Πέμπτη 6 Ιουλίου 2023

Art Nude/η τέχνη του γυμνού και David Mendelsohn

David Μendelsohn:Δεν υπάρχει τίποτα τόσο περίπλοκο όσο η απλότητα.
ο David Μendelsohn είναι ένας σύγχρονος φωτογράφος με έδρα του το New Hampshire  κοντά στην Boston...
έχει συνεργαστεί με μία πλειάδα εταιριών σχεδιασμού, όπως και μe πάμπολλα διαφημιστικά γραφεία...
τόσο οι εμπορικές του φωτογραφίες όσο και οι προσωπικές του, έχουν λάβει πολλές διακρίσεις και βραβεία...
φωτογραφίες του επίσης έχουν εκτεθεί σε πολλές γκαλερί, όπως στο Τόκιο,
στο Αμβούργο,
στην Κολωνία,
στο Παρίσι ακόμα και στις Φιλιππίνες...
David Mendelsohn-περί φωτογραφίας:
-. Τι σας εξιτάρει/ενεργοποιεί δημιουργικά;
Η απλότητα.
-. Τι σας απωθεί δημιουργικά;
Ο πλεονασμός.
-. Ποια είναι η φωτογραφική αποστολή των ονείρων σας;
Έξι μήνες στο δρόμο, ανακαλύπτοντας εκ νέου την Αμερική, με το γιο μου να με βοηθάει και τα έξοδά μου να καλύπτονται.
-. Αν μπορούσατε να δειπνήσετε με έναν καλλιτέχνη από οποιαδήποτε εποχή, ποιος θα ήταν αυτός;
Diego Rivera, αλλά θα πρέπει να φέρει και τη Frida
Πάθος, 
ακεραιότητα, 
πολιτική και χρώματα. 
Εμείς θα μαγειρέψουμε.
Ποια είναι η αγαπημένη σας φωτογραφία που δεν τραβήξατε εσείς;
Οτιδήποτε από το "In the American West" του Richard Avedon.
δες τε  μερικές φωτογραφίες του Mendelsohn από τις  Αrt Nude του!

και να κάποιες από τις σουρεαλιστικές φωτογραφίες του, που εμένα μου αρέσουν πολύ!
κείμενο και επιμέλεια κειμένου:ntina
https://davidm.com/

Wim Wenders' photographs

τον γνωρίζουμε σαν σκηνοθέτη...
κατά την διάρκεια όμως των περιπλανήσεών του όταν τριγύριζε στον κόσμο για να ανακαλύψει τα μέρη των γυρισμάτων για τις ταινίες του φωτογράφιζε...
φωτογράφιζε τις τοποθεσίες που επισκεπτόταν...
φωτογράφιζε γιατί η φωτογραφία είναι "ένα μέσο εξερεύνησης είναι ένα ζωτικό τμήμα του ταξιδιού είναι τόσο, μα τόσο σημαντική όσο και το αυτοκίνητο ή το αεροπλάνο...
η φωτογραφία μας δίνει τη δυνατότητα να κατανοήσουμε έναν τόπο που επισκεπτόμαστε για πρώτη φορά...
στην πραγματικότητα σε μέρη που μας είναι γνωστά με τα μέρη που είμαστε πλήρως εξοικειωμένοι η φωτογραφία τείνει συχνά να καθίσταται αδύνατη" 
γράφει στα βιβλία του...
εκεί γύρω στα 1983 λίγο πριν γυρίσει το "Παρίσι-Τέξας" φωτογράφιζε:
Lounge paintings
Gila Bend, Arizona
"Crosby/Andrews"
Houston, Texas
"Family"
Las Vegas, New Mexico
Lounge paintings
Gila Bend, Arizona
"Flammable"
Terlingua, Texas
"Hot Springs"
Truth or Consequences, New Mexico
"Lyric"
Odessa, Texas
 wim Wenders...ο Γερμανός σκηνοθέτης, 
θεατρικός συγγραφέας, 
συγγραφέας, 
φωτογράφος και κινηματογραφικός παραγωγός!
μιά φορά και έναν καιρό υπήρχε ένα μαγεμένο ξενοδοχείο,
είχε κατασκευαστεί πριν πολλά-πολλά χρόνια,
εκεί στις αρχές του περασμένου αιώνα στην καρδιά του κέντρου του Λος Άντζελες,
στην 5η Λεωφόρο και Main γωνία...
για ένα διάστημα ήταν το ψηλότερο, 
το πιο όμορφο,
το πιο υπέροχο κτίριο στην πόλη...
και που κατ' ευφημισμόν έφερε το όνομα  the Rosslyn Million Dollar Hotel

Οι επιστήμονες λένε: Ιός

ιός: Μικροσκοπικά μολυσματικά σωματίδια που αποτελούνται από γενετικό υλικό (RNA ή DNA) που περιβάλλεται από πρωτεΐνη. 
Οι ιοί μπορούν να αναπαραχθούν μόνο με την έγχυση του γενετικού τους υλικού στα κύτταρα ζωντανών οργανισμών. 
Αν και οι επιστήμονες αναφέρονται συχνά στους ιούς ως ζωντανούς ή νεκρούς, στην πραγματικότητα πολλοί επιστήμονες υποστηρίζουν ότι κανένας ιός δεν είναι πραγματικά ζωντανός. 
Δεν τρώει όπως τα ζώα, ούτε φτιάχνει τη δική του τροφή όπως τα φυτά. 
Πρέπει να καταλάβει τον κυτταρικό μηχανισμό ενός ζωντανού κυττάρου προκειμένου να επιβιώσει.
Ιός  - Αυτά τα μη ζωντανά σωματίδια που μολύνουν ζωντανά κύτταρα
Ιός.
Ο ιός είναι ένα μη ζωντανό, μικροσκοπικό μικρόβιο που μολύνει ζωντανούς οργανισμούς
Οι ιοί προκαλούν λοιμώξεις εισάγοντας το δικό τους γενετικό υλικό σε ζωντανά κύτταρα. 
Αυτό αναγκάζει το κύτταρο να ακολουθήσει τις οδηγίες που ορίζονται από το DNA ή το RNA του ιού, αντί για τις δικές του. 
Ως αποτέλεσμα, το κύτταρο δημιουργεί περισσότερους ιούς.
Οι ιοί μολύνουν κάθε μορφή ζωής στη Γη. 
Ακόμα και τα βακτήρια υποφέρουν από ιογενείς λοιμώξεις. 
Παραδείγματα ιογενών ασθενειών στον άνθρωπο είναι η ιλαρά, 
η γρίπη, 
το covid *-19 και το κοινό κρυολόγημα.
Όλοι οι ιοί περιέχουν γενετικό υλικό - είτε DNA είτε RNA - μέσα σε ένα πρωτεϊνικό κέλυφος που ονομάζεται καψίδιο. 
Αλλά οι ιοί μπορεί επίσης να έχουν διάφορα άλλα gadgets και αξεσουάρ που τους βοηθούν να μολύνουν τα κύτταρα.
Ορισμένοι έχουν ακίδες με σιδερένια άκρα για να ανοίγουν τρύπες στα βακτηριακά κυτταρικά τοιχώματα. 
Οι "περιτυλιγμένοι" ιοί παίρνουν το όνομά τους από ένα εξωτερικό στρώμα παρόμοιο με την κυτταρική μεμβράνη που περικλείει το κύτταρο. 
Ο ιός SARS-CoV-2, ο οποίος προκαλεί το covid -19, είναι ένα παράδειγμα.
Οι ιοί έχουν επίσης όλα τα διαφορετικά σχήματα. 
Ένας ιός που μολύνει βακτήρια και ονομάζεται βακτηριοφάγος μοιάζει με εξάποδο έντομο. 
Ο tobacco mosaic virus,, ο οποίος μολύνει τα φυτά, μοιάζει με σωλήνα.
Ορισμένοι επιστήμονες λένε ότι οι ιοί δεν είναι ζωντανοί, επειδή αυτά τα μικρόβια δεν μπορούν να αναπαραχθούν μόνα τους. 
Όμως οι ιοί έχουν ορισμένα από τα χαρακτηριστικά των ζωντανών οργανισμών. 
Για παράδειγμα, τα είδη των ιών μπορούν να αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου ή να εξελίσσονται. 
Αυτό μπορεί να συμβεί αν υπάρξει μια αυθόρμητη μετάλλαξη ή αλλαγή στο DNA ή το RNA του ιού. 
Αυτό μπορεί επίσης να συμβεί όταν δύο ιοί μολύνουν το ίδιο κύτταρο. 
Όταν δύο ιοί μοιράζονται τον ίδιο χώρο, μπορούν να ανταλλάξουν κομμάτια του DNA ή του RNA τους. 
Αυτή η ανάμειξη μπορεί να οδηγήσει σε έναν ιό με νέες ιδιότητες - όπως αντοχή στα φάρμακα ή στα εμβόλια.
Με την πάροδο του χρόνου, οι ιοί της γρίπης ανταλλάσσουν DNA, εξελισσόμενοι σε διαφορετικά στελέχη. 


ΤΟ ΠΟΥΡΜΠΟΥΑΡ

απο το χρονολόγιο της Ειρήνης Μουμούρηhttps://www.facebook.com/eirinimoumouri2577/posts/pfbid0321c5AGWteHUhdcwruyARPF6TxqjNcXMoTss5yNPhyZUg8ZdP2oYfcS6DCVT8k2aBl
Μια  μηχανή χρήματος, μια μηχανή του κιμά είναι στην Ελλάδα αυτή την στιγμή ο τουρισμός! 
Αυτή  νύχτα- μέρα κακοδουλεύει πάνω σε όλους πελάτες και εργαζόμενους.  
"Σπάστε τα γρανάζια αυτής της μηχανής, μπροστά στον πελάτη και αυτός  θα πληρώσει πιο πολλά"
Επιχειρηματική σκέψη αρένας και σκλαβοπάζαρου, γίνεται πράξη πάνω σε κορμιά της ανάγκης.
Το πουρμπουάρ σημαίνει αυτολεξεί στα γαλλικά ( pourboire –για να πιείς κάτι). 
Είναι ένα φιλοδώρημα  για να πιείς κάτι,  ένα ποσό, που δεν φτάνει  για να σε εξευτελίσει.  Άλλωστε, ποιό ποσό είναι αρκετό  για να σε κάνουν χάζι  σχεδόν πνιγμένο υπηρέτη  μέσα στο νερό;
Η αξιοπρέπεια  του ανθρώπου κοστίζει πια λιγότερο από τα πουρμπουάρ ενός μήνα σε ακριβό μαγαζί παραλίας. 
Στην αντίδραση μιας κοινωνίας ήρθε η απάντηση αποστομωτική, "Τι πρόβλημα υπάρχει;"  ρώτησαν με  δήθεν "ελευθερία" οι εργαζόμενοι. 
Μίλησαν  για λασπολογίες, υπονομεύσεις  της επιχείρησης . 
Μίλησαν για τα  φιλοδωρήματα, που παίρνουν και τους εξασφαλίζουν τον χειμώνα μια καλή ζωή. 
Για την δουλοπρέπεια, που πρέπει να δείξουν μέσα στο νερό  δεν ακούστηκε  κουβέντα! 
Συνεπώς μπροστά στον παρά, όλα γίνονται δεκτά; 
Αυτό σημαίνει, ότι για το  γερό πουρμπουάρ μπαίνει υποθήκη στην δουλικότητα  όχι μόνο η τωρινή αλλά και η κάθε επόμενη στη σειρά γενιά.
Στην Ελλάδα το πουρμπουάρ λέγεται και  "τυχερό". 
Τυχερός είναι αυτός, που ευνοείται από την τύχη. 
Οι εργαζόμενοι στον τουρισμό  έχουν την «τύχη» να μην τους υπολογίζουν για ανθρώπους χρόνια τώρα. 
Οι τυχεροί του τουρισμού δουλεύουν στο   λιοπύρι δωδεκάωρα. 
Καίγονται από της κουζίνας το καυτό λάδι  και μετά σιωπηλά τους βάζουν στο ψυγείο για να "ηρεμήσουν" 
Κοιμούνται ανασφάλιστοι σε  τρύπες δίπλα στα μαγαζιά. 
Οι άνθρωπο αυτοί, που είναι δικά μας παιδιά φίλοι, συγγενείς και γείτονες , για ένα κομμάτι ψωμί φτύνει αίμα η ψυχή τους. 
Και  όσο πάει και αγριεύει η απαίτηση του αφεντικού  και μαζί  μεγαλώνει σαν  από συνήθεια η παραίτησή μας! 
Μπροστά στα γαλανά νερά να βάλουμε και  τον υψηλόμισθο δούλο στη  φωτογραφία, που τον τραβάνε να χαμογελά!
Το πουρμπουάρ έπαψε να  είναι «τυχερό», έγινε  θηλιά που σου περνάνε από τον λαιμό για να σε τραβάνε !
Σε κάθε δουλειά  ακόμα και από τον ίδιο τον εργοδότη δίνεται πουρμπουάρ σπάνια για την αξιοσύνη σου, η ομηρία σου είναι το κέρδος ! 
Το λένε και προαγωγή, προστασία, εύνοια, αύξηση μισθού. 
Πάντα  όμως με το  ίδιο αντάλλαγμα να  «σερβίρεις» τις  υπηρεσίες σου  και να φτάνει το νερό μέχρι τον λαιμό σου, να ακουμπάει τα χείλια σου. 
Γιατί εάν τολμήσεις να μιλήσεις  θα πνιγείς!  
Μόνο χαμογελαστοί να σερβίρουμε, τώρα αυτό είναι το ζητούμενο. 
Αλλά…  χρόνια πριν ο παππούς μου με έπαιρνε στα γλέντια του. 
Εκεί ανάμεσα σε κρασί και χορό γνωριζόταν  με τους σερβιτόρους. 
Έδινε για την  τσέπη του μεγάλο πουρμπουάρ αλλά και κέρναγε κρασί  στα γκαρσόνια λέγοντας "Άστο τον δίσκο είναι βαρίδι"  
Γύρναγε ανάποδα τον δίσκο όχι για να κάνει την «ζημιά» .  
Ξέσπαγε και για  τα δικά του χέρια, που  είχαν ανοίξει από τα χαρμάνια που έφτιαχνε για τους δρόμους και  από τα  καπνοχώραφα  Αγρινίου. 
Πίνανε στο πόδι όλοι μαζί πελάτης και σερβιτόρος δίπλα-δίπλα  και ελεύθεροι έστω και για εκείνη την  στιγμή.
Τότε και τώρα πάντα υπάρχουν "γκαρσόνια"  και πελάτες σε  γενιές προηγούμενες τωρινές και επόμενες που για "τυχερό" τους μονο την Ελευθερία ζητάνε  pour-boire (για να πιούν)!
Ειρήνη Μουμούρη