Τετάρτη 23 Μαρτίου 2022

Fernando António Nogueira de Seabra Pessôa για ιδέστε όλοι...

τον τραπεζίτη - 
Τον  Αναρχικό Τραπεζίτη του 
Pessôa... μα
γίνεται να είσαι αναρχικός και τραπεζίτης;
προκλητικό ε;
όχι και τόσο αν παρακολουθήσουμε τον Fernando António Nogueira de Seabra Pessôa
μπορεί ένας τραπεζίτης να είναι ταυτόχρονα ένας ολοκληρωμένος στη θεωρία και στην πράξη αναρχικός, ο οποίος 
πολεμάει τα κοινωνικά επινοήματα;
ναι λέει ο Fernando António Nogueira de Seabra Pessôa*
“Το πραγματικό κακό, το μοναδικό κακό, είναι οι κοινωνικές συμβάσεις και τα κοινωνικά επινοήματα, που επικαλύπτουν τη φυσική πραγματικότητα – όλα, από την οικογένεια μέχρι το χρήμα, από τη θρησκεία μέχρι το Κράτος. 
Γεννιόμαστε άντρας ή γυναίκα – θέλω να πω, γεννιόμαστε για να γίνουμε άντρας ή γυναίκα. 
Δεν γεννιόμαστε, σύμφωνα με τη φυσική δικαιοσύνη, για να γίνουμε σύζυγοι, ούτε πλούσιοι ή φτωχοί, όπως ακριβώς δε γεννιόμαστε για να γίνουμε καθολικοί ή προτεστάντες, Πορτογάλοι ή Άγγλοι.  
Για όλα αυτά την ευθύνη έχουν τα κοινωνικά επινοήματα. 
Τώρα, λοιπόν, γιατί αυτά τα κοινωνικά επινοήματα είναι κακά; 
Γιατί είναι επινοήματα, γιατί δεν είναι φυσικά. 
Το ίδιο κακό είναι το χρήμα, όπως το Κράτος, η σύσταση της οικογένειας, όπως και οι θρησκείες. 
Έχοντας άλλα διαφορετικά ψεύδη, που δε θα ήταν αυτά εδώ, θα ήταν επίσης κακά, γιατί θα ήταν επίσης επινοήματα, γιατί θα επικάλυπταν και θα παρεμπόδιζαν επίσης τη φυσική πραγματικότητα…”
.......................................
"Ήμουν πολύ χαρούμενος για αυτή την ανακάλυψη.
Έτρεξα αμέσως στους συντρόφους για να τους το ανακοινώσω. 
Διαφώνησαν όλοι όμως. 
Λακέδες πρώτου βαθμού. 
Τελικά τους εγκατέλειψα, αποσύρθηκα. 
Αποφάσισα να πολεμήσω μόνος μου τους κοινωνικούς θεσμούς. 
Τι θα μπορούσα να κάνω ενάντια σε αυτούς τους κοινωνικούς θεσμούς?
Έπρεπε να διαλέξω ανάμεσα στην έμμεση δράση, την διαφωτιστική και στην άμεση.
Για την πρώτη, δεν είμαι ούτε ρήτορας, ούτε συγγραφέας.
Έτσι αποφάσισα να διαλέξω την άμεση δράση. 
Τι σημαίνει άραγε να αγωνίζεται κανείς στην πράξη?
Σημαίνει πόλεμος. 
Πώς νικάει κανείς τον εχθρό σε ένα πόλεμο?
Ή τον σκοτώνει ή τον καταστρέφει. 
Δεν ήμουν σε θέση να καταστρέψω τους κοινωνικούς θεσμούς, γιατί αυτό μία κοινωνική επανάσταση μπορεί να το κάνει.
Άρα θα τους αποδυνάμωνα.
Έπρεπε να μάθω ποιός ήταν ο μεγαλύτερος και σημαντικότερος θεσμός. 
Ήθελα να τον καταδικάσω σε αδράνεια. 
Ο σημαντικότερος θεσμός της εποχής μας τυχαίνει να είναι το χρήμα. 
Πώς να υποτάξει κανείς το χρήμα?
Η μόνη μέθοδος είναι να αποκτήσεις όσο πιο μεγάλα ποσά μπορείς, ώστε να μην είναι πια αισθητή η επιρροή τους. 
Τότε προχώρησα, φίλε μου, στην φάση την τωρινή, της εμπορικής και τραπεζικής αναρχικής μου δράσης. Τώρα έχω ελευθερία.
Εγώ απελευθέρωσα κάποιον, εμένα. 
Και αυτό επειδή η μέθοδος μου δεν μου επιτρέπει να ελευθερώσω άλλον. 
Απελευθέρωσα εκείνον που μπορούσα.»
.......................................
και βέβαια για να κατανοήσουμε το πνεύμα του βιβλίου το διαβάζουμε όλο
Fernando António Nogueira de Seabra Pessôa
Ο Αναρχικός Τραπεζίτης
ntina
*γιατί έτσι μου αρέσει - να ακούω ολόκληρο το όνομα του μεγάλου ποιητή...
 του μεγάλου μύστη...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου