Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2024

Το έγκλημα της σκέψης είναι τρομερό πράγμα, παλιόφιλε...

...Το έγκλημα της σκέψης είναι τρομερό πράγμα, παλιόφιλε, είπε αποφθεγματικά. 
Είναι ύπουλο. 
Σε κυριεύει χωρίς να το ξέρεις. 
Ξέρεις πώς κυρίεψε εμένα; 
Στον ύπνο μου! 
Μάλιστα, όπως σ’ το λέω. 
Εγώ προσπαθούσα να κάνω την δουλειά μου όσο καλύτερα μπορούσα, χωρίς να ξέρω ότι είχα κακό στο μυαλό μου. 
Και τότε, άρχισα να μιλώ στον ύπνο μου. 
Ξέρεις τι με άκουσαν να λέω;
Χαμήλωσε τη φωνή όπως κάνει κάποιος που είναι υποχρεωμένος για ιατρικούς λόγους να πει κάτι άσεμνο.
Κάτω ο Μεγάλος Αδελφός! 
Μάλιστα, το είπα! 
Φαίνεται πως το επανέλαβα ξανά και ξανά, πολλές φορές. 
Μεταξύ μιας, παλιόφιλε, χαίρομαι που μ’ έπιασαν πριν προχωρήσω περισσότερο. 
Ξέρεις τι θα τους πω όταν βρεθώ μπροστά στο δικαστήριο; 
Σας ευχαριστώ, θα τους πω, σας ευχαριστώ που με σώσατε πριν να είναι αργά».
Ποιος σε κατήγγειλε; ρώτησε ο Γουίνστον.
Η κορούλα μου, είπε ο Πάρσονς. 
Κρυφάκουγε από την κλειδαρότρυπα. 
Άκουσε τι έλεγα, και την άλλη μέρα πρωί πρωί έτρεξε και το πρόλαβε στην περίπολο. 
Πολύ έξυπνο για ένα παιδάκι εφτά χρονών, έτσι; 
Δεν της κρατώ κακία. 
Μάλιστα, είμαι περήφανος γι’ αυτήν. 
Αυτό δείχνει πως την ανάθρεψα με τις σωστές αρχές....
Σημείωση:
και είναι ένα πολύ μικρό απόσπασμα από το 1984 ή Χίλια Εννιακόσια Ογδόντα Τέσσερα το τελευταίο μυθιστόρημα του George Orwell.
Είναι ένα βιβλίο σταθμός του 20ού αιώνα στην πολιτική σκέψη και στην π ρ ο π α γ ά ν δ α. Περιγράφει την ιστορία ενός ανθρώπου, του Γουίνστον Σμιθ, στον εφιαλτικό κόσμο της Ωκεανίας, μιας χώρας που βρίσκεται κάτω από ένα δυστοπικό απολυταρχικό καθεστώς, στο οποίο όλοι οι κάτοικοι βρίσκονται υπό συνεχή παρακολούθηση.
Η χώρα βρίσκεται σε συνεχή πόλεμο με δύο άλλες υπερδυνάμεις και οι άνθρωποί της ζουν υπό ιδιαίτερα καταπιεστικές συνθήκες.
Ο George Orwell, έγραψε το βιβλίο το 1948 και από αναριθμητισμό αυτού του έτους προέρχεται και ο τίτλος του έργου, και το εξέδωσε το 1949. 
Έχει μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες και έχει επηρεάσει σημαντικά τον παγκόσμιο πολιτισμό. Χαρακτηριστική είναι η αναφορά στον Μεγάλο Αδελφό, τον ανύπαρκτο πολιτικό ηγέτη της χώρας. 
Ο Μεγάλος Αδελφός αποτελεί σήμερα έκφραση που υποδηλώνει καθεστώς παρακολούθησης - ntina

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου