ένα άρθρο μου που είχα δημοσιευτεί στις 27 Ιουλίου του 2011 - "ένα φρικιαστικό μέλλον"
"Δεν μου αρέσει απαραίτητα, αλλά αν προσφέρει οφέλη, τότε αξίζει τον κόπο" - είπε ερωτηθείς συμμετέχων σε δημόσιο διάλογο για την ACHM/animals containing human materials-ζώα που περιέχουν ανθρώπινα υλικά - 26 Ιουλίου 2011
Τα έργα της Patricia Piccinini έχουν συνδεθεί στενά με το μετανθρωπισμό/post-human και έχουν ερμηνευτεί ως τέτοια λόγω των θεμάτων τους.
Η Patricia Piccinini με την απεικόνιση της ευαλωτότητας μέσα από τα θέματα της μετάλλαξης,
της αναπαραγωγής,
της μητρότητας και της παιδικής ηλικίας διερευνά ένα "φρικιαστικό μέλλον" αλλά και τη διαχείριση του θανάτου.
Το έργο της επιβεβαιώνει ότι η ιδεολογία του μετανθρωπισμού και η θηλυκότητα χειραφετούνται από σύγχρονες πρακτικές όπως η γενετική μηχανική
Εκτός των άλλων θεμάτων της η Piccinini ασχολήθηκε και με το θέμα της παρένθετης μητρότητας και των σχέσεων μεταξύ των ειδών και μας μεταφέρει ένα ανατριχιαστικό και δυστοπικό μέλλον!
Η παρένθετη μητρότητα δημιουργεί ανησυχίες σε σχέση με την επιστημονική εκμετάλλευση και απορρίπτει την ιδέα ενός φυσιολογικού ανθρώπινου είδους μέσω αυτής!
υβρίδια ανθρώπων - ζώων η Βρετανική Ακαδημία Ιατρικών Επιστημών δημοσίευσε μία έκθεση, στην οποία εξετάζει τη χρήση "ζώων τα οποία θα περιέχουν ανθρώπινο γενετικό υλικό"- ‘Animals containing human material’ (ACHM)*- και αυτό στην διάρκεια μιας επιστημονικής έρευνας, τον Ιούλιο του 2011!
Animals containing human material - Τα ζώα που περιέχουν στο σώμα τους ανθρώπινους ιστούς,
κύτταρα ή γενετικές πληροφορίες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ιατρική έρευνα, και το κάνουν εδώ και πολλά χρόνια.
Τα ονομάζουμε ζώα που περιέχουν ανθρώπινο υλικό/animals containing human material/ACHM.
Οι ερευνητές χρησιμοποιούν τα ACHM ως καλύτερα ερευνητικά μοντέλα και για τη δοκιμή νέων φαρμάκων και θεραπειών.
Η μελέτη αυτή υποστηρίχθηκε από το Υπουργείο Επιχειρήσεων,
Η μελέτη αυτή υποστηρίχθηκε από το Υπουργείο Επιχειρήσεων,
από το Υπουργείο Υγείας,
από το Συμβούλιο Ιατρικής Έρευνας,
από το Innovation and Skills’ Sciencewise Expert Resource Centre και από το Wellcome Trust! - human animal Hybrids
Η έκθεση συντάχθηκε από μια ομάδα εργασίας, υπό την προεδρία του καθηγητή Martin Bobrow CBE FRS FMedSci....
Μια σύνοψη της έκθεση εκπονήθηκε από τον dr. Geoff Watts FMedSci!
Δεδομένου ότι οι επιστήμονες συνεχίζουν να χρησιμοποιούν ανθρώπινα γονίδια, τα οποία εμφυτεύουν σε ζώα για τη δημιουργία -όπως λένε - νέων φαρμάκων και για να κατανοήσουν τη βιολογία μας, γίνεται φανερό ότι πιθανόν, η γενετική διαχωριστική γραμμή μεταξύ ανθρώπων και ζώων σιγά-σιγά να αρχίσει να εξασθενίζει...
Βέβαια οι επιστήμονες και οι ερευνητές δεν ξέχασαν να δημοσιεύσουν μία έκθεση, στην οποία περιγράφουν λεπτομερώς τον τρόπο που θα πρέπει να χειρίζονται τέτοια θέματα στο προσεχές μέλλον!
Η ανάμειξη -λένε- των γονιδίων των ανθρώπων και των ζώων πρέπει να γίνεται "πολύ προσεχτικά"
Τελικά μήπως δεν ήταν καθόλου επιστημονική φαντασία αυτά που έγραφε τόσα χρόνια πριν -το μακρινό 1896- ο H. George Wells ότι συνέβαιναν στο νησί του Dr Moreau;...
και...
μήπως δεν είναι καθόλου μακριά από την πραγματικότητα τα ιδιόρρυθμα γλυπτά της υπερρεαλίστριας Patricia Piccinini;
μήπως "οι νεογέννητες οικογένειές της" οι μόλις βγαλμένες από το εργαστήριά της, οι περίφημες "The Young Family" δεν παραμείνουν μόνο στη φαντασία της;
οι Βρετανοί πάντως θέλουν να είναι έτοιμοι!
Και μας λένε οι επιστήμονες πως ναι, η επιστημονική πρόοδος πρέπει να καθοδηγείται από ισχυρές ηθικές ανησυχίες.
Δεν πιστεύω, ωστόσο, ότι μια τέτοια ηθική μπορεί να επιβληθεί καθολικά.
Μάλλον σε μια-δυο δεκαετίες η ανθρωπότητα θα δημιουργήσει γενετικά κάποια ζώα που θα μοιάζουν πολύ με ανθρώπους.
Το πραγματικό ερώτημα δεν είναι πώς θα εμποδιστεί η δημιουργία τους, αλλά τι θα γίνει όταν φτάσουν εδώ.
Γιατί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, τα τέρατα θα έρθουν.
Η Patricia Piccinini γεννήθηκε το 1965 στο Freetown, της Sierra Leone και είναι Αυστραλή καλλιτέχνης που εργάζεται με ποικίλα μέσα, όπως η ζωγραφική,
το βίντεο,
ο ήχος,
installation,
οι ψηφιακές εκτυπώσεις και
η γλυπτική.
Τα έργα της επικεντρώνονται στις "απρόσμενες συνέπειες" μεταφέροντας ανησυχίες γύρω από τη βιοηθική και βοηθώντας στην οπτικοποίηση μελλοντικών δυστοπιών.
Το 2003, η Piccinini εκπροσώπησε την Αυστραλία στην 50ή Μπιενάλε της Βενετίας με ένα υπερρεαλιστικό γλυπτό των χαρακτηριστικών ανθρωπόμορφων ζώων της. Το 2016 η εφημερίδα The Art Newspaper ονόμασε την Piccinini με τις "grotesque-cum-cute, hyper-real genetics fantasies in silicone" της ως την πιο δημοφιλή σύγχρονη καλλιτέχνιδα στον κόσμο μετά από μια έκθεση στο Ρίο ντε Τζανέιρο που προσέλκυσε πάνω από 444.000 επισκέπτες!
Η Patricia Piccinini δεν δηλώνει ποτέ πραγματικά ποιες είναι οι προσωπικές της πεποιθήσεις, επιλέγοντας τις περισσότερες φορές την ασάφεια.
Χρησιμοποιεί την τέχνη της ως φόρουμ για τους θεατές ώστε να προβάλουν τις δικές τους πεποιθήσεις και να ξεκινήσουν συζητήσεις.
Οι γκροτέσκες εικόνες και τα θέματα προσφέρουν μια αίσθηση φαντασίας- ο αμφιλεγόμενος κόσμος που δημιούργησε ενθαρρύνει τους θεατές να σκεφτούν.
Η ιδέα ότι η τέχνη πρέπει να προέρχεται από την προσωπική εμπειρία του καλλιτέχνη απορρίπτεται πλήρως.
Στην εκδοχή της Patricia Piccinini ο θεατής βλέπει την ψηφιακή εικόνα ενός αρουραίου με κόκκινα μάτια, ροζ και χωρίς τρίχες, με ένα ανθρώπινο αυτί προσαρτημένο στην πλάτη του.
Μια εικόνα από τη σειρά είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή.
Το τρωκτικό στηρίζεται πάνω στα περιποιημένα δάχτυλα ενός εξωτικού γυναικείου μοντέλου.
Τα αποπνικτικά χαρακτηριστικά της είναι ψηφιακά βελτιωμένα - το πρόσωπο του δέρματός της με αερογράφο σε μια απρόσκοπτη πλαστική μάσκα.
Το μοντέλο γίνεται φρικιαστικό μέσα στην απόλυτη τελειότητά του.
*34765-ACHMrepo
PDF (acmedsci.ac.uk)
κείμενο και επιμέλεια κειμένου:ntina
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου