Δευτέρα 25 Απριλίου 2022

Υγιεινή ζωή μέσα από την υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών

Οι υγιείς επιλογές της διαβίωσής μας εξαρτώνται aπό:
α) το που ζούμε,
β) το που εργαζόμαστε,
γ) τι μαθαίνουμε,
δ) το τι διαδραματίζεται γύρω μας,
ε) το πως διαχειριζόμαστε τα παντός είδους προβλήματα και
στ) το πως ερμηνεύουμε την πραγματικότητα,
Παραμένοντας ενημερωμένοι και σωστά πληροφορημένοι, έχοντας κριτική σκέψη και μη δεχόμενοι a priori κάθε τι που ακούμε σχετικά με την καθημερινότητά μας, τις καλές πρακτικές για την υγεία μας και τη ζωή μας, είναι ένας σημαντικός τρόπος:
α) να βελτιώνουμε την υγεία μας,
β) να παραμένουμε υγιής και
γ) να νιώθουμε ένα αίσθημα ευεξίας και ευημερίας.
Ο ρόλος μας πρέπει να είναι ενεργός και όχι παθητικός.
Οι επιλογές μας συνειδητές σχετικά με την υγεία μας σε τομείς όπως:

Παναγιώτης Τούντας - Εγώ θέλω πριγκηπέσσα από το Μαρόκο μέσα

Παναγιώτης Τούντας
ο διασημότερος συνθέτης της Σμυρναϊκής Σχολής και ανήκει στην ομάδα των Μικρασιατών μουσικών που μετά την καταστροφή του 1922, διαμόρφωσαν το ρεμπέτικο τραγούδι στην Ελλάδα. 
Ο Παναγιώτης Τούντας γεννήθηκε στη Σμύρνη το 1886 απο ευκατάστατους γονείς, που του έδωσαν τη δυνατότητα να ασχοληθεί απο μικρός με τη μουσική.
Βιογραφία
Άρχισε από παιδί να παίζει μαντολίνο και στις αρχές του 20ού αιώνα συμμετείχε στην Σμυρνέικη Εστουδιαντίνα του Σιδέρη, που έμεινε γνωστή με το όνομα "τα Πολιτάκια". 
Συμμετείχε σε διάφορα μουσικά σχήματα που έκαναν περιοδείες εκτός Σμύρνης, για την ψυχαγωγία των Ελλήνων της διασποράς και ταξίδεψε στην Αίγυπτο, την Αβυσσηνία, την Ελλάδα και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες με ελληνική παροικία. 
Τα πρώτα χρόνια μετά τη μικρασιατική καταστροφή, έπαιζε σε διάφορα κέντρα σαν μαντολινίστας. 
Το 1924 αναλαμβάνει τη διεύθυνση του ελληνικού παραρτήματος της γερμανικής "ODEON" στην Αθήνα. 
Μέχρι να κατασκευαστεί το εργοστάσιο δίσκων στην Ελλάδα, συνεργάζεται σχεδόν με όλες τις δισκογραφικές εταιρείες και διηύθυνε τις περισσότερες ηχογραφήσεις που γίνονταν στην Ελλάδα. 
Τον ίδιο χρόνο ηχογραφεί τη "Σμυρνιά" με την αθηναϊκή εστουδιαντίνα του Τάσου Μαρίνου και γίνεται ο πρώτος Έλληνας λαϊκός συνθέτης που το όνομά του αναγράφεται σε ετικέτα δίσκου.
Το 1931 αναλαμβάνει καλλιτεχνικός διευθυντής της ελληνικής "ODEON" και της "HIS MASTER’S VOICE" και παραμένει στη θέση αυτή μέχρι το 1940. 
Τα τραγούδια που πέρασε στη δισκογραφία είναι γύρω στα 350 και έχουν ερμηνευτεί από όλους τους προπολεμικούς τραγουδιστές της εποχής, όπως ο Κώστας Ρούκουνας, 
Στελλάκης Περπινιάδης, 
Μαρίκα η Πολίτισσα/Μαρίκα Φραντζεσκοπούλου, 
Κώστας Καρύπης/όταν έκανε καριέρα ερμηνευτή, και πριν πλασαριστεί ως δημιουργός, 
Κώστας Νούρος, 
Ρόζα Εσκενάζυ, 
Ρίτα Αμπατζή, 
Αντώνης Νταλγκάς, 
Ευάγγελος Σωφρονίου, 
Ζαχαρίας Κασιμάτης, 
Γιώργος Βιδάλης, 
Στράτος Παγιουμτζής, 
Δημήτρης Περδικόπουλος, 
Ισμήνη Διατσέντε, 
Νταίζη Σταυροπούλου, 
Νότα Καλλέλη, 
Κάκια Μένδρη Ιωάννα Γεωργακοπούλου. 
Στα μέσα της δεκαετίας του 1970 η Χαρούλα Αλεξίου, και ο Θέμης Ανδρεάδης επαναφέρουν τα τραγούδια του στο προσκήνιο και μέχρι τις σήμερα ο Γιώργος Νταλάρας, 
η Ελευθερία Αρβανιτάκη, 
η Ελένη Τσαλιγοπούλου, 
ο Αγάθωνας Ιακωβίδης, 
ο Μπάμπης Τσέρτος, 
ο Μπάμπης Γκολές και πολλοί άλλοι εξακολουθούν να τα ερμηνεύουν.
Πέθανε στις 23 Μαΐου του 1942, στην Κατοχή από ρευματισμούς.

Τουτ' οι μπάτσοι που΄ρθαν τώρα, 1928, Γιαννάκης Ιωαννίδης

Η παράδοση της Αθηναϊκής Επιθεώρησης συνεχίστηκε και στην Αμερική και το 1925 ιδρύθηκε στην Νέα Υόρκη η "Οπερέτα Παντοπούλου" με κυριότερο πρωταγωνιστή τον Γιάννη Ιωαννίδη, που καταγόταν απ' τη Σάμο. 
Στις αρχές της δεκαετίας του '30 ο Πέτρος Κυριακός επισκέφτηκε τις ΗΠΑ, όπου συνεργάστηκε με τον Ιωαννίδη και την Παντοπούλου και ηχογράφησε επιθεωρησιακά νούμερα και τραγούδια!..

Πες το με ένα τραγούδι - Τι ν α πεις εσύ για `με με τα τρία ρετιρέ τη ζωή την κυριλέ έχω εγώ αποκλεισμέ

Δημήτρης Κοντογιάννης - Με Κομμέ Τις Συλλαβέ
                       
Με κομέ- τις συλλαβέ-      

Τι ν α πεις εσύ για `με
με κομέ τις συλλαβέ
τη μαγκιά τη μετρημέ
ούτε που καταλαβαί
Τι ν α πεις εσύ για `με
που μεθάω κάθε με
ξενυχτάω κάθε βρά
και γυρνάω σαν το δια
και γυρνάω σαν το δια

Τι ν α πεις εσύ για `με
με τα τρία ρετιρέ
τη ζωή την κυριλέ
έχω εγώ αποκλεισμέ

Τι ν α πεις εσύ για `με
που μεθάω κάθε με
ξενυχτάω κάθε βρά
και γυρνάω σαν το δια
και γυρνάω σαν το δια

Παίρνω ανάποδη στροφή
στο κεφάλι μου η γη
πάω για να σηκωθώ
κάτω βλέπω ουρανό.

Τι ν α πεις εσύ για `με
που μεθάω κάθε με
ξενυχτάω κάθε βρά
και γυρνάω σαν το δια
και γυρνάω σαν το δια

Με κομέ- τις συλλαβέ-       
Δημήτρης Κοντογιάννης 
Νίκος Ρούσσης 

Μαθαίνω - είδομεν ή ίδωμεν

ΙΔΟΥ λοιπόν.
Ποιος ξέρει πού θα οδηγηθούμε με αυτή την τακτική; οψόμεθα
ίδωμεν: "ας περιμένουμε να δούμε".
"είδομεν", είναι οριστική αορίστου β' και μεταφράζεται "είδαμε".