Νέα έρευνα διαπιστώνει ότι τα παιδιά που τρώνε περισσότερα φρούτα και λαχανικά έχουν καλύτερη ψυχική υγεία.
Η μελέτη είναι η πρώτη που διερευνά τη συσχέτιση μεταξύ της πρόσληψης φρούτων και λαχανικών, για πρωινό και μεσημεριανό γεύμα και της ψυχικής ευεξίας σε παιδιά σχολικής ηλικίας στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η ερευνητική ομάδα μελέτησε δεδομένα από σχεδόν 9.000 παιδιά σε 50 σχολεία.
Διαπίστωσαν ότι τα είδη πρωινού και μεσημεριανού γεύματος που κατανάλωναν τόσο οι μαθητές πρωτοβάθμιας όσο και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συσχετίστηκαν σημαντικά με την ευημερία.
Τα παιδιά που τρώνε υγιεινά τρόφιμα και η διατροφή τους είναι γεμάτη με φρούτα και λαχανικά, έχουν καλύτερη ψυχική ευεξία -- σύμφωνα με νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο της East Anglia.Η νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε είναι η πρώτη που διερευνά τη σχέση μεταξύ της πρόσληψης φρούτων και λαχανικών, στο πρωινό και μεσημεριανό γεύμα και της ψυχικής ευεξίας σε παιδιά σχολικής ηλικίας στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Δείχνει πώς η κατανάλωση περισσότερων φρούτων και λαχανικών συνδέεται με καλύτερη ευημερία μεταξύ των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Και τα παιδιά που κατανάλωναν πέντε ή περισσότερες μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα είχαν τις υψηλότερες βαθμολογίες για την ψυχική ευεξία.
Τη μελέτη ηγήθηκε η UEA Health and Social Care Partners σε συνεργασία με το συμβούλιο της κομητείας Norfolk.
Η ερευνητική ομάδα λέει ότι πρέπει να αναπτυχθούν στρατηγικές δημόσιας υγείας και σχολικές πολιτικές για να διασφαλιστεί, ότι η καλή ποιότητα των τροφών θα είναι διαθέσιμη σε όλα τα παιδιά πριν και κατά τη διάρκεια του σχολείου για τη βελτιστοποίηση της ψυχικής ευεξίας και την ενδυνάμωση των παιδιών να εκπληρώσουν, να αναπτύξουν και να "ξεδιπλώσουν" πλήρως τις δυνατότητές τους.
Η επικεφαλής ερευνήτρια Καθηγήτρια Ailsa Welch, από την Ιατρική Σχολή Norwich της UEA, δήλωσε:
Τη μελέτη ηγήθηκε η UEA Health and Social Care Partners σε συνεργασία με το συμβούλιο της κομητείας Norfolk.
Η ερευνητική ομάδα λέει ότι πρέπει να αναπτυχθούν στρατηγικές δημόσιας υγείας και σχολικές πολιτικές για να διασφαλιστεί, ότι η καλή ποιότητα των τροφών θα είναι διαθέσιμη σε όλα τα παιδιά πριν και κατά τη διάρκεια του σχολείου για τη βελτιστοποίηση της ψυχικής ευεξίας και την ενδυνάμωση των παιδιών να εκπληρώσουν, να αναπτύξουν και να "ξεδιπλώσουν" πλήρως τις δυνατότητές τους.
Η επικεφαλής ερευνήτρια Καθηγήτρια Ailsa Welch, από την Ιατρική Σχολή Norwich της UEA, δήλωσε:
"Γνωρίζουμε ότι η κακή ψυχική ευεξία είναι ένα σημαντικό πρόβλημα για τους νέους και είναι πιθανό να έχει μακροπρόθεσμες αρνητικές συνέπειες.
Οι πιέσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και της σύγχρονης σχολικής κουλτούρας έχουν διαφημιστεί ως πιθανοί λόγοι για την αύξηση του επιπολασμού της χαμηλής ψυχικής ευημερίας στα παιδιά και τους νέους.
Και υπάρχει μια αυξανόμενη αναγνώριση της σημασίας της ψυχικής υγείας και ευημερίας στην πρώιμη ζωή -κυρίως επειδή τα προβλήματα ψυχικής υγείας των εφήβων συχνά επιμένουν μέχρι την ενηλικίωση, οδηγώντας σε χειρότερα αποτελέσματα και επιτεύγματα στη ζωή.
Ενώ ο σύνδεσμος μεταξύ διατροφής και σωματικής υγείας είναι αρκετά κατανοητοί, μέχρι τώρα, δεν έχουν γίνει πολλά γνωστά για το εάν η διατροφή παίζει ρόλο στη συναισθηματική ευεξία των παιδιών.
