Σάββατο 31 Ιουλίου 2021

Μελέτες αναγνωρίζουν ως κυριότερη αιτία των θανάτων λόγω ατμοσφαιρικής ρύπανσης τους πετρελαιοκινητήρες.

Μια μελέτη αναγνωρίζει ως κυριότερη αιτία των θανάτων λόγω ατμοσφαιρικής ρύπανσης τους πετρελαιοκινητήρες.Η ατμοσφαιρική ρύπανση από τα οχήματα με πετρελαιοκινητήρες έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην υγεία των πολιτών και είναι αιτία θανάτου

Περί τους 385.000 ανθρώπους παγκοσμίως πέθαναν πρόωρα το 2015 εξαιτίας εκπομπών ρύπων από τις εξατμίσεις των οχημάτων, καταλήγει μια μελέτη που διεξήχθη από επιστήμονες του Παγκόσμιου Συμβουλίου για τις Καθαρές Μεταφορές (ICCT: International Council on Clean Transportation).
Τα πετρελαιοκίνητα οχήματα ευθύνονται για το 47% των θανάτων, σύμφωνα με την έκθεση, αλλά το ποσοστό αυτό φθάνει στο 66% στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Ινδία όπου τα αυτοκίνητα που κινούνται με πετρέλαιο είναι περισσότερα.

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος διαπίστωσε ότι το διοξείδιο του αζώτου (NO2) από τους ρύπους των  ντίζελ προκάλεσε περίπου 71.000 πρόωρους θανάτους σε ολόκληρη την ήπειρο σε ένα μόνο έτος.Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας δήλωσε ότι οι ρύποι αυτοί είναι καρκινογόνοι , μια αιτία καρκίνου του πνεύμονα στην ίδια κατηγορία με τον αμίαντο και το αέριο μουστάρδας.

Το 2015, το ICCT αποκάλυψε το dieselgate, το σκάνδαλο με την Volkswagen, η οποία είχε εγκαταστήσει ένα κρυφό λογισμικό σε 475.000 δίλιτρα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ προκειμένου να εξαπατά στους ελέγχους για τις εκπομπές καυσαερίων, κάνοντάς τα να φαίνονται πιο καθαρά. Στην πραγματικότητα, τα αυτοκίνητα είχαν εκπομπές ρύπων έως και 40 φορές μεγαλύτερες από τα επιτρεπόμενα επίπεδα.
«Η μεγάλη επιβάρυνση για τη δημόσια υγεία από τα πετρελαιοκίνητα οχήματα στην Ευρώπη υπογραμμίζει την ανάγκη για τη θέσπιση κανόνων παγκοσμίου επιπέδου για τις εκπομπές αλλά και την επιβολή και την τήρηση των κανόνων», δήλωσε ο Τζόσουα Μίλερ από το ICCT, ο οποίος έκανε έκκληση για επείγουσες ενέργειες ώστε να αντικατασταθούν τα οχήματα με τόσο υψηλές εκπομπές ρύπων.

Κάποιοι,κάποια στιγμή πίστεψαν πως οι πετρελαιοκινητήρες ήταν το καύσιμο των ονείρων και προωθήθηκε από τις κυβερνήσεις και την αυτοκινητοβιομηχανία ως ο φθηνότερος τρόπος για να σώσει τον πλανήτη. Στη συνέχεια ήρθε ο εφιάλτης
Η παγκόσμια απογραφή των εκπομπών οξειδίων του αζώτου δείχνει ότι τα ρυπογόνα αυτοκίνητα και οι πετρελαιοκινητήρες είναι ένα κατεπείγον θέμα δημόσιας υγείας.Είναι η κατάσταση που οδήγησε σε τουλάχιστον 38.000 πρόωρους θανάτους λόγω καρδιακής και πνευμονικής νόσου και εγκεφαλικών επεισοδίων.

Οι ερευνητές εξέτασαν τις εκπομπές ρύπων από αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία – πετρελαίου και συμβατικά– αλλά και από τη ναυτιλιακή βιομηχανία και τα γεωργικά μηχανήματα καθώς και τα μηχανήματα κατασκευαστικών έργων. Επίσης εξέτασαν τις επιπτώσεις στην υγεία του ανθρώπου.
Διαπίστωσαν ότι ο παγκόσμιος τομέας μεταφορών ήταν υπεύθυνος για το 11%, δηλαδή για 3,4 εκατομμύρια πρόωρους θανάτους ετησίως οι οποίοι οφείλονταν στη ρύπανση από τα αιωρούμενα σωματίδια PM2.5 και από την έκθεση στο τροποσφαιρικό όζον.
Το κόστος από τα προβλήματα υγείας που προκαλεί η ατμοσφαιρική ρύπανση, η οποία οφείλεται στα μέσα μεταφοράς και η οποία σχετίζεται με ασθένειες όπως τα καρδιακά νοσήματα, οι παθήσεις των πνευμόνων, τα εγκεφαλικά και ο διαβήτης, εκτιμάται ότι ήταν στα 880 δισ. ευρώ το 2015, είπαν οι επιστήμονες.
Μόνο στην Κίνα περίπου 114.000 άνθρωποι υπολογίζετια ότι έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας των εκπομπών ρύπων των εξατμίσεων αυτοκινήτων το 2015. Στις ΗΠΑ 22.000 θάνατοι συνδέονται με τη ρύπανση από τις εξατμίσεις, εκ των οποίων το 43% ήταν από πετρελαιοκίνητα οχήματα.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι πολίτες κάποιων μεγάλων πόλεων αρχίζουν να εξετάζουν την κατάσταση πολύ σοβαρά και να μην περνάν το θέμα με ευκολία.Μια δημοσκόπηση της YouGov πέρυσι έδειξε ότι το 52% των Λονδρέζων υποστηρίζει την απαγόρευση των αυτοκινήτων ντίζελ στο κέντρο της πόλης του Λονδίνου,μια παρόμοια δημοσκόπηση στη Γαλλία σχετικά με την απαγόρευση του ντίζελ στο κέντρο μέχρι το 2020 υποστηρίχθηκε από το 54% των Παριζανών,σύμφωνα με τον www.theguardian.com

Η Ινδία κατέγραψε 74.000 πρόωρους θανάτους από τις εξατμίσεις των οχημάτων σε σχέση με 13.000 στη Γερμανία, 7.800 στην Ιταλία και 6.400 στη Γαλλία.
Σε γενικές γραμμές, η εικόνα ήταν χειρότερη στη Γερμανία με 17 πρόωρους θανάτους ανά 100.000 κατοίκους οφειλόμενους στη ρύπανση από τα μέσα μεταφοράς — τρεις φορές υψηλότερους από τον παγκόσμιο μέσον όρο.
Το Μιλάνο, το Τορίνο, η Στουτγάρδη, το Κίεβο, η Κολωνία, το Βερολίνο και το Λονδίνο συγκαταλέγονται στις πόλεις με τα υψηλότερα ποσοστά θανάτων οφειλόμενα στη ρύπανση αυτού του είδους.
Οι συγγραφείς προειδοποιούν ότι οι εκτιμήσεις τους είναι «συντηρητικές» καθώς στη μελέτη τους δεν έλαβαν υπόψη τους όλους τους τύπους των βλαβερών εκπομπών ρύπων ή των συνδεόμενων με τη ρύπανση ασθενειών.

πηγές:healthyliving.gr
www.theguardian.com
uk.reuters.com
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5976105/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου