Τρίτη 19 Απριλίου 2022

Ο φόβος του θανάτου την εποχή της άπνοιας

Ευγενία Σαρηγιαννίδη
«Επειδή λοιπόν είμαστε θνητοί με κάποιον τρόπο, κάθε μέρα μας φέρνει μια χαρά και αυτή η χαρά είναι πιο έντονη, όταν πρόκειται να χαθεί.»
Ζαν Πιερ Βερνάν
ν
«Είναι ανόητος όποιος λέει ότι φοβάται τον θάνατο όχι επειδή θα υποφέρει όταν έρθει ο θάνατος, αλλά επειδή υποφέρει στη σκέψη ότι θα έρθει. Εκείνο που δεν φέρνει ταραχή όταν είναι παρόν, άδικα προξενεί πόνο όταν αναμένεται».
Επίκουρος, Ἐπιστολὴ πρὸς Μενοικέα, 12
     Ο δυτικός πληθυσμός μοιάζει να υπεισέρχεται σε μια «ψυχολογία γήρατος». 
Θα μπορούσαμε να αναρωτηθούμε ποιοι συνήθως μιλούν περισσότερο για ασθένειες, τρέχουν συνέχεια στο γιατρό, φοβούνται μην πεθάνουν, προσέχουν τα μικρόβια, περιορίζουν τις μετακινήσεις τους, μένουν σπίτι κλπ.; 
Οι υπερήλικες και οι πολύ άρρωστοι – και με το δίκιο τους θα έλεγε κανείς. 
Κύριο γνώρισμά τους; 
Ο φόβος! 
Φοβούνται τα πάντα, κινδυνεύουν από τα πάντα. 
Ποια είναι η προοπτική ζωής των υπερήλικων και των πολύ αρρώστων; 
Θα λέγαμε θάνατος «μυρίζει» γύρω τους. 
Ας φανταστούμε έναν πληθυσμό που αποτελείται μόνον από ετοιμοθάνατους. 
Τι μπορεί κανείς να περιμένει από έναν τέτοιο πληθυσμό, πέραν από το να γεμίσουν τα νεκροταφεία; Αντιδράσεις; 
Επαναστάσεις; 
Διεκδικήσεις; Ανατροπές; 
Θα σημειώναμε πως η βιολογική ηλικία πολλών ανθρώπων σήμερα – και ιδιαζόντως των ηλικιακά νεότερων – δεν συνάδει με την ψυχοδιανοητική τους ηλικία.
     Η φοβία του θανάτου είναι συνδεδεμένη με την κενότητα της καθημερινής ζωής. 
Κάθε φορά που ένα άτομο κατακλύζεται από έμμονες ιδέες γύρω από το θάνατο θα πρέπει πρωτίστως να αναζητήσουμε την ύπαρξη αισθήματος πληρότητας από τη ζωή που ζει. Νιώθει δημιουργικό; 
Νιώθει αγαπητό; 
Νιώθει πως η ζωή του είναι πλήρης και μεστή νοήματος; 
Αντλεί ικανοποίηση από τον καθημερινό του βίο; 
Διαθέτει έναν ζωτικό χώρο μέσα στον οποίο αλληλεπιδρά με σημαντικά γι’ αυτό πρόσωπα; Ο φόβος του θανάτου ταλανίζει συχνά τα άτομα που η «ζωή τους λείπει».
     Ως σύμπτωμα η φοβία γύρω από το θάνατο αφενός συγκαλύπτει και ταυτόχρονα καταδεικνύει την νοσούσα ζωτικότητα του ατόμου, αφετέρου καλύπτει το κενό που αφήνει η απουσία ικανοποίησης και ευχαρίστησης από τη ζωή, με έμμονες ιδέες γύρω από το θάνατο. 
Γνωρίζουμε πως σε σοβαρές καταθλιπτικές διαταραχές που το άτομο βιώνει με απόλυτο τρόπο το αίσθημα της ανηδονίας, ακόμα και στις βασικές σωματικές του λειτουργίες, πολλές φορές ο τρόπος για να «αισθανθεί ζωντανό» είναι να προκαλέσει πόνο στον εαυτό του, π.χ. μέσω αυτοτραυματισμών· και αυτός ο πόνος του παρέχει μια νοσηρή ευχαρίστηση: πονάω άρα νιώθω, συνεπώς είμαι ζωντανός. 
Θα μπορούσαμε να υποθέσουμε λοιπόν πως κάθε φορά που το άτομο φαντασιώνει το θάνατο του και υποφέρει με αυτή την φαντασίωση (ιδίως όταν καθίσταται έμμονη ιδέα), επιστρέφει στη ζωή ακολουθώντας την ανάποδη πορεία. 
Σκέφτεται πως ο λόγος που φοβάται το θάνατο είναι γιατί επιθυμεί τη ζωή. 
Ως εκ τούτου μέσα από ένα παιχνίδι ψυχοδιανοητικής ομφαλοσκόπησης «αυτοτραυματίζεται» ψυχικά, υποφέρει, άρα υπάρχει και το αποδεικνύει στον εαυτό του μέσα από το τρίπτυχο Φόβος – Άγχος – Επιθυμία: Το άτομο επιθυμεί τη ζωή, αλλά αισθάνεται άγχος και φόβο να βγει «έξω και μπροστά», να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες και τις προκλήσεις της. 
Νιώθει ανήμπορο να ανταπεξέλθει σε μια καθημερινότητα που φαντάζει απειλητική και τον ωθεί σε έναν αγώνα καθημερινής επιβίωσης από τον οποίο θα προτιμούσε να απέχει ή να γλυτώσει. 
Ως άτομο λοιπόν πολιουρκούμενο, που διαβιεί σε συνθήκες διακινδύνευσης και διαρκούς τρομοκρατίας, επιλέγει συχνά ως στάση ζωής την ψυχική αναισθησία και την παραίτηση. Επιλέγει να καταστείλει κάθε συναισθηματική ένταση, κάθε κριτική σκέψη ή γνωστική εμβάθυνση που μπορεί να ταρακουνήσει τα λιμνάζοντα νερά του ψυχισμού και του πνεύματός του.
     Θα ήταν εύλογο βέβαια να αναρωτηθεί κανείς τι συμβάλλει καθοριστικά στην καλλιέργεια της επιρρέπειας στην «ψυχολογία γήρατος». 
Μήπως όσο περισσότερα τραυματικά γεγονότα, όσο περισσότερους πολέμους, φυσικές καταστροφές ή σοβαρές ασθένειες έχει ζήσει ένας άνθρωπος, τόσο πιο πιθανό είναι να εκδηλώσει φοβία θανάτου; 
Αυτή η λογικοφανής υπόθεση δεν φαίνεται να επιβεβαιώνεται από την ψυχική πραγματικότητα των ατόμων. 
Αντίθετα, αυτό που παρατηρείται είναι πως η γενικευμένη «ψυχολογία γήρατος» συναντάται περισσότερο σε άτομα που δεν έχουν βιώσει πραγματικά απειλές, δυσκολίες ή ρεαλιστικούς κινδύνους, αλλά περισσότερο τις καλλιεργούν φαντασιακά μέσα σε ένα γενικό κλίμα τρομοκρατίας που «μιλάμε γι’ αυτό που φοβόμαστε, χωρίς απαραίτητα να το έχουμε συναντήσει». 
Όπως έχει καταδείξει η άσκηση κλινικού έργου, οι φοβίες γύρω από το θάνατο και οι συνοδές φοβίες γύρω από την ασθένεια ή τα ατυχήματα ή τις διάφορες κοινωνιοπολιτικές ή φυσικές καταστάσεις που ενδεχομένως οδηγούν στο θάνατο είναι πιο έντονες όσο περισσότερο αποκομμένες είναι από την φυσική εμπειρία του ατόμου και όχι το αντίθετο. Θα λέγαμε ότι αυτό που φοβίζει περισσότερο τα άτομα είναι η ιδέα του θανάτου, παρά ο ίδιος ο θάνατος, η ιδέα της ασθένειας και όχι η ίδια η ασθένεια κ.ο.κ. 
Μάλιστα, όταν τα άτομα έρχονται αντιμέτωπα με πραγματικές δυσκολίες που πλήττουν την σωματική τους ακεραιότητα επιδεικνύουν πολύ μεγαλύτερη ψυχραιμία και ψυχικό σθένος, από εκείνην που πίστευαν ότι θα έχουν ή έδειχναν όταν φαντασιώνονταν ή σκέφτονταν το θάνατό τους.[1]
     Ήδη προ της περιόδου της πανδημίας παρατηρούσαμε μια περιρρέουσα ατμόσφαιρα «νέκρας», αδιαφορίας, αδράνειας, παραίτησης και παθητικότητας, δηλαδή τη συμβολική απονέκρωση σε συλλογικό και ατομικό επίπεδο, που θα μπορούσε να παραλληλιστεί με την πορεία προς το θάνατο του σύγχρονου δυτικού ανθρώπου: Στην περίπτωση του βιολογικού θανάτου (ιδίως αν αυτός δεν έρχεται αιφνίδια) παρατηρείται η τάση για απομόνωση, η έκπτωση των λειτουργιών, ένα διάχυτο καταθλιπτικό συναίσθημα, η έλλειψη διάθεσης δημιουργίας, η αδιαφορία για το μέλλον και ένα αίσθημα μοναξιάς. 
