Παρασκευή 14 Μαΐου 2021

Ιστορίες αγάπης μέσα από το φακό της Natalia Mindru

 natalia mindru

H 34χρονη Μολδαβή Natalia Mindru μέσα από το φωτογραφικό της έργο "Urban Love Stories" (ή αλλιώς "Αστική Αγάπη") έχει σκοπό να μας δείξει ότι η αληθινή αγάπη δεν είναι προϊόν μυθοπλασίας.
Η φωτογράφος απαθανατίζει ερωτευμένα ζευγάρια μέσα στο σπίτι τους με έναν τρόπο ρεαλιστικό που μας θυμίζει πόσο σημαντικό είναι να εκφράζεις την αγάπη και τα συναισθήματά σου στον άνθρωπο με τον οποίο μοιράζεσαι πολλά.
"Η ιδέα αυτού του έργου προϋποθέτει την επιθυμία μου να δείξω ότι σε αυτήν την τρελή ζωή εξακολουθούν να υπάρχουν όμορφες ιστορίες αγάπης. Θέλω να δείξω την φωτεινή πλευρά της πολυάσχολης ζωής, να δείξει ότι υπάρχει ακόμη χώρος για την ελπίδα, την πίστη, το ρομαντισμό, την ομορφιά, το θαυμασμό, και το αγκάλιασμα.
Κάθε σχέση είναι διαφορετική.
Δεν είδα δυο ίδιες.", αναφέρει για την ιδέα του έργου της στη HuffPost Greece.
Η νεαρή με καταγωγή από τη Μολδαβία ζει και εργάζεται εδώ και δέκα χρόνια στη Βουδαπέστη. "Είμαι δημιουργικό άτομο και η δουλειά στο γραφείο ήταν σαν να ζω μέσα σε ένα κλουβί . Και ναι είχα μια δουλειά γραφείου για μεγάλο χρονικό διάστημα. Τότε αποφάσισα να σπουδάσω φωτογραφία στο Εθνικό Ινστιτούτο Πολιτιστικής Έρευνας και Εκπαίδευσης στο Βουκουρέστι. Ήθελα απλώς να μάθω πώς να τραβάω όμορφες εικόνες. Δεν είχα στο μυαλό μου να γίνω φωτογράφος." αναφέρει για το λόγο που αποφάσισε να ξεκινήσει να εργάζεται επαγγελματικά ως φωτογράφος και συμπληρώνει: "Μου αρέσει η φωτογραφία πάρα πολύ και προσπαθώ να μάθω όλο και περισσότερα. Ήταν ένας εξαιρετικός τρόπος για να εκφράσω τις σκέψεις μου, τη διάθεσή μου και να επηρεάσω τα συναισθήματα των ανθρώπων. Ονειρεύτηκα ότι θα ήταν πολύ ωραίο να κάνω ακριβώς αυτό που θέλω, όταν θέλω, όπου θέλω. Ποτέ δεν σταματάω να μαθαίνω και να κάνω πρακτική. Καθημερινά επιμένω να γίνομαι καλύτερη σε ό, τι κάνω".
Ποίος είναι ο λόγος που αποφάσισε να δώσει στο έργο της το τίτλο "Urban Love Stories”, ρωτάω: 
"Ονόμασα το φωτογραφικό μου έργο μου "Urban Love Stories" - "Αστική Αγάπη" πρώτα απ 'όλα γιατί είμαι άνθρωπος της πόλης και ξεκίνησα να φωτογραφίζω ζευγάρια της πόλης.Στην πραγματικότητα, νομίζω ότι δεν είναι τόσο σημαντικό από που είναι τα ζευγάρι. Η λέξη Urban με ορίζει, και το έργο "Αστική Αγάπη"καθορίζει τα ζευγάρια που φωτογραφίζω."
Μπορείς να ορίσεις την αγάπη ρωτάω: 
"Το να ορίσεις την αγάπη ... είναι δύσκολο να δώσεις μια απάντηση. Για μένα όλα τα ζευγάρια που έχω φωτογραφήσει έχουν κάτι κοινό είναι παιχνιδιάρικα, συναισθηματικά, μερικές φορές βρώμικα, αισθάνομαι τον παλμό και τον χτύπο της καρδιάς τους, όταν κοιτάζονται. Δεν αναζητώ και να αποφασίσω ποια από αυτά είναι τρελά ερωτευμένα. Θα έλεγα ότι είναι μια σύγχρονη έρευνα του πως μοιάζει μια σχέση στον αιώνα μας."
Πως προετοιμάζεσαι πριν πας στο σπίτι ενός ζευγαριού αναρωτιέμαι: 
"Πριν φτάσω στο σπίτι ενός ζευγαριού, δε ξέρω σχεδόν τίποτα για το ζευγάρι. Είναι όλοι ξένοι για μένα πριν αρχίσουμε την φωτογράφηση.
Η μόνη επικοινωνία μαζί τους είναι μέσω των social media και των e-mail, ως εκ τούτου, ξεκινάω κάθε φωτογράφιση, χωρίς προκαταλήψεις ή προσδοκίες.
Με τον τρόπο αυτό, το "Urban Love Stories" προσφέρει μια νέα εξερεύνηση της αγάπης σε πολλές μορφές της:
Την προσφορά της, μερικές φορές παιχνιδιάρικη και άλλες φορές βρώμικη, αλλά απεικονίζει πάντα τη φυσική έλξη μεταξύ δύο ανθρώπων.
Δεν είναι εύκολο να μπεις στην ιδιωτική ζωή του ζευγαριού.
Θα πρέπει να τους χαλαρώσεις και να τους κάνεις να σε εμπιστευθούν, να είναι ανοικτή.
Προσπαθώ να τους πείσω ότι το θάρρος που δείχνουν και η ιστορία τους είναι μια τεράστια πηγή έμπνευσης για τους άλλους ανθρώπους."
"Ότι φωτογραφίζω είναι φυσικό, αφήνω τα ζευγάρια να κάνουν ότι θέλουν, αυτά που συνήθως κάνουν. Δεν θέλω να υποδυθούν την "αγάπη". Είναι πραγματικά ζευγάρια δεν είναι ηθοποιοί.Φωτογραφίζω μόνο ένα μέρος της πραγματικής σχέσης του ζευγαριού.
"Η φωτογραφίσει, διαρκεί συνήθως δύο ώρες, στη διάρκεια της οποίας πίνουμε ένα ποτό, μιλάμε και γνωρίζουμε ο ένας τον άλλον καλύτερα." απαντά στην ερώτηση για το χρόνο που χρειάζεται για μια φωτογράφιση.
"Τι είναι αυτό που αναζητάς μέσα από το έργο σου, ρωτάω:
Κάθε ζευγάρι είναι διαφορετικό και η ιστορία του να είναι μοναδική.
Πολλοί άνθρωποι βρίσκουν ότι αυτό το είδος φωτογραφίας τους εμπνέει γιατί η αγάπη όλους μας καθοδηγεί, μας κάνει να κλαίμε, να ανακαλύπτουμε, να θυμώνουμε, να είμαστε ευτυχισμένοι ... είναι μέσα στη καρδιάς μας.
Ο κόσμος αντιλαμβάνεται ότι όλοι κάνουμε τα ίδια πράγματα, αισθάνονται, ονειρεύονται με τον ίδιο τρόπο, η επιθυμία να είναι κοντά σε κάποιον.
Δεν αναζητάω την ποσότητα.
Θέλω να έρθετε σε επαφή με πολύ ωραίους και δροσερούς ανθρώπους. Με hippie.
Όταν λέω hippie εννοώ ανοιχτόμυαλους που να θέλουν να τολμήσουν να κάνουν νέα πράγματα, να πειραματιστούν με κάτι ωραίο όπως για παράδειγμα να φωτογραφηθούν σε ιδιαίτερες στιγμές τους και προσθέτει:"Όλα αλλάζουν. Τίποτα δεν παραμένει το ίδιο για πάντα.
Η σχέση των δύο νεαρών ατόμων δεν παραμένει η ίδια μετά από 20 χρόνια.
Το μόνο που θέλω είναι να ενθαρρύνω τους ανθρώπους να κάνουν νέα πράγματα, να δοκιμάσουν κάτι διαφορετικό, να πιέσουν τα όριά τους, να θέσουν ένα στόχο.
Να τα ανακαλύψουν όλα αυτά μέσα από τη φωτογράφηση μου, να ανακαλύψουν τον εαυτό τους και να τον δουν από διαφορετική σκοπιά".
Είναι τέχνη να φωτογραφίζεις τις προσωπικές στιγμές των ανθρώπων αναρωτιέμαι: "Για μένα να συλλαμβάνω με τον φακό μου τόσο προσωπικές εικόνες σημαίνει τέχνη.
Δεν είναι τόσο εύκολο να φωτογραφίζεις δύο αγνώστους με ένα όμορφο τρόπο, να τις κάνεις προσωπικές.
Θα ήθελα οι άνθρωποι να εκλαμβάνουν τις φωτογραφίες μου με τον τρόπο που τους έχω δημιουργήσει.
Για μερικούς ανθρώπους οι φωτογραφίες μου ίσως είναι πάρα πολύ ζαχαρένιες, σκηνοθετημένες, γκλάμουρ.
Για εμένα είναι φωτογραφίες ερωτευμένων ζευγαριών, ζευγαριών που με εμπιστεύονται και μου αρέσει αυτό το συναίσθημα.
Επίσης προσπαθώ να έχω μια ευαίσθητη και φιλική προσέγγιση.
Και αυτή η προσέγγιση μπορεί να διαφέρει από ζευγάρι σε ζευγάρι.
Έχω μια απλή ιδέα.
Μέσω των φωτογραφιών μου θέλω να κάνω τους ανθρώπους να ονειρεύονται."
Τι συμβουλές θα έδινες στα ζευγάρια είναι η επόμενη ερώτησή μου: 
"Αν έχετε σύντροφο, απλά πάρτε τον μια αγκαλιά, δώστε του ένα φιλί και μιλήστε του. Εάν δεν έχετε δίπλα σας ένα τέτοιο άτομο, συνεχίστε να ψάχνετε για την αδερφή ψυχή σας, μην εγκαταλείπετε την προσπάθεια και το όνειρο. Μην ξεχνάτε ότι η θετική ενέργεια προσελκύει θετικά, όμορφα πράγματα. Ένας άνθρωπος χωρίς όνειρα είναι νεκρός.
Επίσης, σε αυτό το έργο βάζω όλη την ενέργειά μου. Αυτό είναι όλο δούναι και λαβείν. Δίνω τη δυνατότητα σε ζευγάρια να δουν τον εαυτό τους μέσα από τα μάτια μου.
Σκοπός δεν είναι να δείξουμε πόσο τέλεια μπορεί να είναι η σύνθεση των φωτογραφιών σας και κατά πόσο αυτές οι φωτογραφίες είναι σωστές.
Πιστεύω ότι είναι σημαντικό τα ζευγάρι να αισθάνονται την ιστορία τους πίσω από την φωτογράφηση."
"Ο λόγος που θέλω να φωτογραφίσω ζευγάρια από διαφορετικές χώρες είναι ίσως γιατί θέλω να βρω τις πολιτισμικές διαφορές ή για να αποδείξω ότι οι άνθρωποι αγαπούν ο ένας τον άλλο με τον ίδιο τρόπο ανεξάρτητα από το πού ζουν.
Ίσως να είμαι σε θέση να καθορίσω την αγάπη, αυτό που κάνει τους ανθρώπους να γυρίζουν τον κόσμο ανάποδα.", απαντά στην ερώτηση γιατί θέλει να φωτογραφίζει ζευγάρια από διαφορετικές χώρες.
Όσο αφορά για το τι είναι αυτό που σκέφτεται για το μέλλον, απαντά: 
"Θα ήταν συναρπαστικό να φωτογραφίσω ζευγάρια από την Ελλάδα.
Προτρέπω ζευγάρια κάθε ηλικίας που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο έργο μου να επικοινωνήσουν μαζί μου.
Φέτος θα φωτογραφίσω ζευγάρια στις Βρυξέλλες, τη Βουδαπέστη, το Λουξεμβούργο, το Άμστερνταμ, το Μόναχο, τη Βενετία, τη Βερόνα, το Αμβούργο, το Ντίσελντορφ και προσπαθώ να δημιουργήσει νέους προορισμούς".
Η παραγωγή του Urban Love Stories έχει γίνει από το The GroundTruth Project's Emerging Photographers.
Η Natalia έχει προγραμματίσει να φωτογραφίσει ζευγάρια και στην Ελλάδα. Αν θέλετε και εσείς να λάβετε μέρος σε αυτό το project επικοινωνήστε μαζί της μέσω email.

