Κυριακή 4 Μαρτίου 2018

Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής-Τελικά αποτελέσματα

με μεγάλη επιτυχία έκλεισε και ο φετινός τελικός του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής-wrohellas.gr
Τα σχολεία που κατέκτησαν τις πρώτες θέσεις ανά κατηγορία είναι:
Από τα δημοτικά:εποικισμός του Άρη
πρώτο το: Δ37 Space team - δημοτικό Θυμιανών Χίου
δεύτερο το: Δ16  Crazy Builders -3o Δημοτικό Ηρακλείου Αττικής
τρίτο το: Δ26 OXYGENATORS Εκπαιδευτήρια Γείτονα
Από τα δημοτικά:WeDo 2.0 Ποδόσφαιρο
πρώτο το: Π21 Iron Maiden – Robotakia Ανεξάρτητη Ομάδα
δεύτερο το: Π39 Cristiano Ronaldo Γ΄Αρσάκειο-Τοσίτσειο Δημοτικό Εκάλης
τρίτο το: Π26 Lego F.C. 10ο Δημοτικό Καλλιθέας
Από τα γυμνάσια:Βυζαντινή Αυτοκρατορία και επικοινωνίες-Φρυκτωρίες
πρώτο το: ΓΑ06 smart  moves Ανεξάρτητη
δεύτερο το: ΓΓ08 ΤΑΛΩΣ-2ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
τρίτο το: ΓΕ08 Robots FC-13ο Γυμνάσιο Λάρισας
Από τα λύκεια:αειφόρος ανάπτυξη και επιχειρηματικότητα
πρώτο το: Λ25 Ρομποτικές Αλχημείες 12o ΓΕΛ Πατρών
δεύτερο το: Λ46 ΘΕΤΙΚΟ Φροντιστήριο ΘΕΤΙΚΟ
τρίτο το: Λ41 RoboTree Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Σίφνου

με αποστολή e-mail θα ενημερώνονται οι γονείς για τις απουσίες των μαθητών

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool, στο πλαίσιο της λειτουργικής αναβάθμισης των υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και της μείωσης του λειτουργικού κόστους των σχολικών μονάδων, προχωρά στην υλοποίηση της ηλεκτρονικής αποστολής των ειδοποιητηρίων απουσιών των μαθητών στους γονείς/κηδεμόνες αυτών.
Η συγκεκριμένη λειτουργία είναι καθαρά προαιρετική, αξιοποιήσιμη από τους Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων της χώρας, οι οποίοι είναι οι αποκλειστικοί υπεύθυνοι για τη συλλογή των ηλεκτρονικών διευθύνσεων επικοινωνίας των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών τους, κατόπιν συναίνεσης αυτών.

Σημειώνεται ότι με τον τρόπο αυτό εξοικομείται ένα σημαντικό ποσό που δαπανούσε το δημόσιο για την αποστολή επιστολών προς τους γονείς ταχυδρομικά, για γραφική ύλη, ταχυδρομικά τέλη και φυσικά εξοικονομούνται πολλές εργατοώρες εκπαιδευτικών που ήταν επιφορτισμένοι για την όλη διαδικασία.

