η Ursula Abresch χαρακτηρίζει το στυλ της ως "φωτο-ιμπρεσιονισμό"
και θεωρεί πως "ο ιμπρεσιονισμός στη φωτογραφία μας επιτρέπει να φτάσουμε στην ουσία αυτού που απεικονίζει το θέμα μας...
έτσι με το μοναδικό της φωτογραφικό στυλ και το ταλέντο μας ταξιδεύει στους ονειρικούς της κόσμους...
μέσα από αφηρημένες φόρμες και χρώματα καταφέρνει να αποτυπώσει και να μεταδώσει σκέψεις,
όνειρα,
φευγαλέες στιγμές στο χρόνο,
μια μικρή αλλαγή στο φως,
το μεγαλειώδες και το συνηθισμένο,
διαθέσεις και συναισθήματα
και ξεδιπλώνει την ιστορία της...
ας την παρακολουθήσουμε-
γεννήθηκα στο βόρειο-ανατολικό τμήμα της Αργεντινής, όχι πολύ μακριά από τους καταρράκτες Iguazu.
μεγάλωσα τόσο στην Αργεντινή και τη Χιλή.
μετακόμισα στις ΗΠΑ για να πάω στο πανεπιστήμιο, και τελικά εγκαταστάθηκα μόνιμα στον Καναδά.
τώρα είμαι Καναδή, και ζω στο εσωτερικό της δυτική επαρχία του Καναδά, British Columbia,γνωστής για τις φυσικές ομορφιές της.
είναι μια ορεινή περιοχή, με πολλά δέντρα, λίμνες και ποτάμια, καταρράκτες, βράχια, και μιά πλούσια άγρια ζωή.
ένα ιδανικό μέρος για μένα!!!
είμαι παντρεμένη και με το σύζυγός μου έχουμε πέντε παιδιά.
έχω πτυχίο στην εκπαίδευση με ειδίκευση στην τέχνη και την Ιστορία.
αυτή τη στιγμή έχω αφιερώσει τον περισσότερο χρόνο μου στη φωτογραφία.
και από χόμπι;
αυτή τη στιγμή δεν έχω κάποιο χόμπι , αν και μου αρέσει η πεζοπορία και να διαβάζω βιβλία μυστηρίου και φαντασίας.
μπορείτε να μας περιγράψετε την "ψυχική" διαδικασία της δημιουργίας μιας φωτογραφίας;
πώς αποφασίζετε να τραβήξετε μια φωτογραφία;
βλέπετε κάτι που τραβάει την προσοχή σας και το φωτογραφίζετε, ή πρώτα έχετε την ιδέα και στη συνέχεια την εκτελείτε;
ναι,είναι μια ποικιλία από πράγματα.
κατά καιρούς πολύ συνειδητά επέλεξα να δημιουργήσω ένα ορισμένο είδος φωτογραφίας.
για παράδειγμα το "bounce" είναι μια τέτοια εικόνα.
συμμετέχω σε DPChallenge περιστασιακά.
πέρυσι μία από τις προκλήσεις που ήταν "Point of Color", εδώ έπρεπε να συνθέσουμε-ή να συλλάβουμε - μιά φωτογραφία όπου το κύριο θέμα είναι ακριβώς αυτό το "Point of Color"
bounce |
εδώ η σύνθεση, η οργάνωση, όλα ήταν σκόπιμα
η "coastal dawn" είναι μια παρόμοια ιστορία.
είχα πειραματιστεί με τα "waterscapes",με τα πολύ κοντινά πλάνα αντανακλάσεων του νερού μέσα σε μια κατσαρόλα και έτσι έθεσα συνειδητά ως στόχο να δημιουργήσω την εντύπωση ενός ηλιοβασιλέματος ή μιας ανατολής!!!
οι περισσότερες φωτογραφίες μου μέσα στο στούντιο είναι προμελετημένες!!!
βέβαια προτιμώ να εργάζομαι σε εξωτερικούς χώρους στο φυσικό φως.
όταν εργάζομαι σε εξωτερικούς χώρους συνήθως οι φωτογραφίες μου έχουν θέμα το φως και την ημέρα.
για παράδειγμα η φωτογραφία μου "an autumn song" (ένα τραγούδι για το φθινόπωρο) και η "late fall" (το τέλος του φθινοπώρου) και οι δύο έγιναν σε μέρες που έθεσα ως στόχο να συλλάβω τη διάθεση και το πνεύμα του Φθινοπώρου.
η μία έγινε τον Οκτώβριο, και η άλλη το Νοέμβριο
"an autumn song" |
"late fall" |
μερικές φορές έθετα ως στόχο να εργαστώ με μια συγκεκριμένη τεχνική.
σε αυτές τις περιπτώσεις δεν με ενδιέφερε τόσο το θέμα όσο οι δυνατότητες ανταπόκρισης των συγκεκριμένων λήψεων στη συγκεκριμένη τεχνική.
δυό παραδείγματα είναι η "bittersweet" και η "burn"
ο στόχος εδώ ήταν να κάνω φωτογραφίες που θα ήταν τέτοιες ώστε να διευκολύνουν τις τεχνικές επεξεργασίας HDR.
άλλες,τώρα,φωτογραφίες απλά συμβαίνουν,
μια τέτοια φωτογραφία είναι η "Hunter".
ένα βράδυ οδηγούσα από το σπίτι προς το Canyon Village στο εθνικό πάρκο Yellowstone,
ήταν μια βροχερή βραδιά,
και
ξαφνικά βλέπω να προβάλλει μπροστά μου αυτό το ζώο,
αμέσως σήκωσα τη μηχανή μου και το φωτογράφισα
και,ναι είμαι πολύ χαρούμενη για αυτή τη φωτογραφία!!!
Hunter |
επίσης υπάρχουν φωτογραφίες μου που τελειοποιήθηκαν κατά την πάροδο του χρόνου και τις οποίες ‘δούλευα‘ με την βοήθεια του Photoshop αρκετό καιρό.
δουλεύοντας με το Photoshop τις φωτογραφίες μου,το τελικό αποτέλεσμα,πολλές φορές, ήρθε και μετά από ένα χρόνο όταν πιά είχε αποκρυσταλωθεί η ιδέα στο μυαλό μου,
όπως π,χ οι φωτογραφίες μου "revelation" και "my BC"
my BC |
revelation |
στη "my BC" χρησιμοποίησα δύο φωτογραφίες, μία τραβηγμένη τον Απρίλιο του περασμένου χρόνου και μιά άλλη τραβηγμένη τον Αύγουστο του άλλου χρόνου...
συνδυάζοντας αυτές τις δύο φωτογραφίες στο Photoshop δημιουργήθηκε η "my BC"
όσο για την "revelation" η αρχική ιδέα μου δημιουργήθηκε το φθινόπωρο του 2009,ενώ η τελική φωτογραφία τελειοποιήθηκε ένα χρόνο αργότερα...
στη δημιουργία των φωτογραφιών σας συμμετέχετε εσείς και η μηχανή σας ή λαμβάνει μέρος και το Photoshop;
το Photoshop συμμετέχει σε όλες τις φωτογραφίες μου...
για μένα, οποιαδήποτε ψηφιακή φωτογραφία, δεν θα ήταν δυνατόν να ολοκληρωθεί χωρίς τη χρήση του Photoshop ή κάποιου άλλου λογισμικού επεξεργασίας φωτογραφιών.
σήμερα δεν μπορούμε να δουλέψουμε χωρίς κάποιο λογισμικό επεξεργασίας εικόνας...
και οι πηγές της έμπνευσής σας;
πρώτα,πρώτα ο τόπος όπου ζω, η British Columbia
αυτός ο όμορφος τόπος είναι μια από της σημαντικότερες πηγές έμπνευσής μου.
από εδώ ξεπηδούν οι πιο παραστατικές εικόνες μου, αλλά και οι πιο αφηρημένες...
άλλες φορές προσπαθώ να αντικατοπτρίσω την ουσία ενός θέματος, άλλες χρησιμοποιώ ένα θέμα για να εκφράσω τα συναισθήματά μου...
