακατάπαυστα, δηλώνοντας σχεδόν, όπως οι κυβερνήσεις δεν κουράζονται να επαναλαμβάνουν, ότι τίποτα δεν θα είναι πλέον όπως πριν και πως συγκεκριμένες ελευθερίες και συγκεκριμένες βασικές δομές της κοινωνικής ζωής στις οποίες είχαμε συνηθίσει, καταργούνται επ’ αόριστον; Αν είναι όντως αλήθεια ότι αυτός ο μετασχηματισμός –και η αυξανόμενη αποπολιτικοποίηση της κοινωνίας ως αποτέλεσμά του– είναι ήδη εδώ και καιρό σε εξέλιξη, δεν θα ήταν εξαιτίας αυτού του γεγονότος πολύ περισσότερο επείγον να σταθούμε και να αποτιμήσουμε, όσο προλαβαίνουμε, τις ακραίες επιπτώσεις; Έχει ειπωθεί ότι το μοντέλο που μας κυβερνά δεν είναι πλέον η κοινωνία της πειθαρχίας αλλά η κοινωνία του ελέγχου, όμως μέχρι ποιο σημείο μπορούμε να δεχτούμε αυτός ο έλεγχος να μας συμπιέζει;
     Είναι σε αυτό το πλαίσιο που πρέπει να θέσουμε το πολιτικό πρόβλημα του green pass, χωρίς να το συγχέουμε με το ιατρικό πρόβλημα του εμβολίου, με το οποίο δεν συνδέεται απαραίτητα (έχουμε κάνει στο παρελθόν εμβόλια κάθε τύπου, χωρίς ποτέ κάτι τέτοιο να προχωρά στη διάκριση των πολιτών σε δύο κατηγορίες). Το πρόβλημα δεν είναι, πράγματι, μόνο αυτό, αν και σοβαρότατο, της διάκρισης μιας κατηγορίας πολιτών σε πολίτες δεύτερης κατηγορίας: είναι επίσης κι αυτό, που σαφώς βρίσκεται περισσότερο από το άλλο στο βάθος της σκέψης των κυβερνήσεων, του τριχοειδούς και απεριόριστου ελέγχου που αυτός ο έλεγχος συνεπάγεται για τους ανοήτως υπερηφανεύομενους κατόχους του «πράσινου πιστοποιητικού». Πώς είναι δυνατόν –ρωτάμε για μια ακόμη φορά– να μην αντιλαμβάνονται ότι όντας υποχρεωμένοι να επιδεικνύουν το διαβατήριό τους ακόμη και όταν πηγαίνουν στον κινηματογράφο ή το εστιατόριο, θα ελέγχονται σε κάθε τους βήμα;
     Στο κείμενό μας επικαλεστήκαμε την αναλογία με την «προπίσκα», δηλαδή το διαβατήριο που οι πολίτες της Σοβιετικής Ένωσης όφειλαν να δείχνουν προκειμένου να μετακινηθούν από το ένα μέρος στο άλλο. Έχουμε εδώ την ευκαιρία να διακριβώσουμε, αφού δυστυχώς μοιάζει αναγκαίο, τι είναι μια δικαιο-πολιτική αναλογία. Μας επέπληξαν δίχως κανέναν ότι εισάγουμε μια αναλογία ανάμεσα στη διάκριση που προκύπτει από το green pass και στις διώξεις των εβραίων. Πρέπει να τονίσουμε μια για πάντα ότι μόνο ένας ανόητος θα μπορούσε να εξισώσει τα δύο φαινόμενα, που προφανώς είναι εντελώς διαφορετικά. Όμως δεν είναι λιγότερος ανόητος όποιος αρνείται να εξετάσει την καθαρά δικαιική αναλογία –εγώ έχω σπουδάσει νομικά– ανάμεσα σε δύο κανόνες, τον φασιστικό για τους εβραίους και αυτόν για τη θέσπιση του green pass. Ίσως δεν είναι άχρηστο να πούμε ότι αμφότεροι οι κανόνες εισήχθησαν μέσω διαταγμάτων και ότι αμφότεροι, για όποιον δεν έχει μια αντίληψη απλώς θετικιστική του δικαίου, είναι απαράδεκτοι, γιατί –ανεξάρτητα από τους προβαλλόμενους λόγους– οδηγούν αναγκαστικά στη διάκριση μιας κατηγορίας ανθρωπίνων όντων, κάτι απέναντι στο οποίο ένας εβραίος θα έπρεπε να είναι ιδιαιτέρως ευαίσθητος.
