Κυριακή 20 Μαρτίου 2022

Η πολιτική του τρόμου

                             
Α. Εισαγωγή κατανόησης της «πολιτικής του τρόμου»

Επισημάναμε στην τελευταία σφήνα του 2021 ότι τόλμη έχουν και τα ζώα για την επιβίωσή τους και για την αναπαραγωγή τους: για την τροφή και την άμυνα της ζωής τους και για τη διασφάλιση της πράξης γέννας και προστασίας του γεννήματός τους. 
Αρετή δεν έχουν. 
Γιατί η αρετή για να ενωθεί με την τόλμη χρειάζεται την ανθρώπινη συνείδηση, δηλαδή τη συνείδηση του κάθε ανθρώπου ότι είναι μέλος της ανθρώπινης κοινωνίας και ότι έχει ευθύνη για το καλό της κοινωνίας. 
Έχει, με άλλα λόγια, τη συνείδηση ότι υπάρχει (ζει) από, με και για την κοινωνία. Αυτή η συνείδηση του κάθε ανθρώπου αποτελεί τη διαφορά που τον διακρίνει από τα άλλα ζώα.
     Ξέρομε από την προϊστορία, τη μυθολογία, την ιστορία, την ανθρωπολογία, την κοινωνιολογία και άλλες επιστημονικές έρευνες ότι ο Άνθρωπος, ως είδος των έμβιων όντων της γης, άρχισε εξαρχής, από όταν, δηλαδή, άρχισε να έχει συνείδηση του εαυτού του ως είδους, να αισθάνεται ότι αποτελεί μέλος μια κοινωνικής ομάδας (κοινού αίματος, κοινής τοπικής εγκατάστασης, κοινών αντιλήψεων και συνηθειών, κοινής μνήμης του παρελθόντος, συνείδησης κοινής ιστορίας και κοινού πολιτισμού κ.λπ.). 
Άρχισε να έχει συνείδηση ότι η ζωή του είναι δεμένη με αυτή την ομάδα ή κοινότητα και ότι ενδιαφέρεται για το καλό της και για την υπεράσπισή της. 
Αυτό αποτέλεσε τη βάση και την ουσία του «πολιτικού ήθους». 
Αυτό το ήθος ανέδειξε ιδιαίτερα η αρχαία ελληνική σκέψη, αλλά και η σκέψη των μεγάλων Δασκάλων και Διανοητών των πολιτισμών όλων των λαών.
     Οι μεγάλες και οι μικρές κρίσεις της Ιστορίας ήταν πάντοτε κρίσεις «πολιτικού ήθους», δηλαδή κρίσεις κοινωνικής συνείδησης και κοινωνικής ευθύνης: του κάθε πολίτη, του ανθρώπου κάθε κοινωνικής, ιδιωτικής ή δημόσιας, δράσης, του κάθε πολιτικού, ηγέτη ή μη, του κάθε ανθρώπου. 
Η έλλειψη πολιτικού ήθους μετριόταν πάντοτε με το μέτρο του σκοπού που επιδίωκε –συνήθως κρυφά ή παραπλανητικά– ο κάθε άνθρωπος για το προσωπικό του συμφέρον, είτε ως πολιτικός, είτε ως πολίτης. 
Ανάλογα με το πόσο επιδίωκε, με τις πράξεις του, τις στάσεις ή συμπεριφορές του το όφελος του ατομικού του συμφέροντος και ανάλογα με το πόσο έβλαπτε το συμφέρον του κοινωνικού συνόλου, μετριόταν και κρινόταν η έλλειψη του πολιτικού του ήθους. 
Αν φανερά ανάπτυσσε δραστηριότητα, η οποία δεν ωφελούσε καθόλου την κοινωνία, αλλά μόνο την ιδιωτική του ζωή, εθεωρείτο σε όλες τις εποχές ως άχρηστος ή δευτέρας κατηγορίας άνθρωπος, 
Γι’ αυτό η λέξη «ιδιώτης» κατά την ελληνική αρχαιότητα χαρακτήριζε τους ανθρώπους που δεν ήταν πολίτες, αλλά άνθρωποι-ζώα.
     Στην ουσία, η ύπαρξη ή η έλλειψη πολιτικού ήθους κρίνεται από το αν ο σκοπός της πολιτικής δράσης ή στάσης του πολίτη ή του πολιτικού είναι, όπως είπαμε, το «συμφέρον της κοινωνίας» ή, αντίθετα, το «συμφέρον της εξουσίας». 
Φυσικά, ο διαχωρισμός ύπαρξης και έλλειψης πολιτικού ήθους δεν είναι ποτέ απόλυτος –δεν είναι «άσπρο-μαύρο». 
Κάθε πολιτική πράξη μπορεί να εξυπηρετεί κατά ένα ποσοστό –έστω και ασήμαντο– και το συμφέρον της κοινωνίας και το συμφέρον της εξουσίας. 
Από τη φύση των δυνατοτήτων του ανθρώπου δεν υπάρχει απόλυτο «καλό» και απόλυτο «κακό», ούτε τέλειος νους να το κρίνει. 
Ποτέ, ιστορικά, δεν υπήρξε τέλεια πολιτεία και πολιτική για το κοινωνικό συμφέρον ούτε απόλυτη εξουσία για την εξουσία της πλήρους καταστροφής. 
Πάντοτε υπήρχαν περίοδοι που απλά επικρατούσε στην πολιτική πραγματικότητα η εξουσία για την εξουσία ή η εξουσία για το καλό της κοινωνίας. 
Στην πρώτη περίπτωση είχαμε τις «κρίσεις», στη δεύτερη είχαμε την κοινωνική ζωή και συμβίωση που αποδεχόταν συνειδητά η μεγάλη πλειονότητα των ανθρώπων ότι ήταν ικανοποιητική.
     Όπως επισημάναμε πιο πάνω, μέχρι τον Μεσαίωνα η πλειονότητα των πολιτών έβαζε πρώτα το συμφέρον της κοινωνίας και της πατρίδας του και μετά το προσωπικό συμφέρον. Έτσι, επικρατούσε ως «πολιτικό ήθος» το ενδιαφέρον για την κοινωνία και την καλύτερη κοινωνική ζωή. 
Αυτοί που ενδιαφέρονταν μόνο για τον εαυτό τους και για την ιδιωτική τους ζωή είχαν, όπως είπαμε, την κοινωνική περιφρόνηση ως «ιδιώτες». 
Από τον Μεσαίωνα μέχρι σήμερα έχει επικρατήσει η αντίληψη: πρώτα το συμφέρον του ατόμου και μετά της κοινωνίας. 
Έτσι, θεωρούνται ότι έχουν «πολιτικό ήθος» όσοι κοιτάζουν πρώτα να κάμουν καλύτερη την ιδιωτική τους ζωή. 
Φτάσαμε μάλιστα να μην εκτιμάται ο άνθρωπος που ασχολείται με το κοινωνικό συμφέρον και με το πολιτικό συμφέρον της πατρίδας του. 
Λέμε, μάλιστα: «αυτός είναι ηθικό στοιχείο, γιατί κοιτάζει το σπίτι του ή τη δουλειά του». 
Αυτή τη νοοτροπία, που επικράτησε από το Μεσαίωνα και ιδίως την εποχή της απελευθέρωσης των δουλοπαροίκων και των εξαρτημένων γενικά από τα δεσμά τους, εξέφρασε η διδασκαλία του Μακιαβέλι, ο οποίος υποστήριξε ότι ο πολιτικός θα πρέπει να αγωνίζεται για την απόκτηση και τη διατήρηση της εξουσίας του με κάθε πρόσφορο μέσο. 
Αν το μέσο αυτό, για να αποκτήσει ή να διατηρήσει την εξουσία στο σύστημα διακυβέρνησης, τύχαινε να είναι πραγματικά καλό για την κοινωνία είχε καλώς. 
Αν έπρεπε να το πιστέψει και να το αποδεχθεί η κοινωνία, ας ήταν και κακό, θα έπρεπε να χρησιμοποιηθεί η δημαγωγία (η σημερινή «προπαγάνδα»). 
Αν δεν «έπιανε» ούτε αυτή, θα έπρεπε να επιβληθεί με εξαναγκασμό μέχρι και στυγνή βία. Από τον Μεσαίωνα μέχρι την πρόσφατη κρίση, η πολιτική Μακιαβέλι κυριάρχησε παντού στη Δύση –ασφαλώς και στην αστική δημοκρατία μας. 
