Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2022

Διαλογισμός- Ο Λογισμός Του Δία

Μου είναι δύσκολο να περιγράψω τι είναι διαλογισμός. 
Είναι αδύνατο με κατώτερα μέσα –όπως είναι ο ανθρώπινος λόγος– να εξηγήσω μια ανώτερη κατάσταση αυξημένης συνείδησης, η oποία είναι πέρα από τα όρια του νου, του λόγου και της σκέψης. 
Όσο κυλούν τα χρόνια που ασκούμαι, τόσο πιο δύσκολο μοιάζει και τόσο πιο μεγαλειώδες μου φαίνεται το φαινόμενο του διαλογισμού, ώστε να μπορεί να στριμωχθεί μέσα σε λέξεις. 
Ολοένα και περισσότερο κατανοητή μου γίνεται η φράση του Σωκράτη που μας λέει ότι: «Το μόνο που ξέρω, είναι ότι δεν ξέρω τίποτα». 
Θα προσπαθήσω, όμως, να χαρτογραφήσω την πορεία προς τη συνειδητότητα, που ονομάζεται διαλογισμός, μέσα από τα βιώματά μου, αλλά και μέσα από όλους αυτούς που με μύησαν στον κόσμο αυτό. 
Ο διαλογισμός δεν είναι ένα προνόμιο μόνο της ανατολικής φιλοσοφίας, όπως λανθασμένα νομίζουν πολλοί, αλλά μια έννοια την οποία συναντάμε σε κάθε ανεπτυγμένο πολιτισμό. 
Η λέξη «διαλογισμός», συμφώνα με την εγκυκλοπαίδεια του «Ηλίου», του Ιωάννη Πασά,1 αναλύεται ως εξής: 
«Διαλογισμός: η κατά νου σκέψης λογισμός». 
Μια άλλη ετυμολογία της λέξης είναι: 
«Διαλογισμός: ο λογισμός του Δία». 
Ο Δίας ήταν η έσχατη αρχή και το μέρος το οποίο, συμβολικά, τοποθετείται πάνω στο ανθρώπινο σώμα· είναι ο νους, ο Δίας κατοικεί στον νου. 
Ακόμα ένας θεός ο οποίος τοποθετεί σαν έδρα του τον νου στην ινδική παράδοση και σχετίζεται άμεσα με τον διαλογισμό, είναι ο θεός Σίβα, ο οποίος ταυτίζεται αρχετυπικά, με τον Δία. 
Τον Δία τον συναντάμε άλλοτε ως Ζευς και άλλοτε ως Δία. 
Όταν έχει τις ποιότητες του Ζευς (ζεύγος), ζευγαρώνει, ενώ όταν έχει τις ποιότητες του Δία, διαιρεί, όπως ακριβώς και ο λογισμός του ανθρώπου. 
Την ίδια λειτουργία βλέπουμε στο ένζυμο το οποίο συνθέτει την κορδέλα του DNA, η οποία, μόλις ολοκληρώσει την επεξεργασία δομήσεως, τη διαιρεί. 
Θα μπορούσαμε να διαχωρίσουμε τον διαλογισμό σε δύο κατηγορίες: η μία κατηγορία είναι η κατώτερη, όμως άκρως απαραίτητη για την επιβίωσή μας, και αποτελεί την προϋπόθεση για να οδηγηθείς στο επόμενο βήμα. 
Το κατώτερο είδος διαλογισμού έχει να κάνει με τον τρόπο που λειτουργεί, σκέφτεται και πράττει ο άνθρωπος μέσα από τις λογικές διεργασίες του νου του. 
Από την άλλη πλευρά, ο ανώτερος διαλογισμός είναι αυτός που υπερβαίνει τα όρια του νου και της σκέψης, καθώς ο άνθρωπος συνδέεται με μια ανώτερη διάσταση ευφυΐας που κρύβεται πίσω από όλες τις ακούσιες λειτουργίες του σώματός μας και, κατ’ επέκταση, όλου του σύμπαντος και γίνεται κανάλι αυτής. 
Θα μπορούσαμε, έτσι, να την ονομάσουμε την ουσία αυτή, "Υπερνού". 
Μέσα στην έννοια της λέξης διαλογισμός κρύβεται μια πανανθρώπινη ανάγκη υπέρβασης των φαινομένων του νου. 
Έτσι, με την υπέρβαση αυτή ο άνθρωπος προσπαθεί να αντιληφθεί εκείνη την άναρχη ουσία που εμπεριέχει και εμπεριέχεται στα πάντα. 
Αν διεισδύσεις στη λέξη διαλογισμός, θα αντικρίσεις τη δίψα για δημιουργία, γνώση, ισορροπία και ευδαιμονία. 
Θα αντικρίσεις μια ανάγκη που από φόβο και ελπίδα ωθεί τον άνθρωπο να χιμήξει μπροστά, για να υποτάξει το πρόσκαιρο, να νικήσει τον θάνατο και να σμίξει με το αιώνιο. 
Η ποιότητα του διαλογισμού φωλιάζει μέσα σε εκείνες τις στιγμές που η σκέψη και ο χρόνος χάνονται· μπορεί να βρίσκεσαι μέσα στη βουή του δρόμου και να κοιτάς, χωρίς να βλέπεις, στην ουσία, τίποτα. 
Στιγμές που, χωρίς καμία αιτία, συναισθήματα ευδαιμονίας και αγάπης για τον εαυτό μας, τους γύρω μας και τη ζωή αναδύονται. 
Στιγμές αποστασιοποίησης, έμπνευσης και μιας πιο σφαιρικής άποψης για τη ζωή και τον κόσμο, μέσα από τις οποίες αντλούμε δύναμη για να συνεχίσουμε το κουπί στη γαλέρα του βίου μας. 
Αυτά, πάλι, δεν πρέπει να τα συγχέουμε με τον διαλογισμό, αλλά με τους καρπούς του, τους οποίους αντιλαμβανόμαστε αμέσως μετά και όχι κατά τη διάρκεια της υπερβατικής εμπειρίας, γιατί εκείνη τη στιγμή είμαστε απόλυτα κενοί από τον εαυτό μας και τον φλύαρο νου μας· είμαστε, όμως, γεμάτοι από τον ευγενή κραδασμό της ύπαρξης, που είναι η κινητήριος δύναμη μέσα σε αυτό το γιγαντιαίο ερωτικό στροβίλισμα, τη ζωή. 
Όταν βρισκόμαστε σε μια κατάσταση διαλογισμού, βιώνουμε μια μορφή αυξημένης συνείδησης. 
Όταν το φαινόμενο του διαλογισμού συμβαίνει, το φαινομενικό Εγώ, δηλαδή οι σκέψεις και τα συναισθήματα, δεν είναι παρόν. 
Ο διαλογισμός είναι μια διαδικασία αδειάσματος του νου από κάθε κρίση, από κάθε δραστηριότητα, από κάθε διαχωρισμό καλού και κακού. 
Είναι μια κατακόρυφη πορεία μέσα στο κενό διάστημα που υπάρχει μεταξύ μιας σκέψης και μιας άλλης, το ιερό σημείο το οποίο βρίσκεται στο κέντρο μεταξύ της μιας θέσης και της άλλης.
Εκεί κατοικεί ο Θεός, στο κέντρο της τραμπάλας. 
Τότε το ερώτημα που μπορεί να θέσει κάποιος είναι: «Αφού δεν υπάρχει σκέψη, τι υπάρχει;». 
Αυτό το οποίο υπάρχει είναι η  επίγνωση. Και τι εννοούμε με τον όρο «επίγνωση»; 
Επίγνωση είναι μια κατάσταση κατά την οποία βιώνουμε ένα είδος παρατήρησης όπου δεν υπάρχουν επιλογές, ερμηνείες και εξηγήσεις για το καθετί. Αυτό το οποίο υπάρχει, είναι απόλυτη κατανόηση. 
Σε αυτήν την κατάσταση βιώνουμε τον παρατηρητή, τη διαδικασία της παρατήρησης και το παρατηρούμενο σαν ένα και το αυτό, ένα ενιαίο ενεργειακό και εμπειρικό φαινόμενο που πηγάζει μέσα από τη σύνδεσή μας με το άδηλο. Αυτό ταυτίζεται με το «εν το παν», όπως υποστήριζε και η Ελεατική Φιλοσοφική Σχολή. 
Τώρα, διαβάζοντας αυτά, εάν κάποιος δεν τα κατανοεί, το πιθανότερο είναι να τα απορρίψει σαν ανεδαφικά. 
Αν τα κατανοήσατε, ωστόσο, καλό είναι να τα εφαρμόσετε στην πράξη. 
Και εδώ ερχόμαστε σε ένα άλλο σημαντικό σημείο: ότι καμία τεχνική δεν μας εγγυάται ότι θα βρεθούμε σε αυτήν την κατάσταση αυξημένης συνείδησης που ονομάζουμε διαλογισμό. 
Αυτό που ουσιαστικά κάνουμε, είναι προσπάθειες με μέσο την εκάστοτε τεχνική, ώστε να βιώσουμε αυτήν την κατάσταση. 
Τον διαλογισμό όσο τον κυνηγάμε, τόσο αυτός απομακρύνεται. 
Και τότε, τι μπορούμε να πράξουμε; 
Αυτό το οποίο μπορούμε να κάνουμε είναι να λειτουργήσουμε έμμεσα, ώστε να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες προϋποθέσεις. 
Δημιουργώντας το κατάλληλο περιβάλλον, ίσως το λουλούδι να ανθίσει. 
Δεν γίνεται να το εξαναγκάσεις. 
Όταν υφίσταται ο διαλογισμός, ο άνθρωπος γίνεται κανάλι που μέσα του ρέει η ύπαρξη, το θείο. 
Και η ύπαρξη είναι πολύ μεγάλη για να χωρέσει σε δόγματα και θρησκείες. 
Ο Διαλογισμός μπορεί να συμβεί και στην καθημερινότητά σου, κάνοντας ευτελή πράγματα, αλλά με τέτοια απορρόφηση και αγάπη λες και κάνεις το πιο ωραίο και μεγαλειώδες πράγμα στον κόσμο. 
Ο Διαλογισμός μοιάζει με βουτιά στο ποτάμι της αλήθειας και, μπαίνοντας σε αυτό, κάθε σου στιγμή αλλάζει. 
Αυτή είναι η ποιότητα της αλήθειας και αυτή είναι και η ομορφιά της. 
Η εμπειρία του διαλογισμού δεν είναι η αρχή της γνώσης, αλλά η αρχή της αγνωσίας. Φέρνει τάξη, όχι μέσα από την προσπάθεια για την τακτοποίηση του Εγώ μας, αλλά μέσα από την πλήρη αποδοχή της αταξίας του.
 Ακόμα, όμως, και τη σιωπή, τον διαλογισμό, όταν προσπαθείς να τα επιβάλεις στον νου σου, κάνεις μια πράξη επιθετική 
Όταν το φαινόμενο του διαλογισμού συμβαίνει, ο παρατηρητής, η διαδικασία της παρατήρησης και το αντικείμενο που παρατηρείται, συγχωνεύονται και γίνονται ένα  
Βέβαια η φύση από μόνη της μας ωθεί προς τον Διαλογισμό, που είναι το δομικό στοιχείο για την εξέλιξη του σύμπαντος. 
Όλη η προσπάθεια είναι να κάνουμε αυτήν την ασυνείδητη διαδικασία συνειδητή. 
Αν δεν υπήρχε ο Διαλογισμός, δεν θα υπήρχε εξέλιξη στην ανθρωπότητα και στη φύση. 
Όταν κάποιος βρίσκεται στο πεδίο του διαλογισμού, γίνεται κανάλι για την πανσυμπαντική τράπεζα γνώσης, το συλλογικό ασυνείδητο.

*Ο Μιχαήλ Καρπαθίου είναι ειδικευμένος στη Συμβουλευτική Ψυχικής υγείας στη Σωματική Ψυχοθεραπεία καθώς και στη Θεραπεία Gestalt. Επίσης έχει πάρει εκπαίδευση στη ψυχοθεραπεία της Φαινομενολογικής σκέψης της Συστημικής Αναπαράστασης κατά Bert Hellinger.

Είναι συγγραφέας 9 βιβλίων αυτογνωσίας και έχει εκπαιδευτεί στην Κινεζική Παραδοσιακή Ιατρική, με μεταπτυχιακή εξειδίκευση σε θέματα ψυχικής υγείας – Ψυχοσωματικά.

Αυτό που τον χαρακτηρίζει είναι μια καινοτόμος και ολιστική προσέγγιση, η οποία παντρεύει αρμονικά την Ανατολή με τη Δύση. Είναι ιδρυτής του κέντρου ψυχικής υγείας Humanology.

Έχει ασχοληθεί με το θέμα της σεξουαλικότητας μέσα

από μια συνθετική οπτική η οποία παντρεύει την Ανατολή με τη Δύση και τις αρχαίες παραδόσεις με τη σύγχρονη επίσημη. Μεταξύ των άλλων έχει γράψει και το βιβλίο Σεξουαλική Αλχημεία.

 https://ygeiaevexia.gr/psychology/1578-dialogismos-o-logismos-tou-dia

Ο ζόμπι-καπιταλισμός δεν έχει ιδέα τι να κάνει (και αυξάνει τα επιτόκια)

Αντί να πατήσει φρένο μπροστά στον γκρεμό και να κάνει αναστροφή, «σανίδωσε το γκάζι», μήπως και καταφέρει να περάσει απέναντι
H σειρά της AMC «The Walking Dead» αποτέλεσε για χρόνια, την πλέον δημοφιλή στο κοινό των ΗΠΑ. 
Δεν ήταν τυχαίο: μέσα από τις τεχνικές της κοινωνίας του θεάματος, η σειρά έδειχνε κάτι από τη σημερινή πραγματικότητα: πώς ομάδες ανθρώπων προσπαθούν να επιβιώσουν σε έναν προφανώς (έως και γελοιωδώς) παράλογο κόσμο, όπου καταστάσεις και πράγματα κινούνται εναντίον τους, σχεδόν μηχανικά, μέσα σε ένα γενικευμένο, αντικοινωνικό και τελικώς αυτοκαταστροφικό περιβάλλον.
Αν η σειρά αντί για ζόμπι είχε κεντρικούς και άλλους, τραπεζίτες, τις πολιτικές και μιντιακές μαριονέτες τους και τους μηχανισμούς καταστολής, θα αποτελούσε την πιο καθαρή εικόνα του σημερινού καπιταλισμού.
Αφού αναπτύχθηκε επιτυγχάνοντας πρωταρχική συσσώρευση, αφού εξελίχθηκε στην ολιγοπωλιακή, ιμπεριαλιστική του φάση λεηλατώντας ολόκληρο τον πλανήτη (με όρους κοινωνίας του θεάματος και πάλι θα αντιστοιχούσε στις, επίσης δημοφιλείς παλαιότερα, σειρές με βρικόλακες) εξέπεσε στην καταθλιπτική μηχανική καταστροφικότητα που αναπαριστούν οι γκροτέσκες φιγούρες των «ζωντανών νεκρών».
Δεν είναι η πρώτη φορά που θα γράψουμε ότι το 2007, οι κυβερνήσεις και οι μεγαλοτραπεζίτες βρέθηκαν με τη βόμβα του νεοφιλελευθερισμού να σκάει στα χέρια τους ή, αν προτιμούμε τους καθ’ ημάς όρους, πιάστηκαν με τη γίδα στην πλάτη: το σύστημά τους, αυτό για το οποίο γράφτηκαν και γράφονται ξεδιάντροπα εκατομμύρια διατριβές, προκειμένου να το εκθειάζουν, αποδείχτηκε ότι δεν ήταν στον πυρήνα του παρά μια οργανωμένη κλεπτοκρατία.
Η κρίση των δανείων και των παραγώγων δεν αποτέλεσε τίποτα περισσότερο από το αποτέλεσμα του γεγονότος ότι κανένας κανόνας, καμία ρύθμιση, δεν μπορούσε (και δεν έπρεπε) να υπάρχει όταν οι CEO κορόιδευαν αλλήλους και όλοι μαζί εμάς τους υπολοίπους με δάνεια και άλλα χρηματοπιστωτικά προϊόντα, τα οποία δεν είχαν καμία εξασφάλιση.
Όπως θυμόμαστε, όταν η φούσκα έσκασε, το προαναφερθέν σύστημα εξουσίας βρήκε τη λύση: να φτιάξει όχι μία, ούτε δύο, ούτε τρεις αλλά πολλές φούσκες, ακόμα μεγαλύτερες. Αγορά των κρυπτονομισμάτων, αγορά των NFT’s, μετοχές εταιρειών «πράσινης» ενέργειας κλπ.
Δεν είναι όλα τα παραπάνω απαραιτήτως άχρηστα, παρότι πολλά από αυτά δεν έχουν καμία προφανή και κατανοητή χρησιμότητα. 
Είναι ότι απέκτησαν ισχύ, μάζεψαν ρευστότητα και επομένως αποτιμήσεις αδιανόητες για αυτό που όντως προσφέρουν στην οικονομική δραστηριότητα και φυσικά στην παραγωγή.
Ποιος ήταν ο τρόπος που πέτυχαν να καλύψουν τη μία φούσκα, με πολλές άλλες; 
Η απεριόριστη ρευστότητα την οποία έδωσαν οι κεντρικές τράπεζες, μέσω ατελείωτων προγραμμάτων εγγυήσεων, αγορών ομολόγων και άλλων προϊόντων. 
Για να έχουμε μια εικόνα ως προς την έκταση αυτής της ρευστότητας, σύμφωνα με μια σχετική έκθεση της Τράπεζας Διεθνών Διακανονισμών, του Οκτωβρίου του 2019, η FED, η ΕΚΤ, η Τράπεζα της Ιαπωνίας, της Αγγλίας, της Ελβετίας και της Σουηδίας το 2018 είχαν φτάσει να παρέχουν ρευστότητα, πάνω από τέσσερις φορές μεγαλύτερη από τα αντίστοιχα ΑΕΠ και πάνω από δύο φορές μεγαλύτερη από την κυκλοφορία χρήματος.
Μια άλλη εκδοχή της ίδιας εικόνας: στο πρώτο τρίμηνο του 2022, οι ισολογισμοί των κεντρικών τραπεζών ήταν λίγο χαμηλότεροι από 31 τρισ. δολάρια, αποτελούμενοι εν πολλοίς από λογής προβληματικά χρηματοπιστωτικά προϊόντα (μειωμένης εξασφάλισης και αξιοπιστίας) έως από «σαπάκια». Το παγκόσμιο ΑΕΠ είναι 84 τρισ. 
Η Lehman Brothers, στη μέγιστη ανάπτυξή της, είχε ισολογισμό μόλις 640 δισ., δολάρια, παρόλα αυτά αποτέλεσε τον καταλύτη για την παγκόσμια κρίση.
Όπως παντού, δεν μετράει μόνο το μέγεθος.
Εν προκειμένω, το πρόβλημα συνίσταται στο ότι η ρευστότητα χρησιμοποιήθηκε προς όφελος των ίδιων ακριβώς κύκλων που γέννησαν την κρίση του 2007. 
Αντί αυτά τα ποσά, στη Δύση ιδίως, να γίνουν επενδύσεις στην παραγωγή, στην έρευνα, να διοχετευθούν σε αύξηση του βιοτικού επιπέδου των χαμηλότερων και μεσαίων στρωμάτων, ενθυλακώθηκαν από εταιρείες-ζόμπι (διότι χωρίς αυτή τη ρευστότητα, σε συνθήκες πραγματικά ελεύθερης αγοράς κατά τα λοιπά θα έπρεπε να έχουν κλείσει) από τους μεγαλομετόχους και από διαχειριστές κεφαλαίων, δηλαδή από ένα ποσοστό κοντά στην τάξη του 1% παγκοσμίως.
Βεβαίως, ένα τμήμα της ρευστότητας, κατά τη διάρκεια της πανδημίας κατευθύνθηκε και σε επιδοματική πολιτική. Και πάλι όμως, η ανισότητα ήταν ακραία. 
Το πλουσιότερο τμήμα των κοινωνιών, εν μέσω πανδημίας, έβγαλε όσα λεφτά έχασαν τα λιγότερο προνομιούχα στρώματα.
Δεν πρόκειται για πρόβλημα πληθωρισμού, αλλά θεμελιωδών ανισορροπιών του παγκοσμίου καπιταλισμού. 
Για έναν καπιταλισμό-ζόμπι, ο οποίος κατά πλήρη παραβίαση των δικών του νόμων (ακόμα και στο πλαίσιο της ατελούς, ολιγοπωλιακής δομής του) επιβιώνει αφενός κανιβαλίζοντας τους φτωχότερους, αφετέρου χάρη σε ένα καρτέλ κεντρικών τραπεζών, το οποίο «τυπώνει χρήμα» με βάση στην πεποίθηση ότι οι αντίστοιχες οικονομίες είναι πολύ μεγάλες για να καταρρεύσουν.
Προφανώς βεβαίως, σε συνθήκες παγκοσμίου πολέμου, ο πειρασμός να βάλει κάποιος μια γερή «τρικλοποδιά» σε μερικές από αυτές τις οικονομίες είναι πολύ μεγάλος.
Πριν από τον πόλεμο όμως ακόμα, ήταν το νεοφιλελεύθερο μάνατζμεντ και οι εφοδιαστικές αλυσίδες που αποδείχθηκε πως έχουν όλα τα προβλήματα για τα οποία οι καπιταλιστές παλαιότερα έψεγαν το σοβιετικό μοντέλο.
Η υποτιθέμενη λογική του νεοφιλελευθερισμού συνίσταται στο ότι οι ανάγκες της αγοράς θα ρυθμίζουν την παραγωγή προϊόντων και τον εφοδιασμό των αγορών, ο οποίος σε ένα περιβάλλον γενικώς ειρηνικό και ιδίως μεταξύ των μειζόνων δρώντων, θα μπορούσε να γίνεται απρόσκοπτα. 
Στην πραγματικότητα, η κατάτμηση κάθε διαδικασίας παραγωγής και εφοδιασμού, σε κάθε είδους εργολάβους και υπεργολάβους, απλώς ενθαρρύνει τον καθένα στο να προσπαθεί να κλέψει όποιον άλλον μπορεί, νομοτύπως ή ευθέως (άρα την απόλυτη αδιαφάνεια), αποτρέπει κάθε δυνατότητα συντονισμού και σχεδιασμού προς όφελος κερδοσκοπικών μπαλωμάτων και αναιρεί την αξία της επένδυσης προς αποτροπή μελλοντικών κινδύνων.
Όταν ήρθε λοιπόν η πανδημία, στις γιγάντιες φούσκες προστέθηκε η αύξηση των τιμών και η άνοδος του πληθωρισμού, λόγω του μπλοκαρίσματος των εφοδιαστικών αλυσίδων, μαζί με ένα πρώτο κύμα ύφεσης. 
Θεωρητικώς, η λύση, έστω υπό μορφή μπαλώματος θα απαιτούσε την ανατροπή τουλάχιστον του νεοφιλελεύθερου μοντέλου, προς όφελος ενός πιο κεϋνσιανού, με αναδιανομή εισοδήματος προς τα κάτω. Κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε ξεφούσκωμα τις φούσκες, σε καταστροφή εταιρειών-ζόμπι και κεφαλαίων, που είναι μια αναγκαία και φυσιολογική διαδικασία στον καπιταλισμό.
Επειδή όμως ο καπιταλισμός δεν πισωπατεί σε προηγούμενα μοντέλα του και επειδή κανένας καπιταλιστής (ιδίως δε οι αεριτζήδες λούμπεν που κυριαρχούν) δεν εγκαταλείπει τα κέρδη του, μια τέτοια, έστω προσωρινή λύση δεν συζητήθηκε καν. 
Με χολιγουντιανούς όρους, ο νεοφιλελεύθερος καπιταλισμός, αντί να πατήσει φρένο μπροστά στον γκρεμό και να κάνει αναστροφή, «σανίδωσε το γκάζι», μήπως και καταφέρει να περάσει απέναντι.
Επέλεξε μια μη βιώσιμη και ως εκ τούτου αφύσικη διαδικασία: απεριόριστη ρευστότητα, εντεινόμενες, χαοτικές ανισότητες, παρά την αδυναμία ομαλής παραγωγής και τροφοδοσίας. Με άλλα λόγια, ύφεση, αυξανόμενο πληθωρισμό και εσωτερική κοινωνική αποσύνθεση.
Όλα αυτά όμως δεν ήταν αρκετά. 
Οι ίδιες αυτές ελίτ, εν μέσω αυτών εξελίξεων αποφάσισαν να πατήσουν όλες τις κόκκινες γραμμές των διεθνοπολιτικών ανταγωνιστών τους, να επιβάλλουν αλλαγές καθεστώτων και όταν οι προβοκάτσιες τους «δούλεψαν» και ο πόλεμος στην Ουκρανία ξεκίνησε, επέλεξαν να ληστέψουν τα αποθεματικά της Ρωσίας και να εξαπολύσουν έναν οικονομικό κεραυνοβόλο πόλεμο που κατέληξε σε φιάσκο.
Παρόλα αυτά, και πάλι, αντί για αναστροφή σανιδώνουν το γκάζι πάνω από το γκρεμό, προσπαθώντας να επιβάλλουν σοβιετικού τύπου ρύθμιση τιμών, στα προϊόντα άλλων κρατών.
Πέτυχαν έτσι, στις φούσκες, στις ανισότητες, στην αποσύνθεση και στην κρίση παραγωγής και εφοδιασμού (άρα στη νέα, επερχόμενη ύφεση) να προσθέσουν κρίση πληθωρισμού, αξιοπιστίας των διεθνών χρηματοπιστωτικών και οικονομικών θεσμών, ενεργειακής ανεπάρκειας και προϊόντος του χρόνου, αξιοπιστίας των βασικών νομισμάτων της Δύσης.
Απέναντι σε όλα αυτά, τι έχουν να πουν τα κατεστημένα μας; 
Ότι αφού έχουμε πληθωρισμό δηλαδή ακρίβεια, θα αυξήσουν τα επιτόκια και θα μοιράσουν επιδόματα για τους λογαριασμούς ενέργειας.
Ο πληθωρισμός και η ακρίβεια αντιμετωπίζονται στην πραγματικότητα, με έναν πολύ απλούστερο τρόπο: με την παύση της πολιτικής των κυρώσεων εναντίον της Ρωσίας και με πολιτική ειρήνης αντί για πολιτική πολέμου. 
Το ζήτημα είναι η αναδιανομή του πλούτου προς την κοινωνική ευημερία των πολλών και προς την παραγωγή, όχι η γενική απόσυρση χρήματος εν μέσω επερχόμενης ύφεσης.
Αυτό που θα «πετύχουν» οι κυβερνήσεις μας, ταυτοχρόνως και παρά τα επιδόματα είναι να βυθίσουν στη φτώχεια τους λαούς τους, να οξύνουν την ύφεση, να αποτύχουν στην τιθάσευση του πληθωρισμού και να πυροδοτήσουν πολλά «γερά κανόνια» ταυτοχρόνως. Συμπεριφέρονται σαν να έχουν να αντιμετωπίσουν μια τυπική κρίση πληθωρισμού, ενώ έχουμε μπροστά μας κρίση ενέργειας και εφοδιασμού (πληθωρισμού), παραγωγής (ύφεση), ανισοτήτων (κοινωνική) και προϊόντος του χρόνου, αξιοπιστίας των κεντρικών τραπεζών (ιδίως της ΕΚΤ) και μιας σειράς σημαντικών νομισμάτων (χρηματοπιστωτική).
Ο νεοφιλελεύθερος καπιταλισμός αποτελεί ένα περιφερόμενο, άταφο πτώμα. 
Ένα ζόμπι. 
Θα συνεχίσει να κατασπαράσσει οτιδήποτε στο διάβα του, μέχρι να απαλλαγούμε από την ύπαρξή του. 
Έως τότε, οι ανοησίες περί ανόδου των επιτοκίων και κυρώσεων, θα μας προσφέρουν νέους γύρους δυστυχίας.