Οι πιέσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και της σύγχρονης σχολικής κουλτούρας έχουν διαφημιστεί ως πιθανοί λόγοι για την αύξηση του επιπολασμού της χαμηλής ψυχικής ευημερίας στα παιδιά και τους νέους.
Και υπάρχει μια αυξανόμενη αναγνώριση της σημασίας της ψυχικής υγείας και ευημερίας στην πρώιμη ζωή -κυρίως επειδή τα προβλήματα ψυχικής υγείας των εφήβων συχνά επιμένουν μέχρι την ενηλικίωση, οδηγώντας σε χειρότερα αποτελέσματα και επιτεύγματα στη ζωή.
Ενώ ο σύνδεσμος μεταξύ διατροφής και σωματικής υγείας είναι αρκετά κατανοητοί, μέχρι τώρα, δεν έχουν γίνει πολλά γνωστά για το εάν η διατροφή παίζει ρόλο στη συναισθηματική ευεξία των παιδιών.
Έτσι, ξεκινήσαμε να διερευνήσουμε τη σχέση μεταξύ διατροφικών επιλογών και ψυχικής ευεξίας ανάμεσα στους μαθητές."
Η ερευνητική ομάδα μελέτησε δεδομένα από σχεδόν 9.000 παιδιά σε 50 σχολεία σε όλο το Νόρφολκ (7.570 παιδιά δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και 1.253 παιδιά δημοτικού) που ελήφθησαν από την Έρευνα για την υγεία και την ευημερία των παιδιών και των νέων του Norfolk.
Αυτή η έρευνα ανατέθηκε από το τμήμα Δημόσιας Υγείας του Συμβουλίου της κομητείας Norfolk και το Norfolk Safeguarding Children Board.
Η ερευνητική ομάδα μελέτησε δεδομένα από σχεδόν 9.000 παιδιά σε 50 σχολεία σε όλο το Νόρφολκ (7.570 παιδιά δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και 1.253 παιδιά δημοτικού) που ελήφθησαν από την Έρευνα για την υγεία και την ευημερία των παιδιών και των νέων του Norfolk.
Αυτή η έρευνα ανατέθηκε από το τμήμα Δημόσιας Υγείας του Συμβουλίου της κομητείας Norfolk και το Norfolk Safeguarding Children Board.
Ήταν ανοιχτό σε όλα τα σχολεία του Norfolk τον Οκτώβριο του 2017.
Τα παιδιά που συμμετείχαν στη μελέτη ανέφεραν μόνοι τους τις διατροφικές τους επιλογές και συμμετείχαν σε τεστ ψυχικής ευεξίας κατάλληλες για την ηλικία τους που κάλυπταν τη χαρά, τη χαλάρωση και τις καλές διαπροσωπικές σχέσεις.
Ο καθηγητής Welch είπε:
Τα παιδιά που συμμετείχαν στη μελέτη ανέφεραν μόνοι τους τις διατροφικές τους επιλογές και συμμετείχαν σε τεστ ψυχικής ευεξίας κατάλληλες για την ηλικία τους που κάλυπταν τη χαρά, τη χαλάρωση και τις καλές διαπροσωπικές σχέσεις.
Ο καθηγητής Welch είπε:
"Όσον αφορά τη διατροφή, διαπιστώσαμε ότι μόνο το ένα τέταρτο των παιδιών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το 28% των παιδιών δημοτικού ανέφεραν ότι τρώνε τις συνιστώμενες πέντε-5- μερίδες φρούτα και λαχανικά την ημέρα.
Και το απογοητευτικό ήταν πως λιγότερο από ένα στα δέκα παιδιά δεν έτρωγαν καν, φρούτα ή λαχανικά.
Περισσότερα από ένα στα πέντε παιδιά δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ένα στα 10 παιδιά δημοτικού δεν έτρωγαν πρωινό.
Περισσότερα από ένα στα πέντε παιδιά δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ένα στα 10 παιδιά δημοτικού δεν έτρωγαν πρωινό.
Και περισσότερα από ένα στα 10 παιδιά δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν έτρωγαν μεσημεριανό"
Η ομάδα εξέτασε τη συσχέτιση μεταξύ διατροφικών παραγόντων και ψυχικής ευεξίας και έλαβε υπόψη και άλλους παράγοντες που μπορεί να έχουν αντίκτυπο -- όπως δυσμενείς εμπειρίες παιδικής ηλικίας και καταστάσεις στο σπίτι.
Ο dr Richard Hayhoe, επίσης από την Ιατρική Σχολή Norwich της UEA, είπε:
Η ομάδα εξέτασε τη συσχέτιση μεταξύ διατροφικών παραγόντων και ψυχικής ευεξίας και έλαβε υπόψη και άλλους παράγοντες που μπορεί να έχουν αντίκτυπο -- όπως δυσμενείς εμπειρίες παιδικής ηλικίας και καταστάσεις στο σπίτι.
Ο dr Richard Hayhoe, επίσης από την Ιατρική Σχολή Norwich της UEA, είπε:
"Βρήκαμε ότι η καλή διατροφή σχετίζεται με καλύτερη ψυχική ευεξία στα παιδιά.
Και ότι μεταξύ των παιδιών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ιδιαίτερα, υπήρχε μια πραγματικά ισχυρή σχέση μεταξύ της διατροφής με υψηλής θρεπτικής αξίας τρόφιμα, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά και η καλύτερη ψυχική ευεξία.
Διαπιστώσαμε επίσης ότι τα είδη πρωινού και μεσημεριανού γεύματος που κατανάλωναν τόσο οι μαθητές της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συσχετίστηκαν επίσης σημαντικά με την ευημερία.
Τα παιδιά που έτρωγαν ένα παραδοσιακό πρωινό είχαν καλύτερη ευεξία από εκείνα που έπιναν μόνο ένα σνακ ή ποτό.
Διαπιστώσαμε επίσης ότι τα είδη πρωινού και μεσημεριανού γεύματος που κατανάλωναν τόσο οι μαθητές της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συσχετίστηκαν επίσης σημαντικά με την ευημερία.
Τα παιδιά που έτρωγαν ένα παραδοσιακό πρωινό είχαν καλύτερη ευεξία από εκείνα που έπιναν μόνο ένα σνακ ή ποτό.
Τα παιδιά, δε της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έπιναν ενεργειακά ποτά για πρωινό είχαν ιδιαίτερα χαμηλές βαθμολογίες ψυχικής ευεξίας, ακόμη χαμηλότερες και από εκείνα τα παιδιά που δεν κατανάλωναν καθόλου πρωινό.
Σύμφωνα με τα στοιχεία μας, σε μια τάξη 30 μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, περίπου 21 παιδιά κατανάλωναν πρωινό συμβατικού τύπου και τουλάχιστον τέσσερα παιδιά δεν έχουν τίποτα να φάνε ή να πιουν πριν ξεκινήσουν τα μαθήματα το πρωί.
Ομοίως, τουλάχιστον τρεις μαθητές θα πάνε σε απογευματινά μαθήματα χωρίς να φάνε μεσημεριανό γεύμα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία μας, σε μια τάξη 30 μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, περίπου 21 παιδιά κατανάλωναν πρωινό συμβατικού τύπου και τουλάχιστον τέσσερα παιδιά δεν έχουν τίποτα να φάνε ή να πιουν πριν ξεκινήσουν τα μαθήματα το πρωί.
Ομοίως, τουλάχιστον τρεις μαθητές θα πάνε σε απογευματινά μαθήματα χωρίς να φάνε μεσημεριανό γεύμα.
Αυτό είναι ανησυχητικό και πιθανόν να επηρεάσει όχι μόνο τις ακαδημαϊκή επίδοση στο σχολείο αλλά και τη σωματική και ψυχική τους ανάπτυξη.
Ένα άλλο ενδιαφέρον πράγμα που βρήκαμε ήταν ότι η διατροφή είχε τόσο πολύ, ή και ακόμα περισσότερο αντίκτυπο στην ευημερία όσο και οι παράγοντες όπως οι τακτικοί καυγάδες ή η βία στο σπίτι"
Η dr Ailsa Welch δήλωσε:
Ένα άλλο ενδιαφέρον πράγμα που βρήκαμε ήταν ότι η διατροφή είχε τόσο πολύ, ή και ακόμα περισσότερο αντίκτυπο στην ευημερία όσο και οι παράγοντες όπως οι τακτικοί καυγάδες ή η βία στο σπίτι"
Η dr Ailsa Welch δήλωσε:
"Ως δυνητικά τροποποιήσιμος παράγοντας σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο, η διατροφή αντιπροσωπεύει έναν σημαντικό στόχο δημόσιας υγείας, για στρατηγικές αντιμετώπισης της ψυχικής ευημερίας της παιδικής ηλικίας.
Στρατηγικές δημόσιας υγείας και σχολικές πολιτικές θα πρέπει να αναπτυχθούν για να διασφαλιστεί, ότι η καλή ποιότητα διατροφής ua είναι διαθέσιμη σε όλα τα παιδιά, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια του σχολείου, προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η ψυχική ευημερία και να ενδυναμωθούν τα παιδιά να "ξεδιπλώσουν" πλήρως τις δυνατότητές τους".
Στρατηγικές δημόσιας υγείας και σχολικές πολιτικές θα πρέπει να αναπτυχθούν για να διασφαλιστεί, ότι η καλή ποιότητα διατροφής ua είναι διαθέσιμη σε όλα τα παιδιά, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια του σχολείου, προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η ψυχική ευημερία και να ενδυναμωθούν τα παιδιά να "ξεδιπλώσουν" πλήρως τις δυνατότητές τους".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου