Σάββατο 1 Ιουλίου 2023

Ο Elliott Erwitt και οι ασπρόμαυρες, αποκαλυπτικές φωτογραφίες του, μας χαρίζουν και μας θυμίζουν ξέγνοιαστες, τρομακτικές, αλλοπρόσαλλες αλλά και ευχάριστες καθημερινές καταστάσεις.

Elliott Erwitt
Ο Elliott Erwitt και οι ασπρόμαυρες, αποκαλυπτικές φωτογραφίες του, 
μας χαρίζουν και μας θυμίζουν ξέγνοιαστες,
τρυφερές,
τρομακτικές,
αλλοπρόσαλλές
αλλά και ευχάριστες καθημερινές καταστάσεις.
Γνωστός για τις ειλικρινείς και συχνά χιουμοριστικές ασπρόμαυρες εικόνες του, 
ο Erwitt είναι υπεύθυνος για μερικές από τις πιο εμβληματικές φωτογραφίες του 20ού αιώνα, συμπεριλαμβανομένων ανεξίτηλων πορτρέτων προσωπικοτήτων όπως της Marilyn Monroe, του Che Guevara, και του Richard Nixon. 
Και έλεγε για τη σύνθεση μιας φωτογραφίας.
Δεν βάζουμε το θέμα μας ή τον ορίζοντα ακριβώς στο κέντρο της φωτογραφίας μας, γιατί
με αυτό τον τρόπο η φωτογραφία μας δείχνει στατική,
χωρίς ενδιαφέρον.
Τοποθετούμε το θέμα εκτός κέντρου,
για παράδειγμα, αν φωτογραφίζουμε ενα τοπίο προσπαθούμε το τοπίο να καταλαμβάνει το 1/3 της σκηνής και τα 2/3 να καταλαμβάνονται από τον ουρανό.
Είναι ο λεγόμενος κανόνας των τρίτων.
Μόλις καταλάβετε τους γενικούς κανόνες της σύνθεσης -συνέχιζε- θα μπορείτε να περάσετε στο επόμενο στάδιο που είναι η μη χρήση τους!
Και έλεγε ο άλλος μεγάλος ο Garry Winogrand:
Οι κανόνες αγνοούνται,
Και βέβαια η ομορφιά των φωτογραφιών που βλέπουμε, σου κόβει την ανάσα!
ntina

Παλαμήδης - Ο μέγας αδικημένος του Τρωικού πολέμου

Παλαμήδης
Ο μέγας αδικημένος του Τρωικού πολέμου
Κλαίει η ψυχή μας ανατρέχοντας στον ιστορία αυτού του πολύ σπουδαίου και σεμνού ήρωα.
Ποιος ήταν ο Παλαμήδης και γιατί θεωρείται ως ο δεύτερος Προμηθέας;  
Ποιες σπουδαίες ανακαλύψεις έκανε και ποια η δράση του κατά τον Τρωικό πόλεμο;
Γιατί ο θεϊκός Όμηρος τον καταδίκασε στην αφάνεια και δεν αναφέρει καν το όνομά του ούτε στην Ιλιάδα ούτε στην Οδύσσεια;
Τι ήξερε ο Σωκράτης και μας τον θυμίζει στην απολογία του στο δικαστήριο;
Ποιοι άλλοι σπουδαίοι, κατά την αρχαιότητα, τον τιμούν και τον μνημονεύουν;
Πώς και γιατί κορυφώνεται η αντιπάθεια του Οδυσσέα εναντίον του Παλαμήδη;
Με ποιο τρόπο κατασυκοφαντείται από τον ευνοούμενο της Αθηνάς, πολυμήχανο Οδυσσέα και καταδικάζεται από το στράτευμα ‘’εις θάνατον’’, δια λιθοβολισμού;
Ποιος ο ρόλος του Αγαμέμνονα;
Ποια η στάση του Αίαντα και πώς αντέδρασε ο Αχιλλέας;
Ήταν ο Παλαμήδης όντως και ιατρός, αποτελεσματικός  επιδημιολόγος, που δίνει μαθήματα στους σημερινούς, εν πολλοίς προχειρολογούντες επιδημιολόγους;
Ο ΠAΛΑΜΗΔΗΣ, κατ’ εντολή του Αγαμέμνονα,  είχε την ευθύνη της επιμελητείας ενός στρατεύματος, των Αχαιών, που αριθμούσε περί τους εκατό χιλιάδες άνδρες - 1186 πλοία από 29 βασίλεια) και το οποίο βρισκόταν σε εκστρατεία για δέκα ολόκληρα χρόνια. 
Αυτό σημαίνει ότι δεν θα έπρεπε να τους λείψει ούτε μέρα το νερό και το καλό φαγητό.  
Οι άριστες υγειονομικές συνθήκες  διαβίωσης των στρατιωτών ήταν δική του αρμοδιότητα, όπως και η ευεξία και πολεμική τους ετοιμότητα καθώς και η πρόληψη μεταδοτικών νόσων. 
Φρόντιζε ακόμη να περνούν ευχάριστα τις ελεύθερες τους ώρες και να απασχολούνται με ωφέλιμα ομαδικά και ατομικά παιχνίδια, ακόμη και επιτραπέζια, μερικά από τα οποία, όπως το σκάκι και το τάβλι,  έφθασαν μέχρι και τις μέρες μας και δικαίως αποδίδονται στην ευρηματικότητά του.
 ‘’ΓIA ΤΑ ΠΑΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΗΔΗ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΑΚΟΥΣΕΙ;      
 Γιατί γι’  αυτόν όλοι συνέθεσαν ύμνους, ότι χάθηκε, γιατί φθονήθηκε από τον Οδυσσέα για την σοφία του’’
                            (Ξενοφώντος Απομνημονεύματα)
«σκοτώσατε, σκοτώσατε, τον πάνσοφο, 
ω Δαναοί, τον αθώο, το αηδόνι των Μουσών» 

                                       (Ευριπίδη, Παλαμήδης)
Ο θεϊκός Όμηρος αγνοεί τον Παλαμήδη.   
Ο μέγιστος ποιητής όλων των εποχών, δεν αναφέρει καν το όνομά του ούτε στην Ιλιάδα ούτε στην Οδύσσεια.  
Τον καταδικάζει στην λήθη…
Θα έπρεπε να τον γνωρίζει;  
Ποιος ήταν ο Παλαμήδης;
Οι πολλές αρχαίες πηγές μας πληροφορούν  ότι ο Παλαμήδης υπήρξε ο επιτελάρχης των 100.000 Αχαιών, από 29 πόλεις – κράτη που εξεστράτευσαν εναντίον της Τροίας, με 1186 πλοία, με τους βασιλείς τους και τους ημίθεους πολεμιστές τους.  
 Από την Αυλίδα, καθώς ανέμεναν να φυσήξει ούριος άνεμος, ο Παλαμήδης με εντολή του αρχιστράτηγου Αγαμέμνονα, είχε τη μέγιστη ευθύνη της γενικής επιμελητείας ολόκληρου του στρατεύματος, προκειμένου να έχουν τις καλύτερες δυνατές συνθήκες διαβίωσης, καλή τροφή και καθαρό νερό,  ώστε να υπομένουν καρτερικά μέχρι τη στιγμή του απόπλου για την Τροία. 
Πανέξυπνος, αποτελεσματικός και ιδιαίτερα ευρηματικός, θεωρείται από τους αρχαίους συγγραφείς τόσο σημαντικός όσο και οι Αχιλλέας, Αγαμέμνων, Αίας και Οδυσσέας.  
Όσον αφορά δε την  εφευρετικότητά του, μπορεί να συγκριθεί με τους Προμηθέα και Δαίδαλο.
Θεωρείται ο εφευρέτης των μέτρων και σταθμών, των νομισμάτων, των φάρων, της διαίρεσης του έτους σε ώρες, ημέρες και μήνες.  
Είναι   εφευρέτης επιτραπέζιων παιχνιδιών, όπως το τάβλι και το σκάκι.  
Εφηύρε ακόμη το τιμόνι του πλοίου και το ονόμασε οίακα, δίνοντάς του το όνομα του αδελφού του, Οίακα,  ονομασία που παραμένει μέχρι σήμερα.
Και το πλέον σημαντικό.  
Του αποδίδεται επωνύμως η φθογγολογική καταγραφή του Ελληνικού αλφαβήτου…  
Οι προηγούμενες γραφές ήταν συλλαβικές (Γραμμική Α' και Β'). 
Με τον Παλαμήδη έχουμε τα πρώτα 15 γράμματα του φθογγολογικού αλφαβήτου μας, που στη συνέχεια εξελίχθηκε σε αλφάβητο 27 γραμμάτων, για να καταλήξει το 403 π.Χ. επί άρχοντος  Αθηνών Ευκλείδη,  στα 24 γράμματα που διατηρούμε μέχρι σήμερα και που μέσω του Ελληνικού – Λατινικού αλφαβήτου έγιναν παγκόσμια.
Μαθητής του Κενταύρου Χείρωνα, φοίτησε στο ‘’πανεπιστήμιό’’ του, μαζί με την αφρόκρεμα των ηρώων της εποχής του, τον Αχιλλέα, 
τον Νέστορα, 
τον Διομήδη, 
τον Αντίλοχο τον Αινεία, 
τον Πάτροκλο, 
τον Πρωτεσίλαο, 
τους Αίαντες, 
τον Μαχάονα και τον Ποδαλείριο, παιδιά του Ασκληπιού, 
αστρονομία, 
ιατρική, 
φιλοσοφία, 
την πολεμική τέχνη και έδωσε μαζί τους όρκο αδελφοποίησης.
Γιατί όμως τον εχθρευόταν  και τον παρουσίασε ως προδότη ο θεϊκός Οδυσσέας;  
Την απάντηση μπορούμε να την βρούμε σε δυο περιστατικά που εμπλέκονται οι δυο ήρωες. 
Ενώ οι Αχαιοί είχαν ήδη συνταχθεί στην Αυλίδα, ο Οδυσσέας απουσίαζε, προσποιούμενος τον τρελό. 
Δεν ήθελε να πάει στη Τροία, γιατί ήταν νιόπαντρος και ερωτευμένος και γιατί είχε στα χέρια του χρησμό που έλεγε ότι αν πάει θα επιστρέψει μόνος, χωρίς συντρόφους,  ύστερα από είκοσι χρόνια.
 Έζεψε στο αλέτρι του δυο διαφορετικά καματερά, ένα βόδι κι ένα άλογο, όργωνε στην άμμο και έσπερνε αλάτι.   
Ο Παλαμήδης τον επισκέφτηκε και αποκάλυψε την απάτη του.  
Έτσι ο Οδυσσέας υποχρεώνεται να  κρατήσει τους όρκους του, ως μνηστήρας της Ελένης και να συμμετάσχει στην εκστρατεία.
Στον κάμπο της Τροίας ένα άλλο περιστατικό κάνει τον Οδυσσέα να θολώσει από τον φθόνο του για τον Παλαμήδη και να οργανώσει, μαζί με τον Αγαμέμνονα τη δολοφονία του.
Με εντολή του Παλαμήδη ο Οδυσσέας μετέβη στη Θράκη για να μεταφέρει σιτάρι, απαραίτητο για τις ανάγκες σίτισης του στρατεύματος.  
Ο Οδυσσέας όμως γύρισε άπραγος, χωρίς σιτάρι, προβάλλοντας τη δικαιολογία ότι ο Παλαμήδης του έδωσε λανθασμένες πληροφορίες.
Μετά από αυτό ο Παλαμήδης μετέβη ο ίδιος στη Θράκη, απ’ όπου προσκόμισε σιτηρά πολύ περισσότερα των προσδοκιών.
Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ
Ο Παλαμήδης συνελήφθη και δικάστηκε με την κατηγορία της προδοσίας.  
Σε δούλο που μετέβαινε στην Τροία βρέθηκε επιστολή που είχε γραφεί δήθεν από τον Παλαμήδη και απευθυνόταν στον βασιλιά Πρίαμο.   
Η επιστολή ήταν πλαστή και αποσκοπούσε να κατασυκοφαντηθεί ως προδότης ο μέγιστος ήρωας.  
Ταυτόχρονα τοποθέτησαν ποσότητα χρυσού στη σκηνή του, εύρημα που θεωρήθηκε ως τεκμήριο για τον χρηματισμό του.
Στην απουσία, λοιπόν του Αχιλλέα και παρά τις έντονες  αντιδράσεις του Αίαντα, ο Παλαμήδης δικάστηκε από το στράτευμα του Αγαμέμνονα και του Οδυσσέα και λιθοβολήθηκε μέχρι θανάτου, ως κοινός προδότης. 
Ενδεικτικά αναφέρουμε  πηγές της αρχαιότητας που τον μνημονεύουν:
Κύπρια έπη,  
Σωκράτης στο δικαστήριο, 
Πλάτωνας,  
Αριστοτέλης,  
Ευριπίδης,  
Ξενοφώντας,  
Διόδωρος Σικελιώτης,  
Απολλώνιος ο Τυανέας,  
Φιλόστρατος,  
Λεξικό Σουίδα, ακόμη και το εγκυκλοπαιδικό λεξικό του Ηλίου.  
Όλοι αυτοί θεωρούν τον Παλαμήδη αδικημένο από τον  Όμηρο.
ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΑΓΝΟΕΙ Ο ΟΜΗΡΟΣ;
Σύμφωνα με την καθηγήτρια Άννα Τζιροπούλου, η οποία συνέγραψε μελέτη με τίτλο  ‘’Όμηρος Τηλεμάχου Οδυσσείδης’’, ο μέγας ποιητής είναι εγγονός του Οδυσσέα, γιος του Τηλεμάχου και της Πολυκάστης,  κόρης του Νέστορα, βασιλιά της Πύλου.  
Για την καταγωγή του Ομήρου αποφάνθηκε το μαντείο των Δελφών,  σε ερώτημα που υπέβαλε ο φιλέλληνας αυτοκράτορας Αδριανός.  
Προφανώς λοιπόν ο Όμηρος, στα έπη του, είχε πρόθεση να προβάλει τον παππού του Οδυσσέα και απέφυγε να καταγράψει ό,τι θα μπορούσε να μειώσει το γόητρό του και τη φήμη του.
από το χρονολόγιο του Savvas Hasikos -
και
Παλαμήδης, γλυπτό του Antonio Canova/1757-1822 που φυλάσσεται στη Villa Carlotta, Tremezzina/Κόμο
Fotografia di Carloalberto2014 condivisa con licenza CC BY-SA 3.0. via

μήπως όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας είναι η ευκαιρία να ξαναθυμηθούμε ότι δεν χρειαζόμαστε λεφτά για να αγοράσουμε τον ήλιο;

καταναλωτές;
άβουλα καθοδηγούμενα όντα;
αριθμοί; 
νούμερα;.....ΟΧΙ ΠΙΑ....
τ' άστρα το βλέπουνε, ότι:
δυο δισεκατομμύρια μικροί γαλαξίες και πλέον
κατοικούμε τη γη!!!!
μήπως όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας είναι η ευκαιρία μας να σταματήσουμε και να ακούσουμε τους ποιητές;
μήπως όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας είναι η ευκαιρία μας να δείξουμε και να αποδείξουμε ότι είμαστε άνθρωποι και όχι καταναλωτές,
αριθμοί;
μήπως όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας είναι η ευκαιρία μας να καταλάβουμε ότι η κατανάλωση δεν είναι "therapy" και ότι είμαστε άνθρωποι ελεύθεροι και όχι καθοδηγούμενα άβουλα όντα;
μήπως ήρθε ο καιρός να πούμε όχι;
μήπως όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας είναι η ευκαιρία να ξαναθυμηθούμε ότι δεν χρειαζόμαστε λεφτά για να αγοράσουμε τον ήλιο;
ούτε τα λουλούδια των αγρών;
ούτε το ηλιοβασίλεμα;
ούτε μιά γλυκιά ματιά;
ούτε μιά πανέμορφη θέα ψηλά εκεί από το βουνό;
ούτε το χάζεμα των αστεριών την νύχτα;
ούτε το μπάνιο στα αναζωογονητικά νερά της θάλασσας μέσα στην μέση του χειμώνα;
ότι όλα αυτά ποτέ δεν παλιώνουν και ποτέ δεν χρειάζονται αντικατάσταση;
ΜΗΠΩΣ;;;;;;;;;;;;;;;;;
ntina
Νικηφόρος Βρεττάκος
Οι μικροί γαλαξίες
Πάνε κι έρχονται οι άνθρωποι πάνω στη γη.
Σταματάνε για λίγο, στέκονται ο ένας
αντίκρυ στον άλλο, μιλούν μεταξύ τους.
Έπειτα φεύγουν, διασταυρώνονται, μοιάζουν
σαν πέτρες που βλέπονται.
Όμως, εσύ,
δε λόξεψες, βάδισες ίσα, προχώρησες
μες από μένα, κάτω απ' τα τόξα μου,
όπως κι εγώ: προχώρησα ίσα, μες από σένα,
κάτω απ' τα τόξα σου. Σταθήκαμε ο ένας μας
μέσα στον άλλο, σα νάχαμε φτάσει.
Βλέποντας πάνω μας δυο κόσμους σε πλήρη
λάμψη και κίνηση, σαστίσαμε ακίνητοι
κάτω απ' τη θέα τους -
Ήσουν νερό,
κατάκλυσες μέσα μου όλες τις στέρνες.
Ήσουνα φως, διαμοιράστηκες. Όλες
οι φλέβες μου έγιναν άξαφνα ένα
δίχτυ που λάμπει: στα πόδια, στα χέρια,
στο στήθος, στο μέτωπο.
Τ' άστρα το βλέπουνε, ότι:
δυο δισεκατομμύρια μικροί γαλαξίες και πλέον
κατοικούμε τη γη.

Τα δικά μου γεμιστά - γεμιστά - και σε ποιόν δεν αρέσουν, και ναι είναι το σήμα κατατεθέν του καλοκαιριού μας...

Γεμιστά – και σε ποιόν δεν αρέσουν, και ναι είναι το σήμα κατατεθέν του καλοκαιριού μας…
Και όταν γυρίζαμε τις κυριακές από το πρωινό μπάνιο μας -ξεκινούσε το πρωί και τελείωνε λίγο πριν το μεσημεριανό φαγητό μας- στη θάλασσα, το τραπέζι ήταν στρωμένο με το πιο αγαπημένο φαγητό όλων εμάς των παιδιών
Γιατί, ναι, η μάνα δεν έκανε μπάνιο, ήταν εκεί στην κουζίνα, για να μας έχει έτοιμο το μεσημεριανό, και ναι κανένας δεν μας πρόσεχε…
Τι βουτιές, τι παιχνίδια…
Τι κρυφτό μέσα στα φύκια…
Ούτε αντιηλιακά, ούτε πολύπλοκα μαγιό, ότι είχαμε…
Μαυρίζαμε, κοκκινίζαμε και αν πέφταμε και χτυπάγαμε, γόνατα,
αγγόνες είχαμε το κόκκινο – ναι, ναι το βαλσαμέλαιο, έτσι το λέγαμε…
Και μετά στα ορεινά για τον τρύγο της σταφίδας,
Εκεί όλοι…
παρατεταγμένοι…
παπούδες,
γιαγιάδες,
πατεράδες,
μανάδες,
παιδιά…
Ο τρύγος μας ήθελε όλους εκεί…και τα γεμιστά πάντα παρόν…
Στην πρωτοκαθεδρία…
Πεντανόστιμα,
πολύχρωμα και αγαπημένα…
Ντομάτες,
κολοκυθάκια,
μελιτζάνες,
κολοκυθοανθοί…

Και βέβαια ποτέ δεν ξέχασα τη συνταγή, πως θα ήταν άλλωστε δυνατόν…
Τα μαγειρεύω συνέχεια και έτσι και αλλιώς…
Με τη συνταγή της γιαγιάς,
με τη συνταγή της μαμάς, 
της πεθεράς, 
της θείας, αλλά και με τη δική μου, τη διαφοροποιημένη…
Γιατί κάθε μαγείρισσα που “σέβεται την τέχνη της” θέλει να αφήσει και το δικό της στίγμα…
Τα δικά μου γεμιστά...

Ένας άνθρωπος μπορεί να θεωρεί τον εαυτό του ευτυχισμένο μόνο, όταν αυτό που είναι η τροφή του είναι επίσης και το φάρμακό του

Ο Henry David Thoreau, ο Αμερικανός φυσιοδίφης,
Αλήθεια πόσοι από εμάς γνωρίζουν ότι το παντζαρόζουμο μέσα σε ελάχιστες ώρες από τη στιγμή που θα το πιούμε ελαττώνει την υψηλή πίεση;
Πόσοι από εμάς γνωρίζουν ότι το παντζάρι θεωρείται υπερ-φάρμακο;
βοτανολόγος,
δοκιμιογράφος,
ποιητής και κορυφαίος υπερβατικός φιλόσοφος έλεγε πως ένας άνθρωπος μπορεί να θεωρεί τον εαυτό του ευτυχισμένο μόνο,
όταν αυτό που είναι η τροφή του είναι επίσης και το φάρμακό του, ασπαζόμενος τις ιδέες και ρήσεις του Ιπποκράτη...

Πως να μεγαλώσεις υγιεινά ένα παιδί, σε έναν ανθυγιεινό κόσμο

 

Τα θέματα της διατροφής, της άσκησης και της πρόληψης απασχολούν έντονα τους γονείς.

Πως να μεγαλώσεις υγιεινά ένα παιδί, σε έναν ανθυγιεινό κόσμο

Θέλουμε να δώσουμε στα παιδιά μας ότι καλύτερο μπορούμε.
Είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε ότι το παιδικό σώμα αναπτύσσεται και αλλάζει ταχύτατα. 
Το παιδικό σώμα έχει μεγαλύτερη ανάγκη από αυτό του ενήλικα από πλήρεις τροφές με υψηλή θρεπτική αξία (πλούσιες σε συστατικά όπως βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, πρωτεΐνες κ.λπ.) που θα το βοηθήσουν να αναπτυχθεί σωστά. 
Όσο λιγότερο επεξεργασμένες και όσο λιγότερα χημικά πρόσθετα περιέχουν οι τροφές που λαμβάνουν τα παιδιά μας, τόσο πιο υγιή  θα είναι στο μέλλον.

Η πληροφόρηση των γονιών και η προετοιμασία τους για το πώς θα διαχειριστούν τη γοητεία που ασκεί στο παιδί τους η κακή διατροφή, είναι πρωταρχικής σημασίας

Μια εύκολη, υγιεινή ρουτίνα είναι το δυνατό σας σημείο. 
Να θυμάστε ότι χτίζετε γερά διατροφικά θεμέλια για τη δίαιτα των παιδιών σας έτσι ώστε η υγιεινή διατροφή να είναι μέρος της καθημερινότητας τους για την υπόλοιπη ζωή τους.

Όσο πιο νωρίς ξεκινήσετε, τόσο πιο εύκολες και πιο αποτελεσματικές θα είναι οι προσπάθειες σας

Τα παιδιά που θηλάζουν έχουν μόνον πλεονεκτήματα κατά τη διάρκεια της ζωής τους σε σχέση με τα παιδιά που λαμβάνουν τεχνητές φόρμουλες γάλακτος σε σκόνη. 
Μειωμένη επίπτωση της παχυσαρκίας, καλύτερο ανοσοποιητικό, μειωμένη επίπτωση του διαβήτη, καλύτερη νευροκινητική εξέλιξη είναι μερικά από τα οφέλη.
Ακόμη και αν οι περιστάσεις σας επιτρέπουν να θηλάσετε το παιδί σας για ένα μικρό μόνο χρονικό διάστημα, τα οφέλη που θα αποκομίσει είναι τεράστια και θα γίνουν εμφανή κατά την διάρκεια της ζωής του.  

Οι πρώτες στερεές τροφές που πρέπει να φάει ένα  παιδί θα πρέπει να μην είναι επεξεργασμένες

Καρότα, μπρόκολο, μαγειρευτή κολοκύθα και άλλα λαχανικά και φρούτα όπως αβοκάντο, μπανάνα και καρπούζι. 
Τα νήπια δεν θα πρέπει καν να γνωρίζουν ότι τροφές όπως τα μακαρόνια και τα παγωτά υπάρχουν!
Οι γονείς που διαμαρτύρονται «μα πώς να τα ταΐσω υγιεινά αν το μόνο που τρώνε είναι μακαρόνια με τυρί;» έχουν ξεκινήσει με λάθος τρόφιμα στη κουζίνα και θα πρέπει να υπομείνουν μερικά βίαια ξεσπάσματα προτού καθιερώσουν έναν καλύτερο τρόπο διατροφής.

Η τηλεόραση εκπαιδεύει για την κατανάλωση επεξεργασμένων τροφών και για ένα φαρμακευτικό τρόπο ζωής

Μέσα από την τηλεόραση προωθούνται συνεχώς μηνύματα από τα οποία εσείς μάταια προσπαθείτε να απομακρύνετε τα παιδιά σας:
•    Φάτε έξω, ή ανοίξτε μια συσκευασία που θα σας προσφέρει 
      ένα έτοιμο παρασκευασμένο φαγητό.
•    Σερβιριστείτε ένα ποτήρι χρωματισμένου υγρού.
•    Η ζωή σας δεν είναι αρκετά ευτυχισμένη μέχρι να πάρετε κάποιο χάπι.
Είτε ξεφορτωθείτε την τηλεόραση, είτε κρατήστε την σε ένα δωμάτιο που θα παραμένει πάντοτε κλειδωμένο. Δείτε τηλεόραση περιστασιακά, όλοι μαζί μια ταινία ή κάποιο πρόγραμμα που θα έχετε επιλέξει και θα ταιριάζει στην ηλικία τους).

Οι δάσκαλοι ξεχωρίζουν αμέσως τα παιδιά που μεγαλώνουν χωρίς τηλεόραση: είναι αυτά που έχουν καλή εστίαση και μεγάλες χρονικές περιόδους συγκέντρωσης 

Κάποιες οικογένειες που αποφασίζουν να καταργήσουν την τηλεόραση αφού τα παιδιά τους έχουν ήδη αγκιστρωθεί, μπορούν να επιλύσουν το θέμα με διάφορους τρόπους:
Μια μέρα, η TV «χαλάει» μυστηριωδώς και οι γονείς απλώς δεν τα καταφέρνουν να πάρουν καινούργια. Ή σκεφτείτε κάποιο τρόπο όπως το να κατεβάζετε την ασφάλεια από τον ηλεκτρικό πίνακα κ.ά. 
Χρησιμοποιείστε το χρόνο που θα κερδίσετε από την τηλεόραση για να βάλετε μουσική στα παιδιά, να χορέψουν, να ζωγραφίσουν, να πάτε μια βόλτα στην παιδική χαρά.

Οι πρώτοι φίλοι των παιδιών σας είναι τα παιδιά των δικών σας φίλων

Είναι πολύ σημαντικό στην προσπάθεια σας να δημιουργήσετε ένα υγιεινό σπιτικό να φέρετε στην ζωή σας μητέρες και πατεράδες που να είναι αφοσιωμένοι σε ένα παρόμοιο τρόπο ζωής με το δικό σας, ειδικά αν έχετε να πολεμήσετε και με συγγενείς που ζουν αποκλειστικά με άχρηστες συσκευασμένες τροφές και junk-food. 

Κρατήστε το πρόχειρο φαγητό έξω από το σπίτι

Η μάχη για την καλή διατροφή κερδίζεται ή χάνεται στο supermarket. Αν μπορείτε να προσπεράσετε το διάδρομο με τις επεξεργασμένες τροφές και να συνεχίσετε αδιάφορα, έχετε νικήσει.
Κάντε μια χάρη σε σας και στα παιδιά σας. Όταν ψωνίζετε όλοι μαζί μην περνάτε καν από τους διαδρόμους με τις επεξεργασμένες τροφές. Ψωνίστε στην περιοχή με τα λαχανικά, τα φρούτα, τα κρέατα και τα γαλακτοκομικά. Εμπλέξτε τα παιδιά σας και βάλτε τα να κάνουν επιλογές μεταξύ αυτών. Αχλάδια, ροδάκινα ή δαμάσκηνα; Σπανάκι, λάχανο ή μαρούλι; Πουλερικά, ψάρι ή κόκκινο κρέας; Οι επιλογές τους θα είναι οι πιο νόστιμες, γιατί τα διάλεξαν τα ίδια!

Το να συζητάτε με τα παιδιά σας είναι το πιο σημαντικό πράγμα που μπορείτε να κάνετε

Όσο οι διαφορές μεταξύ της διατροφής των παιδιών σας και των άλλων γίνονται πιο καταφανείς, τόσο περισσότερη συζήτηση είναι απαραίτητη. Επιτρέψτε στα παιδιά σας να εκτιμήσουν ότι η οικογένεια σας κινείται σε μια πρωτοποριακή κατεύθυνση σε σχέση με τη σωστή διατροφή και τον τρόπο ζωής.

Άσκηση

Βάλτε τα παιδιά σας σε κίνηση. Απομακρύνετε τα παιδιά σας από τον καναπέ και μετακινήστε τα προς την παιδική χαρά. Στην πραγματικότητα το να τρέχουν και να πηδάνε – αντί να κολυμπούν ή να κάνουν ποδήλατο – είναι ο καλύτερος τρόπος ώστε τα παιδιά σας να ενισχύσουν και να αναπτύξουν σωστά τα οστά τους.
Σύγχρονες μελέτες δείχνουν ότι το τρέξιμο και το πήδημα, που είναι μέρος του φυσικού τρόπου παιχνιδιού, διεγείρουν συγκεκριμένους υποδοχείς στα οστά και αυξάνουν τη μέγιστη οστική πυκνότητα.   

Στην Υγειά Σας!

Dr. Δημήτρης Τσουκαλάς, MD
Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Universita' degli Studi di Napoli, Federico II
Πρόεδρος του European Institute of Nutritional Medicine, E.I.Nu.M

Τι είναι η μέθοδος Heimlich που όλοι πρέπει να γνωρίζουμε

 

Ένας Κινέζος γιατρός μπήκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να εισαγάγει τον ελιγμό Heimlich για να διαδώσει αυτή τη μέθοδο πρώτων βοηθειών για ασφυξία.
https://www.facebook.com/watch/?ref=saved&v=2993286217630002
Ο ελιγμός Heimlich είναι μια σωτήρια μέθοδος πρώτων βοηθειών που χρησιμοποιείται σε επείγουσες περιπτώσεις πνιγμού. 
Είναι ασφαλές να το κάνετε μόνο σε άτομα που δεν μπορούν να αναπνεύσουν μόνοι τους
Πρόκειται για ένα χειρισμό που σκέφτηκε ο Henry Heimlich, ένας Αμερικανός θωρακοχειρουργός που, αφού έμαθε πως εκατοντάδες άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο από πνιγμό από ξένο σώμα, σκέφτηκε έναν τρόπο για να χρησιμοποιήσει τον αέρα που είναι παγιδευμένος στους πνεύμονες και να απομακρύνει το αντικείμενο που φράζει τον αεραγωγό του θύματος.

Παρασκευή 30 Ιουνίου 2023

Αυθυποβολή, ένα πανίσχυρο εργαλείο για τη μεταβολή των κυρίαρχων αρνητικών σκέψεων

Μεταμορφώνοντας το υποσυνείδητο
Υποβολή είναι η σκέψη, η ιδέα, η εντύπωση ή κατάσταση που υποδόρια, ασυναίσθητα και αποτελεσματικά επιβάλλεται στον άνθρωπο από μια εξωτερική ή εσωτερική πηγή. 
Όλα γύρω μας δουλεύουν με την υποβολή, συνειδητά ή ασυνείδητα, για καλό ή κακό σκοπό. Οι γονείς, το σχολείο, οι φίλοι, τα πολιτικά κόμματα, οι αγαπημένοι και οι εχθροί μας, οι διαφημιστές, η κοινωνία στο σύνολό της είναι σε ένα διαρκές αλισβερίσι προβαλλόμενων προτύπων και ιδεών και αντίστοιχων ανταποκρίσεων. 
Πανίσχυρο εργαλείο η υποβολή γίνεται μηχανισμός ελέγχου, χειραγώγησης αλλά και βελτίωσης ή απελευθέρωσης αν χρησιμοποιηθεί με τον κατάλληλο τρόπο. 
Σε αυτή την τελευταία διάσταση επιμένουν για χρόνια συγγραφείς, ψυχοθεραπευτές και ένας ολόκληρος στρατός ανθρώπων που υποστηρίζει το κίνημα της θετικής σκέψης. 
Στην ουσία, όλη η φιλοσοφία του “positive thinking” βασίζεται πάνω στην μετατροπή και αλλαγή της ψυχοσυναισθηματικής και διανοητικής κατάστασης του ατόμου μέσω των διαρκών, κατευθυνόμενων υποβολών. 
Αυτό είναι το κλειδί πίσω από τον ενεργητικό διαλογισμό της μεθόδου Silva, την επιτυχία των απλοϊκών αλλά αποτελεσματικών βιβλίων τύπου «το Μυστικό», τη δύναμη των χαπιών placebo.
Εδώ, οφείλεται μνεία και εύφημος αναφορά στον Emile Coué, τον γάλλο ψυχοθεραπευτή που κυριολεκτικά εφηύρε συστηματοποιημένα την διαδικασία του placebo effect με την ανάπτυξη της αισιόδοξης, θεραπευτικής αυθυποβολής του. 
Ο Coué στις αρχές του προηγούμενου αιώνα γιάτρεψε εκατοντάδες ασθενείς από διάφορες, ήπιες και βαριές ασθένειες με έναν συνδυασμό ύπνωσης, φαντασιακής επιρροής και επανάληψης ενός θετικού μάντρα-φράσης. 
Η φράση του ήταν το απλούστατο "Κάθε μέρα, με κάθε τρόπο, γίνομαι καλύτερα, όλο και καλύτερα" που αφού την υπέβαλε στου ασθενείς τους, τους έβαζε να την λένε καθημερινά, σε τακτά διαστήματα επαναλήψεων. 
Το βιβλίο του «Αυτοκυριαρχία Μέσω της Ενσυνείδητης Αυθυποβολής» (Self Mastery Through Conscious Autosuggestion) είναι πλέον κλασσικό και ίσως ένα από τα καλύτερα, συγκροτημένα εγχειρίδια που μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιος για την αυτοβελτίωσή του.
Που έγκειται η δύναμη των αυθυποβολών
Μιλώντας για υποβολή, στην συγκεκριμένη φάση, μιλάμε αποκλειστικά για αυθυποβολή, ιδίως την αυθυποβολή που επιχειρεί συνειδητά ένα άτομο στον εαυτό του για να πετύχει ένα ορισμένο θετικό αποτέλεσμα ή να διακόψει την δράση ενός αρνητικού. 
Αφήνουμε εντελώς απέξω, προς το παρόν, το θέμα της υποβολής άλλου προσώπου, με όσα ηθικά ζητήματα εγείρει.
Οι τρόποι και τα τρυκ για να πετύχει κάποιος μια επιθυμητή μεταστροφή της σκέψης και της συναισθηματικής του κατάστασης είναι πολλοί –στο τέλος αυτού του κειμένου θα σας δώσουμε έναν από τους πιο απλούς και αποτελεσματικούς- αλλά οι αρχές με τις οποίες λειτουργεί η αυθυποβολή είναι σταθερά οι ίδιες. 
Σε αυτές τις αρχές λειτουργούν τα μάντρα και οι προσευχές, οι τελετουργίες και το NLP (Neuro-Llinguistic Programming).
Η αρχή της επανάληψης
Όχι απλά μήτηρ μαθήσεως αλλά και δυναμικός μετατροπέας των σκέψεων, των συνηθειών και των στάσεών μας, η επανάληψη μπορεί να προκαλέσει βαθιά αλλαγή. 
Η επανάληψη εστιάζει το μυαλό προς τον επιδιωκόμενο στόχο, μετατρέπει το συναίσθημα, εμψυχώνει. 
Μια σειρά απλών θετικών προτάσεων/καταφάσεων που επαναλαμβάνεται, αυτόματα ή με αίσθημα, μπορεί κυριολεκτικά να αλλάξει τη διάθεση κάποιου μετατοπίζοντας το συναίσθημά του από τον αρνητικό στον θετικό πόλο. 
Η επανάληψη έχει αθροιστικό αποτέλεσμα.
Η γεωμετρική αύξηση της επενέργειας των αυθυποβολών
Έχει να κάνει με την μαγικής φύσεως ιδέα του «ενεργοποιημένου ενθουσιασμού», την οποία μπορεί να προκαλέσει ο άνθρωπος ανυψώνοντας συναισθηματικά κυρίως αλλά και διανοητικά και ενεργειακά τον εαυτό του. 
Οι επαναλαμβανόμενες ταυτόσημες σκέψεις αυξάνουν το αναμενόμενο ψυχικό αποτέλεσμα. Οι παραδόσεις όλων των θρησκειών επιβεβαιώνουν πως εξακολουθητικές προσευχές εισακούγονται καλύτερα από μία μόνο, ακριβώς γιατί τείνουν με την επανάληψη να ενισχύουν την προσμονή και την πίστη.
Η μεταβολή των κυρίαρχων σκέψεων
Το επιδιωκόμενο είναι να μεταβληθούν οι κυρίαρχες σκέψεις. 
Η αυθυποβολή όταν γίνεται για μακρό διάστημα και με σταθερότητα μπορεί να σπάσει τα όρια της προσωπικότητας μετατοπίζοντας την σκέψη – και κυρίως αυτό που επηρεάζει η σκέψη, το συναίσθημα- στην σωστή πλευρά, την πιο αποδοτική για τον άνθρωπο. 
Ο Charles Haanel έχει γράψει πως "η σκέψη χτίζει οργανικές δομές τόσο στους ανθρώπους όσο και στα ζώα» και ορισμένες ενσυνείδητες διαδικασίες όπως αυτή της αυθυποβολής, παράγουν συγκεκριμένα φαινόμενα που τα αποτελέσματά τους είναι αδιακρίτως τα ίδια"
Οι έρευνες του εγκεφάλου σήμερα από τις νευροεπιστήμες επιβεβαιώνουν αυτό που έλεγε ο Haanel σχεδόν έναν αιώνα νωρίτερα χωρίς μαγνητικές τομογραφίες και εγκεφαλογραφήματα στα χέρια του. 
Οι περισσότερες αρνητικές εγγραφές που υπάρχουν στον καθένα μας έχουν δημιουργηθεί ακριβώς μέσα από μια ατέλειωτη σειρά "αρνητικών εγγραφών"
Με την υποκατάσταση μέσω "θετικών εγγραφών" τα δεδομένα μπορεί να αντιστραφούν.
Η δύναμη των καταφάσεων. 
Επαναπρογραμματισμός και αύξηση του ψυχικού δυναμικού
"Μια θετική σκέψη είναι χίλιες φορές ισχυρότερη από μια αρνητική"
Αυτή η στερεότυπη, new age φράση έχει αλήθεια μέσα της. 
Γνωρίζουμε όλοι εκ πείρας πως ένα ασήμαντο θετικό επεισόδιο ή μια μεταστροφή της σκέψης μας στη φωτεινή πλευρά της ζωής μπορεί να αλλάζει αλυσιδωτά την διάθεσή μας και τη μέρα μας. 
Η διαρκής αυθυποβολή λειτουργεί ως πολλαπλασιαστής προσδοκίας μέσα από τις αντίστοιχα διαρκείς κρούσεις που κάνει στη φαντασία. 
Συστηματικά μπορεί να επαναπρογραμματίσει προδιάθεση, επιθυμία και προσδοκία εκεί που θέλουμε. 
"Πες το μέχρι να το πιστέψεις" 
Ή όπως υποστηρίζει μια διάσημη ξένη φράση “Fake it until you make it!”, "Προσποιήσου μέχρι να το κάνεις αληθινό" 
Στην πραγματικότητα αυτό που επηρεάζεται είναι το συναίσθημα αυξάνοντας το απόθεμα του ενδιάθετου ψυχικού δυναμικού. 
Η αυθυποβολή γίνεται έτσι ένα εργαλείο επίκλησης γι’αυτό που μια σειρά από ψυχικούς ερευνητές ονομάζουν "ανώτερο εαυτό" του ανθρώπου. 
Ακόμα και η Τύχη, αυτή η τυφλή θεότητα δεν φαίνεται να είναι καθόλου κουφή. 
Ακούει τις επικλήσεις και ανταποκρίνεται. 
Η έννοια της τύχης ενσωματώνει την θετική εικόνα του εαυτού. 
Η υποβολή κάνει αυτή τη δουλειά.
Μια απλή, εύκολα εφαρμόσιμη μέθοδος
Ανάμεσα στις άπειρες μεθόδους που έχουν δουλευτεί από πολλούς ανθρώπους θα παρουσιάσουμε το απλό και αποτελεσματικό «τρυκ» που προτείνει ο Max Freedom Long στο βιβλίο του “Self-Suggestion and the new huna theory of Mesmerism and hypnotism”. Μελετητής και κύριος εισηγητής στη Δύση της φιλοσοφίας Huna, ο Long δείχνει πώς να επηρεάσεις τον υποσυνείδητο, κατώτερο εαυτό, αυτόν που μπλοκάρει με τις αναχαιτίσεις και τους φόβους του την υλοποίηση των επιθυμιών του ανθρώπου, με την απλή μέθοδο του "κομποσκοινιού". 
Tο "σκοινί της προσευχής", εργαλείο για την συγκέντρωση του νου μέσα από την επανάληψη των προσευχών βρίσκεται σχεδόν σε όλο τον κόσμο. 
Ο ορθόδοξος χριστιανισμός χρησιμοποιεί το κομποσκοίνι, με 33 συνήθως κόμπους, οι καθολικοί το ροζάριο, οι ινδουϊστές και βουδιστές το τζάπα μάλα, με 108 κόμπους, οι μουσουλμάνοι το tasbih και το κομπολόι.
Η προσευχή είναι επίκληση. 
Μια αυθυποβολή είναι επίσης επίκληση, σε αυτή την περίπτωση όμως στην καλύτερη όψη του δικού μας εαυτού. 
Η κατασκευή και η χρήση ενός "σκοινιού με κόμπους" είναι ένας τρόπος συνομιλίας –και πειθούς- του υποσυνείδητου εαυτού μας μέσω των επαναλήψεων μιας εστιασμένης φράσης-επίκλησης.
Καλό είναι να μην χρησιμοποιήσετε ένα έτοιμο «σκοινί προσευχών» αλλά να κατασκευάσετε το δικό σας, από όποιο υλικό προτιμάτε, δέρμα- μεταξωτή κορδέλα- σκοινί, γιατί όπως υποστηρίζει σωστά και η Dion Fortune, "ο μύστης πρέπει να κατασκευάζει μόνος του τα εργαλεία του". 
Έτσι τα εμψυχώνει με την δική του πρόθεση και ενέργεια. 
Από μόνη της η κατασκευή είναι μια δήλωση ότι δουλεύετε προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση. Διαλέξτε ένα γερό υλικό και κάντε κόμπους στον αριθμό που εσείς θέλετε, στο τυχερό σας νούμερο ή σε κάποιο αριθμό που για σας σημαίνει κάτι. 
Αφήστε το σκοινί ανοιχτό ή κάντε το βραχιόλι και ακολουθήστε μια μικρή τελετουργία επίκλησης προς την κατεύθυνση που θέλετε. 
Αφού σκεφτείτε σοβαρά για κάποιο χρόνο τι θα θέλατε να αλλάξετε ή να βελτιώσετε στη ζωή σας, συντάξτε μια σύντομη, θετική, γενική φράση που θα δηλώνει το σκοπό σας. 
Ορίστε 2-3 χρονικά διαστήματα κάθε μέρα, πρωί-βράδυ ή όποτε έχετε την καλύτερη διάθεση και επαναλαμβάνετε τη φράση περνώντας τα χέρια σας στους κόμπους. 
Για όσο καιρό αυτή η φράση σας εκφράζει μπορείτε να τη χρησιμοποιείται και κατόπιν να την αλλάξετε με μια επόμενη.
Κάποιοι υποστηρίζουν πως ο καλύτερος τρόπος να εκφέρεις ένα προσωπικό μάντρα είναι με ένταση και συναίσθημα. 
Άλλοι λένε πως η γρήγορη, υπνωτιστική επανάληψη όπου ακόμα κι αυτός που την εκφέρει δεν την αντιλαμβάνεται λειτουργεί καλύτερα σε υποσυνείδητο επίπεδο. 
Διαλέξτε όποια μέθοδο σας ταιριάζει.
Αυτό το πανάρχαιο και απλούστατο εργαλείο είναι πραγματικά ισχυρό. 
Δοκιμάστε το κάποια στιγμή που αισθάνεστε καταβεβλημένος ή απαισιόδοξος. 
Ακόμα και η απλή επανάληψη 2-3 φορές μπορεί να έχει σπουδαία αποτελέσματα.
Άρης Χανδρής

Ιούνιος, ο μήνας της Ήρας

Στην αρχαία Ελλάδα ο μήνας Εκατομβαιών των Αθηναίων, ήταν ο πρώτος μήνας του έτους, αφιερωμένος στο θεό Απόλλωνα, όταν ο ήλιος διατρέχει στον ουρανό μέγα δρόμο, όπου προς τιμήν του θυσίαζαν εκατόμβες, δηλαδή 100 ζώα, κυρίως βόδια.
Μεγάλη σύγχυση υπάρχει ως προς το ποιος ακριβώς μήνας ήταν, αλλού αναφέρεται ως μήνας στην τροπή του ήλιου, αλλά εννοούν την χειμερινή του τροπή και τον ταυτίζουν με το μήνα που γιορτάζονταν τα Κρόνια, δηλαδή αναφέρεται ως Δεκέμβριος-Ιανουάριος, άλλοι τον ταυτίζουν με το μήνα που σηματοδοτεί τη θερινή τροπή του ήλιου δηλαδή με τον ΙΟΎΝΙΟ-ΙΟΥΛΙΟ, που μάλλον είναι και η πιο ασφαλής άποψη.
Όπως είναι φυσικό η ίδια σύγχυση επικρατεί και στα λεξικά:
-. τιμήτῳ Ἑκατομβαιών· μὴν παρ' Ἀθηναίοις
πρῶτος· ἐκλήθη δὲ ἀπὸ τοῦ ἡλίου, ὅτι τὸν μέγαν δρόμον ποιεῖται τῷ
μηνὶ τούτῳ· ἑκατὸν δὲ ἐκάλουν τὰ μεγάλα οἱ παλαιοί.
-. <Νέα νουμηνία>: ἡ πρώτη ἡμέρα τοῦ ἐνιαυτοῦ, ἥτις
ἔστι νουμηνία Ἑκατομβαιῶνος μηνός.
-. <Ἑκατομβαιών>: μὴν τῶν Ἀθηναίων ὁ πρῶτος.
-. Ἑκατομβαιὼν δὲ ὠνόμασται διὰ τὰς
τοῦ Ἀπόλλωνος θυσίας· θύουσι γὰρ αὐτῷ ἑκατομβαιῷ,
τουτέστι πολυτίμῳ· μᾶλλον δὲ ἑκατὸν βόας
εὐχόμενοι.
-. <Ἑκατομβαιὼν> ὠνόμασται, ἐπειδὴ ἱερός ἐστι τῷ
ἡλίῳ.
-. Ἐκ δὲ τῆς ἑκατόμβης, καὶ μὴν Ἀττικὸς Ἑκατομβαιὼν,
διὰ τὰς ὡς εἰκὸς τότε ἐπιφανεῖς ἑκατόμβας.
-. <Ἑκατομβαιών>· ἔστι δὲ μὴν παρὰ τοῖς Ἀθηναίοις Κρονίων πρότερον
καλούμενος ἀπὸ τῆς γινομένης τῷ Κρόνῳ θυσίας. Ἑκατομβαιὼν δὲ ὠνο⟦μάσθη⟧
διὰ τὰς τοῦ Ἀπόλλωνος θυσίας· θύουσι γὰρ αὐτῷ Ἑκατομβοίῳ, τουτέστι πολύ, μᾶλλον δὲ ἑκατὸν βόας ἐχομένῳ.
Άλλες πηγές όμως αναφέρουν τον μήνα Σκιροφοριώνα ως αντίστοιχο του μήνα Ιουνίου, κατά το μήνα αυτό τελούνταν και οι γιορτή των Σκιαδοφορίων ή Σκιρροφορίων, τελετή κατά την οποία η ιδιαίτερη τάξη των ιερέων κρατούσε σκίαρα (σκιάδια, ομπρέλες).
Η αλήθεια είναι ότι τους μήνες του Ελληνικού ημερολογίου, σήμερα τους μετράμε περίπου στη μέση τους, έτσι σε ορισμένα ημερολόγια ως Ιούνιος φέρεται ο μισός μήνας Σκιροφοριών και ο μισός μήνας Εκατομβαιών, ο άλλος μισός Εκατομβαιών νοείται ο Ιούλιος με τις μισές πρώτες μέρες του Μεταγειτνιώνα κλπ
Για τους Ρωμαίους ήταν μήνας αφιερωμένος στη θεά Ήρα και στους νέους.
Οι Ρωμαίοι τη θεά Ήρα την ονόμαζαν Juno, και τους
νεότερους σε ηλικία τους έλεγαν juniors-ιουνιώρας.
Στις καλένδες του Ιουνίου γιόρταζαν τη θεά Ήρα και
στο Καπιτώλιο δίδονταν ευχές.
Οι ημέρες που απέδιδαν τιμές στην Ήρα ήταν μη εργάσιμες
και θεωρούνταν αποφράδες μέρες (nefasti).

Όλοι οι Ρωμαίιοι έπιναν πρωϊνό δροσερό νερό προς αποφυγήν όλων των νόσων και ιδιαιτέρως της ποδάγρας και προς αποφυγήν των πολύδυμων και τερατωδών τοκετών,
όπως όριζε χρησμός.
Τις υπόλοιπες ημέρες του μήνα έπιναν ελάχιστο νερό.
Η συνήθεια αυτή ξεκίνησε την εποχή του Αδριανού, όταν μια γυναίκα στην Αίγυπτο γέννησε μέσα σε άνισο χρονικό διάστημα, τέσσερα παιδιά σε τέσσερις μέρες και μετά σαράντα μέρες γέννησε και πέμπτο, οπότε επιβεβαιώθηκαν και όσα έγραφαν τα βιβλία των Ρωμαίων ιερέων, που ανέφεραν ότι ο μήνας Ιούνιος ήταν μήνας ανεπιτήδειος (ακατάλληλος) για γάμους και τεκνοποιία.
Η γυναίκα είχε γεννήσει τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο, γεγονός που αποδείκνυε ότι είχε συνευρεθεί ερωτικά κατά το μήνα Ιούνιο που ήταν μήνας αφιερωμένος στη θεά του γάμου και ήταν άσεμνο να τελεστούν γάμοι ή να συνευρεθούν ερωτικά οι σύζυγοι.
Αργότερα προσπαθώντας να ξεφύγουν από τις δεισιδαιμονίες άρχισαν να τελούν γάμους κατά το μήνα αυτό, θεωρώντας ότι η γονιμότητα της φύσης συνεννούσε και στην δημιουργία οικογένειας, έτσι σιγά-σιγά ξέφυγαν από τις προλήψεις του παρελθόντος, αφού σιγά-σιγά έφθινε και η παλιά θρησκεία,
τα πάντα κάνουν τον κύκλο τους και φθείρονται με το πέρασμα του χρόνου.
Την εποχή εκείνη περίπου γιορταζόταν και η γιορτή της Εστίας,
θεάς που ταυτίζεται με την Ήρα-Γαία.
Είναι η θεά που πρώτη εφεύρε την οικία, για το λόγο αυτό την οικία την ονομάζουμε και εστία, αλλά και το σημείο όπου μαγειρεύουμε, πάλι εστία το ονομάζουμε.
-. <Ἑστία>· πολλὰ σημαίνει· τὴν οἰκίαν, τὸ πῦρ καὶ τὸν τόπον, ὅπου τὸ πῦρ,
καὶ τὴν πυρὰν καὶ τὸν βωμὸν καὶ τὸν κυτρόπουν καὶ πυροστάτην.
-. Ἑστία θεὰ θυγάτηρ Κρόνου
καὶ Ῥέας, ἥτις καὶ πρώτη τὴν
οἰκίαν ἐφεῦρεν· ἐπωνύμως δὲ ταύτῃ
καὶ ἡ οἰκία ἑστία ἐκλήθη.
-. πρὸς τῆς Ἑστίας: Ἡ Ἑστία θυγάτηρ ἦν Κρόνου,
καταρχὰς τὴν οἰκίαν εὑροῦσα, ἣν ἐντὸς τῶν οἴκων
ἔγραφον, ἵνα τούτους συνέχῃ, καὶ τῶν οἰκούντων εἴη
φύλαξ.
Εστία ονόμαζαν τη γη από το εστάναι, ο Σωκράτης στον Κρατύλο του Πλάτωνα, ονομάζει την Εστία, πηγαία ουσία και αιτία των πάντων, που θεμελιώθηκε από τον πατέρα θεό Δία.
{ΣΩ.} Καταφαίνεταί μοι ἡ θέσις τῶν ὀνομάτων τοιούτων
τινῶν ἀνθρώπων, καὶ ἐάν τις τὰ ξενικὰ ὀνόματα ἀνασκοπῇ,
οὐχ ἧττον ἀνευρίσκεται ὃ ἕκαστον βούλεται. οἷον καὶ ἐν
τούτῳ ὃ ἡμεῖς “οὐσίαν” καλοῦμεν, εἰσὶν οἳ “ἐσσίαν”
καλοῦσιν, οἳ δ' αὖ “ὠσίαν.” πρῶτον μὲν οὖν κατὰ τὸ
ἕτερον ὄνομα τούτων ἡ τῶν πραγμάτων οὐσία “Ἑστία”
καλεῖσθαι ἔχει λόγον, καὶ ὅτι γε αὖ ἡμεῖς τὸ τῆς οὐσίας
μετέχον “ἔστιν” φαμέν, καὶ κατὰ τοῦτο ὀρθῶς ἂν καλοῖτο
“Ἑστία”· ἐοίκαμεν γὰρ καὶ ἡμεῖς τὸ παλαιὸν “ἐσσίαν”
καλεῖν τὴν οὐσίαν. ἔτι δὲ καὶ κατὰ τὰς θυσίας ἄν τις
ἐννοήσας ἡγήσαιτο οὕτω νοεῖν ταῦτα τοὺς τιθεμένους· τὸ
γὰρ πρὸ πάντων θεῶν τῇ Ἑστίᾳ πρώτῃ προθύειν εἰκὸς ἐκεί-
νους οἵτινες τὴν πάντων οὐσίαν “ἐσσίαν” ἐπωνόμασαν.
ὅσοι δ' αὖ “ὠσίαν,” σχεδόν τι αὖ οὗτοι καθ' Ἡράκλειτον
ἂν ἡγοῖντο τὰ ὄντα ἰέναι τε πάντα καὶ μένειν οὐδέν· τὸ
οὖν αἴτιον καὶ τὸ ἀρχηγὸν αὐτῶν εἶναι τὸ <ὠθοῦν>, ὅθεν
δὴ καλῶς ἔχειν αὐτὸ “ὠσίαν” ὠνομάσθαι. καὶ ταῦτα
μὲν δὴ ταύτῃ ὡς παρὰ μηδὲν εἰδότων εἰρήσθω· μετὰ δ'
Ἑστίαν δίκαιον Ῥέαν καὶ Κρόνον ἐπισκέψασθαι. καίτοι
τό γε τοῦ Κρόνου ὄνομα ἤδη διήλθομεν. ἴσως μέντοι
οὐδὲν λέγω.
Ο Πορφύριος ονομάζει την Εστία νοητή οντότητα, εννοώντας τη γη, θεωρεί τη θεά νοητή έφορο της γης "....και το ηγεμονικό της θείας δυνάμεως Εστία κέκληται".
Για το λόγο αυτό στην Εστία αφιέρωσαν άγαλμα παρθένου με μεγάλα στήθη,
που δεν ήταν άλλη από την προσωποποίηση της γης, που τρέφει τους πάντες,
είναι η γονιμοποιός δύναμη.

-. Ἑστία κέκληται, ἧς ἄγαλμα παρθενικὸν ἐφ' ἑστίας πυρὸς
ἱδρυμένον· καθὸ δὲ γόνιμος ἡ δύναμις, σημαίνουσιν
αὐτὴν γυναικὸς εἴδει προμάστου.
Στην ελληνική μυθολογία η Εστία είναι θεάς της οικογενειακής και της οικιακής ζωής, θεά που λατρευόταν στις εστίες (οικίες) και όχι δημόσια, όπως γινόταν στη Ρώμη.
Η Εστία στη Ρώμη ονομαζόταν Vesta και τιμές της αποδίδονταν δημόσια ως θεά που προστάτευε όλους τους Ρωμαίους, δηλώνοντας ότι όλοι μαζί αποτελούσαν μια οικογένεια.
Είναι αποκύημα της συνήθειας οι αποικίες να αποδίδουν τιμές
και να προσπαθούν να συμμαχούν με τις μητέρες πόλεις.

Η Εστία θεωρείτο η μεγαλύτερη κόρη της Ρέας και του πατέρα Κρόνου,
αδέλφια της ήταν ο Δίας, η Ήρα, η Δήμητρα, ο Ποσειδώνας και ο Άδης,
ήταν δηλαδή από τις πρώτες θεές του δωδεκαθέου.
...εἰσὶ δὲ οἱ δώδεκα θεοὶ οὗτοι· Ζεύς, Ποσειδῶν, Ἅιδης, Ἑρμῆς, Ἥφαιστος,
Ἀπόλλων, Δημήτηρ, Ἥρα, Ἑστία, Ἄρτεμις, Ἀφροδίτη καὶ Ἀθηνᾶ.
Οι βωμοί της Εστίας συμβόλιζαν την φροντίδα της θεάς
που θεωρούνταν υπεύθυνη για το ιερό πυρ των Ολυμπίων θεών.
«... Γαία μήτερ, Εστίαν δε σ’ οι σοφοί βροτών καλούσιν ημένην εν αιθέρι»
γράφει ο Ευριπίδης, αναφέροντας ότι οι σοφοί την ονομάζουν
Γαία μητέρα, Εστία, διότι βρίσκεται στον αιθέρα κι όπως θα δούμε αιθήρ ονομάζεται και στους Ορφικούς Ύμνους.
Η Εστία ορκίστηκε ΑΙΩΝΙΑ ΠΑΡΘΕΝΟΣ, Εστία είναι η γη, ταυτίζεται με την Ήρα που κάθε φορά που λουζόταν στο Λούσιο ποταμό αποκτούσε και πάλι την παρθενία της.
....διὸ καὶ αὕτη μὲν συνέρχεσθαι τῷ δημιουργικῷ Διῒ λέγεται [καὶ] διὰ τῆς κοινωνίας ἀπογεννῶσα μητρικῶς ὅσα ὁ Ζεὺς πατρικῶς, ἡ δ' Ἑστία μένειν ἐφ' ἑαυτῆς ἄχραντον τὴν παρθενίαν ἔχουσα καὶ ταυτότητος αἰτία οὖσα πᾶσιν·
Είναι η νοητή ύλη ( ο αιθήρ) που δημιουργεί συνεχώς που μένει πάντα νέα,
γι'αυτό είναι πάντα αγνή και δημιουργική.
Σύμφωνα με τον Σαλλούστιο, που σαφώς στηρίζει τις απόψεις του στα Ορφικά, η Ήρα, η Δήμητρα και η Άρτεμις είναι θεές υπεύθυνες για τις ψυχές, ο Απόλλων, η Αφροδίτη και ο Ερμής για την αρμονία, ενώ η Εστία, η Αθηνά και ο Άρης είναι για την φρούρηση, ενώ τον κόσμο ποίησαν ο Ζεύς, ο Ποσειδών και ο Ήφαιστος.
Η Ήρα ο αήρ, <Ἥρα:> ὁ ἀήρ, η Ήρα η Τελεία και ο Τέλειος Ζευς τιμούνταν αυτόν τον μήνα, αλλά και γενικά στους γάμους, ως θεοί φρουροί και υποστηρικτές των γάμων, διότι τέλος λεγόταν ο γάμος.

<Τελεία:> Ἥρα Τελεία καὶ Ζεὺς Τέλειος ἐτιμῶντο ἐν τοῖς γάμοις,
ὡς πρυτάνεις ὄντες τῶν γάμων. τέλος δὲ ὁ γάμος
<Ζευξιδία:> ἡ Ἥρα. <Ζευξιδία>: Ἡ Ἥρα οὕτως τιμᾶται ἐν Ἄργει.
καὶ βοῶπις ἡ Ἥρα καὶ ζυγία καὶ γαμηλία.
Τελεία, Ζευξιδία και βοϊδομάτα (με τα μεγάλα μάτια)
ζυγία και γαμηλία, επίθετα της θεάς Ήρας που τιμούνταν στο Άργος.
Ο Ιούνιος οφείλει το όνομα του και στο γεγονός ότι και τους νεαρούς σε ηλικία τους ονόμαζαν juniors-ιουνιώρας, διότι αυτοί ήταν αρμοδιότεροι, καταλληλότεροι για γάμο.
Αλλά ήταν και καταλληλότεροι για τον πόλεμο οι ιουνίορες, διότι με τα όπλα ήταν ικανοί να διαφυλλάττουν την πατρίδα, τον εαυτό τους και την οικογένεια τους.
Οί Έλληνες για το λόγο αυτό είχαν αφιερωμένο το δόρυ στη Θεα Ήρα.
Όλα τα αγάλματα της θεάς στο Άργος κρατούσαν δόρυ που το έλεγαν "κύριν",
για το λόγο αυτό και η θεά Ήρα λεγόταν ΚΥΡΙΤΙΣ.
Τον αντίστοιχο μήνα οι Έλληνες γιόρταζαν τους γάμους της Ήρας με τον πατέρα των θεών Δία. Ο Δίας για να ξαπλώσει με την πολυπόθητη γυναίκα του Ήρα (Γαία-Ρέα), έστρωσε χαλί από χλωρά ευωδιαστά λουλούδια, από το μύθο αυτό και το ολάνθιστο χαλί που έστρωσε ο πατέρας των Θεών για να ξαπλώσει με την πολυπόθητη γυναίκα του μέχρι σήμερα ευχόμαστε στους γάμους "ΒΙΟΝ ΑΝΘΟΣΠΑΡΤΟΝ".
Ο μήνας ως μήνας των ιερών γάμων των θεών, δεν θεωρούντο μήνας
κατάλληλος για γάμους μεταξύ θνητών.
Η Ήρα για τους Ρωμαίους υπήρξε θεά προστάτιδα της πόλης τους
αλλά και ολόκληρης της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.
Σε όλα τα ρωμαϊκά αγάλματα η Ήρα φέρεται να φοράει την αιγίδα του Δία.
Για τους Έλληνες και Ρωμαίους θεολόγους η Ήρα είναι η μητέρα θεά που συνεχώς αναγεννάται, δε γερνάει ποτέ, συνεχώς είναι αγνή (αναπληρώνει την αγνότητα της).
Είναι η μοναδική, είναι η θεά μονάδα, είναι αυτή που ενώθηκε με των πατέρα των θεών, για τους Ρωμαίους είναι και η θεά που προστάτευε τα χρήματα
 "Μονήτα ή Μονέτα".
Όταν οι Ρωμαίοι θέλησαν να βρουν χρήματα για τον πόλεμο με τους Ταραντίνους, ευχήθηκαν να τους βοηθήσει η προστάτιδα τους Ήρα και εκείνη τους μήνυσε ότι αν είναι δίκαιοι στα όπλα, δεν θα τους λείψουν και τα χρήματα. Όταν οι Ρωμαίοι κέρδισαν εκείνη τη μάχη δίκαια, ετίμησαν την Ήρα ως θεά σύμβουλο των οικονομικών του κράτους, ΉΡΑ ΜΟΝΗΤΑΝκαι όρισαν να χαρακτεί νόμισμα προς τιμήν της.
...τύχοντες οὖν οἱ Ῥωμαῖοι τῆς αἰτήσεως ἐτίμησαν Ἥραν Μονήταν, τουτέστι σύμβουλον,
τὸ νόμισμα ἐν τῷ ἱερῷ αὐτῆς ὁρίσαντες χαράττεσθαι.
Ορφικός Ύμνος στη θεά Εστία
Ἑστίας, θυμίαμα ἀρώματα
Ἑστία εὐδυνάτοιο Κρόνου θύγατερ βασίλεια,
ἣ μέσον οἶκον ἔχεις πυρὸς ἀενάοιο, μεγίστου,
τούσδε σὺ ἐν τελεταῖς ὁσίους μύστας ἀναδείξαις,
θεῖσ' αἰειθαλέας, πολυόλβους, εὔφρονας, ἁγνούς
οἶκε θεῶν μακάρων, θνητῶν στήριγμα κραταιόν,
ἀιδίη, πολύμορφε, ποθεινοτάτη, χλοόμορφε
μειδιόωσα, μάκαιρα, τάδ' ἱερὰ δέξο προθύμως,
ὄλβον ἐπιπνείουσα καὶ ἠπιόχειρον ὑγείαν.
Ἥρης, θυμίαμα ἀρώματα
Κυανέοις κόλποισιν ἐνημένη, ἠερόμορφε,
Ἥρη παμβασίλεια, Διὸς σύλλεκτρε μάκαιρα,
ψυχοτρόφους αὔρας θνητοῖς παρέχουσα προσηνεῖς,
ὄμβρων μὲν μήτηρ, ἀνέμων τροφέ, παντογένεθλε.
χωρὶς γὰρ σέθεν οὐδὲν ὅλως ζωῆς φύσιν ἔγνω
κοινωνεῖς γὰρ ἅπασι κεκραμένη ἠέρι σεμνῷ
πάντων γὰρ κρατέεις μούνη πάντεσσί τ' ἀνάσσεις
ἠερίοις ῥοίζοισι τινασσομένη κατὰ χεῦμα.
ἀλλά, μάκαιρα θεά, πολυώνυμε, παμβασίλεια,
ἔλθοις εὐμενέουσα καλῷ γήθοντι προσώπῳ.
Ήρας θυμίαμα και αρώματα
Σε κυανούς κόλπους καθισμένη, αερόμορφη Ήρα,
παμβασίλεια, μακάρια σύζυγε του Δία,
που παρέχεις στους θνητούς ψυχοτρόφους χρήσιμες αύρες
μητέρα των βροχών, τροφέ ανέμων,
παντογένεθλη (γέννησες τα πάντα)
διότι δίχως εσένα δεν γνωρίζω να υπάρχει ζωή
μετέχεις σε όλα ανακατεμένη με θεϊκό αέρα,
διότι μόνη κρατάς τα πάντα,
σ' όλα δεσπόζεις μ' αέρινες κινήσεις σε ρεύματα,
αλλά μακάρια θεά πολυώνυμη, παμβασίλεια
ας έλθεις ευνοϊκή με ωραίο χαρούμενο πρόσωπο.
(απόδοση στίχων: Ματσιαρόκου Χρυσούλα)
Ἀπόλλωνος, θυμίαμα μάνναν
Ἐλθέ, μάκαρ Παιάν, Τιτυοκτόνε, Φοῖβε Λυκωρεῦ,
Μεμφῖτ', ἀγλαότιμος, ἰήιε, ὀλβιοδῶτα,
χρυσολύρη, σπερμεῖος, ἀρότριε, Πύθιε, Τιτάν.
Γρύνειε, Σμινθεῦ, Πυθοκτόνε, Δελφικέ, μάντι,
ἄγριε, φωσφόρε δαῖμον, ἐράσμιε, κύδιμε κοῦρε•
Μουσαγέτη, χαροποιός, ἑκηβόλε, τοξοβέλεμνε,
Βράγχιε καὶ Διδυμεῦ, ἑκάεργος, Λοξία, ἁγνέ•
Δήλι' ἄναξ, πανδερκὲς ἔχων φαεσίμβροτον ὄμμα,
χρυσοκόμη, καθαρὰς φήμας χρησμούς τ' ἀναφαίνων•
κλῦθί μευ εὐχομένου λαῶν ὕπερ εὔφρονι θυμῷ.
τόνδε σὺ γὰρ λεύσσεις τὸν ἀπείριτον αἰθέρα πάντα,
γαῖαν τ' ὀλβιόμοιρον ὕπερθέν καὶ δι' ἀμολγοῦ
νυκτὸς ἐν ἡσυχίῃσιν ὑπ' ἀστεροόμματου ὄρφνης
ῥίζας νέρθε δέδορκας, ἔχεις δέ τε πείρατα κόσμου
παντός• σοὶ δ' ἀρχή τε τελευτή τ' ἐστὶ μέλουσα,
παντοθαλής• σὺ δὲ πάντα πόλον κιθάρῃ πολυκρέκτῳ
ἁρμόζεις, ὁτὲ μὲν νεάτης ἐπὶ τέρματα βαίνων,
ἄλλοτε δ' αὖθ' ὑπάτην, ποτὲ Δώριον εἰς διάκοσμον
πάντα πόλον κιρνὰς κρίνεις βιοθρέμμονα φῦλα,
ἁρμονίῃ κεράσας παγκόσμιον ἀνδράσι μοῖραν•
μίξας χειμῶνος θέρεός τ' ἴσον ἀμφοτέροισιν,
ταῖς ὑπάταις χειμῶνα, θέρος νεάταις διακρίνας,
Δώριον εἰς ἔαρος πολυηράτου ὥριον ἄνθος.
ἔνθεν ἐπωνυμίην σε βροτοὶ κλῄζουσιν ἄνακτα
Πᾶνα, θεὸν δικέρωτ', ἀνέμων συρίγμαθ' ἱέντα•
οὕνεκα παντὸς ἔχεις κόσμου σφραγῖδα τυπῶτιν.
κλῦθι μάκαρ, σώζων μύστας ἱκετηρίδι φωνῇ.

φωτογραφίες του κόσμου του χθες - μια τεράστια οικολογική καταστροφή

     πυροσβεστικές λέμβοι προσπαθούν να κατασβήσουν την πυρκαγιά στην εξέδρα άντλησης πετρελαίου, με θαλασσινό νερό, στις 21 του Απριλίου του 2010....
δεν τα κατάφεραν....
στις 22 η εξέδρα βυθίστηκε στον κόλπο του Μεξικού και η πετρελαιοκηλίδα άρχισε το ανεξέλεγκτο ταξίδι της...
η εξέδρα πετρελαίου Ντιπγουότερ Χοράϊζον...
     η εξέδρα κατασκευάστηκε το 2001...
με τη συγκεκριμένη εξέδρα, είχε γίνει η μεγαλύτερη γεώτρηση πετρελαίου, σε βάθος 10,000 μέτρων.
     τον Απρίλιο του 2010, εκρήγνυται εκτοξεύοντας μια φλογερή "μπάλα" με μια έκταση 64 χιλιομέτρων από εκείνο το σημείο...
     επάνω στην εξέδρα εργαζόταν 126 άτομα, 94 άτομα σώθηκαν μέσω των εξωλέμβιων, και των διασωστικών ελικοπτέρων, εκ των οποίων οι 17 ήταν τραυματίες...
     η Αμερικανική Ακτοφυλακή αναζήτησε 11 άτομα, τα οποία έπειτα από τρεις μέρες διαπιστώθηκε ότι είχαν χάσει τη ζωή τους... 
    η εξέδρα βυθίστηκε στις 22 Απριλίου προκαλώντας πετρελαιοκηλίδα...