Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2018

Οι «έξυπνες» οθόνες πηγές δυστυχίας για τους εφήβους

Η σχέση των εφήβων με τις οθόνες αποδεικνύεται προβληματική αν δεν γίνεται με λελογισμένο τρόπο

Πάντως οι ειδικοί αναφέρουν πώς ούτε η πλήρης αποχή από τις οθόνες φέρνει την ευτυχία
Όσο περισσότερο χρόνο περνάει μπροστά σε μία οθόνη ένας έφηβος τόσο λιγότερο ευτυχισμένος είναι, σύμφωνα με μία νέα αμερικανική έρευνα.
Τα μάτια των νέων που είναι κολλημένα συνέχεια στην οθόνη είναι σαφώς πιο δυστυχισμένα, λένε οι αμερικανοί ψυχολόγοι, ωστόσο ούτε η πλήρης αποχή από τις οθόνες φέρνει την ευτυχία.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι πιο ευτυχισμένοι έφηβοι είναι όσοι χρησιμοποιούν τα ψηφιακά μέσα σχεδόν μία ώρα την ημέρα.
Μετά τη μία ώρα χρήσης, όμως, αργά αλλά σταθερά, αυξάνεται η έλλειψη πραγματικής ικανοποίησης.

Οι ερευνητές των πανεπιστημίων του Σαν Ντιέγκο και της Τζόρτζια, με επικεφαλής την καθηγήτρια ψυχολογίας Τζιν Τουέντζ του πρώτου, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό ψυχολογίας «Emotion», ανέλυσαν στοιχεία για περισσότερους ένα εκατομμύριο εφήβους, συσχετίζοντας τις απαντήσεις τους σχετικά με το πόσο χρόνο ασχολούνται με το κινητό, την ταμπλέτα ή τον υπολογιστή τους, με το πόσο ευτυχισμένοι νιώθουν και πόσες πραγματικές -όχι online- επαφές έχουν.

Η ανάλυση έδειξε ότι, κατά μέσο όρο, οι νέοι που αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στις συσκευές τους με οθόνη, για να πλοηγηθούν στο διαδίκτυο, να ανταλλάξουν μηνύματα, να μπουν στα κοινωνικά δίκτυα, όπως στο Facebook ή να παίξουν βιντεοπαιγνίδια, νιώθουν λιγότερο ευτυχισμένοι, σε σχέση με όσους συνομηλίκους τους περνάνε περισσότερο χρόνο κάνοντας άλλα πράγματα, όπως αθλητικές δραστηριότητες, ανάγνωση βιβλίων και περιοδικών, βόλτες με φίλους κ.ά.

Τα νέα ευρήματα συνάδουν με προηγούμενες μελέτες που έχουν, επίσης, δείξει ότι η συχνή χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και γενικότερα των οθονών αυξάνει την πιθανότητα εμφάνισης ψυχολογικών προβλημάτων.

«Το κλειδί για τη χρήση των ψηφιακών μέσων είναι η περιορισμένη χρήση τους» δήλωσε η κ. Τουέντζ και πρόσθεσε ότι στόχο πρέπει να αποτελεί ο περιορισμός της χρήσης τους το πολύ στις δύο ώρες ημερησίως.
Αντίθετα, όπως είπε, «πρέπει να αυξηθεί ο χρόνος που αφιερώνει ένας έφηβος στους φίλους του πρόσωπο με πρόσωπο και στον αθλητισμό, δύο δραστηριότητες που εγγυημένα συνδέονται με μεγαλύτερη ευτυχία».

Οι αμερικανοί ψυχολόγοι επισήμαναν ότι η μεγαλύτερη αλλαγή που έχει συμβεί στη ζωή των εφήβων μετά το 2012 είναι η αύξηση του χρόνου που σπαταλούν στα διάφορα ψηφιακά μέσα με οθόνη, ιδίως στο έξυπνο κινητό τους (smartphone), έναν πολύτιμο χρόνο που αποσπούν από τον ύπνο, τις φιλίες τους και την άσκησή τους.

«Η έλευση του έξυπνου κινητού τηλεφώνου αποτελεί την πιο εύλογη εξήγηση για την ξαφνική μείωση στην ψυχική υγεία των εφήβων» εκτίμησε η κ. Τουέντζ.
πηγή του άρθρου:tovima.gr

τροφή και υγεία-ρεβίθια και ταχίνι τα δυό βασικά συστατικά του hummus

η τροφή μας,η υγεία μας και hummus 

alhams - الحمّص στα αραβικά σημαίνει ρεβίθια και από αυτή τη λεξούλα εδώ,και αυτό που αντιπροσωπεύει,έχουμε το περίφημο χούμους!!!
και τα συστατικά του χούμους είναι τα ρεβίθια-alhams- και το ταχίνι-btahina-δυό συστατικά που δεν μπορούν να αντικατασταθούν!
ρεβίθια και ταχίνι- حمّص بطحينة -και αφού πολτοποιήσουμε τα ρεβίθια και τα αναμείξουμε με το ταχίνι έχουμε τη βάση για το χούμους!!!
στη συνέχεια προσθέτουμε
λάδι,
χυμό λεμονιού,
πολτοποιημένο σκόρδο και βέβαια μπαχαρικά
όπως
κύμινο και
πάπρικα και έτοιμο το χούμους μας!!!
και η θρεπτική αξία του περικλείει όλο το μεγαλείο των ρεβιθιών και του ταχινιού,αλλά
και του λαδιού,
και του λεμονιού και των μπαχαρικών!!!
και ας δούμε τα συστατικά του  hummus με τη σειρά:
1) ένα μεγάλο φλιτζάνι του τσαγιού βρασμένα ρεβίθια
2) πέντε κουταλιές ταχίνι
3) δυό σκελίδες σκόρδο,πολτοποιημένες
4) το χυμό ενός λεμονιού
5) μισό φλιτζάνι νερό,ή λίγο από το ζωμό από τα βρασμένα ρεβίθια*
6) λάδι όσο μας πάρει
7) αλάτι-όσο μας αρέσει
8) μία κουταλιά περίπου κύμινο
9) μία πρέζα πάπρικα ή και μέχρι μισό κουταλάκια αν μας αρέσει να "ακούγεται" πιό πολύ!!!
# την ποσότητα του λεμονιού,του λαδιού και του σκόρδου τα προσθέτουμε σταδιακά και δοκιμάζοντας ώστε να έχουμε το αποτέλεσμα που μας αρέσει!!!δεν φοβόμαστε το λάδι και το λεμόνι,πρέπει να είναι μπόλικα,αλλά πολύ καλά ανακατεμένα!!!
και ξεκινάμε...
-με το βράσιμο των ρεβιθιών με τον γνωστό τρόπο,προσοχή δεν τα παραβράζουμε,θέλουμε λίγο να κρατάνε!!!
και τα στραγγίζουμε!!!
μόλις κρυώσουν λίγο τα βάζουμε στο μπλέντερ και τα κάνουμε πουρέ,
προσθέτουμε το ταχίνι,ανακατεύουμε να ομογενοποιηθούν τα δυό βασικά υλικά μας και
συνεχίζουμε με
το σκόρδο,
το λεμόνι,
το λάδι,
το αλάτι,τα οποία  προσθέτουμε σταδιακά δοκιμάζοντας ταυτόχρονα,ώστε να έχουμε το αποτέλεσμα που μας αρέσει!!!
συνεχίζουμε με το κάρυ και
την πάπρικα -πάπρικα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε όποιας βαθμίδας θέλουμε,από γλυκιά μέχρι άκρως καυτερή,αλλά πολύ καλής ποιότητας για να μην αλλοιώσει την γεύση του hummus μας!!!
*αν δούμε πως η πυκνότητα του hummus μας,είναι πολύ σφιχτή προσθέτουμε λίγο νεράκι ή το ζωμό από τα βρασμένα ρεβίθια συνεχίζοντας να ανακατεύουμε μέχρι το επιθυμητό απτέλεσμα!!!
          αυτό ήταν!!!-έτοιμο το hummus μας,το οποίο μπορεί να συνοδεύσει διάφορα πιάτα λαχανικών ή σαν κυρίως γεύμα συνοδευόμενο με μιά απλή καροτοσαλάτα ή παντζαροσαλάτα ή με ότι άλλο μας αρέσει!!!
και ας δούμε τι χαρίζει μια μερίδα hummus στον οργανισμό μας:
πρώτα από όλα
ενέργεια και
μετά:
πρωτεΐνες-υψηλής μορφής
πολυακόρεστα λιπαρά οξέα
υδατάνθρακες
φυτικές ίνες
τις περίφημες βιταμίνες του συμπλέγματος Β:
θειαμίνη -Β1
ριβοφλαβίνη Β2
νιασίνη Β3
παντοθενικό οξύ Β5
βιταμίνη Β6
φυλλικό οξύ Β9
βιταμίνη A
βιταμίνη C
βιταμίνη D
βασικά ιχνοστοιχεία όπως
ασβέστιο
σίδηρος
μαγνήσιο
μαγγάνιο
φωσφόρος
ψευδάργυρος
νάτριο
κάλιο
και όλα σε υψηλές ποσότητες!!!
οι θερμίδες που μας δίνει μιά μερίδα hummus είναι πολύ λίγες περίπου 65 με 70!!!
~~~~~~~~~~~~~~~
-τι λέτε; δεν αξίζει τον κόπο αυτό το εύκολο φαγητό με ένα όσπριο,το οποίο έχει μαζεμένη τόση δύναμη;
ας το έχουμε,λοιπόν,πιό συχνά στο τραπέζι μας!!!
και μην ξεχνάμε πως
- τα ρεβίθια και το ταχίνι είναι ιδανική τροφή για τα παιδιά μας!!!
-έχει αποδειχθεί πως άτομα που στην διατροφή τους έχουν ενταγμένα τα ρεβίθια,το ταχίνι και κατ'επέκταση το hummus έχουν υψηλότερο δείκτη υγιεινής διατροφής!
- επίσης έρευνες υποδεικνύουν ότι τα ρεβίθια και το hummus μπορούν να διαδραματίσουν ωφέλιμο ρόλο στη διαχείριση του βάρους και στη ρύθμιση της γλυκόζης και της ινσουλίνης, καθώς και να έχουν θετική επίδραση σε ορισμένους δείκτες καρδιαγγειακής νόσου!

