Ο E.J. Bellocq είναι μια μυστηριώδης φιγούρα και παραμένει ένα μυστήριο στην ιστορία της φωτογραφίας εκτός από το γεγονός ότι στο γραφείο του βρέθηκαν 85 κατεστραμμένα αρνητικά από γυάλινες πλάκες ιερόδουλων από την περιοχή Storyville της Νέας Ορλεάνης.
Οι φωτογραφίες του δεν έγιναν ευρέως γνωστές παρά μόνο δεκαεννέα χρόνια μετά τον θάνατό του και ελάχιστα είναι γνωστά για τη ζωή του ή τις δημιουργικές του προθέσεις. Δραστηριοποιήθηκε ως εμπορικός φωτογράφος τη δεκαετία του 1910 και φιλοτέχνησε τουλάχιστον ογδόντα εννέα πορτρέτα ιερόδουλων σε έναν οίκο ανοχής στη Storyville, τη μυθική συνοικία των κόκκινων φανών της Νέας Ορλεάνης.
Δεν είναι σαφές αν αυτές ανατέθηκαν ως διαφημίσεις για τους πιθανούς πελάτες του οίκου ανοχής ή - μάλλον πιο πιθανό - προορίζονταν για τη δική του ευχαρίστηση, υπάρχει όμως και η εκτίμηση πως η πόλη για καθαρά διαφημιστικούς σκοπούς του είχε αναθέσει τη φωτογράφιση των ιερόδουλων των οίκων ανοχής του Storyville.
Οι φωτογραφίες του δεν έγιναν ευρέως γνωστές παρά μόνο δεκαεννέα χρόνια μετά τον θάνατό του και ελάχιστα είναι γνωστά για τη ζωή του ή τις δημιουργικές του προθέσεις. Δραστηριοποιήθηκε ως εμπορικός φωτογράφος τη δεκαετία του 1910 και φιλοτέχνησε τουλάχιστον ογδόντα εννέα πορτρέτα ιερόδουλων σε έναν οίκο ανοχής στη Storyville, τη μυθική συνοικία των κόκκινων φανών της Νέας Ορλεάνης.
Δεν είναι σαφές αν αυτές ανατέθηκαν ως διαφημίσεις για τους πιθανούς πελάτες του οίκου ανοχής ή - μάλλον πιο πιθανό - προορίζονταν για τη δική του ευχαρίστηση, υπάρχει όμως και η εκτίμηση πως η πόλη για καθαρά διαφημιστικούς σκοπούς του είχε αναθέσει τη φωτογράφιση των ιερόδουλων των οίκων ανοχής του Storyville.
Η πορνεία την εποχή εκείνη ήταν νόμιμη στην Νέα Ορλεάνη και η πόλη ήθελε να φτιάξει έναν οδηγό για τους επισκέπτες, για κακή τύχη όμως του Bellocq η πορνεία βγήκε εκτός νόμου πρίν τυπωθεί ο οδηγός και έτσι τα 89 αρνητικά σε γυαλί έμειναν να σκονίζονται σε ένα υπόγειο.
Τα πορτραίτα του είναι αξιοσημείωτα για τη χαλαρή συμπεριφορά των γυναικών, ασυνήθιστη για φωτογραφίες που παρήχθησαν με τις γυάλινες πλάκες και τους σχετικά μεγάλους χρόνους έκθεσης που χρησιμοποίησε ο Bellocq.
Οι ιδιότητες της οικειότητας και της περιστασιακής οικειότητας σε αυτά τα πορτραίτα ενθουσίασαν τον Lee Friedlander, ο οποίος αγόρασε τα αρνητικά του Bellocq από έναν έμπορο παλαιών βιβλίων στη Νέα Ορλεάνη το 1966.
Μετά τις εκτυπώσεις του Friedlander από το τα αρνητικά εκτέθηκαν στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης το 1970, οι εικόνες του Bellocq κέρδισαν ευρεία δημόσια προβολή και συμπεριλήφθηκαν στις συνήθεις ιστορίες της φωτογραφίας.
Υπάρχουν δύο εκδόσεις των φωτογραφιών του Bellocq: E.J. Bellocq: Storyville Portraits (1970) και Bellocq: Photographs from Storyville, the Red Light District of New Orleans (1996), μια μεγεθυμένη ανατύπωση.
Λέγεται ότι ο Bellocq έκανε φωτογραφίες για λογαριασμό της Foundation Company, μιας ναυπηγικής εταιρείας, και ότι κατέγραψε τα καταγώγια του οπίου στην Chinatown/Τσάιναταουν της Νέας Ορλεάνης, αλλά καμία από αυτές τις εικόνες δεν φαίνεται να έχει διασωθεί.
Λέγεται πως ο Bellocq γεννήθηκε σε μια πλούσια οικογένεια γαλλικής καταγωγής στη Γαλλική Συνοικία της Νέας Ορλεάνης.
Έγινε γνωστός σε τοπικό επίπεδο ως ερασιτέχνης φωτογράφος προτού εγκατασταθεί ως επαγγελματίας, βγάζοντας τα προς το ζην κυρίως από τη φωτογράφηση αξιοθέατων,
πλοίων και μηχανημάτων για τοπικές εταιρείες, ωστόσο, έβγαζε και προσωπικές φωτογραφίες της κρυφής πλευράς της τοπικής ζωής, κυρίως των καταγώγων οπίου στην Chinatown/Τσάιναταουν και των ιερόδουλων της Storyville, οι οποίες ήταν γνωστές μόνο σε ένα μικρό αριθμό γνωστών του.
Στα πρώτα του χρόνια ήταν κάτι σαν δανδής, ενώ στο τελευταίο μέρος της ζωής του ζούσε μόνος του και απέκτησε τη φήμη του εκκεντρικού και μη φιλικού ανθρώπου.
Σύμφωνα με γνωστούς του από εκείνη την περίοδο, έδειχνε ελάχιστο ενδιαφέρον για οτιδήποτε άλλο εκτός από τη φωτογραφία.
Τα πορτραίτα του είναι αξιοσημείωτα για τη χαλαρή συμπεριφορά των γυναικών, ασυνήθιστη για φωτογραφίες που παρήχθησαν με τις γυάλινες πλάκες και τους σχετικά μεγάλους χρόνους έκθεσης που χρησιμοποίησε ο Bellocq.
Οι ιδιότητες της οικειότητας και της περιστασιακής οικειότητας σε αυτά τα πορτραίτα ενθουσίασαν τον Lee Friedlander, ο οποίος αγόρασε τα αρνητικά του Bellocq από έναν έμπορο παλαιών βιβλίων στη Νέα Ορλεάνη το 1966.
Μετά τις εκτυπώσεις του Friedlander από το τα αρνητικά εκτέθηκαν στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης το 1970, οι εικόνες του Bellocq κέρδισαν ευρεία δημόσια προβολή και συμπεριλήφθηκαν στις συνήθεις ιστορίες της φωτογραφίας.
Υπάρχουν δύο εκδόσεις των φωτογραφιών του Bellocq: E.J. Bellocq: Storyville Portraits (1970) και Bellocq: Photographs from Storyville, the Red Light District of New Orleans (1996), μια μεγεθυμένη ανατύπωση.
Λέγεται ότι ο Bellocq έκανε φωτογραφίες για λογαριασμό της Foundation Company, μιας ναυπηγικής εταιρείας, και ότι κατέγραψε τα καταγώγια του οπίου στην Chinatown/Τσάιναταουν της Νέας Ορλεάνης, αλλά καμία από αυτές τις εικόνες δεν φαίνεται να έχει διασωθεί.
Λέγεται πως ο Bellocq γεννήθηκε σε μια πλούσια οικογένεια γαλλικής καταγωγής στη Γαλλική Συνοικία της Νέας Ορλεάνης.
Έγινε γνωστός σε τοπικό επίπεδο ως ερασιτέχνης φωτογράφος προτού εγκατασταθεί ως επαγγελματίας, βγάζοντας τα προς το ζην κυρίως από τη φωτογράφηση αξιοθέατων,
πλοίων και μηχανημάτων για τοπικές εταιρείες, ωστόσο, έβγαζε και προσωπικές φωτογραφίες της κρυφής πλευράς της τοπικής ζωής, κυρίως των καταγώγων οπίου στην Chinatown/Τσάιναταουν και των ιερόδουλων της Storyville, οι οποίες ήταν γνωστές μόνο σε ένα μικρό αριθμό γνωστών του.
Στα πρώτα του χρόνια ήταν κάτι σαν δανδής, ενώ στο τελευταίο μέρος της ζωής του ζούσε μόνος του και απέκτησε τη φήμη του εκκεντρικού και μη φιλικού ανθρώπου.
Σύμφωνα με γνωστούς του από εκείνη την περίοδο, έδειχνε ελάχιστο ενδιαφέρον για οτιδήποτε άλλο εκτός από τη φωτογραφία.
Ο Bellocq πεθαίνει, άγνωστος στο κοινό σαν φωτογράφος, το 1949.
Ο Bellocq, μπορεί να μήν συγκρίνεται με μεταγενέστερους φωτογράφους, αλλά δεν πρέπει με κανέναν τρόπο να αγνοείται.
Ήταν φωτογράφος μιάς συγκεκριμένης εποχής, ενός κόσμου άγνωστου σε μας και χαμένου πιά ανεπιστρεπτεί.
Οι φωτογραφίες που παραθέτω είναι από τα 89 αρνητικά σε γυαλί και απεικονίζουν τις ιερόδουλες του Storyville το 1912 στην Νέα Ορλεάνη.
Οι φωτογραφίες αυτές έχουν πιά ιστορική αξία!!!