Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2021

Ιπποκράτης : Δεν υπάρχει τίποτα σημαντικότερο από την υγεία

Ιπποκράτης: “Δεν υπάρχει τίποτα σημαντικότερο από την υγεία” και όπως ακριβώς το είχε διατυπώσει εκείνα τα μακρινά χρόνια: “Ουδέν όφελος εκ των απάντων εστί,εάν το υγιαίνειν και μόνο απή”

Στα έργα των μεγάλων αρχαίων Ελλήνων γιατρών, όπως του Ιπποκράτη και του Διοσκουρίδη, καταγράφεται ένας μεγάλος αριθμός φαρμάκων από το φυσικό μας περιβάλλον.
Στις πραγματείες τους θα βρούμε καταγεγραμμένα φυτά και βότανα και θα καταλάβουμε πως και γιατί μέσα από τα έργα
αυτά άρχισε να εμφανίζεται η ιατρική σαν επιστήμη.
Και επειδή “η μεγαλύτερη αξία στον κόσμο είναι η υγεία μας” η φροντίδα της και η ευθύνη της δεν είναι μόνο του γιατρού αλλά και δική μας.
Η χρήση απλών βοτανικών γιατρικών μπορεί να μας ενθαρρύνει να αναλάβουμε την ευθύνη της υγείας μας,
της νεότητας μας,
της ευεξίας μας και της ομορφιάς μας...read more:https://botanologia.gr/ippokratis-den-yparchei-tipota-simantikotero-apo-tin-ygeia/

Imogen Cunningham – η πρωτοποριακή Αμερικανίδα φωτογράφος.

Imogen Cunningham – an innovative American photographer
η μεγάλη Αμερικανίδα φωτογράφος που έγινε και έμεινε γνωστή από τη βιομηχανική φωτογραφία,τις περίφημες βοτανικές της φωτογραφίες και από τα υπέροχα γυμνά της…
Imogen Cunningham

η Imogen Cunningham γεννήθηκε στο Portland του Oregon το 1883…
το 1901 μόλις 18 χρονών αγοράζει την πρώτη της φωτογραφική μηχανή της, τις γνωστές εκείνη την εποχή 4 × 5 , από την “American School of Art” στο Scranton της Πενσυλβάνια…
σύντομα όμως χάνει το ενδιαφέρον της και πουλάει την φωτογραφική της σε ένα φίλο…
αυτό βέβαια δεν διήρκεσε πολύ και το 1906, ενώ σπούδαζε στο Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον στο Σιάτλ, έρχεται σε επαφή με το έργο της Gertrude Käsebier
αυτό ήταν…
χάρη σε αυτή τη συνάντηση η ήδη καθιερωμένη και η πλέον σημαίνουσα αμερικανίδα φωτογράφος εκείνη την εποχή Gertrude Käsebier θα εμπνεύσει μιά άλλη γυναίκα την Imogen Cunningham να παλέψει και να κερδίσει με τη σειρά της το όνειρό της και τον τίτλο – και αυτή – της μεγάλης φωτογράφου!!!
έτσι η Imogen Cunningham με τη βοήθεια του καθηγητή της της χημείας Dr. Horace Byers
άρχισε να μελετάει τι κρύβεται πίσω από τη φωτογραφία και για την ακρίβεια τη χημεία πίσω από τη φωτογραφία,εκμεταλευόμενη τα επιδοτούνται δίδακτρα πάνω στη φωτογράφιση και στις επακόλουθες φωτογραφίες των φυτών στο τμήμα της βοτανικής!!!
μετά την αποφοίτησή της το 1907 πάει να εργαστεί με τον Edward S. Curtis στο στούντιό του στο Seattle…
εδώ δίνεται στην Imogen Cunningham η πολύτιμη ευκαιρία να διδαχτεί και παράλληλα
να αποκτήσει πρακτική εμπειρία στο χώρο των φωτογραφείων,να μάθει το πορτρέτο των επιχειρήσεων αλλά και να διδαχτεί την πρακτική πλευρά της φωτογραφίας – κάτι πολύτιμο για την περαιτέρω εξέλιξή της!!!
το 1909, Imogen Cunningham κερδίζει μια υποτροφία από την her sorority -Pi Beta Phi- για σπουδές στο εξωτερικό και, με τις συμβουλές του καθηγητή της της χημείας,αποφασίζεται να συνεχίσει τις σπουδές της κοντά στον καθηγητή Robert Luther στο Technische Hochshule στη Δρέσδη της Γερμανίας…
στη Δρέσδη συγκεντρώνεται στις σπουδές της και δεν τραβάει πολλές φωτογραφίες…
τον Μάιο του 1910 τελειώνει και παίρνει το πτυχίο της “About the Direct Development of Platinum Paper for Brown Tones”– άμεση εμφάνιση σε χαρτί Platinum για καφέ τόνους- περιγράφοντας τη διαδικασία της αύξησης της ταχύτητας εκτύπωσης, τη βελτίωση της σαφήνειας των highlights τόνων και την εμφάνιση τόνων σέπια…
στο δρόμο της επιστροφής στο Seattle συναντά στο Λονδίνο τον Alvin Langdon Coburn – ο οποίος θεωρείται ως ο “πατέρας” του αμερικανικού πικτοριαλισμού* και στη New York τον Alfred Stieglitz και τον Gertrude Kasebier και
φτάνοντας στο Seattle ανοίγει το δικό της στούντιο και κερδίζει την αναγνώριση χάρη στα πορτραίτα της και στις πικτοριαλιστικές φωτογραφίες της – oι πικτοριαλιστικές φωτογραφίες διέφεραν από τι άλλες φωτογραφίες διότι
και ο τρόπος επιλογής των παραδοσιακών θεμάτων και η μέθοδος λήψης και οι πολύπλοκες τεχνικές εκτύπωσης τις προετοίμαζαν ώστε να προσεγγίσουν τους πίνακες ζωγραφικής –
επίσης την εποχή εκείνη ατελιέ της είχαν γίνει τα σπίτια τον μοντέλων της,το σαλόνι της, ή το δάσος γύρω στο εξοχικό της σπίτι
και
είναι ήδη το 1913 η Imogen Cunningham μια περιζήτητη φωτογράφος η οποία παρουσίαζε τα έργα της στην “Brooklyn Academy of Arts and Sciences”…
το 1914 πορτραίτα της Imogen Cunningham αναρτώνται στην “An International Exhibition of Pictorial Photography” στη Νέα Υόρκη και ένα χαρτοφυλάκιο της εργασίας της δημοσιεύθηκε στο Wilson’s Photographic Magazine!!!
την επόμενη χρονιά παντρεύεται τον Roi Partridge έναν χαράκτη και καλλιτέχνη,ο οποίος γίνεται το μοντέλο της για μιά σειρά γυμνών φωτογραφιών, οι οποίες παρουσιάζονται στην Seattle Fine Arts Society…
αν και οι φωτογραφίες της αυτές εγκωμιάστηκαν,η ευρύτερη κοινωνία δεν ενέκρινε αυτές τις φωτογραφίες και η Imogen Cunningham τις ξεχνά κρυμμένες για τα επόμενα 55 χρόνια!!!
μεταξύ του 1915 και του 1920 βρίσκουμε την Imogen Cunningham να συνεχίζει την δουλειά της και να έχει τρία παιδιά – τον Gryffyd, τον Rondal και τον Padraic με τον Roi Partridge
το 1920 φεύγουν από το Seattle και έρχονται στο San Francisco , όπου ο Roi δίδαξε στο Mills College…
στο San Francisco η Imogen Cunningham δίνει έναν πιό εκλεπτυσμένο τόνο στο στιλ της, δίνοντας μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο σχέδιο και στη λεπτομέρεια,όπως φαίνεται σε έργα της π.χ η υφή του φλοιού,τα δέντρα, οι ζέβρες κ.α
ήδη η Imogen Cunningham αρχίζει να ενδιαφέρεται όλο και περισσότερο για τη botanical photography,ιδιαίτερα για τα λουλούδια, και μεταξύ 1923 και 1925 διενήργησε μια σε βάθος μελέτη της μανόλιας…
μέσα στην ίδια αυτή δεκαετία στρέφει την προσοχή της προς τη βιομηχανία, δημιουργώντας αρκετές σειρές βιομηχανικών τοπίων σε όλο το Los Angeles και το Oakland
ενώ
το 1922 δημιουργεί τα περίφημα πορτρέτα της Margrethe Mather και του Edward Weston…
το 1929, ο Edward Weston προτείνει δέκα 10 φωτογραφίες της Imogen Cunningham – οκτώ από τα λουλούδια της,μία βιομηχανική και ένα γυμνό για να συμπεριληφθούν στην έκθεση «Film und Foto” στη Stuttgart…
εν τω μεταξύ η Imogen Cunningham αλλάξει και πάλι κατεύθυνση και τη βλέπουμε να παθιάζεται με την ανθρώπινη μορφή και ειδικά τα χέρια…
γοητεύεται ιδιαίτερα με τα χέρια των καλλιτεχνών και μουσικών…
το ενδιαφέρον της αυτό της άνοιξε το δρόμο για μιά συνεργασία με το Vanity Fair – φωτογραφίζοντας τους stars χωρίς make-up…
και ερχόμαστε στο 1932 όπου η Imogen Cunningham με αποκρυσταλωμένες ιδέες για το πως αντιλαμβάνεται την τέχνη της στην φωτογραφία,γίνεται μιά από τους συνιδρυτές της Ομάδας f / 64,το αντίπαλο δέος του πικτοραλισμού!!!-μια επόμενη φορά περισσότερα για τον πικτοραλισμό και τους κυριότερους αντιπροσώπους του-
την ομάδα f/64 πλαισιώνουν οι φωτογράφοι:
Ansel Adams
Imogen Cunningham
John Paul Edwards
Sonya Noskowiak
Henry Swift
Willard Van Dyke
Edward Weston
ενώ από καιρό σε καιρό ζητείται από διάφορους άλλους φωτογράφους που έχουν τις ίδιες απόψεις για τη φωτογραφία να ενταχτούν στον Όμιλο f / 64 και να παρουσιάσουν το έργο τους…
μερικοί από αυτούς είναι οι:
Preston Holder
Consuelo Kanaga
Alma Lavenson
Brett Weston

η ομάδα f/64 ήταν μια άτυπη καλλιτεχνική ομάδα που δημιούργησε μια νέα ισχυρή τάση στη φωτογραφική τέχνη,που είχε ως στόχο να “καθορίσει τη φωτογραφία ως μορφή τέχνης με απλή και ξεκάθαρη παρουσίαση μέσω αμιγώς φωτογραφικών μεθόδων”-μια επόμενη φορά περισσότερα για την ομάδα f/64,τους κυριότερους αντιπροσώπους της και τα πιστεύω τους-
το 1934 το Vanity Fair ζητάει από την Imogen Cunningham συνεργασία,έπρεπε όμως να πάει στην Νέα Υόρκη…
ο σύζυγός της αντέδρασε και της ζήτησε να περιμένει μέχρι να βρει χρόνο και ο ίδιος να τη συνοδέψει στο ταξίδι της…
η Imogen Cunningham αρνήθηκε και αργότερα χώρισαν,ενώ η ίδια συνεχίζει τη συνεργασία της με το Vanity Fair, μέχρι που τη στιγμή που αυτό σταμάτησε την κυκλοφορία του το 1936…
στη δεκαετία του 1940 τη βρίσκομαι να έχει μετατραπεί σε documentary street photography,μιά παράπλευρη πτυχή του φωτογραφικού της εαυτού,την οποία στήριξε με τις πιό εμπορικές πλευρές της δουλειάς της και με το φωτογραφείο της…
το 1945, η Imogen Cunningham κλήθηκε από τον Ansel Adams να δεχθεί μια θέση στο διδακτικό προσωπικό στο πρώτο τμήμα της fine art photography στο School of Fine Arts (CSFA) της California!!!
στο σχολείο αυτό είχαν επίσης διδάξει η Dorothea Lange και η Minor White…
η Imogen Cunningham συνέχισε να τραβάει φωτογραφίες μέχρι λίγο πριν το θάνατό της σε ηλικία 93 στις 24 Ιουνίου 1976 στο San Francisco στην California!!!

