Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2021

Κρυπτονομίσμα

Το άρθρο είναι του Γιάννη Τσιρογιάννη και γράφτηκε στις 12 Σεπτεμβρίου του 2018

Υπήρξε μια βίαιη bear market (πτωτική αγορά με αρνητικές προοπτικές) για τα κρυπτονομίσματα.

Η κεφαλαιοποίηση ολόκληρης της αγοράς έχασε 640 δισ. δολάρια από το ιστορικό υψηλό της (λίγο πάνω από τα 800 δισ.) τον Ιανουάριο. Έκτοτε κάθε σύντομο ράλι συνοδεύεται από ακόμη πιο βίαια ξεπούλημα.

Σύμφωνα με το OnChainFX, ένα σάιτ που παρακολουθεί κρυπτονομίσματα, μόνο ένα altcoin (εναλλακτικό του Bitcoin δηλαδή) έχει καταφέρει να σημειώσει σημαντικά κέρδη τον τελευταίο μήνα, και τυχαίνει να είναι το μεγαλύτερο ανέκδοτο από όλα: το Dogecoin.

Το Dogecoin ή αλλιώς DOGE εμφανίστηκε το 2013 κυριολεκτικά ως «τρολ», ανέκδοτο βασισμένο σε ένα πολύ πετυχημένο εκείνη την εποχή διαδικτυακό μέμε, το οποίο απεικόνιζε ένα εξαιρετικά χαριτωμένο σκυλάκι, του οποίου μια πετυχημένη πόζα στο φακό ήταν αρκετή για να γράψει ιστορία και να τροφοδοτήσει άπειρα διαδικτυακά αστεία, memes και βίντεο.

Το εν λόγω σκυλί είναι αυτό εδώ, ένα αξιαγάπητο ιαπωνικό Shiba Inu, που μοιάζει στη γνωστή ράτσα Ακίτα:

Στα περισσότερα ανέκδοτα που εμφανίζεται το σκυλάκι υπάρχει και δήθεν διάλογος αυτού, ο οποίος είναι φυσικά σε σκυλίσια διάλεκτο με τις λέξεις τροποποιημένες ώστε να είναι πιο «χαζές» και χιουμοριστικές. Αν θέλετε μια ιδέα για το πόσο κυριαρχούσε κάποτε στο Ίντερνετ αυτό το σκυλί, μια ματιά σε αυτό το βίντεο θα σας πείσει: 

Κάπως έτσι δημιουργήθηκε το Dogecoin, το οποίο καθότι ιντερνετικό νόμισμα, ήθελε να έχει ως μασκότ ένα θρύλο του Ίντερνετ. Μόνο που το ίδιο το Dogecoin αποτελεί ένα ανέκδοτο, καθώς σαν νόμισμα δεν διαθέτει αξιοζήλευτα τεχνικά χαρακτηριστικά, όπως άλλοι ανταγωνιστές του.

Γι’ αυτό ίσως άλλωστε διαπραγματεύεται στα 0,006572 δολάρια στο ανταλλήκτριο YoBit.

Κι όμως, παρά την χαμηλή αποτίμηση του, κι ενώ όλα τα άλλα νομίσματα συμπεριλαμβανομένου του “βασιλιά” Bitcoin καταρρέουν, το DOGE είναι το μοναδικό κρυπτονόμισμα που μέσα στο μήνα καταγράφει εντυπωσιακά κέρδη 163%!

Η αγορά αυτή τη στιγμή, 12 Σεπτεμβρίου 2018. Όλα τα «μεγάλα» κρυπτονομίσματα στο «κόκκινο». Το DOGE δεσπόζει με ως το μοναδικό νόμισμα με μηνιαία κέρδη 163,27!

Γιατί το Doge πραγματοποιεί τέτοιο ράλι; Η απάντηση είναι τόσο δύσκολη όσο το να απαντήσεις γιατί το Dogecoin να έχει εξ αρχής αξία.

Ίσως γιατί οι άνθρωποι και κατ’ επέκταση η αγορά δε συμεπριφέρονται πάντοτε ορθολογικά, με αποτέλεσμα για τους πιο περίεργους λόγους οι επενδυτές να συρρέουν μαζικά στις πιο αλλόκοτες επενδύσεις, ακόμη κι αν πρόκειται για φούσκες.

Μια θεωρία επίσης ως προς το γιατί το DOGE εκτοξεύτηκε αυτές τις μέρες είναι ότι η δημοφιλής εφαρμογή trading της Robinhood (η οποία λανσάρει μηδενικού κόστους συναλλαγές κρυπτονομισμάτων πλέον) ανακοίνωσε πως θα φιλοξενεί το DOGE στην πλατφόρμα της.

Παρότι αυτός μπορεί να μην φαντάζει ικανός λόγος για να επενδύσεις σε ένα ανέκδοτο, η αγορά έχει άλλη άποψη.

Δεδομένου του αυξανόμενου ενδιαφέροντος για τα ETF κρυπτονομισμάτων (που πρόσφατα ανακοίνωσε ο Nasdaq), η ευκολία με την οποία μπορεί κανείς να έχει πρόσβαση σε ένα κρυπτονόμισμα (να το αγοράσει ή να ποντάρει έστω σε αυτό) πιθανόν, και τουλάχιστον αυτή τη στιγμή για τον κλάδο, να αποτελεί ότι πιο κοντινό σε «θεμελιώδη» για τα μυστηριώδη αυτά χρηματοοικονομικά προϊόντα και την αγορά τους.

Με άλλα λόγια, όσο πιο εύκολο είναι να αγοράσεις και να κάνεις trade ένα κρυπτονόμισμα, τόσα περισσότερα χρήματα θα πέφτουν σε αυτό.

https://taneatisgaleras.blogspot.com/

newmoney.gr

Κίνα: Ξεκινά την αναζήτηση εξωγήινης ζωής - «Ανοίγει» τη χρήση του τηλεσκοπίου FAST σε ξένους ερευνητές

Το ραδιοτηλεσκόπιο FAST έχει πιάτο διαμέτρου περίπου 500 μέτρων και μπορεί να πραγματοποιήσει 19.000 στροφές το λεπτό - 
Οι Κινέζοι θέλουν να εκμεταλλευτούν την κατάρρευση του αμερικανικού τηλεσκοπίου του Αρεσίμπο και κάνουν «άνοιγμα» σε ξένους ερευνητές για χρήση μέσα στο καλοκαίρι 
-Στόχος ο εντοπισμός κοσμικών φαινομένων και η αναζήτηση εξωγήινης ζωής
Την άδεια σε ξένους αστρονόμους να χρησιμοποιήσουν το ραδιοτηλεοσκόπιο διαμέτρου 1.600 ποδιών (περίπου 490 μέτρων) που διαθέτει, θα δώσει για πρώτη φορά η Κίνα το ερχόμενο καλοκαίρι.
Το Aperture Spherical Radio Telescope (FAST) είναι το μεγαλύτερο ραδιο-παρατηρητήριο μονού δίσκου στον κόσμο, 
το οποίο χρησιμοποιείται για τον εντοπισμό κοσμικών φαινομένων και την αναζήτηση εξωγήινης ζωής.
Επιπλέον, είναι ένα από τα μοναδικά «Sky Eyes» που έχουν απομείνει μετά τον παροπλισμό και την κατάρρευση του ραδιοτηλεσκοπίου 1.000 ποδιών του Αρεσίμπο (ανήκει στις ΗΠΑ, βρισκόταν στο Πουέρτο Ρίκο) τον Δεκέμβριο.
Επιστήμονες από την Κίνα και το εξωτερικό μπορούν να υποβάλουν διαδικτυακές αιτήσεις για χρήση του FAST στα Εθνικά Αστρονομικά Παρατηρητήρια της Κίνας (NAOC) από την 1η Απριλίου. Ένα χρονοδιάγραμμα θα δημοσιοποιηθεί, ξεκινώντας από την 1η Αυγούστου, με το 10% να διατίθενται σε ξένους, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του κυβερνητικού μέσου Xinhua News.
Το FAST είναι ενσωματωμένο σε ένα φυσικό κοίλωμα στο Pingtang, στη νοτιοδυτική επαρχία Guizhou της Κίνας, 
με ένα μοναδικό σχέδιο, που χρησιμοποιεί μεταλλικά πάνελ τα οποία μπορούν να γείρουν, για να αλλάξουν την περιοχή εστίασης.
Η κατασκευή ξεκίνησε το 2011 και οι παρατηρήσεις ξεκίνησαν το 2016, αν και το FAST δεν άνοιξε επίσημα μέχρι τις 11 Ιανουαρίου 2020.
Μέχρι σήμερα, τα συστήματά του έχουν καταγράψει τουλάχιστον 240 πάλσαρ (αστέρες νετρονίων με ισχυρό μαγνητικό πεδίο), ξεκινώντας από τον Αύγουστο του 2017.
Το τηλεσκόπιο μπορεί να πραγματοποιήσει 18.990 περιστροφές ανά λεπτό.
Ο βασικός σχεδιασμός του FAST είναι παρόμοιος με το Τηλεσκόπιο του Αρεσίμπο, αν και το τελευταίο θα μπορούσε να λάβει υψηλότερες συχνότητες.
Το Παρατηρητήριο του Αρεσίμπο παροπλίστηκε τον Νοέμβριο μετά από ανησυχίες σχετικά με την ασφάλειά του, λόγω δυο κατεστραμμένων καλωδίων. Δύο εβδομάδες αργότερα, την 1η Δεκεμβρίου, το κύριο τηλεσκόπιο του Αρεσίμπο κατέρρευσε.
Το FAST είναι σημαντικά βαθύτερο από το Αρεσίμπο, προσφέροντας ευρύτερο οπτικό πεδίο. 
Είναι σε θέση να σαρώσει δύο φορές την περιοχή που θα μπορούσε να καλύψει το τηλεσκόπιο των ΗΠΑ και να προσφέρει αναγνώσεις που είναι τρεις έως πέντε φορές πιο ευαίσθητες.
Σύμφωνα με τον Li Di, επικεφαλής επιστήμονα των Εθνικών Αστρονομικών Παρατηρητηρίων της Κίνας, το «άνοιγμα» του FAST σε ξένους παρατηρητές κι επιστήμονες καθοδηγείται από «την επιθυμία να κατανοήσουμε καλύτερα τη θέση της ανθρωπότητας στο σύμπαν».
«Τελικά, η εξερεύνηση του άγνωστου είναι η φύση της ανθρωπότητας», είπε στην China Daily. 
«Μας οδηγεί σε ένα μεγαλύτερο μέλλον».
Τον Σεπτέμβριο, τα κρατικά μέσα ενημέρωσης ανακοίνωσαν ότι η FAST συμμετείχε στην αναζήτηση ζωής πέρα ​​από τον πλανήτη Γη.
Σύμφωνα με τον Tong-Jie Zhang, αστρονόμο στο Πανεπιστήμιο Normal του Πεκίνου, υπάρχουν ορισμένα «ενδιαφέροντα» σήματα που θα μπορούσαν να είναι ένα σημάδι της εξωγήινης ζωής, 
την οποία η ομάδα του είναι πρόθυμη να αρχίσει να ερευνά.
Η εγκατάσταση, αξίας 269 εκατομμυρίων δολαρίων θα συγκεντρώσει επίσης δεδομένα σχετικά με τις μαύρες τρύπες, τα νεφελώματα και τους απομακρυσμένους γαλαξίες.

