Πέμπτη 4 Απριλίου 2024

η διαισθητική γνώση

Η διαίσθηση αποτελεί μια εκπληκτική και όχι καλά γνωστή διαδικασία άμεσης απόκτησης μιας γνώσης, η οποία φαίνεται να "παρακάμπτει" το δρόμο της αναλυτικής λογικής σκέψης, απόδειξης, σαν να εμφανίζεται από το πουθενά. 
Για παράδειγμα η ιστορία με το μήλο του Νεύτωνα που του αποκάλυψε την έννοια της βαρύτητας, 
το εύρηκα του Αρχιμήδη και πολλές γνώσεις που όπως αναφέρουν πολλοί επιστήμονες, εφευρέτες, 
φιλόσοφοι κλπ τους αποκαλύφθηκαν διαισθητικά  και στη συνέχεια μέσα από τη λογική ανάλυση θεμελίωσαν τη γνώση που τους αποκαλύφθηκε με αυτό τον τρόπο. 
Ή διαισθητικά κάνανε διάφορες υποθέσεις, στα μαθηματικά για παράδειγμα, οι οποίες "διαισθητικά" θεωρείται ότι ισχύουν.
Η διαίσθηση φαίνεται να βασίζεται στο ότι ο εγκέφαλος συνεχίζει να δουλεύει στα προβλήματα που του βάζουμε και χωρίς εμείς να έχουμε συνείδηση αυτής της διαδικασίας. 
Εξ άλλου το συνειδητό μέρος της εγκεφαλικής δραστηριότητας, των σκέψεων, όπως και μιας απόφασης για παράδειγμα που παίρνουμε, αποτελεί ένα μικρό μέρος της συνολικής διεργασίας που γίνεται στον εγκέφαλο. 
Έτσι για να υπάρξει η διαίσθηση προϋποθέτει ότι μας απασχολεί έντονα ένα πρόβλημα στο οποίο θέλουμε να βρούμε μια λύση. 
Αυτό σημαίνει ότι και όταν κοιμόμαστε ο εγκέφαλος πιθανόν να βλέπει όνειρα που θα έχουν σχέση μ' αυτό το πρόβλημα και θα "δουλεύει" να βρει λύση. 
Όταν συγκεντρώνουμε την προσοχή μας, το συνειδητό δηλαδή μέρος, με έντονο τρόπο, στην αναζήτηση μια λύσης, τότε συγκεντρώνουμε τους προβολείς του εγκεφάλου σε ένα ή λίγα σημεία, που έχουμε καταλήξει "λογικά" ότι βρίσκεται η λύση. 
Το σταμάτημα της αναζήτησης, η χαλάρωση, ο ύπνος, σ' αυτές τις περιπτώσεις, μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να συνεχίζεται(μη συνειδητά πια) αυτή η αναζήτηση και αλλού, εκεί που η λογική, προσανατολισμένη σε συγκεκριμένα πεδία, δεν μας είχε οδηγήσει. 
Η ένταση της αναζήτησης σημαίνει μια γενική κινητοποίηση του εγκεφάλου, διερεύνηση όλων των πιθανών συσχετισμών που μπορεί να γίνουν ώστε να υπάρξει αποτέλεσμα.
Αποτελεί ταυτόχρονα ένα ξεπέρασμα των δυνατοτήτων μιας συγκεκριμένης λογικής ανάλυσης, που πολλές φορές αδυνατεί να δώσει λύσεις, με την ενότητά της με άλλα αισθητηριακά στοιχεία από άλλα πεδία γνώσης, που φαινομενικά δεν έχουν σχέση μεταξύ τους αλλά μπορεί να συνδέονται στα πλαίσια μιας πιο συνολικής θεώρησης και από αυτή την άποψη φαίνεται να δίνουν πιο στέρεο αισθητικά αποτέλεσμα. 
Μάλιστα ορισμένες τάσεις στα μαθηματικά δέχονται τη διαίσθηση σαν τη μοναδική πηγή των μαθηματικών και κύριο κριτήριο της ακρίβειας των δομών της.
Ο Σοπενάουερ θεωρούσε ότι μόνο ξεπερνώντας τη βούληση και τη λογική της μπορούμε να προσεγγίσουμε μέσω της διαίσθησης την πραγματική γνώση. 
Για τον Σοπενάουερ η ικανότητα ενατένισης πέρα από τη βούληση, το ξεπέρασμά της, κάνει δυνατή αυτό που ονομάζει αισθητική εμπειρία και την αντικειμενική διείσδυση στον κόσμο των ιδεών.
Μια άλλη εξήγηση για τη διαίσθηση που είναι ίσως πιο εφάνταστη και ελκυστική, είναι ότι μέσω του υποσυνείδητού μας επικοινωνούμε με το συλλογικό υποσυνείδητο που υπάρχει στο έδαφος της κοινής γνώσης της ανθρωπότητας, έτσι όπως έχει συσσωρευθεί χιλιάδες χρόνια και υπάρχει δυνητικά και μέσα μας. 
Είναι αυτό που αναφέρουν πολλοί που οραματίστηκαν νέες ιδέες και ανακαλύψεις ότι η ιδέα κυκλοφορούσε “κάπου” και αυτοί το μόνο που κάνανε ήταν να την αναγνωρίσουν. 
Αυτή η άποψη όμως, κατά τη γνώμη μου, δεν αναιρεί την προηγούμενη.
Η διαισθητική γνώση πρέπει στη συνέχεια να επιβεβαιωθεί ότι ισχύει, με τη λογική.
 Όπως μια διαίσθηση μπορεί να μας γελάσει και να αποδειχθεί εκ των υστέρων με τη λογική ανάλυση, λάθος. 
Δηλαδή δεν είναι αλάθητη η διαίσθηση. 
Όπως σχηματίζουμε για παράδειγμα, με μια πρώτη ματιά σε έναν άνθρωπο, μια γνώμη γι αυτόν. 
Πως σχηματίζουμε γνώμη, με μια ματιά, αν τον βλέπουμε για πρώτη φορά και χωρίς να ανοίξει το στόμα του; 
Επειδή πιάνουμε πολλά πράγματα με την ενσυναίσθηση, το βλέμμα του, τον τρόπο που κινείται κλπ. 
Καταλαβαίνουμε δηλαδή τα συναισθήματά του, άρα και τον χαρακτήρα του. 
Είναι μια ικανότητα που απέκτησε εξελικτικά ο άνθρωπος (και τα θηλαστικά, πχ και ένας σκύλος μπορεί να καταλάβει τις διαθέσεις μας χωρίς να του κάνουμε πολλές φορές τίποτε) για να μπορεί να βγάζει συμπεράσματα αμέσως. 
Ή σε καταστάσεις κινδύνου, μια μάχη κλπ που πρέπει να λαμβάνονται γρήγορα αποφάσεις. 
Μάλιστα αυτή η ικανότητα προηγήθηκε χιλιάδες χρόνια πριν την ικανότητα της λογικής. 
Μένει όμως μετά να αποδειχθεί ότι η διαίσθησή μας ήταν σωστή. 
Πολλές φορές μας ξεγελά. 
Έτσι και με τη διαισθητική γνώση στην επιστήμη. 
Μένει μετά να αποδειχθεί ότι ήταν σωστή.
Όσο δυναμώνουν τα αναλυτικά εργαλεία στους τομείς των επιστημών (σήμερα με τους υπολογιστές για παράδειγμα), τόσο περιορίζεται και ο ρόλος της διαίσθησης στις νέες επιστημονικές ανακαλύψεις,  δεν μπορεί όμως να πάψει να υπάρχει.

Είν' η Ζωή παράξενο που φεύγει καραβάνι Που της θερίζει τη χαρά της Μοίρας το δρεπάνι. Πες μου, γιατί να θλίβεστε κ συλλογιέστε τ'αύριο; Κέρνα μας, κέρνα κεραστή, κι η Νύχτα μας προκάνει

Το φάρμακο της λύπης.
"Παρατηρώ, φίλε μου Βρούτε, πως, μολονότι εμείς οι άνθρωποι, εκτός απο σώμα, διαθέτουμε κ ψυχή, 
για τη φροντίδα κ τη διατήρηση του σώματος επινοήσαμε μια τέχνη, η οποία μάλιστα, λόγω της χρησιμότητάς της, τιμάται ως εύρημα των αθανάτων θεών, ενώ αντιθέτως, μέχρι να ανακαλύψουμε την τέχνη που θεραπεύει την ψυχή δεν νιώθαμε κ τόσα έντονα την έλλειψή της. Κ όταν επιτέλους μάθαμε ότι η τέχνη αυτή υπάρχει, όχι μόνο δεν τη μελετήσαμε σε βάθος, αλλά λίγοι από εμάς την υποδέχτηκαν καλοπροαίρετα- για να μην πω ότι οι περισσότεροι την αντιμετώπισαν με καχυποψία κ φθόνο"
Τον Φεβρουάριο του 45 π.Χ ο Μάρκος Τύλλιος Κικέρων, χάνει την κόρη του Τυλλία κ πέφτει σε βαριά κατάθλιψη...
Τον Ιούλιο του ίδιου έτους, απομονωμένος στην έπαυλή του στο Τούσκουλο αρχίζει να συγγράφει τις Τουσκουλανές Διατριβές, μια φιλοσοφική πραγματεία για τις προυποθέσεις της ευτυχίας. 
Η πρώτη διατριβή είναι αφιερωμένη εξ ολοκλήρου στο θάνατο ενώ η τρίτη είναι αφιερωμένη στο θέμα της θλίψης. 
Το κεντρικό ερώτημα της τρίτης τουσκουλανής διατριβής είναι το αν ο σοφός μπορεί να υποφέρει από "aegritudo" δηλαδή από λύπη. 
Η απόδοση στα ελληνικά της λέξης αυτής σπαζοκεφαλιάζει εδώ κ χρόνια τους φιλολόγους. Μιας κ δεν είμαι ένας απο αυτούς, παραχωρώ στον εαυτό μου την πολυτέλεια να ταχθεί με το μέρος των ειδικών που αν κ δειλά μεταφράζουν τη λέξη aegritudo ως " κατάθλιψη". 
Τα χωρία του μεγάλου Κικέρωνος στα οποία περιγράφει τα συμπτώματα της κατάθλιψης είναι συγκλονιστικά καθώς δεν διαφέρουν στο ελάχιστο από τα κείμενα εκλαικευμένης ιατρικής που διαβάζουμε σήμερα στον Τύπο για το θέμα.
Φαίνεται πως πρώτοι οι Έλληνες κ στη συνέχεια οι Λατίνοι, αντιμετώπισαν το θέμα της κατάθλιψης ως μια κατάσταση του πνεύματος από την οποία μπορούσε να ξεφύγει κανείς δύσκολα μεν αλλά εφόσον κινητοποιούσε τις πνευματικές δυνάμεις του δε, δυνάμεις στις οποίες είχαν τεράστια πίστη.
Όμως, κοντά 1000 χρόνια αργότερα, γύρω στο 980 μ.Χ , στη μακρινή Περσία, στην επαρχία Μπουχάρα, γεννιέται ο άνθρωπος ο οποίος έμελλε να ονομαστεί "Ο Πρίγκηπας των Ιατρών". 
O Ibn Sina γνωστότερος σε όλους μας ως Avicenna ο οποίος αφου μελέτησε πρώτα τα συγγράμματα των προκατόχων του Ελλήνων κ Λατίνων αλλά κ των συγχρόνων του Αράβων ιατρών, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το φάρμακο τη λύπης, βρίσκεται κ στο φαγητό. 
Ο Αβικέννα ήταν μια bigger than life μορφή. 
Ένας homo universalis πριν η Δύση να συλλάβει καν την έννοια του "καθολικού ανθρώπου", ένας ανθρωπιστής πριν να διατυπωθεί η έννοια του ανθρωπισμού, ένας ορθολογιστής κ σκεπτικιστής πριν το ρεύμα του σκεπτικισμού να πάρει σάρκα κ οστά στη Δύση. 

Η βαθιά του αγάπη για τον άνθρωπο κ η φιλοπερίεργη φύση του, τον παρακίνησαν να ταξιδέψει για να γνωρίσει από κοντά τα ανθρώπινα η μελέτη των οποίων του απέδωσε μια μοναδική υστεροφημία κ βέβαια τον τίτλο του Πρίγκηπα των Ιατρών.
Μία από τις πιο γνωστές του πραγματείες είναι το De viribus cordis, "Περί των Δυνάμεων της Καρδιάς" στο οποίο περιγράφει μια μέθοδο θεραπείας της μελαγχολίας μέσω της φροντίδος του "πνεύματος". 
Για το λόγο αυτό προτείνει την ενίσχυση του πνεύματος με μια σειρά από καρδιοτονωτικές τροφές.
Αυτές οι τροφές της καρδιάς που τονώνουν το πνεύμα κ διώχνουν μακριά τη μελαγχολία αποτελούν κ τα βασικά στοιχεία της κουζίνας της Μέσης Ανατολής: 
μπαχαρικά, 
ροδόνερο, 
ρόδια, 
φλούδα από λεμόνι, 
κρόκοι αυγού, 
σαφράν, 
σανδαλόξυλο και κρασί. 

Αυτά είναι τα βασικά συστατικά για το φάρμακο της λύπης.
Δεν χρειάζεται ίσως να πω, πως η επίδραση της διδασκαλίας του Αβικέννα είναι καταλυτική κ πως σύντομα όλα τα μαγειρικά βιβλία της Δύσης εναρμονίζονται με τη διδασκαλία του.
Όλοι αναζητούν στην κουζίνα της Μέσης Ανατολής το μυστικό της ευτυχίας κ τη μακροζωίας. 
Η κουζίνα της Περσίας, γίνεται συνώνυμη της ευεξίας, της χαράς της ζωής, του ανέμελου έρωτα που νικάει κατά κράτος τα γηρατειά!
Με την πάροδο των αιώνων κ το μετασχηματισμό της Αλχημείας σε Επιστήμη αλλά κ την ίδια την πρόοδο των Επιστημών, οι διδασκαλίες του Αβικέννα, όπως είναι φυσικό ξεχνιούνται. 
Η κουζίνα της Ευρώπης με την εγκατάσταση των Ιταλών μαγείρων στα υπόγεια των Βερσαλλιών, κάτω από τη μπαγκέτα του Λα Βαρέν παίρνει άλλο δρόμο κ η εικόνα του μάγειρα-αλχημιστή ξεχνιέται οριστικώς.
Όμως, στα 1858 o Άγγλος, ο Edward Fitzgerald εκδίδει για πρώτη φορα μεταφρασμένα στα Αγγλικά τα τετράστιχα του Πέρση ποιητή Ομάρ Καγιάμ. 
Η πρώτη έκδοση των "Ρουμπαγιάτ" ήταν μια εκδοτική αποτυχία που σύντομα όμως μετετράπη σε τεράστια επιτυχία τόσο εκδοτική όσο κ καλλιτεχνική. 
Έτσι, η Ευρώπη αρχικά κ η Αμερική στη συνέχεια, γνώρισαν το μαγικό κ αισθησιακό πολιτιστικό terroir της Περσίας. 
Πώς μπορεί να περιγράψει κανείς την ποίηση του Πέρση, σκεπτικιστή αστρονόμου, μαθηματικού κ ποιητή Ομάρ Καγιάμ;
Στέκει η καρδιά μου κ απορεί. Δεν ξέρει πού να γύρει
Προς τη Ταβέρνα ή στο Τζαμί; Κοράνι ή ποτήρι;
Μα είναι θαρρώ καλύτερα να κάθεται κανένας
Γέρος στο καπηλειό παρά τρελλός στο μοναστήρι.
Είνα νομίζω φανερό ότι ο Ομάρ Καγιάμ δεν ήταν ένας συνηθισμένος άνθρωπος της εποχής του. 
Αμφισβήτησε τις θρησκείες κ το Ιερατείο κ αν κ Αστρονόμος ο ίδιος κατέληξε όπως κ ο Αβικέννα, νωρίτερα από αυτόν ότι η Αστρολογία ήταν μία απάτη κ επιδόθηκε με πάθος στο να μελετήσει την Επιστήμη του κ να απομυζήσει κ την τελευταία σταγόνα ζωής κ την τελευταία σταγόνα κρασιού, εντοπίζοντας με μια χαρακτηριστική μελαγχολία κ αυτός, το σύντομο πέρασμά μας από τη ζωή.
Είν' η Ζωή παράξενο που φεύγει καραβάνι
Που της θερίζει τη χαρά της Μοίρας το δρεπάνι.
Πες μου, γιατί να θλίβεστε κ συλλογιέστε τ'αύριο;
Κέρνα μας, κέρνα κεραστή, κι η Νύχτα μας προκάνει
Χάρις στον Ομάρ Καγιάμ κ τις αστρονομικές του μετρήσεις, το περσικό Νέο Έτος, το Nowruz εορτάζεται σήμερα, την πρώτη μέρα της Άνοιξης. 
Τη μέρα κατά την οποία οι Πέρσες ανάβουν φωτιές γύρω από τις οποίες χορεύουν τραγουδώντας το πέρασμα του μελαγχολικού χειμώνα: "Sorkhee-eh tow az man, zardee-eh man az tow! "
"Φωτιά! Δώσε μου το κόκκινό σου χρώμα, παίρνοντας από το δέρμα μου την ασπράδα του χειμώνα!"
Και βέβαια το νέο έτος εορτάζεται με φαγητά που φυσικά περιέχουν κ τα "καρδιοτονωτικά υλικά" του Avicenna...
Η μετάφραση των Ρουμπαγιάτ έκανε την Περσία μόδα κ έτσι η κουζίνα της κατέκτησε για δεύτερη φορά τη Δυτική Ευρώπη, μάλιστα δύο απο τα περσικά εστιατόρια που υπάρχουν στο Παρίσι ως τις μέρες μας, χρονολογούνται από εκείνη την εποχή.
Το αν οι καρδιοτονωτικές τροφές του Αβικέννα νικούν τη μελαγχολία είναι μια ερώτηση που σήμερα μπορούμε να απαντήσουμε με σιγουριά. 
Ο σκεπτικιστής μέσα μου νικάει το μύθο του μάγειρα-αλχημιστή, ιατρού των σωμάτων κ των "ψυχών" χωρίς να καταφέρνει όμως να διώξει την επίγευση της μαγείας που αφήνει η γλυκειά αυτή σκέψη.
Άλλωστε κ ο Ομάρ Καγιάμ αν κ ο ίδιος σκεπτιστής, λέγεται πως πέθανε στην πολυθρόνα του διαβάζοντας μέχρι την τελευταία στιγμή τα συγγράμματα του Αβικέννα...
Τί να έψαχνε να βρει άραγε;
Κάμε όπως κάνουν οι σοφοί κ μην πολυπλανάσαι
Παράτησε τις προσευχές κ τις νηστείες σπάσε
Και πρόσεχε, Ομάρ Καγιάμ, έργα σωστά να κάμεις
Μέθα, κ πήγαινε μακριά, καλός μονάχα να'σαι!
Saal-eh Now Mobarak!
*Το Μυστικό του Σουλτάνου*
Σούπα απο χυμό ροδιού.

για 8 άτομα, εφόσον σερβίρεται ως πρώτο πιάτο, για 4 εφόσον σερβίρεται ως κύριο
500 γρ. κιμά απο άπαχο αρνί
2 φλυτζάνια χυμό ροδιού
1,5 φλυτζάνι ζωμό κρέατος
Μισό κουτ. τσαγιού γαρύφαλλο σκόνη
Μισό κουτ.τσαγ. φρεσκοαλεσμένο πιπέρι
Μισό κουτ.τσαγιού τουρμέρικ (κουρκουμάς)
1 κουτ.τσαγιού αλάτι
1 φλυζάνι ψιλοκομμένος μαιντανός
1 κουτ.σούπας ψιλοκομμένα φύλλα μέντας
1 μέτριο κρεμμύδι ψιλοκομμένο
4 κουτ.σούπας λάδι
Ανακατέψτε καλά τον κιμά με το αλάτι, 
το πιπέρι, 
το γαρύφαλλο και το κουρκούμι και δουλέψτε το με τα χέρια σας. 
Πλάστε τον κιμά σε μικρούς, σφιχτούς κεφτέδες.
Σε ένα βαρύ τηγάνι, ζεστάνετε το λάδι και σωτάρετε ελαφρά το κρεμμύδι, το μαϊντανό και τη μέντα.
Προσθέστε τους κεφτέδες και τους αφήνουμε μέχρι να πάρουν ένα καλό χρώμα, ανακατεύοντας τους προσεκτικά.
Προσθέστε το χυμό ροδιού και στη συνέχεια το ζωμό του κρέατος, σκεπάστε το τηγάνι και σιγοβράστε για μισή ώρα.
Σερβίρεται ζεστό.

*Albrecht Durer - 





borborygmoi

Η Ελλάδα εφαρμόζει τεχνικές τροποποίησης καιρού μέσω του ΕΛ.Γ.Α - Όταν το πρόγραμμα της Γεωμηχανικής και η χειραγώγηση του καιρού σταματάνε να είναι αστείο

Η Rosalind Peterson πριν από πολλά χρόνια είχε κάνει μια εκτεταμένη έρευνα για τους αεροψεκασμούς και παρουσιάζει το θέμα αναλυτικά και εμπεριστατωμένα,  με πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία.  
Οι πειραματισμοί ποικίλουν όπως και τα χημικά ή τα σωματίδια που απελευθερώνονται στην ατμόσφαιρα. 
Η όψη του ουρανού έχει αλλάξει σημαντικά στις μέρες μας, σε σχέση με αυτό που έβλεπαν οι άνθρωποι στη δεκαετία του '70, σήμερα π.χ, 04/04/2024, στην Αθήνα η κατάσταση είναι  αποπνικτική, καθώς από το πρωί οι αεροψεκασμοί, απροκάλυπτα πια, δεν λένε να σταματήσουν.
Ο ουρανός που το πρωί ξημερώματα, ήταν πεντακάθαρος μέχρι το μεσημέρι είχε γεμίσει από τα ίχνη των απαράδεκτων σύννεφων που άφηναν πίσω τους τα "αεροπλάνα"...
                       
      παραθέτω ένα πιο πιο παλιό άρθρο από το tillthehalt
     -. Με όλους αυτούς να κάνουν πάρτι και σήμερα πάνω από τα κεφάλια μας χωρίς να νοιάζει ουσιαστικά κανέναν, θα επιχειρήσω να κάνω μία ενημέρωση μπας και ξυπνήσει επιτέλους ο κόσμος και συνειδητοποιήσει πως αυτό το θέμα μόνο αστείο δεν είναι και να αρχίσει πλέον να ευαισθητοποιείται και να αντιδράει.
Το πρόγραμμα της Γεωμηχανικής, γνωστό και ως Χημικοί Αεροψεκασμοί, δημιουργήθηκε με την δικαιολογία πως είναι λύση για την αντιμετώπιση του Φαινομένου του Θερμοκηπίου και της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Η λογική του προγράμματος είναι η ψύξη του πλανήτη μέσω της δημιουργία τεχνητής νέφωσης στην ατμόσφαιρα και της αντανάκλασης των ακτίνων του Ηλίου πάνω της, που δεν θα εισχωρούν στο έδαφος.
Στην Ελλάδα μάλιστα υπάρχει επίσημη εταιρεία που δραστηριοποιείται πάνω σε αυτό το κομμάτι, η 3D S.A. με έδρα στην Θεσσαλονίκη, η οποία διαφημίζει τις υπηρεσίες της πάνω στην τροποποίηση του καιρού. Μπορείτε να επισκεφθείτε και μόνοι σας το σάιτ που διατηρεί και να δείτε και από μόνοι σας όλες τις δραστηριότητες.
http://www.3dsa.gr/
Για την χρηματοδότηση αυτού του προγράμματος, μπορεί κάποιος να ανατρέξει στο διαδίκτυο και να βρει διάφορα στοιχεία, στοιχεία όπως αυτά που παρουσιάζει παλαιότερο άρθρο του reuters, το οποίο αποκαλύπτει πως για την εφαρμογή του προγράμματος παγκοσμίως, δαπανώνται περίπου στα 5 δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο.
"Sunshade" to fight climate change costed at $5 bln a year
Αυτά ίσως για κάποιους μπορεί να μην θεωρούνται ανησυχητικά. 
Για κάποιον μπορεί να είναι κάτι απαραίτητο για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα(αν όντως είναι τελικά ισχύει στα αλήθεια) που αντιμετωπίζει ο πλανήτης, όπως είναι το φαινόμενο θερμοκηπίου.
Ίσως όλοι αυτοί να αρχίσουν να σκέφτονται διαφορετικά, όταν αναρωτηθούν για το πως ένα πρόγραμμα που υποτίθεται πως είναι για καλό σκοπό, έχει προκαλέσει ταυτόχρονα με την εφαρμογή του, την ύποπτη ενεργοποίηση όλου του μηχανισμού προπαγάνδας των παγκόσμιων κέντρων εξουσίας, ο οποίος με μία παρατεταμένη προσπάθεια υποβάθμισης και διαστρέβλωσης και με την κατά Γκέμπελς προπαγάνδα, να παίρνει ένα άλλο παράλληλο φαινόμενο, όπως είναι η ψύξη των καυσίμων των αεροπλάνων(contrails) και να προσπαθεί να επιβάλει την φυσικότητα του, παρουσιάζοντάς το ως τέτοιο.
Όπως είναι φυσικό, η ενεργοποίηση αυτού του μηχανισμού, ο οποίος συμπεριλαμβάνει όλα αυτά τα μέσα που στηρίζουν τους πολέμους και τις πολιτικές της Παγκοσμιοποίησης γεννάει προβληματισμούς. 
Αυτοί οι προβληματισμοί έχουν φτάσει μέχρι και το Ευρωκοινοβούλιο
http://www.zougla.gr/kosmos/article/diaskepsi-gia-tous-psekasmous-sto-evrokinovoulio αλλά και σε δημόσιες αντιδράσεις ανθρώπων που ανήκουν στο ίδιο στρατόπεδο με αυτούς, όπως αυτή του Αλ Γκορ, ο οποίος δημόσια αμφισβητεί την χρησιμότητα αυτού του προγράμματος https://www.youtube.com/watch?v=QQuXESAK9P4
Τελικά όμως γιατί γίνονται οι αεροψεκασμοί;
Καταρχάς ας ξεκαθαρίσουμε πως οι Χημικοί Αεροψεκασμοί δεν είναι ελληνικό φαινόμενο, δεν σχετίζονται με τα μνημόνια και δεν έχουν σαν στόχο την άμεση καταστολή του εγκεφάλου.
Εφαρμόζονται το ίδιο σε όλον τον πλανήτη και δεν υπάρχει καμία ένδειξη πως σε κάνουν παθητικό σε άμεσο χρόνο. 
Αν και πάνω σε αυτό το κομμάτι και μετά από προσωπική διαπίστωση, έχω αισθανθεί έντονη ατονία, ειδικά τις βραδινές ώρες που εισχωρούν τα βαρέα μέταλλα στο έδαφος.
Από εκεί και πέρα με απόλυτη βεβαιότητα δεν μπορεί να πει κανείς γιατί συνεχίζεται αυτό το πρόγραμμα. 
Υπάρχουν διάφορες εκδοχές και ερμηνείες για την εφαρμογή τους. 
Μία ερμηνεία είναι πως χρησιμοποιείται για στρατιωτικούς λόγους και υπάρχουν και συγκεκριμένα ντοκουμέντα από σεμινάρια για το πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί η χειραγώγηση του καιρού σαν στρατιωτικό όπλο.
Μία άλλη εκδοχή είναι η διάλυση των φυσικών πόρων και η αντικατάστασή τους από ανθεκτικούς μεταλλαγμένους. Όπως αποδεικνύουν έρευνες σαν αυτή του Πανεπιστημίου Αθηνών,έχει παρατηρηθεί συσσώρευση βαρέων μετάλλων στα γεωργικά και κτηνοτροφικά προϊόντα τα τελευταία χρόνια(έχει και σχετική λίστα με τις επιπτώσεις που προκαλούν αυτά) και μεγαλώνουν την υποψία πως υπεύθυνα είναι τα συστατικά που αφήνουν τα αεροπλάνα για την αντιμετώπιση του Φ.Τ.Θ. 
http://againstnewworldorder.blogspot.gr/2013/04/chemtrails.html
Παράλληλα η εταιρία Μονσάντο συνεχίζει να παράγει ανθεκτικότερα μεταλλαγμένα καλαμπόκια που προορίζονται για το πιάτο μας http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=236828&catID=5
Το σίγουρο είναι πως το συγκεκριμένο θέμα είναι πάρα πολύ σοβαρό για το περιβάλλον και τον άνθρωπο, δεν είναι για να το παίρνουμε στην πλάκα όπως κάνει η συντριπτική πλειοψηφία και δεν έχει καμία σχέση με γραφικούς και προβληματικούς ψυχάκηδες που το μπερδεύουν εσκεμμένα με διάφορες μεταφυσικές φαντασιοπληξίες. 
Μεταφυσικές φαντασιοπληξίες "που κατά σύμπτωση" βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της προπαγάνδας για να πετύχουν την διαστρέβλωση και τον αποπροσανατολισμό. 
Είναι ένα θέμα που οφείλουμε να το ψάξουμε όλοι μας πολύ καλύτερα!
Για τέλος αφήνω ένα βίντεο από παλαιότερες διαμαρτυρίες σε όλον τον κόσμο. 
Ας ενώσουμε τις φωνές μας και να απαιτήσουμε να σταματήσει αυτό το πρόγραμμα για την προστασία της φύσης και των ζωών μας. 
Αν δεν μπορούμε να κάνουμε αυτό, ας είμαστε τουλάχιστον συνειδητοποιημένοι και να έχουμε επίγνωση της πραγματικότητας.
Και ένα video όπου μιλάει ο χημικός και επιστημονικός συνεργάτης του Δημόκριτου, Νίκος Κατσαρός και μας λέει πόσο μπορεί να επηρεάσουν οι αεροψεκασμοί την ανθρώπινη υγεία.
Ο Νίκος Κατσαρός, δίνει την επιστημονική του έρευνα και άποψη για το φαινόμενο τών χημικών αεροψεκασμών στον ουρανό τής Ελλάδας καί όχι μόνο.
παρακολουθήστε το video:
και ένα άρθρο που μας λέει πως η Ελλάδα δαπανά εκατομμύρια ευρώ για Τροποποίηση Καιρού μέσω του ΕΛ.Γ.Α: Ως γνωστόν, η Ελλάδα εφαρμόζει τεχνικές τροποποίησης καιρού μέσω του ΕΛ.Γ.Α για -όπως αναφέρει- "Προστασία από χαλάζι"....
Εδώ που φτάσαμε, μετά την πρωτοφανή καιρική βόμβα που δέχτηκε η χώρα μας (το άρθρο γράφτηκε στις 17.09.2023) και με την κυβέρνηση να μην χάνει ευκαιρία να τονίζει την Κλιματική Κρίση και να ετοιμάζει νέα πράσινα χαράτσια στους πολίτες, ήρθε η στιγμή, έστω αργοπορημένα, να δούμε κατά πόσο κάποιες πρακτικές δεκαετιών όχι μόνο αν αποδίδουν, αλλά και αν επιβαρύνουν το κλίμα.
Ως γνωστόν, η Ελλάδα εφαρμόζει τεχνικές τροποποίησης καιρού μέσω του ΕΛ.Γ.Α για -όπως αναφέρει- "Προστασία από χαλάζι" - Η Ελλάδα δαπανά εκατομμύρια ευρώ για Τροποποίηση Καιρού μέσω του ΕΛ.Γ.Α
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=fCjkE78ZKCM