*pictorialism – η δημιουργία φωτογραφιών που έμοιαζαν περισσότερο με ζωγραφικούς πίνακες…
μία από τις μεθόδους ήταν και η μέθοδος των πολλαπλών αρνητικών για τη δημιουργία συνθέσεων ή πολύπλοκων θεμάτων, έτσι ώστε η φωτογραφία να μοιάζει πιό πολύ με ζωγραφικό πίνακα.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Κείμενο και επιμέλεια κειμένου : ntina panou

πηγές πληροφόρησης:
http://lumieregallery.net/wp/247/imogen-cunningham/
theredlist.com
imogencunningham
http://lumieregallery.net/exhibitions_wp/08_11_GreatWomen_ce3/
http://iphf.org/inductees/imogen-cunningham/
http://www.encyclopedia.com/people/literature-and-arts/photography-biographies/imogen-cunningham
imogencunningham

Για δεκατιανό στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό ψωμί με λάδι

Για δεκατιανό στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό οι μικροί μαθητές τρώνε ψωμί με λάδι

Στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό της ιταλικής πόλης Stella Cilento δεν υπάρχουν σνακ ή κρουασαν για κολατσιό στο σχολείο.
Εδώ και αρκετό καιρό τα παιδιά στο δεκατιανό τους γεύμα τρώνε  ψωμί με λάδι .
Στην  επιλογή αυτή κατέληξαν μαζί οι δάσκαλοι, οι γονείς και οι τοπικοί διοικητικοί υπάλληλοι, και βέβαια τα μικρά παιδιά τη δέχτηκαν και μάλιστα χωρίς διαμαρτυρίες ή παράπονα.
Τα συστατικά του υγιεινότατου δεκατιανού των παιδιών είναι όλα τοπικά και είναιψ: ψωμί από στάρινο αλεύρι πασπαλισμένο με εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο που παράγεται στα ελαιοτριβεία της περιοχής.

Όχι πια στα προ-συσκευασμένα σνακ – η εκπαίδευση και η προτροπή προς τη μεσογειακής διατροφής και υγιεινή διατροφή ξεκινά στην τάξη. Για μια εβδομάδα,στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο της Stella Cilento, ένα μικρό χωριό με λιγότερους από 700 κατοίκους, ξεκίνησε μια πρωτοβουλία για την οποία συμφώνησαν όλοι: οι μητέρες, οι εκπαιδευτικοί και το Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο παρέχει δωρεάν τα προϊόντα, προφανώς προσεκτικά επιλεγμένα

Αυτή η πρωτοβουλία, προφανώς απλή, ωστόσο εκπαιδεύει και μαθαίνει τα παιδιά να τρώνε υγιεινά και παράλληλα προωθεί την κουλτούρα της εκτίμησης της τοπικής παραγωγής.
Τα παιδιά έλαβαν μέρος στη συλλογή των ελιών που παρήγαγαν το ελαιόλαδο και γνώρισαν αυτή την αρχαία τέχνη.
Και αυτό διότι ,όπως χαρακτηριστικά λένε οι μητέρες και οι δάσκαλοι,οι πρωτοβουλίες και τα έργα που σχετίζονται με τη διατροφική εκπαίδευση δεν πρέπει να παραμείνουν στη θεωρία.
Είναι απαραίτητο να καθοδηγήσουμε τα παιδιά στην εκ νέου ανακάλυψη των συστατικών των τροφίμων που παράγει η περιοχή μας,ποια η διαδικασία και οι πρακτικές της παραγωγής και την σπουδαιότητα των παραγόμενων προϊόντων στην υγεία και την ευεξία του οργανισμού.

“Έτσι επιτυγχάνουμε τον διπλό στόχο της τόνωσης της τοπικής παραγωγής και της καλής διατροφής για την καρδιά, ξεκινώντας από τα παιδιά.
Είναι θεμελιώδους σημασίας η απόκτηση ορθών διατροφικών συνηθειών από την πρώιμη παιδική ηλικία, καθώς η θετική προσέγγιση για τα τρόφιμα αποτελεί τη βάση για ένα μελλοντικό τρόπο ζωής με στόχο τη σωματική, ψυχική και κοινωνική ευημερία. Η εκπαίδευση στα τρόφιμα είναι ένας από τους πυλώνες που αποτελούν τα θεμέλια της εκπαίδευσης για την υγεία.”

