Παρασκευή 13 Οκτωβρίου 2017

Ευημερία και ευμάρεια

Τα ουσιαστικά ευημερία και ευμάρεια απαντούν ίδια κι απαράλλακτα και στην αρχαία ελληνική γλώσσα
Το σημερινό άρθρο μας είναι αφιερωμένο σε ένα ζεύγος λέξεων που συγγενεύουν όχι μόνο ηχητικώς αλλά και σημασιολογικώς.
Πρόκειται για τα ουσιαστικά ευημερία και ευμάρεια, που απαντούν ίδια κι απαράλλακτα και στην αρχαία ελληνική γλώσσα.
Κατά πρώτον, το ουσιαστικό ευημερία αναφέρεται στην εν γένει κατάσταση που διαμορφώνουν οι συνθήκες πλούτου, οικονομικής άνθησης και ευδαιμονίας:
«Τους ευχήθηκα από καρδιάς υγεία και ευημερία», «Στόχος της σημερινής κυβέρνησης είναι η ευημερία όλων των πολιτών», 
«H κοινωνική ευημερία εξαρτάται τόσο από το μέγεθος του εθνικού εισοδήματος όσο και από τον τρόπο κατανομής του».
Πέραν της ευημερίας, τις συνθήκες άνετης και καλής ζωής φανερώνουν τα ουσιαστικά ευζωία, ευδοκίμηση, καλοπέραση, καλοζωία.
Στην αρχαία ελληνική γλώσσα το ουσιαστικό ευημερία είχε την έννοια της καλοκαιρίας, του ωραίου καιρού, αλλά και των ευτυχισμένων ημερών, της υγείας και της ευτυχίας, της τιμής και της δόξας.
Κατά δεύτερον, το ουσιαστικό ευμάρεια σημαίνει ειδικότερα τον πλούτο, την ευπορία, την ευπραγία, την αφθονία υλικών αγαθών, την οικονομική άνεση:
«Το πανάκριβο αυτοκίνητό του και η πολυτελέστατη κατοικία του φανερώνουν την ευμάρειά του», «Οι χώρες του Δυτικού κόσμου έζησαν χωρίς καμία αμφιβολία περιόδους μεγάλης ευμάρειας».
Αντώνυμα της ευμάρειας είναι η ανέχεια, η απορία (έλλειψη οικονομικών πόρων), η πενία, η φτώχια, η δυσπραγία.
Στην αρχαία ελληνική γλώσσα το ουσιαστικό ευμάρεια είχε την έννοια της ευκολίας, της ευχέρειας, της καταλληλότητας, αλλά και των ανέσεων, της άνετης ζωής.

Βαγγέλης Στεργιόπουλος

Νεοέλληνες και φυσικόν περιβάλλον

Ένας από τους δείκτες αξιολόγησης του πολιτισμικού επιπέδου μίας χώρας είναι και τα επίπεδα θορύβου που παράγει ο λαός της.