έτσι πολλές από τις closeup εικόνες μου του ποταμού Columbia είναι μια προσπάθεια αντανάκλασης των σκέψεων και των συναισθημάτων μου εκείνων των ωρών...
μετά είναι οι ζωγράφοι του Καναδά, ιδίως του Δυτικού Καναδά οι οποίοι επηρέασαν και συνεχίζουν να επηρεάζουν το έργο μου...
ζω στον ίδιο κόσμο που και αυτοί έζησαν, γι 'αυτό ήθελα να δω αν μπορώ να δω με το ίδιο τρόπο αυτό που έβλεπαν,έτσι μελέτησα τα έργα τους τα οποία έγιναν μια συνεχής πηγή έμπνευσης για τις φωτογραφίες μου.
τα έργα της Emily Carr** και στη συνέχεια του Takao Tanabe*** με γοήτευσαν οπότε και μοιραία έγιναν η έμπνευσή μου...
τον τελευταίο καιρό μελετάω έργα από την Group of Seven*, ιδίως του Lawren Harris και του Alexander Young Jackson,όπως και προσπαθώ να εξοικειωθώ,με τουλάχιστον ένα μέρος της, της χαρακτικής των αυτοχθόνων'' -των "First Nations" όπως έχει επικρατήσει να λέγονται - των πρώτων εθνών της British Columbia, και προσπαθώ να βρω τρόπους ώστε να εφαρμόσω κάποιες από τις ιδέες τους στις φωτογραφίες μου...
προσπαθείτε να μάθετε από άλλους φωτογράφους;
ναι,ναι βέβαια.
κοιτάζω και μελετάω τη δουλειά άλλων φωτογράφων και προσπαθώ να μάθω από αυτούς
και αλήθεια ποιος δεν έχει διδαχθεί από αυτούς;
ποιος δεν έχει διδαχθεί από
τον Freeman Patterson,
την Dorothea Lange,
τον Alfred Stieglitz,
τον John Shaw,
Irving Penn και τόσους άλλους μεγάλους φωτογράφους!!!
και τι είναι αυτό που κάνει μιά μεγάλη φωτογραφία να ξεχωρίζει από τις άλλες καλές φωτογραφίες;
κατά τη γνώμη μου πάντα μιά μεγάλη φωτογραφία πρέπει να είναι το αποτέλεσμα μιας δημιουργικής οπτικής σύνθεσης από
εξαιρετικό φως,
σαγηνευτική ατμόσφαιρα,
συναρπαστική ιστορία
και
άριστες τεχνικές δεξιότητες.
βέβαια όλα αυτά δεν είναι παρόντα πάντα σε όλες τις μεγάλες φωτογραφίες, αλλά τα περισσότερα είναι.
στις δικές μου φωτογραφίες,σε όλες,συμμετέχει,απαραιτήτως,το Photoshop
για μένα, και για οποιαδήποτε ψηφιακή φωτογραφία, δεν θα ήταν δυνατόν να γίνει η τελική εκτύπωση χωρίς τη χρήση του Photoshop ή κάποιου άλλου λογισμικού επεξεργασίας φωτογραφιών...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ntina - ήταν, σε ελεύθερη μετάφραση από εμένα, μια συνέντευξη της Ursula Abresch στο photopathway.com όπου μπορείτε να ανατρέξετε για περισσότερες λεπτομέρειες.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
σημειώσεις:
*η Group of Seven-ομάδα των επτά γνωστή επίσης και ως the Algonquin School ήταν μια ομάδα Καναδών ζωγράφων τοπίων την περίοδο 1920-1933
η ομάδα αρχικά αποτελείτο από
τον Franklin Carmichael (1890 - 1945)
τον Lawren Harris (1885-1970),
τον Alexander Young Jackson (1882-1974)
τον Frank Johnston (1888-1949)
τον Arthur Lismer (1885-1969)
τον J. E. H. MacDonald (1873-1932)
και
τον Frederick Varley (1881-1969)
ο Α J. Casson (1898-1992) κλήθηκε να συμμετάσχει το 1926
ο Edwin Holgate (1892-1977) έγινε μέλος το 1930
και
ο Lemoine Φιτζέραλντ (1890-1956) εντάχθηκε το 1932.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου