Οι αλγόριθμοι της τεχνητής νοημοσύνης θα εξαλείψουν τις ψεύτικες ειδήσεις
Η AdVerif.ai έχει αναπτύξει έναν αλγόριθμο τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να βοηθήσει τους διαφημιζόμενους που δεν θέλουν οι διαφημίσεις τους να εμφανίζονται δίπλα σε ψεύτικες ειδήσεις
Η AdVerif.ai με επικεφαλής τον Ισραηλινό επιστήμονα πληροφορικής Or Levi, αποτελεί μέρος της εκστρατείας “ΕΕ εναντίον της παραπληροφόρησης” που δημιουργήθηκε το 2015
Η εκστρατεία αποσκοπεί στην ανασκόπηση των ψευδών ειδήσεων που κυκλοφορούν στον ιστό διατηρώντας μια βάση δεδομένων με περισσότερες από 3.500 περιπτώσεις ψεύτικων ειδήσεων.
Εκτός από την τρέχουσα εκστρατεία της, η ΕΕ προσέλαβε 39 δημοσιογράφους και ειδικούς των μέσων ενημέρωσης για να μελετήσουν την εμβέλεια των ψεύτικων ειδήσεων και να υποβάλουν προτάσεις πολιτικής.
«Βοηθούμε να εντοπίσουμε προβληματικό περιεχόμενο», δήλωσε σε συνέντευξή του στην Calcalist που πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο, ο κ. Levi, ο οποίος άφησε μια θέση επιστήμονα δεδομένων στο eBay πριν από λίγους μήνες για να ιδρύσει το AdVerif.ai.
Το AdVerif.ai αυτοματοποιεί τη διαδικασία εντοπισμού ψεύτικων ειδήσεων, επιτυγχάνοντας ποσοστό ακρίβειας 90%.
O Or Levi, αφηγείται πως δημιουργήθηκε η AdVerif.ai
Όλα ξεκίνησαν σαν ένα παιχνίδι.
Ο Or Levi, προκάλεσε τους φίλους του: Θα μπορούσαν να διακρίνουν τις αυτόματα δημιουργούμενες ψεύτικες ειδήσεις από τις αληθινές;
Το παιχνίδι σημείωσε επιτυχία και ο Or Levi, συνειδητοποίησε ότι αν μπορούσαν να δημιουργηθούν αυτόματα ψευδείς ειδήσεις, η τεχνητή νοημοσύνη (AI) θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να τις αναγνωρίσει.
«Ήθελα να χρησιμοποιήσω την τεχνητή νοημοσύνη για να σπάσω το πρόβλημα σε μικρότερα προβλήματα ,τα οποία θα μπορούσαν να επιλυθούν από την τεχνητή νοημοσύνη» λέει ο Or Levi. Έτσι το 2017 γεννήθηκε η «Adverif.ai», χρονιά κατά την οποία το λεξικό Collin ανήγαγε τον όρο «ψεύτικες ειδήσεις» ως λέξη της χρονιάς.
Ο 29χρονος Ισραηλινός Or Levi, ζει στην Ολλανδία όπου έχει έδρα η εταιρία του, ενώ διαθέτει μία ομάδα που εργάζεται τόσο στο Ισραήλ, όσο και στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ο εξελιγμένος αλγόριθμος παίρνει το υπάρχον περιεχόμενο και πρώτα ελέγχει για να διαπιστώσει εάν έχει ήδη αξιολογηθεί και είναι αξιόπιστο από άλλες πηγές ελέγχου γεγονότων. Σύμφωνα με τον Or Levi,οι ψεύτικες ειδήσεις μπορεί να εντοπιστούν εν μέρει λόγω της γλώσσας που χρησιμοποιείται σε τέτοιες δημοσιεύσεις, όπως σύντομες παράγραφοι γεμάτες συναίσθημα και εξάρσεις, πολλά θαυμαστικά και ερωτηματικά,κάτι που δεν συνηθίζεται στις αξιόπιστες ειδήσεις.
Στην εποχή μας όπου οι ειδήσεις προέρχονται από πάρα πολλές πηγές και που είναι εύκολα διαδόσημες όχι μόνο από αξιόπιστους οργανισμούς ειδήσεων,αλλά και από οποιαδήποτε άλλη πηγή, το διακύβευμα* είναι τεράστιο,η δουλειά είναι τεράστια.
Επί του παρόντος οργανισμοί όπως η Google και το Facebook απασχολούν χιλιάδες ανθρώπους με αντικείμενο να εντοπίζουν ψεύτικες ειδήσεις και κακόβουλο περιεχόμενο. Το Facebook βρέθηκε στη μέση της διαμάχης όταν αρνείται σχεδόν οποιαδήποτε παρουσία ψεύτικων ειδήσεων στην πλατφόρμα του.
“Το πρόβλημα με τη χειρωνακτική εξέταση είναι ότι ασχολούνται με έναν τεράστιο όγκο δεδομένων που είναι αδύνατο να επεξεργαστούν οι άνθρωποι”, δήλωσε ο Levi.
Ο Or Levi,ισχυρίζεται ότι το λογισμικό του έχει ποσοστά ακρίβειας 90%, υποστηρίζοντας ότι είναι μάλλον αδύνατον να επιτευχθεί το 100%. “Δεν ξέρουμε πού βρίσκεται ακόμα η οροφή”,πρόσθεσε.
Το εργαλείο που διαθέτει η εταιρία του δεν θα αντικαταστήσει πλήρως τον ανθρώπινο έλεγχο, θα επιταχύνει όμως τη διαδικασία.
Σε μια προσπάθεια να διορθώσει τα λάθη του παρελθόντος, την περασμένη εβδομάδα το Facebook ανακοίνωσε μια συνεργασία με το Associated Press (AP) που αποσκοπούσε στην εξάλειψη «ψευδών και παραπλανητικών άρθρων».
Οι κύριες αγορές στις οποίες απευθύνεται η Advertisingf.ai είναι η διαφημιστική αγορά, οι όμιλοι ενημέρωσης και διαδικτυακών μέσων, καθώς και οι κυβερνητικοί και οι μη κυβερνητικοί οργανισμοί. Η διαφημιστική αγορά είναι ίσως πιο προσοδοφόρα, αλλά και πιο ευάλωτη σε ψεύτικες ειδήσεις. Κύρια πηγή κακόβουλου περιεχομένου είναι συνήθως τα λεγόμενα σάιτ «Clickbait»**, τα περιεχόμενα των οποίων προορίζεται να προσελκύσει την προσοχή του κοινού και τα περισσότερα κλικ.
Έχουν πάντα πιασάρικους τίτλους που στόχο έχουν να τραβήξουν την προσοχή του κοινού και έτσι να έχουν όσο το δυνατόν περισσότερα κλικ
Τα περισσότερα κλικ είναι ένα τεράστιο κίνητρο για τη δημοσίευση πληροφοριών που δεν είναι απολύτως αληθείς, αλλά προσελκύουν την κυκλοφορία.
«Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να κόψουμε το κανάλι μεταξύ των διαφημιστικών δικτύων και αυτών που διαδίδουν ψεύτικες ειδήσεις. Άπαξ και δεν έχουν τα κίνητρα, ελπίζουμε ότι θα στραφούν προς άλλους τομείς » λέει Or Levi.
Παραμένει όμως το ερώτημα εάν οι διαφημιστές θα παραιτηθούν από το εγχείρημα, προκειμένου να ενισχύσουν την αξιοπιστία τους. Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε πρόσφατα από το Media Lab του Massachusetts Institute of Technology (MIT), οι ψευδείς ειδήσεις ήταν 70% πιθανότερο να επανεμφανισθούν από τα πραγματικά νέα. Σύμφωνα με τη μελέτη, αυτό οφείλεται εν μέρει στα γλωσσικά χαρακτηριστικά που χρησιμοποιεί ο αλγόριθμος του Adverif.ai για τον προσδιορισμό αυτού του περιεχομένου. Ο Or Levi,αρνήθηκε να δώσει ονόματα επιχειρήσεων που συνεργάζονται με το Adverif.ai, λέγοντας μόνο ότι έχει πελάτες από τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης και τον χώρο της διαφήμισης. Ανέφερε επίσης ότι συνεργάζεται αφιλοκερδώς -pro bono- με ορισμένους φορείς εξακρίβωσης πληροφοριών και γεγονότων.
Η ισραηλινή οικονομική εφημερίδα Calcalist ανέφερε πρόσφατα ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) χρησιμοποιεί το λογισμικό για να στοχεύσει ψεύτικες ειδήσεις και παραπληροφόρηση που κυκλοφορεί στον ιστό.
συντάκτης-ntina
* ο,τιδήποτε απειλείται ή τίθεται σε κίνδυνο
**Clickbait -από το click, κλικ, και το bait, δόλωμα- είναι υποτιμητικός όρος που περιγράφει το περιεχόμενο ιστοσελίδων που στόχο έχουν την αποκόμιση κερδών από την διαδικτυακή διαφήμιση, σε βάρος της ποιότητας ή της ακρίβειας του άρθρου, στηριζόμενο σε τίτλους εντυπωσιασμού ώστε να προσελκύσει κλικ και στη συνέχεια να ενθαρρύνει την προώθηση του περιεχομένου στα κοινωνικά δίκτυα-el.wikipedia.org
αναφορές και πηγές:
www.ecns.cn
www.calcalistech.com