Κατά τη διάρκεια μιας καριέρας που εκτείνεται σε περισσότερα από 50 χρόνια, ο φωτογράφος του Magnum Hiroji Kubota, έχει περάσει τη ζωή του ταξιδεύοντας εκτενώς, καταγράφοντας τον κόσμο γύρω του.
Από την κάλυψή του Κόμμα των Μαύρων Πανθήρων στα μέσα της δεκαετίας του 1960,
έως την ανεπανάληπτη πρόσβασή του στη Βόρεια Κορέα, ο Kubota μας έχει αφήσει παρακαταθήκη τις ιστορίες, μέσα από τις φωτογραφίες του, διαφορετικών πολιτισμών από όλο τον κόσμο.
Με απόηχο την εμπειρία του από μια Ιαπωνία που ρημάχτηκε από την καταστροφή και την πείνα στο τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, το έργο του Hiroji Kubota χαρακτηρίζεται από την επιθυμία του να βρει την ομορφιά και την τιμή στην ανθρώπινη ζωή!
Ο Hiroji Kubota ταξίδεψε στην Κίνα,
τη Βιρμανία,
τις Ηνωμένες Πολιτείες,
τη Βόρεια και τη Νότια Κορέα, καθώς και στην πατρίδα του, την Ιαπωνία.
Ο Hiroji Kubota ξεκίνησε την καριέρα του βοηθώντας τους φωτογράφους του Magnum René Burri,
Burt Glinn και Elliott Erwitt κατά την επίσκεψή τους στην Ιαπωνία το 1961.
Μετά την αποφοίτησή του από το Πανεπιστήμιο Waseda του Τόκιο στις πολιτικές επιστήμες το 1962, ο Hiroji Kubota μετακόμισε στις ΗΠΑ και εγκαταστάθηκε στο Σικάγο, όπου συνέχισε να φωτογραφίζει, ενώ παράλληλα συντηρούσε τον εαυτό του δουλεύοντας σε μια ιαπωνική επιχείρηση εστίασης.
Έγινε ανεξάρτητος φωτογράφος το 1965, και η πρώτη του αποστολή για τη βρετανική εφημερίδα The Times ήταν ο τάφος του Jackson Pollock στο East Hampton.
Το 1968, ο Hiroji Kubota επέστρεψε για να ζήσει στην Ιαπωνία, όπου το έργο του αναγνωρίστηκε με το Βραβείο Εκδοτικής Κουλτούρας από την Kodansha το 1970.
Από την κάλυψή του Κόμμα των Μαύρων Πανθήρων στα μέσα της δεκαετίας του 1960,
έως την ανεπανάληπτη πρόσβασή του στη Βόρεια Κορέα, ο Kubota μας έχει αφήσει παρακαταθήκη τις ιστορίες, μέσα από τις φωτογραφίες του, διαφορετικών πολιτισμών από όλο τον κόσμο.
Με απόηχο την εμπειρία του από μια Ιαπωνία που ρημάχτηκε από την καταστροφή και την πείνα στο τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, το έργο του Hiroji Kubota χαρακτηρίζεται από την επιθυμία του να βρει την ομορφιά και την τιμή στην ανθρώπινη ζωή!
Ο Hiroji Kubota ταξίδεψε στην Κίνα,
τη Βιρμανία,
τις Ηνωμένες Πολιτείες,
τη Βόρεια και τη Νότια Κορέα, καθώς και στην πατρίδα του, την Ιαπωνία.
Ο Hiroji Kubota ξεκίνησε την καριέρα του βοηθώντας τους φωτογράφους του Magnum René Burri,
Burt Glinn και Elliott Erwitt κατά την επίσκεψή τους στην Ιαπωνία το 1961.
Μετά την αποφοίτησή του από το Πανεπιστήμιο Waseda του Τόκιο στις πολιτικές επιστήμες το 1962, ο Hiroji Kubota μετακόμισε στις ΗΠΑ και εγκαταστάθηκε στο Σικάγο, όπου συνέχισε να φωτογραφίζει, ενώ παράλληλα συντηρούσε τον εαυτό του δουλεύοντας σε μια ιαπωνική επιχείρηση εστίασης.
Έγινε ανεξάρτητος φωτογράφος το 1965, και η πρώτη του αποστολή για τη βρετανική εφημερίδα The Times ήταν ο τάφος του Jackson Pollock στο East Hampton.
Το 1968, ο Hiroji Kubota επέστρεψε για να ζήσει στην Ιαπωνία, όπου το έργο του αναγνωρίστηκε με το Βραβείο Εκδοτικής Κουλτούρας από την Kodansha το 1970.
Την επόμενη χρονιά έγινε συνεργάτης του Magnum.
Ο Hiroji Kubota έγινε μάρτυρας της πτώσης της Σαϊγκόν το 1975, εστιάζοντας εκ νέου την προσοχή του στην Ασία.
Του πήρε αρκετά χρόνια για να πάρει άδεια να φωτογραφίσει στην Κίνα.
Τελικά, μεταξύ 1979 και 1984, ο Hiroji Kubota ξεκίνησε μια περιοδεία 1.000 ημερών, κατά τη διάρκεια της οποίας τράβηξε περισσότερες από 200.000 φωτογραφίες.