Ursula Abresch και φωτο-ιμπρεσιονισμός

η Ursula Abresch χαρακτηρίζει το στυλ της ως "φωτο-ιμπρεσιονισμό"
και θεωρεί πως "ο ιμπρεσιονισμός στη φωτογραφία μας επιτρέπει να φτάσουμε στην ουσία αυτού που απεικονίζει το θέμα μας...
έτσι με το μοναδικό της φωτογραφικό στυλ και το ταλέντο μας ταξιδεύει στους ονειρικούς της κόσμους...
μέσα από αφηρημένες φόρμες και χρώματα  καταφέρνει να αποτυπώσει  και να μεταδώσει σκέψεις,
όνειρα,
φευγαλέες στιγμές στο χρόνο,
μια μικρή αλλαγή στο φως,
το μεγαλειώδες και το συνηθισμένο,
διαθέσεις και συναισθήματα
και ξεδιπλώνει την ιστορία της...
ας την παρακολουθήσουμε-
γεννήθηκα στο βόρειο-ανατολικό τμήμα της Αργεντινής, όχι πολύ μακριά από τους καταρράκτες Iguazu.
μεγάλωσα τόσο στην Αργεντινή και τη Χιλή.
μετακόμισα στις ΗΠΑ για να πάω στο πανεπιστήμιο, και τελικά εγκαταστάθηκα μόνιμα στον Καναδά.
τώρα είμαι Καναδή, και ζω στο εσωτερικό της δυτική επαρχία του Καναδά, British Columbia,γνωστής για τις φυσικές ομορφιές της.
 είναι μια ορεινή περιοχή, με πολλά δέντρα, λίμνες και ποτάμια, καταρράκτες, βράχια, και μιά πλούσια άγρια ​​ζωή.
ένα ιδανικό μέρος για μένα!!!
είμαι παντρεμένη και με το σύζυγός μου έχουμε πέντε παιδιά.
έχω πτυχίο στην εκπαίδευση με ειδίκευση στην τέχνη και την Ιστορία.
αυτή τη στιγμή έχω αφιερώσει τον περισσότερο χρόνο μου στη φωτογραφία.
και από χόμπι;
αυτή τη στιγμή δεν έχω κάποιο χόμπι , αν και μου αρέσει η πεζοπορία και  να διαβάζω βιβλία μυστηρίου και φαντασίας.
μπορείτε να μας περιγράψετε την "ψυχική" διαδικασία της δημιουργίας μιας φωτογραφίας;
πώς αποφασίζετε να τραβήξετε μια φωτογραφία;
βλέπετε κάτι που τραβάει την προσοχή σας και το φωτογραφίζετε, ή πρώτα έχετε την ιδέα και στη συνέχεια την εκτελείτε;
ναι,είναι μια ποικιλία από πράγματα.
κατά καιρούς πολύ συνειδητά επέλεξα να δημιουργήσω ένα ορισμένο είδος φωτογραφίας.
για παράδειγμα το  "bounce" είναι μια τέτοια εικόνα.
συμμετέχω σε DPChallenge περιστασιακά.
πέρυσι μία από τις προκλήσεις που ήταν "Point of Color", εδώ έπρεπε να συνθέσουμε-ή να συλλάβουμε - μιά φωτογραφία όπου το κύριο θέμα είναι ακριβώς αυτό το "Point of Color"