Νεοέλληνες και φυσικόν περιβάλλον ή η ηδονή της αυτοκαταστροφής

Αρχιμ. Δοσίθεος
...Για την μόλυνση του περιβάλλοντος δεν είναι αμέτοχον και το ιερατείον μας. Ηχορυπαίνουν πόλεις και ύπαιθρο.
Τα καμπαναριά των ναών μετεβλήθησαν σε μιναρέδες.
Η "έσωθεν" λατρεία έγινε λατρεία των τριόδων και των καφενέδων.
Παίζουν τάβλι, βρίζουν, ασχημονούν, θύουν τη Αφροδίτη και από τα μεγάφωνα ακούεται "τα σα εκ των σων σοι προσφέρομεν...".
Και να πης ότι η Εκκλησία είναι γεμάτη και ασφυκτιούν οι πιστοί και δεν χωράει άλλους και πρέπει να ακούσουν κάτι και οι απ' έξω, έ πάει στο καλό, άντε υποχωρούμε.
Ένα μικρό μεγάφωνο έξω από την κυρία είσοδο.
Να ακούεται στην αυλή και τούτο σπανίως, Χριστού, Λαμπρή και πανήγυρη.
Αλλά να βουίζουν τα μεγάφωνα μέσα στον άδειο σχεδόν ναό, να στριγγλίζουν και απ' έξω, είναι μια ηχορύπανσις για την οποία τον λόγο έχει ο εισαγγελεύς.
Στο κάτω-κάτω ο γείτονας θέλει να κοιμηθή.
Εμείς με τί δικαίωμα τον ξυπνούμε;
Και με πόσα μαξιλάρια πρέπει να βουλώση τα αυτιά του για να μή μας ακούει; Χώρια που το πλείστον των ψαλτών νομίζει ότι το μικρόφωνον καλύπτει τις παραφωνίες και γλυκαίνει τις φαλτσοκορώνες.
Οπότε έχουμε τέλεια διαστροφή της ορθοδόξου πνευματικής λατρείας.
Οι ειδωλολάτραι λάτρευαν τους ψευδοθεούς των "έξω" από τους ναούς.
Εμείς λατρεύουμε τον αληθινό Θεό μας "ένδον",μέσα.
Όσοι συναθροιζόμαστε στην εκκλησιαστική μας σύναξη.
Οι άλλοι είναι ελεύθεροι να κάνουν ό,τι θέλουν.
Εμείς όμως δεν έχουμε το δικαίωμα να τους ενοχλούμε.
Είναι και το άλλο.
Οι καμπάνες.
Ψήλωσαν τα σπίτια και πολλών τα διαμερίσματα είναι δίπλα στα καμπαναριά.
Τα παλαιότερα χρόνια υπήρχε τάξις.
Η μικρή καμπάνα για τον εσπερινό και τον όρθρο.
Διπλοκάμπανο στη Θεία Λειτουργία.
Τριπλοκάμπανο σε Δεσποτικές εορτές και πανηγύρεις.
Τώρα οι καμπάνες είναι ηλεκτρικές.
Πατά το κουμπί ο νεωκόρος χτυπούν ανελέητα όλες μαζί αδιαφόρως ημέρας, ξεχνά να τις σταματήση γιατί κόβει αντίδωρο ή κουβεντιάζει με τον παπά και
άντε να έχεις νεύρα να τις ακούς.
Και πολλοί εκ του ιερατείου είναι κομπλεξικοί.
Επειδή αντιλαμβάνονται ότι ουδείς τους υπολήπτεται, αντεκδικούνται' με όποιο μέσο διαθέτουν.
Με τα μεγάφωνα, με τις καμπάνες.
Να σας δείξω εγώ.
Αν μπορείτε κοιμηθήτε τώρα.
Έχουμε όμως και μιαν άλλη ρύπανσι.
Ξεκινώ από μακρυά.
Η Αγία μας Εκκλησία γέμει συμβολισμών.
Και το κερί επομένως που ανάβω έχει τον συμβολισμό του.
Καίομαι εκ θείου έρωτος και λειώνω ενώπιον του θρόνου του Θεού.
Και άθελά μου φωτίζω τους γύρω "όπως ίδωσι τα καλά έργα και δοξάσωσι τον Πατέρα τον εν τοις ουρανοίς"
καίτοι πιστεύω ακραδάντως ότι και του κηρού ευτελέστερος ειμί.
Έχει όμως και άλλον μυστικό συμβολισμό.
Όπως η φιλεργός μέλισσα συλά τα άνθη και εκ της γύρεως κατασκευάζει το κηρί,
έτσι
και ο ορθόδοξος χριστιανός "συλά" τα άνθη των ποικίλων αρετών και τις προσφέρει εις τον Θεόν.
Και αυτό είναι το κερί που ανάβει.
Όταν όμως το κερί είναι από παραφίνη και ξύγγι αυτός ο συμβολισμός χάνεται εντελώς και
μένει μόνον η καπνιά που μολύνει και δείχνει πόσο καπνισμένο εσωτερικό κόσμο έχουμε.
Εκπέμπουμε ούτω πως καυσαέρια που ούτε παληό φορτηγό δεν εκπέμπει αγκομαχώντας σε ανηφόρα πάνω από 10%.
Αν πης δε και για τις λαμπάδες "ίσαμε το μπόι" μας, τότε και οι τζιμινιέρες του " Αβέρωφ" ωχριούν...


Αυτά για να μη κατηγορούμε μόνον τους άλλους..
Αρχιμ. Δοσίθεος
(Από το βιβλίο: " Ορθοδοξία και Φυσικόν Περιβάλλον",
σελ.91-93. Έκδοσις Ιεράς Μονής Παναγίας Τατάρνης Ευρυτανίας).
ixoripansistop.gr

Ο κόσμος των αθώρητων κουάρκ

Στις αρχές του Οκτώβρη του 2015 οργανώθηκε στην Αθήνα και τη Μεσσηνία το «2ο συμπόσιο των εφτά σοφών στην Κοσμολογία». O David Gross ήταν από τους ξεχωριστούς καλεσμένους. Καθηγητής και μόνιμο μέλος του ινστιτούτου Kavli του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στη Σάντα Μπάρμπαρα, ο Gross αναγνωρίζεται παγκοσμίως ως ένας από τους κορυφαίους θεωρητικούς φυσικούς του καιρού μας. Βραβευμένος με το βραβείο Νόμπελ για την ανακάλυψη της ασυμπτωτικής ελευθερίας στη θεωρία των ισχυρών αλληλεπιδράσεων και ηγετική φυσιογνωμία στον τομέα της θεωρίας των χορδών, η παρουσία του Gross στη χώρα μας τράβηξε την προσοχή.

Στόχος του «2ου συμποσίου των εφτά σοφών» ήταν η προβολή των τελευταίων ανακαλύψεων και ερωτημάτων που πραγματεύεται η επιστήμη της σύγχρονης κοσμολογίας, όπως η προέλευση, το ενεργειακό περιεχόμενο και η εξέλιξη του σύμπαντος. Ο David Gross  παρουσίασε τη θέση του για κοσμολογικά ερωτήματα εμπνευσμένη από το ερευνητικό πρόγραμμα της ενοποίησης των δυνάμεων της φύσης. Η ικανότητά του ως ομιλητής είναι εντυπωσιακή.

Από μικρή ηλικία ο David Gross είχε στραφεί στη φυσική και στα μαθηματικά. «Είχα γοητευτεί από τη θεωρητική φυσική και ήδη από τα δεκατρία μου είχα αποφασίσει να γίνω θεωρητικός φυσικός. Δεν είχα ιδέα τι αυτό σήμαινε, αλλά το να προσπαθείς στη ζωή σου να ανακαλύψεις τα μυστικά του σύμπαντος χρησιμοποιώντας το μυαλό σου μου φαίνονταν εκπληκτική ενασχόληση», αναφέρει στο βιογραφικό του σημείωμα για το βραβείο Νόμπελ.

Γεννημένος στις Ηνωμένες Πολιτείες, έζησε τα σχολικά του χρόνια στο  Ισραήλ όπου δούλευε ο πατέρας του. Φοίτησε στο πανεπιστήμιο Hebrew της Ιερουσαλήμ και πήρε το διδακτορικό του από το πανεπιστήμιο Berkeley της Καλιφόρνια. Εργάστηκε για δύο χρόνια στο Harvard πριν πάρει μόνιμη θέση στο πανεπιστήμιο του Princeton. «Οι καλύτερες ιδέες», υποστηρίζει, «έρχονται όταν ανταλλάσσεις απόψεις με άλλους.»  Η μέθοδος που ακολουθεί στην επίβλεψη των φοιτητών του είναι να τους εμπλέκει σε θεμελιώδη προβλήματα αιχμής που τον απασχολούν. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε δύο από τους φοιτητές που επίβλεψε, ο Frank Wilczek και ο Ed Witten, βραβεύτηκαν αντίστοιχα με το βραβείο Νόμπελ και Μαθηματικών (fields medal).

Δημοκράτης και αντιμιλιταριστής, δηλώνει άθεος όταν αναφέρεται σε θέματα θρησκείας. Αισιόδοξος για την πρόοδο στη φυσική, ο Gross πιστεύει πως ο ανθρώπινος πολιτισμός μπορεί να επεκτείνει τα όρια της γνώσης. «Αν ο πολιτισμός μας έχει τη θέληση και τα μέσα να προχωρήσει τότε μια μέρα ο στόχος μια τελικής θεωρίας ίσως να επιτευχθεί.»  Αρκεί, όπως επισημαίνει,  «η θάλασσα της άγνοιας μας να είναι πεπερασμένη!» Όμως, προσθέτει ότι «ακόμα κι αν αυτό συμβεί δε θα σημάνει το τέλος της φυσικής: δομές και συστήματα προερχόμενα από μια τέτοια θεωρία θα είναι πρακτικά απεριόριστα.»

Ο Gross, κατά τη διαμονή του στην Αθήνα, επισκέφτηκε επίσης τη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.  Εκεί έδωσε μια συναρπαστική δίωρη ομιλία σε φοιτητές που γέμισαν το κεντρικό αμφιθέατρο της σχολής πυροδοτώντας εμβριθείς ερωτήσεις.

Ο μικρόκοσμος των κουάρκ
Το 1973  ο David Gross, στα 32 του έτη με μόνιμη θέση στο Princeton, μαζί με τον διδακτορικό του φοιτητή Frank Wilczek έλυσαν το αίνιγμα της δυναμικής των κουάρκ. Τα κουάρκ είναι τα συστατικά του πρωτονίου και του νετρονίου που κανείς ποτέ δεν κατάφερε να τα απομονώσει. Παρόλα αυτά τους έχουν δοθεί «χρώματα» (είδη φορτίου): τα κουάρκ είναι είτε κόκκινα, είτε πράσινα είτε μπλε! Ο Gross και ο Wilczek εισήγαγαν τη θεωρία της κβαντικής χρωμοδυναμικής. Σύμφωνα με αυτήν, τα κουάρκ δεν αλληλεπιδρούν μόνο με τις γνωστές αλληλεπιδράσεις. Κυρίως νιώθουν μια πολύ ισχυρότερη αλληλεπίδραση που μεταφέρεται από 8 σωματίδια δύναμης, τα λεγόμενα γλουόνια (ή συγκολλητές),  που, αντίθετα με τα φωτόνια της ηλεκτρομαγνητικής δύναμης,  αλληλεπιδρούν όχι μόνο με τα κουάρκ  αλλά και μεταξύ τους!

Αλλά, πώς αυτό εξηγεί ότι τα κουάρκ δεν μπορούν να βρεθούν ποτέ μόνα τους; Γιατί, αφού ξέρουμε τη δυναμική τους δε μπορούμε να κατασκευάσουμε «χρωμο-κυκλώματα» ή να δημιουργήσουμε «χρωμο-κύματα» όπως καθημερινά κάνουμε στις αμέτρητες ηλεκτρονικές συσκευές;

Η πολύπλοκή δομή του χρωμοδυναμικού κενού στην κλίμακα ενός πρωτονίου
(προσομοίωση, Adelaide U.)

«Παραδόξως, όλα έχουν κάνουν με τις ιδιότητες του κενού», απαντάει ο David Gross.  Στην κβαντική θεωρία πεδίου δεν μπορούμε να πούμε ότι η θεμελιώδης κατάσταση του άδειου χώρου είναι η κατάσταση χωρίς κβάντα (η μικρότερη φυσική μονάδα της κβαντικής φυσικής), χωρίς ενεργειακό περιεχόμενο. Στην πραγματικότητα η κατάσταση ελάχιστης ενέργειας είναι μη μηδενική και το κενό δεν είναι ποτέ άδειο! Το φαινόμενο αυτό καλείται πόλωση του κενού και είναι ιδιαίτερα ισχυρό στη θεωρία της κβαντικής  χρωμοδυναμικής. Ο κενός χώρος είναι μια «σούπα» από αυθορμήτως εμφανιζόμενα και εξαφανιζόμενα γλουόνια που κατά την φευγαλέα παρουσία τους  αλληλεπιδρούν με ό,τι έχει «χρώμα» γύρω τους, όπως επίσης και από ζεύγη κουάρκ και αντι-κουάρκ που εμφανίζονται κι αυτά από το κενό και με τη σειρά τους απορροφούν και εκπέμπουν επιπλέον γλουόνια…

«Τοποθετώντας τα κουάρκ σε ένα τέτοιο κενό είναι σαν τα βάζεις σε ένα μέσο, σε ένα ρευστό. Αυτό το ενεργητικό κενό είναι που επηρεάζει τον νόμο δύναμης μεταξύ των κουάρκ και τον κάνει να διαφέρει τόσο δραματικά από τον νόμο δύναμης του Coulomb (μεταξύ ηλεκτρικών φορτίων) που μειώνεται με το τετράγωνο της απόστασης», εξηγεί ο Gross.

Στο υπο-πυρηνικό βασίλειο της κβαντικής χρωμοδυναμικής η ελκτική δύναμη αυξάνει όταν αυξάνει η απόσταση μεταξύ των κουάρκ. Το φαινόμενο αυτό λέγεται «χρωματικός εγκλεισμός»:  ένα κουάρκ δεν μπορεί ποτέ να αφαιρεθεί από έναν πυρήνα και να παρουσιαστεί μονάχο του μπροστά μας…
Αντίθετα, όσο πιο κοντά πλησιάζουν μεταξύ τους τα κουάρκ  τόσο η μεταξύ τους δύναμη εξασθενεί. Η θεωρητική περιγραφή αυτής της ιδιότητας, ονομαζόμενη «ασυμπτωτική ελευθερία», έδωσε το βραβείο Νόμπελ στους David Gross, David Politzer and Frank Wilczek το 2004.

Το κενό της κβαντικής χρωμοδυναμικής έχει ιδιαίτερα πολύπλοκη δομή. Η «θάλασσα των ζευγών κουάρκ-αντικουάρκ» και γλουονίων που ξεπετιούνται από το κενό έχουν ορμή και ενέργεια. Είναι εκπληκτικό ότι περίπου το μεγαλύτερο μέρος του βάρους του σώματός μας οφείλεται στις κινήσεις και διαδικασίες που συμβαίνουν στο εσωτερικό των πρωτονίων και των νετρονίων! Η κβαντική χρωμοδυναμική καθορίζει το ενεργειακό μας περιεχόμενο παρόλο που ποτέ δεν νιώθουμε αυτήν την μικροσκοπικών αποστάσεων δύναμη…

Η ενοποίηση των δυνάμεων μπορεί να καθορίσει την εξέλιξη του σύμπαντος στις πολύ αρχικές στιγμές του

Αυτό(ς) ο τρόμος...

σε μια μικρή επαρχιακή πόλη, κάπου στην Αμερική, εφτά παιδιά ζουν τον τρόμο από μερικά ανεξήγητα που συμβαίνουν και συγχρόνως ψάχνουν για να βρουν τι κρύβεται πίσω από όλα αυτά.

