από Vassaras Alexandros
https://www.facebook.com/vassaras.alexandros/posts/pfbid02SYiAuQBCUM2nLimwuAsEuFnMenK26E76QBGXvdy6o6VVMG9K88EZM8gQL2BTat6fl
Ο Αλγόριθμος της Υγείας. https://www.facebook.com/vassaras.alexandros/posts/pfbid02SYiAuQBCUM2nLimwuAsEuFnMenK26E76QBGXvdy6o6VVMG9K88EZM8gQL2BTat6fl
The algorithm of Sim-plexity.
Δεν νοείται τη σήμερον να προσεγγίζουμε έναν ασθενή άνθρωπο, ωσάν να ήταν ένα πρόβατο, ένα ινδικό χοιρίδιο ή ένα ποντίκι εργαστηρίου ή στη χείριστη περίπτωση ένα νούμερο στον κατάλογο των ραντεβού της ημέρας !!
Όταν έρχεται ο ασθενής στο ιατρείο μας ως Δευτεροβάθμιου ιατρού, το πρώτο θέμα που οφείλει να μας αφορά είναι το ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ του (15-25 χρόνια έως και εκ γενετής).
Δεν ήρθε για να αντιμετωπίσει το ΟΞΥ του θέμα μόνο, αλλά τα ΧΡΟΝΙΖΟΝΤΑ του προβλήματα, τα οποία μόλις «ανατίναξαν» μια λειτουργία του ή ένα μεταβολικό μονοπάτι του ή έναν ιστό του (απλώς ο ίδιος ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ότι ήρθε γι αυτό... αφού ποτέ δεν του το είπαν)
Ναι!... θα επιληφθούμε το οξύ του σύμπτωμα, αλλά θα κοιτάξουμε ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΣΕ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΟ ΒΑΘΜΟ το σύνολο του όντος που αφήνεται στα χέρια μας τυφλά και με απόλυτη εμπιστοσύνη και αν θέλετε έως και αναγκαστικά θα θέσει/δέσει τη ζωή του για τα επόμενα χρόνια υπό την αιγίδα μας.
Η δράση μας οφείλει να είναι πρώτο/δευτεροβάθμια και ΟΧΙ δεύτερο/τριτοβάθμια.
Τι σημαίνει αυτό;
Δεν θα "ακούσουμε" από τον ασθενή μόνο αυτό που τον πονάει, αλλά κυρίως θα ψάξουμε το ΑΙΤΙΟ που προκαλεί το ΣΥΜΠΤΩΜΑ!
Ο πόνος, λέμε, είναι ο καλύτερος φίλος του ιατρού και αυτό είναι το ΠΛΗΓΜΑ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ στην οποία υπολειπόμεθα ΟΛΟΙ ΜΑΣ !
«Αν δεν πονάω είμαι υγιής», λέμε… Ω ΤΟ ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ !!
Αλλά από που θα γίνει η βασική εκπαίδευση των πολιτών αν όχι από το σχολείο, υπό την αιγίδα των ιατρικών συλλόγων ;;!!
Αλλά που ;;!!
Όλοι βιαζόμαστε, όλοι τρέχουμε για να φτάσουμε στην μια υπηρεσία και στην άλλη και στο γιατρό και στον δικηγόρο και στον λογιστή, οι οποίοι όμως τρέχουν και εκείνοι «να τελειώνουν» και «δεν προλαβαίνουν» ούτε να εξηγήσουν, ούτε να διυλίσουν, ούτε να εξατομικεύσουν το κάθε περιστατικό ως Αυτόνομη Ανεξάρτητη και ΠΡΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ μονάδα και ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ειδωμένη ως μέρος ενός συγκεκριμένου υπερσυνόλου μονάδων (οικογένεια), ως λειτουργικού στελέχους ενός επαγγελματικού χώρου (πχ εργοστασίου, γραφείου) περισσότερων μονάδων και ως κοινωνικού όντος μιας συγκεκριμένης κοινωνίας (πχ Πτολεμαΐδα-χημικά, Αθήνα-νέφος, Ικαρία) και πρόσφατα ως 1/7.000.000.000 κατοίκων ενός πλανήτη, ο οποίος γνωρίζει για πολλοστή φορά έναν ιό και τον ιδιόμορφο τρόπο διαχείρισης του από τα ΜΜΕ και τις ΦΑΡΜΑΚΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ !
Όλοι βιαζόμαστε να κινηθούμε στο χώρο (βλέπε μεγαλουπόλεις), να φτάσουμε στη λύση του προβλήματος μας (αφού δεν κάναμε ΠΡΟΛΗΨΗ και πλέον μιλάμε για ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ και όχι για ΘΕΜΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΥΓΕΙΑΣ), και κανένας μας δεν έχει χρόνο για να εκπαιδεύσει τον ΠΕΛΑΤΗ! Αν εκπαιδεύσεις τον «ΠΕΛΑΤΗ», συμπολίτη θα πω εγώ, αύριο θα κάνει το ίδιο στην δική του εργασία και μπορεί τελικά να ωφεληθείς και εσύ και ο καθένας μας, σε μία κοινωνία, στην οποία όλοι είναι εκπαιδευμένοι σε βάθος στα θέματα που τους αφορούν και όχι μόνο στα προβλήματα που ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΑΝ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΟΥΝ λόγω μη ΓΝΩΣΗΣ !!
Η απάντηση ως ιατρός «τι θα καταλάβεις αν σου πω!;» σημαίνει δυο πράγματα:
1. Δεν ξέρεις ότι βρίσκεσαι σε μια κοινωνία που τα πτυχία είναι περισσότερα από ποτέ και έτσι απλά δηλώνεις ότι ο απέναντι είναι κουτός και εσύ είσαι ο έξυπνος, αλλά κατ’ ουσίαν ισχύει το αντίστροφο, αφού δείχνεις σε ένα πτυχιούχο (που αυτό εισπράττει) ότι ούτε να εξηγήσεις μπορείς γιατί χρειάζεται ένα φάρμακο αλλά ούτε γιατί έφτασε να το χρειάζεται (και όχι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΕΝΕΤΙΚΑ ΤΑ ΑΙΤΙΑ πέραν του 3%) !!
2. Ο ασθενής πρέπει να είναι ΣΥΝΟΔΟΙΠΟΡΟΣ στην θεραπεία του και ΟΧΙ ΘΕΑΤΗΣ !!
Στην καλύτερη (ιδανική κατάσταση) καθίσταται και ο ίδιος καθοδηγητής υγείας της δικής του σφαίρας επιρροής (οικογένεια, εργασιακό περιβάλλον, κοινωνία).
Σε ότι αφορά το «1» οχι μόνο εκπαιδεύεις τον ασθενή και αυτό σημαίνει ότι γίνεσαι ΑΙΣΩΠΟΣ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ και εξασφαλίζεις βαθιά αντίληψη, στον ασθενή σου, του τρόπου ζωής που οφείλει να ακολουθήσει αλλά και ότι είσαι σε θέση να απαντήσεις σε «ΒΑΘΟΣ 5 ΓΙΑΤΙ;», τα ερωτήματα του ασθενή που αφορούν στο πρόβλημα του !
Σε ότι αφορά το «2» ο ασθενής γίνεται τροφοδότης του εαυτού του, όλων των στοιχείων (ψυχικών, πνευματικών, υλικών) που χρειάζεται ως οντότητα, για να επιστρέψει στον άξονα ΦΑΣΜΑ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ - ΥΓΕΙΑΣ προς την πλευρά της ΑΠΟΛΥΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ, ανεξάρτητα αν είναι ΑΝΕΦΙΚΤΟ το 100%.
Ο ασθενής δεν έρχεται σε εμάς για να επιβραδύνει την φθορά του αλλά για να την ΑΝΑΣΤΡΕΨΕΙ !!
Να επιτρέψει στην ατομικότητα του να επιστρέψει στο ΤΑΞΙΔΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΙΘΑΚΗ με όσο καλύτερες προϋποθέσεις είναι εφικτό !!
Η ΛΗΨΗ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ του ασθενή που έρχεται στον δευτεροβάθμιο για ένα πρόβλημα, προάγει τον ασθενή σε ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΙΑΤΡΟΥ σε ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΟ ΒΑΘΜΟ !!
Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ και αντίληψης της ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΥΠΟΒΟΣΚΟΥΣΑΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑΣ προάγει τον ασθενή σε ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗ/ΤΟΥΡΙΣΤΑ (δηλαδή άσχετου πλανόδιου ατόμου) της ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ!
ΕΝΑΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΟΣ οφείλει να είναι ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΟΣ ΙΑΤΡΟΣ και ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΟΣ ΕΙΔΙΚΟΣ (σε ότι αρέσκεται) ΚΑΙ ΟΧΙ ΘΥΡΩΡΟΣ ΤΗΣ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ !
Είναι γεγονός ότι υπάρχουν πολλές κατηγορίες Ιατρών αλλά και Πολιτών ... Επαγγελματίες, Λειτουργοί, Ιατροί, Ειδικοί, «Αρχιτέκτονες» και «Τεχνικοί» και από την άλλη Αδιάφοροι, Ενδιαφερόμενοι, Ασθενείς του Πόνου, Μαθητές της Πρόληψης, Proactive, Τελευταίας Στιγμής και οι «Κατόπιν Εορτής»... φυσικά υπάρχουν και οι Ανεπίδεκτοι Μαθήσεως, συνήθως θαμώνες της τριτοβάθμιας και οι καλύτεροι πελάτες της Φαρμακοβιομηχανίας !
Δεν γίνεσαι βέβαια πελατάκι έτσι απλά ... ΕΧΕΙΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙ ΧΡΟΝΙΑ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ, ΑΓΝΟΙΑΣ και ΑΥΤΟΧΕΙΡΙΑΣ (είτε συμπεριφορικής - τεμπέλης-, είτε διατροφικής -γουρούνι-, είτε καταχρηστικής -εθισμένος-) για να καταλήξεις να ζεις για να χαπακώνεσαι...
Η ευθύνη ΟΛΩΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ αλλά μεγαλύτερη ΕΚΕΙΝΩΝ που γνωρίζουν ότι οι Πολίτες είναι ανενημέρωτοι έως και για τα βασικά και ΔΕ ΠΡΑΤΤΟΥΝ ... αυτή η αδράνεια είναι ΗΘΙΚΗ ΑΥΤΟΥΡΓΙΑ και ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΚΟΙΝΟΥ ΠΟΙΝΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ !!
Ακόμη και ο βοσκός από την Άνω Μαγούλα ξέρει να ακούσει τις βασικές συμβουλές, αλλά όχι του διλέπτου ή του 15-λέπτου και τρέχω στον επόμενο, αλλά συζήτηση με διάλογο μορφοποιημένο νοητικά στις δικές του προσλαμβάνουσες.
Και μεταξύ μας ο βοσκός ξέρει μυστικά υγείας που θα πλήρωναν χρυσάφι οι φαρμακευτικές για να τα μάθουν !!
Η ιατρική της Ακριβείας είναι ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ οχι μόνο για την τριτοβάθμια και την δευτεροβάθμια περίθαλψη. Αλλά για την πρωτοβάθμια είναι ακριβώς αυτό που σημαίνει ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ !!
Δηλαδή πήραμε «την πρωτοβάθμια πρακτική και το ιστορικό» και το ονομάσαμε ΙΑΤΡΙΚΗ ΤΗΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ και το ενσωματώνουμε στην Δεύτερο-/Τρίτο- Βάθμια πρακτική !!
Το πάντρεμα είναι καλό έως άριστο, αλλά αφορά τους ασθενείς αφού χρειαστούν ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ!! και ισως απενοχοποιεί την ιατρική κοινότητα από την ΑΝΑΓΚΗ ΜΙΑΣ ΣΟΒΑΡΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ και την ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΥΓΕΙΑΣ !!
Το κλασσικο παράδειγμα θα είναι πάντα :
«Ένα 10-χρονο ξέρει δυο γλώσσες, παίζει δυο όργανα, συναναστρέφεται και κατέχει πλέον κανόνες λειτουργίας σε μια ολόκληρη κοινωνία και ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΤΙ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΜΙΑ ΜΠΑΝΑΝΑ !!» Και φυσικά δεν θα το μάθουν από τους γονείς του, ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΟΙ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ !!
Ηθικός αυτουργός ;;
ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ και ο εκάστοτε ΥΠΟΥΡΓΟΣ που αντί να τιμάει την ψήφο των ψηφοφόρων του ανταποδίδοντας, ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ τα κέρδη των βιομηχανιών και των Τριτοβάθμιων Νοσοκομείων !!
2021 μετά από Κορονοϊό και η Πρωτοβάθμια είναι στα χαρτιά, στα σπάργανα, υπο την αιγίδα της Novartis και όσο πιο μακρυά από τον Ιπποκράτη μπορούσε να είναι !!
ΑΠΛΑ ΑΙΣΧΟΣ !!
Ο Πολίτης ειναι υπεύθυνος να φέρει την ανατροπή σε αυτό το κατεστημένο, αλλιώς να κάτσει στον καναπέ του, κοιτώντας το ΤΑΒΑΝΙ ή τον Dr ΑΥΓΟΜΕΛΑΤΟ με τέσσερα Depon την ημέρα και αποστασιοποιημένος από τους γονείς του, την πυρηνική του οικογένεια, την επαγγελματική δράση, την ελευθερία/ασυδοσία του και τελικά την ΖΩΗ ΤΗΝ ΙΔΙΑ !!
Και η ΑΔΡΑΝΕΙΑ του ΠΟΛΙΤΗ, εμπίπτει στον τομέα ΕΠΕΝΔΥΣΗ στα ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ, όταν το τελικό «ΚΕΡΔΟΣ» είναι η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ ΤΟΥ και η συμμετοχή του στην λίστα ΠΕΛΑΤΩΝ της κάθε σχετικής ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ !!
Ενημερώσου, ενήργησε, καλλιέργησε το νου σου, το σώμα σου και τη ΓΗ σου και ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΟΥ εσύ και τα παιδιά σου !!
Την ανάρτηση με μια γεύση από το συνέδριο της Ιατρικής της Ακριβείας /Precision Medicine υπό την αιγίδα του ΕΚΕΤΑ και επιμέλεια του καθηγητού κ Γρηγοριαδη θα το δείτε εδώ: