Παρασκευή 4 Μαρτίου 2022

04-03-2022 Οι εν αναστολή υγειονομικοί συνεχίζουν τον αγώνα τους για Ελευθερία, Δημοκρατία, Υγεία, Δικαιοσύνη.

Ο αγώνας για τους  υγειονομικούς εν αναστολή συνεχίζεται.
Αυτοί οι άνθρωποι, οι υγειονομικοί σε αναστολή, τόσους μήνες τώρα παλεύουν για τα αυτονόητα.
Τόσους μήνες τώρα βρίσκονται σε αναστολή εργασίας.
Τόσους μήνες τώρα παλεύουν για την αξιοπρέπεια,
για την αυτοδιάθεση του σώματός τους,
για την δημοκρατία,
για την ελευθερία,
για την υγεία,
για το δικαίωμά τους στην εργασία.
Σήμερα για άλλη μια φορά, εκεί, έξω από το Υπουργείο Υγείας απαίτησαν τα δίκαια αιτήματά τους.
Σήμερα μαζί με τους υγειονομικούς της Αθήνας βρέθηκαν και οι υγειονομικοί σε αναστολή της Αχαΐας, της Καρδίτσας και άλλων νομών.
Το δρώμενο που βλέπετε στις φωτογραφίες αναπαριστά τον Θάνατο του Ε.Σ.Υ

Πες το με ένα τραγούδι - Με τον καιρό να ναι κόντρα, έχει τιμή σαν πετάς να μένεις μόνος.

Για ιδέστε όλοι τον ακροβάτη που τραμπαλίζεται
για ιδέστε όλοι τον ξενομπάτη πως δε ζαλίζεται
Για ιδέστε τον ακροβάτη που κι όταν πέφτει γελά
και ποτέ δε κλαίει, ποτέ δεν κλαίει
Για ιδέστε που χει το ερημοπούλι αίμα στο φτερό
πετά κι ας το βρε θανάτου βόλι, κόντρα στον καιρό
Με τον καιρό να ναι κόντρα, έχει τιμή σαν πετάς
να μένεις μόνος, να μένεις μόνος
Για ιδέστε όλοι δέστε και μένα άλλο δε ζητώ
που `χω στους ώμους φτερά σπασμένα και ακροβατώ
Γύρισε κάτω η μέρα κι ακόμη εσύ να φανείς
μην κλαις πουλί μου, μην κλαις πουλί μου
τους στίχους και τη μουσική έχει γράψει ο Δημήτρης Αποστολάκης

Η θεωρία των Πέντε Στοιχείων και η ισορροπία του οργανισμού μας.

 

Η θεωρία των Πέντε Στοιχείων
Όταν το σώμα μας είναι σε ισορροπία, γνωρίζει ενστικτωδώς τι χρειάζεται.
Το κάθε τρόφιμο έχει την εποχή του,
το χρώμα του,
τη γεύση του και το στοιχείο του.
Τα όργανα μας το γνωρίζουν αυτό, εμείς;
Γεύση και επιθυμία
# Μια επιθυμία για μια συγκεκριμένη ομάδα τροφίμων αποτελεί συχνά φυσική νοημοσύνη του σώματος μας.
Είναι η επιθυμία για μια συγκεκριμένη διατροφή μέσα από συγκεκριμένη γεύση που σχετίζεται με το στοιχείο μας.
Έτσι είναι σοφό να δώσουμε προσοχή σε οποιαδήποτε ασυνήθιστη επιθυμία μας, που σχετίζεται με συγκεκριμένα τρόφιμα.
Το σώμα μας, όμως, γνωρίζει ενστικτωδώς τι χρειάζεται μόνο όταν βρίσκεται σε ισορροπία
Όταν αντιληφθούμε ότι ο οργανισμός μας λαχτάρα ανθυγιεινά τρόφιμα, τότε
κάποια ανισορροπία τον ταλαιπωρεί.
Έμφυτη νοημοσύνη
# Αν κάποιος έχει – π.χ – άψογη όραση και τα μάτια του βλέπουν τα πάντα και πάρα πολύ καλά, πιθανώς είχε έμφυτη νοημοσύνη και ξέρει να επιλέγει και να τρώει τρόφιμα, τα οποία τρέφουν τα μάτια και γενικά την όρασή του.
Η διαισθητική γνώση του σώματός μας – και ειδικά στις πολύ μικρές ηλικίες – κατηγοριοποιεί τα τρόφιμα όχι μόνο από τις βιταμίνες, τα ιχνοστοιχεία και τα μέταλλα – αλλά και από τη γεύση τους, από το χρώμα τους και από την περίοδο κατά την οποία παρέχουν τη βέλτιστη θρεπτική αξία τους.
Αυτό το ένστικτο προσφέρει στο σώμα μας την ευκαιρία να διαλέγει την τροφή του ανάλογα με την εποχή του χρόνου και να επωφελείται από συγκεκριμένες τροφές, οι οποίες υποστηρίζουν καλύτερα κάθε ένα από τα συστήματά του.
Και τώρα ας δούμε συνοπτικά τη θεωρία των Πέντε Στοιχείων , στην οποία στηρίζονται οι παραπάνω απόψεις...
read more:https://botanologia.gr/i-theoria-ton-pente-stoicheion-kai-i-isorropia-toy-organismoy-mas/

Στους δρόμους της πόλης - απόλαυση


ξεκουραζόμαστε
στα στενά δρομάκια
η απόλαυσή μας ένα καφεδάκι

Ο δεκάλογος της θεωρίας της Maria Montessori

Η Maria Montessori
είναι η γυναίκα που δίδαξε στα παιδιά την αγάπη για τη μάθηση και στους μεγάλους την αγάπη για το κάθε παιδί.
1. Μην αγγίζετε ένα παιδί παρά τη θέληση του.
2. Μην μιλάτε με άσχημο τρόπο σε ένα παιδί και μην χρησιμοποιείτε άσχημα λόγια όταν αναφέρεστε σε αυτό κατά την απουσία του.
3. Επικεντρωθείτε στο να ενισχύσετε και να βοηθήσετε να αναπτυχθούν τα θετικά στοιχεία και οι υπάρχουσες ικανότητες του παιδιού ώστε να μην αφήνουν χώρο για το ”κακό”.
4. Βοηθήστε το να συμμετέχει ενεργά στην προετοιμασία του περιβάλλοντος μάθησης. 
Αφιερώστε σχολαστική και συνεχή φροντίδα σε αυτό. 
Βοηθήστε το παιδί να συνάψει εποικοδομητική σχέση με το περιβάλλον του. 
Δείξτε του το περιβάλλον μέσα στο οποίο κρύβονται τα μέσα που θα βοηθήσουν την ανάπτυξη του και υποδείξετε του την κατάλληλη χρήση τους.
5. Να είστε πάντα έτοιμοι να ανταποκριθείτε στο κάλεσμα ενός παιδιού που έχει την ανάγκη σας και πάντα να ακούτε και να απαντάτε στο παιδί που σας απευθύνεται.
6. Σεβαστείτε το παιδί που κάνει κάτι λάθος και μπορεί αργότερα να εντοπίσει μόνο του το λάθος και να διορθωθεί, αλλά να διακόψετε άμεσα και ρητά κάθε καταχρηστική χρήση του περιβάλλοντος και κάθε κίνηση που μπορεί να θέτει σε κίνδυνο το παιδί, το περιβάλλον του ή τους άλλους.
7. Σεβαστείτε το παιδί τη στιγμή που ξεκουράζεται ή τη στιγμή που παρακολουθεί άλλους να εργάζονται ή όταν συλλογίζεται τι έχει κάνει ή τι θέλει να κάνει. Μην το κατευθύνετε ούτε να το αναγκάζετε σε άλλες μορφές δραστηριοτήτων.
8. Βοηθήστε το παιδί που βρίσκεται σε αναζήτηση κάποιας δραστηριότητας και δεν μπορεί να βρει τι θέλει να κάνει.
9. Να είστε ακούραστοι στο να επαναλαμβάνετε αυτό που θέλετε στο παιδί που αρνήθηκε λίγο νωρίτερα να σας ακούσει, να βοηθάτε το παιδί να αποκτήσει ό, τι δεν έχει ακόμη κατακτήσει και να ξεπεράσει τις όποιες δυσκολίες του. Κάνετε το δημιουργώντας το μαθησιακό περιβάλλον με φροντίδα, εξοπλισμένοι με αυτοσυγκράτηση και σιωπή, χρησιμοποιώντας ήπια λόγια και γεμάτη αγάπη παρουσία. Κάνετε αισθητή την παρουσία σας στο παιδί που βρίσκεται σε αναζήτηση και αποστασιοποιηθείτε από το παιδί που έχει βρει τις απαντήσεις του.