Με τη διαφορά ότι στην αστική δημοκρατία δεν εφαρμοζόταν η στυγνή βία, αλλά εχρησιμοποιείτο κάθε μέσο παραπλάνησης, εξάρτησης και υπακοής, για να επιτευχθεί η «ειρήνη» και η «δημοκρατία» της υποταγής. 
Μέσα σ’ αυτή τη «δημοκρατία της ειρήνης» αναπτύχθηκε η καταναλωτική κοινωνία που έχτισε σιγά-σιγά και «ανεπαισθήτως» το «μαντρί».
     Μέχρι εδώ τα γνωρίζομε όλοι και δε χρειάζονται βαθύτερη ανάλυση για το παρόν μήνυμά μας. 
Έτσι μπορούμε να δούμε το σήμερα. 
Να δούμε, δηλαδή, πώς ασκείται η πολιτική της εξουσίας για την εξουσία με λίγα κραυγαλέα παραδείγματα που τα ζούμε όλοι μας, αλλά πολλοί δεν τα καταλαβαίνομε και περισσότεροι δε θέλομε να τα καταλάβομε. 
Προτού μπούμε στα παραδείγματα θυμίζομε ότι η κρίση που ζούμε σήμερα ξέσπασε το 2008 και έπληξε πρώτα τις Ηνωμένες Πολιτείες και από εκεί ξαπλώθηκε στην Ευρώπη και έπληξε όλες σχεδόν τις χώρες στον κόσμο που ανήκαν στο δυτικό νομισματικό και χρηματοπιστωτικό σύστημα. 
Πρώτο πειραματόζωο στην Ευρώπη για εφαρμογή του νέου τρόπου δανεισμού των αδύνατων χωρών, που τις υποδούλωνε ολοκληρωτικά, ήταν η οικονομικά ασθενέστερη χώρα της, η Ελλάδα, μαζί με δυο-τρεις άλλες οικονομικά ευάλωτες χώρες. 
Ο δανεισμός των Μνημονίων έγινε τον Μάη του 2010.
     Κύριο μέσο επιβολής του απάνθρωπου δανεισμού ήταν η «πολιτική του τρόμου» (ή «του δόγματος του σοκ»). 
Το μέσο του τρόμου αποτελούσε πάντοτε το βασικό μέσο επιβολής και άσκησης της εξουσίας, που δημιουργούσε το ανθρώπινο κοπάδι (ποίμνιο) και την υποταγή στην τυραννία. 
Σήμερα το μέσο του τρόμου είναι επιστημονικά πλήρως εξερευνημένο, έγινε απάνθρωπη «πολιτική της εξουσίας» και εφαρμόζεται με ασφαλή επιστημονική γνώση και με αποτελεσματικά επιστημονικά μέσα για τη μεταβολή της ανθρώπινης κοινωνίας σε άβουλο κοπάδι, εύκολο να το κατευθύνει ο όποιος δυνατός φορέας της εξουσίας.
Β. Η «πολιτική του τρόμου» της σημερινής κρίσης
Και τώρα πάμε στα παραδείγματα της «πολιτικής του τρόμου», που ακολούθησαν οι πολιτικοί της Χώρας μας από το 2010 μέχρι σήμερα:
1.Το πρώτο μέσο τρομοκρατίας: η τρομοκρατία της οικονομικής καταστροφής (Μνημόνια).
α. Η τρομοκρατία. Αρκετά πριν από την υπογραφή των δανειακών συμβάσεων (Μάης 2010) άρχισε μια συγχορδία όλων των μεγάλων ΜΜΕ (εφημερίδων και τηλεοράσεων) μαζί με τις δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας για την πλήρη καταστροφή της ελληνικής οικονομίας. 
Δε σταματούσε να μας φυτεύεται στο μυαλό ότι είναι ολοκληρωτικά κατεστραμμένη η Ελλάδα, ότι είναι στα πρόθυρα της πτώχευσης, ότι οι Έλληνες απειλούνται με απώλεια των χρημάτων τους και των μέσων συντήρησής τους, ότι η χώρα μας θα χάσει κυριαρχικά δικαιώματα κ.τ.ό. 
Η τρομοκράτηση του καλομαθημένου από τις καταναλωτικές απολαύσεις λαού, στις οποίες τον ωθούσε λίγο πριν και η τραπεζική και γενικά η οικονομική πολιτική, ήταν πολύ εύκολη.
β. Η ψευδής ενημέρωση για τον κίνδυνο. Η τρομοκρατία ενισχυόταν πριν και μετά το δανεισμό με δύο κατηγορίες ψευδών στοιχείων: η πρώτη ήταν ότι η οικονομική καταστροφή από την κρίση έπληττε την αδύνατη Ελλάδα και αυτή είχε άμεση ανάγκη άνευ όρων «βοήθειας». Η δεύτερη κατηγορία ήταν τα ψευδή στατιστικά οικονομικά στοιχεία που έδιναν οι αρμόδιες στατιστικές υπηρεσίες της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 
Για τα ψευδή αυτά στοιχεία ασκήθηκαν διώξεις και ομολογήθηκαν από επίσημα χείλη ως δήθεν «λάθος» (Μέρκελ κ.ά.). Η αλήθεια, όπως αποκαλύφθηκε και πάλι επίσημα, ήταν ότι η οικονομική «βοήθεια» της Ελλάδας, που την υποδούλωσε ολοκληρωτικά, έγινε για την προστασία ευρωπαϊκών τραπεζών.
γ. Τα «Μνημόνια» του δανεισμού. Υπό το κράτος του τρόμου, υπογράφηκαν οι διαβόητες δανειακές συμβάσεις της Ελλάδας με τα μέλη της Ευρωζώνης και με επικεφαλής τη Γερμανία, που περιείχαν τους πρωτοφανείς όρους της παραίτησης από την εθνική κυριαρχία και από όλες τις διεθνείς εγγυήσεις υπέρ της πατρίδας μας, καθώς και της ολοκληρωτικής δέσμευσης του συνόλου της δημόσιας περιουσίας του κράτους. 
Οι όροι αυτοί αποτελούσαν ολοφάνερη εσχάτη προδοσία, χωρίς ανάγκη καμιάς άλλη απόδειξης, ήταν δε η πρώτη φορά στην ιστορία της ανθρωπότητας που υπογράφηκε σε διεθνή σύμβαση από ελεύθερο και μη ηττημένο σε πόλεμο κράτος. 
Συμμετείχε δε με αυτή τη «συνταγή» στις Συμβάσεις Δανεισμού για πρώτη φορά στην Ευρώπη και το διαβόητο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, που ήταν γνωστό για τούς παρόμοιους δανεισμούς σε φτωχούς λαούς του «τρίτου κόσμου», με κατάφωρη παραβίαση των δικαιωμάτων του ανθρώπου.
δ. Η πιστή εφαρμογή των Μνημονίων. Τα «Μνημόνια» που υπέγραψε η πρώτη Κυβέρνηση εφάρμοσαν αμέσως και με ζήλο και οι δύο επόμενες Κυβερνήσεις και αποδέχτηκαν όλες τις παραβιάσεις της εθνικής μας κυριαρχίας. 
Η τρίτη, μάλιστα, Κυβέρνηση, παρά το ότι διακήρυττε, ως αντιπολίτευση ότι θα κατήγγελλε τα προδοτικά Μνημόνια, υπερέβη σε ζήλο τις δύο πρώτες για την εφαρμογή τους, και μαζί με όλα τα άλλα, παραβίασε την αντίθετη θέληση του Λαού που εξέφρασε με επίσημο δημοψήφισμα και προχώρησε προσωπικά στην παράνομη υπογραφή της «σύμβασης» των Πρεσπών, προσφέροντας το στοιχείο ιστορικής ελληνικής ταυτότητας της κυριαρχίας μας, το όνομα Μακεδονία, σε Σλαβικό Λαό χωρίς καμιά ιστορική ή πολιτισμική σχέση με την περιοχή εγκατάστασής του.
     2.  Το δεύτερο μέσο τρομοκρατίας: η τρομοκρατία του θανάτου
           και της βαριάς βλάβης της υγείας (Κορωνοϊός)

α. Η τρομοκρατία με τον ευρηματικό όρο «πανδημία». Ο όρος αυτός, άγνωστος ή ασυνήθιστος μέχρι τότε, αναλυόταν συνεχώς με τρομοκρατικό τρόπο από επίσημα χείλη και από όλα τα ΜΜΕ, ως «λοιμώδης θανατηφόρος και ταχείας εξάπλωσης νόσος, που απειλεί όλον τον πλανήτη».
β. Η παραπλανητική αριθμητική και εικονική ενημέρωση. Η ενίσχυση του τρόμου γινόταν εξαρχής και εξακολουθεί να γίνεται με στατιστικώς λανθασμένες ενημερώσεις, ανακοινώνοντας, χωρίς τήρηση ούτε των στοιχειωδών κανόνων στατιστικής μέτρησης, και με απόλυτους αριθμούς –και αυτούς λανθασμένους, όπως τελευταία αποκαλύφθηκε– κρουσμάτων και θανάτων, χωρίς συγκριτικά στοιχεία. 
Όλα δε αυτά με τη βοήθεια και πάλι, όπως και στα Μνημόνια, των Ελληνικών Στατιστικών Υπηρεσιών, που εκτελούσαν, προφανώς, όπως και τότε, εντολές κάποιων. 
Παράλληλα, έδειχναν τηλεοπτικά και με κατάλληλη σκηνοθετική προβολή, εικόνες Θαλάμων Εντατικής Θεραπείας, με διασωληνωμένους –εικόνες που πάντοτε υπήρχαν και υπάρχουν, αλλά δεν προβάλλονται καθημερινά με αυτό τον τρομοκρατικό τρόπο.
                3. Η τρομοκρατία της ενημέρωσης της κοινωνίας.  
i. Μοναδικό θέμα καθημερινής ενημέρωσης υγείας, η «πανδημία του
κορωνοϊού».
Στον ημερήσιο τύπο και στα ραδιοτηλεοπτικά ΜΜΕ σχεδόν μοναδικό θέμα υγείας ήταν το θέμα του κορωνοϊού (εξάπλωσης, επικινδυνότητας και αντιμετώπισης σε ελληνικό και διεθνές επίπεδο). 
Όλες οι άλλες κατηγορίες δημόσιας υγείας είχαν και έχουν εξαφανιστεί. 
Και αυτή η γρίπη αντιμετωπίζεται ως ανύπαρκτη. 
Τα φυσιολογικά και συνηθισμένα συμπτώματά της παρουσιάζονται ως σύμπτωμα της νόσου covid 19, δηλαδή ως σύμπτωμα «της πιο επικίνδυνης θανατηφόρας ασθένειας που εξαπλώνεται σε ολόκληρο τον πλανήτη». 
Την αναληθή δε αυτή παρουσίαση επιβεβαιώνουν συχνά κει με την ανίχνευση της ύπαρξης του ιού covid 19, χωρίς αυτός να έχει καμιά σχέση με τη γρίπη και χωρίς να είναι επιστημονικά ασφαλής η ανίχνευση. 
Για να μη φαίνεται η αμέλεια των κυβερνώντων για τις άλλες ασθένειες, χρησιμοποιήθηκαν δύο παραπλανητικά μέσα: το ένα ήταν η επικινδυνότητα του κορωνοϊού γιατί προκαλούσε το θάνατο των πασχόντων από άλλη νόσο και των ηλικιωμένων (των «ευπαθών») και το άλλο ήταν ότι «πανδημία του κορωνοϊού» ήταν η πιο επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία από κάθε άλλη νόσο και, επομένως, έπρεπε το κράτος να στρέψει όλα τα μέσα πρόληψης και περίθαλψης των νοσούντων από τις άλλες ασθένειες για την καταπολέμηση της «πανδημίας». Έτσι, όλοι οι δικαιολογημένοι φόβοι του ανθρώπου συγχωνεύθηκαν σε έναν, ο οποίος έγινε δημόσιος πανικός. 
Αυτό δεν είναι μόνο προϊόν απλής λογικής, αλλά επιβεβαιώθηκε και επιστημονικά (από τις επιστήμες της ψυχολογίας και της ψυχιατρικής, και της στατιστικής).
ii. Κυρίαρχο, σχεδόν μοναδικό, θέμα καθημερινής ενημέρωσης, η τρομαχτική νόσος.
Όλα τα μεγάλα μέσα ενημέρωσης (ημερήσιος και εβδομαδιαίος τύπος, ραδιοτηλεοπτικά μέσα μεγάλης εμβέλειας και τα ελεγχόμενα από αυτά μικρότερα μέσα, καθώς και οι επίσημες ανακοινώσεις της πολιτικής ηγεσίας αποτελούσαν και αποτελούν μια συγχορδία διαρκούς (ολοήμερης, βραδινής και καθημερινής) ενημέρωσης σε πρώτη προτεραιότητα από κάθε άλλη είδηση.
iii.H μετατροπή των φόβων του ανθρώπου σε κοινωνικό πανικό.
Η συγχώνευση όλων των λογικών φόβων, που έχει από τη φύση του άνθρωπος για την προστασία του, σε έναν κυρίαρχο φόβο είχε το φυσικό αποτέλεσμα, ο φόβος αυτός να γίνει λογικά ανεξέλεγκτος κοινωνικός πανικός.
           Γ. Η επιτυχία της «πολιτικής του τρόμου»
Τα βαθύτερα αίτια της επιτυχίας της μεθόδου της «πολιτικής του τρόμου» θα περιγράψομε σε άλλο πόνημα. Εδώ θα αναφέρομε την επιτυχία των αποτελεσμάτων της μεθόδου στην παρούσα κατάσταση που βρίσκεται η Χώρα μας.
1.Η εξασθένιση του ενδιαφέροντος της κοινωνίας για την πραγματικότητα.
Η μέθοδος του τρόμου, που εφαρμοζόταν πάντοτε από τους άνομους ηγέτες των λαών και έγινε τελευταία ευρύτερα γνωστή από το έργο της Ναόμι Κλάϊν «Το δόγμα του σοκ», εξασθένισε το ενδιαφέρον των πολιτών –μέχρι και την εξαφάνισή του από τη συνείδηση των ανθρώπων– για όλα τα ζητήματα που αφορούν την πραγματικότητα της κοινωνικής μας ζωής και όλες τις απαιτήσεις που έχομε ως άνθρωποι. 
Το τι χρειάζεται ο άνθρωπος για να ζήσει μια καλύτερη ποιότητα ζωής, που τον απασχολούσε πάντοτε και το ζητούσε καθημερινά –δεν έχει σημασία αν ήταν σωστό αυτό που ζητούσε ή όχι– έφυγε από το ενδιαφέρον του με τον πανικό που του δημιούργησε «η πολιτική του τρόμο». 
Ξέχασε, μάλιστα, και τη γνώση που είχε αποκομίσει από την παλιά εμπειρία του για το ψέμα και για την απάτη που προκαλούσε η τρομοκρατία και το «σοκ» του αστυνομικού κράτους.
2.Η εξαφάνιση του ενδιαφέροντος και της αγωνιστικότητας για τα μεγάλα ζητήματα της Ελλάδας και της Ελληνικής Κοινωνίας
α. Πριν από τη δεκαετία των «Μνημονίων» και τη διετία της «λοιμώδους θανατηφόρας πανδημίας του κορωνοϊού», όπως ονομάστηκε: τα καθημερινά προβλήματα της προσβολής της εθνικής μας κυριαρχίας και της εθνικής μας ταυτότητας, οι απειλές της Τουρκίας, το Κυπριακό, το Μακεδονικό, το Αιγαίο, τα ζητήματα της αιγιαλίτιδας ζώνης, της υφαλοκρηπίδας και της ΑΟΖ, τα ζητήματα αξιοποίησης του πλούτου του ελληνικού υπεδάφους και υποθαλάσσιου χώρου, τα γεωπολιτικά ζητήματα των αγωγών αερίου και γενικά της ενέργειας, τα προβλήματα της εθνικής μας οικονομίας και της οικονομικής ανάπτυξης, το σύστημα και η ποιότητα της εκπαίδευσης και γενικά όλα τα ζητήματα που αφορούν την κοινωνική ανάπτυξη και την ποιότητα ζωής, ήταν στο επίκεντρο του καθημερινού ενδιαφέροντος και της ενημέρωσης των ΜΜΕ και των πολιτικών ηγεσιών, καθώς και του διαλόγου, των πολιτικών αντιθέσεων και των αντιθέσεων των ομάδων συμφερόντων.
Από όταν άρχισε η πολιτική τρομοκρατία και ο πανικός για την οικονομική μας καταστροφή το 2010 και, πολύ περισσότερο, με τον πανικό της τρομοκρατίας για την υγεία από το 2020, όλα αυτά τα κρίσιμα και πραγματικά προβλήματα της Ελλάδας και των Ελλήνων πολιτών πέρασαν στη σκιά της ενημέρωσης και στη λήθη των πολιτών.
β. Το μόνο μεγάλο κοινωνικό και ευρύτερα ανθρώπινης ύπαρξης ζήτημα από το παρελθόν, το οποίο εξακολουθεί να προβάλλει το σύστημα εξουσία με στο πλαίσιο της «πολιτικής του τρόμου», είναι η προστασία του περιβάλλοντος ως παγκόσμιο πρόβλημα. 
Αυτή η προβολή σήμερα είναι δόλια. Και τούτο, γιατί το πράγματι σοβαρό αυτό πρόβλημα του πολιτισμού και της ύπαρξής μας, με τον τρόπο, μάλιστα, που προβάλλεται ως παγκόσμιο– είναι απόμακρο: δεν έχει, δηλαδή, άμεσα ορατές απειλές της προσωπικής ζωής μας και δεν έχει άμεσα ορατές ευθύνες και άμεσα ορατούς υπευθύνους. 
Έτσι, προβάλλεται αφενός για να στρέψει και αυτό, μαζί με τον πανικό, τα βλέμματα των ανθρώπων μακριά από τους υπευθύνους της κρίσης και της υποδούλωσης των λαών και τους εγκληματίες κατά της ανθρωπότητας και αφετέρου για να περάσει απαρατήρητα η όλη του διαχείριση στο απάνθρωπο υπερεθνικό κεφάλαιο της κρίσης.
     Κλείνοντας, θεωρώ χρήσιμο, μετά τις παραπάνω κριτικές σκέψεις, να διευκρινίσω δύο πράγματα: Το ένα είναι ότι οι φορείς της εξουσίας σήμερα πράγματι υπερέβησαν το δόγμα του Μακιαβέλι της πολιτικής για την εξουσία, που εφαρμοζόταν μέχρι τελευταία –έστω και σε δεύτερη μοίρα– με κάποιες πράξεις και για το καλό της κοινωνίας.
Από το 2010, εγκαταλείφθηκε και αυτό το κοινωνικό και ανθρώπινο στοιχείο της πολιτικής. Επικράτησε η «πολιτική του τρόμου» που δημιούργησε το κοπάδι, το οποίο οδήγησε μέχρι το «μαντρί», βάζοντας ένα μεγάλο μέρος του μέσα, χωρίς, όμως, να μπορέσει να κλείσει πίσω το φράχτη. Το δεύτερο είναι η διευκρίνιση, αν οι παραπάνω κρίσεις είναι αισιόδοξες ή απαισιόδοξες.
Η Ιστορία μας διδάσκει ότι οι μεγάλες κρίσεις της ανθρώπινης κοινωνίας, όπως αυτή που περνάμε σήμερα, έχουν μακρά μεταβατική περίοδο, γιατί είναι κρίσεις μεταβολής του όλου κοινωνικού και πολιτικού συστήματος. 
Σήμερα ζούμε τη βαρβαρότητα, το οποίο δείχνει το παλιό που αισθάνεται το τέλος του και το οποίο, όμως, είναι πολύ βαθιά ριζωμένο στα συμφέροντα των ζώντων. 
Το μέλλον σύστημα για να διαμορφωθεί, απαιτεί νέες γενιές με γνώσεις που δεν υπάρχουν δεν υπάρχουν σήμερα. 
Γι’ αυτό, για να είμαστε αισιόδοξοι, δεν πρέπει να είμαστε εγωιστές και να θέλομε να ζήσομε εμείς το νέο σύστημα. 
Το νέο σύστημα δε θα το δει η δική μας εποχή. 
Θα το δει σίγουρα η επόμενη. 
Μπορούμε, όμως, να δούμε πολλές βελτιώσεις, αν παλέψομε με το παρόν με «τόλμη και αρετή». 
Πάνω σ’ αυτές τις διευκρινίσεις, το πιο ολιγόχρονο αισιόδοξο μήνυμα το έχει πει ο λαός με την παροιμία «ο κλέφτης και ο ψεύτης τον πρώτο χρόνο χαίρονται». 
Αυτή τη σοφή παροιμία θα την μετέφερα σήμερα κάπως έτσι:
Ο τσέλιγκας και οι τσοπάνοι του πρέπει να ξέρουν ότι ο Άνθρωπος ποτέ δε μένει μέσα στο μαντρί, αν τον βάλουν με το ζόρι! 
Ο Άνθρωπος ποτέ δε γίνεται σκέτο ζώο! 
Οι τσελιγκάδες και οι τσοπάνηδες πάντα θάβονται στο μαύρο χώμα της Ιστορίας.
Κύθηρα, 16.1.2022
Γιώργος Κασιμάτης - kassimatisdimokratia.gr

Κωνσταντίνος Αρβανίτης: Στοιχεία από ΕΛΣΤΑΤ - Η υπερβολική θνησιμότητα χτύπησε κόκκινο


Κωνσταντίνος Αρβανίτης: https://www.facebook.com/orpheus.greece/posts/2219054134900808

Η ΥΠΕΡΒΑΛΛΟΥΣΑ ΘΝΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΧΤΥΠΗΣΕ ΚΟΚΚΙΝΟ.

ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ ΑΥΞΗΣΗ ΤΙΣ 5 ΠΡΩΤΕΣ ΒΔΟΜΑΔΕΣ ΤΟΥ 2022
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΝΑ ΑΠΟΔΩΘΕΙ ΣΕ Covid, ΓΙΑΤΙ
ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΤΟΝ ΑΝΗΦΟΡΟ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΙΤΙΕΣ ΘΑΝΑΤΩΝ...
_________________________________________
ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΝΑ ΔΙΑΚΟΠΟΥΝ ΟΙ ΜΑΖΙΚΟΙ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΙ
ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΟΒΑΡΗ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΑΙΤΙΑΣ.
_________________________________________
Πριν λίγες μέρες η ΕΛΣΤΑΤ έβγαλε την ολική θνησιμότητα του ελληνικού πληθυσμού, μέσα στις 5 πρώτες βδομάδες του 2022.
Εχουμε μιλήσει πολλές φορές, από το καλοκαίρι του 2021 και μετά, για την πρωτοφανή υπερβάλλουσα θνησιμότητα, που ξεκίνησε την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου 2021 και συνεχίστηκε με αμείωτους ρυθμούς για όλους τους μήνες του 2021.
Η τελευταία ανάρτηση πάνω στο θέμα ατυό ήταν στις 6 Φεβρουαρίου 2022.
Οποιος δεν την διάβασε, εδώ είναι το λινκ:
_______________________________________________
ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ ΘΝΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΙΣ 5 ΠΡΩΤΕΣ ΒΔΟΜΑΔΕΣ 2022
Τώρα διαπιστώνουμε ότι το τραγικό αυτό πρόβλημα συνεχίζεται και μέσα στο 2022 με ακόμη ταχύτερους ρυθμούς!
Πρέπει επιτέλους να γίνει μία σοβαρή έρευνα για τα αίτια της υπερβάλλουσας θνησιμότητας των Ελλήνων, που συνεχίζεται επί 12μηνο πια και έχει πάρει τρομακτικές διαστάσεις.
Ολα δείχνουν ότι μέσα στον ελληνικό πληθυσμό έχουν ενεργοποιηθεί παθογενετικοί μηχανισμοί, με δυσμενή αντίκτυπο σε όλες τις κύριες αιτίες θανάτων.
_________________________________________________
ΠΙΘΑΝΑ ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΥΠΕΡΒΑΛΛΟΥΣΑΣ ΘΝΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ
Τα έχω αναλύσει πολλές φορές, σε προηγούμενες αναρτήσεις.
Ο ΜΟΝΟΣ κοινός παρονομαστής, που θα μπορούσε να δικαιολογήσει μία σημαντική άνοδο ΟΛΩΝ ΜΑΖΙ των αιτιών θανάτου ενός πληθυσμού, δεν μπορεί να είναι άλλος από ένα Γενικό Αίτιο.
Εδώ πρόκειται για μία μαζική ιατρική πράξη, που εφαρμόστηκε άκριτα, επί δικαίων και αδίκων, από τον Φεβρουάριο του 2021 και μετά. (Τον Ιανουάριο του 2021 μόνο κάποιοι υγειονομικοί είχαν εμβολιαστεί...)
Σαν δευτερεύουσας σημασίας παράγοντας υπερβάλλουσας θνησιμότητας θα μπορούσε να αναφερθεί οι πολύ παρατεταμένες καραντίνες, που είναι γνωστό ότι αυξάνουν την ολική νοσηρότητα και θνησιμότητα ενός πληθυσμού, με πολλούς τρόπους.
Αυτός παράγοντας θα μπορούσε να συμβάλλει τον πρωτο καιρό, όμως είμαστε πια κάπως μακριά πλέον...
_______________________________________
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
Φαίνεται καθαρά η τεράστια διαφορά στην ολική θνησιμότητα, ανάμεσα στις 5 πρώτες εβδομάδες του 2022 και στο ίδιο διάστημα του 2021.
Η μπλε περιοχή αφορά στις πρώτες 5 εβδομάδες του 2021.
Βλέπουμε 12.916 θανάτους, από όλα τα αίτια που υπάρχουν.
Η πορτοκαλί περιοχή αφορά στις πρώτες 5 εβδομάδες του 2022.
Βλέπουμε 17.106 θανάτους, από όλα τα αίτια που υπάρχουν.
Μιλούμε για μία τεράστια αύξηση της ολικής θνησιμότητας, κατά 32,44%.
Πρωτοφανές στα χρονικά και ιδιαίτερα τρομακτικό!
Πρέπει επιτέλους να γίνει σοβαρός έλεγχος, για να αναδειχτούν οι αιτίες.
Δεν μπορεί η πολιτική ηγεσία να συνεχίσει να κωφεύει. δεν μπορεί να συνεχίσει να υποκρίνεται πως δήθεν δεν άκουσε τίποτα, δεν έμαθε τίποτα, δεν είδε τίποτα.
Αφού μας παρακολουθούν μέρα-νύχτα. Το έχουμε αναδείξει σε ένα σωρό κανάλια, ιντερνετικά και τηλεοπτικά και σε ραδιοφωνικούς σταθμούς.
(Μόνο τα Πετσοταϊσμένα συστημικά κανάλια το αποσιωπούν, για να μην το πληροφορηθούν εκείνοι οι Ελληνες, που συνηθίζουν να (παρα)πληροφορούνται μόνο από αυτούς...)
__________________________________________
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ
Περιμένω την δημοσιοποίηση από την ΕΛΣΤΑΤ και των επόμενων 3 εμβομάδων του Φεβρουαρίου, ώστε να έχω συμπληρωμένο ένα πλήρες 12μηνο, από όταν ξεκίνησε αυτό το θανατικό.
Διότι τα προβλήματα υγείας δεν είναι σωστό να εξετάζονται με τον "στρογγυλοποιητικό" τρόπο σκέψης των ανθρώπων. Δεν ξεκινούν από Πρωτοχρονιές και δεν τελειώνουν κάθε 31 Δεκεμβρίου.
Οπότε, θα μας οδηγούσε σε σοβαρά λάθη η σύγκριση ενός "στρογγυλού" έτους, με άλλα επίσης "στρογγυλά" έτη.
Η σωστή σύγκριση εδώ είναι το 12μηνο Μάρτιος 2021-Φεβρουάριο 2022, με τα αντίστοιχα 12μηνα της τελευταίας 5ετίας.

Αυτάρκεια- Πώς "πιάνουμε" το προζύμι

 

προζύμι-το θαυμάσιο, το εξαιρετικό!

Το καλοκαίρι είναι η πιο εύκολη εποχή για να "πιάσουμε" προζύμι λόγω της αυξημένης θερμοκρασίας περιβάλλοντος, η οποία επιταχύνει την διαδικασία. 
Βέβαια το χειμώνα η διαδικασία δεν είναι διαφορετική, απλά παίρνει λίγο παραπάνω χρόνο. 
Από την στιγμή που θα έχουμε μια υγιή καλλιέργεια, το προζύμι μπορεί να διατηρηθεί αρκετά εύκολα και όποτε το χρειαστούμε μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε μετά από ένα μικρό φρεσκάρισμα.
Γενικά
Υπάρχουν πολλοί παραδοσιακοί τρόποι για να "πιάσουμε" προζύμι, κάποιοι έχουν λογική, αλλά οι περισσότεροι είναι γεμάτοι προκαταλήψεις και είναι, είτε ανούσιοι, είτε καταλήγουν σε μέτριας ποιότητας προζύμι.
 Για να πιάσουμε το προζύμι, πρέπει να δημιουργήσουμε κατάλληλες συνθήκες, ώστε να αναπτυχθούν οι επιθυμητοί μικροοργανισμοί. 
Όπως στους περισσότερους μικροοργανισμούς, οι συνθήκες αυτές είναι η υγρασία και το κατάλληλο θρεπτικό, ή αλλιώς φαγητό. 
Για να "πιάσουμε" λοιπόν προζύμι, πρέπει αρχικά να αιχμαλωτίσουμε τους μικροοργανισμούς με το κατάλληλο δόλωμα και έπειτα να αναπτυχθεί μια ισορροπημένη σχέση ανάμεσα τους. 
Η σύσταση του αλευριού είναι σχεδόν ιδανική για να δημιουργηθεί και να διατηρηθεί σε ισορροπία η πολύπλοκη αυτή συμβιωτική σχέση. 
Ο μύκητας ζυμώνει κυρίως τα απλά σάκχαρατου μείγματος και τα υποπροϊόντα της ζύμωσής του γίνονται τροφή για τα βακτήρια της καλλιέργειας. 
Τα βακτήρια με την σειρά τους διασπούν κάποια πιο πολύπλοκα σάκχαρα για να μπορέσουν να ζυμωθούν από τους μύκητες της καλλιέργειας και εκκρίνουν ένα αντιβιοτικό με το οποίο προστατεύουν την καλλιέργεια.
Γι' αυτό τον λόγο το φαγητό τους από την αρχή πρέπει να είναι ακριβώς αυτό, αλεύρι και νερό
Οποιαδήποτε διαφορετική προσθήκη όπως ζάχαρη, γαλακτοκομικά, όσπρια, φρούτα, αλάτι, επηρεάζει  τόσο τους μικροοργανισμούς που αιχμαλωτίζονται, όσο και την ισορροπία μεταξύ τους. 
Από την στιγμή βέβαια που θα έχουμε μια υγιή και σταθερή καλλιέργεια, μπορούμε με αυτήν να ζυμώσουμε τόσο ψωμιά που περιέχουν μόνο αλεύρι και νερό, όσο και πλούσια ζυμάρια που μπορεί να περιέχουν ζάχαρη, γάλα, αυγά, βούτυρο κλπ.
Τι χρειαζόμαστε
Χρειαζόμαστε ένα βάζο και μια ζυγαριά, όπως αναφέρθηκαν στον βασικό εξοπλισμό. 
Μέσα στο βάζο αρχικά θα αιχμαλωτίσουμε και μετέπειτα θα διατηρούμε την καλλιέργεια, δηλαδή το προζύμι. 
Η ζυγαριά σε αυτή την φάση δεν είναι απαραίτητη, η ακρίβεια που δίνει όμως βοηθά πάρα πολύ, όπως και σε όλες τις φάσεις παραγωγής ψωμιού. 
Το αλεύρι που θα χρησιμοποιήσουμε σαν τροφή για το προζύμι πρέπει να είναι το αλεύρι που θα χρησιμοποιούμε σαν βάση για τα περισσότερα ζυμάρια, οπότε διαλέγουμε κάποιο αλεύρι από σιτάρι είτε σκληρό είτε για όλες τις χρήσεις. 
Το νερό που θα δώσει την υγρασία μπορεί να είναι οποιοδήποτε, όπως νερό βρύσης, αν και θεωρητικά είναι καλύτερα το νερό να μην περιέχειχλώριο το οποίο περιορίζει την ανάπτυξη μικροοργανισμών.
Διαδικασία
Η διαδικασία είναι πολύ απλή, νερό και αλεύρι ανακατεύονται στο βάζο. 
Το μείγμα αφήνεται σε θερμοκρασία δωματίου εκτεθειμένο, τόσο στους μικροοργανισμούς του αέρα, όσο και στους μικροοργανισμούς που έχει το ίδιο το αλεύρι. 
Διάφοροι μικροοργανισμοί "μολύνουν" αυτό το μείγμα και ανταγωνίζονται μεταξύ τους.
Η αρχική αυτή φάση κρατά περίπου μία βδομάδα. 
Κατά την διάρκεια αυτής της εβδομάδας η καλλιέργεια ταΐζεται, προστίθεται δηλαδή αλεύρι και νερό με συχνότητα περίπου μια φορά την ημέρα. 
Τα προϊόντα ζύμωσης των μικροοργανισμών στην αρχική αυτή φάση μπορεί να είναι από διάφορους εστέρες (μυρωδιά ώριμων φρούτων) μέχρι και ενώσεις θείου, που δεν μυρίζουν πολύ ευχάριστα. 
Ο σακχαρομύκητας είναι ο πρώτος που κάνει την εμφάνισή του, παράγοντας διοξείδιο του άνθρακα και αλκοόλ
Όταν η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι υψηλή μπορεί να εμφανιστεί ακόμη και από την δεύτερη ημέρα
Ένα στέλεχος λακτοβάκιλου εμφανίζεται περίπου στο τέλος της βδομάδας, συμπληρώνοντας τις προϋποθέσεις για μια ισορροπημένη καλλιέργεια, παράγοντας οξέα και δίνοντας μια όξινη μυρωδιά. 
Εκείνη την στιγμή οι μικροοργανισμοί έχουν έναν αξιόλογο πληθυσμό, ρίχνουν το pH και τελικά γίνονται κυρίαρχοι στο μείγμα. 
Το προζύμι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ουσιαστικά από την στιγμή που αποκτήσει ικανότητα να φουσκώνει, αν και πρακτικά πρέπει να αποκτήσει όξινη μυρωδιά και γεύση για να θεωρείται ολοκληρωμένο.
Αναλυτικά
Πρώτη ημέρα
Ξεκινάμε την διαδικασία τοποθετώντας στην παγίδα το κατάλληλο δόλωμα, δηλαδή αλεύρι και νερό. 
Το ανακάτεμα τις δύο πρώτες μέρες έχει σαν στόχο τον εμπλουτισμό του μείγματος με οξυγόνο, καθώς και την ομογενοποίηση του μικροβιακού του φορτίου, ενσωματώνοντας το πάνω μέρος του μείγματος, που έρχεται σε επαφή με τον αέρα, με το εσωτερικό.
  • Μετράμε στο βάζο 70γρ αλεύρι για όλες τις χρήσεις και 70γρ νερό
  • Η υφή πρέπει να είναι πηχτού χυλού αρχικά
  • Τα ανακατεύουμε με ένα μεγάλο κουτάλι μέχρι να ενυδατωθεί το αλεύρι
  • Μπορούμε να αφήσουμε το κουτάλι μέσα στο βάζο για ευκολία
  • Αφήνουμε το βάζο για δύο ημέρες
  • Ανακατεύουμε 3-4 φορές την ημέρα
Ανάλογα την εποχή, προς το τέλος της δεύτερης ημέρας, θα παρατηρηθούν κάποια σημάδια ζύμωσης όπως μικρές φυσαλίδες. 
Συνήθως παρατηρείται στο επάνω μέρος να συγκεντρώνεται κάποιο υγρό (προϊόν ζύμωσης) και η υφή του μείγματος να γίνεται πολύ πιο αραιή λόγω της πρωτεόλυσης των πρωτεϊνών.
    
