Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2019

Μερσέδες Σόσα – Η τραγουδίστρια από την Αργεντινή με τη μαγική φωνή που ενσάρκωσε του λαϊκούς αγώνες και απέκτησε διεθνή φήμη

 
Η τραγουδίστρια από την Αργεντινή με τη μαγική φωνή που ενσάρκωσε του λαϊκούς αγώνες και απέκτησε διεθνή φήμη 

 Μερσέδες Σόσα – 

Η Αϊδέε Μερσέδες Σόσα Haydée Mercedes Sosa, γεννήθηκε στις 9 Ιουλίου 1935 στο Σαν Μιγκέλ ντε Τουκουμάν, μία πόλη της βορειοδυτικής Αργεντινής, κοντά στα σύνορα με τη Βολιβία.
Η σπουδαία αυτή τραγουδίστρια της Αργεντινής, η επονομαζόμενη και η Νέγρα -La Negra, λόγω των πυκνών μαύρων μαλλιών της, κατάφερε να κάνει γνωστούς σε όλη τη Γη τους μοναδικούς ήχους της παραδοσιακής μουσικής της Αργεντινής, αλλά και όλης της Νοτίου Αμερικής και να γίνει ένα από τα σύμβολα της σύγχρονης λατινοαμερικάνικης μουσικής.
Η καριέρα της διήρκεσε 4 δεκαετίες και έμεινε γνωστή διεθνώς  ως “η φωνή των ανθρώπων χωρίς φωνή”.
Σε ηλικία μόλις 15 ετών, το 1950, κερδίζει σε ραδιοφωνικό διαγωνισμό τραγουδιού και υπογράφει το πρώτο της συμβόλαιο για ζωντανές παραστάσεις.
Εννιά χρόνια αργότερα,το 1959, ηχογραφεί τον πρώτο της δίσκο, “La Voz de la Zafra”
Τα πρώτα της τραγούδια είναι επηρεασμένα κι εμπνευσμένα από το είδος της μουσικής που συντρόφευε τις εκδηλώσεις των συμπατριωτών της.
Από τα μέσα του ’60 η Μερσέδες Σόσα, ακολουθεί μια διαφορετική πορεία.
Μαζί με άλλους πρωτοπόρους καλλιτέχνες δημιουργεί το Κίνημα “Nueva Cancion” ,”Νέο Τραγούδι”, που κατέκλυσε εκείνα τα χρόνια τη Λατινική Αμερική.
Μουσικό, λογοτεχνικό και πολιτικό συνάμα κίνημα, το ρεύμα του “Nueva Cancion” προάγει ένα τραγούδι διαμαρτυρίας με σαφείς πολιτικές αναφορές και σύγχρονες μουσικές φόρμες.
Η Mercedes Sosa συνεργάζεται με πρωτοπόρους του κινήματος από την Αργεντινή όπως ο Αρμάντο Τεχάδα Γκόμεζ, o Τίτο Φράνσια και ο Όσκαρ Μάτους – ο οποίος γίνεται ο πρώτος της σύζυγος και πατέρας του Φαμπιάν, του μοναδικού παιδιού της.
Οι ερμηνείες της στα τραγούδια του συμπατριώτη της Atahualpa Yupanqui και της Χιλιανής Violeta Parra ήταν μοναδικές*
Το 1967 κάνει περιοδείες στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη, με τεράστια επιτυχία.