Και το βρίσκουν. Αλλά μέχρι να το βρουν γίνεται της τρελής.
Αλλά εκτός από της τρελής γίνονται και μερικά πράγματα άλλα, που έχουνε μία ευαισθησία.
Και όλα αυτά, λέγονται όχι μόνο με γνώση πραγματική του τι είναι η ταινία τρόμου και πώς πρέπει να την παρουσιάζει κανείς, αλλά και με πάρα πολύ χιούμορ.
Τόσο πολύ χιούμορ που ενώ σε κάποιες σκηνές, αν είσαι λίγο ευαίσθητος μ’ αυτού του είδους τον τρόμο σου ’ρχεται να βάλεις μια στριγκλιά μέσα στο σινεμά, σ’ άλλες σκηνές σου ’ρχεται να βάλεις τα γέλια, και σκέφτεσαι, μήπως το ’χουν παρακάνει λίγο οι συντελεστές, και πρέπει να βάλουν ένα φρένο σε όλο αυτό, γιατί αντί για ταινία τρόμου, αρχίζει να μοιάζει με παρωδία ταινίας τρόμου….

Το… «αυτό» είναι το ριμέικ μιας ταινίας που γυρίστηκε πριν καμιά εικοσιπενταριά χρόνια και βασίζεται σε μια νουβέλα του απόλυτου βασιλιά του τρόμου στα βιβλία, του Στήβεν Κινγκ.
Ο Κινγκ βέβαια είναι ο χρυσοφόρος Μίδας του είδους, και αυτή η ταινία το… «αυτό», όπως μεταφράστηκε το «ιτ» στην Ελλάδα, σπάει τα ταμία διεθνώς.
Όχι τυχαία. Διαθέτει, όπως είπα και πιο πάνω και χιούμορ και ευαισθησία, και μία σωστή διείσδυση πάνω στην ψυχολογία αυτών των εφτά εφήβων – εδώ θυμίζει λίγο το «Stand by me» – ενώ συγχρόνως όλα τα κλισέ και οι κώδικες μιας ταινίας τρόμου υπάρχουν εδώ στο έπακρον.
Τόσο πολύ, επαναλαμβάνω, που απ’ τη μια θες να βάλεις τις φωνές από φόβο και από την άλλη αισθάνεσαι πως βλέπεις παρωδία.
Σίγουρα όμως το… «αυτό» αξίζει να το δει κανείς και όχι μόνο σαν ταινία τρόμου.
Αξίζει να το δει κανείς σαν ταινία…

Επίσης θα ήθελα κάποιος να μου εξηγήσει μια παλιά μου απορία, που ξαναγεννήθηκε μετά που είδα την ταινία.
Επειδή ο κακός του έργου είναι ένας κλόουν, και επειδή έχω μάθει ότι υπάρχει στην ψυχιατρική ολόκληρο θέμα με την κλοουνοφοβία, και ότι και πολλοί άνθρωποι παθαίνουν πανικό με τους κλόουν, θα ήθελα να ρωτήσω, γιατί συμβαίνει αυτό.
Γιατί δηλαδή να υπάρχουν άνθρωποι που φοβούνται τους κλόουν σε τέτοιο βαθμό, που να γίνονται και πρωταγωνιστές ταινιών;
- Αν ξέρει κανείς κάτι σχετικό το σημειώνει από κάτω με ένα σημειωματάκι του…
thepressproject.gr

Οχι παιχνίδια με τον πόνο των άλλων

η άποψη της «ΕΦ.ΣΥΝ.»

Η κρίση έχει οδηγήσει χιλιάδες νοικοκυριά στην καταστροφή και ακόμη περισσότερα στο χείλος της. Φτωχοί άνθρωποι χωρίς εισόδημα ή με πενιχρό, ζουν καθημερινά με την αγωνία πως αύριο θα βγει το σπίτι τους στο σφυρί. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να παίζει μαζί τους.

Υπάρχουν πληροφορίες, η διαχείριση των οποίων δεν μπορεί να γίνεται επιπόλαια, καθώς αφορούν ζωτικές ανάγκες και συμφέροντα, τις αγωνίες των απλών ανθρώπων. Μια τέτοια πληροφορία είναι και αυτή που γράφτηκε, ως βεβαιότητα, σε μερίδα του Τύπου, ότι θα εξαιρεθούν από τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς όλα τα ακίνητα αξίας μέχρι 300 χιλιάδες ευρώ.

Είναι αλήθεια ότι γίνονται τέτοιες συζητήσεις ανάμεσα στην κυβέρνηση και τις τράπεζες, ενώ προτάσεις υπάρχουν και από διάφορες κοινωνικές οργανώσεις. Είναι, όμως, εξίσου αλήθεια πως μια τέτοια απόφαση δεν μπορεί να ληφθεί μονομερώς από την κυβέρνηση. Χρειάζεται και η σύμφωνη γνώμη των δανειστών. Είναι επίσης γνωστό ότι οι τράπεζες έχουν συγκεκριμένους στόχους μείωσης των «κόκκινων» δανείων και προτεραιότητες και ελέγχονται από τις εποπτικές αρχές.

Οι δημοσιογράφοι γνωρίζουν καλά πως οι δανειστές δεν έχουν αποφανθεί και ότι δεν τους έχει τεθεί ακόμα μια ολοκληρωμένη τελική πρόταση με όλο το τεχνικό μέρος που πρέπει να τη συνοδεύει (κάτω από ποιους όρους και προϋποθέσεις, δηλαδή, θα μπορούσε να υπάρξει η εξαίρεση). Προς τι επομένως η δημοσιοποίηση του θέματος με πηχυαίους τίτλους ότι πρόκειται για οριστική απόφαση;

Η κρίση έχει οδηγήσει χιλιάδες νοικοκυριά στην καταστροφή και ακόμη περισσότερα στο χείλος της. Φτωχοί άνθρωποι χωρίς εισόδημα ή με πενιχρό, ζουν καθημερινά με την αγωνία πως αύριο θα βγει το σπίτι τους στο σφυρί. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να παίζει μαζί τους.

Μεροκαματιάρηδες που έβαλαν ένα κεραμίδι πάνω από το κεφάλι τους με χίλιες στερήσεις και με δάνειο, βρέθηκαν στα χρόνια της κρίσης σε πλήρη αδυναμία να ανταποκριθούν στις δανειακές τους υποχρεώσεις. Τώρα τρέμουν ότι ένα πρωί θα βρεθούν στον δρόμο. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να τους παραπληροφορεί.

Θέση μας ήταν, είναι και θα είναι καμία λαϊκή οικογένεια να μη χάσει το σπίτι της λόγω της κρίσης και των οποιωνδήποτε επιπτώσεων αυτή προκάλεσε. Στηρίξαμε και θα στηρίξουμε με όσες δυνάμεις διαθέτουμε κάθε πολιτική πρωτοβουλία και κάθε κινητοποίηση προς αυτή την κατεύθυνση. Γι' αυτό και θα είμαστε απέναντι σε κάθε παιχνίδι με τον πόνο και τις αγωνίες των συνανθρώπων μας. Οποιος και αν επιχειρήσει να το παίξει...
efsyn.gr

γενική πρόγνωση καιρού-Παρασκευή 13/10/2017.


Ηλιοφάνεια με λίγες μόνο αραιές νεφώσεις, πυκνότερες στο Ιόνιο και στα  βόρεια τμήματα της χώρας, περιμένουμε την Παρασκευή 13/10/2017.
Τη νύχτα και τις πρωινές ώρες η ορατότητα στα ηπειρωτικά ενδέχεται να είναι κατά τόπους περιορισμένη λόγω ομίχλης.

Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 12 έως 25 και τοπικά 26 βαθμούς στα κεντρικά και ανατολικά ηπειρωτικά, από 9 έως 25 στη βόρεια Ελλάδα, από 11 έως 25 στη δυτική Ελλάδα, από 11 έως 21 στο βόρειο Αιγαίο και από 13 έως 24 και τοπικά 25 βαθμούς στο κεντρικό Αιγαίο, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα. Στα ορεινά οι θερμοκρασίες θα κυμανθούν 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερα.

Οι άνεμοι στα πελάγη θα πνέουν από τα βόρεια, έως 5 μποφόρ στο Ιόνιο και έως 5 και τοπικά 6 μποφόρ στο Αιγαίο.