Τρίτη ημέρα
Συνήθως μετά την δεύτερη ημέρα παρατηρούμε κάποια δραστηριότητα. Ειδικά το καλοκαίρι παρατηρείται ίσως μια αμυδρή μυρωδιά αλκοόλ ή/και τυριού (λακτικό οξύ), ένδειξη ζυμώσεων στο μείγμα. 
Ανανεώνουμε το φαγητό μειώνοντας το ποσοστό του νερού διότι ήδη το μείγμα έχει πολύ αραιή υφή.
  • Προσθέτουμε στο μείγμα 70γρ νερό και 90γρ αλεύρι
  • Τα ανακατεύουμε μέχρι να ενυδατωθεί το αλεύρι
  • Αφήνουμε το μείγμα 24 ώρες
Στο τέλος της τρίτης ημέρας υπάρχουν ήδη έντονα σημάδια ζύμωσης
Τέταρτη ημέρα
Αν και βρισκόμαστε μόλις στην τέταρτη ημέρα, θα δούμε μεγαλύτερες και περισσότερες φουσκάλες και το μείγμα να φουσκώνει. 
Αν δεν υπάρχουν καθόλου σημάδια ζύμωσης επαναλαμβάνουμε τα βήματα της προηγούμενης ημέρας, είναι πολύ σπάνιο όμως αυτό να συμβεί. 
Ειδικά με αυξημένη θερμοκρασία περιβάλλοντος ίσως παρουσιαστούν μυρωδιές ώριμων φρούτων μέχρι να έρθει η καλλιέργεια σε ισορροπία.
  • Πετάμε σχεδόν όλο το μείγμα, αφήνοντας το πολύ μια κουταλιά της σούπας συνολικά 
  • Προσθέτουμε στο μείγμα 80γρ νερό και 100γρ αλεύρι
  • Τα ανακατεύουμε μέχρι να ενυδατωθεί το αλεύρι
  • Αφήνουμε το μείγμα 24 ώρες
Ο βασικός λόγος που πετάμε το μεγαλύτερο μέρος καλλιέργειας είναι καθαρά πρακτικός και δεν εξαρτάται από το γεγονός ότι η καλλιέργεια είναι ημιτελής. 
Αν συνεχίζαμε το τάισμα με αυτό τον ρυθμό, το μέγεθος της καλλιέργειας θα αυξανόταν εκθετικά και στο τέλος θα έπρεπε να κρατάμε το προζύμι σε βαρέλι. 
Με αυτό τον τρόπο δεν σπαταλάμε επίσης πολύ αλεύρι για το κάθε τάισμα. 
Ένας άλλος σημαντικός λόγος είναι πως με αυτό τον τρόπο η καλλιέργεια πολλαπλασιάζεται συνέχεια και σαν συνέπεια τονώνεται από φρέσκα κύτταρα, τα οποία είναι ικανά να ζυμώσουν το αλεύρι με μεγαλύτερη ένταση. 
Με αυτό τον τρόπο μειώνονται οι πιθανότητες να κυριαρχήσουν ανεπιθύμητοι μικροοργανισμοί.
Πέμπτη ημέρα και στην μετέπειτα
Εφόσον έχουμε σταθερά σημάδια ζύμωσης, επαναλαμβάνουμε τα βήματα της προηγούμενης ημέρας. 
Η καλλιέργεια είναι σχεδόν έτοιμη. 
Αν θέλουμε μπορούμε να μειώσουμε λίγο ακόμα την υγρασία  περίπου στο 70% ώστε να μπορούμε πιο εύκολα να διακρίνουμε την διόγκωση του μείγματος. 
Η υφή του μείγματος μετά το τάισμα πρέπει να είναι περίπου σαν υγρό ζυμάρι αλλά όχι σαν χυλός.
  • Πετάμε σχεδόν όλο το μείγμα, αφήνοντας συνολικά το πολύ μια κουταλιά της σούπας 
  • Προσθέτουμε στο μείγμα 70γρ νερό και 100γρ αλεύρι
  • Τα ανακατεύουμε μέχρι να ενυδατωθεί το αλεύρι
  • Αφήνουμε το μείγμα 24 ώρες
Την 5η ημέρα είναι πλήρως έτοιμο
Μερικές σημειώσεις
Πολύ μεγάλη προσοχή στα αντικείμενα που έχουν έρθει σε επαφή με μαγιά ή ζυμάρια που περιέχουν μαγιά, να μην έρχονται ποτέ σε επαφή με το προζύμι διότι υπάρχει η πιθανότητα μόλυνσης του προζυμιού. Ο μικροοργανισμός της μαγιάς, ενώ ανήκει στην ίδια οικογένεια με τον σακχαρομήκυτα που υπάρχει στο προζύμι, έχει την ικανότητα να ζυμώνει την μαλτόζη (πολύπλοκο σάκχαρο). 
Για αυτή την ικανότητα το προζύμι βασίζεται στους λακτοβάκιλους, οι οποίοι ζυμώνουν και διασπούν την μαλτόζη.
Όταν μαγιά έρθει σε επαφή με προζύμι, ζυμώνει όλη την μαλτόζη περιορίζοντας πάρα πολύ την ανάπτυξη των βακτηρίων. 
Με αυτόν τον τρόπο διαταράσσει την ισορροπία και κυριαρχεί στο μείγμα, καταστρέφοντας το προζύμι. 
Προσοχή επίσης πρέπει να δοθεί στο πρόγραμμα ταΐσματος. 
Ειδικά κατά τις πρώτες ημέρες που το προζύμι δεν έχει καθόλου ισορροπία, πρέπει να διατηρήσουμε αυστηρό πρόγραμμα. 
Για να διευκολύνουμε την κυριαρχία των κατάλληλων μικροοργανισμών, δεν αφήνουμε ποτέ το μείγμα χωρίς το κατάλληλο φαγητό για μεγάλο χρονικό διάστημα. 
Όταν τελειώνει το φαγητό οι επιθυμητοί μικροοργανισμοί αρχίζουν να γίνονται λιγότερο δραστήριοι και με την πάροδο του χρόνου πεθαίνουν. 
Τα πεθαμένα τους κύτταρα γίνονται τροφή για ανεπιθύμητους μικροοργανισμούς οι οποίοι, ειδικά αν το προζύμι βρίσκεται στην αρχική φάση, μπορούν να πολλαπλασιαστούν και να εμποδίσουν ή να καθυστερήσουν τους επιθυμητούς οργανισμούς να αναπτυχθούν. 
Για τις πρώτες δύο μέρες χρησιμοποιήθηκε 100% υγρασία, δηλαδή ίση ποσότητα νερού και αλευριού. 
Με αυτό τον τρόπο επιταχύνεται η μικροβιακή δραστηριότητα λόγω της αυξημένης υγρασίας. 
Στην συνέχεια μειώθηκε σε 80% και τελικά σε 70%, για να επιβραδυνθεί λίγο η ζύμωση και να είναι πιο εμφανής η διόγκωση του προζυμιού.
Σε αυτόν τον οδηγό χρησιμοποιήθηκε αλεύρι για όλες τις χρήσεις γιατί συνήθως αυτό υπάρχει πιο συχνά σε κάθε σπίτι. 
Στην περίπτωση που θα χρησιμοποιηθεί αλεύρι από σκληρό σιτάρι πρέπει να προσαρμοστεί η αναλογία αλευριού-νερού, αυξάνοντας το νερό περίπου 10% σε κάθε περίπτωση. 
Αρχικά δηλαδή 110% υγρασία, έπειτα 90% και τελικά 80%, λόγω της αυξημένης περιεκτικότητας του αλευριού σε πρωτεΐνες. 
Περισσότερα για τα ποσοστά αρτοποιίας.
Διατήρηση υγιούς καλλιέργειας
Από την στιγμή που θα αποκτήσουμε μια υγιή καλλιέργεια, ανάλογα την συχνότητα που φτιάχνουμε ψωμί, μπορούμε να ακολουθήσουμε διαφορετικούς τρόπους διατήρησής της.
Καθημερινή χρήση
Όταν φτιάχνουμε ψωμί καθημερινά ή κάθε δεύτερη ημέρα, η καλύτερη επιλογή είναι η συνέχιση του προγράμματος ταΐσματος που χρησιμοποιήσαμε κατά το "πιάσιμο" του προζυμιού. 
Αυτός ο τρόπος ταΐσματος προϋποθέτει δέσμευση αντίστοιχη με ένα κατοικίδιο λόγω της καθημερινής σχεδόν φροντίδας που χρειάζεται. Διασφαλίζει όμως μια ενεργή και δυνατή καλλιέργεια, η οποία με τον καιρό ωριμάζει και γίνεται όλο και πιο σταθερή. 
Προτείνεται για αρχάριους, διότι το προζύμι είναι έτοιμο οποιαδήποτε στιγμή να ζυμώσει ψωμί και δεν χρειάζεται κάποιος επιπλέον έλεγχος. 
Σε αυτή την περίπτωση, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες το καθημερινό και συνεπές τάισμα είναι πολύ σημαντικό. 
Εξαιτίας της μεγάλης θερμοκρασίας, η ζύμωση τελειώνει γρήγορα και ανεπιθύμητοι μικροοργανισμοί μολύνουν και αλλάζουν την ισορροπία της καλλιέργειας. 
Τον χειμώνα αυτό το πρόγραμμα μπορεί να επεκταθεί και η καλλιέργεια να συντηρείται ακόμη και με ένα τάισμα κάθε δύο ημέρες. 
Σε αυτό συμβάλει η χαμηλή θερμοκρασία περιβάλλοντος η οποία καθυστερεί την μόλυνση του μείγματος από ανεπιθύμητους μικροοργανισμούς και επειδή οι επιθυμητοί μικροοργανισμοί ζυμώνουν πιο αργά το θρεπτικό.
Το κόστος σε αυτή την περίπτωση είναι η "σπατάλη" 100γρ αλευριού καθημερινά, ένα κόστος όμως που δεν ξεπερνάει τα 10 λεπτά την ημέρα, δηλαδή 3 ευρώ τον μήνα.
Σπάνια χρήση
Στην περίπτωση που φτιάχνουμε ψωμί μια φορά την εβδομάδα ή πιο σπάνια και δεν μπορούμε ή δεν θέλουμε να διατηρήσουμε την καθημερινή ανανέωση της τροφής του προζυμιού, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε έναν διαφορετικό τρόπο διατήρησης του προζυμιού. 
Διατηρούμε το προζύμι στο ψυγείο. 
Μετά από ένα τάισμα και μόλις το προζύμι φτάσει την μέγιστη διόγκωση, ρίχνουμε τον ρυθμό ζύμωσης, τοποθετώντας το στο ψυγείο. 
Κάθε φορά που θέλουμε να το χρησιμοποιήσουμε βγάζουμε μια κουταλιά σε ένα μπολάκι και εκτελούμε ένα ή σπάνια δύο ταΐσματα κάθε 24 ώρες, για να γίνει πάλι πλήρως ενεργό.
Με αυτό τον τρόπο μπορεί να διατηρηθεί για δυο εβδομάδες τουλάχιστον χωρίς ανανέωση του φαγητού. 
Μόλις περάσουν οι δύο εβδομάδες, το βγάζουμε και το φρεσκάρουμε. 
Αν όμως βρίσκεται για πολύ καιρό στο ψυγείο χωρίς να ανανεωθεί, τότε ίσως χρειαστεί πολλαπλά ταΐσματα για να γίνει πλήρως ενεργό. 
Συντήρηση για μεγάλο χρονικό διάστημα
Όταν θέλουμε να φύγουμε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το σπίτι, έχουμε δύο επιλογές. 
Είτε παίρνουμε μαζί το κατοικίδιο (προζύμι), είτε αλλάζουμε την υγρασία του ταΐσματος και το αφήνουμε στο ψυγείο.
 Πρέπει σε αυτή την περίπτωση να ταΐσουμε το προζύμι με μείγμα χαμηλό σε υγρασία, ακόμη και 55%, π.χ. 100 γρ αλεύρι και 55 γρ νερό. 
Το προζύμι θα είναι σαν σφιχτό ζυμάρι και για να ομογενοποιήσουμε το ζυμώνουμε δυνατά σε έναν πάγκο και το επιστρέφουμε στο βάζο. 
Μόλις περάσει ο χρόνος που συνήθως φτάνει τον μέγιστο όγκο η καλλιέργειά μας, το τοποθετούμε στο ψυγείο. 
Με αυτή την σύσταση μπορεί να διατηρηθεί για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, ίσως και περισσότερο από δύο μήνες.
Πότε και πώς χρησιμοποιείται
Πότε είναι έτοιμη η καλλιέργεια
Από την στιγμή που η καλλιέργεια αποκτά ικανότητα να φουσκώνει, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ζυμώσει ψωμί. 
Για να έχει όμως όλες τις ευεργετικές ιδιότητες, θα πρέπει να αναπτυχθεί στην καλλιέργεια κάποιο βακτήριο που θα παράγει οξέα, όταν δηλαδή το προζύμι αποκτήσει όξινη μυρωδιά και γεύση. 
Αυτό συνήθως δεν παίρνει πάνω από μια βδομάδα, αλλά εξαρτάται πολύ από την θερμοκρασία περιβάλλοντος, δηλαδή την εποχή.
Στο πείραμα που έγινε, το βάζο ήταν στους ~30C και στο τέλος της 4ης ημέρας απέκτησε έντονη όξινη μυρωδιά, ήταν έτοιμο δηλαδή σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. 
Τον χειμώνα το προζύμι μπορεί να χρειαστεί περισσότερο από μια εβδομάδα για να αποκτήσει ισορροπία. 
Πολλοί παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν τον χρόνο που θα είναι έτοιμο το προζύμι, οπότε αυτό το χρονικό διάστημα δεν είναι δεδομένο.
Στάδια ζύμωσης και μέγιστη διόγκωση
Μόλις το προζύμι αποκτήσει όξινη μυρωδιά είναι πολύ σημαντικό να παρατηρήσουμε τον ρυθμό της ζύμωσης. 
Αυτό γίνεται παρατηρώντας το προζύμι να διογκώνεται, με πιο σημαντική την στιγμή της μέγιστης διόγκωσης του προζυμιού στο βάζο. 
Όπως αναφέρθηκε, μειώνοντας λίγο την υγρασία(70%) κατά το τάισμα της καλλιέργειας, μπορούμε να διακρίνουμε πιο εύκολα την διόγκωση στο βάζο. 
Κάθε φορά που ανανεώνουμε το φαγητό, το προζύμι αρχίζει να ζυμώνει το αλεύρι και σταδιακά να διογκώνεται. 
Κάποια στιγμή φτάνει το μέγιστο όπου μένει για λίγο χρονικό διάστημα. 
Σε εκείνο το σημείο το προζύμι περιέχει τον μεγαλύτερο και πιο ενεργό πληθυσμό από οποιαδήποτε άλλη στιγμή κατά την ζύμωση. 

Στάδια ζύμωσης και διόγκωση ολοκληρωμένης καλλιέργειας, διάρκειας 7 ωρών
Για καλύτερα και πιο προβλέψιμα αποτελέσματα, χρησιμοποιούμε το προζύμι περίπου κατά το χρονικό διάστημα που έχει τον μέγιστο όγκο. 
Αυτή η στιγμή είναι ιδανική για να χρησιμοποιήσουμε το προζύμι, αν και μια ή και δύο ώρες νωρίτερα ή αργότερα δεν έχουν πολύ διαφορετικό αποτέλεσμα. 
Πολύ νωρίς όμως η αργά στην ζύμωση, όταν το προζύμι θα έχει μικρό όγκο, θα έχει μόνο αρνητικά αποτελέσματα. 
Στην συγκεκριμένη περίπτωση η καλλιέργεια φτάνει την μέγιστη διόγκωση περίπου στις 7 ώρες μετά το τάισμα.
Οι χρόνοι που αναφέρονται αντιστοιχούν στην συγκεκριμένη θερμοκρασία περιβάλλοντος (καλοκαίρι) και στην συγκεκριμένη καλλιέργεια. 
Κάθε προζύμι, για διάφορους λόγους, χρειάζεται διαφορετικό χρονικό διάστημα να φτάσει στο μέγιστο, οπότε καταγράφουμε το αντίστοιχο χρονικό διάστημα για την δική μας καλλιέργεια.
Αυτό που συμβαίνει από εκείνη την στιγμή και μετά, είναι πως το φαγητό αρχίζει να τελειώνει και οι περισσότεροι μικροοργανισμοί σταματάνε να ζυμώνουν και πεθαίνουν, μειώνοντας κατά πολύ τον πληθυσμό και την ικανότητά του να ζυμώσει. 
Ειδικά στα τελευταία στάδια κατά το οποία η δράση των πρωτεολυτικών ενζύμων είναι πολύ έντονη, ο όγκος του προζυμιού μειώνεται πολύ και η υφή του γίνεται πολύ αραιή. 
Με αυτό τον απλό τρόπο μπορεί να αναπτυχθεί και να διατηρηθεί μια υγιής και ισορροπημένη καλλιέργεια. 
Από εκεί και πέρα με λίγη φροντίδα θα μας δίνει πολύ πιο νόστιμα και υγιεινά ψωμιά από οποιονδήποτε φούρνο.
Μια ανάρτηση που έχει γραφτεί εδώ και πολύ-πολύ καιρό από τον Κώστα στο blog του "prozymi"
Από την πρώτη στιγμή που διάβασα για το προζύμι ενθουσιάστηκα, στην αρχή βέβαια δυσκολεύτηκα λίγο αλλά τώρα πιά φτιάχνω προζύμι και αναπιάνω "με κλειστά μάτια"
και τα ψωμιά και ότι άλλο φτιάχνω με προζύμι απλά είναι εξαιρετικά!!!
Και μην ξεχνάμε ότι το προζύμι συγκαταλέγεται στα προβιοτικά!!!
Εδώ μεταφέρω την τεχνική του Κώστα για το προζύμι η οποία πιστεύω ότι είναι η πιο αξιόπιστη και
γραμμένη με απόλυτα κατανοητό τρόπο!!!
Οι φωτογραφίες είναι αυτές που συνοδεύουν το άρθρο!!!
Καλή ανάγνωση!!!

