Δευτέρα 19 Ιουνίου 2023

Φωτογραφική ιστορική αναδρομή - leica camera, η camera του Leitz/Lei+ca

Leica I, 1927, εφευρέθηκε από τον Oskar Barnack
...και έρχεται ο πρώτος παγκόσμιος πόλεμος και η leica δεν προλαβαίνει να παρουσιαστεί στο κοινό...
...τα επιχειρηματικά σχέδια του Leitz ανατρέπονται, πρέπει να περιμένει ενώ παράλληλα κατασκευάζει τριάντα δοκιμαστικά μοντέλα, τα οποία είναι όλα κατασκευασμένα στο χέρι!!!
...και έρχεται το 1925, μιά ανοιξιάτικη μέρα στην Λειψία, σε μια έκθεση παρουσιάζεται η Leica στο κοινό!!!
...η μικρούλα αυτή μηχανή - οι μέχρι τότε φωτογραφικές μηχανές ήταν μεγάλες σαν κουτιά - με το εύκολο χειρισμό γίνεται το επίκεντρο του ενδιαφέροντος και αμέσως μπαίνει στις προτιμήσεις των φωτογράφων!
...οι φωτορεπόρτερς, μη έχοντας τις δυσκολίες της μεταφοράς πιά, υιοθετούν την μικρούλα μηχανή με τους οξύτατους και αξιόπιστους φακούς της και έτσι το φωτορεπορτάζ απελευθερώνεται και τα γεγονότα αποτυπώνονται εν τη γενέση τους!!!
...όλο αυτό τον καιρό οι κατασκευαστές δεν μένουν με σταυρωμένα χέρια, σταδιακά επιφέρουν σημαντικές βελτιώσεις από μοντέλο σε μοντέλο, διευκολύνοντας με αυτόν τον τρόπο φωτογράφους και φωτορεπόρτερ!!!
κείμενο και επιμέλεια κειμένου:ntina

Φωτογραφική ιστορική αναδρομή - the culture of the picture

πρώτη εικόνα τραβηγμένη από το Ur-Leica από τον Oskar Barnack 1913, Eisenmarkt, Wetzlar, Γερμανία
the culture of the picture & leica camera
...το 1911 λοιπόν, ο Oskar Barnack προσλαμβάνεται στο εργοστάσιο οπτικών ειδών του Ernst Leitz στο Wetzlar, ως διευθυντής ερευνών...
...ο Oskar Barnack ήταν ένας ιδιοφυής μηχανολόγος – μηχανικός, του οποίου η ικανότητα μπορούσε να λύσει και τα πλέον πολύπλοκα σχεδιαστικά προβλήματα...
...ήταν ένας ενθουσιώδης άνθρωπος με καλλιτεχνική φύση,
κινείτο ανάμεσα στην ερασιτεχνική φωτογραφία και την κινηματογραφία, έχοντας ήδη διαμορφώσει τις δικές του αντιλήψεις για τα δυο, νέα σχετικά, επιτεύγματα της τότε τεχνολογίας...
...έχοντας ήδη στο ενεργητικό του την κατασκευή μιας κινηματογραφικής κάμερας, η οποία ήταν και η πρώτη κάμερα από αλουμίνιο, προσπαθεί να εξελίξει κάποια τεχνικά δεδομένα και τότε συλλαμβάνει μια εξαιρετική ιδέα, μιά ιδέα που έμελλε να γράψει ιστορία!
...τι κάνει λοιπόν;
...κατασκευάζει μια μικρή κάμερα, διπλασιάζοντας το “φορμά” του κινηματογραφικού φιλμ και χρησιμοποιεί κάποια καρέ ως φωτογραφικό υλικό για να πετύχει κάποιες διορθώσεις στην κινηματογραφική κάμερα...
...το νέο αυτό φορμά του φιλμ που χρησιμοποίησε τότε ο Barnack έμελλε να αποτυπώσει την ανθρώπινη ιστορία σε ολόκληρο τον πλανήτη και να παραμείνει ως τις μέρες μας ένα παγκόσμιο στάνταρ: 35 mm 
...ένα “φορμά”, που υπερίσχυσε κάθε άλλου!
...με αυτόν τον τρόπο λοιπόν, κατασκευάζεται μία μικρή και εύχρηστη φωτογραφική μηχανή και έχει τον κωδικό Ur Leica
αυτός που την κατασκεύασε την χρησιμοποίησε; - βέβαια!!!
...ο Oskar Barnack με μία Leica στο χέρι τραβάει την πρώτη σειρά φωτογραφιών του στις καταστροφικές πλημμύρες στο Wetzlar το 1920 και ο ίδιος ο Ernst Leitz με μια δεύτερη μηχανή φωτογραφίζει ένα του ταξίδι του στην Αμερική, με αυτό τον τρόπο οι φωτογραφίες του είναι το μεγάλο πειστήριο για την χρησιμότητα αυτής της νέας κατασκευής!!!
...αυτής της νέας φωτογραφικής μηχανής!!!
συνεχίζεται...
Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:ntina

Φωτογραφική ιστορική αναδρομή - φωτογραφίες του 1930 του Herbert List

Φωτογραφίες του 1930 του Herbert List/Germany 1930 Landscape in the old land
...από τότε που εφευρέθηκε η φωτογραφία, ο άνθρωπος προσπαθεί να την εκμεταλλευτεί σαν εργαλείο επινοώντας συνεχώς νέους τρόπους χρησιμοποίησής της...
...έτσι βήμα-βήμα προχώρησε πέρα από εκεί που τελειώνουν οι δυνατότητες των ματιών του και προσπάθησε να επιταχύνει ή να επιβραδύνει τη ροή του χρόνου και να μάθει πώς ακριβώς συμπεριφέρονται ορισμένα αντικείμενα,
να κάνει ορατά κάποια πολύ μικρά,
να παρατηρήσει κάποια πολύ μακρινά.
...προσπάθησε να εκμεταλλευτεί μήκη κύματος του φωτός -όπως το υπεριώδες -που είναι αόρατα στο μάτι, αλλά μπορούν να καταγραφούν στα φωτογραφικά φίλμς και τώρα πιά στους αισθητήρες των ψηφιακών φωτογραφικών μηχανών!
ας ξεκινήσουμε να βλέπουμε φωτογράφους των πρώτων δεκαετιών του εικοστού αιώνα, αρχίζοντας με τον Herbert List
Ένα καλλιτέχνη με κλασσική παιδεία, με μεγάλη αγάπη για τη φωτογραφία, στην οποία μετέδωσε τον δικό του λυρισμό, πλαισιωμένο από τις επιρροές του Σουρεαλισμού και της Νέας Αντικειμενικότητας/New Objectivity.
Γεννημένος σε ένα ευημερόν Αμβούργο στις 7 Οκτωβρίου του 1903 από οικογένεια εύπορων εμπόρων τελείωσε τα πρώτα μαθητικά του χρόνια στο Johanneum Gymnasium και συνέχισε με λογοτεχνία και ιστορία της τέχνης στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης.
Παράλληλα μαθήτευε στην οικογενειακή επιχείρηση εμπορίας καφέ.
Κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του για την οικογενειακή επιχείρηση μεταξύ 1924-1928 επισκέπτεται τη Βραζιλία,
τη Κόστα Ρίκα,
τη Γουατεμάλα...
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου άρχισε και να φωτογραφίζει.
Το 1929 επιστρέφει στο Αμβούργο όπου γνωρίζεται με τον νεαρό φωτογράφο Andreas Feininger, ο οποίος τον γνωρίζει με την περίφημη -τότε- φωτογραφική μηχανή Rolleiflex και τον βοηθά γενικά στο χώρο της φωτογραφίας ενώ παράλληλα του δίνει και δικό του εκθεσιακό χώρο.
Εδώ ξεκινά τη φωτογράφιση πορτρέτων των φίλων του με πιο σύνηθες τα ανδρικά μοντέλα, ντυμένα με περίτεχνα υφάσματα και με μάσκες προσπαθώντας - όπως ο ίδιος έλεγε - να συλλάβει την μαγική ουσία που κατοικεί και εμψυχώνει τον υπαρκτό κόσμο.
Επηρεασμένος από τα έργα ζωγραφικής του Giorgio de Chirico, ξεκίνησε το δικό του έργο "Fotografia Metafisica" το 1936, και αμέσως μετά
παραδίδει την οικογενειακή επιχείρηση στον αδερφό του, εγκαταλείπει τη Γερμανία και σαν φωτογράφος πιά εργάζεται στο Παρίσι και το Λονδίνο.
Από το 1937-1939 ταξίδεψε στην Ελλάδα όπου και φωτογράφισε τα γλυπτά της,
τους αρχαίους ναούς,
τα τοπία της,
τη θάλασσα και το ήλιο.
Πολλές από αυτές τις φωτογραφίες έχουν δημοσιευθεί σε περιοδικά και βιβλία.
Οι φωτογραφίες του της περιόδου αυτής τόσο από την κλασσική αρχαιότητα της Ελλάδα όσο και της Ιταλίας είναι πιά κλασικές.
Ανάμεσα τους διακρίνουμε και εκείνες του Γιάννη Τσαρούχη,
της Μελίνας Μερκούρη και
του Νίκου Χατζηκυριάκου – Γκίκα.
Το 1941, κατά τη διάρκεια του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου, αναγκάστηκε να επιστρέψει στη Γερμανία,όπου και αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα μη έχοντας τη δυνατότητα να δημοσιεύσει τα έργα του και να εργαστεί.
Το 1944 αναγκάζεται να μπει στο γερμανικό στρατό και εν συνεχεία να υπηρετήσει στη Νορβηγία ως σχεδιαστής χαρτών.
Ένα ταξίδι του αργότερα στο Παρίσι του επέτρεψε να φωτογραφίσει και να δημιουργήσει τα περίφημα πορτρέτα του Picasso,
του Jean Cocteau,
του Christian Bérard,
του Georges Braque,
του Jean Arp,
του Joan Miró,
και άλλων.
Μετά τον πόλεμο, φωτογράφισε τα ερείπια του Μονάχου και έγινε αρχισυντάκτης του περιοδικού Heute magazine.
Το 1951 ο Herbert List συναντά τον άλλο μεγάλο φωτογράφο τον Robert Capa, με την προτροπή του οποίου εντάσσεται στο δυναμικό του Magnum.
Σαν φωτογράφος μόδας συνεργάζεται με πολλά περιοδικά όπως το Vogue,
το Harper's Bazaar και
το Life και είχε μόνιμη συνεργασία πιά με το φωτογραφικό πρακτορείο Magnum Photos.
Για την επόμενη δεκαετία, εργάζεται ως επί το πλείστων στην Ιταλία.
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου άρχισε τη χρήση των φιλμς των 35 χιλιοστών και των τηλεφακών,
επηρεασμένος από τον Henri Cartier-Bresson και τη Χρυσή Εποχή του ιταλικού κινηματογράφου - τον ιταλικό νεορεαλισμό -
Στη δεκαετία του 1950 φωτογραφίζει και δημιουργεί τα πορτρέτα του Marino Marini,
του Paul Bowles,
του W. H. Auden,

και το 1960 το πορτραίτο της Marlene Dietrich
Γνωρίζεται επίσης με τον Άγγλο ποιητή, μυθιστοριογράφο και δοκιμιογράφο Stephen Spender, ο οποίος αργότερα στην αυτοβιογραφική νουβέλα του "The Temple" και στον χαρακτήρα με το όνομα "Joachim", "φωτογραφίζει" τον Herbert List
Το 1953 εκδίδει το φωτογραφικό του άλμπουμ με τις φωτογραφίες του απ’ την Ελλάδα με τίτλο Licht über Hellas και το 1958 το Caribia, το φωτογραφικό του άλμπουμ απ’ την Καραϊβική.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1960 ο Herbert List εγκατέλειψε φωτογραφία για να επικεντρωθεί στην συλλογή έργων μεγάλων Ιταλών ζωγράφων.
Με το θάνατό του Η συλλογή του απορροφήθηκε από τη συλλογή Ratjen που αργότερα εξαγοράστηκε από την Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσιγκτον.
Το 1965 εκδίδει μιά από τις μεγαλύτερες συλλογές φωτογραφιών του,
ενώ το πιο γνωστό του φωτογραφικό άλμπουμ παραμένει το "Junge Männer" το οποίο περιέχει φωτογραφίες ειδυλλιακών νεαρών να απολαμβάνουν τον ήλιο,
να κολυμπούν,
να παλεύουν και
να απολαμβάνουν τη χαρά της ζωής

Τα μοντέλα του ο Herbert List τα επιλέγει σύμφωνα με τα πρότυπα ομορφιάς της ελληνικής και ρωμαϊκής γλυπτικής και αρχιτεκτονικής, και της γλυπτικής του Μιχαήλ Αγγέλου και προσπάθησε να αποτυπώσει με το φακό του την αθωότητα της ομορφιάς τους και τη φυσική τους δύναμη.
Ο Herbert List πέθανε πολυταξιδεμένος στο Μόναχο στις 4 Απριλίου 1975, αφήνοντας πίσω του ένα εξαίσιο φωτογραφικό και ιστορικό έργο.
http://pro.magnumphotos.com
http://theredlist.com
robertmillergallery.com...
...θαυμάζουμε φωτογραφίες του 1930 του Herbert List/Germany 1930 Landscape in the old land και αναλογιζόμενοι πως έχουν τραβηχτεί στις αρχές του εικοστού αιώνα, δεν μπορούμε να μην θαυμάσουμε τον λυρισμό και να μην χαρούμε την μαγεία που μας χαρίζουν!!!

κείμενο και επιμέλεια κειμένου:ntina

Ασκήσεις χαλάρωσης από τη dr Ελένη Τσουκαλή Χαλάρωση/Πρώτο μάθημα "αναπνευστική

dr Ελένη Τσουκαλή: Ηχογραφημένη "άσκηση αναπνευστικής χαλάρωσης". 
Κατ' αυτήν, οδηγείται σε χαλάρωση ο νους μαθαίνοντας απλά να ανασαίνει κανείς λίγο πιο ήρεμα και αργά. 
 επιμήκυνση της εκπνοής, διεγείρει το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα και "χαλαρώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου" ("λειτουργία στα α- κύματα") βοηθώντας έτσι πολύ την "καταπολέμηση του στρες", πράγμα απαραίτητο για την υγεία, όπως μπορείτε να δείτε στην ειδική για την "αντιμετώπιση του στρες" ιστοσελίδα μου (http://lenahealth.blogspot.com). 
Στο βίντεο της σελίδας με τον τίτλο "Ο ρόλος της αναπνοής στη διαχείριση του στρες ( • Η αναπνοή στη δια... ) μπορείτε να βρείτε όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε για να κατανοήσετε την λειτουργία της αναπνευστικής χαλάρωσης.

Τελείωσε ο πόλεμος στην Ουκρανία; Τα ατελείωτα ψέματα και η μεγάλη ληστεία με το φυσικό αέριο!

Στις αρχές καλοκαιριού 2021 η τιμή του φυσικού αερίου ξεκίνησε ν' αυξάνεται, καθώς οι οικονομίες έβγαιναν σταδιακά απ' το σοκ των εγκλεισμών λόγω "πανδημίας" και ζητούσαν όλο και περισσότερη ενέργεια. 
Διόλου συμπτωματικά, βεβαίως-βεβαίως, ακριβώς τότε στη Γερμανία είχε δημοσιευθεί μια έκθεση για το πώς θα γίνει οικονομικά ανταγωνιστικό το υδρογόνο που παράγεται πανάκριβα από τις δήθεν "Α"ΠΕ και η λύση που βρέθηκε φαίνεται πως ήταν ν' ακριβύνει το υδρογόνο που παράγεται πολύ-πολύ φθηνότερα από φυσικό αέριο. 
Άλλωστε η Γερμανία ολοκλήρωνε σταδιακά τον αγωγό Nord Stream 2 και θα είχε τον πλήρη έλεγχο της ροής φυσικού αερίου στην ΕΕ.
Ακριβώς τότε ήταν που η "άριστη" διοίκηση της ΔΕΗ έστειλε στον ΑΔΜΗΕ το αίτημά της να κλείσει τον Αύγουστο 2021 ΌΛΕΣ τις λιγνιτικές μονάδες, κρεμώντας εντελώς ανόητα την ηλεκτροπαραγωγή της χώρας στο 100% εισαγόμενο φυσικό αέριο. 
Αν θα ψάξετε την ειδησεογραφία της εποχής θα βρείτε πως η κυβέρνηση ισχυριζόταν "προσωρινή η αύξηση της τιμής και η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί μέχρι τέλος του έτους" 
Ήδη τον Οκτώβριο 2021 η κυβέρνηση είχε ξεκινήσει τις επιδοτήσεις των λογαριασμών ηλεκτρισμού και πριν τα Χριστούγεννα 2021 η τιμή του φυσικού αερίου είχε περάσει τα 100€/Mwh, έχοντας σχεδόν πενταπλασιαστεί σε σχέση με τα επίπεδα της άνοιξης 2021. Καμιά "ομαλοποίηση" ...
Στις 24 Φλεβάρη 2022 οι Ρώσοι εισέβαλαν στην Ουκρανία κι αμέσως βρέθηκε ο αποδιοπομπαίος τράγος, για την επί πολλούς μήνες νωρίτερα άνοδο της τιμής του φυσικού αερίου: "φταίει ο Πούτιν!" 
Μόνο που το διάγραμμα εξέλιξης της τιμής του φυσικού αερίου Dutch TTF 14/6/2021-11/6/2023 είναι αδιάψευστος μάρτυρας της πραγματικής επίπτωσης της Ρωσικής εισβολής στην τιμή του αερίου.
Τότε ακριβώς είναι που ξεκινά η παρέμβαση της Κομισιόν και της ΕΕ, για να στείλει την τιμή του αερίου στη στρατόσφαιρα. 
Στο τέλος Μαρτίου 2022 η Κομισιόν πρότεινε να φροντίσουν οι χώρες-μέλη να γεμίσουν τις αποθήκες φυσικού αερίου κατά 80% μέχρι 1/11/2022. 
Μετά από πολλές συζητήσεις, λίγο μετά τα μέσα Μαΐου 2022 συμφώνησαν να βάλουν το 80% ως υποχρέωση στον Κανονισμό ΕΕ 2022/1032. 
Ο Κανονισμός δημοσιεύθηκε τέλος Ιουνίου κι ακριβώς τότε ο ρυθμός ανόδου της τιμής αυξήθηκε δραματικά, με την τιμή να περνά τα 300€/Mwh, ενώ ενδοσυνεδριακά ακόμα και τα 350€/Mwh! Αχαλίνωτη κερδοσκοπία, έργο της ΕΕ, ασφαλώς!
Οι αποθήκες αερίου ήταν ήδη γεμάτες κατά 84% στο τέλος Αυγούστου 2022, δυο μήνες νωρίτερα απ' το στόχο της 1ης Νοεμβρίου. 
Αυτή η ανεξήγητη "βιασύνη" πληρώθηκε απ' τους λαούς της ΕΕ με ατελείωτα επιπλέον δισεκατομμύρια ευρώ, τα οποία βεβαίως κατέληξαν σε συγκεκριμένες τσέπες, μεταξύ αυτών και ...
οι τσέπες των Ρώσων, βεβαίως-βεβαίως! 
Από τότε έχουμε μια διαρκή αποκλιμάκωση της τιμής του φυσικού αερίου, αφού ούτε και η ανατίναξη των αγωγών Nord Stream στάθηκε ικανή να ανεβάσει ξανά την τιμή. 
Κατά "σατανική σύμπτωση" "ως από μηχανής Θεός" ένα πολύ "βολικό" "αόρατο χέρι" φάνηκε να μειώνει τη ζήτηση φυσικού αερίου στην Ευρώπη, καθώς έσπρωχνε το φθινόπωρο και τους δυο πρώτους μήνες του χειμώνα τα βαρομετρικά χαμηλά μακριά απ' την ΕΕ! 
Και, βεβαίως, ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεχιζόταν αμείωτος, αέριο απ' τους αγωγούς Nord Stream ούτε σταγόνα προς την ΕΕ.
Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο MeWe. Από 15/3/2023 ανεβαίνουν ξανά και στο Facebook.
Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο εφόσον, είτε στην αρχή είτε στο τέλος, φαίνεται υποχρεωτικά και ξεχωριστά ολόκληρο το κείμενο 
"Πηγή: greeklignite.blogspot.gr", ακόμα κι αν κάνετε αναδημοσίευση από αλλού. Κάποιοι συστηματικοί αντιγραφείς μην κάνετε πως δεν καταλαβαίνετε!
Όταν το Δεκέμβριο 2022 η τιμή είχε μειωθεί προσεγγίζοντας τα 100€/Mwh, οι φωστήρες της ΕΕ αποφάσισαν πλαφόν στην τιμή στα ...180€/Mwh! 
Η μεγάλη κοροϊδία των λαών συνεχιζόταν αμείωτη! 
Και φθάσαμε αισίως στον Ιούνιο 2023, για να δούμε τιμή φυσικού αερίου όσο και στο τέλος Σεπτεμβρίου 2021. Τελείωσε μήπως ο πόλεμος στην Ουκρανία; 
Όχι! 
Η ΕΕ έχει στόχο να έχει γεμάτες κατά 90% τις αποθήκες αερίου την 1/11/2023, οπότε από δω και πέρα περιμένουμε νέο κύμα κερδοσκοπίας. 
Πάντως δεν αναμένεται να ξαναζήσουμε το περυσινό δράμα, αφού ήδη οι αποθήκες αερίου είναι πολύ κοντά στα μέγιστα επίπεδα του 2021. 
Σε κάθε περίπτωση, οι λαοί της ΕΕ θα πληρώσουμε πανάκριβα την ανερμάτιστη, εγκληματική ενεργειακή πολιτική της δήθεν "πράσινης" ανάπτυξης και την εξάρτηση απ' το αμερικάνικο LNG.
ΥΓ: Το ιστολόγιο βρίσκεται στην τελική ευθεία για οριστική διακοπή. 
Όλα όσα έγραψα αυτά τα 9+ χρόνια επαληθεύτηκαν, καθώς έσκασε πια η βαθιά σάπια ενεργειακή πολιτική των τελευταίων 20 ετών και το μάρμαρο το πληρώνουμε όλοι μας. 
Το ιστολόγιο δεν διάβασε ποτέ κρυστάλλινη σφαίρα, δεν έριξε χαρτιά, δεν πήγε σε καφετζούδες κι όλα όσα θα έλθουν στον ηλεκτρισμό θα τα βρείτε σε αναρτήσεις παλαιότερων ετών. 
Διαβάστε τις παλαιότερες αναρτήσεις, δείτε τις ετήσιες ανασκοπήσεις, το διάβασμα κάνει πάντα καλό!

πηγή του άρθρου:greeklignite.blogspot.com

Το πρώτο βήμα για την ελευθερία, είναι να συνειδητοποιήσουμε την σκλαβιά μας.

-. το πρώτο βήμα για την ελευθερία, είναι να συνειδητοποιήσουμε την σκλαβιά μας.
-. τι πραγματικά γνωρίζουμε που να μην το έχουμε διδαχτεί από κάποιον άλλον;
-. αυτά που έχουμε διδαχτεί και αυτά που έχουμε ενστερνιστεί είναι οι πεποιθήσεις μας.
-. αυτές οι πεποιθήσεις καθορίζουν την συμπεριφορά μας.
-. μήπως θα πρέπει να δούμε ποιες πεποιθήσεις είναι πραγματικά δική μας συνειδητή επιλογή;
-. ελέγχουμε τον εαυτό μας και τον κόσμο μας ελέγχοντας τις πεποιθήσεις μας, αυτό είναι το μυστικό κλειδί της ελευθερίας μας.
-. για να δημιουργήσουμε έναν συνειδητά όμορφο κόσμο, πρέπει να ξεφύγουμε από την εικόνα μας, να ξεφύγουμε από την φυλακή του τι θα πει ο κόσμος, γιατί έτσι αναπαραγάγουμε τον κόσμο που κάποιοι άλλοι θέλουν για εμάς.
-. η αγάπη, το μίσος και τα συναισθήματα που απορρέουν από τις αισθήσεις μας, είναι αγωγοί.
-. ζούμε σε ένα ηλεκτρομαγνητικό κόσμο, ας επιλέξουμε συνειδητά ο καθένας μας τους αγωγούς που θέλουμε και τις συχνότητες που θέλουμε να βρισκόμαστε.
-. είναι από τα πρώτα βήματα για να αλλάξουμε τον κόσμο μας.
-. δεν μπορείς να αλλάξεις κάτι εάν δεν γνωρίζεις πραγματικά ποιο και τι είναι αυτό.

dr. Ευαγγέλου Μαριάννα, Bοχημικός Μsc: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02onHBkKhWvbaHk66mPAqv9PEbn2My2w6ujqV13Htjp6288BwhCqEYiVLdf2vJt5kXl&id=1615085099
Evangelou Marianna
13 Νοεμβρίου 2011

 

φωτογραφίες του κόσμου του χθες, μια Ελλάδα άγνωστη και ξεχασμένη


1903, σε μιά αυλή κάπου στην Ακράτα Αχαίας...
μα πως λοιπόν από εδώ...
     και από εδώ, 1903 μιά οικογένεια στο Ζεμένο Κορινθίας...
φτάσαμε εδώ που είμαστε σήμερα;
ας σταματήσουμε να ακούσουμε λίγο τον ποιητή.
Ας φρόντιζαν
Κατήντησα σχεδόν ανέστιος και πένης.
Αυτή η μοιραία πόλις, η Αντιόχεια
όλα τα χρήματά μου τάφαγε:
αυτή η μοιραία με τον δαπανηρό της βίο.
Αλλά είμαι νέος και με υγείαν αρίστην.
Κάτοχος της ελληνικής θαυμάσιος
(ξέρω και παραξέρω Αριστοτέλη, Πλάτωνα·
τι ρήτορας, τι ποιητάς, τι ό,τι κι αν πεις).
Από στρατιωτικά έχω μιαν ιδέα,
κ' έχω φιλίες με αρχηγούς των μισθοφόρων.
Είμαι μπασμένος κάμποσο και στα διοικητικά.
Στην Αλεξάνδρεια έμεινα έξι μήνες, πέρσι·
κάπως γνωρίζω (κ' είναι τούτο χρήσιμον) τα εκεί:
του Κακεργέτη βλέψεις, και παληανθρωπιές, και τα λοιπά.
Όθεν φρονώ πως είμαι στα γεμάτα
ενδεδειγμένος για να υπηρετήσω αυτήν την χώρα,
την προσφιλή πατρίδα μου Συρία.
Σ' ό,τι δουλειά με βάλουν θα πασχίσω
να είμαι στην χώρα ωφέλιμος. Αυτή είν' η πρόθεσίς μου.
Αν πάλι μ' εμποδίσουνε με τα συστήματά τους -
τους ξέρουμε τους προκομένους: να τα λέμε τώρα;
αν μ' εμποδίσουνε, τι φταίω εγώ.
Θ' απευθυνθώ προς τον Ζαβίνα πρώτα,
κι αν ο μωρός αυτός δεν μ' εκτιμήσει,
θα πάγω στον αντίπαλό του, τον Γρυπό.
Κι αν ο ηλίθιος κι αυτός δεν με προσλάβει,
πηγαίνω παρευθύς στον Υρκανό.
Θα με θελήσει πάντως ένας απ' τους τρεις.
Κ' είν' η συνείδησίς μου ήσυχη
για το αψήφιστο της εκλογής.
Βλάπτουν κ' οι τρεις τους την Συρία το ίδιο.
Αλλά, κατεστραμένος άνθρωπος, τι φταίω εγώ.
Ζητώ ο ταλαίπωρος να μπαλωθώ.
Ας φρόντιζαν οι κραταιοί θεοί
να δημιουργήσουν έναν τέταρτο καλό.
Μετά χαράς θα πήγαινα μ' αυτόν.

το ποίημα;  νομίζω καταλάβατε  - Κωνσταντίνος Π. Καβάφης
οι φωτογραφίες είναι του Frederic Boissonnas
ένας  Ελβετός φωτογράφος, ο Frederic Boissonnas (1858-1946)
φωτογραφίζει την Ελλάδα,
την Ελλάδα των αρχών του εικοστού αιώνα!
μια άγνωστη για μας Ελλάδα,
μια ξεχασμένη Ελλάδα,
η Ελλάδα του 1903-1920,
ας σταματήσουμε λίγο,
ας παρατηρήσουμε,
ας σκεφτούμε,
ας ψάξουμε στις μνήμες μας να θυμηθούμε,
ίσως καταλάβουμε κάτι...
στο δρόμο από Πρέβεζα προς Ιωάννινα ή το αντίστροφο.....1913
Αμοργός-1911
Άθως, μονή Βατοπαιδίου, 1929 
η μονή μεγίστης Λαύρας, 1929
Πρόβατα κάτω από την Ακρόπολη,1903
διασταύρωση Ερμού και Ευαγγελιστρίας,192ο
Αθήνα, οδός Αθηνάς  1920
Αθήνα, Πλάκα, 1920
Ανδρίτσαινα 1903
στην αγορά της Ανδρίτσαινας 1903
Ανδρίτσαινα, το εσωτερικό ενός σπιτιού, 1903
Λαγκάδια Αρκαδίας, 1903
Βοσκοί στην κορυφή του Παρνασσού, 1903
Δελβινάκι Ιωαννίνων,1913
Έδεσσα....1908.......
Αφηγηματικές και αριστουργηματικές φωτογραφίες, της Ελλάδας των αρχών του 20ου αιώνα, του Frederic Boissonnas
O Ελβετός φωτογράφος Fred Boissonnas είναι ο πρώτος ξένος φωτογράφος που περιηγήθηκε στον ελληνικό χώρο.
Από το 1903 έως και το 1930 επισκέφθηκε αρκετές φορές την Ελλάδα αποτυπώνοντας με τη φωτογραφική του μηχανή όψεις της ελληνικής κοινωνίας, αλλά και της ελληνικής υπαίθρου.
Ταξίδεψε στην Πελοπόννησο στην Κρήτη, στον Όλυμπο, στην Ιθάκη, στο Άγιο Όρος.
Περιηγήθηκε, φωτογράφισε, έγραψε.
Το έργο του, πρωτοποριακό, κατέγραψε μια όψη της Ελλάδας που έχει πιά χαθεί, όπως τόσα και τόσα άλλωστε, για να αφήσει το χώρο για κάτι άλλο.
Αυτό που είμαστε σήμερα.