Ρόφημα από φρέσκες βελόνες πεύκου για λοιμώξεις του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος

Ρόφημα από φρέσκες* βελόνες πεύκου για ιογενείς λοιμώξεις του ανώτερου αναπνευστικού μας συστήματος
Τα αφεψήματα και εγχύματα από μπουμπούκια και βελόνες πεύκου είναι ιδανικά σε περιπτώσεις λοιμώξεων του ανωτέρου αναπνευστικού μας συστήματος, όπως η φαρυγγίτιδα,
η λαρυγγίτιδα,
η αμυγδαλίτιδα,
η βρογχίτιδα.
η γρίπη,
η ιγμορίτιδα.
Οι λοιμώξεις του ανωτέρου αναπνευστικού μας συστήματος είναι συνήθως ιογενείς, οφείλονται δηλαδή σε ιούς.
Τα ροφήματα μας αυτά δρουν ως αποχρεμπτικά,
αντιφλεγμονώδη και αναλγητικά και μας απαλλάσσουν γρήγορα και αποτελεσματικά από συνάχι, επίμονο βήχα, καταρροή, πονόλαιμο, οι δε εισπνοές καθαρίζουν με επιτυχία την αναπνευστική οδό κατά τη διάρκεια γρίπης ή άλλων ιώσεων.
Πως κάνουμε το τέλειο ρόφημα από φρέσκες βελόνες πεύκου...
read  more:https://botanologia.gr/rofima-apo-freskes-velones-peykoy-gia-loimoxeis-toy-anoteroy-anapneystikoy-systimatos/

Γιατί οι έντιμοι και ικανοί συνήθως δεν ασχολούνται με την Πολιτική

Ο μεγάλος αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος Πλάτων (427-347 π.Χ.) γύρω στο 374 π.Χ. έγραψε  το κορυφαίο έργο του Πολιτεία, μέσω του οποίου σχεδίασε την εικόνα του ιδανικού πολιτεύματος με επίγνωση του πόσο δύσκολη είναι η πραγματοποίησή του.
Στο έργο αυτό μέσα από την αφήγηση του Σωκράτη αναφέρεται και η συζήτηση που έγινε με θέμα τη φύση της δικαιοσύνης, αλλά κυρίως για τη δημιουργία ενός ιδανικού κράτους, στο οποίο θα κυριαρχεί η ιδέα του αγαθού και το οποίο κράτος θα υφίσταται  για να παρέχει την αληθινή ευτυχία στους πολίτες του. 
Για να επιτευχθεί όμως αυτό οι άρχοντες πρέπει να εργάζονται για το καλό των άλλων (των αρχομένων) και όχι το δικό τους! 
Ένα τέτοιο κράτος όμως βρίσκεται στη σφαίρα της ουτοπίας.
Ας δούμε τι ακριβώς γράφει ο Πλάτων για την εξουσία (άρχοντες – πολιτικούς) και τους εξουσιαζόμενους (αρχόμενους – πολίτες) [Πολιτεία, Βιβλίο Α, 346-347].
Αφηγείται ο Σωκράτης:
«Καμιά τέχνη και καμιά εξουσία δεν έχει ως αντικείμενο της ασχολίας της την δική της προσωπική ωφέλεια, αλλά το αντικείμενο της εξουσίας και των προσταγών της είναι η ωφέλεια του εξουσιαζομένου, και το κάνει αυτό έχοντας εμπρός στα μάτια της το συμφέρον του εξουσιαζομένου που είναι ασθενέστερος και όχι το συμφέρον του ισχυροτέρου.
Γι’ αυτό ακριβώς [μηδένα ἐθέλειν ἑκόντα ἄρχειν καὶ τὰ ἀλλότρια κακὰ μεταχειρίζεσθαι ἀνορθοῦντα, ἀλλὰ μισθὸν αἰτεῖν ] κανένας δεν προτίθεται εθελοντικά να κυβερνά και να παίρνει στα χέρια του για να διορθώσει τα στραβά των αλλονών, αλλά ζητάει μισθό,
επειδή όποιος έχει την πρόθεση να δουλέψει ως σωστός τεχνίτης,
όταν οι προσταγές του είναι σύμφωνες με την τέχνη, δεν πράττει ούτε προστάζει ό,τι συμφέρει αυτόν τον ίδιον, 
αλλά ό,τι συμφέρει τον αρχόμενο. 
Γι’ αυτήν ακριβώς την αιτία, για όσους πρόκειται να αποφασίσουν να γίνουν άρχοντες, πρέπει να εξασφαλιστεί ως μισθός, 
ή χρήματα ή τιμή ή τιμωρία, εάν κανένας δεν θέλει να αναλάβει την εξουσία [μισθὸν δεῖν ὑπάρχειν τοῖς μέλλουσιν ἐθελήσειν ἄρχειν, ἢ ἀργύριον ἢ τιμήν, ἢ ζημίαν ἐὰν μὴ ἄρχῃ]».
Τι θέλεις να ειπείς μ’ αυτό Σωκράτη; είπε ο Γλαύκων. 
Τα δύο είδη του μισθού που ανέφερες μπορώ να τα καταλάβω• 
δεν αντιλαμβάνομαι όμως πώς εννοείς την τιμωρία και πώς την έχεις βάζεις στην ίδια μοίρα με τον μισθό.
Από την ερώτησή σου εικάζεται ότι δεν μπορείς να καταλάβεις ποιος είναι ο μισθός των εντίμων ανθρώπων, αυτός δηλαδή που παρακινεί τους ενάρετους ανθρώπους να φορτώνονται τα βάρη της εξουσίας, 
όταν αποφασίζουν να γίνονται άρχοντες, 
Μήπως δεν γνωρίζεις πως το να αγαπά κάποιος τις τιμές και τα χρήματα, όχι μόνο κατά την γνώμη του λαού, αλλά και στην πραγματικότητα είναι όνειδος;
Αυτό τουλάχιστον το γνωρίζω, είπε.
Γι’ αυτό ακριβώς, είπα εγώ, οι καλοί δεν παρακινούνται ούτε από χρήματα ούτε από τιμές να γίνονται άρχοντες [οὔτε χρημάτων ἕνεκα ἐθέλειν ἄρχειν οἱ ἀγαθοί οὔτε τιμῆς]• 
γιατί δεν τους αρέσει ούτε λαμβάνοντας φανερά τον μισθό του αξιώματός τους να χαρακτηρίζονται ως έμμισθοι, ούτε να στιγματίζονται ως κλέφτες επωφελούμενοι κρυφά από την άσκηση της εξουσίας [οὔτε γὰρ φανερῶς πραττόμενοι τῆς ἀρχῆς ἕνεκα μισθὸν μισθωτοὶ βούλονται κεκλῆσθαι, οὔτε λάθρᾳ αὐτοὶ ἐκ τῆς ἀρχῆς λαμβάνοντες κλέπται], 
ούτε πάλι η δόξα μπορεί να είναι κίνητρο γι’ αυτούς, αφού δεν αγαπούν τη δόξα. 
Δεν πρόκειται λοιπόν αυτοί να αποφασίσουν να γίνουν άρχοντες, αν δεν αναγκαστούν και απειληθούν με τιμωρία. 
Εξ αιτίας αυτού έχει επικρατήσει σχεδόν η γνώμη ότι είναι ντροπή να θέλει κανείς από μόνος του να αναλάβει εξουσία,  χωρίς να υπάρχει η απειλή του εξαναγκασμού. 
Και η πιο βαριά τιμωρία (για κάποιον έντιμο) είναι το να εξουσιάζεται από κάποιον χειρότερό του, στην περίπτωση που δεν αποφασίζει ο ίδιος να αναλάβει την εξουσία. 
Επειδή αυτή την τιμωρία, πιστεύω ότι φοβούνται οι ενάρετοι άνθρωποι, δέχονται να αναλάβουν την εξουσία, όταν γίνονται άρχοντες, και ασκούν τότε την εξουσία, 
όχι με την ιδέα ότι κάνουν κάτι καλό ούτε για να τους δοθεί μέσω των αξιωμάτων η ευκαιρία να περάσουν καλά, αλλά ενεργούν από ανάγκη, αφού δεν θα βρίσκεται καλύτερό τους ή όμοιός τους, για να παραλάβει την εξουσία. 
Γιατί υπάρχει κίνδυνος πως, αν υπήρχε μια πόλη κατοικημένη από εναρέτους (έντιμους) ανθρώπους, θα ήταν μέσα σ’ αυτή περιζήτητο πράγμα η μη ανάληψη της εξουσίας, 
σε όσο βαθμό είναι σήμερα (περιζήτητο) η ανάληψή της [ἐπεὶ κινδυνεύει πόλις ἀνδρῶν ἀγαθῶν εἰ γένοιτο, περιμάχητον ἂν εἶναι τὸ μὴ ἄρχειν ὥσπερ νυνὶ τὸ ἄρχειν]. 
Και στην περίπτωση αυτή θα γινόταν ολοφάνερο ότι πραγματικά στον χαρακτήρα του σωστού άρχοντα δεν είναι να επιδιώκει το συμφέρον του, αλλά το συμφέρον των αρχομένων (δηλ. των πολιτών). 
Έτσι κάθε γνωστικός άνθρωπος θα προτιμούσε να ωφελείται αυτός από άλλον και να μην έχει σκοτούρες εργαζόμενος προς όφελος των άλλων”.
Το ανωτέρω κείμενο του Πλάτωνα είναι πολύ επίκαιρο σήμερα. 
Οι έντιμοι και ικανοί συνήθως απέχουν από τα κοινά και δεν επιδιώκουν να αναλάβουν εξουσίες για τους ίδιους ακριβώς λόγους που αναφέρει ο Πλάτων. 
Όσοι το επιχείρησαν ή αφομοιώθηκαν από το κρατούν σάπιο πολιτικό σύστημα ή τα παράτησαν γρήγορα. 
Αλλά έως τώρα τουλάχιστον και ο πολύς λαός δεν προτιμά τους έντιμους και ικανούς.
Οι έντιμοι (αγαθοί – ενάρετοι, κατά τον Πλάτωνα) δεν επιδιώκουν τα αξιώματα και τις τιμές, ούτε έχουν ανάγκη από την εφήμερη δόξα που προσφέρει η ανάληψη εξουσίας. 
Ούτε φυσικά θα καταδεχτούν να γυρίζουν στην αγορά και στα καφενεία, ή και στα μνημόσυνα ακόμα, 
για να ζητήσουν την ψήφο του οποιουδήποτε. 
Οι ικανοί, επίσης, δεν αφήνουν την εργασία τους για να ασχοληθούν με την πολιτική για να λάβουν διάφορα αξιώματα, τα οποία φέρνουν εύκολο χρήμα και πρόσκαιρες τιμές. 
Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι τον καταργηθέντα, ευτυχώς, νόμο για το ασυμβίβαστο του βουλευτικού αξιώματος και της ασκήσεως επαγγέλματος εισηγήθηκαν και υποστήριξαν επαγγελματίες πολιτικοί, οι οποίοι δεν άσκησαν  ποτέ οποιοδήποτε επάγγελμα στη ζωή τους!