Οδηγίες χρήσης της νέας υπηρεσίας
Στον φάκελο του μαθητή, στην καρτέλα «Απουσίες», έχει προστεθεί μία νέα λειτουργικότητα η οποία επιτρέπει στον χρήστη να στείλει με email το σύνολο των απουσιών του μαθητή. Το email στο οποίο γίνεται η αποστολή αντλείται από τα στοιχεία κηδεμόνα που έχουν δηλωθεί στην καρτέλα «Στοιχεία Επικοινωνίας».
Όταν δεν έχει δηλωθεί email κηδεμόνα, τότε εμφανίζεται σχετικό μήνυμα με παραπομπή στην αντίστοιχη καρτέλα του μαθητή.
~~~~~
δείτε περισσότερες πληροφορίες στην πηγή του άρθρου:government.gov.gr

galatsinews:togalatsi.blogspot.gr
photo:pixabay.com/el

kathimerinotita.gov.gr-η ιστοσελίδα για την καθημερινότητα των πολιτών

Μέσω της ιστοσελίδας kathimerinotita.gov.gr οι πολίτες μπορούν να αναφέρουν "όσα τους δυσκολεύουν στην καθημερινότητά τους αλλά και στην επαφή με την κρατική δομή και λειτουργία".

Τι σημαίνει "Καθημερινότητα"
Η καθημερινότητα του πολίτη επηρεάζεται καθοριστικά από σειρά σχέσεων στις οποίες κομβικό ρόλο παίζει το κράτος και ο διοικητικός του μηχανισμός.
Αφορά ζητήματα όπως, για παράδειγμα, η σχέση με τις εφορίες, με το σχολείο, με τις πολεοδομίες, με τα ασφαλιστικά ταμεία, με το σύστημα υγείας.
Οπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν:
- στην ηλεκτρονική σελίδα: kathimerinotita.gov.gr
(μέσω υποβολής φόρμας)
- στην ηλεκτρονική διεύθυνση: kathimerinotita@ypep.gr

Καθώς επίσης και στα παρακάτω τηλέφωνα:
- Στα τηλ: 2103385314, φαξ: 2103385317, email: a.flampouraris@parliament.gr

- Στα τηλ: 2103385305, φαξ: 2103385210, email: ypep.co@ypep.gr

- Στα τηλ: 2103385100, φαξ: 2103385109, email: ypep.co@ypep.gr

Ο κ. Φλαμπουράρης σημειώνει ότι «κύριο μέλημα είναι η επίλυση των προβλημάτων και ταυτόχρονα η αξιολόγηση, η ομαδοποίηση και η επεξεργασία ώστε να διερευνηθούν οι δυνατότητες παρέμβασης και οι δυνατότητες να οδηγηθούμε σε ευρύτερες κυβερνητικές πρωτοβουλίες και δράσεις που θα βελτιώνουν την ποιότητα ζωής».
η σελίδα της kathimerinotitas στο facebook:https://www.facebook.com

Σεισμός μικρής έντασης -2,8 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ


Σεισμός έγινε αισθητός στην Αττική,σήμερα 04.03.2018 και ώρα 16:45,μόλις 13 χιλιόμετρα βόρεια βορειοανατολικά της Αθήνας.
Το μεγέθός του 2,8 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ.
Σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση από την αυτόματη λύση του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου του Αστεροσκοπείου της Αθήνας, ο σεισμός σημειώθηκε 13 χιλιόμετρα βόρεια βορειοανατολικά της Αθήνας.
Το εστιακό του βάθος ήταν μόλις 5 χιλιόμετρα.
Η σεισμική δόνηση έγινε ιδιαίτερα αισθητή σε πολλές περιοχές της Αττικής, κυρίως στα βόρεια προάστια.
http://www.gein.noa.gr/el/

galatsinews:togalatsi.blogspot.gr

Γαλάτσι-σε εξέλιξη ο τελικός του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2018

togalatsi
Πλήθος κόσμου έχει έρθει από το πρωί στο Κλειστό Ολυμπιακό Γήπεδο Γαλατσίου για να παρακολουθήσει τον πανελλήνιο διαγωνισμό ρομποτικής.
Στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής παίρνουν μέρος μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και
Λυκείου.
Οι μαθητές του Δημοτικού καλούνται να φανταστούν ένα συναρπαστικό μέλλον με θέμα "Εποικισμός του Άρη",
οι μαθητές γυμνασίου θα επιλύουν προβλήματα που σχετίζονται με τη "Βυζαντινή Αυτοκρατορία και Επικοινωνίες" -Φρυκτωρίες-
και οι μαθητές λυκείου θα δώσουν έμφαση στην αυτοματοποιημένη επίλυση προβλημάτων με θέμα "Αειφόρος Ανάπτυξη και Επιχειρηματικότητα"
Ο διαγωνισμός αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη,με τους μαθητές να πρωτοστατούν.
Τα έργα τους πρωτότυπα και γεμάτα φαντασία ενθουσιάζουν τους θεατές και
γεμίζουν υπερηφάνεια γονείς και συγγενείς των μαθητών.
Στις 18:15 θα ανακοινωθούν τα τελικά αποτελέσματα και θα γίνουν οι απονομές
Ο διαγωνισμός διοργανώνεται από τον WRO Hellas με Στρατηγικό Συνεργάτη την COSMOTE και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας Κυρίου Προκοπίου Παυλοπούλου.
galatsinews:togalatsi.blogspot.gr








για περισσότερες πληροφορίες:wrohellas.gr
 για περισσότερες πληροφορίες για τον διαγωνισμό:wrohellas.gr
galatsinews:togalatsi.blogspot.gr

τρόφιμα- ποια μπαίνουν στο ψυγείο και ποια όχι

επειδή πρέπει να είμαστε πάντα προσεχτικοί με τη διατήρηση των τροφίμων

ποια τρόφιμα βάζουμε κατά λάθος στο ψυγείο,
ποια αφήνουμε,λανθασμένα,εκτός,
για να μην ξανακάνουμε το ίδιο λάθος!

Ο Οργανισμός Φαρμάκων και Τροφίμων των ΗΠΑ έβγαλε έναν εύχρηστο οδηγό για να λύσει απορίες που αφορούν το συγκεκριμένο ζήτημα.
Για παράδειγμα, το κρέας, τα αβγά και τα θαλασσινά είναι ανάμεσα στα τρόφιμα που δεν πρέπει να μένουν σε θερμοκρασία δωματίου πάνω από δύο ώρες.
Δεν ισχύει όμως το ίδιο με τις ντομάτες ή το ψωμί για παράδειγμα.
Βρείτε τα λάθη στη φωτογραφία μας!
Εντός ψυγείου
Αβγά
Τυρί
Γάλα σόγιας (μετά το άνοιγμα)
Μαρμελάδα/ Καρυκεύματα (μετά το άνοιγμα)
Γάλα
Φρέσκο κρέας
Φρέσκο ψάρι

Εκτός ψυγείου
Ντομάτες
Κρεμμύδια
Ψωμί
Καφές
Βασιλικός
Μέλι
Αβοκάντο (εκτός αν είναι ώριμα)
Ελαιόλαδο
Σκόρδο
Πατάτες

Προαιρετικά εντός ψυγείου
Βούτυρο
Μήλα
Μπανάνες
πηγή του άρθρου:www.e-diet.gr

galatsinews:togalatsi.blogspot.gr

τι θα μαγειρέψω σήμερα-ζυμαρικά με πέστο καρότου

ένα απλό,ελαφρύ,άκρως γευστικό και υγιεινό πιάτο,γεμάτο λαχανικά και αρώματα!

το πέστο καρότου μπερδεύεται με τα ζυμαρικά και τα στικς καρότου προσθέτουν γεύση και χρώμα.
υλικά
125 γρ ζυμαρικά, βρασμένα αλντέντε
1 καρότο
30 γρ πρασινάδα καρότων
65 γρ καρύδια
1 πρέζα πιπέρι
½ κγ αλάτι
1 σκελίδα σκόρδο
2-3 ΚΣ ελαιόλαδο
χυμό ½ λεμονιού
εκτέλεση
Βάζω στο μούλτι την πρασινάδα των καρότων, τα καρύδια, το πιπέρι, το αλάτι, το σκόρδο, το χυμό λεμονιού και σταδιακά το ελαιόλαδο, χτυπώντας, μέχρι να αποκτήσει την υφή πάστας.
Βράζω τα ζυμαρικά με αλάτι σύμφωνα με τις οδηγίες του πακέτου και τα στραγγίζω.
Με τον αποφλοιωτή κόβω το καρότο σε λεπτές λωρίδες κι έπειτα με ένα κοφτερό μαχαίρι σε στικς.
Ζεσταίνω στο τηγάνι σε μέτρια φωτιά ½ ΚΣ ελαιόλαδο και σοτάρω για 2 λεπτά τα στικς του καρότου, μέχρι να μαλακώσουν.
Προσθέτω τα ζυμαρικά και 1 ΚΣ από το πέστο, ανακατεύω να λιώσουν και να ενωθούν όλα τα υλικά.
Σερβίρω.

πηγή:www.paxxi.gr

το γλυκό μας για σήμερα-cheesecake με πραλίνα σοκολάτας

για να γευτούμε το υπέροχο γλυκό μας θα χρειαστούμε:
60 γρ. βούτυρο λιωμένο
300 γρ. μπισκότα γεμιστά σοκολάτας
600 γρ. μασκαρπόνε σε θερμοκρασία δωματίου
500 γρ. πραλίνα φουντουκιού σε θερμοκρασία δωματίου
Για τη γκανάζ της πραλίνας φουντουκιού
100 γρ. κρέμα γάλακτος 35% λιπαρά
200 γρ. πραλίνα φουντουκιού
Εκτέλεση
Για τη βάση του cheesecake
– Παίρνουμε τα γεμιστά μπισκότα και τα ρίχνουμε στο πολυμηχάνημα με τα μαχαίρια. Χτυπάμε μέχρι να γίνουν σκόνη.
– Παράλληλα σε ένα γυάλινο μπολ βάζουμε το βούτυρο και το σκεπάζουμε με μεμβράνη.
Το βάζουμε στο φούρνο μικροκυμάτων στα 800 watt μέχρι να λιώσει (30’’).
– Αφού λιώσει το προσθέτουμε στα μπισκότα και χτυπάμε ξανά για 30’’ μέχρι να απορροφηθεί το βούτυρο.
Αδειάζουμε το μείγμα με τα μπισκότα σε μια στρογγυλή φόρμα με αποσπώμενη βάση διαμέτρου 24 εκ.και απλώνουμε το μείγμα στον πάτο πιέζοντας ελαφρά με ένα κουτάλι ή με τον πάτο ενός ποτηριού.
– Δεν προσπαθούμε να κάνουμε τοιχώματα, η βάση του γλυκού πρέπει να είναι επίπεδη.
– Βάζουμε στο ψυγείο για 30 λεπτά μέχρι να δέσει το μπισκότο.
Για τη γέμιση
– Ρίχνουμε το μασκαρπόνε στον κάδο του μίξερ και χτυπάμε με το σύρμα σε μέτρια προς δυνατή ταχύτητα μέχρι να αφρατέψει (για 2-3 λεπτά).
– Έπειτα προσθέτουμε την πραλίνα και συνεχίζουμε το χτύπημα μέχρι να ομογενοποιηθεί το μείγμα.
Βγάζουμε τον κάδο από το μίξερ και με μία πλαστική σπάτουλα και ανακατεύουμε ξανά γιατί υπάρχει περίπτωση μέρος της πραλίνας να έχει κάτσει στον πάτο του κάδου και να μην έχει χτυπηθεί.
– Βγάζουμε τη βάση από το ψυγείο και βάζουμε τη γέμιση από πάνω.
– Με μία σπάτουλα λειαίνουμε την επιφάνεια της γέμισης.
– Επιστρέφουμε το γλυκό στο ψυγείο και αφήνουμε να παγώσει για 2 ώρες.
Για τη γκανάζ της πραλίνας φουντουκιού
– Σε ένα κατσαρολάκι ζεσταίνουμε σε χαμηλή φωτιά την κρέμα γάλακτος μέχρι να πάρει βράση.
Βάζουμε την πραλίνα για την επικάλυψη σε ένα μπολ και μόλις πάρει βράση η κρέμα τη ρίχνουμε μέσα στην πραλίνα.

πηγή της εξαίσιας συνταγής:www.e-diet.gr
δοσμένη από τον Άκη Πετρετζίκη

galatsinews:togalatsi.blogspot.gr

Κυριακή 04-03-2018, καλημέρα με μιά φωτογραφία

σήμερα είναι Κυριακή-και Κυριακή γιατί; ας δούμε:
Κυριακή-ουσιαστικοποιημένο θηλυκό του επιθέτου: κυριακός, ως ημέρα αφιερωμένη στον Κύριο-στον Θεό
στα Αγγλικά Sunday - η μέρα του Ήλιου,από την αρχαία ελληνική ονομασία "Ηλιαία"

πες το με ένα ποίημα-Να ήμουνα Παππούς

«Ἂχ ἔλεγε ὁ Κοκός,
παπποὺς νὰ ἤμουν τώρα,
νὰ κάνω τὸ σοφό,
νὰ βήχω νὰ ρουφῶ
ταμπάκο ὅλη τὴν ὥρα.

Ἄσπρα νὰ ἔχω γένια,
ποτὲ νὰ μὴ διαβάζω,
σχολειὸ νὰ μὴν πηγαίνω,
στὸ σπίτι μου νὰ μένω
κι ὅλο νὰ νυστάζω.

Νὰ παίζω κάθε μέρα
μὲ κάποιο κομπολόγι,
νὰ μὴ μοῦ λένε γιὰ δουλειά,
καὶ νὰ φορῶ γυαλιά,
καὶ νἄχω καὶ ρολόγι.

Νὰ λέω παραμύθια
ἐπάνω ἀπὸ τὸ στρῶμα,
κι ὅλοι τους στὴ μιλιά μου,
νὰ στέκουνε μπροστά μου
μ᾿ ὀρθάνοιχτο τὸ στόμα.

Νὰ μοῦ φιλοῦν τὸ χέρι,
εὐχὲς πολλὲς νὰ δίνω
καὶ πάντα καθιστὸς
καὶ σ᾿ ὅλους σεβαστός,
νὰ τρώγω καὶ νὰ πίνω.

Νἄχω καὶ μιὰ μαγκούρα,
νὰ κάνω τὸν κακό
κι ἄμα θυμὸς μὲ πάρει
ν᾿ ἀρχίζω στὸ στειλιάρι
καὶ τὸν τρελλὸ–Κοκό».

Ἐτοῦτα κι ἄλλα λέει
μὲ γνώση παιδική,
γιατὶ ὁ Κοκὸς δὲν ξέρει
πὼς θέλουν κι ὅλοι οἱ γέροι
νὰ γίνουνε Κοκοί…

και βέβαια είναι Γεώργιος Σουρής!!!

Θανάσης Παπαγεωργίου: Αν δεν έχεις να πεις κάτι, να σιωπάς

Αν δεν έχεις να πεις κάτι, να σιωπάς. Αν έχεις να πεις, να ξέρεις ότι έχεις μεγάλη ευθύνη, γιατί ο κόσμος δίνει μεγάλη εμπιστοσύνη στον άνθρωπο που έχει μια δημοσιότητα και μπορεί και δημοσιοποιεί την άποψή του. Να ξέρεις, λοιπόν, ότι αυτό είναι πάρα πολύ επικίνδυνο, γιατί μπορείς να τον πάρεις και στο λαιμό σου. Να τον πάρεις στο λαιμό σου και να τον καταστρέψεις! Και να τον καταστρέψεις, και κυριολεκτικά, και μεταφορικά!»

Θανάσης Παπαγεωργίου,o ηθοποιός, o σκηνοθέτης, o δάσκαλος, o συγγραφέας και o ιδρυτής του θεάτρου Στοά
Κύριε Παπαγεωργίου, πώς αποφασίσατε να ανεβάσετε αυτό το έργο; 
Να κλείσω το παράθυρο, μισό λεπτό, γιατί έχει παρέλαση έξω […] Είναι οι πατροπαράδοτες παρελάσεις με τη Σοφία Βέμπο…
Εκεί σταμάτησε η σύγχρονη ιστορία στα δικά μας σχολικά βιβλία:
Στο Αλβανικό…
Λοιπόν; Πώς διαλέξατε αυτό το έργο; 
Δεν έχω απάντηση στο γιατί το διάλεξα. Δεν ξέρεις ποτέ γιατί διαλέγεις κάτι. Σου μιλάει, σου λέει κάτι μέσα σου. Είναι σαν το ζωγράφο, που δεν μπορείς να του πεις «γιατί ζωγράφισες αυτό το δέντρο κι όχι μια θάλασσα, εκείνη την ημέρα;».
Μου δόθηκε το κείμενο, μου άρεσε, είδα ότι μπορεί να γίνει κάτι από εκεί μέσα, και το αποφάσισα. Βέβαια, έχω μία αγάπη για το ρεμπέτικο τραγούδι, έχω μεγαλώσει μ’ αυτό –χωρίς να σημαίνει ότι ακούω μόνο ρεμπέτικα- απλώς το αγάπησα γιατί προέρχομαι από προσφυγική οικογένεια, από Κωνσταντινοπολίτες διωγμένους.
Είναι φυσικό, όλα αυτά να με ακουμπάνε περισσότερο. Από κει και πέρα, έχω και γω μία μανία με τις αυτοβιογραφίες, γιατί πιστεύω ότι εκεί μέσα κρύβεται πάρα πολύ μεγάλος θησαυρός. 
Από τους ανθρώπους που διηγούνται τη ζωή τους βγάζεις πάρα πολλά πράγματα, που δεν τα γράφει η Ιστορία, δεν τα γράφουν οι εφημερίδες και τα περιοδικά, και είναι σπουδαίο πράγμα. 
Πόσο μάλλον, όταν σου δίνεται η δυνατότητα, να την αφηγηθείς εσύ αυτή την βιογραφία και να την νιώσεις. 
Να νιώσεις για λίγο ο οποιοσδήποτε που λέει τα πάθη της ψυχής του. 
Έτσι «συγκινήθηκα» από αυτό το έργο και κατέληξα στην παράσταση αυτή.
Όμως, συμπωματικά, έτυχε να γνωρίσω τον Βαμβακάρη. 
Την πρώτη φορά, πρέπει να ήταν γύρω στο 1948 με ’50. 
Ήμουν δέκα, δώδεκα χρονών παιδάκι, που τον γνώρισα χωρίς να το ξέρω, σε μια ταβέρνα στις Τζιτζιφιές. Το πιο εντυπωσιακό σ’ εκείνο όλο το σκηνικό, ήταν ένα βάθρο, σαν κι αυτά που είχε ο δάσκαλος στο σχολείο, που επάνω του ήταν καρέκλες που καθόντουσαν άνθρωποι με όργανα. 
Κάποιοι στην πρώτη σειρά, κάποιοι σε μια δεύτερη και ένας ή μία με γυρισμένη την πλάτη, στο πιάνο. 
Έπαιζαν «τα μάγκικα», όπως έλεγε ο μπαμπάς.
Τη δεύτερη φορά, ήμουν 30 χρονών. 
Ήταν τον Οκτώβριο του 1969, όταν έκανα την πρώτη μου σκηνοθεσία, ανεβάζοντας την «Αυλή των θαυμάτων» του Καμπανέλλη στην Κοκκινιά, με την πρώτη μορφή του «Θεάτρου Στοά», που ήταν τα «Βήματα». 
Για μουσική σκέφτηκα, ποιόν άλλον, τον Μάρκο, που έμενε και λίγο πιο κάτω απ' το θέατρο που θα δίναμε παραστάσεις και πάω και τον βρίσκω. 
Καθόταν σε μια καρέκλα έξω από το σπίτι του. 
Δέχτηκε ευγενέστατα να μου παραχωρήσει τις μουσικές του, αλλά να παίξει εκείνος δεν θα μπορούσε (τώρα διαβάζω ότι την ίδια ακριβώς εποχή έδινε τις συνεντεύξεις στηνΑγγελική Βέλλου – Κάιλ, για την αυτοβιογραφία του) και θα έστελνε τον Στελλάκη (το γιό του) να μας παίξει στο στούντιο ό,τι θέλαμε. Όπως κι έγινε.
Και η τρίτη φορά, είναι αυτή. 
Έκανε και η ζωή μου έναν κύκλο, γύρω από τον Μάρκο. 2017, έρχομαι να τον ερμηνεύσω στη σκηνή. 
Να τον ζωντανέψω. Αυτόν. 
Τον εφημεριδοπώλη, τον χαμάλη, τον εκδορέα. 
Τον μάγκα. 
Τον χασικλή. 
Τον αλανιάρη. 
Τον γκομενιάρη. 
Τον μύθο, τον Πατριάρχη του ρεμπέτικου, τον δάσκαλο. 
Κάποιον απ’ όλους αυτούς που καθόντουσαν εκεί πάνω στο πάλκο το 1948, εκείνον που πήγα στο σπίτι του για να μου δώσει τη μουσική του το 1969.
Πόσο δύσκολο ήταν για σας, να ανεβείτε στη σκηνή ως Μάρκος Βαμβακάρης; 
Ξέρετε, όλα είναι δύσκολα. 
Είτε σαν Μάρκος Βαμβακάρης, ανεβαίνεις, είτε σαν Ιούλιος Καίσαρας, είναι πάρα πολύ δύσκολο. 
Η δουλειά μας είναι αυτή. 
Να υποδυόμαστε έναν άλλον άνθρωπο. Τώρα πώς το καταφέρνουμε και πώς το κάνουμε; 
Άλλος το καταφέρνει εύκολα, άλλος πιο δύσκολα, όπως και να ‘χει το πράγμα ματώνει! 
Δεν είν’ εύκολο.
Είναι σαν να ανασταίνεις έναν άνθρωπο και να τον φέρνεις στο τώρα, στην πραγματικότητα; Όπως αυτό που έγραψε ο Κιμούλης για τη "Ρεαλιστική υποκριτική", αναφερόμενος σε εσάς και στην παράστασή σας; Δεν ξέρω αν θέλετε να πείτε κάτι γι’ αυτό. Δηλαδή, πώς εσείς βλέπετε το θέατρο σήμερα;
Το θέατρο που υπηρετώ τείνει να χαθεί. 
Δεν ξέρω πόσοι θεατρίνοι ακόμη το υπηρετούν, με τον τρόπο αυτό. Υπάρχουν. 
Όχι ότι δεν υπάρχουν. 
Αλλά δε νομίζω ότι θα προτιμώνται, ή ότι θα εισακούονται. 