Είναι γνωστό πως με τα χρόνια έχουμε απομακρυνθεί από τον υγιεινό τρόπο ζωής και η διατροφή υποφέρει.
Ήρθε η ώρα να αρχίσουμε και πάλι, να ανακαλύψουμε εκ νέου τη μεσογειακή διατροφή και την υγιεινή διατροφή από το νηπιαγωγείο: οι δάσκαλοι και οι τοπικοί άρχοντες μπορούν να δώσουν μια αποφασιστική ώθηση στην καινοτομία αυτή στη διατροφή.
Ψωμί και λάδι, απλότητα στο τραπέζι και – γιατί όχι; – στην τάξη: έξτρα παρθένο ελαιόλαδο είναι ότι “πρέπει”,  χάρη στις ισχυρές  αντιοξειδωτικές του ιδιότητες και τις ευεργετικές επιδράσεις του στην ανάπτυξη του σώματος, του σκελετικού και μυικού συστήματος ,αλλά και χάρη στη βοήθεια που παρέχει το λάδι στην καρδιά.
Το μήνυμα είναι έντονο και σαφές : υποστηρίζουμε με την ενθάρρυνση, τη κατανάλωση ενός από τα βασικά συστατικά της μεσογειακής διατροφής,του λαδιού του τοπικού μας προϊόντος.
Και οι περήφανες μικρές μαρτυρίες είναι οι μαθητές, που είπαν αντίο, χωρίς σχεδόν κανένα παράπονο, στα προ-συσκευασμένα σνακ.

          Μία αξιέπαινη προσπάθεια που θα πρέπει να βρει μιμητές και στη χώρα μας.

napoli.repubblica.it
portalebambini.it
portalebambini.it

ntina

Επειδή μου αρέσουν και τα παραδοσιακά εκλεκτά εδέσματα: Απλώνω τραχανά και χυλοπίτες

Μια φορά κι ένα καιρό, πολλά χρόνια πριν, ήταν ένα κοριτσάκι που όταν πήγαινε τέτοια εποχή, στο πατρικό του σπίτι στη Λαμία, έβλεπε τη γιαγιά του να ανασκουμπώνεται στη κουζίνα.
Κατσαρόλες, κουτάλες, σεντόνια, μαξιλαροθήκες και κρεβάτια επιστρατεύονταν, και όλοι ξέραμε ότι είχε έρθει η ώρα του τραχανά και της χυλοπίτας.
Όλοι ξέραμε ότι η γιαγιά θα γέμιζε τις μαξιλαροθήκες με τα κεντίδια, και κάθε κλωνάρι της οικογένειας θα είχε το δικό του μερτικό - εφόδιο στο χειμώνα που θα έμπαινε.
Τα χρόνια πέρασαν, το κοριτσάκι μεγάλωσε - αυτό μη το δέσετε και κόμπο - και κάθε χρόνο παρέα με τη γιαγιά να παρακολουθεί χαμογελαστή από ψηλά, σηκώνει μανίκια, στρωσίδια και άντρα από τα κρεβάτια, για να συνεχίσει τη παράδοση.
Τραχανάς
Θα χρειαστούμε:
- 5 κιλά γάλα πρόβειο
- 2 κιλά σταρένιο αλέυρι
- 1 κιλό σιμιγδάλι χοντρό
- αλάτι (τόσο όσο να σας αρέσει στην γεύση)
- σίτα- κόσκινο με χοντρές τρύπες*
Αν δεν θέλετε να βάλετε σταρένιο, βάλτε 3 κιλά σιμιγδάλι - εγώ βάζω και τα δύο, η γεύση είναι πιο γεμάτη, πιο παραδοσιακή)
...και:
Βράζουμε το γάλα σε μεγάλη κατσαρόλα και του προσθέτουμε το σταρένιο και το σιμιγδάλι, ανακατεύοντας συνεχώς με ξύλινη κουτάλα. 
Προσθέτουμε και το αλάτι.
Το κατεβάζουμε από τη φωτιά και σκεπάζουμε την κατσαρόλα με βρεγμένο πανί.
Μόλις κρυώσει, το …. τσιμπάμε! 
Παίρνουμε δηλαδή "τσιμπιές" μεγάλες από το μείγμα, τις απλώνουμε επάνω σε ένα καθαρό σεντόνι και αφήνουμε να ψιλοξεραθούν για μερικές ώρες.
Αν το αφήσουμε για την άλλη μέρα, ο τραχανάς μας θα είναι κάπως ξινός.
Αφού ξεραθούν οι τσιμπιές μας, οπλιζόμαστε με υπομονή και αρχίζουμε να τις τρίβουμε στη σίτα.
Απλώνουμε πάλι τον τριμμένο τραχανά στο σεντόνι μας και τον αφήνουμε να στεγνώσει τελείως.
Τον διατηρούμε σε μαξιλαροθήκη, βάζοντας μέσα και μερικά φύλλα δάφνης, έτσι ώστε να μη πάρει υγρασία και χαλάσει**
TIPS:
*Κολπάκι για όσες δεν έχουν καμία διάθεση να κατακόψουν τα ωραία τους χεράκια τρίβοντας στη σίτα.
Τρίψτε τον τραχανά στο μούλτι. 
Θα είναι το ίδιο νόστιμος, απλά πιο "λεπτός", χωρίς εκείνα τα μικρά κομματάκια, που εμένα μου αρέσουν πολύ!
**Ελέγξτε αν είναι εντελώς στεγνός - σε αντίθετη περίπτωση, όταν αποθηκευθεί, υπάρχει κίνδυνος να μουχλιάσει.
Η αποθήκευση σε μαξιλαροθήκη ήταν τρόπος αποθήκευσης εκείνων των χρόνων, που τα περισσότερα υφάσματα ήταν βαμβακερά.
Σήμερα τα περισσότερα υφάσματα είναι συνθετικά και δεν είναι σωστός τρόπος αποθήκευσης.
Ο πιο σωστός τρόπος είναι σε γυάλινα βάζα, τα οποία τοποθετούμε σε σκοτεινό και χωρίς υγρασία, ντουλάπι της κουζίνας μας.
Χυλοπίτες
Χρειαζόμαστε:
- 1 κιλό γάλα
- μισό κιλό σιμιγδάλι ψιλό
- 3 κιλά περίπου αλεύρι από σιτάρι (ή όσο πάρει για να γίνει μια μαλακή και ελαστική ζύμη)
- 30 αβγά
- 1 κουταλιά σούπας περίπου αλάτι
Τι κάνουμε:
Ζυμώνουμε σε μεγάλη λεκάνη όλα τα υλικά μαζί και αφήνουμε τη ζύμη στην ησυχία της σκεπασμένη με πετσέτα περίπου για μια ώρα.
Ανοίγουμε σχετικά χοντρά τα φύλλα και τα απλώνουμε να στεγνώσουν κάπως. 
Προσοχή όμως, να μην ξεραθούν!
Τα κόβουμε σε λωρίδες αν θέλουμε την κλασσική χυλοπίτα ή σε μικρά τετράγωνα κομματάκια τα τουτουμάκια.
Ένα ξύλο κοπής πήρε τη θέση του χάρακα για...επαγγελματικό αποτέλεσμα και η ρόδα που κόβουμε τη πίτσα έκανε τις άκρες της χυλοπίτας δαντελωτές.
Μόλις τελειώσουμε το κόψιμο, απλώνουμε τις χυλοπίτες μας όπου έχουμε ελεύθερο -π,χ σε τραπέζια
Τις αφήνουμε να στεγνώσουν πολύ καλά, περίπου 2-3 ημέρες.
Αν δεν στεγνώσουν τελείως, υπάρχει κίνδυνος να μουχλιάσουν.
Μαζεύουμε τις χυλοπίτες και τα τουτουμάκια μας και τα φυλάμε σε πάνινες μαξιλαροθήκες, έτσι ώστε να αερίζονται και να διατηρούνται**