Βότανα για την αναπροσαρμογή του οργανισμού των γυναικών και την αϋπνία, της οποίας αιτία είναι η εμμηνόπαυση

 Εμμηνόπαυση –  Πως τα βότανα βοηθούν στην αναπροσαρμογή του οργανισμού των γυναικών
Έχω μιλήσει και άλλες φορές για την εμμηνόπαυση.
Μια κατάσταση η οποία είναι φυσιολογική στη ζωή των γυναικών.
Πολλές φορές βέβαια έγιναν προσπάθειες αυτή η φυσιολογική κατάσταση να μετατραπεί και να της δοθεί η ταμπέλα της ασθένειας.
Μεγάλο λάθος.
Όλες οι γυναίκες γνώριζαν από αρχαιοτάτων χρόνων και τις μεταβολές στο σώμα τους και τις προσπάθειες του σώματός τους και του οργανισμού τους να αποκαταστήσει και να δημιουργήσει μια καινούργια ισορροπία.
Γνώριζαν οι γυναίκες – ελπίζω να το γνωρίζουν και σήμερα -τις προσπάθειες του οργανισμού τους να προσαρμοστεί στα καινούργια δεδομένα.
Οι προσπάθειες αυτές συνοδεύονταν και συνοδεύονται από κάποια συμπτώματα.
Τα συμπτώματα αυτά ποικίλουν από γυναίκα σε γυναίκα , από οργανισμό σε οργανισμό.
Το βασικότερο όλων είναι να αντιμετωπίζονται όλα αυτά τα συμπτώματα σαν φυσιολογικά που είναι και να μην φορτώνεται ο οργανισμός με χιλιάδες χημικά φάρμακα και χιλιάδες αγχολυτικά.
Η εμμηνόπαυση είναι μία καινούργια περίοδος στην ζωή εμάς των γυναικών και σαν τέτοια πρέπει να αντιμετωπίζεται.
Είναι και αυτή άκρως δημιουργική και κατά την διάρκειά της εμείς οι γυναίκες μπορούμε να βρούμε καινούργια ενδιαφέροντα και καινούργιες ασχολίες.
Το μόνο που χρειάζεται είναι πίστη και εμπιστοσύνη στον εαυτό μας.
Η φύση βέβαια δεν έχει αφήσει αβοήθητο τον οργανισμό της γυναίκας στην προσπάθεια αναπροσαρμογής του.
Μας έχει δώσει πάμπολλα βοηθήματα.
Και ένα από αυτά είναι και τα βότανά μας...
read more:https://botanologia.gr/votana-gia-tin-anaprosarmogi-toy-organismoy-ton-gynaikon-kai-tin-aypnia-tis-opoias-aitia-einai-i-emminopaysi/