Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2019

Τεράστιο τηλεσκόπιο της Κίνας έλαβε “μυστηριώδη σήματα” FRB από το διάστημα.

 

To Κινέζικο τηλεσκόπιο στο Pingtang , στην επαρχία Guizhou της νοτιοδυτικής Κίνας  έλαβε μυστηριώδες ραδιοσήματα από το διάστημα
Οι αστρονόμοι είναι σίγουροι πως τα σήματα δεν είναι αποτέλεσμα παρεμβολών από αεροσκάφη ή δορυφόρους.

Το Tianyan , το τηλεσκόπιο των 500 μέτρων , κατάφερε να πάρει πάνω από 100 ραδιοσήματα που προέρχονται από μια πηγή τριών δισεκατομμυρίων ετών φωτός μακριά.
Μηνύματα από εξωγήινους ; 
Οι Κινέζοι αστρονόμοι παραμένουν μπερδεμένοι εξαιτίας του παράξενου σήματος το οποίο ανιχνεύτηκε από το ισχυρότατο ραδιοτηλεσκόπιο Tianyan , το οποίο είναι ένα από τα πιο ισχυρά ραδιοτηλεσκόπια στον κόσμο.
Το σπάνιο φαινόμενο δεν μπορεί να εξηγηθεί και οι επιστήμονες λένε ότι δεν θέλουν να καταλήξουν σε βιαστικά συμπεράσματα.
Το τεράστιο ραδιοτηλεσκόπιο ανίχνευσε για πρώτη φορά , την περασμένη εβδομάδα ένα επαναλαμβανόμενο ραδιοπαλμό – FRB * 
Περιέργως, το FRB που εντοπίστηκε από το κινέζικο τηλεσκόπιο έχει παρατηρηθεί και πιο πριν.
Τα FRB εμφανίζονται συνήθως μόνο μία φορά , καθιστώντας εξαιρετικά δύσκολη την παρακολούθηση τους
Πρωτοεντοπίστηκαν το 2007 και είναι εξαιρετικά σπάνια, με λιγότερα από 100 να έχουν καταγραφεί αποδεδειγμένα μέχρι σήμερα.
Γνωστό ως FRB121102 , το συγκεκριμένο ραδιοσήμα ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά το 2012 και αργότερα επαναλήφθηκε το 2015.
Το σήμα προήλθε από έναν νάνο γαλαξία, που βρίσκεται τρία δισεκατομμύρια έτη φωτός από τη Γη.
Μεταξύ 30 Αυγούστου και 3 Σεπτεμβρίου, το FAST κατέγραψε δεκάδες παλμούς από το FRB.
Αν και αναμφισβήτητα συναρπαστικό , δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία για το αινιγματικό μήνυμα , ώστε να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα για το τι θα μπορούσε να το δημιούργησε σύμφωνα με τον Zhang Xinxin ,  βοηθό μηχανικό του Εθνικού Αστρονομικού Παρατηρητηρίου της Κίνας
Ορισμένες από τις θεωρίες έχουν ήδη αποκλειστεί , όμως οι αστρονόμοι λένε ότι είναι σίγουροι πως το σήμα δεν είναι αποτέλεσμα παρεμβολών από αεροσκάφη ή δορυφόρους.
Η επιστημονική κοινότητα παραμένει αμήχανη σχετικά με τα FRB και τους πραγματικούς «αποστολείς» τους.
Τι είναι τα FRB και γιατί είναι σημαντικά;
Τα FRB, ή οι γρήγορες ραδιοφωνικές εκρήξεις, είναι ένα μυστηριώδες φαινόμενο του διαστήματος
Είναι πολύ γρήγορες ραδιοφωνικές εκρήξεις που διαρκούν μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου
Ανιχνεύονται ως τεράστιες αιχμές ενέργειας που αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου
Η πρώτη ανακαλύφθηκε το 2007, η οποία βρέθηκε ανατρέχοντας στα δεδομένα της έρευνας για το διάστημα
Από τότε  έχουν βρεθεί πολλά FRB
Υπάρχει επίσης μια πηγή FRB που στέλνει επαναλαμβανόμενες εκρήξεις – και κανείς δεν είναι σίγουρος γιατί
Στην πραγματικότητα, οι επιστήμονες από την πρώτη στιγμή έχουν αγωνιστεί να εξηγήσουν ακριβώς τι είναι και τι προκαλεί κάθε FRB
Οι θεωρίες περιλαμβάνουν τα γρήγορα περιστρεφόμενα αστέρια νετρονίων , τις μαύρες τρύπες αλλά και ανώτερες διάνοιες και ζωή πέραν του πλανήτη μας
Το ξεκλείδωμα των μυστικών των Fast Radio Bursts (FRBs)  θα μας δώσει μια πολύ καλύτερη κατανόηση του τι συμβαίνει πέρα ​​από τον γαλαξία μας
Και αν αποδειχθεί ότι κάποια άλλη μορφή ζωής προκαλεί αυτά τα FRBs, θα ήταν μια παγκόσμια ανακάλυψη.

