Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου 2017

Δέκα συμβουλές για καλό σεξ

Το σεξ είναι ζωή και ο έρωτας δικαίωμα λέει ο Θάνος Ασκητής
Γράφει: Ασκητής Θάνος


  • Νευρολόγος – Ψυχίατρος
  • Ερωτική επιθυμία
  • Το σεξ είναι μια προσωπική υπόθεση
  • Χρησιμοποιείστε τη φαντασία σας
  • Δώστε βάση στα προκαταρτικά
  • Δώστε σημασία στη φάση μετά το σεξ
  • Το σεξ δεν είναι καταναγκαστικό
  • Σεξ σημαίνει αγαπώ το σώμα μου
  • Σεξ σημαίνει αγαπώ τον εαυτό μου
  • Το σεξ θέλει αμοιβαιότητα
  • Το σεξ δεν είναι επίδοση

Το σεξ είναι ζωή και ο έρωτας δικαίωμα
Θάνος Ε. Ασκητής
iatronet.gr

Στην Κίνα η οστεομαντεία διδάσκεται στο πανεπιστήμιο

Μια παλιά μαντική τέχνη, αυτή της οστεομαντείας, διδάσκεται στο Πανεπιστήμιο της Χενάν.
Καθηγητής είναι ένας Κορεάτης, ο Κου Γιανγκ Χόι, ο οποίος έχει ήδη διδάξει αυτή την τέχνη και στο Πανεπιστήμιο της Ανγιάνγκ, περιοχή στην οποία για πρώτη φορά οι ανασκαφές έφεραν στο φως τα εγχάρακτα οστά που χρησιμοποιούνταν ήδη από το 1600 π.Χ. ως μέσω για την πρόβλεψη του μέλλοντος.

Ομολογουμένως το σοκ των φοιτητών, όταν είδαν τον Κου Γιανγκ Χόι να φέρνει πρώτη φορά στην αίθουσα οστά βοδιού, ήταν μεγάλο.

Τα είχε αγοράσει σε μία τοπική αγορά για 20 γιουάν (3 δολάρια ΗΠΑ) και αφού αφαίρεσε τη σάρκα με ένα μαχαίρι, τα έβρασε τέσσερις ημέρες για να φύγει εντελώς το λίπος και στη συνέχεια, τα άφησε να «στεγνώσουν» για άλλες πέντε μέρες.

Η μέθοδος αυτή καθαρισμού των οστών για να χρησιμοποιηθούν στη συνέχεια για τις επιγραφές χρησιμοποιείται πάνω από 3.000 χρόνια.

Τα οστά αυτά προέρχονταν από βόδι ή χελώνα και χρησιμοποιούνταν στην μαντεία στη διάρκεια της δυναστείας Σανγκ (1600-1046 π.Χ.).
Επάνω τους έχει καταγραφεί ο παλαιότερος κορμός της αρχαίας κινεζικής γραφής και περιέχουν σημαντικές ιστορικές πληροφορίες για τη δυναστεία Σανγκ.

Μεταξύ των 4.500 χαρακτήρων που βρέθηκαν στα οστά για την μαντική μέχρι στιγμής έχουν μεταφραστεί μόνο 1.500 χαρακτήρες.
Ο Κου μπορεί να διαβάσει και να γράψει 1.000 από αυτούς.

«Δείχνοντας στους μαθητές πραγματικά οστά τούς είναι εύκολο να καταλάβουν το θαυμάσιο επίτευγμα των προγόνων τους στη δημιουργία της πρώιμης μορφής κινεζικών χαρακτήρων» εξηγεί.

Πριν πάει στο Πανεπιστήμιο της Χενάν τον Νοέμβριο του 2015, ο Kου δίδασκε την αρχαία τέχνη της οστεομαντείας στο πανεπιστήμιο Ανγιάνγκ, αρχαία πρωτεύουσα της ύστερης δυναστείας Σανγκ, ενώ στο χωριό Σιαοτούν στην Ανγκιάνγκ ανακαλύφθηκαν για πρώτη φορά τα οστά αυτά.

Στην Ανγιάνγκ ο Κου είχε την ευκαιρία να αγγίξει και να εξετάσει 200 οστά που χρησιμοποιούνταν στη μαντική, ενώ προηγούμενως είχε διαβάσει πάνω από 70.000 αντίγραφα για να ολοκληρώσει τη διδακτορική διατριβή του σχετικά με τη σχέση μεταξύ της οστεομαντείας και της λατρείας στο θείο την εποχή της δυναστείας Σανγκ.

Στην αρχή ο Κου δυσκολεύτηκε να πείσει τους φοιτητές Αρχαιολογίας. Κυκλοφορούσε με ένα μπλουζάκι, τζιν και αθλητικά παπούτσια, ενώ τα Μανδαρίνικά του έχουν μία παράξενη κορεατική προφορά.

«Αμφέβαλα εάν θα μας μάθαινε κάτι» λέει ο 23χρονος μεταπτυχιακός φοιτητής Τζου Πενκγιού. « Ασφαλώς, προσθέτει, αποδείχθηκε ότι έκανα λάθος».

Η πορεία του Κου προς την ακαδημαϊκή σταδιοδρομία δεν ήταν εύκολη. Ακόμα και στην Κίνα η μελέτη της οστεομαντείας θεωρείται «χαμένη γνώση» την οποία ελάχιστοι Κινέζοι είναι πρόθυμοι να μάθουν.

«Οντας ξένος, το πιο δύσκολο κομμάτι ήταν η γλώσσα» λέει ο Γουάνγκ Γιουσίν, διάσημος μελετητής της οστεομαντείας. Ο Κου ήταν ο τελευταίος διδακτορικός φοιτητής που εκπαίδευσε πριν συνταξιοδοτηθεί.

«Αυτό που τον βοήθησε να ξεπεράσει τις αδιανότητες δυσκολίες και να εκπληρώσει το όνειρό του είναι η αγνή αγάπη του για την κινεζική παραδοσιακή κουλτούρα», προσθέτει ο Γουάνγκ.

Το 1997 ο 35χρονος τότε Κου πούλησε το διαμέρισμα του και το αυτοκίνητο του στη Σεούλ και με 200.000 γιουάν ως κεφάλαιο εκκίνησης, έφυγε για την Κίνα με τη γυναίκα του και τις δύο μικρές του κόρες.

«Ο πατέρας μου είχε στην Κορέα μία παραδοσιακή ιατρική κλινική και απ΄αυτόν έμαθα το “Βιβλίο των Αλλαγών” και τον “Εσωτερικό Κανόνα του Κίτρινου Αυτοκράτορα” τις δύο μεγάλες θεωρητικές αρχές της κινεζικής ιατρικής» λέει ο Κου. «Αυτή είναι η ρίζα της αγάπης μου για τον κινεζικό παραδοσιακό πολιτισμό».

Ο Κου που σπούδασε πολιτικός μηχανικός στην πατρίδα του, στην Κίνα σπούδασε αρχαία και σύγχρονα Κινεζικά, Ιστορία και Βελονισμό σε πέντε πανεπιστήμια στο Τιαντζίν και το Πεκίνο και το 2003 πήρε μεταπτυχιακό δίπλωμα CASS στην αρχαία κινεζική ιστορία.

Κατά τη διάρκεια των μεταπτυχιακών του ο Κου ερωτεύθηκε την τέχνη της οστεομαντείας, με αποτέλεσμα να πάρει διδακτορικό το 2007 πάνω στο θέμα αυτό.

Εξηγεί όμως ότι χωρίς την υποστήριξη του πατέρα του δεν θα είχε τελειώσει ποτέ τις σπουδές του καθώς χρειαζόταν 150.000 γιουάν ετησίως για να ζει και να σπουδάζει στο Πεκίνο.

Μετά από σπουδές δέκα χρόνων στην Κίνα ο Κου επέστρεψε στη Σεούλ, αλλά ανακάλυψε ότι δεν υπήρχε καλή δουλειά γι 'αυτόν. Εργάστηκε δύο χρόνια ως μεταφραστής σε κυβερνητική υπηρεσία προτού τον προσκαλέσει το πανεπιστήμιο της Ανγιάνγκ ως διδακτορικό ταλέντο, μετά από συστάσεις του μέντορά του κ.Γιάνγκ.

Το 2013 ο Κου δημοσίευσε το πρώτο βιβλίο του σχετικά με την οστεομαντεία. Δύο χρόνια αργότερα προσελήφθηκε από το Πανεπιστήμιο της Χενάν ως Yellow River Scholar, μία θέση για κορυφαίους μελετητές.

Ο Κορεάτης είναι πλέον απασχολημένος με την προετοιμασία του δεύτερου βιβλίου του «120 Χρόνια Μελέτης της Οστεομαντείας στην Κίνα» το οποίο συν-γράφει με τον καθηγητή του. Για τη συγγραφή του βιβλίου, το οποίο θα δημοσιευθεί φέτος, μελέτησε κάθε βιβλίο σχετικό με την οστεομαντεία από την δεκαετία του 1930.

Ο Κου πιστεύει ότι η Κίνα είναι η ρίζα των μελετών για την οστεομαντεία και η μόνη χώρα στην οποία μπορεί εκείνος να εφαρμόσει όλα όσα έχει μάθει.

«Οσο με χρειάζονται στο Πανεπιστήμιο, θα μείνω στην Κίνα όσο μπορώ» λέει ο Κου.
efsyn.gr

Τέρενς Μάλικ: Η επιστροφή του ποιητή

Ο Μπραντ Πιτ και το «Δέντρο της Ζωής»
flix.gr/articles - δημοσιεύτηκε 10 του μάη του 2011...
Το «Tree of Life» δεν είναι μόνο ο φετινός Χρυσός Φοίνικας. Ούτε σηματοδοτεί απλά την 5η ταινία σε διάστημα 38 χρόνων ενός από τους σπουδαιότερους δημιουργούς του σινεμά. Περισσότερο από όλα, αποδεικνύει τη λαχτάρα χιλιάδων σινεφίλ να ζήσουν, να αφουγκραστούν, να νιώσουν με όλες τις αισθήσεις αυτό που θα έπρεπε να είναι η τέχνη του σινεμά και κάπου στο δρόμο το έχουμε (ξε)χάσει...
Η πρεμιέρα του «The Tree of Life», της νέας ταινίας του Τέρενς Μάλικ, στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Καννών αποτέλεσε κάτι περισσότερο από γεγονός: η έκσταση με την οποία οι σινεφίλ περίμεναν το νέο πόνημα του ιδιοσυγκρασιακού καλλιτέχνη θύμιζε θρησκευτική ευλάβεια, κατανυκτική προσμονή, πίστη για το θαύμα. Εχουμε συνηθίσει να αναφερόμαστε στη «μαγεία», όταν μιλάμε για σινεμά, αλλά συνήθως αυτό έχει να κάνει με καθαρό εντυπωσιασμό, το πρώτο, μονοεπίπεδο ερέθισμα του αμφιβληστροειδούς μπροστά σε blockbuster εικόνες, εφετζίδικα τεχνολογικά κατασκευάσματα, ή εύκολο μελό συναίσθημα. Το σινεμά του Μάλικ όμως διαπερνά την έκπληξη του φωτοευαίσθητου χιτώνα μας και χτυπά κατευθείαν στην συναισθηματική μας νοημοσύνη. Ο Μάλικ δεν προσφέρει απλά μαγεία. Σε κάνει να την πιστεύεις με όλη σου τη δύναμη.

Κι αυτό γιατί μ' έναν παράδοξο τρόπο μιλάει για τη ζωή σου, την πραγματική ζωή σου, αυτή που δεν ζεις με την καθημερινότητά σου, αυτή που αγνοείς, αυτή που τρέχεις πολύ γρήγορα για να προσέξεις. Υπάρχουν στιγμές που ξαφνικά ξυπνά όλο μας το σώμα, μικρές συναισθηματικές βελόνες ζωντανεύουν νεκρά σημεία του εγκεφάλου, η καρδιά χτυπά δυνατότερα. Για λίγα δευτερόλεπτα όλα μυρίζουν πιο δυνατά, όλα γίνονται πιο κατανοητά, τα μάτια διάπλατα χωρούν τον κόσμο όλο. Εκεί στέκεται το βλέμμα του Μάλικ. Αυτό θέλει να αποτυπώσει. Τη στιγμή.