10. Πάντα να συμπεριφέρεστε στο παιδί χρησιμοποιώντας τους καλύτερους τρόπους σας και να του προσφέρετε τον καλύτερο εαυτό σας.
Να θυμάστε ότι οι άνθρωποι δεν ξεκινούν στην ηλικία των είκοσι, των δέκα ή των έξι, αλλά στη γέννηση. 
Στην προσπάθειά σας να λύσετε προβλήματα, μην ξεχνάτε ότι τα παιδιά και οι νέοι αποτελούν έναν τεράστιο πληθυσμό, έναν πληθυσμό χωρίς δικαιώματα που σταυρώνεται στα σχολικά παγκάκια παντού, που – παρ’ ότι μιλάμε για δημοκρατία, ελευθερία και ανθρώπινα δικαιώματα – υποδουλώνεται από μια σχολική τάξη, από πνευματικούς κανόνες, που του επιβάλλουμε. Καθορίζουμε τους κανόνες που πρέπει να μάθουν, πώς πρέπει να μάθουν και σε ποια ηλικία. 
Ο παιδικός πληθυσμός είναι ο μόνος πληθυσμός χωρίς δικαιώματα. 
Το παιδί είναι ο παραμελημένος πολίτης. 
Γιατί είναι η ψυχή του που πνίγουμε. 
Είναι οι ζωηρές δυνάμεις του μυαλού που καταπιέζουμε, δυνάμεις που δεν μπορούν να καταστραφούν χωρίς να σκοτωθεί το άτομο- Maria Montessori
Η Maria Montessori (1870-1952) σπούδασε ιατρική στο Πανεπιστήμιο της Ρώμης και έγινε η πρώτη γυναίκα γιατρός στην Ιταλία! Κατά τη διάρκεια της πρακτικής της στην Ιατρική, οι κλινικές παρατηρήσεις της την οδήγησαν στο να αναλύσει τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά μαθαίνουν.
Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα παιδιά κατασκευάζουν αυτά που θα μάθουν από ότι υπάρχει στο περιβάλλον τους. Το 1902 ξεκίνησε τις σπουδές της στην παιδαγωγική, την πειραματική ψυχολογία και την ανθρωπολογία.Έδωσε διαλέξεις για εκπαιδευτικές μεθόδους που αφορούν σε παιδιά που πάσχουν από ψυχικές ασθένειες. Το 1907 εγκαινιάστηκε το “Casa de Bambini”. Ήταν το πρώτο σπίτι στη συνοικία San Lorenzo της Ρώμης και έγινε η πηγή της μεθόδου Montessori για τους εκπαιδευτικούς.
Το 1911 φεύγει από τον κλάδο της Ιατρικής και ασχολείται με το εκπαιδευτικό έργο. Το 1913 ο Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ και η σύζυγός του Mαμπέλ εγκαινίασαν τoν Μορφωτικό Σύλλογο Μontessori ( Montessori Educational Association ) στην Ουάσινγκτον. Εισέρχεται στον κόσμο της Παιδαγωγικής μια νέα μέθοδος, στην οποία τα υλικά είναι κύρια πηγή μάθησης κατά την προσχολική περίοδο.
Η μέθοδος αυτή βασίζεται στην προώθηση της πρωτοβουλίας και την ανταπόκριση του παιδιού με τη χρήση ενός ειδικά σχεδιασμένο εκπαιδευτικό υλικό. Το παιδί πρέπει να μαθαίνει σύμφωνα με το δικό του ρυθμό και έτσι να ανακαλύπτει τη γνώση.