Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2020

Η Σοφία Λόρεν πρωταγωνιστεί ξανά σε ταινία ενός Πόντι

Στα 86 της τη σκηνοθετεί ο γιος της
Η ζωή μπροστά σου ★★★
ΔΡΑΜΑ (2020)
Σκηνοθεσία: Εντοάρντο Πόντι
Ερμηνείες: Σοφία Λόρεν, Ιμπραχίμα Γκουέγιε, Ρενάτο Καρπεντιέρι
Σοβαρές ελπίδες να κερδίσει φέτος το δεύτερο Οσκαρ της θρυλικής καριέρας της έχει η Σοφία Λόρεν, η οποία πρωταγωνιστεί σε ένα ιταλικό φιλμ του Netflix, με τον γιο της μάλιστα, Εντοάρντο Πόντι –και γιο του εμβληματικού παραγωγού Κάρλο Πόντι– στο σκηνοθετικό τιμόνι. 
Η 86χρονη Λόρεν υποδύεται εδώ τη Μαντάμ Ρόζα, μια ηλικιωμένη Εβραία, επιζήσασα του Ολοκαυτώματος και πρώην πόρνη, η οποία ζει σε κάποια παραθαλάσσια ιταλική πόλη, προσέχοντας παιδιά. 
Η ζωή της θα πάρει νέα τροπή όταν σε αυτή θα μπει ο Μόμο, ένα δωδεκάχρονο χαμίνι, με καταγωγή από την Αφρική, στο οποίο εκείνη προσφέρει καταφύγιο.
Ενα ωραίο εύρημα της ταινίας είναι πως τοποθετεί την κατά τα άλλα σκληρή ιστορία που πραγματεύεται σε ένα (εξαιρετικά καδραρισμένο και φωτογραφημένο) ηλιόλουστο θέρετρο της γειτονικής χώρας, από αυτά που παραπέμπουν κατευθείαν σε διακοπές και ξεγνοιασιά. 
Η πραγματικότητα ωστόσο είναι πολύ διαφορετική για τον ορφανό Μόμο, ο οποίος δουλεύει σαν «βαποράκι», έχοντας μάθει από πολύ μικρός να βασίζεται στις δικές του δυνάμεις για να επιβιώσει. 
Παρά τον ατίθασο χαρακτήρα του, πάντως, θα κερδίσει τελικά τη συμπόνια και τη στοργή της Μαντάμ Ρόζα, η οποία έχει περάσει και εκείνη τον δικό της γολγοθά. Κοριτσάκι στην κόλαση του Αουσβιτς και αργότερα στους δρόμους, βλέπει στο ταλαιπωρημένο αλλά γεμάτο λαχτάρα για ζωή αγόρι κάτι από τον παλιό εαυτό της και ενστικτωδώς προσπαθεί να το προστατέψει.
Κάπως έτσι σχηματίζονται τα υλικά μιας αντισυμβατικής οικογένειας, η οποία έχει γύρω της μερικούς ακόμη φύλακες αγγέλους, από μια πρόσχαρη τρανσέξουαλ μέχρι έναν ηλικιωμένο μουσουλμάνο μπακάλη. 
Ο τελευταίος μυεί τον Μόμο στη μαγεία των βιβλίων, που εξασκούν ακόμη περισσότερο την ήδη ανεπτυγμένη φαντασία του. 
Η αρχική γαλήνη ωστόσο θα ανατραπεί ξανά όταν η υγεία της Μαντάμ Ρόζα επιδεινώνεται, ενώ ο μικρός αποδεικνύει εκ νέου πως ο μεταξύ τους δεσμός έχει κάτι προσωπικό που κανείς άλλος δεν μπορεί να καταλάβει.
Φυσικά, όπως είπαμε, στο επίκεντρο όλων αυτών –εκτός από τον νεαρό Ιμπραχίμα Γκουέγιε που κάνει θαυμάσιο ντεμπούτο– βρίσκεται η Σοφία Λόρεν. Διανύοντας την ένατη δεκαετία της ζωής της, η Ιταλίδα ντίβα του σινεμά διαθέτει ακόμη την ικανότητα να μαγνητίζει τον φακό. 
Δίχως να καλύπτεται από υπερβολικό μακιγιάζ, όπως συνέβαινε π.χ. στο προ δεκαετίας «Εννέα» ή στις δημόσιες εμφανίσεις της, το πρόσωπό της μετατρέπεται σε καμβά που φέρει πάνω του τα σημάδια του χρόνου αλλά και μιας απίθανης ζωής, όχι ακριβώς παρόμοιας αλλά σίγουρα περιπετειώδους όπως αυτή της ηρωίδας της.
πηγή:kathimerini.gr