O φιλόσοφος

Διαβόητος για το πόσο αγνοεί την «ιστορία» στις ταινίες του, πόσο αφαιρετικά κινηματογραφεί τους ηθοποιούς του, ο Μάλικ καταγράφει το χώρο, το χρόνο, την εμπειρία, την αίσθηση, το βίωμα. Τον αέρα, τον ορίζοντα, το φως, το γρασίδι που μεγαλώνει.

Απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Χάρβαρντ, είναι βαθιά επηρεασμένος από τους δασκάλους του για τον τρόπο που παρατηρεί κινηματογραφικά τη ζωή. Ο σκεπτικισμός των Καντ, Χάιντεγκερ Βιτγκενστάιν για το ότι ο κόσμος μπορεί να μην είναι αυτό που βλέπουμε, αλλά κάτι που οι άνθρωποι ούτε συνειδητοποιούμε ούτε μοιραζόμαστε, μοιάζει να τον εμπνέει, να καθοδηγεί την κάμερά του, να παίρνει το τιμόνι στην αφήγηση των ταινιών του. Σήμα κατατεθέν η αγάπη του να κινηματογραφεί τον ορίζοντα: μία γραμμή που βλέπεις, αλλά στην ουσία δεν υπάρχει. Ορίζοντες κυριαρχούν στην μέση των πλάνων του, χωρίς να συμμετέχουν στην «πλοκή», σε νεκρό χρόνο. Ορίζοντες για να θυμίζουν το διαχωρισμό ανάμεσα στο γήινο και στο κοσμικό σύμπαν, σε όσα καταλαβαίνουμε και σε όσα μας ξεπερνούν.

Ολόκληρο το αμερικανικό σινεμά έχει χτιστεί πάνω στο αμερικανικό όνειρο: το όνειρο της φυγής, του ταξιδιού, του προορισμού της Γη της Επαγγελίας. Ο Μάλικ έρχεται να το γκρεμίσει. Ακολουθώντας τα χνάρια του φιλοσόφου Τζόρτζιο Αγκάμπεν, αντιμετωπίζει τους ήρωές του ως «ανθρώπους που ονειρεύονται το γλέντι, αναπολούν το γλέντι, αλλά δεν έχουν τα εργαλεία να ζήσουν το γλέντι όταν αυτό συμβαίνει». Και για αυτό η κάμερά του καταγράφει το πριν, το μετά αλλά όχι τη δράση. Ταυτόχρονα, για αυτό ο φακός του αγνοεί αυτό που η πλοκή απαιτεί, και εστιάζει σ' αυτό που πραγματικά συμβαίνει – τον αέρα, το φως, το γρασίδι που μεγαλώνει.

Η μαρτυρία του Εμάνουελ «Τσίβο» Λουμπέσκι, του διευθυντή φωτογραφίας στο «The Tree of Life» είναι ενδεικτική: «Ο Μάλικ δεν κάνει σινεμά με τους υπάρχοντες κανόνες. Δημιουργεί τους δικούς του. Και μετά, στο γύρισμα, τους σπάει και αυτούς». Ο Λουμπέσκι ομολογεί ότι η εμπειρία του «The Tree of Life» δεν συγκρίνεται με τίποτα άλλο στη ζωή του: «Η φωτογραφία λειτουργεί σε μία ταινία για να αποτυπώσει ξεκάθαρα την εικόνα. Σ' αυτή την ταινία έμαθα πώς να αποτυπώνω το συναίσθημα. Από τη συνεργασία μου με την NASA για τα πλάνα του σύμπαντος, μέχρι την εμπειρία να... μην κινηματογραφούμε τους ηθοποιούς όταν γύριζαν τη σκηνή τους, αλλά μία αντανάκλαση, τον αγέρα, το σκελετό του απέναντι παράθυρου, όλα ήταν πρωτόγνωρα για μένα. Νομίζω ότι ο Σον Πεν παρατηρούσε τον Τέρενς στο σετ μ' ένα ύφος σαν να μην πίστευε αυτό που έβλεπε. Σαν να μην ήξερε αν θα έπρεπε, ως σκηνοθέτης, να το μιμηθεί στην επόμενη δουλειά του ή να το διαγράψει ως παράδειγμα προς αποφυγή. Ο Μπραντ Πιτ πρέπει να κατάλαβε την ταινία, μετά από δύο εβδομάδες γύρισμα...»

Ηθοποιός του, το φως...

Η σχέση του Μάλικ με τους ηθοποιούς του ήταν πάντα επεισοδιακή: ο Εντριεν Μπρόντι έφυγε από τα γυρίσματα της «Λεπτής Κόκκινης Γραμμής» το 1998 πιστεύοντας ότι ήταν ο βασικός πρωταγωνιστής, για να ανακαλύψει ότι τα δέντρα είχαν περισσότερο φιλμικό χρόνο από τα πέντε λεπτά που του επέτρεψε ο σκηνοθέτης του μετά το κόψιμο στο μοντάζ. Ξακουστοί οι καυγάδες με τον Ρίτσαρντ Γκιρ (στα πλατώ του «Μέρες Ευτυχίας» του 1978), ανέκδοτο η αφήγηση του Μάρτιν Σιν για την μοναδική καθοδήγηση που είχε στο «Badlands» το 1973: «Σκέψου το όπλο ως μαγικό ραβδί». Κι όμως, κοιτάξτε τις ερμηνείες που τελικά κατέθεσαν. Ο Μάλικ μπορεί να μην τους αναλύει τη συναισθηματική φόρτιση ή το αδιέξοδο των ηρώων τους, μπορεί να τους μιλάει ποιητικά, προσφέροντάς τους λυρικές, αφαιρετικές κατευθύνσεις, όμως καταλήγει να κινηματογραφεί γυμνά την αλήθεια τους. Ο Σιν ήταν πιο αποκαλυπτικός στο «Badlands» από την εμβληματική του ερμηνεία στο «Αποκάλυψη Τώρα», ο Γκιρ από σταρ έγινε ηθοποιός, ο Κόλιν Φάρελ (στο «Νέο Κόσμο» του 2006) έμαθε να σιωπά, και τα πέντε λεπτά του Εντριαν Μπρόντι ήταν τα καλύτερα της καριέρας του.

Μ' αυτή την άποψη συμφωνεί και η ηθοποιός Φιόνα Σο, που σε συνέντευξή της στο «Empire» δήλωσε ότι δεν έχει ιδέα αν στο final cut έχει διασωθεί η ερμηνεία της για παραπάνω από δύο δευτερόλεπτα, αλλά ελπίζει ότι σ' αυτά τα δύο δευτερόλεπτα που τον εξυπηρετούσαν, θα έχει βγάλει τον καλύτερο εαυτό της. Η γνωριμία τους ήταν εξ' αρχής επεισοδιακή. «Με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ''Είμαι ο Τέρενς Μάλικ, γυρίζω μία ταινία και αναρωτιόμουν αν θα σ' ενδιέφερε να με βοηθήσεις. Θα ήθελα να γράψεις εσύ το ρόλο σου''. Κι όταν πήγα στο πρώτο γύρισμα με αποτελείωσε: ''Που θα ήθελες να γυρίσεις τις σκηνές σου;'' Δεν έχω ποτέ ξαναζήσει μία τόσο καθολικά δημιουργική εμπειρία.»

Η εκκεντρική προσέγγιση του Μάλικ στο γύρισμα, ο τρόπος που πιστεύει ότι η ταινία έχει τη δική της ζωή και τις δικές της επιταγές, πρέπει να έβρισκε αντίπαλο δέος μόνο στα σετ του Κιούμπρικ. Τελειομανία, εμμονή, παραγωγοί που τραβούσαν τα μαλλιά τους. Ενας σκηνοθέτης στην ηγεσία της ταινίας του, που ξέρει τι θέλει και ακολουθεί τις δικές του προτεραιότητες – ακόμα κι αν αυτές είναι να γυρίζει όλη την ταινία («Μέρες ευτυχίας»), πλάνο πλάνο, μόνο στα 25 λεπτά πριν δύσει ο ήλιος καθημερινά, ώστε να έχει ακριβώς το φως που επιθυμεί, ακόμα κι αν αυτό τον κάνει να υπερβεί εξωφρενικά το πρόγραμμα και τον προϋπολογισμό.

Ισως για αυτό παίρνει τόσο το χρόνο του ανάμεσα στις ταινίες. Η ιδέα, ο σχεδιασμός, το γύρισμα για αυτόν έχουν άλλους ρυθμούς που δεν συμβαδίζουν με την αγοραστική ταχύτητα του Χόλιγουντ και του σινεμά ως προϊόντος με ημερομηνία λήξης. Ο Μάλικ απαιτεί να νιώθουμε το σινεμά του, γιατί πρώτος αυτός ως σκηνοθέτης-ποιητής το προσεγγίζει με τεντωμένη την ευαισθησία του.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η αγορά καταλαβαίνει την ποίηση, όσο τα νούμερα. Ή τουλάχιστον δεν την επιβραβεύει. Μετά από 20 χρόνια, η μεγάλη του επιστροφή με την ελεγειακή ωδή του για τον πόλεμο και την καταστροφή («Λεπτή Κόκκινη Γραμμή»), μπορεί να συγκλόνισε κριτικούς, μπορεί να προτάθηκε για 7 Οσκαρ, αλλά τελικά επισκιάστηκε από τον καταιγιστικό νεοτερισμό του Σπίλμπεργκ («Η Διάσωση του Στρατιώτη Ράιαν»). Κι όμως η δική του εκδοχή στέκεται ακόμα ως την πιο ώριμη ματιά στον παραλογισμό του πολέμου – και δεν έχουμε δει ποτέ την 6ωρη version που αποτελεί το πραγματικό director's cut.

Τhe Tree of Life: Η επιστροφή του ποιητή

Με το που ανέβηκε το trailer στο διαδίκτυο ξεκίνησαν οι θεωρίες. Πλάνα από το σύμπαν, εικόνες δεινοσαύρων, και στο επίκεντρο ένα αγόρι που μεγάλωσε στα 50ς, και τώρα ως άντρας με την μορφή του Σον Πεν αφηγείται την ιστορία του πατέρα του (Μπραντ Πιτ) και της οικογένειάς του. Θα είναι μία μικρή ιστορία ενός παιδιού, μια μεγάλη ιστορία για μια χώρα, μία επική ιστορία για τη ζωή; Το πορτρέτο μιας διαλυμένης οικογένειας, ή το πορτρέτο μιας χαμένης Αμερικής; Μία ταινία για τη βαριά σκιά ενός δέντρου (μιας υπάρχουσας, αιωνόβιας βελανιδιάς στο Τέξας), ή το βάρος των οικογενειακών δεσμών, του δέντρου της ζωής;

Θεωρίες θέλουν τον Μάλικ να είχε την ιδέα στις αρχές της δεκαετίας του '80, κι ότι αυτό το πρότζεκτ θα ακολουθούσε τις «Μέρες Ευτυχίας». Ο τότε τίτλος του ήταν «Q» και ο σκηνοθέτης εγκατέλειψε τις προσπάθειες να πείσει την Paramount να πιστέψει στο σενάριο με τους ελάχιστους διαλόγους γύρω στο 1983 – όταν όμως είχε ήδη περάσει δύο σχεδόν χρόνια να κινηματογραφεί μέδουσες στους ωκεανούς και παγόβουνα να λιώνουν στον Αρκτικό Κύκλο.

Τριάντα σχεδόν χρόνια μετά (2009), ακούμε ότι γυρίζει το «Tree of Life» αλλά περνάνε πάλι δύο σεζόν που όχι απλά η ταινία δεν κυκλοφορεί, αλλά δεν έχουμε δει ούτε εικόνα. Μέχρι λίγους μήνες πριν που το Internet παίρνει φωτιά. Η αφαιρετική ομορφιά των πλάνων υπερισχύουν της κατανόησης της ιστορίας. Δεν ξέραμε ακόμα τι θα δούμε.

Η ζωή, ο θάνατος, ο γαλαξίας, ο ωκεανός, η ζούγκλα, ο άνθρωπος, οι δεινόσαυροι.

Ποιο είναι το θέμα του Μάλικ; Ολα τα παραπάνω; Τίποτα από όλα αυτά;

Εχει πραγματικά σημασία;
flix.gr/articles - δημοσιεύτηκε 10 του μάη του 2011...