H Ελένη Αυλωνίτου και τρεις ακόμα βουλευτές του Σύριζα κατέθεσαν κοινοβουλευτική ερώτηση προς τους Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών - Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την Ηχορύπανση σε αστικό περιβάλλον από την συνεχή λειτουργία κλιματιστικών σταθμευμένων τρόλλεϋ στην αφετηρία στην οδό Παπαφλέσσα στο Γαλάτσι.
Ζητούν επίσης την μεταφορά της αφετηρίας των γραμμών 5 και 14 από την οδό Παπαφλέσσα στην λεωφόρο Βεΐκου, είτε στο ύψος του Δημοτικού Γυμναστηρίου “Βασίλης Παπαδιονυσίου” είτε στο ύψος του Παλαί (Κλειστό Ολυμπιακό Γυμναστήριο Γαλατσίου);
Αθήνα, 9/10/2017ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς
- Υποδομών και Μεταφορών
- Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Θέμα: Ηχορύπανση σε αστικό περιβάλλον από την συνεχή λειτουργία κλιματιστικών σταθμευμένων τρόλλεϋ σε αφετηρία στην οδό Παπαφλέσσα στο Γαλάτσι
Στην αφετηρία των τρόλλεϋ των γραμμών 5 και 14, στην οδό Παπαφλέσσα στο Γαλάτσι, η συνεχής λειτουργία των κλιματιστικών μηχανημάτων των σταθμευμένων τρόλλεϋ κατά την παραμονή τους στην αφετηρία δημιουργεί συνεχή και υπερβολική ηχορύπανση στα διαμερίσματα των γύρω πολυκατοικιών, που καθιστά την διαβίωση των περιοίκων στα σπίτια τους προβληματική.
Συγκεκριμένα φέτος το καλοκαίρι μετρήθηκε ο μέσος θόρυβος ενός τρόλλεϋ μέσα σε δωμάτιο του δευτέρου ορόφου στα 55.5 dbA και στο μπαλκόνι του δευτέρου ορόφου στα 66.6 dbA, σε περιοχή με μέσο περιβαλλοντικό θόρυβο χωρίς τρόλλεϋ στα 45.7 dbA. Αντιστοίχως ο μέσος θόρυβος ενός τρόλλεϋ μέσα σε δωμάτιο του τετάρτου ορόφου μετρήθηκε στα 52.6 dbA και στο μπαλκόνι του τετάρτου ορόφου στα 62.4 dbA. Επισημαίνεται ότι η αύξηση του θορύβου κατά 3 db αντιστοιχεί σε διπλασιασμό του θορύβου στο ανθρώπινο αυτί!
Σημειώνεται ότι αυτά τα ύψη θορύβου είναι συνεχή σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, ενώ στην αφετηρία της οδού Παπαφλέσσα βρίσκονται συνήθως σταθμευμένα 3 – 5 τρόλλεϋ ανά πάσα στιγμή, όλα με τα κλιματιστικά τους σε συνεχή λειτουργία.
Σημειώνεται ακόμα ότι η “ΟΔΗΓΙΑ 2002/49/ΕΚ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ” ορίζει ως όριο όχλησης του δείκτη θορύβου ημέρας-βραδιού-νύχτας (Lden) τα 55 db και του δείκτη θορύβου νυκτός (Lnight) τα 50 db, όρια που υπερβαίνονται στην αφετηρία τρόλλεϋ της οδού Παπαφλέσσα.
Κατόπιν τούτων προκύπτει επιτακτική ανάγκη να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της ηχορύπανσης που προκαλούν τα τρόλλεϋ στην αφετηρία της οδού Παπαφλέσσα, είτε με την μείωση του θορύβου των κλιματιστικών των τρόλλεϋ, είτε με την μεταφορά των δύο αφετηριών.
Μεταφορά των δύο αφετηριών σε χώρο κοντά στο σημερινό τέρμα, που να μην περιβάλλεται από πολυκατοικίες και που να εξυπηρετεί υπαρκτές ανάγκες μετακίνησης των πολιτών που δεν καλύπτονται σήμερα υπάρχει επί της λεωφόρου Βεΐκου, είτε στο ύψος του Δημοτικού Γυμναστηρίου “Βασίλης Παπαδιονυσίου” είτε στο ύψος του Παλαί (Κλειστό Ολυμπιακό Γυμναστήριο Γαλατσίου).
Κατόπιν τούτων, ερωτώνται οι κ.κ Υπουργοί:
1. Τι προβλέπεται να γίνει με την ηχορύπανση που προκαλούν τα κλιματιστικά των μέσων μαζικής μεταφοράς μέσα στην πόλη, και ιδιαίτερα στις αφετηρίες, όπου παραμένουν σε λειτουργία ακίνητα επί πολύ χρόνο;
2. Υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς της διπλής αφετηρίας των γραμμών 5 και 14 από την οδό Παπαφλέσσα στο Γαλάτσι στην λεωφόρο Βεΐκου, είτε στο ύψος του Δημοτικού Γυμναστηρίου “Βασίλης Παπαδιονυσίου” είτε στο ύψος του Παλαί (Κλειστό Ολυμπιακό Γυμναστήριο Γαλατσίου);
Οι ερωτώντες βουλευτές
Αυλωνίτου Βασιλείου Ελένη
Δημαράς Θεοδώρου Γεώργιος
Μιχελογιαννάκης Δημητρίου Ιωάννης
Τσόγκας Παύλου Γεώργιος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου