Τρίτη 2 Ιανουαρίου 2024

6 στους 10 “καταπίνουν αμάσητες” διαδικτυακές διατροφικές συμβουλές!

Οι κίνδυνοι για την υγεία των καταναλωτών από τον διατροφικό “λαϊκισμό” του διαδικτύου.
     Καθώς πολλοί είναι αυτοί που ψάχνουν απεγνωσμένα να βρουν τον πιο εύκολο και αποτελεσματικό τρόπο να αποκτήσουν το σώμα των ονείρων τους, ο λαϊκισμός του διαδικτύου θεριεύει και η παραπληροφόρηση φτάνει σε επικίνδυνα επίπεδα. 
Το πρόβλημα φυσικά δεν έγκειται μόνο στο ότι αυτοαποκαλούμενοι “ειδικοί” προσφέρουν συμβουλές διατροφής και υγείας, αλλά και στο ότι αρκετός κόσμος “καταπίνει αμάσητο” ότι τους σερβίρεται.
     Έρευνα από το Βρετανικό Ίδρυμα Διατροφής, έδειξε πως το 56% των ερωτηθέντων που χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για πληροφορίες σχετικά με την υγεία δήλωσαν ότι είναι πιθανό να κάνουν αλλαγές στη διατροφή τους με βάση πληροφορίες που έχουν δει σε πλατφόρμες όπως το Tik Tok ή το Instagram. 
Ακόμη, το 27% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι είχαν διαβάσει πρόσφατα πληροφορίες για τη διατροφή και την υγεία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα κορυφαία κίνητρα που δόθηκαν για αλλαγή διατροφής ήταν η απώλεια βάρους (40%) και η βελτίωση της φυσικής κατάστασης (36%). 
Ωστόσο, το Ίδρυμα προειδοποιεί ότι ορισμένες από τις μεγαλύτερες διατροφικές τάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν βασίζονται σε ορθή επιστήμη, θα ήταν δύσκολο να διατηρηθούν και θα μπορούσαν ακόμη και να θέτουν κινδύνους για την υγεία.
     Οι ειδικοί υποστηρίζουν πως δίαιτες όπως αυτή των σαρκοφάγων, η δίαιτα των 10 ημερών με τα αυγά, η δίαιτα με λαχανόσουπα και η δίαιτα παιδικής τροφής, που κοινοποιούνται ευρέως στις πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, είναι διατροφικά μη ισορροπημένες. 
Περιορίζουν σοβαρά την ποικιλία των τροφών που καταναλώνονται και έτσι δεν θα παρέχουν όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα και, επειδή τείνουν να είναι μια γρήγορη λύση, η απώλεια βάρους θα είναι παροδική.
     Η Bridget Benelam, Υπεύθυνη Επικοινωνίας Διατροφής στο Βρετανικό Ίδρυμα Διατροφής δήλωσε: "Πολλοί από εμάς θα σκεφτόμαστε να κάνουμε αλλαγές στη διατροφή μας αυτόν τον Ιανουάριο, αλλά ακολουθώντας αυτά που βλέπουμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να κάνει περισσότερο κακό παρά καλό. 
Οι υγιεινές, ισορροπημένες δίαιτες δεν πρόκειται ποτέ να γίνουν viral, αλλά είναι ο τρόπος για να βελτιώσετε την υγεία"
     Παρά τα αποτελέσματα της έρευνας, οι άνθρωποι εξακολουθούν να προτρέπονται να μείνουν μακριά από δίαιτες μόδας, καθώς δεν βοηθούν να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος και μπορούν ακόμη και να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη διατροφικών διαταραχών. 
Η British Dietetic Association προσθέτει ότι μπορούν «να επηρεάσουν τη σχέση μας με το φαγητό, οδηγώντας σε αισθήματα αποτυχίας αντί να αναπτύξουν τις δεξιότητες και την αυτοπεποίθηση για τη διαχείριση της διατροφής και του βάρους με υγιεινό τρόπο».
     Η Benelam προσθέτει: "Οι καιροί είναι δύσκολοι και δεν είναι πάντα εύκολο να κάνεις υγιείς επιλογές. 
Φέτος το νέο έτος, παραλείψτε τις μόδες και επιλέξτε μερικές μικρές αλλαγές στις οποίες μπορείτε να τηρήσετε.
Προσπαθήστε να προσθέσετε μια ακόμη μερίδα λαχανικών στο δείπνο σας κάθε μέρα, αλλάξτε σνακ με ζάχαρη με φρούτα ή επιλέξτε ψωμί ολικής αλέσεως ή ζυμαρικά. 
Εάν μπορείτε να διατηρήσετε αυτές τις αλλαγές, τότε μπορούν να κάνουν πραγματική διαφορά στην υγεία σας με την πάροδο του χρόνου"
  - συνιστά.
πηγή:cibum.gr

όταν με ρώτησαν είπα αφουγκραζόμενη προσωπικά βιώματα...

-. η μεγαλύτερη τέχνη είναι η διαρκής εγρήγορση.
-. το μεγαλύτερο αμάρτημα είναι η απώλεια της στιγμής της ζωής.
-. το μεγαλύτερο επίτευγμα είναι η επίγνωση της ύπαρξης.
-. η  μεγαλύτερη σοφία ανήκει σ’ εκείνον που ξέρει να περιμένει 
χωρίς να ζορίζει τίποτα,
να περιμένει να αποκαλυφθεί το καθετί στο δικό του χρόνο 
και με τον δικό του τρόπο!
ntina

Glenn Gould -πιστεύω πως η δικαίωση της τέχνης είναι η εσωτερική ανάφλεξη που υφίστανται οι καρδιές των ανθρώπων και όχι η έκφρασή της μέσω επιφανειακών δημόσιων εκδηλώσεων - σκοπός της τέχνης δεν είναι η στιγμιαία εκτίναξη της αδρεναλίνης, αλλά ένα βαθμιαίο, ισόβιο οικοδόμημα' θαύματος και γαλήνης, οι καλλιτέχνες έχουν μια ηθική αποστολή και η τέχνη μια μη συνειδητοποιημένη προοπτική για τη βελτίωση της ανθρωπότητας - κάθε άνθρωπος πρέπει να δεχτεί την πρόκληση και στοχαστικά να δημιουργήσει τη δική του ‘θειότητα’

...στα δέκα του μπορούσε να παίζει ολόκληρο το πρώτο βιβλίο από το «Καλώς Συγκερασμένο Κλειδοκύμβαλο» του J. S. Bach.
...όταν ήταν τριών ετών έγινε ολοφάνερη η μουσική του κλίση, καθώς μπορούσε να διαβάσει παρτιτούρα και διέθετε "απόλυτο μουσικό αυτί"
...στα πέντε ξεκίνησε να συνθέτει και έπαιζε τις δικές του μικρές συνθέσεις στην οικογένεια και τους φίλους του...
...στην ηλικία των έξι παρακολούθησε το πρώτο ρεσιτάλ πιάνου, το οποίο του άφησε ανεξίτηλα σημάδια...
...παρ’ όλες τις εμφανείς ικανότητες του Glenn Gould ως παιδί-θαύμα, οι γονείς του τον προστάτευσαν, περιορίζοντας στο ελάχιστο τις δημόσιες εμφανίσεις του...
...εξαίρεση ήταν η συμμετοχή του στο ετήσιο Kiwanis Music Festival του Τορόντο, όπου κέρδισε το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό πιάνου τον Φεβρουάριος 1944...
-. ο Payzant γράφει πως αν και ο Glenn Gould ήταν μόλις 12, κατέλαβε την υψηλότερη θέση μεταξύ πολλών μεγαλύτερων και πιο προχωρημένων μουσικών και ήταν ο μοναδικός διαγωνισμός στον οποίο έλαβε μέρος, καθώς αργότερα εναντιώθηκε έντονα στην ιδέα των μουσικών διαγωνισμών!
"Σκοπός της τέχνης είναι να υπηρετεί τον εαυτό της, από τον οποίο καθένας θα αποκομίσει αυτό που θα διαλέξει να αποκομίσει!!!
-. πιστεύω πως η δικαίωση της τέχνης είναι η εσωτερική ανάφλεξη που υφίστανται οι καρδιές των ανθρώπων και όχι η έκφρασή της μέσω επιφανειακών δημόσιων εκδηλώσεων. 
-. σκοπός της τέχνης δεν είναι η στιγμιαία εκτίναξη της αδρεναλίνης, αλλά ένα βαθμιαίο, ισόβιο 'οικοδόμημα' θαύματος και γαλήνης, οι καλλιτέχνες έχουν μια ηθική αποστολή και η τέχνη μια μη συνειδητοποιημένη προοπτική για τη βελτίωση της ανθρωπότητας. 
-. κάθε άνθρωπος πρέπει να δεχτεί την πρόκληση και στοχαστικά να δημιουργήσει τη δική του ‘θειότητα’»
-. ήταν ο Glenn Gould στη πραγματικότητα ένα μπερδεμένο μυαλό που κατασπατάλησε την πιανιστική του ιδιοφυία σε ασήμαντες ενασχολήσεις ή είχε κάτι πραγματικά σημαντικό να μεταλαμπαδεύσει στον κόσμο;
-. ποιός ήταν τελικά αυτός ο εκκεντρικός που έτρεμε το κρύο και φορούσε πολύ ζεστά ρούχα και γάντια, ακόμη κι όταν βρισκόταν σε ζεστά μέρη;
-. είχε το τελετουργικό, πριν βγεί στη σκηνή, να μουλιάζει τα χέρια του σε καυτό νερό,
λάτρευε τα μπισκότα από μαραντάμυλο και τα ζώα,
απεχθανόταν το φως της ημέρας, τα αεροπλάνα και τη βία,
συχνά μουρμούριζε όταν έπαιζε και ισχυριζόταν πως το τραγούδι αυτό ήταν ασυναίσθητο και αυξανόταν αναλογικά με την ανικανότητα του πιάνου να προσδώσει αυτό που ο ίδιος επεδίωκε
-. αντιλαμβανόταν τη μουσική ως ιδιωτική και όχι ως δημόσια ενασχόληση
-. πίστευε πως οι συναυλίες που επικεντρώνονται στο να επιδεικνύουν τους καλλιτέχνες ως βιρτουόζους, πρέπει να αποφεύγονται!
-. θεωρούσε τον εαυτό του πρώτα μουσικό και μετά πιανίστα,
το πιάνο ήταν γι’ αυτόν το μέσο για να διαβιβάσει τις ιδέες και αναλύσεις του πάνω στη μουσική!
-. το ιδιαίτερο πιανιστικό του στιλ, οι ερμηνευτικές ελευθερίες και οι δημόσιες δηλώσεις του τον κατέστησαν αμέσως ως μια αμφιλεγόμενη μουσική προσωπικότητα!
-. στην πραγματικότητα, ο Glenn Gould ποτέ δεν θεωρούσε τον εαυτό του μόνο πιανίσταπαραδεχόταν πως είχε αναπτύξει μία έντονη αντιπάθεια για τις συναυλίες και ένιωθε πως μπορούσε να υπηρετήσει καλύτερα τη μουσική μέσα από το στούντιο ηχογραφήσεων παρά από τις αίθουσες συναυλιών
"συνήθιζα, από ιατρική περιέργεια, να μετρώ τον σφυγμό μου λίγο πριν βγω στη σκηνή και ήταν πάντα πολύ γρήγορος. Ήταν προφανές πως υπήρχε ένα είδος αφύσικης αναστάτωσης. 
Δεν ήταν όμως αυτό το γεγονός που με παρέλυε από φόβο, γιατί αντιμετώπιζα με απάθεια την όλη διαδικασία. 
Στην πραγματικότητα, μετρούσα τα χρόνια και τα γεγονότα μέσα σ’αυτά τα χρόνια που θα χρειάζονταν για να ξεχάσω ότι είχα βιώσει"
-. έτσι ύστερα από ένα ρεσιτάλ στις 28 Μαρτίου 1964, στο Orchestra Hall, Chicago, Illinois τερμάτισε την καριέρα του ως σολίστ πιάνου!!!

                         κείμενο και επιμέλεια κειμένου:ntina
Glenn Gould ο ανεπανάληπτος ερμηνευτής κομματιών του J.S. Bach, Concerto No. 1 in D minor, BWV 1052