Το βιβλίο και η έκθεση, Κίνα, κυκλοφόρησαν το 1985.
Τα βραβεία του Hiroji Kubota στην Ιαπωνία περιλαμβάνουν το Nendo Sho/ετήσιο βραβείο, της Ιαπωνικής Φωτογραφικής Εταιρείας/1982 και το Mainichi Art Prize/1983.
Φωτογράφισε το μεγαλύτερο μέρος της ασιατικής ηπείρου για το βιβλίο του Out of the East, που εκδόθηκε το 1997, το οποίο οδήγησε σε ένα διετές πρόγραμμα, που με τη σειρά του οδήγησε στο βιβλίο Can We Feed Ourselves.
Ο Hiroji Kubota έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις στο Τόκιο,
την Οσάκα,
το Πεκίνο,
τη Νέα Υόρκη,
την Ουάσιγκτον,
τη Ρώμη,
το Λονδίνο,
τη Βιέννη,
το Παρίσι και σε πολλές άλλες πόλεις.
Το βιβλίο "Japan", αναφέρεται στην πατρίδα του και στη χώρα όπου συνεχίζει να ζει.
Το πάθος του να δημιουργήσει ομορφιά ήταν σα να ήθελε να ξορκίσει τους κακού δαίμονες που τον συντρόφευαν από την καταστροφή της πατρίδας του, της Ιαπωνίας, στο τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου!
Οι φωτογραφίες του Hiroji Kubota είναι εκπληκτικά ντοκουμέντα, μέσα από τις οποίες παρατηρούμε τη δύναμη της φωτογραφικής του μηχανής να καταγράφει και να αποκαλύπτει, αλλά και το όραμα ενός ικανού φωτογράφου που φαινόταν να ήταν, σχεδόν ενστικτωδώς, στο το σωστό μέρος τη σωστή στιγμή ξανά και ξανά και ξανά.
Ο Hiroji Kubota έγινε μάρτυρας της πτώσης της Σαϊγκόν το 1975, εστιάζοντας εκ νέου την προσοχή του στην Ασία.
Του πήρε αρκετά χρόνια για να πάρει άδεια να φωτογραφίσει στην Κίνα.
Τελικά, μεταξύ 1979 και 1984, ο Hiroji Kubota ξεκίνησε μια περιοδεία 1.000 ημερών, κατά τη διάρκεια της οποίας τράβηξε περισσότερες από 200.000 φωτογραφίες.
Το βιβλίο και η έκθεση, Κίνα, κυκλοφόρησαν το 1985.
Τα βραβεία του Hiroji Kubota στην Ιαπωνία περιλαμβάνουν το Nendo Sho/ετήσιο βραβείο, της Ιαπωνικής Φωτογραφικής Εταιρείας/1982 και το Mainichi Art Prize/1983.
Φωτογράφισε το μεγαλύτερο μέρος της ασιατικής ηπείρου για το βιβλίο του Out of the East, που εκδόθηκε το 1997, το οποίο οδήγησε σε ένα διετές πρόγραμμα, που με τη σειρά του οδήγησε στο βιβλίο Can We Feed Ourselves.
Ο Hiroji Kubota έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις στο Τόκιο,
την Οσάκα,
το Πεκίνο,
τη Νέα Υόρκη,
την Ουάσιγκτον,
τη Ρώμη,
το Λονδίνο,
τη Βιέννη,
το Παρίσι και σε πολλές άλλες πόλεις.
Το βιβλίο "Japan", αναφέρεται στην πατρίδα του και στη χώρα όπου συνεχίζει να ζει.
Το πάθος του να δημιουργήσει ομορφιά ήταν σα να ήθελε να ξορκίσει τους κακού δαίμονες που τον συντρόφευαν από την καταστροφή της πατρίδας του, της Ιαπωνίας, στο τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου!
Οι φωτογραφίες του Hiroji Kubota είναι εκπληκτικά ντοκουμέντα, μέσα από τις οποίες παρατηρούμε τη δύναμη της φωτογραφικής του μηχανής να καταγράφει και να αποκαλύπτει, αλλά και το όραμα ενός ικανού φωτογράφου που φαινόταν να ήταν, σχεδόν ενστικτωδώς, στο το σωστό μέρος τη σωστή στιγμή ξανά και ξανά και ξανά.
Οι φωτογραφίες του Hiroji Kubota μας δείχνουν με έναν μοναδικό τρόπο τη μετάβαση του κόσμου από την ταραχώδη δεκαετία του '60 στη δεκαετία του 2000.
Ο ίδιος έλεγε πως "Αγαπώ τα όμορφα πράγματα και θέλω να φτιάχνω φωτογραφίες που να ανεβάζουν τη διάθεση των ανθρώπων.
Ο ίδιος έλεγε πως "Αγαπώ τα όμορφα πράγματα και θέλω να φτιάχνω φωτογραφίες που να ανεβάζουν τη διάθεση των ανθρώπων.
Βλέπω το να δίνεις και να παίρνεις φωτογραφίες ως κάτι όμορφο και σημαντικό"
Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:ntina
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου