Τρίτη 21 Ιουλίου 2009

...η Kodak είναι ΚΙΤΡΙΝΗ...

 ...και πως το σήμα είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το προϊόν που διακινείται ή την υπηρεσία που παρέχεται στην αγορά...
ως φορέας εμπορικής αξίας το σήμα δημιουργεί έναν ισχυρό δεσμό με το προϊόν ή την υπηρεσία που διακρίνει...
η δυναμική του είναι τέτοια που τελικά αποτελεί το θεμέλιο του ανταγωνισμού στην οικονομία της αγοράς...
''Το 1887 ο George Eastman επινοεί τη λέξη “Kodak” για να χαρακτηρίσει μία φωτογραφική μηχανή!
έψαχνε ένα λογότυπο που να κάνει εντύπωση και συγχρόνως να αποτελεί ένα ποιοτικό σήμα μίας επιχείρησης διεθνούς ακτινοβολίας: το λογότυπο έπρεπε να είναι σύντομο και να προφέρεται εύκολα σε όλες τις γλώσσες...
το γράμμα “Κ” του άρεσε γιατί ηχούσε όπως ο θόρυβος ενός εμβόλου...
η λέξη έμοιαζε “άκαμπτη”, σταθερή και δεν θύμιζε καμία άλλη...
κατά μία άλλη εκδοχή ο George Eastman, δεμένος πολύ στενά με τη μητέρα του, εμπνεύστηκε το σήμα από το πατρικό της όνομα που άρχιζε από Κ...
πάντως το μέλλον έδειξε πόσο εύστοχη ήταν η επιλογή του. 
Το σήμα Kodak έγινε γρήγορα διάσημο σε ολόκληρο τον κόσμο...
ο Eastman προσπάθησε επίσης να βρει ένα πρωτότυπο διακριτικό γνώρισμα για τα φίλμ που παράγονταν στα εργαστήρια του...
προαισθάνθηκε τα προτερήματα του χρώματος στον τομέα των πωλήσεων και εγκαταλείποντας το αρχικό γκρι διάλεξε μία νέα ελκυστική απόχρωση, 
το κίτρινο για τη συσκευασία των φιλμ..
ηταν το 1905...
η νομοθεσία των σημάτων δεν δέχεται ως στοιχείο δεκτικό προστασίας ένα μόνο χρώμα ή απόχρωση του, παρά μόνο μία σύνθεση χρωμάτων...
παρ’ όλα αυτά η Kodak δικαιώθηκε δικαστικώς και το χαρακτηριστικό κίτρινο των συσκευασιών της κρίθηκε ως χωριστή απόχρωση και κατοχυρώθηκε ως σήμα''
Τα κείμενα είναι από το βιβλίο του Ιωάννου και της Άννας Σακελλαρίδη
“Το εμπορικό σήμα”
εκδότης
ΕΜΠΟΡΙΚΟ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