Την εν λόγω ψυχοκοινωνική κατάσταση την παρατηρούμε σήμερα όλο και πιο συχνά σε υγιή άτομα όλων των ηλικιών.
     Μέσα σε αυτήν την περιρρέουσα ατμόσφαιρα η πανδημία του κορωνοϊού και η ιδεολογικοπολιτική της διαχείριση έπαιξε καταλυτικό ρόλο στη διεύρυνση της «ψυχολογίας του γήρατος» σε ακόμα μεγαλύτερες ομάδες πληθυσμού και παράλληλα αποτέλεσε την ιδανική ευκαιρία εκπαίδευσης και διαπαιδαγώγησης του νέου homo σε νέες νοοτροπίες, τρόπους ζωής, ήθη και έθιμα. 
Ειδικότερα, με το πρόσχημα να μην πεθάνουν από κορωνοϊό οι άνθρωποι αποδέχτηκαν ως φυσιολογικό οτιδήποτε μη ανθρώπινο (να μην αγκαλιάζονται, να μην βρίσκονται, να μην αγγίζονται, να κρατούν αποστάσεις κλπ.). 
Εφόσον αυτό άρχισε να εγκαθιδρύεται ως νοοτροπία στις συνειδήσεις τους και νοηματοδοτήθηκε ως αυτονόητη στάση απαραίτητη για την αυτοσυντήρηση, ως είδος κινηθήκαμε εχθρικά προς την ανθρώπινη φύση (την κοινωνική) που είναι προϋπόθεση της επιβίωσης τους είδους. 
Εκκινείται έτσι ένας αυτοκαταστροφικός κύκλος: Στην προσπάθεια να βγει το άτομο από την πορεία καταστροφής βυθίζεται όλο και πιο βαθιά σε αυτήν, όπως ακριβώς οι κινήσεις σε κινούμενη άμμο: Για να μην αρρωστήσουμε και πεθάνουμε ας κλειστούμε μέσα, ας φοράμε μάσκες, ας εμβολιαστούμε υποχρεωτικά, αναγκαστικά, και παρά τις προσωπικές πεποιθήσεις ή προθέσεις του καθενός, ας αστυνομεύουμε ή καταδίδουμε το γείτονα. Και κάθε φορά που γίνεται μια κίνηση που προσβλέπει στην υποτιθέμενη σωτηρία από το σκιάχτρο που στοιχειώνει τη ζωή μας, τόσο περισσότερο βουλιάζουμε στην κινούμενη άμμο. 
Με άλλα λόγια, αποδεχτήκαμε να «πεθάνουμε» για να ζήσουμε και δεν υπάρχει ζωή για εμάς πια. 
Ο θάνατος και η ασθένεια έγιναν η έμμονη ιδέα της ζωής όλων (εμβολιασμένων, μη εμβολιασμένων, αρνητών, ψεκασμένων, αψέκαστων και όλων των υπόλοιπων ευφάνταστων διαχωρισμών της κοινωνίας).
     Κλείνοντας, θα σημειώναμε πως πολλοί άνθρωποι σήμερα έχουν ταυτίσει το καβούκι τους με τον ζωτικό τους χώρο. 
Φοβούνται τη ζωή γι’ αυτό φλερτάρουν φαντασιακά με το θάνατο. 
Σαπίζουν και αποσυντίθενται μέσα στα ψηφιακά και τσιμεντένια κουτιά τους, ασφυκτιώντας. Ο φόβος οδήγησε τους ανθρώπους να ζουν μια ζωή γυμνή και ανέπαφη (G. Agamben). 
Φόβος μην πεθάνουν. Φόβος να ζήσουν. 
Φόβος για το σκοτάδι. 
Φόβος να κοιτάξουν τον ήλιο κατάματα μην τυφλωθούν. 
Φόβος να αγαπήσουν. 
Φόβος να χωρίσουν. Φόβος να μαλώσουν. Φόβος να αγκαλιαστούν. 
Φόβος. 
Φόβος. 
Φόβος 
Φόβος. 
Και το καβούκι τους, όπως η φοβερά προστασία, όπως λέει ο ποιητής Καρούζος, τρώει σαν σαράκι την ψυχή και καταδυναστεύει τη ζωή τους.
     Παραπομπές
[1] Στο σημείο αυτό αξίζει να γίνει ιδιαίτερη μνεία στις συνέπειες της εμπειρίας των ατόμων από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης στον ψυχισμό και στην συμπεριφορά: α) των ατόμων που έζησαν βιωματικά το Ολοκαύτωμα και τον εγκλεισμό στα στρατόπεδα συγκέντρωσης, β) των ατόμων που ήρθαν σε επαφή μέσω αφηγήσεων με την εμπειρία του εγκλεισμού σε στρατόπεδα συγκέντρωσης, καθώς επίσης τις έρευνες που συσχετίζουν τα στρατόπεδα συγκέντρωσης με στρεσογόνες καταστάσεις επιβιωτισμού καθημερινής ζωής (Paul Chodooff, Joel Dimsdale, Neusner Jacob, Patricia Benner, Ethel Roskies, Richard Lazarus κλπ.)
https://psy-counsellors.gr/fovos-thanatou-thn-epoxh-ths-apnoias/

ΝΟΜΙΚΗ ΑΜΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΤΩΝ 100 € ΣΕ ΑΝΕΜΒΟΛΙΑΣΤΟΥΣ

ΝΟΜΙΚΗ ΑΜΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΤΩΝ 100 € ΣΕ ΑΝΕΜΒΟΛΙΑΣΤΟΥΣ
 Καλό είναι να γνωρίζετε ότι είναι η πρώτη φορά που στο νομικό μας κόσμο επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ανά μήνα, το δε σύστημα δικαστικής προστασίας έχει δομηθεί έτσι, ώστε να σας δυσκολέψει και όχι να σας διευκολύνει να προσφύγετε.
ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ
Για την καταθεση της προσφυγής κατά του προστίμου ΑΑΔΕ λόγω μη εμβολιασμού (60+) κάνουμε τα εξής βήματα:
Κατεβάζουμε το αναρτημένο κείμενο το οποίο πρέπει να συμπληρώσουμε στα κιτρινισμένα σημεία:
Μπορούμε να το εκτυπώσουμε και απο εδώ. https://halithheia.blogspot.com/2022/04/60.html
Στην 1η σελίδα της προσφυγής
πρώτα συμπληρώνουμε στην πρώτη σειρά το όνομα ποιου Πρωτοδικείου στο οποίο καταθέτουμε πχ Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών, αν καταθέτουμε στην Αθήνα,  ή  πχ στο Διοικητικο Πρωτοδικείο Μυτιλήνης  αν μένετε Λέσβο.
συμπληρώνουμε στα επόμενα κενά σημεία με κίτρινο τα στοιχεία μας, όπως περιγράφονται και μετά τα στοιχεία των πράξεων επιβολής προστίμων που μας αφορούν στα κιτρινισμένα πεδία. 
Λόγου χάρη, από την πράξη επιβολής προστίμου γράφουμε τον αριθμό πράξης και μετά την ημερομηνία που φέρει η πράξη στο επάνω δεξιά μέρος της.
Στην  2η σελίδα συμπληρώνουμε το έτος γεννήσεώς μας
Στην 18η σελίδα συμπληρώνουμε σε ποια πόλη ζούμε
Τέλος, στην 31η σελίδα συμπληρώνουμε ξανά τους αριθμούς των πράξεων επιβολής προστίμου και μετά υπογράφουμε κάτω από την ένδειξη «ο προσφεύγων/ουσα»
 ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ    
Πριν καταφύγετε στα τακτικά διοικητικά δικαστήρια, καλό είναι να γνωρίζετε ότι γίνεται βεβαίωση του προστίμου εντός 15 ημερών από την έκδοσή του, οπότε έκτοτε τρέχουν τόκοι υπερημερίας. 
Η ΑΑΔΕ, κατά προτίμηση, θα επιχειρήσει να εισπράξει τα πρόστιμα που θα επιβληθούν μέσω των τραπεζικών σας λογαριασμών, δηλαδή με “κατάσχεση εις χείρας τρίτου”.
Η κατάσχεση γίνεται με ηλεκτρονικό ειδοποιητήριο από την ΑΑΔΕ στην Τράπεζα και η Τράπεζα με το που θα λάβει το ειδοποιητήριο προχωρά άμεσα στην δέσμευση των ποσών που υπάρχουν στον τραπεζικό λογαριασμό, μέχρι να ικανοποιηθεί η απαίτηση του Δημοσίου.
Για την κατάσχεση αυτή εσείς ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΔΟΠΟΙΗΘΕΙΤΕ ΠΟΤΕ.
Θα το ανακαλύψετε τυχαία, όταν θα χρειαστεί να κάνετε κάποια τραπεζική συναλλαγή και τότε θα ενημερωθείτε από την Τράπεζα για την κατάσχεση.
Γι αυτό καλό είναι να έχετε προηγουμένως ενεργοποιήσει την δυνατότητα που σας δίνεται, για να δηλώσετε ως ακατάσχετο τον λογαριασμό της τράπεζας (μέσω της ΑΑΔΕ) https://www.aade.gr/polites/akatashetos-logariasmos που σας συμφέρει.
Αν είστε μισθωτός ή συνταξιούχος ο λογαριασμός αυτός θα είναι ο λογαριασμός που λαμβάνετε τον μισθό ή την σύνταξή σας.
Το καθεστώς που διέπει τα θέματα της κατάσχεσης αυτής είναι το άρθρο 31 του ν.δ 356/1974 (Κώδικας Εισπράξεως Δημοσίων Εσόδων, ΚΕΔΕ)
(παρ. 1)   Εξαιρούνται της κατασχέσεως εις χείρας τρίτων :
α) τα εν άρθρω 17 του παρόντος Ν. Διατάγματος κινητά πράγματα,
β) τα υπό ειδικών νόμων διατηρηθέντων εν ισχύϊ διά του άρθρου 52 του Εισαγ. Νόμου Κώδικος Πολιτικής Δικονομίας προβλεπόμενα Ακατάσχετα,
γ) η εταιρική μερίς επί προσωπικών εταιριών,
δ) αι απαιτήσεις διατροφής εκ του νόμου ή εκ διατάξεως τελευταίας βουλήσεως,
ε) Οι απαιτήσεις από μισθούς, συντάξεις και κάθε είδους ασφαλιστικά βοηθήματα που καταβάλλονται περιοδικά, εφόσον το ποσό αυτών μηνιαίως είναι μικρότερο από χίλια (1.000) ευρώ, στις περιπτώσεις δε που υπερβαίνει το ποσό αυτό επιτρέπεται η κατάσχεση για τα χρέη προς το Δημόσιο επί του 1/2του υπερβάλλοντος ποσού των χιλίων (1.000) ευρώ και μέχρι του ποσού των χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ, καθώς και επί του συνόλου του υπερβάλλοντος ποσού των χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ.
στ) τα 4/5 των ημερομισθίων, επιτρεπομένης της κατασχέσεως επί του 1/5 αυτών διά τα προς το Δημόσιον χρέη των δικαιούχων τούτων και  ζ) το 1/2 των εφ` άπαξ καταβαλλομένων, υπό οιουδήποτε ασφαλιστικού φορέως, βοηθημάτων επί τη εξόδω εκ της Υπηρεσίας ή του επαγγέλματος, επιτρεπομένης της κατασχέσεως επί του 1/2 αυτών διά τα προς το Δημόσιον χέη των δικαιούχων τούτων.
(παρ. 2) Καταθέσεις σε πιστωτικά ιδρύματα σε ατομικό ή κοινό λογαριασμό ή τοποθετήσεις σε λογαριασμό πληρωμών στα εγκαταστημένα στη χώρα ιδρύματα ηλεκτρονικού χρήματος και ιδρύματα πληρωμών είναι ακατάσχετες μέχρι του ποσού των χιλίων διακοσίων πενήντα (1.250) ευρώ μηνιαίως για κάθε φυσικό πρόσωπο και σε ένα μόνο ίδρυμα. 
Για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου απαιτείται γνωστοποίηση από το φυσικό πρόσωπο ενός μοναδικού λογαριασμού, με υποβολή ηλεκτρονικής δήλωσης στο πληροφοριακό σύστημα της Φορολογικής Διοίκησης.Εφόσον υπάρχει λογαριασμός περιοδικής πίστωσης μισθών, συντάξεων και ασφαλιστικών βοηθημάτων, γνωστοποιείται, αποκλειστικά και μόνο, ο λογαριασμός αυτός…
Με βάση τα παραπάνω, αν στον λογαριασμό ας υπάρχει ποσό μεγαλύτερο των 1250 ευρώ συνολικά, το επιπλέον αυτού μπορεί να κατασχεθεί. 
Αν ο μισθός ή η σύνταξή σας είναι μικρότερη των 1.000 ευρώ δεν μπορεί να γίνει κατάσχεση του μισθού σας ή της σύνταξής σας, εφόσον έχετε δηλώσει τον συγκεκριμένο λογαριασμό ως ακατάσχετο.  
Αν ο μισθός ή η σύνταξή σας είναι μεταξύ 1.000 έως και 1500 ευρώ, μπορεί να κατασχεθεί το 1/2 του επιπλέον, δηλαδή πχ. λαμβάνετε σύνταξη 1.210 ευρώ, θα κατασχεθεί το 1/2 των 210 ευρώ (δηλαδή τα 105 ευρώ). 
Αν ο μισθός ή η σύνταξή σας είναι μεγαλύτερη των 1500 ευρώ θα κατασχεθεί όλο το υπερβάλλον.
Στην πράξη, ο μισθός ή η σύνταξη δεν κατάσχεται αμέσως μόλις καταβληθεί. Κατάσχεται την αμέσως επόμενη ημέρα. 
Οπόταν καλό είναι να γίνει ανάληψη του ποσού πάραυτα με την κατάθεσή του.
Όσοι δεν κινδυνεύετε από κατάσχεση λογαριασμού για τους ως άνω λόγους, μπορεί να γίνει κατάσχεση σε άλλα κινητά πράγματα (πχ. αυτοκίνητο) ή σε ακίνητα, αυτό όμως το μέτρο τελεί πάντοτε υπό την αρχή της αναλογικότητας (δεν μπορεί δηλαδή να κατασχεθεί το διαμέρισμα ιδιοκτησίας σας, αξίας 80.000 ευρώ, για οφειλή ύψους 300 ευρώ). 
Οπότε έχετε βάσιμους λόγους άσκησης ανακοπής.
Άσκηση προσφυγής στα τακτικά διοικητικά δικαστήρια
1).Το δικαίωμα αυτό προβλέπεται στο άρθρο 24 παρ. 4Α του ν. 4865/2021 (σε συνδυασμό με το άρθρο 66 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας και ασκείται εντός 60 ημερών, από τότε που θα σας κοινοποιηθεί ή θα λάβετε γνώση του περιεχομένου της πράξης επιβολής προστίμου με ηλεκτρονική επίδοση. 
ΠΡΟΣΟΧΗ: όσοι έχετε λάβει γνώση στις 23/2 ή στις 24/2 ή στις 25/2 τότε η προθεσμία σας λήγει στις 26 Απριλίου 2022
2).Στο ίδιο άρθρο εμμέσως προβλέπεται και η δυνατότητα άσκησης αίτησης ανάκλησης.
ΠΡΟΣΟΧΗ. Αυτό μπορεί να ερμηνευθεί ότι ισχύει ιδίως για την περίπτωση που εμπίπτετε σε κάποια από τις κατηγορίες της παρ. 2 του άρθρου 9 της κατ’ εξουσιοδότηση του ως άνω νόμου ΚΥΑ ΓΠ.οικ. 7586/12-2-2022 (πχ νοσήσατε ενδιάμεσα), οπότε υπάρχει και ένας κίνδυνος αν την ασκήσετε και περιμένετε να απορριφθεί εντός 90 ημερών, να χάσετε το δικαίωμα της άσκησης προσφυγής. Βέβαια, μπορείτε να ασκήσετε απλή αίτηση θεραπείας του άρθρου 24 του ν. 2690/1999, που αν δεν απαντηθεί (πιθανόν η ΑΑΔΕ να είναι προετοιμασμένη σχετικά και να απαντήσει αμέσως), προσθέτει άλλες 30 ημέρες για την άσκηση της προσφυγής. 
Το αν σας συμφέρει κάτι τέτοιο, θα το συνεκτιμήσετε με τον δικηγόρο σας, διότι η διαδικασία προϋποθέτει ότι κάποιος θα πρέπει να καταθέσει την σχετική αίτηση (που θα είναι ολόιδια με την προσφυγή) στην ΑΑΔΕ (είναι μια ταλαιπωρία).
3).Όπως  προείπαμε, η προσφυγή ασκείται εντός 60 ημερών από την κατά νόμο επίδοση της πράξης επιβολής προστίμου.
Προσοχή
Η ΑΑΔΕ θα φροντίσει να γίνει ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ η κοινοποίηση. 
Σε όσους δεν κάνουν κλικ στο μήνυμα, θα σταλεί συστημένη επιστολή από το ταχυδρομείο. 
Αν μπείτε με τους κωδικούς σας στο taxisnet, myAADE και επιλέξετε Μητρώο και Επικοινωνία/e-Κοινοποιήσεις και πατήσετε το μήνυμα του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τεκμαίρεται ότι ΕΧΕΤΕ ΛΑΒΕΙ ΓΝΩΣΗ και από τότε αρχίζει η προθεσμία των 60 ημερών.
Άν έχετε εγγραφεί στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας Πολιτών και έχετε δηλώσει το ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο θα σας στείλουν εκεί ειδοποίηση, οπόταν συνάγεται τεκμήριο ότι από τότε ΕΧΕΤΕ ΛΑΒΕΙ ΓΝΩΣΗ και αρχίζει η προθεσμία των 60 ημερών. 
Οι διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 4174/2013 στις οποίες παραπέμπει η ως άνω ΚΥΑ δεν έχουν κριθεί ακόμη από τα διοικητικά δικαστήρια, η έως τώρα νομολογία ωστόσο θέλει να είναι βέβαιον ότι λάβατε γνώση του περιεχομένου της πράξης. 
Αν λοιπόν κάνατε κίνηση ανοίγματος του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορεί να πιστοποιηθεί το άνοιγμα αυτό ηλεκτρονικά από την ΑΑΔΕ και έκτοτε αρχίζει η προθεσμία
4).Επειδή για κάθε προσφυγή απαιτείται παράβολο ύψους 100 ευρώ (άρθρο 277 παρ. 2 περ. α΄ του ΚΔΔ), το οποίο μπορείτε να καταβάλετε όταν θα συζητηθεί η προσφυγή, δηλαδή μετά  έτη, για την οποία το Δικαστήριο θα στείλει ειδοποίηση είτε σε σας είτε στον δικηγόρο σας, αν συνυπογράψει την προσφυγή.
Καλό είναι να αργήσετε να ανοίξετε τα μηνύματά σας και να λάβετε γνώση όλων των πράξεων επιβολής προστίμου την ίδια ημέρα, ώστε να συμπεριλάβετε στο ίδιο δικόγραφο όλες τις πράξεις επιβολής προστίμου και όσες άλλες εκδοθούν εντός των 60 ημερών. 
Ενημερώστε τον λογιστή σας σχετικά.
5).Λόγω του ύψους του ποσού, σύμφωνα με το άρθρο 27 παρ. 2 περ. α΄ του ΚΔΔ μπορείτε μόνος/η να υπογράψετε το δικόγραφο (έως το ποσό των 1.500 €), αν μάλιστα είστε χαμηλοσυνταξιούχος, μπορείτε να ζητήσετε ευεργέτημα πενίας και απαλλαγή από το παράβολο ή τα έξοδα του δικηγόρου (άρθρο 276 ΚΔΔ).
4).Όσοι είναι χαμηλοσυνταξιούχοι μπορούν να ασκήσουν παράλληλα και αίτηση αναστολής εκτελέσεως των πράξεων, με αίτημα προσωρινής διαταγής. 
Στην περίπτωση αυτή υπάρχει και επιπλέον παράβολο 50 ευρώ και η δαπάνη για την επίδοση του δικογράφου στην διοίκηση, οπότε το κόστος μεγαλώνει.
Σε κάθε περίπτωση, φροντίστε να έχετε ΝΟΜΙΚΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑ, από δικηγόρο που γνωρίζει διοικητικό δίκαιο, ώστε να αποφύγετε να απορριφθεί η προσφυγή σας ως ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ (πχ. επειδή ασκήθηκε εκπρόθεσμα), ώστε να μπορέσει το δικαστήριο να κρίνει την υπόθεσή σας στην ουσία.
Πως καταθέτω προσφυγή κατά του προστίμου της ΑΑΔΕ?
Αφού  έχουμε έτοιμη την προσφυγή μου, βγάζουμε 5 αντίγραφα εκ των οποίων ένα το υπογράφουμε, και μαζί με  αντίγραφο των πράξεων επιβολής προστίμου της ΑΑΔΕ, έχοντας απαραιτήτως και την αστυνομική μας ταυτότητα μαζί, πηγαίνουμε στο αρμόδιο Διοικητικο Πρωτοδικείο, δηλαδή στο Διοικητικό Πρωτοδικείο που βρίσκεται στον νομό της κατοικίας μου. Εντός του Δικαστηρίου, συνήθως μπορείτε  να αγοράσετε  ένα μεγαρόσημο των 3 ευρώ  και ένα μεγαρόσημο των δύο ευρώ, γιατί θα σας ζητηθούν με την κατάθεση.
Όσοι μένουν σε Δήμους της Αττικής,  θα καταθέσουν την προσφυγή στο Διοικητικο Πρωτοδικειο Αθηνών (Λουίζης Ριανκούρ 85, Αθήνα-στάση Πανόρμου του ΜΕΤΡΟ που πηγαίνει προς Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος)
Όσοι δεν μένουν Αττική, θα πάνε να καταθέσουν στα Διοικητικά Πρωτοδικεία της πρωτευούσης του Νομού (νυν Περιφερειακή Ενότητα) που διαμένουν. Κατωτέρω αναφέρουμε όλα τα διοικητικά δικαστήρια.
Διοικητικό Πρωτοδικείο Αγρινίου
Διοικητικό Πρωτοδικείο Αλεξανδρούπολης
Διοικητικό Πρωτοδικείο Βέροιας
Διοικητικό Πρωτοδικείο Βόλου
Διοικητικό Πρωτοδικείο Ηρακλείου
Διοικητικό Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης
Διοικητικό Πρωτοδικείο Ιωαννίνων
Διοικητικό Πρωτοδικείο Καβάλας
Διοικητικό Πρωτοδικείο Καλαμάτας
Διοικητικό Πρωτοδικείο Κέρκυρας
Διοικητικό Πρωτοδικείο Κοζάνης
Διοικητικό Πρωτοδικείο Κομοτηνής
Διοικητικό Πρωτοδικείο Κορίνθου
Διοικητικό Πρωτοδικείο Λαμίας
Διοικητικό Πρωτοδικείο Λάρισας
Διοικητικό Πρωτοδικείο Λιβαδειάς
Διοικητικό Πρωτοδικείο Μεσολογγίου
Διοικητικό Πρωτοδικείο Μυτιλήνης
Διοικητικό Πρωτοδικείο Ναυπλίου
Διοικητικό Πρωτοδικείο Πατρών
Διοικητικό Πρωτοδικείο Πύργου
Διοικητικό Πρωτοδικείο Ρόδου
Διοικητικό Πρωτοδικείο Σερρών
Διοικητικό Πρωτοδικείο Σύρου
Διοικητικό Πρωτοδικείο Τρικάλων
Διοικητικό Πρωτοδικείο Τριπόλεως
Διοικητικό Πρωτοδικείο Χαλκίδας
Διοικητικό Πρωτοδικείο Χανίων
Πατώντας τον σύνδεσμο εδώ μπορείτε να εντοπισετε ευχερώς το Διοικητικό Πρωτοδικείο για το οποίο ενδιαφέρεσθε, ώστε να βρείτε την διεύθυνση και τα τηλέφωνα, εάν θέλετε να επικοινωνήσετε.
https://www.lawspot.gr/katigories-syndesmon/dioikitika-protodikeia
Η παρούσα νομική εργασία όπως και το υπόδειγμα προσφυγής δημιουργήθηκαν από την Πανελλήνια Συνέλευση Τοπικών Ομάδων και Κοινοτήτων κατόπιν εισήγησης της Επιστημονικής Ομάδας της Συνέλευσης.
Ευχαριστούμε τις οργανώσεις World Freedom Alliance και Eye Wide Open, αλλά τις ιστοσελίδες https://halithheia.blogspot.com/ ,
https://fytro.wordpress.com 
και την Πανελλαδική Συμμαχία που συνεισέφεραν δημοσιεύοντας το παρόν κείμενο των οδηγιών και της προσφυγής.
Το άρθρο έχει δημοσιευτεί στο:https://fytro.wordpress.com
Για οποιαδήποτε απορία μπορείτε να στείλετε mail με τα στοιχεία επικοινωνία σας ή τις ερωτήσεις σας  στο pelopon2022@gmail.com

Νηστεία, που την πρωτοσυναντάμε και πως μαγειρεύουμε φακές χωρίς λάδι

 

Νηστεία, που την πρωτοσυναντάμε και πως μαγειρεύουμε τις φακές χωρίς λάδι, ένα από τα χαρακτηριστικότερα πιάτα της νηστείας.
Σύμφωνα με αρχαία γραπτά, η “νηστεία” στους αρχαίους Έλληνες ήταν περιορισμένη.
Τη συναντάμε μόνο ανάμεσα σε συμμετέχοντες στα “μυστήρια”.
Ενώ η λιτότης στη δίαιτα ήταν ιδιάζον γνώρισμα των Ελλήνων αλλά και των μεγάλων φιλοσόφων όπως ο Σωκράτης και Πλάτων.
Τη νηστεία ασκούσαν προπάντων οι ιερείς, οι βασιλείς και οι στρατηγοί προκειμένου να θυσιάσουν.
Οι άλλοι, και μάλιστα οι Αθηναίοι, νήστευαν μόνο κατά τις εορτές των “Ελευσινίων” και των “Θεσμοφορίων” για κάθαρση και εξιλασμό.
Γενικά οι Έλληνες θεωρούσαν τη νηστεία ως δοκιμασία που συνέτεινε στη προσέγγιση του ανθρώπου στο “θείον”, την “θέωση”.
Ιδιότυπες δίαιτες είχαν επίσης καθιερώσει και θρησκευτικές και φιλοσοφικές σχολές και οργανώσεις όπως οι Ορφικοί και οι Πυθαγόρειοι.
Στην ουσία νηστεία είναι η εκούσια ή ακούσια αποχή από τροφή.
Αλλά κυρίως ο όρος αυτός χρησιμοποιείται από πολλούς λαούς για την εκούσια αποχή σε ορισμένες τροφές ιδίως για θρησκευτικούς λόγους.
Όπως συμβαίνει και με τον μοναχισμό, η νηστεία αποτελεί ανατολική συνήθεια. 
Στους αρχαίους ασιατικούς λαούς και στους Αιγυπτίους τη νηστεία την επέβαλλαν θρησκευτικοί λόγοι...
read more:https://botanologia.gr/nisteia-poy-tin-protosynantame-kai-pos-mageireyoyme-fakes-choris-ladi/