~~~~~~~~~~~~
πηγή του άρθρου:https://botanologia.gr/choymoys-revithia-kai-tachini-ta-dyo-vasika-systatika-toy-hummus/
~~~~~~~~~~~~
photo:en.wikipedia.org

Επιστήμονες απέδειξαν ότι η κλασική μουσική κατοικεί έναν ξεχωριστό χώρο, απρόσιτο από τον άνθρωπο

"Ένα μουσικό έργο είναι μια μυστηριώδης οντότητα της οποίας η ουσία ξεφεύγει εντελώς από τις αισθήσεις μας"

Φυσικοί που συνδέονται με το CERN δημοσίευσαν μια έρευνα πριν κάποιους μήνες, αποκαλύπτοντας ότι η κλασική μουσική υπάρχει σε ένα πεδίο της πραγματικότητας εντελώς απομακρυσμένο από τον τετραδιάστατο χωροχρόνο που κατοικεί ο άνθρωπος.
Οι επιστήμονες έκαναν μια έρευνα ρουτίνας για πεμπτοδιαστασιακή δραστηριότητα χρησιμοποιώντας τον Μεγάλο Επιταχυντή Αδρονίων, τον τεράστιο επιταχυντή σωματιδίων που έγινε πασίγνωστος με την απόδειξη της ύπαρξης του Σωματιδίου Χιγκς, όταν έπεσαν πάνω σε ολόκληρο το corpus της Δυτικής Κλασικής μουσικής, από τις ψαλμωδίες του 9ου αιώνα μέχρι τον Nico Muhly, Αμερικανός συνθέτης και ενορχηστρωτής σύγχρονης κλασικής μουσικής.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση τα αναρίθμητα έργα που φτιάχνουν αυτό το σώμα ρεπερτορίων υπάρχουν σε ένα συνεχές που εδρεύει πέρα από τα όρια της ανθρώπινης αντίληψης.
"Η κλασική μουσική υπερβαίνει τόσο τη γραμμική, την προς τα εμπρός ροή του χρόνου όσο και τον ευκλείδειο χώρο που έχουμε συνηθίσει να αντιλαμβανόμαστε", δήλωσε ο Rolf-Dieter Heuer, γενικός διευθυντής του CERN.
"Ένα μουσικό έργο αποτελεί μια μυστηριώδη οντότητα που η ουσία της διαφεύγει εντελώς από τις αισθήσεις μας."
Οι φυσικοί ισχυρίζονται ότι κάθε συναυλία ή ηχογράφηση κλασικής μουσικής αποτελεί ένα είδος ηχητικού ολογράμματος που προβάλλεται μέσα στην καθημερινή μας πραγματικότητα μέσα από το πραγματικό μουσικό έργο, που δονείται αέναα σε ένα αιθέριο μέσον που αιωρείται μέσα μας και γύρω μας κάθε στιγμή.
"Σκεφτείτε την 5η Συμφωνία του Μπετόβεν. 
Βεβαίως, μπορεί να έχετε δει την παρτιτούρα ή να έχετε ακούσει την μία ή την άλλη ορχήστρα να την παίζουν. 
Αλλά την έχετε ποτέ συναντήσει στην καθαρή της μορφή;", ρωτάει ο Heuer. 
"Όταν φεύγετε από ένα μουσείο γνωρίζετε ότι οι πίνακες βρίσκονται ακόμα εκεί. 
Αλλά που πηγαίνει η Πέμπτη του Μπετόβεν όταν δεν είστε τριγύρω; 
Τώρα γνωρίζουμε."
Παρότι οι επιστήμονες έχουν μετρήσει την πυκνότητα και το φορτίο της κλασικής μουσικής και έχουν εντοπίσει τη θέση της στο σύμπαν, ο ρόλος της σε αυτό δεν έχει εξηγηθεί ακόμα.
Κάποιοι αστροφυσικοί υποθέτουν ότι ο κλασικός Κανόνας μπορεί να είναι αυτό που αποκαλούμε "σκοτεινή ύλη", που θεωρείται ότι αποτελεί το 95% όλης της ύλης στο σύμπαν.
Άλλοι δεν είναι και τόσο σίγουροι.
"Η κλασική μουσική υπάρχει σε μια διάσταση απροσπέλαστη από τα ανθρώπινα όντα, έτσι μπορεί ποτέ να μην την αντιληφθούμε πλήρως", δήλωσε ο θεωρητικός φυσικός Leonard Susskind από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ.
"Είναι πολύ ενδιαφέρον που η επιστήμη απέδειξε επιτέλους ότι η κλασική μουσική κατοικεί έναν ανεξάρτητο, αυτόνομο χώρο, αποκομμένο από την επίγεια εμπειρία μας", συνέχισε, "αλλά το ερώτημα παραμένει:  "Αλλά το ερώτημα παραμένει, τι δουλειά έχει η κλασική μουσική στο σύμπαν μας;"

το άρθρο είδα στα:
healthnbeautyarticles.blogspot.gr
notanothermusichistorycliche.blogspot.gr
ntina

Στις δέκα δημοφιλέστερες λέξεις της Αμερικής ο γύρος

Πως η ονομασία του ελληνικού εδέσματος μπήκε στο top 10 του αμερικανικού λεξικού «Merriam-Webster»

 Οι μηχανισμοί της λεξικογραφίας, τα μέσα και η πολιτική

Philosophy, democracy, metaphysics, anatomy, euphemism, geography, economy, mathematics, astronomy…
Στο λεξιλόγιο της αγγλικής γλώσσας είναι πολλές οι λέξεις ελληνικής προέλευσης, πράγμα που επισημαίνουμε με περηφάνια σε κάθε ευκαιρία, είτε επειδή είναι μεγάλος ο αριθμός τους είτε επειδή είναι μεγάλο το σημασιολογικό βάρος τους.
Λέξεις πολυσύλλαβες, εκφράζουν συνήθως αφηρημένες έννοιες που αποτελούν οικουμενικές αξίες, ονοματίζουν επιστημονικά πεδία, περιγράφουν όρους. Ανάμεσα στη φιλοσοφία, στη δημοκρατία και στη μεταφυσική, στην οικονομία και στα μαθηματικά βρήκε εφέτος τη θέση της μια λέξη μικρή και όχι τόσο περισπούδαστη: ο γύρος, ο οποίος συγκαταλέγεται στις «Λέξεις της Χρονιάς» για το 2017 του αμερικανικού λεξικού «Merriam-Webster».

Το λεξικό «Merriam-Webster», το οποίο κυκλοφορεί από το 1828, στην online εκδοχή του δίνει στους χρήστες του Διαδικτύου δωρεάν πρόσβαση στο περιεχόμενό του.
Από τη στατιστική επεξεργασία των επισκέψεων στην ιστοσελίδα του καταλήγει στο τέλος κάθε χρονιάς σε έναν κατάλογο με τις «Λέξεις της Χρονιάς».
Το 2017 ανάμεσα στις λέξεις complicit (συνεργός), dotard (γεροξεκούτης), empathy (κατανόηση, συμπόνια), federalism (φεντεραλισμός), feminism (φεμινισμός), gaffe (γκάφα), hurricane (τυφώνας), recuse (εξαιρούμαι) και syzygy (συζυγία) βρέθηκε και η λέξη gyros (γύρος).

Μάρτυρες των εξελίξεων
Οι χρήστες αναζητούν τη σημασία μιας λέξης όταν αυτή αναφέρεται στον δημόσιο διάλογο και προβληματίζονται για το περιεχόμενό της.
Οι «Λέξεις της Χρονιάς» είναι συνήθως μάρτυρες των πολιτικών και κοινωνικών εξελίξεων, αλλά όχι πάντα, λένε οι επιμελητές του λεξικού.
Ο γύρος συζητήθηκε πολύ όταν ο Τζίμι Φάλον, παρουσιαστής της δημοφιλούς βραδινής εκπομπής «The Tonight Show with Jimmy Fallon», γύρισε ένα σχετικό κωμικό βίντεο με τον τραγουδοποιό της κάντρι μουσικής Λιουκ Μπράιαν.
Οι δυο τους σταμάτησαν να αγοράσουν φαγητό σε μια καντίνα στη Νέα Υόρκη, αλλά ο Μπράιαν δεν ήξερε πώς να προφέρει τον γύρο που λαχταρούσε να παραγγείλει.
Ο προβληματισμός του έδωσε αφορμή για τη σύνθεση ενός κάντρι τραγουδιού
Είμαι ένα καλό παιδί από την Τζόρτζια
ξέρω πολλά κι είμαι το καμάρι του πατέρα μου
αλλά δεν ξέρω πώς να προφέρω αυτό το φαγητό
εκείνο με την πίτα, το κρέας, την ντομάτα, το κρεμμύδι και το γιαούρτι
τζέι-ρο, γίι-ρο ή τζίι-ρο το λένε;.
Το βίντεο με τους δυο τους και το τραγούδι, με τον τίτλο «I Don't Know How to Pronounce Gyro», διαδόθηκε γρήγορα στο Διαδίκτυο κάνοντας τον γύρο να εκτιναχθεί στις αναζητήσεις του «Merriam-Webster» τον Μάρτιο.

Πώς προφέρεται τελικά στα αγγλικά ο γύρος;
Εξαρτάται σε τι αναφέρεστε, εξηγούν οι επιμελητές του λεξικού.
Αν αναφέρεστε στη συντομευμένη μορφή της λέξης gyroscope (γυροσκόπιο), τότε θα τον προφέρετε τζάι-ρο.
Αν αναφέρεστε στο δημοφιλές έδεσμα της ελληνικής κουζίνας, τείνει πλέον να προφέρεται σύμφωνα με φωνητικούς κανόνες επηρεασμένους από την ελληνική προφορά, γίι-ρο (YEE-roh) ή τζίι-ρο (ZHIHR-oh).
Μαζί με την προφορά το λεξικό δίνει την ετυμολογία της λέξης από το ελληνιστικό γύρος (κύκλος) και αναλυτικά το περιεχόμενο μιας πίτας με γύρο.

Ο φεμινισμός στο προσκήνιο
«Κορυφαία Λέξη της Χρονιάς» αναδείχθηκε η λέξη feminism (φεμινισμός), η οποία ήταν στο προσκήνιο σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς, από τις διαδηλώσεις γυναικών ενάντια στον μισογυνισμό του Ντόναλντ Τραμπ στην Ουάσιγκτον και σε άλλες πόλεις τον Ιανουάριο του 2017 ως την εκστρατεία του #MeToo και τις καταγγελίες για τη σεξουαλική κακοποίηση στο Χόλιγουντ στα τέλη της χρονιάς.

Από τις υπόλοιπες λέξεις, η λέξη complicit αναφέρθηκε σε ζητήματα που αφορούν την κυβέρνηση Τραμπ, την αποπομπή τού επικεφαλής του FBI Τζέιμς Κόμι, τη ρωσική ανάμειξη στην προεκλογική εκστρατεία στις ΗΠΑ και τον ρόλο που έπαιξε στις επαφές με τους Ρώσους ο γαμπρός τού Τραμπ, Τζάρεντ Κούσνερ.
«Είστε συνεργός;» ρώτησαν τη σύζυγό του Ιβάνκα Τραμπ σε τηλεοπτική εκπομπή.
«Δεν γνωρίζω τι σημαίνει συνεργός» απάντησε εκείνη και η λέξη γνώρισε έξαρση αναζητήσεων στο λεξικό.

Με τη σκληρότητα και τον ρατσισμό της πολιτικής Τραμπ σχετίζεται και η δεύτερη ελληνικής καταγωγής λέξη της λίστας.
Οταν ο ιρανός σκηνοθέτης Ασγκάρ Φαραντί, ο οποίος τιμήθηκε με το Οσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας για την ταινία του «Ο εμποράκος», αρνήθηκε να ταξιδέψει στις ΗΠΑ για να παραλάβει το Οσκαρ διαμαρτυρόμενος για το διάταγμα απαγόρευσης εισόδου στις ΗΠΑ μεταναστών από επτά μουσουλμανικές χώρες, έκανε λόγο για «κατανόηση και συμπόνια μεταξύ μας, γιατί αυτό είναι που χρειαζόμαστε σήμερα».

Το ρήμα recuse συζητήθηκε σε σχέση με την αντίπαλο του Τραμπ, Χίλαρι Κλίντον, όταν ο γενικός εισαγγελέας Τζεφ Σέσιονς ανακοίνωσε ότι θα ζητήσει να εξαιρεθεί από τη δικαστική έρευνα για τη Χίλαρι Κλίντον διότι είχε κάνει έντονα επικριτικά σχόλια γι' αυτή στη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας της, πράγμα που μπορεί να δημιουργούσε ενδοιασμούς για την αμεροληψία του.

«Σε ό,τι αφορά την ιατρική περίθαλψη, οι ΗΠΑ έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο πολιτικές: σοσιαλισμός ή φεντεραλισμός» αναφέρθηκε στη συζήτηση για την υγεία στο Κογκρέσο, στέλνοντας τους Αμερικανούς να αναζητήσουν του περιεχόμενο του όρου του φεντεραλισμός.

Η γκάφα και ο γεροξεκούτης
Η λέξη hurricane (τυφώνας) αναζητείται συχνά κάθε φορά που κάποιος τυφώνας, η «Ιρμα», ο «Χάρβεϊ» ή η «Μαρία», πλήττει τα νησιά και τις ακτές των ΗΠΑ, ενώ τον αστρονομικό όρο syzygy (συζυγία), ακόμη μία ελληνικής καταγωγής λέξη, αναζήτησαν οι χρήστες με αφορμή την έκλειψη Ηλίου στις 21 Αυγούστου 2017, ενώ τη λέξη dotard, μια παλιομοδίτικη λέξη, σημειώνουν οι επιμελητές του λεξικού, τη θυμήθηκαν όταν τον Σεπτέμβριο ο βορειοκορεάτης πρόεδρος Κιμ Γιονγκ Ουν αποκάλεσε τον Ντόναλντ Τραμπ «διανοητικά διαταραγμένο γεροξεκούτη».

Μετά την γκάφα στην τελετή απονομής των βραβείων Οσκαρ τον Φεβρουάριο του 2017, όταν ανακοινώθηκε ότι το βραβείο καλύτερης ταινίας απονέμεται στην ταινία «La La Land» για να ανακοινωθεί λίγα λεπτά αργότερα ότι είχε γίνει λάθος, ενώ οι συντελεστές της ταινίας βρίσκονταν ήδη στη σκηνή για να παραλάβουν το βραβείο, η λέξη gaffe (γκάφα) πύκνωσε στις αναζητήσεις στο «Merriam-Webster».

Οι λέξεις δείχνουν τι σκεφτόμαστε, υπογραμμίζουν οι συντάκτες και οι επιμελητές του λεξικού, και η λίστα με τις «Λέξεις της Χρονιάς» για το 2017 είναι μια επισκόπηση της πολιτικής ζωής στις ΗΠΑ σε μια δεδομένη χρονική στιγμή, των κοινωνικών προβληματισμών, των επιστημονικών αναζητήσεων και των πολιτιστικών γεγονότων.
Δεν μπορεί να μην αναρωτηθεί κανείς, διαβάζοντάς την, ποια θα μπορούσε να είναι η αντίστοιχη ακτινογραφία της ελληνικής ζωής του 2017 αν είχαμε τα αντίστοιχα λεξικογραφικά εργαλεία να καταγράψουμε τι απασχόλησε τους Έλληνες τη χρονιά που πέρασε, μια σφυγμομέτρηση ίσως πιο αντιπροσωπευτική από τις επικεντρωμένες δημοσκοπήσεις.
πηγή του άρθρου:tovima.gr
~~~~~~~~~~~~
galatsinews:togalatsi.blogspot.gr

Πλανήτης-9: Ένας κόσμος που δεν θα έπρεπε να υπάρχει

 η παρουσία του πλανήτη-9 παραμένει λίγο μυστήριο.

«Τα στοιχεία δείχνουν την ύπαρξη του πλανήτη-9, αλλά δεν μπορούμε για ορισμένα να εξηγήσουμε πώς προήλθαν»

Νωρίτερα αυτή τη χρονιά οι επιστήμονες παρουσίασαν στοιχεία για τον πλανήτη-9, έναν πλανήτη με μάζα συγκρίσιμη με αυτή του Ποσειδώνα, ο οποίος κινείται σε ελλειπτική τροχιά δέκα φορές μακρύτερα από τον Ήλιο από ότι ο Πλούτων.
Από τότε οι θεωρητικοί προβληματίζονται σχετικά με το πώς αυτός ο πλανήτης θα μπορούσε να καταλήξει σε μια τέτοια απομακρυσμένη τροχιά.
Μια νέα μελέτη από το Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics (CfA), που δημοσιεύθηκε στο Astrophysical Journal Letters, εξετάζει ένα αριθμό σεναρίων και διαπιστώνει ότι πολλά από αυτά έχουν χαμηλές πιθανότητες.
Επομένως η παρουσία του πλανήτη-9 παραμένει λίγο μυστήριο.
«Τα στοιχεία δείχνουν την ύπαρξη του πλανήτη-9, αλλά δεν μπορούμε για ορισμένα να εξηγήσουμε πώς προήλθαν», δηλώθηκε από τον επικεφαλής συγγραφέα της μελέτης.

Ο πλανήτης-9 περιφέρεται γύρω από τον Ήλιο μας σε αποστάσεις περίπου 400 έως 1500 αστρονομικές μονάδες [egno: μια αστρονομική μονάδα (A.U.) είναι η μέση απόσταση της Γης από τον Ήλιο, ισοδύναμη με 149.597.870.700 μέτρα ακριβώς.
Ας σημειωθεί ότι η πρώτη μέτρηση της απόστασης αυτής έγινε από τον Ερατοσθένη – περίπου το 200 π.Χ. – ο οποίος εκτίμησε την απόσταση από τον Ήλιο στα 804 εκατομμύρια στάδια, δηλαδή περίπου 150 εκατομμύρια χιλιόμετρα, τιμή πολύ κοντά στην πραγματική].
Αυτή η απόσταση τοποθετεί τον πλανήτη-9 πολύ μακριά από όλους τους άλλους πλανήτες στο ηλιακό μας σύστημα.
Το ερώτημα που προκύπτει είναι:
Διαμορφώθηκε εκεί ή διαμορφώθηκε κάπου αλλού και εγκαταστάθηκε στην ασυνήθιστη τροχιά του αργότερα;

Οι συγγραφείς της μελέτης -Gongjie Li αστρονόμος στο CfA και Fred Adams από το Πανεπιστήμιο του Michigan- πραγματοποίησαν εκατομμύρια προσομοιώσεις προκειμένου να εξετάσουν τρεις δυνατότητες:
Η πρώτη και πιο πιθανή εμπλέκει ένα διερχόμενο άστρο που τράβηξε τον πλανήτη-9 προς τα έξω. Μια τέτοια αλληλεπίδραση θα μπορούσε όχι μόνο να σπρώξει τον πλανήτη σε μια ευρύτερη τροχιά, αλλά και να κάνει επίσης την τροχιά του ελλειπτική.
Και καθώς ο Ήλιος διαμορφώθηκε σε ένα σμήνος άστρων με διάφορους γείτονες, τέτοιες αστρικές συναντήσεις ήταν περισσότερο κοινές στο πρώιμο ηλιακό μας σύστημα.
Ωστόσο, ένα άστρο-«εισβολέας» είναι πιο πιθανό να τράβηξε τον πλανήτη-9 τελείως μακριά και να τον έβγαζε από το ηλιακό σύστημα.
Οι Li και Adams βρήκαν μόνο ένα 10% πιθανότητα, στην καλύτερη περίπτωση, του πλανήτη-9 να καταλήγει στην τρέχουσα τροχιά του.

Ο αστρονόμος του CfA, Scott Kenyon, θεωρεί πως έχει τη λύση για τη δυσκολία αυτή.
Σε δυο εργασίες που υποβλήθηκαν στο περιοδικό Astrophysical Journal οι συγγραφείς -Scott Kenyon και Benjamin Bromley από το Πανεπιστήμιο της Utah- χρησιμοποίησαν προσομοιώσεις σε υπολογιστές και κατασκεύασαν αξιόπιστα σενάρια για τη διαμόρφωση του πλανήτη-9 σε μια ευρεία τροχιά.
Η απλούστερη λύση που προτείνεται είναι ότι ο πλανήτης-9 σχηματίστηκε πολύ πιο κοντά στον Ήλιο και μετά αλληλεπίδρασε με τους άλλους αέριους γίγαντες, ιδιαίτερα το Δία και τον Κρόνο.
Μια σειρά από βαρυτικά λακτίσματα τότε θα μπορούσαν να έχουν σπρώξει τον πλανήτη σταδιακά σε μια μεγαλύτερη και πιο ελλειπτική τροχιά.
Η έξοδος από το ηλιακό σύστημα θα μπορούσε να αποφευχθεί από αλληλεπιδράσεις με τον δίσκο αερίων του ηλιακού συστήματος.

Τελικά, οι Li και Adams διερεύνησαν και δυο πιο «άγριες» δυνατότητες:
Ότι ο πλανήτης-9 είναι ένας εξωπλανήτης -ένας πλανήτης που περιφέρεται γύρω από ένα άστρο άλλο από τον Ήλιο μας- που «συνελήφθη» από ένα διερχόμενο αστρικό σύστημα ή είναι ένας ελεύθερα περιφερόμενος πλανήτης που «συνελήφθη» όταν παρασύρθηκε κοντά από το ηλιακό μας σύστημα. Ωστόσο, οι ερευνητές συμπεραίνουν ότι οι ευκαιρίες για καθένα από τα σενάρια αυτά είναι λιγότερο από 2%.

το άρθρου δημοσιεύτηκε στις 07/05/2016 στο:
physics4u.gr
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
galatsinews:togalatsi.blogspot.gr

ηλεκτρική κιθάρα σε 11 διαστάσεις


Rock guitar in 11 dimensions

αλήθεια τι προκαλεί τους ήχους της ηλεκτρικής κιθάρας

– Τι προκαλεί τον επαναστατικό ήχο της ηλεκτρικής κιθάρας;
– Μπορεί η ηλεκτρική κιθάρα να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε τη φύση της ύλης;
Ο Mark Lewney, νικητής του πρώτου βρετανικού διαγωνισμού Famelab, εξηγεί τη φυσική του ροκ με μελωδίες που ξεκινούν από τον Vivaldi και καταλήγουν στους AC/DC, αποκαλύπτει τα μυστικά του βιολιού Stradivarius και μας δείχνει πώς οι δονήσεις των χορδών της ηλεκτρικής κιθάρας απαντούν ερωτήματα για την προέλευση του σύμπαντος.
Στη συναρπαστική αυτή διάλεξη, ο φυσικός Dr. Lewney εξηγεί τη φυσική των δονήσεων με ένα αεροβόλο μπαζούκα, ένα μαστίγιο και φυσικά την ηλεκτρική του κιθάρα!
Παίζοντας γνωστά ροκ τραγούδια πολύ δυνατά εφαρμόζει τη θεωρία των ταλαντευόμενων χορδών στα σωματίδια που μας αποτελούν.
Με γοητευτικές επιστημονικές ιστορίες και animations, ο Mark θα βάλει το μυαλό μας να αναλογιστεί έναν κόσμο 4, 5 μέχρι και 11 διαστάσεων!
~~~~~~~~~~~~~~~~~
Παρακολουθείστε τη διάλεξη πατώντας στο: www.blod.gr
Διαβάστε επίσης: Η φυσική πίσω από τον ήχο της ηλεκτρικής κιθάρας
το άρθρο δημοσιεύτηκε στις 26/04/2016 στο:physicsgg.me
~~~~~~~~~~~~~~~
galatsinews:togalatsi.blogspot.gr

«Όταν ανοίγεις τα πόδια σου για να πάρεις έναν ρόλο, είναι μάλλον αργά για να βρεις το δίκιο σου»

Για τα σκάνδαλα σεξουαλικής παρενόχλησης που πλήττουν τον Harvey Weinstein και τον Γούντι Άλεν στο Χόλιγουντ μίλησε στον Guardian η Αυστραλιανή φεμινίστρια Germaine Greer
«Όταν ανοίγεις τα πόδια σου για να πάρεις έναν ρόλο, είναι μάλλον αργά για να βρεις το δίκιο σου».

Τη δική της εκδοχή στα σκάνδαλα σεξουαλικής παρενόχλησης που ταλανίζουν το Χόλιγουντ έδωσε στον Guardian και σε ένα αυστραλιανό μέσο η Αυστραλιανή φεμινίστρια Ζερμέν Γκρηρ, η οποία μάλιστα εξήγησε ότι ήθελε τις γυναίκες να είναι περισσότερο άμεσες και να αντιδρούν αυτόματα όταν  παραβιάζονται τα δικαιώματά τους.
Επιπλέον, εξέφρασε τη δυσαρέσκειά της διότι το κίνημα διαμαρτυρίας για τα θύματα σεξουαλικής παρενόχλησης που τρέχει στα social media ως #Me too δεν έχει καθόλου λάβει υπόψη του τα ανώνυμα θύματα, ενώ διευκρίνισε ότι, από την εμπειρία της, το μείζον πρόβλημα στις παρενοχλήσεις είναι η απουσία ισχυρού θεσμικού πλαισίου, που να κατοχυρώνει πραγματικά μια γυναίκα που θα προσφύγει στην αστυνομία, για παράδειγμα, για να καταγγείλει μια εις βάρος της παρόμοια συμπεριφορά.
Τις περισσότερες φορές, δηλώνει, οι αστυνομικές αρχές, κοιτάνε και ξανακοιτάνε μια υπόθεση και δεν μπορούν να στοιχειοθετήσουν καν μια ολοκληρωμένη καταγγελία, γιατί ακριβώς το πλαίσιο δεν είναι ξεκάθαρο.
«Τις παλιές εποχές, υπήρχαν ταινίες, όπως οι κομεντί Carry On, που ένας άνδρας μπορεί να σαχλοκοίταζε μια γυναίκα, αλλά οι γυναίκες τον έβαζαν αυτόματα στο περιθώριο και του έβγαζαν και τίτλο: "βλαξ"».
Αναφερόμενη στις καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση που πλήττουν, μεταξύ άλλων, τον Γούντι Άλεν και τον Χάρβεϊ Γουάινστάιν δήλωσε στη Sydney Morning Herald: 
«Αυτό βέβαια που κάνει τα πράγματα διαφορετικά σε αυτές τις περιπτώσεις είναι η οικονομική εξουσία, αλλά όταν ανοίγεις τα πόδια σου για να πάρεις έναν ρόλο, πολύ φοβάμαι ότι είναι πια πολύ αργά για να παραπονεθείς γι' αυτό» .
Συγκεκριμένα για τον Γούντι Άλεν σχολίασε:
«Μα αυτά δεν έγιναν πριν από είκοσι χρόνια;
Και θέλετε να πάψει να κάνει ταινίες τώρα;».
Για να καταλήξει:
«Αυτή θα ήταν μια καλή ιδέα, μιας και η αλήθεια είναι ότι δεν είναι πια πολύ καλός σ’ αυτό» αποδεικνύοντας ότι πολλές φορές καμία καταγγελία δεν μπορεί να καταφέρει όσα μια ισχυρή γυναίκα με τις λέξεις.
~~~~~~~~~~~~
πηγή του άρθρου:enallaktikos.gr

Δευτέρα 29-01-2018, καλημέρα με μιά φωτογραφία

επειδή μου αρέσουν τα εκλεκτά εδέσμτα - χειμωνιάτικος μουσακάς με κρέμα μετσοβόνε

Φωτογραφία: ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Προετοιμασία: περίπου 1½ ώρα, Ψήσιμο: 40΄ - 45΄
Μπορεί να είναι χρονοβόρο και μπελαλίδικο, όμως η νοστιμιά του θα μας αποζημιώσει.
Αν δεν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε την επικάλυψη γιαουρτιού - αυγού, φτιάχνουμε την μπεσαμέλ της συνταγής για το παστίτσιο, μόνο που θα χρησιμοποιήσουμε μετσοβόνε αντί για κάποιο άλλο τυρί.

Υλικά (για 1 ταψί διαμέτρου 30 - 32 εκ.)
Για τα λαχανικά
1 μέτρια σελινόριζα, καθαρισμένη και κομμένη σε φέτες πάχους 1/2 εκ.
2 μεγάλες πατάτες, κατά προτίμηση βιολογικές, καθαρισμένες και κομμένες σε φέτες πάχους 1/2 εκ.
άφθονο ελαιόλαδο, για το τηγάνισμα

Για τον κιμά
600 γρ. κιμάς χοιρινός (αν δεν μας αρέσει, βάζουμε μοσχαρίσιο)
2 φύλλα δάφνης
5 κόκκοι μπαχαριού
αλάτι, φρεσκοτριμμένο πιπέρι
1 ξερό κρεμμύδι, σε μικρά καρέ
2 μέτρια πράσα, ψιλοκομμένα
70 ml ελαιόλαδο
100 ml λευκό ξηρό κρασί
100 ml χυμός πορτοκαλιού
2 κουτ. γλυκού κόλιανδρος, κοπανισμένος στο γουδί
1 κουτ. γλυκού πάπρικα, καπνιστή ή γλυκιά

Για την κρέμα με μετσοβόνε
1 κιλό γιαούρτι στραγγιστό
4 αυγά, κατά προτίμηση βιολογικά
150 γρ. μετσοβόνε, τριμμένο
1 κουτ. γλυκού σουμάκι (μπαχαρικό με υπόξινη γεύση, που θα βρούμε στα μπαχαράδικα και σε ορισμένα παντοπωλεία) ή πάπρικα
αλάτι, φρεσκοτριμμένο πιπέρι
1/2 κουτ. γλυκού μαυροκούκι (ή απλό σουσάμι), για την επιφάνεια

Διαδικασία
Κρέμα μετσοβόνε: Σε ένα μπολ βάζουμε το γιαούρτι, τα αυγά, το μετσοβόνε, το σουμάκι, αλάτι και πιπέρι και τα ανακατεύουμε καλά με ένα σύρμα. Σκεπάζουμε το μπολ και το βάζουμε στο ψυγείο.
Το γιαούρτι, που από το χτύπημα θα έχει ρευστοποιηθεί, θα ξανασφίξει κάπως.

Κιμάς: Καβουρδίζουμε τον κιμά καταπώς περιγράφουμε στις σελίδες 53 - 54, φροντίζοντας στο μέσον της διαδικασίας να βάλουμε τις δάφνες και τα μπαχάρια.
Μόλις αρχίσει να «αρπάζει» ο κιμάς, ρίχνουμε το λάδι και αλατοπίπερο και σοτάρουμε για 2 - 3 λεπτά.
Προσθέτουμε το κρεμμύδι και τα πράσα και σοτάρουμε για 3 - 4 λεπτά. Σβήνουμε με το κρασί, μαγειρεύουμε για 2 λεπτά, μέχρι να εξατμιστεί το αλκοόλ, και ρίχνουμε το χυμό πορτοκαλιού και 200 ml νερό.

Μόλις κοχλάσει το υγρό, χαμηλώνουμε τη φωτιά στο μέτριο, σκεπάζουμε την κατσαρόλα και μαγειρεύουμε για περίπου 20 λεπτά ή μέχρι ο κιμάς να μαλακώσει και να πιει τα περισσότερα υγρά του.
Προσθέτουμε τον κόλιανδρο και την πάπρικα και μαγειρεύουμε για άλλα 5 λεπτά, με ξεσκέπαστο σκεύος.
Αποσύρουμε από τη φωτιά, πετάμε τις δάφνες και τα μπαχάρια και αφήνουμε κατά μέρος.

Λαχανικά: Σε ένα μεγάλο αντικολλητικό τηγάνι ρίχνουμε 1 εκ. από τον πυθμένα ελαιόλαδο και το ζεσταίνουμε σε μέτρια φωτιά.
Τηγανίζουμε τις φέτες της σελινόριζας, σε δόσεις λίγων κομματιών, για 2 λεπτά από κάθε πλευρά, μέχρι να μαλακώσουν ελαφρώς και να αποκτήσουν ανοιχτό καστανό χρώμα (δεν ροδίζουν).
Στραγγίζουμε κάθε δόση σε απορροφητικό χαρτί κουζίνας.
Με τον ίδιο τρόπο και σε μέτρια φωτιά τηγανίζουμε και τις φέτες πατάτας, για 2 λεπτά από κάθε πλευρά, μέχρι απλώς να χρυσίσουν.

Ψήσιμο: Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 170° C.
Λαδώνουμε ελαφρώς ένα στρογγυλό βαθύ ταψί με διάμετρο 30 - 32 εκ. (ή ένα ορθογώνιο ταψί με διαστάσεις περίπου 20 x 30 εκ.).
Καλύπτουμε τον πυθμένα του ταψιού εναλλάξ με φέτες σελινόριζας και πατάτας, με τρόπο που ίσα να καλύπτει η μία φέτα την άλλη.
Από πάνω αδειάζουμε τον κιμά, με όσα υγρά έχει, και τον απλώνουμε ομοιόμορφα με ένα κουτάλι.

Βγάζουμε την κρέμα μετσοβόνε από το ψυγείο και τη ρίχνουμε στον κιμά, με κουταλιές που τις απλώνουμε προσεκτικά με μια φαρδιά σπάτουλα.
Προσοχή: δεν αδειάζουμε όλη την κρέμα μεμιάς στο ταψί, γιατί, καθώς είναι κρύα και σφικτή, όταν επιχειρήσουμε να την απλώσουμε, θα παρασύρει τον κιμά από κάτω της.

Σκορπίζουμε πάνω στην κρέμα το μαυροκούκι (ή το απλό σουσάμι) και βάζουμε το ταψί στο φούρνο.
Ψήνουμε το μουσακά για περίπου 40 λεπτά, μέχρι η επιφάνειά του να αποκτήσει μια σκούρα καφετιά κρούστα.

Σβήνουμε το φούρνο, στερεώνουμε την πόρτα του μισάνοιχτη με μια διπλωμένη πετσέτα κουζίνας και αφήνουμε το μουσακά μέσα στο φούρνο για 30 λεπτά, μέχρι να «ξεκουραστεί».
Τον σερβίρουμε ζεστό ή χλιαρό.

Τι πίνουμε
Σελινόριζα, πατάτες, καπνιστό τυρί και μπεσαμέλ γιαουρτιού υποχρεώνουν και τον κιμά να ακολουθήσει σε μια λευκή βαρελάτη επιλογή ενός πλούσιου Chardonnay.
~~~~~~~~~~~~~~
πηγή:kathimerini.gr

H ρωμαλέα γεύση ενός φτωχικού κολατσιού

Food styling Καρολίνα Δωρίτη Φωτογραφία Άκης Ορφανίδης

Συμπυκνωμένη γεύση μεσογειακού καλοκαιριού σε έναν κατακόκκινο, πικάντικο πολτό.


Ένας μπακάλης κόβει ένα τετράγωνο κομμάτι λαδόκολλας και βάζει επάνω μια γενναία ποσότητα ντοματοπελτέ.
Έπειτα, κλείνει το ντενεκεδένιο κουτί του πελτέ, το βάζει δίπλα στο βαρελάκι με τον ταραμά, μπροστά από το τσουβαλάκι με τα χύμα φασόλια.
Διπλώνει τη λαδόκολλα, ζυγίζει και δίνει το πακετάκι στο μικρό αγόρι που περιμένει την παραγγελία του.
Ο μικρός βάζει τα ρέστα στις τσέπες του κοντού παντελονιού του και πηγαίνει τρέχοντας προς το σπίτι.
Θα ήθελε να καθυστερήσει για λίγο στην αλάνα, αλλά όχι, δεν είναι ώρα για παιχνίδι.
Θα πάει πρώτα στο σπίτι.
Η μάνα του θα ρίξει μια κουταλιά ντοματοπελτέ διαλυμένη σε μισό ποτήρι νερό στο φαγητό που μαγειρεύεται στην κατσαρόλα.
Μάλλον πατάτες γιαχνί είναι.
Ή μπορεί και φασολάδα.
Έπειτα θα κόψει μια χοντρή φέτα ψωμί, θα την ραντίσει με λίγο λάδι, θα την αλείψει με ντοματοπελτέ και θα του την δώσει.
Χορτάτος και ευχαριστημένος θα τρέξει στην αλάνα.
Γυρίζοντας στο σπίτι θα δει τον πατέρα του να ετοιμάζει τον μεζέ για το τσίπουρο:
ελιές, αγγουράκι με χοντρό αλάτι και μερικές μπουκιές ψωμί με πελτέ και ρίγανη.
Η μητέρα του θα βάλει τον πελτέ που περίσσεψε σε φλιτζάνι και θα ρίξει στην επιφάνεια λίγο λάδι για να συντηρηθεί.
Από το ραδιόφωνο ακούγεται κάποιο τραγούδι της εποχής.
Ο πελτές της ντομάτας, σπιτικός ή του μπακάλη, έβαψε με κόκκινο χρώμα τα πιάτα της ελληνικής Cucina Povera.
Πρόκειται για ένα εμβληματικό προϊόν, φθηνό, που γινόταν με τις υπερώριμες και σε περίσσια ντομάτες που υπήρχαν πάντα σε αφθονία στο τέλος του θέρους. Οι πιο εύποροι προτιμούσαν την κονσέρβα με τις ολόκληρες ντομάτες, ένα σύμβολο προόδου και ευμάρειας...
Ο λαϊκός πελτές παραμερίστηκε σταδιακά.
Όμως τα τελευταία χρόνια βρήκε και πάλι θέση στην κουζίνα μας.
Για του λόγου το αληθές,
ανακατέψτε 4 κ.σ. φέτα μαλακή, 
2 κ.σ.έ.π. ελαιόλαδο, 
1 κ.σ. πελτέ ντομάτας και
αρτύστε με κόκκινο καυτερό πιπέρι.
Εξαιρετικός μεζές για τσίπουρο!
Ή ανακατέψτε τον
με λάδι,
θυμάρι ή
βασιλικό ή
ρίγανη φρέσκια ή
αποξηραμένη και
λίγο σκόρδο
για να πάρετε ένα εξαιρετικό άλειμμα.
~~~~~~~~~~~
πηγή του άρθρθυ:tovima.gr
~~~~~~~~~~~
galatsinews:togalatsi.blogspot.gr

το γλυκό μας για σήμερα-Cheesecake πορτοκάλι

Cheesecake πορτοκάλι.

Ένα γλύκισμα ιδανικό για επιδόρπιο μετά από ένα χορταστικό γεύμα ή δείπνο, ανάλαφρο και γευστικότατο που τρώγεται όλο το χρόνο αρκεί να χρησιμοποιούμε φρούτα της εποχής.

Υλικά συνταγής
Για τη βάση:
200 γρ. μπισκότα Digestive
6 κ.σ. (80 γρ.) βούτυρο λιωμένο
2 πορτοκαλιών το ξύσμα
Για τη γέμιση:
900 γρ. μαλακό τυρί κρέμα
250 γρ. τυρί Μασκαρπόνε
2 πορτοκαλιών το ξύσμα
10 κ.σ. ζάχαρη ψιλή κρυσταλλική
2 κ.σ. μέλι
5 αυγά
1 κ.γ. εκχύλισμα βανίλιας
Για γαρνίρισμα:
φέτες πορτοκαλιού καθαρισμένες από τη “μεμβράνη” τους
Εκτέλεση συνταγής
Προθερμαίνετε το φούρνο στους 150 βαθμούς.
Παίρνετε ένα ταψί/φόρμα με αποσπώμενη βάση 26 εκ. και το στρώνετε με χαρτί ψησίματος.
Για τη βάση:
Θρυμματίζετε σε μπλέντερ τα μπισκότα σχεδόν σε σκόνη, προσθέτετε το λιωμένο βούτυρο και τι ξύσμα πορτοκαλιού και τα αναμιγνύετε, χτυπώντας ή ανακατεύοντας μέχρι να ενσωματωθούν καλά και έχετε ένα μείγμα σαν βρεγμένη άμμο.
Ρίχνετε το μείγμα στη βάση του ταψιού και τα απλώνετε ομοιόμορφα πιέζοντάς τα ελαφρώς με την ανάποδη ενός κουταλιού.
Για τη γέμιση:
Σε ένα μπλέντερ (ή δυνατό μίξερ) ρίχνετε το μαλακό τυρί κρέμα, το τυρί μασκαρπόνε, το ξύσμα πορτοκαλιού, το εκχύλισμα βανίλιας, το μέλι και τη ζάχαρη και τα χτυπάτε μέχρι να ενσωματωθούν καλά τα υλικά.
Προσθέτετε σταδιακά, ένα τη φορά, τα αυγά χτυπώντας μετά από κάθε προσθήκη ώστε να ενσωματώνονται πλήρως.
Ρίχνετε το μείγμα γέμισης μέσα στο ταψί/φόρμα πάνω από τη μπισκοτένια βάση, ισιώνετε την επιφάνειά του και το ψήνετε στο προθερμασμένο φούρνο για 45-50 λ ή μέχρι να σταθεροποιηθεί το μείγμα.
Το βγάζετε από το φούρνο “περνάτε” ένα μαχαίρι περιμετρικά του γλυκού, ανάμεσα στο ταψί και το cheesecake και το αφήνετε σε θερμοκρασία δωματίου μέχρι να κρυώσει τελείως.
Μετά το σκεπάζετε με πλαστική μεμβράνη και το βάζετε στο ψυγείο για 8-10 ώρες.
Για γαρνίρισμα:
Ξεφορμάρετε το γλυκό σας και το μεταφέρετε σε πιατέλα σερβιρίσματος.
Παίρνετε ένα πορτοκάλι, χωρίζετε τις φέτες του και με ένα κοφτερό μαχαίρι αφαιρείτε προσεκτικά τα λευκά τμήματα φλούδας που χωρίζουν τις φέτες μεταξύ τους,  τις μεμβράνες και τυχόν κουκούτσια από κάθε φέτα.
Αφήνετε τις ξεφλουδισμένες φέτες σε χαρτί κουζίνας να απορροφηθεί ο πολύς χυμός τους και στη συνέχεια γαρνίρετε το cheesecake και σερβίρετε.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
πηγή άρθρου:sintayes.gr
homecookingadventure.com
taneatisgaleras.blogspot.gr
~~~~~~~~~~~~~~~~~
galatsinews:togalatsi.blogspot.gr

σαλάτα για σήμερα-μια υπέροχη σαλάτα με μήλα και καρότα

καρότα και μήλα-μιά πανεύκολη,πάνγευστη και υγιεινότατη σαλάτα

η σαλάτα μας είναι για τέσσερα άτομα
και
θα χρειαστούμε
- δυό κούπες καρότα, τριμμένα στο χοντρό του τρίφτη
- ένα κόκκινο μήλο, τριμμένο στο χοντρό του τρίφτη
- ένα πράσινο μήλο, τριμμένο στο χοντρό του τρίφτη
- μισή κούπα μαϊντανό, ψιλοκομμένο
- μιά κουταλιά της σούπας ηλιόσπορους
- μιά χουφτίτσα ψιλοκομμένα καρύδια
- χυμό λεμονιού,όσο προτιμάμε
- λάδι όσο προτιμάμε
- μισό κουταλάκι μέλι
- αλάτι,όσο προτιμάμε
- μισό κουταλάκι κουρκούμι
και
αφού πλύνομε και τρίψουμε τα καρότα μας και τα μήλα,τα ρίχνουμε σε βαθιά σαλατιέρα μαζί με το λεμόνι και ανακατεύουμε!
προσθέτουμε τον ψιλοκομμένο μαϊντανό μαζί με όλα τα υπόλοιπα υλικά μας και ανακατεύουμε πολύ-πολύ καλά να ομογενοποιηθούν μεταξύ τους όλα μας τα υλικά!
αυτό ήταν!!!
μιά πανεύκολη,πάνγευστη και υγιεινότατη σαλάτα που μπορεί να συνοδέψει πολλά από τα γεύματά μας!!!
ntina panagiotou
πηγή του άρθρου:taneatisgaleras.blogspot.gr
~~~~~~~~~~~~~~~
galatsinews:togalatsi.blogspot.gr

Ντάνιελ Ντέι Λιούις: Ο ηθοποιός θρύλος

Ντάνιελ Ντέι Λιούις, ίσως ο κορυφαίος ηθοποιός στον πλανήτη και δεν δείχνει διατεθειμένος να ανοίξει συζήτηση μαζί τους.

Αυτή θα είναι η 7η επίσκεψη του στην Ελλάδα. Πέρασαν 29 χρόνια από την πρώτη φορά που βρέθηκε στην Αθήνα και όπως φαίνεται την θεωρεί το ... γούρι του, αφού την επισκέπτεται πάντα όταν είναι υποψήφιος για Όσκαρ.
Αν κάποιος δει τον τρόπο με τον οποίο ζει πάντως ο γνωστός ηθοποιός, θα καταλάβει πως η επιθυμία του να βρίσκεται εδώ είναι πραγματικά τιμητική.
Στις επισκέψεις του στην Αμερική, αρκετοί τον έχουν δει κατά καιρούς να κάθεται ολομόναχος στο μπαρ του ξενοδοχείου, με μία Guinness στο χέρι, την οποία έχει παραγγείλει με μια ελαφριά ιρλανδική προφορά.
Κρατάει χαμηλά το κεφάλι, θέλοντας να αποφύγει την επαφή με τους άλλους θαμώνες.
Κάποιοι τον αναγνωρίζουν, αλλά σπάνια τον πλησιάζουν.
Είναι ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις, ίσως ο κορυφαίος ηθοποιός στον πλανήτη και δεν δείχνει διατεθειμένος να ανοίξει συζήτηση μαζί τους.
Η απομόνωση είναι κάτι που αναζητά.
Για περισσότερα από 20 χρόνια ο γεννημένος στο Λονδίνο ηθοποιός, έχει σχεδόν «κλειδωθεί» σε ένα απομακρυσμένο κτήμα 50 στρεμμάτων στα βουνά του Wicklow.
Η λάμψη του Χόλιγουντ δεν τον αντιπροσωπεύει.
Γι' αυτό άλλωστε και δεν εμφανίζεται σε ταινίες όσο συχνά θα ήθελαν οι θαυμαστές του να το κάνει-μια ταινία ανά πέντε χρόνια.
Γι' αυτό άλλωστε και μόλις στα 60 του χρόνια ανακοίνωσε πως η ταινία «Αόρατη Κλωστή» -Phandom Thread-στην οποία πρωταγωνιστεί, θα είναι και η τελευταία του.
Η καριέρα του θα μπορούσε να περιλαμβάνει πολλές περισσότερες ταινίες από αυτές στις οποίες είχαμε την τύχη να τον απολαύσουμε.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως έχει τρία Όσκαρ, τα περισσότερα από κάθε άλλον ηθοποιό.
Δεν είναι επίσης τυχαίο πως ο κριτικός κινηματογράφου των New York Times είχε γράψει πως η ερμηνεία του Ιρλανδού στο «Θα χυθεί αίμα» ήταν "η καλύτερη ερμηνεία όλων των εποχών".
Παράλληλα όμως χαρακτηρίζεται και από πολλούς συνεργάτες του στην βιομηχανία του θεάματος ως "τρελός και τρομακτικός".
Ένας από αυτούς είχε πει πως σε μια σκηνή αγώνα μπόουλινγκ, ο αστέρας του κινηματογράφου ξεκίνησε να τον χτυπάει πραγματικά με μπάλες του μπόουλινγκ.
Είναι όντως εκκεντρικός;
Πιθανότατα.
Είναι μήπως όντως λίγο «τρελός»;
Λίγοι γνωρίζουν.
Γιατί σε πολύ λίγους επιτρέπει να τον πλησιάσουν.
Οι επισκέπτες του σπιτιού του - οι οποίοι μπορούν να το προσεγγιστούν μόνο ακολουθώντας ένα στενό διαδρομάκι – έχουν αποκαλύψει τον τρόπο με τον οποίο ξοδεύει το χρόνο του.
Φτιάχνει παπούτσια, ασχολείται με την ξυλογλυπτική και γυρίζει για ώρες μόνος του μέσα στα βουνά με το ποδήλατο.
Περνάει αρκετό χρόνο και με την οικογένεια του.
Τη σύζυγο του και τους τρεις γιους του, τον 22χρονο Γκάμπριελ, τον 19χρονο Ρόναν και τον 15χρονο Κάσελ.
Τώρα γνωρίζουν πολύ καλά ποιος είναι ο πατέρας του.
Ο Κάσελ όταν ήταν μικρός και για αρκετά χρόνια, πίστευε πως ο πατέρας του δούλευε σε εργοτάξιο.
Καθόλου περίεργο αν σκεφτεί κανείς πως για να παίξει οποιοδήποτε ρόλο ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις περνάει μήνες ζώντας μέσα στο ρόλο.
Βιώνοντας τις συνθήκες που βιώνει και ο χαρακτήρας που θα υποδυθεί.
Η... σφραγίδα του
Για τον ρόλο του Ντάνιελ Πλέινβιου στο «Θα χυθεί αίμα», αρνήθηκε να έχει επαφή με τους υπόλοιπους ηθοποιούς εκτός των γυρισμάτων και επέμεινε να μένει σε μία σκηνή σε έναν έρημο πετρελαϊκό σταθμό του Τέξας όταν οι κάμερες δεν τραβούσαν.
Στην προηγούμενη ταινία του, η Μπαλάντα του Τζακ και της Ρόουζ, στην οποία έπαιξε έναν hippie, έχτισε τη δική του καλύβα στην παραλία ενός απομακρυσμένου Καναδικού νησιού, όπου περνούσε τις νύχτες μετά το τέλος των γυρισμάτων, ενώ η οικογένειά του έμεινε σε ένα κοντινό ξενοδοχείο.
Αυτή η προσοχή στη λεπτομέρεια έχει μερικές φορές ενοχλήσει τους συμπρωταγωνιστές του.
Όταν υποδύθηκε τον ψυχοπαθή «Μπιλ ο χασάπης» στις Συμμορίες της Νέας Υόρκης του Μάρτιν Σκορτσέζε, ασχολήθηκε αρχικά με το να μάθει τη δουλειά του χασάπη κι ενώ ήταν στο σετ, άκουγε μανιωδώς τη μουσική του ράππερ Eminem, σε μια προσπάθεια να διατηρήσει σε υψηλά επίπεδα το «επίπεδο επιθετικότητας» του.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να τσακωθεί και με τον συμπρωταγωνιστή του Λίαμ Νίσον ο οποίος είχε εξαγριωθεί που ο Ντέι Λιούις επέμενε να τον αποκαλεί με το όνομα του χαρακτήρα του ακόμα και όταν συναντήθηκαν στο γυμναστήριο του ξενοδοχείου τους.
Στην ίδια ταινία, αρνήθηκε επίσης να συναναστραφεί τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο, ο οποίος του έσπασε τη μύτη σε μια πολύ ρεαλιστική σκηνή καυγά.
Η προετοιμασία του για τους ρόλους είναι ακραία, αλλά αποτελεί τη σφραγίδα του.
Στον ρόλο με τον οποίο κέρδισε το πρώτο του Όσκαρ, το 1989 ως Ιρλανδός συγγραφέας και θύμα εγκεφαλικής παράλυσης, στην ταινία «Το αριστερό μου πόδι», ζήτησε από όσους εργάζονταν πίσω από τις κάμερες να τον πηγαίνουν τριγύρω με την αναπηρική καρέκλα του και έβαζε κάποιον να τον ταΐζει με ένα κουτάλι.
Για να προετοιμαστεί για το ρόλο του ως ο άδικα καταδικασμένος για βομβιστής του IRA στην ταινία «Εις το όνομα του πατρός», πέρασε τρεις νύχτες σε ένα παγωμένο κελί πενιχρών φυλακών.
Εκείνοι που περνούσαν από το σετ είχαν πάρει οδηγίες να τον κακοποιούν και να του ρίχνουν κρύο νερό.
Ένας τεχνικός, ο οποίος έχει αργαστεί δύο φορές με τον Ντέι Λιούις, είχε πει: "Δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο.
Όλοι έπρεπε να τον αποκαλούμε με το όνομα του χαρακτήρα του, ακόμα κι αν τον πετυχαίναμε στις τουαλέτες
Αν έκανε μια σκηνή όπου ήταν επιθετικός ή θα είχε έναν καυγά, θα άρχιζε να θυμώνει λίγες μέρες πριν, κοίταζε περίεργα και αγρίευε στους ανθρώπους στο σετ.
Έπρεπε να γνωρίζεις πότε θα ήταν καλό να τον αποφύγεις, γιατί θα μπορούσε να είναι αρκετά τρομακτικός όταν έμπαινε μέσα στον χαρακτήρα.
Όμως, τον συνάντησα εκτός δουλειάς λίγο μετά από την πρώτη ταινία που έκανα μαζί του και ήταν πολύ γοητευτικός και πολύ ευγενικός και γλυκός με εμένα.
Ήταν σαν να είχε γίνει, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, ο άνθρωπος που υποδύονταν"
Η νευρική κατάρρευση
Στο παρελθόν, είχαν κυκλοφορήσει φήμες πως έκανε χρήση ναρκωτικών, με τον ίδιο να δηλώνει πριν από χρόνια ότι είχε σταματήσει να χρησιμοποιεί.
Ωστόσο, παραδέχεται ότι ένα χρόνο μετά το θάνατο του πατέρα του -είναι γιος του πρώην ποιητή Σέσιλ Ντέι Λιούις, ο οποίος πέθανε όταν ο Ντάνιελ ήταν 15 ετών-, πήρε υπερβολική δόση χαπιών ημικρανίας και χρειάστηκε να υποβληθεί σε ψυχιατρική θεραπεία.
Δεν ήταν εύκολη η παιδική του ηλικία: ο πατέρας του τον έστειλε εσωτερικό στο σχολείο Sevenoaks στο Κεντ, σε μια προσπάθεια να θεραπεύσει την «αταξία» του, που περιλάμβανε κλοπές από καταστήματα και καβγάδες.
Αλλά ο θάνατος του πατέρα του, του άφησε μια μόνιμη πληγή.
Όταν ο ατζέντης του Τζούλιαν Μπελφρέιτζ, ο οποίος είχε γίνει δεύτερος πατέρας του, πέθανε από καρκίνο το 1994, λέγεται ότι ο Ντάνιελ υπέστη μια νευρική κατάρρευση.
Πέντε χρόνια νωρίτερα, είχε μια παρόμοια κρίση παίζοντας Άμλετ στη σκηνή στο West End.
Ο ηθοποιός ήταν πεπεισμένος ότι μιλούσε στο φάντασμα του νεκρού πατέρα του και έφυγε τρέχοντας από τη σκηνή, ψιθυρίζοντας λόγια ανεξέλεγκτα.
Δεν επέστρεψε ποτέ στο θέατρο από τότε.
Οι γυναίκες της ζωής του
Όμως, η ζωή του ήταν γεμάτη και με μια σειρά από όμορφες γυναίκες του Χόλιγουντ, όπως η Τζούλια Ρόμπερτς, η Γουινόνα Ράιντερ, η Γκρέτα Σκάκι και η Ζιλιέτ Μπινός.
Ο πρωτότοκος γιος του, ο Γκάμπριελ είναι καρπός της εξαετής σχέσης του με την Γαλλίδα ηθοποιό Ιζαμπέλ Ατζανί.
Η Ατζανί είχε αποκαλύψει ότι την είχε χωρίσει με φαξ όταν ανακάλυψε ότι ήταν έγκυος με τον Γκάμπριελ και αρχικά δεν έδινε τίποτα για το παιδί.
Τώρα πλέον βρίσκεται κοντά στο γιο του.
Κατηγορήθηκε επίσης και για την συμπεριφορά του όταν γνώρισε την τωρινή σύζυγο του Ρεμπέκα Μίλερ, τώρα 55 ετών, το 1996 στα γυρίσματα της ταινίας The Crucible - μια ταινία του έργου που έγραψε ο πατέρας της, ο διάσημος Αμερικανός συγγραφέας Άρθουρ Μίλερ.
Μετά από ένα σύντομο ειδύλλιο, το ζευγάρι παντρεύτηκε κρυφά στο Βερμόντ.
Υπήρχε μόνο μια «λεπτομέρεια»:
Ο ηθοποιός παραμέλησε να ενημερώσει την-για χρόνια-σύντροφο του, γυμνάστρια Ντέγια Πιτσάρντο, που ζούσε ακόμα στο διαμέρισμά του στο Μανχάταν.
Η Ντέγια ανακάλυψε ότι ο σύντροφος της είχε παντρευτεί όταν ένας φίλος τους της τηλεφώνησε για να την συγχαρεί, υποθέτοντας ότι ήταν η νέα νύφη.
Αλλά η σχέση του με τη Μίλερ δεν προκάλεσε ποτέ κάποιο σκάνδαλο.
Ο ηθοποιός και η Αμερικανίδα έχουν ένα σπίτι στο Κονέκτικατ, όπου ο πατέρας της - ο πρώην σύζυγος της Μέριλιν Μονρόε - αποσύρθηκε πριν από το θάνατό του το 2005.
Το ζευγάρι και τα παιδιά τους μετακόμισαν εκεί λίγο πριν πεθάνει.
Πριν από χρόνια μάλιστα, αποκαλύφθηκε ότι Ντέι Λιούις είχε πείσει τον ηλικιωμένο Άρθουρ Μίλερ να συμφωνήσει σε μια επανένωση με το 40χρονο τότε γιο του που είχε σύνδρομο Down και που είχε βάλει σε ένα ίδρυμα μία εβδομάδα μετά τη γέννηση του.
Ο Μίλερ είχε κρατήσει το μυστικό της ύπαρξης του παιδιού, που ονομάζεται επίσης Ντάνιελ. Αλλά οι φίλοι λένε ότι ο Ντέι Λιούις τον ανακάλυψε και τον επισκέπτονταν κάθε εβδομάδα για να γνωρίσει καλά τον μυστικό γιο του θεατρικού συγγραφέα.
Αυτές τις μέρες, ωστόσο, οι επισκέψεις του ηθοποιού στην Αμερική έχουν γίνει σπάνιες.
Αντίθετα, έχει αγκαλιάσει την ερημική ζωή στο μικροσκοπικό ιρλανδικό χωριό του.
Επισκέπτεται μάλιστα συχνά την τοπική παμπ, The Roundwood Inn, με μια από τις μοτοσυκλέτες του και οι θαμώνες λένε πως θέλει να κάθεται μόνος στο μπαρ πίνοντας την αγαπημένη του μπίρα Guinness.
«Είναι πάντα πολύ ευγενικός, αλλά του αρέσει να μένει μόνος του» λένε.
«Δεν νομίζω ότι πολλοί από τους ντόπιους συνειδητοποιούν πραγματικά ποιος είναι επειδή κρατά τόσο χαμηλό προφίλ.
Φαίνεται να νιώθει αμηχανία όταν αναγνωρίζεται και προφανώς έχει κάποιο πρόβλημα με τη φήμη που τον ακολουθεί.
Οι περισσότεροι το καταλαβαίνουν και τον αφήνουν ήσυχο».
Ένας πρώην συνεργάτης του είπε κάποτε:
«Ένιωθε πάντα φρίκη που έπρεπε να παρευρεθεί στην τελετή των Όσκαρ.
Δεν του αρέσει να στέκεται στο κόκκινο χαλί.
Δεν αντέχει να τραβάει την προσοχή».
Αυτή η πολύ γνήσια ταπεινοφροσύνη, σε συνδυασμό με την απόλυτη αφοσίωση στην τέχνη του είναι και ο βασικός λόγος που ο εξαιρετικά ταλαντούχος ηθοποιός έχει πολλούς θαυμαστές.
Είναι άλλωστε ο ηθοποιός που υποδύθηκε κάποτε ο πρώην πρόεδρος της Αμερικής, Μπαρακ Ομπάμα (απόδειξη το παρακάτω βίντεο)!
Η ειρωνεία είναι ότι η φήμη δεν ήταν ποτέ ο στόχος του.
Αντίθετα, είναι κάτι που ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις απλά υπομένει.
διαβάστε περισσότερα στην πηγή του άρθρου:reader.gr
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
photo:google.gr
~~~~~~~~~~~~~~~~~
galatsinews:togalatsi.blogspot.gr