     Για μια ακόμη φορά όλα αυτά τα μέτρα, για όποιον διαθέτει μια ελάχιστη πολιτική φαντασία, εντάσσονται στο πλαίσιο του Μεγάλου Μετασχηματισμού που οι κυβερνήσεις των κοινωνιών μοιάζουν να έχουν στο μυαλό τους –δεχόμενος, αντιθέτως, ότι δεν πρόκειται, όπως είναι πιθανό, για την τυφλή πορεία μιας τεχνολογικής μηχανής, που τώρα πια έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο. Πολλά χρόνια πριν μια επιτροπή της γαλλικής κυβέρνησης με κάλεσε να πω τη γνώμη μου για τη θέσπιση μιας νέας ευρωπαϊκής ταυτότητας, που περιείχε ένα τσιπ με όλα τα βιολογικά δεδομένα ενός ατόμου, όπως και κάθε άλλη πιθανή πληροφορία γι’ αυτό. Μου φαίνεται προφανές ότι το πράσινο πιστοποιητικό είναι το πρώτο βήμα για αυτή την ταυτότητα, η εισαγωγή της οποίας είχε για κάποιον λόγο αναβληθεί.
     Σε ένα τελευταίο πράγμα θα ήθελα να στρέψω την προσοχή όποιου θέλει να συζητήσει χωρίς να προσβάλλει. Τα ανθρώπινα όντα δεν μπορούν να ζήσουν αν δεν δώσουν στη ζωή λόγους και αιτιολογήσεις, που κάθε φορά παίρνουν τη μορφή των θρησκειών, των μύθων, των πολιτικών πεποιθήσεων, των φιλοσοφιών και των ιδεωδών κάθε είδους. Αυτές οι αιτιολογήσεις μοιάζουν σήμερα –τουλάχιστον στο πιο πλούσιο και τεχνολογικοποιημένο τμήμα της ανθρωπότητας– να αμβλύνονται και οι άνθρωποι να βρίσκονται, ίσως για πρώτη φορά, μπροστά στην καθαρή βιολογική τους επιβίωση, την οποία, απ’ ότι φαίνεται, είναι ανίκανοι να αποδεχτούν. Μόνο αυτό μπορεί να εξηγήσει γιατί, αντί να δέχονται το απλό, γλυκό δεδομένο να ζουν ο ένας δίπλα στον άλλο, νιώθουν την ανάγκη να εγκαθιδρύσουν έναν αδυσώπητο υγειονομικό τρόμο, στον οποίο η ζωή χωρίς πλέον ιδεατές αιτιολογήσεις, απειλείται και τιμωρείται κάθε στιγμή από ασθένειες και θάνατο. 
Έτσι όπως δεν έχει νόημα να θυσιαστεί η ελευθερία στο όνομα της ελευθερίας, έτσι δεν είναι δυνατό να απαρνηθούμε, στο όνομα της γυμνής ζωής, αυτό που κάνει τη ζωή άξια να τη ζει κανείς.
πηγή:xwroselkoul.blogspot.com
«La Stampa», 30/7/2021

Τα παιδιά που τρώνε περισσότερα φρούτα και λαχανικά έχουν καλύτερη ψυχική υγεία

Νέα έρευνα διαπιστώνει ότι τα παιδιά που τρώνε περισσότερα φρούτα και λαχανικά έχουν καλύτερη ψυχική υγεία. 
Η μελέτη είναι η πρώτη που διερευνά τη συσχέτιση μεταξύ της πρόσληψης φρούτων και λαχανικών, για πρωινό και μεσημεριανό γεύμα και της ψυχικής ευεξίας σε παιδιά σχολικής ηλικίας στο Ηνωμένο Βασίλειο. 
Η ερευνητική ομάδα μελέτησε δεδομένα από σχεδόν 9.000 παιδιά σε 50 σχολεία. 
Διαπίστωσαν ότι τα είδη πρωινού και μεσημεριανού γεύματος που κατανάλωναν τόσο οι μαθητές πρωτοβάθμιας όσο και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συσχετίστηκαν σημαντικά με την ευημερία.
Τα παιδιά που τρώνε υγιεινά τρόφιμα και η διατροφή τους είναι γεμάτη με φρούτα και λαχανικά, έχουν καλύτερη ψυχική ευεξία -- σύμφωνα με νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο της East Anglia.

Η νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε είναι η πρώτη που διερευνά τη σχέση μεταξύ της πρόσληψης φρούτων και λαχανικών, στο πρωινό και μεσημεριανό γεύμα και της ψυχικής ευεξίας σε παιδιά σχολικής ηλικίας στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Δείχνει πώς η κατανάλωση περισσότερων φρούτων και λαχανικών συνδέεται με καλύτερη ευημερία μεταξύ των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 
Και τα παιδιά που κατανάλωναν πέντε ή περισσότερες μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα είχαν τις υψηλότερες βαθμολογίες για την ψυχική ευεξία.
Τη μελέτη ηγήθηκε η UEA Health and Social Care Partners σε συνεργασία με το συμβούλιο της κομητείας Norfolk.
Η ερευνητική ομάδα λέει ότι πρέπει να αναπτυχθούν στρατηγικές δημόσιας υγείας και σχολικές πολιτικές για να διασφαλιστεί, ότι η καλή ποιότητα των τροφών θα είναι διαθέσιμη σε όλα τα παιδιά πριν και κατά τη διάρκεια του σχολείου για τη βελτιστοποίηση της ψυχικής ευεξίας και την ενδυνάμωση των παιδιών να εκπληρώσουν, να αναπτύξουν και να "ξεδιπλώσουν" πλήρως τις δυνατότητές τους.
Η επικεφαλής ερευνήτρια Καθηγήτρια Ailsa Welch, από την Ιατρική Σχολή Norwich της UEA, δήλωσε: 
"Γνωρίζουμε ότι η κακή ψυχική ευεξία είναι ένα σημαντικό πρόβλημα για τους νέους και είναι πιθανό να έχει μακροπρόθεσμες αρνητικές συνέπειες.
Οι πιέσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και της σύγχρονης σχολικής κουλτούρας έχουν διαφημιστεί ως πιθανοί λόγοι για την αύξηση του επιπολασμού της χαμηλής ψυχικής ευημερίας στα παιδιά και τους νέους.
Και υπάρχει μια αυξανόμενη αναγνώριση της σημασίας της ψυχικής υγείας και ευημερίας στην πρώιμη ζωή -κυρίως επειδή τα προβλήματα ψυχικής υγείας των εφήβων συχνά επιμένουν μέχρι την ενηλικίωση, οδηγώντας σε χειρότερα αποτελέσματα και επιτεύγματα στη ζωή.
Ενώ ο σύνδεσμος μεταξύ διατροφής και σωματικής υγείας είναι αρκετά κατανοητοί, μέχρι τώρα, δεν έχουν γίνει πολλά γνωστά για το εάν η διατροφή παίζει ρόλο στη συναισθηματική ευεξία των παιδιών. 
Έτσι, ξεκινήσαμε να διερευνήσουμε τη σχέση μεταξύ διατροφικών επιλογών και ψυχικής ευεξίας ανάμεσα στους μαθητές."
Η ερευνητική ομάδα μελέτησε δεδομένα από σχεδόν 9.000 παιδιά σε 50 σχολεία σε όλο το Νόρφολκ (7.570 παιδιά δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και 1.253 παιδιά δημοτικού) που ελήφθησαν από την Έρευνα για την υγεία και την ευημερία των παιδιών και των νέων του Norfolk.
Αυτή η έρευνα ανατέθηκε από το τμήμα Δημόσιας Υγείας του Συμβουλίου της κομητείας Norfolk και το Norfolk Safeguarding Children Board. 
Ήταν ανοιχτό σε όλα τα σχολεία του Norfolk τον Οκτώβριο του 2017.
Τα παιδιά που συμμετείχαν στη μελέτη ανέφεραν μόνοι τους τις διατροφικές τους επιλογές και συμμετείχαν σε τεστ ψυχικής ευεξίας κατάλληλες για την ηλικία τους που κάλυπταν τη χαρά, τη χαλάρωση και τις καλές διαπροσωπικές σχέσεις.
Ο καθηγητής Welch είπε: 
"Όσον αφορά τη διατροφή, διαπιστώσαμε ότι μόνο το ένα τέταρτο των παιδιών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το 28% των παιδιών δημοτικού ανέφεραν ότι τρώνε τις συνιστώμενες πέντε-5- μερίδες φρούτα και λαχανικά την ημέρα. 
Και το απογοητευτικό ήταν πως λιγότερο από ένα στα δέκα παιδιά δεν έτρωγαν καν, φρούτα ή λαχανικά.
Περισσότερα από ένα στα πέντε παιδιά δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ένα στα 10 παιδιά δημοτικού δεν έτρωγαν πρωινό. 
Και περισσότερα από ένα στα 10 παιδιά δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν έτρωγαν μεσημεριανό"
Η ομάδα εξέτασε τη συσχέτιση μεταξύ διατροφικών παραγόντων και ψυχικής ευεξίας και έλαβε υπόψη και άλλους παράγοντες που μπορεί να έχουν αντίκτυπο -- όπως δυσμενείς εμπειρίες παιδικής ηλικίας και καταστάσεις στο σπίτι.
Ο dr Richard Hayhoe, επίσης από την Ιατρική Σχολή Norwich της UEA, είπε: 
"Βρήκαμε ότι η καλή διατροφή σχετίζεται με καλύτερη ψυχική ευεξία στα παιδιά. 
Και ότι μεταξύ των παιδιών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ιδιαίτερα, υπήρχε μια πραγματικά ισχυρή σχέση μεταξύ της διατροφής με υψηλής θρεπτικής αξίας τρόφιμα, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά και η καλύτερη ψυχική ευεξία.
Διαπιστώσαμε επίσης ότι τα είδη πρωινού και μεσημεριανού γεύματος που κατανάλωναν τόσο οι μαθητές της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συσχετίστηκαν επίσης σημαντικά με την ευημερία.
Τα παιδιά που έτρωγαν ένα παραδοσιακό πρωινό είχαν καλύτερη ευεξία από εκείνα που έπιναν μόνο ένα σνακ ή ποτό. 
Τα παιδιά, δε της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έπιναν ενεργειακά ποτά για πρωινό είχαν ιδιαίτερα χαμηλές βαθμολογίες ψυχικής ευεξίας, ακόμη χαμηλότερες και από εκείνα τα παιδιά που δεν κατανάλωναν καθόλου πρωινό.
Σύμφωνα με τα στοιχεία μας, σε μια τάξη 30 μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, περίπου 21 παιδιά κατανάλωναν πρωινό συμβατικού τύπου και τουλάχιστον τέσσερα παιδιά δεν έχουν τίποτα να φάνε ή να πιουν πριν ξεκινήσουν τα μαθήματα το πρωί.
Ομοίως, τουλάχιστον τρεις μαθητές θα πάνε σε απογευματινά μαθήματα χωρίς να φάνε μεσημεριανό γεύμα. 
Αυτό είναι ανησυχητικό και πιθανόν να επηρεάσει όχι μόνο τις ακαδημαϊκή επίδοση στο σχολείο αλλά και τη σωματική και ψυχική τους ανάπτυξη.
Ένα άλλο ενδιαφέρον πράγμα που βρήκαμε ήταν ότι η διατροφή είχε τόσο πολύ, ή και ακόμα  περισσότερο αντίκτυπο στην ευημερία όσο και οι παράγοντες όπως οι τακτικοί καυγάδες ή η βία στο σπίτι"

Η dr Ailsa Welch δήλωσε: 
"Ως δυνητικά τροποποιήσιμος παράγοντας σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο, η διατροφή αντιπροσωπεύει έναν σημαντικό στόχο δημόσιας υγείας, για στρατηγικές αντιμετώπισης της ψυχικής ευημερίας της παιδικής ηλικίας.
Στρατηγικές δημόσιας υγείας και σχολικές πολιτικές θα πρέπει να αναπτυχθούν για να διασφαλιστεί, ότι η καλή ποιότητα διατροφής ua είναι διαθέσιμη σε όλα τα παιδιά, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια του σχολείου, προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η ψυχική ευημερία και να ενδυναμωθούν τα παιδιά να "ξεδιπλώσουν" πλήρως τις δυνατότητές τους".