Είναι μία τέχνη που μοιάζει σαν την τέχνη των παλιών κατασκευαστών που χάνεται, εξανεμίζεται. 
Σαν τους ανθρώπους που δουλεύανε με τα χέρια τους. 
Ήταν η δουλειά τους χειρωνακτική. 
Φτιάχνανε ψάθες, ακονίζανε μαχαίρια, φτιάχνανε έπιπλα με το χέρι.
Δεν υπάρχει πια αυτό. 
Τώρα έχει μπει μια ψευτοθεωρία στα πράγματα, που έχει αλλοιώσει τελείως τον στόχο. 
Το θέατρο δεν είναι θεωρητική πράξη. 
Η θεωρία ανήκει στους θεατρολόγους και είναι μια άλλη ιστορία. 
Άστους αυτούς. 
Δεν έχουν σχέση με το θέατρο, παρά μόνο θεωρητική.
Εμείς, οι εργάτες του θεάτρου, τα μαστόρια του θεάτρου, παίρνουμε το σφυρί και το καρφί και δουλεύουμε. 
Δεν γίνεται αλλιώς. 
Τώρα πια αυτό, τείνει να χαθεί τελείως. 
Όλα γίνονται στο μυαλό. 
Όλα κατασκευάζονται θεωρητικά και όλα απευθύνονται σε ένα ανύπαρκτο κοινό, κατά τη δική μου γνώμη. 
Δεν κακίζω τα παιδιά που κάνουνε αυτή τη δουλειά. 
Απλώς πιστεύω ότι όντως το κοινό είναι ανύπαρκτο, με την έννοια ότι δεν ξέρει τι θέλει. 
Δεν ξέρει τι ζητάει. 
Οπότε, τι να του δώσεις;
Η δουλειά μας είναι μια δουλειά αμφοτερόπλευρη: αν δεν σου δώσει ο θεατής δεν του δίνεις, κι αν του δώσεις, σου δίνει. 
Λοιπόν, αν δεν υπάρχει αυτό το "παιχνίδι", θέατρο δεν στήνεται στα πόδια του. 
Συνηθίζω πάντα να λέω, ότι το κάθε κοινό είναι άξιο του ηθοποιού του και ο κάθε ηθοποιός άξιος του κοινού του. 
Ο διάλογος, δηλαδή, είναι άξιος των ανθρώπων που τον κάνουνε. 
Όσο αυτοί θέλουν να κάνουν διάλογο μεταξύ τους, θα γίνεται. 
Όταν δεν θέλουν ή δεν μπορούν ή δεν ξέρουν τι θα πει διάλογος, τότε δεν μπορούν, δεν κάνουν, και δεν ξέρουν.
Πώς καταλήξατε σε αυτόν τον τρόπο θεατρικής δουλειάς; 
Μα αυτό σπούδασα. Δεν κατέληξα, δεν παιδεύτηκα ανάμεσα σε διάφορες μεθόδους και διάλεξα αυτήν. Αυτό το θέατρο έμαθα. Είμαι παλιός ηθοποιός, κάνω κοντά 60 χρόνια θέατρο.
Σπουδάσατε στη Δραματική Σχολή του Χρήστου Βαχλιώτη… 
Ναι, αυτό το θέατρο μάθαμε, αυτό το θέατρο κάναμε, αυτό το θέατρο υπηρετήσαμε. 
Και δε νομίζω ότι υπήρχε, τότε, άλλο θέατρο. 
Υπήρχε το θέατρο της αλήθειας. Το θέατρο που ο ηθοποιός έπρεπε να υποδυθεί ένα ρόλο. 
Το να «υποδυθεί» είχε άλλη ερμηνεία τότε, από ό,τι έχει σήμερα. 
Το θέατρο είναι μία πράξη σωτήρια για μας. 
Με το θάνατο τα βάζουμε, με τον άνθρωπο τα βάζουμε, με την ύπαρξη τα βάζουμε. 
Με τον εαυτό μας τα βάζουμε. 
Αναμετριόμαστε, θέλω να πω.
Δεν είναι εύκολα πράγματα αυτά…
Όχι. Μα, είναι πολύ δύσκολη η δουλειά στο θέατρο. 
Μη κοιτάτε που οι μισοί Έλληνες είναι ηθοποιοί και οι άλλοι μισοί είναι συγγραφείς. 
Δυστυχώς έχει εξελιχθεί έτσι το πράγμα. 
Στην πραγματικότητα είναι μια πολύ δύσκολη δουλειά, μα πάρα πολύ δύσκολη δουλειά. 
Δυστυχώς όμως έχει γίνει ευτελέστατη, μπορεί να την κάνει ο καθένας, να δηλώσει ηθοποιός, να δηλώσει σκηνοθέτης, να δηλώσει θεατρώνης. 
Εντάξει. 
Το κακό είναι να δηλώνει και θεατράνθρωπος.
Εσείς, ως ηθοποιός και σκηνοθέτης, τόσα χρόνια, έχετε καταθέσει τεράστιο έργο μέσα και από το θέατρο Στοά, έχετε πάρει πολλά βραβεία και έχετε καταθέσει την ψυχή σας, όχι μόνο ως ηθοποιός αλλά και ως συγγραφέας και ως δάσκαλος του θεάτρου. 
Θα θέλατε να μας πείτε πως φτάσατε ως εδώ;  
Είναι μεγάλη κουβέντα. 
Πώς έφτασα; 
Ξέρω ‘γω; Ξεκίνησα, δούλεψα, σπούδασα, διάβασα, μελέτησα, αγωνίστηκα. Δεν φτάνει κανείς στο σημείο που είναι, διά μιας… 
Ούτε αυτό μπορεί να το περιγράψεις μέσα σε μία ώρα αφήγησης.
Είναι αυτό που λέω για τον Μάρκο. 
Η ζωή του ολόκληρη γράφτηκε μέσα σε 300 σελίδες βιβλίου. 
Όμως 6 μήνες κάθισε η Αγγελική μαζί του και μιλάγανε. 
Ξεκινούσανε κάθε πρωί, πίνανε καφεδάκι και τα λέγανε, για να γραφτεί. 
Κι εμείς έπρεπε να αποδώσουμε αυτές τις 300 σελίδες, μέσα σε 20-25 σελίδες. 
Δεν γίνεται. 
Αυτό που είδατε στην παράσταση, είναι ένα μέρος της ζωής του Μάρκου. 
Τα σημαντικότερα, ίσως, στοιχεία, ή τουλάχιστον αυτά που σκιαγραφούν έναν άνθρωπο, ένα χαρακτήρα, μία πορεία. 
Η ζωή του κάθε ανθρώπου είναι σύνθετη.
Πώς είναι να έχετε ένα θέατρο στην Ελλάδα της κρίσης; 
Δύσκολα. Πάντα δύσκολα ήτανε. 
Όταν θέλεις να κάνεις ένα αληθινό θέατρο, η πορεία είναι δύσκολη, δεν είναι εύκολη. Λοιπόν, περάσαμε αυτά τα 47 χρόνια μέσα στη Στοά, και άλλα 10 χρόνια εκτός Στοάς, πάρα πολύ δύσκολα! 
Οι επιλογές δυσκολεύουν την πορεία, και δυσκολεύουν τη ζωή σου. 
Έκαστος «εφ’ ω ετάχθη».
Είχατε δηλαδή πάντα κρίση. Δεν την ανακαλύψατε τα τελευταία χρόνια.  
Το ποιοτικό θέατρο είχε, έχει, και θα έχει πάντα κρίση. Δεν είναι από τις επιλογές του κοινού. 
Το ευρύ κοινό θέλει να χαχανίσει, θέλει να διασκεδάσει, θέλει να σαχλαμαρίσει, να χαβαλεδιάσει.
Δηλαδή, είναι αυτό που λέγατε πριν για τις επιλογές; Πόσο δύσκολο είναι να είναι κανείς συνεπής με τις επιλογές του; Βλέπουμε και στην παράσταση πόσα πέρασε ο Μάρκος Βαμβακάρης, για να μείνει συνεπής με αυτές. 
Μα, αυτό χαρακτηρίζει τη ζωή του ανθρώπου, η συνέπεια απέναντι στις επιλογές του και τις αξίες του.
Αν ρωτήσουμε πολλούς σύγχρονους καλλιτέχνες για τον Βαμβακάρη, προφανώς θα μιλήσουν με τα καλύτερα λόγια, αλλά πού βρίσκονται οι επιλογές του Βαμβακάρη μέσα στις δικές τους; 
Η άποψή τους και η στάση τους απέναντι στον Βαμβακάρη, είναι μάλλον αυτή που φαίνεται σε κάποιες διασκευές των ρεμπέτικων τραγουδιών, που είναι πολύ της μόδας τα τελευταία χρόνια. 
Αυτό δεν είναι απλώς ύβρις. 
Είναι αμάθεια. 
Μια άγνοια. 
Είναι προσβολή στο έργο του άλλου.
Για παράδειγμα, η «Φραγκοσυριανή» -λέω και το πιο απλό και το πιο αθώο τραγούδι του Μάρκου- δεν είναι τραγουδάκι που μπορείς να το κάνεις rap. 
Πόσο μάλλον το «Αργοσβήνεις μόνη», ή το «Τα δυο σου χέρια πήρανε, βεργούλες και με δείρανε». 
Δεν μπορείς να πάρεις αυτά τα τραγούδια και να τα εκμοντερνίσεις.
Γιατί, κατ’ αρχήν, τι θα πει εκμοντερνίζω; 
Δηλαδή, να πιάσω τον Βαν Γκόγκ και να τον ζωγραφίσω αλλιώς; 
Κάν’ το! 
Αν μπορείς, κάν’ το! 
Δεν μπορείς! 
Τι θα κάνεις; 
Θα αλλάξεις τα χρώματα; 
Θα αλλάξεις τα πρόσωπα; 
Πώς μπορείς λοιπόν, να παίρνεις τη μουσική κάποιου και  να της φοράς από κάτω μια μουσική τέκνο, ας πούμε, ή χιπ χοπ, ή δεν ξέρω τι; 
Με ποιο θράσος το κάνεις αυτό;
Βέβαια, έχει την εξήγησή του, ότι δεν έχεις φαντασία, δεν έχεις έμπνευση, δεν δημιουργείς, κι έτσι γραπώνεσαι από το έργο ενός άλλου, το κακοποιείς και υπάρχεις και συ.  
Είναι το ίδιο που γίνεται με τις Αρχαίες Τραγωδίες. 
Διασκευάζεται πλέον ο Ευριπίδης. 
Αλλάζουν τα λόγια στον Ευριπίδη. 
Αυτό δεν λέγεται απλώς ύβρις. 
Είναι αμάθεια, είναι άγνοια, είναι αμορφωσιά. Δεν έχει όνομα αυτό.
Δηλαδή είναι σαν να θέλουν να πάρουν ατόφιο αυτό που τους έχουν δώσει οι προηγούμενοι, χωρίς όμως να το μεταμορφώνουν σε κάτι άλλο, να το ανανοηματοδοτούν, ώστε να βγει κάτι δικό τους; 
Δεν έχουν να πουν κάτι δικό τους. 
Αν είχαν να πουν κάτι δικό τους θα το λέγανε. 
Επειδή δεν έχουν να πουν κάτι δικό τους, παίρνουν το έργο κάποιου, το λένε όπως θέλουν με τα δικά τους τα λόγια. 
Και κάπως έτσι παίρνουν το έργο του Ευριπίδη και του αλλάζουν το φινάλε. 
Τι να πεις; 
Πώς να το χαρακτηρίσεις αυτό; 
Να το αναλύσεις; 
Δεν αναλύεται.
Από την άλλη, υπάρχει η άποψη, ότι τραγούδια που δεν ακούγονται, τουλάχιστον τα μαθαίνει η νεολαία με αυτόν τον τρόπο. 
Αυτοί που το λένε αυτό, πέφτουν στην ίδια παγίδα. 
Αν ζούσατε στο χωριό και βλέπατε Σαίξπηρ από ερασιτεχνικό θίασο, θα είχατε μία άποψη για τον Σαίξπηρ, όποια έχει και ο συγκεκριμένος ερασιτεχνικός θίασος, με τις δυνατότητες που διαθέτει. 
Και πιθανόν, να μισούσατε τον Σαίξπηρ.
Λοιπόν, όποιος θέλει να ακούσει τα τραγούδια του Βαμβακάρη, παντού υπάρχουν.
Και σε κάποια πανεπιστήμια του εξωτερικού διδάσκουν το ρεμπέτικο τραγούδι, ως το μοναδικό βιωματικό τραγούδι στον κόσμο, και για τους στίχους και για τη μουσική του. 
Μα αυτή η αυτοβιογραφία του Μάρκου, ξεκίνησε από τον άντρα της Βέλλου – Κάιλ, ο οποίος έκανε μελέγη για πανεπιστήμιο της Αμερικής, πάνω στο ρεμπέτικο τραγούδι. Έτσι ήρθαν στην Ελλάδα για να του ζητήσουνε να πάει στην Αμερική να κάνει κάποιες διαλέξεις, αλλά δεν μπορούσε ο Μάρκος γιατί δεν του επιτρεπότανε η έξοδος από τη χώρα, λόγω χασισιού. 
Αυτό ήταν το έναυσμα για την αυτοβιογραφία του. Έτσι ξεκίνησαν και την έγραψαν. 
Άλλο αν ο Μάρκος είχε ξεκινήσει από πριν και έγραφε την αυτοβιογραφία του σε ένα τετράδιο. 
Άλλο αυτό.
Τι θα λέγατε στους νέους καλλιτέχνες και σ' εκείνους που ασχολούνται με τη μουσική αλλά και με το θέατρο; 
Στα νέα παιδιά που ασχολούνται με την Τέχνη, γενικά; 
Αν δεν έχεις να πεις κάτι, να σιωπάς. 
Αν έχεις να πεις, να ξέρεις ότι έχεις μεγάλη ευθύνη, γιατί ο κόσμος δίνει μεγάλη εμπιστοσύνη στον άνθρωπο που έχει μια δημοσιότητα και μπορεί και δημοσιοποιεί την άποψή του. 
Να ξέρεις, λοιπόν, ότι αυτό είναι πάρα πολύ επικίνδυνο, γιατί μπορείς να τον πάρεις και στο λαιμό σου. Να τον πάρεις στο λαιμό σου και να τον καταστρέψεις! 
Και να τον καταστρέψεις, και κυριολεκτικά, και μεταφορικά! 
Τίποτα. Να μιλάς, μόνο όταν έχεις να πεις κάτι. 
Αυτό έχω να πω, εγώ. 
Αλλιώς, να το κλείνεις.
Θα επιμείνω και θα σας κάνω πάλι την πρώτη ερώτηση. Πώς, λοιπόν, αποφασίσατε σήμερα να «μιλήσετε» με αυτό το έργο; 
Αυτό το λέει, το μότο που έχουμε ως Θέατρο Στοά, και βρίσκεται πίσω από το πρόγραμμα της παράστασης. 
Η απάντηση είναι αυτή:
 "Κάνουμε θέατρο για να δώσουμε λύση στα προβλήματά μας. 
Να απαλλαγούμε από τα φαντάσματα που μας περιτριγυρίζουν, να βγούμε από το βούρκο της καθημερινότητας, να γλιτώσουμε από το ψέμα, την υποκρισία και την απάτη του «πολιτισμού». 
Το θέατρο για μας δεν είναι πρόσχημα, είναι τρόπος ζωής".
~~~~~~~~~~~~~~
διαβάστε περισσότερα στην πηγή του άρθρου:tvxs.gr

Μην κλαίτε για μένα baby-boomers

Μόνο που πια εμπεδώσαμε πως δεν υπάρχει τίποτε στη ζωή που να είναι τζάμπα, κι ό,τι δεν το πληρώνει η μια γενιά θα το πληρώσει με τόκο η άλλη.

Η πρώτη μεταπολεμική γενιά στη Δύση, γνωστή και ως γενιά baby-boom, από το γεγονός της έκρηξης των γεννήσεων αμέσως μετά το τέλος του πολέμου, φεύγει σιγά σιγά από το προσκήνιο, αφήνοντας ανάμεικτα συναισθήματα.
Οι γερασμένοι ροκ αστέρες των συγκροτημάτων της δεκαετίας του '60, που επιχειρούν να ξαναζωντανέψουν τον θρύλο τους συνιστούν τα τελευταία, θλιβερά, για την προσωπική μου αισθητική, απομεινάρια μιας θορυβώδους και λαμπρής εποχής.

Πρόκειται, πραγματικά, για μια αξιοσημείωτη γενιά.
Αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα της ειρήνης, της ευημερίας και της δημοκρατίας τριάντα περίπου συνεχόμενων χρόνων, η γενιά αυτή πέτυχε να αναπτυχθεί βιολογικά και πνευματικά όσο καμία άλλη στην ιστορία του δυτικού κόσμου.
Το προσδόκιμο όριο ζωής εκτινάχθηκε προς τα πάνω.
Η εκπαίδευση, και ιδιαίτερα η ανώτατη εκπαίδευση, επεκτάθηκε εντυπωσιακά. Ποτέ άλλοτε δεν μορφώθηκαν τόσο πολύ, τόσοι πολλοί άνθρωποι.
Η βιομηχανία προσέφερε σειρά εντυπωσιακών προϊόντων και δυνατοτήτων και η τεχνολογική εξέλιξη υπήρξε εκπληκτική.
Αν πρέπει να χρησιμοποιήσω μια εικόνα για να δείξω όλα αυτά είναι αυτή του αστροναύτη Νηλ Αρμστρογκ να περπατά στο φεγγάρι και την ανθρωπότητα να κρατάει την ανάσα της.

Ο μεταπολεμικός δυτικός κόσμος είναι επίσης συνυφασμένος με τη διεύρυνση των ατομικών και συλλογικών δικαιωμάτων, το ρίζωμα φιλελεύθερων αξιών και την υποχώρηση των παραδοσιακών πλαισίων διαβίωσης.
Τα δικαιώματα που οι γυναίκες κατέκτησαν μέσα στις δυτικές κοινωνίες αποτελούν την πιο σημαντική απόδειξη αυτής της φιλελεύθερης άνθησης.

Η πρώτη μεταπολεμική γενιά άλλαξε την οπτική μας για πολλά, που μέχρι τότε θεωρούνταν δεδομένα: τις σχέσεις των δύο φύλων, τη σχέση του ανθρώπου με το σώμα του και αργότερα με το περιβάλλον.
Άλλαξε η ματιά μας για τα όρια της τέχνης και της έκφρασης, καθώς συνέβησαν σπουδαίες αλλαγές στο πεδίο της κουλτούρας και της δημιουργίας.

Κάποια στιγμή τη δεκαετία του '60 και '70 οι baby-boomers μεγάλωσαν, τελείωσαν τις σπουδές τους, βρήκαν δουλειά, απέκτησαν δύναμη.
Λιγότερο από φαντασία, όπως έλεγε το γνωστό σύνθημα, η παρουσία τους στην εξουσία χαρακτηρίστηκε από εγωισμό και βουλιμία.
Η γενιά αυτή αξιοποίησε τη μόρφωσή και τις ικανότητές της, προκειμένου να αντλήσει πόρους για να συντηρήσει και να επαυξήσει την ευημερία της.
Αύξησε υπέρμετρα τις δημόσιες δαπάνες, επεκτείνοντας τη θέση της μέσα στο Δημόσιο.
Επέκτεινε τις κοινωνικές παροχές, μερικές από τις οποίες όμως θα έπρεπε να αποκαλούνται κοινωνικές πολυτέλειες.
Με τα λεφτά των φορολογουμένων επιδότησε απίθανες σπατάλες.
Έδωσε «μπόνους» στο εαυτό της για να αυτό-επιβραβευτεί όταν κάνει καλά τη δουλειά της ή κι όταν τα κάνει θάλασσα όπως στα στελέχη των τραπεζών·
και επειδή δεν ήθελε και να δουλεύει και για μια ζωή, όπως συνήθιζαν να το κάνουν παλαιότερα οι γονείς της, φρόντισε να βρει αναρίθμητες ρυθμίσεις, προκειμένου να συνταξιοδοτηθεί νωρίς για να αποσυρθεί μελλοντικά σε ζεστά κλίματα.
Εντέλει η γενιά baby-boom όχι μόνο αξιοποίησε προς όφελός της τους υπάρχοντες πόρους αλλά εντελώς επιπόλαια και εγωκεντρικά συμπεριφερόμενη, «καταχράστηκε» και αυτούς που άνηκαν στις επόμενες γενιές.
Οι τελευταίες πληρώνουν σήμερα τη νύφη βλέποντας τα ποσοστά ανεργίας να αυξάνονται και τη μελλοντική σύνταξή τους να κάνει φτερά.
Κι όλα αυτά γιατί μια άλλη γενιά θέλησε να το γλεντήσει.

Τώρα στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ βλέπουμε τις συνέπειες αυτού του γλεντιού.
Ο πονοκέφαλος ονομάζεται τραπεζική κρίση και υπερδανεισμός.
Πέρα από τις τεχνικές αναλύσεις, η βάση του προβλήματος μπορεί να αποτυπωθεί με δύο λέξεις:Υβρις και Νέμεσις.
Η αλόγιστη επέκταση των δημοσίων και ιδιωτικών δαπανών προκειμένου να στηριχθεί μια διαβίωση που σε άλλες περιοχές του πλανήτη δεν υπάρχει ούτε ως όνειρο οδήγησε την ανεπτυγμένη Δύση στα σημερινά προβλήματα.
Μην αυταπατώμεθα, πουθενά αλλού πέρα από τη Δύση και ποτέ άλλοτε όσο στις μέρες μας δεν σπαταλήθηκαν τόσα χρήματα στην επιδίωξη μιας υπερκαταναλωτικής ευημερίας.
Ποτέ αλλού δεν πετάχτηκε τόσο πολύ δημόσιο χρήμα για να διαμορφωθεί μια κοινωνική συναίνεση σπατάλης.

Σήμερα, οι baby-boomers θρηνούν για τις ζημίες που προκλήθηκαν και προτείνουν διάφορες λύσεις που δεν πηγαίνουν όλες προς την ίδια κατεύθυνση. Σε αρκετούς, πάντως, εμπεδώνεται η πεποίθηση πως δεν είναι δυνατόν να ζει μια κοινωνία διαρκώς μέσα στη σπατάλη και τον υπερδανεισμό·
πως απαιτείται μια πραγματική αίσθηση για τα όρια της διαβίωσής μας και η εγωκεντρική συμπεριφορά δεν μπορεί να είναι το πρότυπό μας.
Δυστυχώς, είναι αυτονόητο, τουλάχιστον για μένα, πως οι αμέσως επόμενες γενιές στη Δύση θα φτωχύνουν ή θα έχουν μικρότερες δυνατότητες ευημερίας παρά τις πολλαπλές δυνατότητες που παρέχουν σήμερα οι νέες τεχνολογίες. Κρίμα!

Οι baby-boomers υπήρξαν η πιο τυχερή, και γιατί όχι, η πιο κακομαθημένη γενιά του δυτικού κόσμου.
Γουστάρω ελεύθερη και πλούσια ζωή, έλεγε ο στίχος του Διονύση Σαββόπουλου, αποτυπώνοντας με ακρίβεια τις επιθυμίες μιας ολόκληρης γενιάς. Μόνο που πια εμπεδώσαμε πως δεν υπάρχει τίποτε στη ζωή που να είναι τζάμπα, κι ό,τι δεν το πληρώνει η μια γενιά θα το πληρώσει με τόκο η άλλη.
~~~~~~~~~~~~
ένα αξιοσημείωτο άρθρο Νίκο Μαραντζίδη* που δημοσιεύτηκε στην καθημερινή στις 07.10.2012
* Ο κ. Νίκος Μαραντζίδης είναι αναπληρωτής καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και επισκέπτης καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Καρόλου (Πράγα) και στο Πανεπιστήμιο της Βαρσοβίας.
πηγή του άρθρου:kathimerini.gr