 bounce
εδώ η σύνθεση, η οργάνωση, όλα ήταν σκόπιμα
η "coastal dawn" είναι μια παρόμοια ιστορία.
είχα πειραματιστεί με τα "waterscapes",με τα πολύ κοντινά πλάνα αντανακλάσεων του νερού μέσα σε μια κατσαρόλα και έτσι έθεσα συνειδητά ως στόχο να δημιουργήσω την εντύπωση ενός ηλιοβασιλέματος ή μιας ανατολής!!!
οι περισσότερες φωτογραφίες μου μέσα στο στούντιο είναι προμελετημένες!!!
βέβαια προτιμώ να εργάζομαι σε εξωτερικούς χώρους στο φυσικό φως.
όταν εργάζομαι σε εξωτερικούς χώρους συνήθως οι φωτογραφίες μου έχουν θέμα το φως και την ημέρα.
για παράδειγμα η φωτογραφία μου "an autumn song" (ένα τραγούδι για το φθινόπωρο) και η  "late fall" (το τέλος του φθινοπώρου)  και οι δύο έγιναν σε μέρες που έθεσα ως στόχο να συλλάβω τη διάθεση και το πνεύμα του Φθινοπώρου.
η μία έγινε τον Οκτώβριο, και η άλλη το Νοέμβριο
"an autumn song"
 "late fall"
μερικές φορές έθετα ως στόχο να εργαστώ με μια συγκεκριμένη τεχνική.
σε αυτές τις περιπτώσεις δεν με ενδιέφερε τόσο το θέμα όσο οι δυνατότητες ανταπόκρισης των συγκεκριμένων λήψεων στη συγκεκριμένη τεχνική.
δυό παραδείγματα είναι η "bittersweet" και η "burn"
ο στόχος εδώ ήταν να κάνω φωτογραφίες που θα ήταν τέτοιες ώστε να διευκολύνουν τις τεχνικές επεξεργασίας HDR.
άλλες,τώρα,φωτογραφίες απλά συμβαίνουν,
μια τέτοια φωτογραφία είναι η "Hunter".
ένα βράδυ οδηγούσα από το σπίτι προς το Canyon Village στο εθνικό πάρκο Yellowstone,
ήταν μια βροχερή βραδιά,
και
ξαφνικά βλέπω να προβάλλει μπροστά μου αυτό το ζώο,
αμέσως σήκωσα τη μηχανή μου και το φωτογράφισα
και,ναι είμαι πολύ χαρούμενη για αυτή τη φωτογραφία!!!
Hunter
επίσης υπάρχουν φωτογραφίες μου που τελειοποιήθηκαν κατά την πάροδο του χρόνου και τις οποίες ‘δούλευα‘ με την βοήθεια του Photoshop αρκετό καιρό.
δουλεύοντας με το Photoshop τις φωτογραφίες μου,το τελικό αποτέλεσμα,πολλές φορές, ήρθε και μετά από ένα χρόνο όταν πιά είχε αποκρυσταλωθεί η ιδέα στο μυαλό μου,
όπως π,χ οι φωτογραφίες μου "revelation" και "my BC"
my BC
revelation
στη "my BC" χρησιμοποίησα δύο φωτογραφίες, μία τραβηγμένη τον Απρίλιο του περασμένου χρόνου και μιά άλλη τραβηγμένη τον Αύγουστο του άλλου χρόνου...
συνδυάζοντας αυτές τις δύο φωτογραφίες στο Photoshop δημιουργήθηκε η "my BC"
όσο για την "revelation" η αρχική ιδέα μου δημιουργήθηκε το φθινόπωρο του 2009,ενώ η τελική φωτογραφία τελειοποιήθηκε ένα χρόνο αργότερα...
στη δημιουργία των φωτογραφιών σας συμμετέχετε εσείς και η μηχανή σας ή λαμβάνει μέρος και το Photoshop;
το Photoshop συμμετέχει σε όλες τις φωτογραφίες μου...
για μένα, οποιαδήποτε ψηφιακή φωτογραφία, δεν θα ήταν δυνατόν να ολοκληρωθεί χωρίς τη χρήση του Photoshop ή κάποιου άλλου λογισμικού επεξεργασίας φωτογραφιών.
σήμερα δεν μπορούμε να δουλέψουμε χωρίς κάποιο λογισμικό επεξεργασίας εικόνας...
και οι πηγές της έμπνευσής σας;
πρώτα,πρώτα ο τόπος όπου ζω, η British Columbia
αυτός ο όμορφος τόπος είναι μια από της σημαντικότερες πηγές έμπνευσής μου.
από εδώ ξεπηδούν οι πιο παραστατικές εικόνες μου, αλλά και οι πιο αφηρημένες...
άλλες φορές προσπαθώ να αντικατοπτρίσω την ουσία ενός θέματος, άλλες χρησιμοποιώ ένα θέμα για να εκφράσω τα συναισθήματά μου...
έτσι πολλές από τις closeup εικόνες μου του ποταμού Columbia είναι μια προσπάθεια αντανάκλασης των σκέψεων και των συναισθημάτων μου εκείνων των ωρών...
μετά είναι οι ζωγράφοι του Καναδά, ιδίως του Δυτικού Καναδά οι οποίοι επηρέασαν και συνεχίζουν να επηρεάζουν το έργο μου...
ζω στον ίδιο κόσμο που και αυτοί έζησαν, γι 'αυτό ήθελα να δω αν μπορώ να δω με το ίδιο τρόπο αυτό που έβλεπαν,έτσι μελέτησα τα έργα τους τα οποία έγιναν μια συνεχής πηγή έμπνευσης για τις φωτογραφίες μου.
τα έργα της Emily Carr** και στη συνέχεια του Takao Tanabe*** με γοήτευσαν οπότε και μοιραία έγιναν η έμπνευσή μου...
τον τελευταίο καιρό μελετάω έργα από την Group of Seven*, ιδίως του Lawren Harris και του Alexander Young Jackson,όπως και προσπαθώ να εξοικειωθώ,με τουλάχιστον ένα μέρος της, της χαρακτικής των αυτοχθόνων'' -των  "First Nations" όπως έχει επικρατήσει να λέγονται - των πρώτων εθνών της British Columbia, και προσπαθώ να βρω τρόπους ώστε να εφαρμόσω κάποιες από τις ιδέες τους στις φωτογραφίες μου...
προσπαθείτε να μάθετε από άλλους φωτογράφους;
ναι,ναι βέβαια.
κοιτάζω και μελετάω τη δουλειά άλλων φωτογράφων και προσπαθώ να μάθω από αυτούς
και αλήθεια ποιος δεν έχει διδαχθεί από αυτούς;
ποιος δεν έχει διδαχθεί από
τον Freeman Patterson,
την Dorothea Lange,
τον Alfred Stieglitz,
τον John Shaw,
Irving Penn και τόσους άλλους μεγάλους φωτογράφους!!!
και τι είναι αυτό που κάνει μιά μεγάλη φωτογραφία να ξεχωρίζει από τις άλλες καλές φωτογραφίες;
κατά τη γνώμη μου πάντα μιά μεγάλη φωτογραφία πρέπει να είναι το αποτέλεσμα μιας δημιουργικής οπτικής σύνθεσης από
εξαιρετικό φως,
σαγηνευτική ατμόσφαιρα,
συναρπαστική ιστορία
και
άριστες τεχνικές δεξιότητες.
βέβαια όλα αυτά δεν είναι παρόντα πάντα σε όλες τις μεγάλες φωτογραφίες, αλλά τα περισσότερα είναι.
στις δικές μου φωτογραφίες,σε όλες,συμμετέχει,απαραιτήτως,το Photoshop
για μένα, και για οποιαδήποτε ψηφιακή φωτογραφία, δεν θα ήταν δυνατόν να γίνει η τελική εκτύπωση χωρίς τη χρήση του Photoshop ή κάποιου άλλου λογισμικού επεξεργασίας φωτογραφιών...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ntina - ήταν, σε ελεύθερη μετάφραση από εμένα, μια συνέντευξη της Ursula Abresch στο photopathway.com όπου μπορείτε να ανατρέξετε για περισσότερες λεπτομέρειες.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
σημειώσεις:
*η Group of Seven-ομάδα των επτά γνωστή επίσης και ως the Algonquin School  ήταν μια ομάδα Καναδών ζωγράφων τοπίων την περίοδο 1920-1933
η ομάδα αρχικά αποτελείτο από
τον Franklin Carmichael (1890 - 1945)
τον Lawren Harris (1885-1970),
τον Alexander Young Jackson (1882-1974)
τον Frank Johnston (1888-1949)
τον Arthur Lismer (1885-1969)
τον J. E. H. MacDonald (1873-1932)
και
τον Frederick Varley (1881-1969)
ο Α J. Casson (1898-1992) κλήθηκε να συμμετάσχει το 1926
ο Edwin Holgate (1892-1977) έγινε μέλος το 1930
και
ο Lemoine Φιτζέραλντ (1890-1956) εντάχθηκε το 1932.

H διαχείριση του θυμού των παιδιών - η τεχνική της «μικρής χελώνας»

Σκοπός μιας διδασκαλίας για τη διαχείριση του θυμού στα παιδιά είναι να μάθουν να ελέγχουν το θυμό και τα αρνητικά τους συναισθήματα και μακροπρόθεσμος στόχος αποτελεί η κατάκτηση της ανεξαρτησίας και αυτονομίας τους. Στόχος του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι δηλαδή το παιδί να μάθει να ρυθμίζει την συμπεριφορά του αλλά και το θυμικό του, χωρίς τη βοήθεια κάποιου μεγάλου: εκπαιδευτικού ή γονέα.
Η τεχνική της Εναλλακτικής Αντίδρασης ή αλλιώς τεχνική της Μικρής Χελώνας ανήκει στην ψυχολογική κατεύθυνση του Γνωστικού-Συμπεριφορισμού και θεωρείται αρκετά αποτελεσματική για τη διδασκαλία ελέγχου του θυμού και της επιθετικότητας στα μικρά παιδιά.
Σε πρώτη φάση, το παιδί διδάσκεται από τον δάσκαλο ή τον ειδικό την εναλλακτική αντίδραση της μικρής χελώνας όταν η ίδια βρίσκεται σε κατάσταση που προκαλεί ένταση.
Το παιδί ακούει από τον ενήλικα την ιστορία της μικρής χελώνας:
«Το μικρό χελωνάκι, κάθε φορά που πήγαινε στο σχολείο έμπλεκε σε καβγάδες με τα άλλα μικρά χελωνάκια, που το πείραζαν και το χτυπούσαν. Ο δάσκαλος το τιμωρούσε. Μια μέρα συνάντησε τη μεγάλη χελώνα, η οποία του είπε πως η απάντηση στο πρόβλημά του ήταν το καβούκι του. Το συμβούλευσε να κρύβεται στο καβούκι του κάθε φορά που θύμωνε, μέχρι να αισθανθεί καλύτερα. Το χελωνάκι εφάρμοσε τη συμβουλή της χελώνας, και όλα βελτιώθηκαν: σταμάτησε τους καβγάδες, ο δάσκαλος δεν το μάλωνε πια και άρχισε να του αρέσει το σχολείο».
Αφού το παιδί διαβάσει ή ακούσει την ιστορία, στη συνέχεια διδάσκεται από τον ενήλικα εναλλακτικές αντιδράσεις που το ίδιο θα κλιθεί να εφαρμόσει σε περιπτώσεις που νιώσει όπως το χελωνάκι. Το παιδί εξασκείται στις παρακάτω ασκήσεις:

  • να μαζεύει κοντά στο σώμα του τα χέρια και τα πόδια,
  • να ακουμπά το κεφάλι του στο θρανίο,
  • να φανταστεί πως είναι το χελωνάκι που κρύβεται μέσα στο καβούκι του και να σκεπάζει το κεφάλι με τους βραγχίονες ή τις παλάμες του,
  • να χαλαρώνει τους μύες του σώματός του και να παραμείνει στην ίδια θέση για λίγο.

Αφού το παιδί εξασκηθεί αρκετές φορές στην άσκηση αυτή, στη συνέχεια ο ειδικός του μαθαίνει μυοχαλαρωτικές ασκήσεις.
Έτσι το παιδί σιγά σιγά κατακτά την ικανότητα να αντιμετωπίζει στρεσογόνες καταστάσεις, καταστάσεις συγκρούσεων και έντασης, καθώς και να διαχειρίζεται τα αρνητικά του συναισθήματα, το φόβο, το θυμό και την οργή του.

αναδημοσίευση: Τατιάνα Πολυζώτη
Ψυχολόγος (MSc Ειδικής Αγωγής)
πηγή: Κολιάδης Ε. (2010). Συμπεριφορά στο σχολείο: Αξιοποιούμε δυνατότητες, Αντιμετωπίζουμε προβλήματα, Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.
ntina: Το άρθρο διάβασα στο pappanna.wordpress.com

https://taneatisgaleras.blogspot.com/

Τι είναι το Internet of Value και γιατί θα αλλάξει την παγκόσμια οικονομία

Του Παναγιώτη Μέκρα,

Την τελευταία δεκαετία, έχουν εμφανιστεί πολλές καινούριες τεχνολογίες που φέρνουν επανάσταση σε όλους τους τομείς της παγκόσμιας οικονομίας, με το επίκεντρο να είναι η τεχνολογία blockchain με τα κρυπτονομίσματα και η τεχνητή νοημοσύνη. Το blockchain μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα πρωτόκολλο συναλλαγών και μεταφοράς αξίας. Φαίνεται πως ό,τι έκανε το διαδίκτυο για την ανταλλαγή και μεταφορά πληροφοριών, το ίδιο θα κάνει και το blockchain με τις συναλλαγές και την μεταφορά αξίας.

Καθώς μπαίνουμε στη νέα ψηφιακή εποχή και σε μία ψηφιακή οικονομία, είναι σημαντικό να επικεντρωθούμε στο πώς οι νέες τεχνολογίες μπορούν να βελτιώσουν την καθημερινότητα των ανθρώπων και να προσθέσουν αξία στην κοινωνία μας και την παγκόσμια οικονομία. Η συνδεσιμότητα, η προσβασιμότητα και η διαλειτουργικότητα είναι βασικά στοιχεία σε έναν όλο και πιο συνδεδεμένο κόσμο με την αύξηση της παγκοσμιοποίησης που αυξάνει τις ανάγκες του να συναλλασσόμαστε και να συνδεόμαστε με άλλους ανθρώπους όπου και αν βρισκόμαστε στον κόσμο. Επιχειρήσεις και ιδιώτες έχουν την αυξανόμενη ανάγκη τα πάντα να λειτουργούν άμεσα και εύκολα. Αυτό συμβαίνει επειδή τα smartphones και οι εφαρμογές μας έχουν μάθει πλέον να τα έχουμε όλα έτοιμα με το πάτημα ενός κουμπιού, αλλά όταν μιλάμε για χρήματα και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, συνήθως απογοητευόμαστε από τις κακές και αργές υπηρεσίες.

Η ανάγκη των ιδιωτών και επιχειρήσεων να στέλνουν χρήματα άμεσα και οπουδήποτε στον κόσμο, αυξάνεται ραγδαία. Μέχρι πριν λίγα χρόνια, την υπηρεσία μεταφοράς χρημάτων την πρόσφεραν μόνο τράπεζες και ιδρύματα όπως Moneygram και Western Union. Οι πελάτες όμως απαιτούν άμεσες και φθηνές συναλλαγές ενώ το τραπεζικό σύστημα είναι απαρχαιωμένο, παίρνει μέρες για να μεταφέρεις χρήματα και κοστίζει. Για αυτό και τα τελευταία χρόνια τον ρόλο των υπηρεσιών αυτών, και όχι μόνο, τον έχουν πάρει οι εταιρίες fintech που προσφέρουν πιο καινοτόμες και ανεπτυγμένες υπηρεσίες, εφαρμογές και προϊόντα. Ακόμα και αυτές όμως δεν προσφέρουν τις αναμενόμενες λύσεις και βελτιώσεις μπορούν να γίνουν ως ένα σημείο όταν μιλάμε για συναλλαγές και μεταφορές χρημάτων, γιατί όλα τρέχουν στο απαρχαιωμένο τραπεζικό σύστημα. Αυτό έρχεται να αλλάξει η τεχνολογία blockchain και τα κρυπτονομίσματα που μπορούν να μεταφέρουν χρήμα και αξία σε δευτερόλεπτα με σχεδόν μηδενικά κόστη και με πλήρη εντοπισμό και διαφάνεια.

Τι είναι λοιπόν το Internet of Value; Με απλά λόγια, είναι η μεταφορά και ανταλλαγή αξίας όπως ανταλλάσσεται και μεταφέρεται η πληροφορία σήμερα στο διαδίκτυο, άμεσα, εύκολα και χωρίς κόστη. Γιατί να μπορούμε να στείλουμε μηνύματα ή να κάνουμε βιντεοκλήσεις άμεσα με το πάτημα ενός κουμπιού οπουδήποτε στον κόσμο, αλλά να μην μπορούμε να στείλουμε χρήματα και οτιδήποτε έχει αξία με τον ίδιο τρόπο; Αυτό είναι το όραμα του Internet of Value. Με την βοήθεια της τεχνολογίας blockchain, οτιδήποτε έχει αξία σε κάποιον, είτε μιλάμε για χρήματα, χρεόγραφα, πνευματική ιδιοκτησία και οποιοδήποτε άλλο περιουσιακό στοιχείο, μπορεί να μεταφερθεί και να ανταλλαχθεί άμεσα, χωρίς μεσάζοντες, χωρίς γραφειοκρατία και χωρίς πολλά κόστη. Μιλάμε για έναν πραγματικά διασυνδεδεμένο κόσμο.

Σε μακροοικονομικό επίπεδο, το Internet of Value μπορεί να βοηθήσει στην μείωση του κόστους των αγαθών και της εφοδιαστικής αλυσίδας και να αυξήσει την ρευστότητα παγκοσμίως. Με το παρόν σύστημα, εταιρίες και τράπεζες πρέπει να δεσμεύουν μεγάλα ποσά, που αποτιμώνται σε τρισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως, για να πραγματοποιούν συναλλαγές και τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες. Συνδέοντας την παγκόσμια οικονομία με την τεχνολογία blockchain, μπορεί να αναπτύξει πολλούς τομείς και βελτιώσει τις συναλλαγές, το διεθνές εμπόριο, τα (έξυπνα) συμβόλαια, τον δανεισμό, την ασφάλεια και εγκυρότητα των δεδομένων και άλλα πολλά.

Τα πλεονεκτήματα του Internet of Value και ενός διασυνδεδεμένου κόσμου με τις αυτές νέες τεχνολογίες δεν είναι μόνο οικονομικά, αλλά επίσης κοινωνικά, ανθρωπιστικά και επιστημονικά. Ο τομέας γύρω από το blockchain και τα κρυπτονομίσματα αξίζει πλέον εκατοντάδες δισεκατομμύρια και αναπτύσσεται ραγδαία. Κυβερνήσεις και Κεντρικές Τράπεζες συζητάνε ήδη την υιοθέτηση και την ένταξη των νέων αυτών τεχνολογιών στην παγκόσμια οικονομία και στην καθημερινότητα μας. Επιπλέον, όλο και περισσότερος κόσμος στρέφεται προς τα κρυπτονομίσματα και την αποκέντρωση με όσο το δυνατό λιγότερους μεσάζοντες. Με τις DeFi (Decentralized Finance) εφαρμογές, ο καθένας μπορεί πλέον να έχει πρόσβαση σε τραπεζικές διεργασίες χωρίς να διαμεσολαβήσει καμία τράπεζα. Η χρήση αυτής της τεχνολογίας φέρνει χρηματοοικονομική επανάσταση που στο τέλος θα αφήσει όλους μας πιο χρηματοοικονομικά ενισχυμένους και συνδεδεμένους.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
  • “What is the Internet of Value?”, Gate Hub. Διαθέσιμο εδώ.
  • “The Internet of Value: What It Means and How It Benefits Everyone”, Ripple. Διαθέσιμο εδώ.
  • “The “Internet of Value”: 8 Top Sectors Being Transformed by Blockchain”, Altorow. Διαθέσιμο εδώ.
  • “What is Blockchain Technology? A Step-by-Step Guide For Beginners”, Block Geeks. Διαθέσιμο εδώ.
  • “Blockchain & Distributed Ledger Technologies”, Block Key Capital. Διαθέσιμο εδώ.

 https://www.offlinepost.gr