* Αυτά τα σήματα είναι γνωστά ως Fast Radio Bursts (FRBs) , τα οποία είναι μικρά παλμικά ραδιοσήματα που προέρχονται από το βαθύ διάστημα

Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:ntina

πηγές και αναφορές:
rt.com
thesun.co.uk
express.co.uk

Ο "Υπηρέτης δύο Αφεντάδων" του Goldoni Carlo στο θέατρο Κνωσσός

 Η θεατρική ομάδα της ΔΡΑΣΗΣ για την Κοινωνία,τον Πολιτισμό και την Ποιότητα Ζωής , παρουσιάζει 5 & 6 Οκτωβρίου στο θέατρο Κνωσσός , το θεατρικό έργο "Υπηρέτης δύο Αφεντάδων" του Goldoni Carlo

Λίγα λόγια για τον συγραφέα
Ο Goldoni Carlo γεννήθηκε στη Βενετία, στις 25 Φεβρουαρίου του 1707  και πέθανε στο Παρίσι, στις 6 Φεβρουαρίου 1793.
Ήταν Ιταλός κωμωδιογράφος , ο οποίος θεωρείται ότι ανανέωσε την ιταλική κωμωδία, απομακρυνόμενος από τις χοντροκομμένες φάρσες, δημιουργώντας την «κωμωδία χαρακτήρων».
Στα έργα του, παρουσιάζονται χαρακτηριστικές φυσιογνωμίες της μεσαίας τάξης του καιρού του.
Στο ιταλικό θέατρο εμφανίστηκε με την τραγωδία Amalasunta στο Μιλάνο, το οποίο αποτέλεσε θεατρική και οικονομική αποτυχία.
Ο διευθυντής της όπερας του τόνισε ότι στη Γαλλία ο συγγραφέας θα έπρεπε να προσπαθήσει να ευχαριστήσει το κοινό , αλλά στην Ιταλία έπρεπε να συμβουλευτεί και να ευχαριστήσει τα μέλη του θιάσου.
Έπειτα από αυτό, ο Goldoni Carlo  έκαψε το χειρόγραφο του έργου.
Το επόμενο έργο του με τίτλο Belisario (1734) είχε μεγαλύτερη επιτυχία.
Ταυτόχρονα, έγραφε λιμπρέτα για όπερα, ενώ υπηρέτησε ως πνευματικός διευθυντής της βενετσιάνικης όπερας San Giovanni Grisostomo.
Σύντομα ανακάλυψε ότι είχε μεγαλύτερο ταλέντο στην κωμωδία, ενώ συνειδητοποίησε ότι η ιταλική σκηνή χρειαζόταν μια μεγάλη ανανέωση.
Σαν πρότυπό του είχε τον Molière και το 1738 παρουσίασε την πρώτη του κωμωδία, με τίτλο L'uomo di mondo.
Ακολούθησαν μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά του έργα, στα οποία διαφαινόταν το ιδιαίτερο στυλ γραφής του που συνδύαζε το ύφος του Molière  και τη δυναμική της Commedia dell'arte , προσθέτοντας παράλληλα τή δική του προσωπική πινελιά.
Μετά το 1748, ο Goldoni Carlo συνεργάστηκε με το συνθέτη Baldassare Galuppi , συνεισφέροντας σημαντικά στην ανάπτυξη της Opera Buffa , είδος κωμικής ναπολιτάνικης όπερας με κύρια χαρακτηριστικά την παρωδία και το φλύαρο «parlando».
Η Opera Buffa γεννήθηκε στο τέλος της εποχής του Μπαρόκ (1720-1730) και προέκυψε από τα σύντομα κωμικά μουσικά επεισόδια που παίζονταν ανάμεσα στις τρεις πράξεις μιας σοβαρής όπερας.
Στις κωμωδίες του που ακολουθούσαν αυτή τη φόρμα, ο Goldoni Carlo ενσωμάτωσε χαρακτήρες της Commedia dell'arte με αναγνωρίσιμα στοιχεία από την σύγχρονή του πραγματικότητα, συνήθειες και χαρακτήρες της μεσαίας τάξης και της καθημερινότητας της Βενετίας.
Το 1761, εξαιτίας της διαμάχης του με το θεατρικό συγγραφέα Carlo Gozzi ,  ο οποίος τον κατηγόρησε ότι στέρησε από το Ιταλικό θέατρο την ποίηση και τη φαντασία, μετακόμισε αγανακτισμένος στο Παρίσι, όπου έγινε δεκτός στην Αυλή και τέθηκε υπεύθυνος του Ιταλικού Θεάτρου.
Έμεινε στη Γαλλία μέχρι το τέλος της ζωής του, γράφοντας στα γαλλικά τα έργα του και τα Απομνημονεύματά του.
Υπήρξε ιδιαίτερα δημοφιλής στη χώρα.
Όταν αποσύρθηκε στις Βερσαλλίες, δεχόταν σύνταξη από τον ίδιο το Βασιλιά, την οποία έχασε μετά τη Γαλλική Επανάσταση, αλλά αποδόθηκε ξανά στη σύζυγό του μετά το θάνατό του.
Ο Goldoni Carlo ενδιαφερόταν για τις σχέσεις των ανθρώπων μεταξύ τους, τη φιλοσοφία, το κίνημα του Ουμανισμού, ενώ ασκούσε κριτική στην αλαζονεία, στην αδιαλλαξία και την κατάχρηση εξουσίας. Συχνά σατίριζε τους υπερόπτες ευγενείς και τους φτωχούς που δεν είχαν τιμιότητα και αξιοπρέπεια.
Λίγα λόγια για το έργο:
"Υπηρέτης δύο Αφεντάδων" τίτλος πρωτότυπου:
Il servitore di due padroni
Ο "Υπηρέτης δύο Αφεντάδων" είναι η διάσημη κωμωδία του Carlo Goldoni , που γράφτηκε το 1745 .
Σε πλήρη αρμονία με την παράδοση της Commedia dell'Arte , ο Goldoni έγραψε το έργο με τη μορφή canovaccio , ένα σενάριο που χρησιμοποιείται από τους ηθοποιούς της commedia dell'arte 
Κεντρικό πρόσωπο του παιχνιδιού είναι ο Truffaldino , ο υπηρέτης των δύο κυρίων, ο οποίος , για να μην αποκαλυφθεί η πονηριά του και να αποκομίζει τα οφέλη και από τους δύο αφεντάδες , συνυφαίνει μια απίστευτη ιστορία σε απίστευτο βαθμό, δημιουργώντας μόνο παρανοήσεις και προβλήματα.
Ο Truffaldino ή Arlecchino , ενεργεί ως ανόητος όταν τα πράγματα δεν τον ενδιαφέρουν , αλλά δείχνει μεγάλη πονηριά σε καταστάσεις που τον αγγίζουν άμεσα.
Ο Truffaldino, είναι  παμπόνηρος, πολυμήχανος, γκαφατζής , αναιδής αλλά άκακος ήρωας που εκπροσωπεί τους υπηρέτες όλων των εποχών.
Υπηρετεί ,  ξεγελά , πληρώνεται από δύο κυρίους και σταδιακά φτάνει να διαφεντεύει τις ζωές τους.
Τα θαλασσώνει και τα μπαλώνει, ενώ περιπλέκει τους πάντες και τα πάντα.
Τι γίνεται όμως όταν ο έρωτας τον επισκέπτεται;
Το έργο του Goldoni Carlo "Υπηρέτης δύο Αφεντάδων" είναι μια σάτιρα για τον έρωτα, το πάθος για ευτυχία, αλλά και την αγωνιώδη προσπάθεια για επιβίωση , την αγωνιώδη προσπάθεια του Υπηρέτη για επιβίωση.
Ο Goldoni Carlo μέσα από το χιούμορ αλλά και με μια διεισδυτική κριτική ματιά στις συμπεριφορές των ηρώων του, αποκαλύπτει την ηθική παρακμή μιας κοινωνίας που στηρίζεται στην υποκρισία και την διαφθορά.
Η περιπέτεια για την κατάκτηση του αντικείμενου του πόθου του αφέντη, συνυπάρχει με την περιπέτεια για τον κορεσμό της πείνας του υπηρέτη, που επιστρατεύει όλη του την τέχνη για να επιβιώσει σ’ έναν κόσμο που μόνο δημαγωγικά ενδιαφέρεται για την ικανοποίηση των αναγκών του.
Ο «Υπηρέτη δύο Αφεντάδων» του Carlo Goldoni είναι ένα από τα αριστουργήματα του παγκόσμιου θεάτρου και η θεατρική ομάδα της  ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ & ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ μας καλεί όλους να το παρακολουθήσουμε στις 5 ή στις  6 Οκτωβρίου στο θέατρο Κνωσσός - Πατησίων 195 και Κνωσσού

Κείμενο και επιμέλεια κειμένου: ntina