Το 1972 κυκλοφόρησε το “Ηasta la Victoria”, το πιο πολιτικοποιημένο ίσως άλμπουμ της.
Το πολιτικό τραγούδι, εξάλλου, το υπηρέτησε με σθένος και συνέπεια σε όλη τη ζωή της, ακόμα και στα πιο μαύρα χρόνια της στρατιωτικής χούντας του Χόρχε Βιντέλα.
Το 1979 συνελήφθη από την στρατιωτική χούντα του Βιντέλα κατά τη διάρκεια συναυλίας της μαζί με φοιτητές και σύρεται στα κρατητήρια.
Απελευθερώθηκε μόνο έπειτα από διεθνή παρέμβαση.
Αναγκάζεται να καταφύγει αυτοεξόριστη στο Παρίσι και τη Μαδρίτη, καθώς η μουσική της απαγορεύτηκε στην ίδια της την πατρίδα,όπου μένει μέχρι το 1982, οπότε επιστρέφει στην πατρίδα της.
Η ακόμα κραταιά χούντα – που θα πέσει λίγους μήνες αργότερα μετά τον πόλεμο των Φώκλαντς** – δεν τολμά να την αγγίξει, φοβούμενη τη διεθνή κατακραυγή.
Με την επιστροφή της στην Αργεντινή, εμφανίζεται στο Θέατρο «Όπερα» του Μπουένος Άιρες προσκαλώντας την αφρόκρεμα της Αργεντίνικης μουσικής.
Διοργανώνει συναυλίες οι οποίες μετατρέπονται σε διαδηλώσεις υπέρ της δημοκρατίας, ηχογραφούνται ζωντανά και μετά την πτώση της χούντας κυκλοφορούν σε δίσκο με τίτλο: “Mercedes Sosa en Argentina”.
Κατά τη διάρκεια δεκαετία του ’80 συνεργάζεται με κορυφαίους Λατινοαμερικάνους μουσικούς και διοργανώνει μεγάλες περιοδείες στην Ευρώπη και ηχογραφεί πολλούς δίσκους, διευρύνοντας το ρεπερτόριό της.
Η Mercedes Sosa , η συγκλονιστικής φωνής της Αργεντινής , συνέδεσε τη ζωή της και το έργο της με τον αγώνα του λαού της και των άλλων λαών της περιοχής ενάντια σε δικτατορικά καθεστώτα.
Το σπουδαίο έργο της, συνεχίζει να ακούγεται και είναι παρηγοριά και βάλσαμο για τους αδικημένους.
Στη χώρα μας συμμετείχε στο 12ο Φεστιβάλ της ΚΝΕ στην Καισαριανή,το 1986 και είχε συμμετοχή και στην εγχώρια δισκογραφία.
Συνεργάζεται με Έλληνες ερμηνευτές όπως η Μαρία Φαραντούρη,και έχει ερμηνεύσει στα ελληνικά το «Νανούρισμα» του Μάνου Χατζιδάκι σε ποίηση Φ. Γκ. Λόρκα, αλλά και το  ταγκό «Βράχια γυμνά» στο δίσκο “Στις γειτονιές του νότου” των Apurimac*

*mousikaproastia.blogspot.com
**Ο Πόλεμος των Φώκλαντ ξεκίνησε στις 2 Απριλίου 1982 και ολοκληρώθηκε στις 14 Ιουνίου του ίδιου χρόνου.
Αντίπαλοι, η Μεγάλη Βρετανία, που κατείχε τα νησιά Φώκλαντ, Νότια Γεωργία και Νότια Σάντουιτς και η Αργεντινή, που τα διεκδικούσε τουλάχιστον από το 1833.
Τα Φώκλαντ – Μαλβίνας για τους Αργεντινούς- βρίσκονται στ’ ανοιχτά της Αργεντινής και αποτελούν ένα σύμπλεγμα νησιών, με 3.000 κατοίκους.
Με το τέλος του πολέμου ήρθε και η αρχή του τέλους για την επτάχρονη δικτατορία της Αργεντινής.
Σε πολιτικό επίπεδο η ήττα στον πόλεμο αύξησε τη λαϊκή δυσαρέσκεια.
Η δικτατορία σύντομα κατέρρευσε και ένα χρόνο μετά η δημοκρατία ήταν γεγονός για την Αργεντινή.

Θυμάρι για τα κρύα του χειμώνα και για τα προβλήματα του αναπνευστικού

Θυμάρι:
Η εποχή του κρύου,των κρυολογημάτων,των ιώσεων και της γρίπης βρίσκεται στο αποκορύφωμά της και όταν αρχίζουμε να έχουμε λίγο γαργάλημα στο λαιμό γνωρίζουμε ότι είναι μία προειδοποίηση για πονόλαιμο
και
βέβαια είναι η στιγμή για θυμάρι.
Ο πονόλαιμος μπορεί να προκληθεί από ιούς και να συνοδεύεται από κρυολόγημα ή γρίπη,
μπορεί να προκληθεί από βακτήρια,από αλλεργίες ή από μολυσμένο περιβάλλον και το θυμάρι σαν το αποτελεσματικότερο βρογχικό αντισπασμωδικό και αποχρεμπτικό βότανο με τις ισχυρότερες αντιβακτηριακές,
αντιμικροβιακές και αντιιικές ιδιότητες έρχεται να μας βοηθήσει,μη αφήνοντας έναν απλό πονόλαιμο να μετατραπεί σε κρυολόγημα,
σε γρίπη,
σε βρογχίτιδα,
σε βήχα, με έναν τρόπο απλό πολύ συνηθισμένο αλλά τόσο,μα τόσο αποτελεσματικό.
Ρόφημα λοιπόν και σιρόπι από θυμάρι......
read more:botanologia.gr

Θυμάρι,ένα ισχυρότατο βότανο με ισχυρές αντιιικές ιδιότητες

Θυμάρι για τη γρίπη,τον πονόλαιμο το κρυολόγημα,τη βρογχίτιδα,το βήχα
Θυμάρι:
Η εποχή του κρύου,των κρυολογημάτων,των ιώσεων και της γρίπης βρίσκεται στο αποκορύφωμά της και όταν αρχίζουμε να έχουμε λίγο γαργάλημα στο λαιμό γνωρίζουμε ότι είναι μία προειδοποίηση για πονόλαιμο
και
βέβαια είναι η στιγμή για θυμάρι.
Ο πονόλαιμος μπορεί να προκληθεί από ιούς και να συνοδεύεται από κρυολόγημα ή γρίπη,
μπορεί να προκληθεί από βακτήρια,από αλλεργίες ή από μολυσμένο περιβάλλον και το θυμάρι σαν το αποτελεσματικότερο βρογχικό αντισπασμωδικό και αποχρεμπτικό βότανο με τις ισχυρότερες αντιβακτηριακές,
αντιμικροβιακές και αντιιικές ιδιότητες έρχεται να μας βοηθήσει,μη αφήνοντας έναν απλό πονόλαιμο να μετατραπεί σε κρυολόγημα,
σε γρίπη,
σε βρογχίτιδα,
σε βήχα, με έναν τρόπο απλό πολύ συνηθισμένο αλλά τόσο,μα τόσο αποτελεσματικό.
Ρόφημα λοιπόν και σιρόπι από θυμάρι....
read more:https://botanologia.gr/thymari-gia-ti-gripi-ton-ponolaimo-to-kryologima-ti-vrogchitida-to-vicha/

Γιατί επιλέγουμε κάποιο χρώμα και τι συμβολίζει η επιλογή για την προσωπικότητά μας

Τι συμβολίζουν τα χρώματα που επιλέγουμε και τι έχουν να μας που για τον ίδιο μας τον εαυτό; 
Πώς δείχνουν στοιχεία της προσωπικότητάς μας και ποια είναι αυτά;

Έχετε σκεφτεί ποτέ ότι τα χρώματα που διαλέγουμε για το ντύσιμό μας, τη διακόσμηση του σπιτιού μας, τα λουλούδια που επιλέγουμε να χαρίσουμε σε κάποιον, το χρώμα της θήκης με την οποία  “ντύνουμε” το κινητό μας, το χρώμα του αυτοκινήτου μας και πόσα άλλα, λένε πολλά για την ίδια μας την ψυχοσύνθεση, τι είδους άνθρωποι είμαστε ή θέλουμε να φαινόμαστε, ποια είναι η οπτική μας γωνία για τον κόσμο στον οποίο ζούμε;

Η φύση αλλά και το περιβάλλον όλο γύρω μας είναι πλημμυρισμένο από χρώματα και το καθένα από αυτά έχει τη δική του σημασία.
Μπορεί να μας φτιάξει τη διάθεση ή να μας ρίξει, να μας ενθουσιάσει ή να περάσει αδιάφορο.
Ο ρόλος που παίζουν τα χρώματα στη ζωή μας είναι τεράστιος κι ας μην τους δίνουμε πολλές φορές την κατάλληλη προσοχή.
Δεν είναι τυχαίο ότι συγκεκριμένα χρώματα χρησιμοποιούνται κατά κόρον σε ορισμένα στιγμιότυπα ή αντικείμενα, όπως για παράδειγμα το πράσινο στους σχολικούς πίνακες ως ιδανικό χρώμα συγκέντρωσης και ηρεμίας ή το κόκκινο από τις περισσότερες εταιρείες marketing ως το απόλυτο χρώμα για να αιχμαλωτίσεις μια ματιά και να τραβήξεις την προσοχή.
Ας δούμε λοιπόν παρακάτω τα χρώματα που επικρατούν γύρω μας και τι συμβολίζουν.

Κόκκινο, το χρώμα του πάθους
Συμβολίζει κατά κύριο λόγο την αγάπη, το πάθος, την ένταση, την διάθεση για ζωή, τη φιλοδοξία, την επανάσταση.
Είναι το χρώμα της φωτιάς και του αίματος. Απ΄ την άλλη συμβολίζει τον κίνδυνο και την επιθετικότητα, τον πειρασμό αλλά και τον εκνευρισμό. Όσοι το προτιμούν είναι σίγουρα άνθρωποι δραστήριοι, με έντονη προσωπικότητα και ηγετικές τάσεις.

Κίτρινο, το χρώμα της χαράς
Το χρώμα του ήλιου συμβολίζει τη χαρά, την καθαρή σκέψη, το ελεύθερο πνεύμα, την ευτυχία. Είναι ζεστό και δείχνει σοφία, έντονη διαίσθηση, ηρεμία και διαύγεια σκέψης.
Θεωρείται αντικαταθλιπτικό και όσοι το προτιμούν είναι άνθρωποι αισιόδοξοι, χαρούμενοι αλλά προσγειωμένοι και μετρημένοι.

Μπλε, το χρώμα της ηρεμίας
Το χρώμα του ουρανού και της θάλασσας, έτσι τουλάχιστον όπως το αντιλαμβάνεται το ανθρώπινο μάτι.
Το μπλε σε όλες του τις αποχρώσεις συμβολίζει την ηρεμία και τη χαλάρωση, την περισυλλογή και τη λογική και καθαρή σκέψη.
Θεωρείται ισχυρό ηρεμιστικό και σε πολλούς χώρους χρησιμοποιείται για αυτό τον σκοπό. Προσφέρει ξεκούραση και “δροσιά”, αρμονία και ελπίδα.
Στις πιο σκούρες του αποχρώσεις συμβολίζει επιπλέον τη σοβαρότητα, τη γνώση και τη μελαγχολία.
Το προτιμούν άτομα υπεύθυνα, προστατευτικά, σοβαρά και συγκρατημένα.

Πράσινο, το χρώμα της ελπίδας
Συμβολίζει την αρμονία, την ανιδιοτέλεια, την ελπίδα, τη ζωή, τη δημιουργία, τη γονιμότητα. 
Είναι ένα σύμβολο της φύσης γενικά, της καλής ζωής, της υγείας και της ειρήνης. 
Έχει θεραπευτική δύναμη και καταπραΰνει σώμα και πνεύμα. 
Δείχνει κοινωνικότητα και ευαισθησία και οι άνθρωποι που το προτιμούν είναι άτομα ισορροπημένα, με αγάπη για την οικογένεια αλλά και την κοινωνική προσφορά.

Μωβ, το χρώμα του μυστηρίου
Χρώμα που συμβολίζει το πνεύμα και τον οραματισμό, το μυστήριο και το ανεξερεύνητο, τη νοσταλγία και την υψηλή ευφυΐα.
Στις πολύ σκούρες του αποχρώσεις δείχνει μελαγχολία και εσωστρέφεια.
Τα άτομα που το χρησιμοποιούν είναι κατά κύριο λόγο ήρεμα, γλυκά, εσωστρεφή και πνευματώδη, με έντονες ανησυχίες για το παρόν και το μέλλον, ταπεινά, με τάσεις αυτοθυσίας και έντονο το στοιχείο της δικαιοσύνης.

Καφέ, το χρώμα της γης
Συμβολίζει τη σταθερότητα και την αξιοπιστία, την αυτοσυγκράτηση και την ικανότητα της πειθούς. Από την άλλη συμβολίζει την προτίμηση στα υλικά αγαθά, τον έντονο εγωισμό και τη μεροληψία. Οι άνθρωποι που το επιλέγουν πατάνε γερά στη γη και δείχνουν αποστροφή για κάθε τι παρορμητικό και αυθόρμητο, είναι όμως πρακτικοί και αφοσιωμένοι σε πρόσωπα και πράγματα, καθώς και πολύ έξυπνοι σε οικονομικά ζητήματα.

Γκρι, το σοβαρό χρώμα
Συμβολίζει την ψυχρή, σκληρή στάση απέναντι στη ζωή, την έλλειψη φαντασίας, την αποστασιοποίηση και τη σοβαρότητα. 
Δείχνει ανθρώπους διακριτικούς και έξυπνους αλλά με έλλειψη δημιουργικότητας και μοναχικούς.
Είναι όμως απόλυτα ειλικρινείς και με ξεκάθαρο λόγο.

Μαύρο, το χρώμα της εσωστρέφειας
Συμβολίζει το σκοτάδι, το φόβο, τη θλίψη και το πένθος.
Παρ’ όλα αυτά – για τους λάτρεις του, που δεν είναι και λίγοι – δείχνει άτομα σταθερά και μετρημένα, πειθαρχημένα, με έντονο αυτοέλεγχο και αυτάρκη.
Είναι άνθρωποι μυστικοπαθείς και εσωστρεφείς, πράγμα που τους οδηγεί σε σωματική και ψυχολογική εξάντληση.

Άσπρο, το χρώμα της αθωότητας
Το χρώμα της απόλυτης τελειότητας.
Συμβολίζει την αρμονία, την τιμιότητα, την καθαρή ψυχή και πνεύμα, την αθωότητα, τη νεότητα, το φως.
Τα άτομα που το επιλέγουν χαρακτηρίζονται από αισιοδοξία, καθαρή σκέψη και αγάπη για τη ζωή, είναι πιστά και δυναμικά, επιζητούν την ενότητα και την αλήθεια.


Πηγές:umano.gr