Σάββατο 21 Οκτωβρίου 2023

David Alan Harvey, ο Αμερικάνος φωτογράφος που κατηγορήθηκε για προώθηση σεξουαλικών φωτογραφιών παιδιών, αλλά και ο φωτογράφος που η φωτογραφία του θα ταξιδεύει με το Voyager 2 αενάως στο διάστημα!

Το πρακτορείο του David Alan Harvey εξέτασε και επανεξέτασε το ψηφιακό του αρχείο, το οποίο περιείχε πάνω από ένα εκατομμύριο φωτογραφίες, εν μέσω κατηγοριών για προώθηση σεξουαλικών φωτογραφιών παιδιών και για φωτογραφίες στις οποίες υπέβοσκε, σεξουαλική εκμετάλλευση. 
Στο επίκεντρο της διαμάχης βρέθηκε μια σειρά φωτογραφιών που έγιναν το 1989 από τον David Alan Harvey, οι οποίες δείχνουν "μικρά κορίτσια του σεξ" στην Μπανγκόκ.
Έκτοτε, ολόκληρο το αρχείο του David Alan Harvey στο πρακτορείο τέθηκε εκτός σύνδεσης.
Όλο αυτό έρχεται για άλλη μία φορά να μας θυμίσει και να μας επισημάνει πως η φωτογραφία αποτελεί κομμάτι της καθημερινής μας ζωής,
έχει ενσωματωθεί πλήρως στην ζωή μας,
αποτελεί ένα από τα πλέον αποτελεσματικά μέσα μορφοποίησης των ιδεών μας και
επηρεασμού της συμπεριφοράς μας!
Ο David Alan Harvey γεννήθηκε το 1944 στο Σαν Φρανσίσκο της Καλιφόρνια και μεγάλωσε στη Βιρτζίνια. 
Άρχισε να φωτογραφίζει σε ηλικία 11 ετών, εμπνεόμενος, καθηλωμένος για μήνες στο κρεβάτι για να αναρρώσει μετά από πολιομυελίτιδα, κοιτάζοντας έξω από το παράθυρό του, σαν αυτό να ήταν το σκόπευτρο μιας φωτογραφικής μηχανής!
Στη συνέχεια ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο τμήμα Richmond του College of William & Mary.
Μετακόμισε στο Μιζούρι, όπου και έλαβε το πτυχίο του από τη Σχολή Δημοσιογραφίας του πανεπιστημίου του Μιζούρι, το 1969.
Ήταν πλήρες μέλος του πρακτορείου Magnum Photos από το 1997 έως το 2020 και έχει φωτογραφίσει εκτενώς για το περιοδικό National Geographic. 
Το 1978 ο David Alan Harvey  ονομάστηκε Φωτογράφος της Χρονιάς από την Εθνική Ένωση Φωτογράφων του Τύπου. 
Επίσης είναι ο ιδρυτής και επιμελητής του Burn, μιας ιστοσελίδας που δείχνει τη δουλειά ανερχόμενων φωτογράφων.
Επίσης είναι αξιοσημείωτο να αναφερθεί πως η φωτογραφία του David Alan Harvey, που δείχνει έναν πατέρα με το παιδί του περιλαμβάνεται στο Voyager Golden Record 
Τον Οκτώβριο του 2020, η ιδιότητα μέλους του David Alan Harvey στο Magnum ανεστάλη για ένα χρόνο μετά από έρευνα σχετικά με τους ισχυρισμούς ότι είχε παρενοχλήσει σεξουαλικά αρκετές από τις συναδέλφους του.
Μετά από μια δεύτερη ιδιωτική έρευνα σχετικά με κατηγορίες για σεξουαλική κακή συμπεριφορά, το συμβούλιο του Magnum ψήφισε να καθαιρεθεί από μέλος του. 
Παραιτήθηκε πριν από τη συνεδρίαση του συνόλου των μελών του Magnum σχετικά με το θέμα του!
ας δούμε κάποιες από τις φωτογραφίες του ο David Alan Harvey, οι οποίες ομολογουμένως, είναι θαυμάσιες!!!
Η πρώτη φωτογραφία που βλέπεται "πατέρας και κόρη" την τράβηξε ο David Alan Harvey στην Ανατολική Μαλαισία το 1977 και θα ταξιδεύει αέναα στο διάστημα με 35.000 μίλια την ώρα, μια και είναι μία από τις εκατό φωτογραφίες που βρίσκονται στο Voyager 2 ως μέρος του πολιτιστικού διαστημικού "μηνύματος στο μπουκάλι" από τον πλανήτη Γη!
κείμενο και επιμέλεια κειμένου:ntina

Hiroji Kubota - ο Ιάπωνας φωτογράφος που μας έδειξε με έναν μοναδικό τρόπο, μέσα από τις φωτογραφίες του, τη μετάβαση του κόσμου από την ταραχώδη δεκαετία του '60 στη δεκαετία του 2000.

Κατά τη διάρκεια μιας καριέρας που εκτείνεται σε περισσότερα από 50 χρόνια, ο φωτογράφος του Magnum Hiroji Kubota, έχει περάσει τη ζωή του ταξιδεύοντας εκτενώς, καταγράφοντας τον κόσμο γύρω του. 
Από την κάλυψή του Κόμμα των Μαύρων Πανθήρων στα μέσα της δεκαετίας του 1960,
έως την ανεπανάληπτη πρόσβασή του στη Βόρεια Κορέα, ο Kubota μας έχει αφήσει παρακαταθήκη τις ιστορίες, μέσα από τις φωτογραφίες του, διαφορετικών πολιτισμών από όλο τον κόσμο. 
Με απόηχο την εμπειρία του από μια Ιαπωνία που ρημάχτηκε από την καταστροφή και την πείνα στο τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, το έργο του Hiroji Kubota χαρακτηρίζεται από την επιθυμία του να βρει την ομορφιά και την τιμή στην ανθρώπινη ζωή!
Ο Hiroji Kubota ταξίδεψε στην Κίνα, 
τη Βιρμανία, 
τις Ηνωμένες Πολιτείες, 
τη Βόρεια και τη Νότια Κορέα, καθώς και στην πατρίδα του, την Ιαπωνία.
Ο Hiroji Kubota ξεκίνησε την καριέρα του βοηθώντας τους φωτογράφους του Magnum René Burri, 
Burt Glinn και Elliott Erwitt κατά την επίσκεψή τους στην Ιαπωνία το 1961. 
Μετά την αποφοίτησή του από το Πανεπιστήμιο Waseda του Τόκιο στις πολιτικές επιστήμες το 1962, ο Hiroji Kubota μετακόμισε στις ΗΠΑ και εγκαταστάθηκε στο Σικάγο, όπου συνέχισε να φωτογραφίζει, ενώ παράλληλα συντηρούσε τον εαυτό του δουλεύοντας σε μια ιαπωνική επιχείρηση εστίασης.
Έγινε ανεξάρτητος φωτογράφος το 1965, και η πρώτη του αποστολή για τη βρετανική εφημερίδα The Times ήταν ο τάφος του Jackson Pollock στο East Hampton. 
Το 1968, ο Hiroji Kubota 
επέστρεψε για να ζήσει στην Ιαπωνία, όπου το έργο του αναγνωρίστηκε με το Βραβείο Εκδοτικής Κουλτούρας από την Kodansha το 1970. 
Την επόμενη χρονιά έγινε συνεργάτης του Magnum.
Ο Hiroji Kubota έγινε μάρτυρας της πτώσης της Σαϊγκόν το 1975, εστιάζοντας εκ νέου την προσοχή του στην Ασία. 
Του πήρε αρκετά χρόνια για να πάρει άδεια να φωτογραφίσει στην Κίνα. 
Τελικά, μεταξύ 1979 και 1984, ο Hiroji Kubota ξεκίνησε μια περιοδεία 1.000 ημερών, κατά τη διάρκεια της οποίας τράβηξε περισσότερες από 200.000 φωτογραφίες. 
Το βιβλίο και η έκθεση, Κίνα, κυκλοφόρησαν το 1985.
Τα βραβεία του Hiroji Kubota στην Ιαπωνία περιλαμβάνουν το Nendo Sho/ετήσιο βραβείο, της Ιαπωνικής Φωτογραφικής Εταιρείας/1982 και το Mainichi Art Prize/1983. 
Φωτογράφισε το μεγαλύτερο μέρος της ασιατικής ηπείρου για το βιβλίο του Out of the East, που εκδόθηκε το 1997, το οποίο οδήγησε σε ένα διετές πρόγραμμα, που με τη σειρά του οδήγησε στο βιβλίο Can We Feed Ourselves.
Ο Hiroji Kubota έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις στο Τόκιο, 
την Οσάκα, 
το Πεκίνο, 
τη Νέα Υόρκη, 
την Ουάσιγκτον, 
τη Ρώμη, 
το Λονδίνο, 
τη Βιέννη, 
το Παρίσι και σε πολλές άλλες πόλεις. 
Το βιβλίο "Japan", αναφέρεται στην πατρίδα του και στη χώρα όπου συνεχίζει να ζει.
Το πάθος του να δημιουργήσει ομορφιά ήταν σα να ήθελε να ξορκίσει τους κακού δαίμονες που τον συντρόφευαν από την καταστροφή της πατρίδας του, της Ιαπωνίας, στο τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου!
Οι φωτογραφίες του Hiroji Kubota
είναι εκπληκτικά ντοκουμέντα, μέσα από τις οποίες παρατηρούμε τη δύναμη της φωτογραφικής του μηχανής να καταγράφει και να αποκαλύπτει, αλλά και το όραμα ενός ικανού φωτογράφου που φαινόταν να ήταν, σχεδόν ενστικτωδώς, 
στο το σωστό μέρος τη σωστή στιγμή ξανά και ξανά και ξανά.
Οι φωτογραφίες του  Hiroji Kubota μας δείχνουν με έναν μοναδικό τρόπο τη μετάβαση του κόσμου από την ταραχώδη δεκαετία του '60 στη δεκαετία του 2000.
Ο ίδιος έλεγε πως "Αγαπώ τα όμορφα πράγματα και θέλω να φτιάχνω φωτογραφίες που να ανεβάζουν τη διάθεση των ανθρώπων. 
Βλέπω το να δίνεις και να παίρνεις φωτογραφίες ως κάτι όμορφο και σημαντικό"
Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:ntina