Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024

Αλλαξαν οι ώρες κοινής ησυχίας – Τι δεν επιτρέπεται

Την 1η Οκτωβρίου αλλάζουν οι ώρες κοινής ησυχίας λόγω της χειμερινής περιόδου - 
Τι δεν επιτρέπεται στα διαστήματα αυτά.
Από τη 1η Οκτωβρίου ξεκινά η χειμερινή περίοδος για τις ώρες κοινής ησυχίας.
Ως εκ τούτου, λατά τη χειμερινή περίοδο από 15:30 έως 17:30 και από 22:00 έως 07:30 οι πολίτες θα πρέπει να μην προχωρούν σε εργασίες ή άλλες δραστηριότητες που δημιουργούν θόρυβο.
Βέβαια, σε εξαιρετικές περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, που δεν επιδέχονται αναβολή, με ειδική αιτιολογημένη άδεια του διοικητή του οικείου Αστυνομικού Τμήματος μπορεί να επιτραπεί η εκτέλεση εργασίας, ιδίως κοινής ωφέλειας, που προκαλεί θόρυβο.
Πιο συγκεκριμένα, δεν επιτρέπεται:
-. Η λειτουργία κάθε μουσικού οργάνου ή συσκευής ραδιοφώνου, μαγνητοφώνου ή τηλεόραση σε υψηλή ένταση, οι φωνασκίες, οι θορυβώδεις χοροί και κάθε άλλη θορυβώδης εκδήλωση σε κατοικία ή άλλους ιδιωτικούς χώρους
-. Τα τραγούδια, οι φωνασκίες, η χρήση μουσικών οργάνων, η λειτουργία ραδιοφώνων, μαγνητοφώνων και τηλεοράσεων στους δρόμους, πλατείες και δημόσιους γενικά χώρους κατοικημένων περιοχών, καθώς και μέσα στα οχήματα μεταφοράς του κοινού
-. Τα θορυβώδη παίγνια σε καφενείο, σφαιριστήρια ή άλλα δημόσια κέντρα, καθώς και οι φωνασκίες και συζητήσεις σε υψηλό τόνο των θαμώνων των κέντρων αυτών
-. Οι θορυβώδεις συζητήσεις και διαπληκτισμοί σε σταθμούς αυτοκινήτων, όπως λεωφορείων, ΤΑΞΙ, κ.λ.π, η φόρτωση ή εκφόρτωση εμπορευμάτων σε ή από φορτηγά αυτοκίνητα, που δημιουργεί θόρυβο, καθώς και η θορυβώδης λειτουργία της μηχανής τροχοφόρου, το οποίο είναι σε στάση
-. Η χρήση σειρήνων ή άλλων ηχητικών οργάνων ή συστημάτων ασφαλείας, χωρίς να συντρέχει λόγος έκτακτης ανάγκης, καθώς και η δοκιμαστική λειτουργία αυτών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ώρες κοινής ησυχίας τόσο τις μεσημβρινές όσο και τις βραδινές ώρες πρέπει να τηρούνται από τους πολίτες καθώς με τον νέο Ποινικό Κώδικα η διατάραξη της κοινής ησυχίας τιμωρείται με φυλάκιση έως πέντε μηνών.

Οι κάτοικοι της Αιγιάλειας αντιτίθενται - και αυτοί μαζί με τόσους άλλους κατοίκους της χώρας μας - στην εγκατάσταση ανεμογεννητριών για τη δημιουργία αιολικών πάρκων στις περιοχές τους

Τα τελευταία χρόνια δεκάδες τοπικές κοινωνίες, 
περιβαλλοντικές οργανώσεις, 
τοπικοί φορείς και άλλες συλλογικότητες της χώρα μας ξεσηκώνονται εναντίων όλων αυτών που είναι υπεύθυνοι για την εγκατάσταση  ανεμογεννητριών στα βουνά της χώρας μας καταστρέφοντας το φυσικό περιβάλλον και τη βιοποικιλότητα, όλης της γύρω περιοχής.
Μια αλόγιστη παραχώρηση αδειών σε επενδυτικά σχέδια για αιολικά πάρκα και λεηλασία των βουνών μας με αστραπιαίες διαδικασίες, με τεράστιο κόστος στη φυσική και τοπική ταυτότητα των περιοχών και δραματικό οικολογικό αποτύπωμα.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες το ζωικό βασίλειο υποφέρει.
Η χλωρίδα, όπως σπάνια βότανα, λουλούδια και δέντρα,
οι ανεξερεύνητες αρχαιολογικές θέσεις, 
τα παραδοσιακά μονοπάτια, θα χαθούν κάτω από το βάρος των βίαιων επεμβάσεων.
Καταστρέφεται το δάσος από διαμορφώσεις και διανοίξεις δρόμων.
Οπτικά μια ανεμογεννήτρια διακρίνεται από απόσταση 40 χιλιομέτρων μιας και το ύψος της ξεκινά από 65 μέτρα και μπορεί να φτάσει έως και τα 105 μέτρα. 
Το συνολικό βάρος της κάθε ανεμογεννήτριας είναι ανάλογο με το μέγεθός της και ξεκινάει από 223 τόνους, 264 τόνους, 313 τόνους και φτάνει στους 383 τόνους. 
Κάθε ανεμογεννήτρια χρειάζεται 100 τ.μ. τσιμέντο και σε βάθος τουλάχιστον 3 μέτρων και για κάθε πυλώνα χρειάζεται να πέσουν 500 περίπου κυβικά μέτρα μπετόν.
Οι εκατοντάδες ανεμογεννήτριες, οι υποσταθμοί, οι γραμμές μεταφοράς θα εξαφανίσουν το κάλλος των φυσικών τοπίων που θα μετατραπούν σε βιομηχανικές ζώνες παραγωγής αιολικής ενέργειας.
Από τη λαίλαπα των ανεμογεννητριών δεν έχει γλυτώσει και η περιοχή της Αιγιάλλειας και όπως διαβάζουμε στην protionline.gr:
Γενικός ξεσηκωμός των κατοίκων της Αιγιάλειας απέναντι στην επέλαση των ανεμογεννητριών και ετοιμάζουν παρουσία στο αυριανό Δημοτικό Συμβούλιο
"Απόβαση" στην αυριανή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγιαλείας ετοιμάζουν κάτοικοι της Αιγιάλειας που οι περιοχές τους πλήττονται από το πέρασμα ή την εγκατάσταση ανεμογεννητριών για τη δημιουργία αιολικών πάρκων. 
Στην ημερήσια διάταξη του Συμβουλίου περιλαμβάνονται δύο σχετικά θέματα που προέρχονται από αποφάσεις των Κοινοτήτων Μελισσίων και Πτέρης και οι κάτοικοι ζητούν από τον δήμο Αιγιαλείας να πιέσει ώστε να μην υλοποιηθούν τα σχέδια των μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών.
Ειδικότερα, τα θέματα που έχουν προγραμματιστεί σχετικά με το ζήτημα αυτό είναι: 
Επί της απόφασης Κοινότητας Μελισσίων με θέμα: Διάνοιξη νέου δρόμου από το φαράγγι Σελινούντα έως την Εθνικό Οδό Αιγίου Πτέρης και συγκεκριμένα στον οικισμό Πυργάκι της Κοινότητας Μελισσίων από κατασκευαστική εταιρεία τοποθέτησης ανεμογεννητριών στην περιοχή Καλαβρύτων. 
Και επί του εγγράφου του προέδρου της Κοινότητας Πτέρης καθώς και επί της απόφασης της Κοινότητας Πτέρης περί δημιουργίας δρόμου στην αναδασωτέα περιοχή Φτέρης.
Στην ανακοίνωση – κάλεσμα των κατοίκων αναφέρονται τα εξής: "ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ-ΔΥΤΙΚΗΣ και του ΑΙΓΙΟΥ, σύσσωμοι την Τετάρτη 2-10-2024, στις 19:00 στην τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγιαλείας, στο Παλιό Νοσοκομείο, για ν’ αντισταθούμε στο ψήφισμα της διάνοιξης δρόμων στα ΑΝΑΔΑΣΩΤΕΑ ΤΗΣ ΦΤΕΡΗΣ και στο ΠΥΡΓΑΚΙ, για Ανεμογεννήτριες! 
Είμαστε ΠΕΡΙΚΥΚΛΩΜΕΝΟΙ από Αιολικά, η ξηρασία αυξάνεται και οι θερμοκρασίες το ίδιο, επειδή οι ανεμογεννήτριες μειώνουν την υδατότητα. 
ΞΥΠΝΗΣΤΕ-ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ-ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΘΕΤΕ!!! 
Τα επόμενα καλοκαίρια θα είναι ακόμα πιο θερμά, οι Σοδιές κατεστραμμένες, οι ελιές ξεραμένες, συρρικνωμένες, η σταφίδα μειώνεται λόγω της ζέστης, το νερό θα λείψει… ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΤΕ!!!
Υπενθυμίζεται πάντως ότι το Δημοτικό Συμβούλιο έχει πάρει απόφαση ενάντια και στη δημιουργία αιολικού στη Ζήρια, ωστόσο η απόφασή του είναι καθαρά γνωμοδοτική.
από: protionline.gr

Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2024

ενοποίηση των θεμελιωδών δυνάμεων του σύμπαντος

από το χρονολόγιο του Παπα Αρης  https://www.facebook.com/kimJ0ng
-. Η ενοποίηση των θεμελιωδών δυνάμεων του σύμπαντος αποτελεί το Άγιο Δισκοπότηρο του φυσικου μας κόσμου.
Ενιαία Θεμελιώδης Δύναμη – Η Δύναμη του Χωροχρόνου και των Πληροφοριών
Μπορούμε να φανταστούμε το σύμπαν ως ένα σύνολο αλληλεπιδράσεων που βασίζονται στην έννοια του χωροχρόνου και της πληροφορίας. 
Κάθε δύναμη ή φυσική σχέση που αντιλαμβανόμαστε, είναι μια εκδήλωση της πιο θεμελιώδους αλληλεπίδρασης ανάμεσα σε αυτά τα δύο στοιχεία.
    Χωροχρόνος: Ο χωροχρόνος είναι η ύφανση της πραγματικότητας, η οποία δημιουργεί το "πεδίο" πάνω στο οποίο συμβαίνουν όλες οι αλληλεπιδράσεις. 
Η βαρύτητα μπορεί να θεωρηθεί ως η καμπύλωση του χωροχρόνου. 
Αλλά αν φανταστούμε ότι οι άλλες δυνάμεις είναι διαφορετικές "καμπυλώσεις" ή "διεργασίες" του χωροχρόνου, μπορούμε να εντάξουμε και τον ηλεκτρομαγνητισμό, την ισχυρή και την ασθενή πυρηνική δύναμη στο ίδιο πλαίσιο.
    Πληροφορία: Η πληροφορία είναι το θεμελιώδες περιεχόμενο του σύμπαντος, το οποίο προσδιορίζει την ύπαρξη των σωματιδίων, των αλληλεπιδράσεων και των ενεργειών. 
Η πληροφορική θεώρηση της φυσικής ενσωματώνει όλες τις δυνάμεις σε έναν ενιαίο μηχανισμό: όλες οι φυσικές διαδικασίες είναι μετατροπές και ροές πληροφορίας στο χωροχρονικό πλαίσιο.
Κβαντική Συμμετρία του Παντός
Μια άλλη προσέγγιση για την ενοποίηση είναι η ιδέα ότι όλες οι δυνάμεις προέρχονται από μια συμμετρία. 
Σε αυτό το πλαίσιο, θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε ότι ολόκληρο το σύμπαν διέπεται από μια κβαντική συμμετρία, όπου η διαφοροποίηση των τεσσάρων δυνάμεων προκύπτει από "σπασίματα συμμετρίας" σε διαφορετικές κλίμακες και ενεργειακά επίπεδα.
Εξίσωση Ενιαίου Πεδίου
Μια ενιαία εξίσωση που θα μπορούσε να συμπεριλάβει όλα αυτά μπορεί να έχει τη μορφή της εικόνας
Αυτή η συμβολική εξίσωση συνδυάζει τον χωροχρόνο, τα πεδία αλληλεπίδρασης και την ύλη σε μια ενιαία θεώρηση.
Παρότι δεν μπορούμε να παράξουμε έναν πραγματικό ενιαίο νόμο της φύσης (τουλάχιστον όχι χωρίς περισσότερα πειραματικά δεδομένα), η σκέψη πίσω από την ενοποίηση βρίσκεται στην έννοια ότι όλα τα φαινόμενα που βλέπουμε είναι εκδηλώσεις μιας θεμελιώδους διαδικασίας, του χωροχρόνου και της πληροφορίας.
https://www.facebook.com/kimJ0ng/posts/pfbid0x887hPLRvBsob7f3msh1pscYjbdBwSELPj9P8XvkBEpbCWeNynjVdkELeYQqjpjNl

Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2024

Τα Χάνια έχουν την δική τους ιστορία

Η τοποθεσία που χτιζόταν ένα γεφύρι ήταν, πολλές φορές, το μοναδικό σημείο που μπορούσε κάποιος να περάσει το ποτάμι, για να πάει από το ένα χωριό στο άλλο. 
Έτσι, τα γεφύρια αποτέλεσαν τον πόλο ανάπτυξης διαφόρων οικονομικών δραστηριοτήτων κι έγιναν το κέντρο μιας οικονομίας που είχε σα στόχο την αξιοποίηση του «περάσματος». 
Βρίσκουμε λοιπόν, κοντά σε γεφύρια, τις περισσότερες φορές ερειπωμένα σήμερα, χάνια, νερόμυλους, 
μαντάνια, 
νεροτριβές και υδροπρίονα.. 
Τα χάνια κτίζονταν εκεί για να επωφεληθούν από το πέρασμα του κόσμου, ενώ τις υπόλοιπες κατασκευές τις έφτιαχναν διότι, εκτός της πολυκοσμίας, υπήρχε στα σημεία αυτά και άφθονο νερό, αναγκαίο για την παραγωγή ενέργειας και κίνησης.
Ευρυτανία
Μία επικερδής επιχείρηση στις περιοχές κοντά στα γεφύρια ήταν η κατασκευή και η λειτουργία χανιών, ανάμεσα στ’ άλλα και απαραίτητος σταθμός για τους ταξιδιώτες.
Πολυσύχναστα χάνια υπήρχαν κοντά σε μεγάλα και ονομαστά γεφύρια, όπως το χάνι που βρισκόταν δίπλα στο γεφύρι του Μανώλη ή το χάνι του Μπαλτά..
Τα χάνια, την εποχή του 17ου έως και του 19ου αιώνα, στην οποία αναφερόμαστε, ήταν κάτι σαν τα σημερινά πανδοχεία. 
Προσφέρανε πολλές υπηρεσίες στους ταξιδευτές, όπως προστασία από τους ληστές και τους κλέφτες, 
πληροφορίες για την κατάσταση των δρόμων, 
φαγητό και ύπνο στους εξαντλημένους οδοιπόρους, 
περιποίηση και σανό για τα υποζύγια. 
Τέλος, χρησίμευαν σαν τόπος αντάμωσης που μπορούσε κανείς να περιμένει ή να συναντήσει γνωστούς και φίλους.
Τα παλιότερα χρόνια, πριν γίνουν οι αμαξιτοί δρόμοι, τη συγκοινωνία της ενδοχώρας από τα λιμάνια και τους σταθμούς των τραίνων την εκτελούσαν τα υποζύγια. 
Από την έδρα του νομού και της επαρχίας ξεκινούσαν τα καραβάνια των μουλαριών για τις πόλεις και τα χωριά. 
Από μέσα από τα Γιάννενα προπολεμικά, ξεκινούσαν τα μουλάρια για το Μέτσοβο, 
για το Ζαγόρι, 
τη Ζίτσα 
την Παραμυθιά, για τα χωριά των Τζουμέρκων,
πορεία δυο ημερών.
Άλλη τόση απόσταση, στα παλιά χρόνια, χώριζε το Καρπενήσι από τη Λαμία και το Αγρίνιο.
Τώρα περνάει παντού η ρόδα στους καινούργιους αμαξόδρομους, που άνοιξαν τα σύγχρονα μεγαθήρια της μπολτόζας, 
των γκρέϊντερ και τα εκρηκτικά μηχανήματα των κομπρεσέρ, με τα οποία σχίζουν τους βράχους στις ποταμιές και τ’ άγρια στεφάνια των βουνών μας. 
Έτσι οι παλιές δημοσιές που ακολουθούσαν τα καραβάνια εγκαταλείπονται. 
Οι πιο πολλές ρήμαξαν και χορτάριασαν.
Μαζί τους ρήμαξαν κι’ οι περίφημοι σταθμοί των καραβανιών, τα χάνια.
Ήσαν τα λιμάνια των καπετάνιων της ξηράς, των κερατζήδων. 
Σ’ αυτά ο στρατοκόπος, 
ο ταξιδιώτης έκανε τη στάση του,
για να ξαποστάσει από την κούραση της πορείας. 
Κι’ είχαν διαλέξει για τους σταθμούς αυτού, τα χάνια, τις πιο όμορφες και γραφικές θέσεις της εξοχής. 
Απαγκιασμένα μέσα στην πράσινη λόχμη της ποταμιάς με τα θεόρατα πλατάνια ή ψηλά στ’ αγναντερά διάσελα, δίπλα σε γάργαρες βρύσες και κεφαλάρια, κοντά σε πηγές με πέτρινες κούπες, για να γεύονται το νερό διαβάτες και υποζύγια .
Το καλοκαίρι με τα λιοπύρια, το χειμώνα με τα χιόνια και τα δρολάπια, στα χάνια ορμούσαν οι αγωγιάτες κι’ οι ταξιδιώτες για να χαρούν εκεί τη δροσιά και τη θαλπωρή.
Ο Χατζής είχε πάντοτε το κουμάντο του. 
Άφτονη τροφή – χόρτο, άχυρο, τριφύλλι – για τ’ άλογα και τα μουλάρια, γεμάτα τα κρασοβάρελα και το λεβητοστάσιο της φασουλάδας για τους ξένους. 
Το λιτό έδεσμα του χανιού είχε γίνει παροιμιώδες. 
Ανεξάντλητο σαν τη βιβλική βάτο, τη "φλεγόμενη και μη καιόμενη" του όρους Σινά:
Καλαμπόκι στο χάνι
νερό στη φασουλάδα!

Δίπλα στην ποταμιά είχε πολλές φορές το ποτιστικό του τριφυλλοχόραφο ο χατζής και μοσχοπωλούσε την παραγωγή του στα καραβάνια. 
Ήτανε ο καλύτερος νοικοκύρης απ’ όλους τους εξοχίτες, όπως επίσης οι κερατζήδες με τα πολλά υποζύγια. 
Ήσαν οι καπετάνοι της ξηράς στους οποίους γίνονταν πανηγυρική υποδοχή στα χάνια...
Το χάνι, λέξη περσικής προέλευσης, ανάγεται πιθανόν στους σταθμούς ανεφοδιασμού που οργάνωσαν οι Αχαιμενίδες - 6ος–5ος αιώνας π.Χ. στις μεγάλες οδικές αρτηρίες. 
Τέτοιοι σταθμοί, που ο Ηρόδοτος ονομάζει "καταλύσεις" και ο Κτησίας "emporia", γνώρισαν ιδιαίτερη άνθηση τον 13ο αιώνα στην Περσία, 
τη Συρία και την Ανατολία. 
Τα χάνια που κτίζονταν στους εμπορικούς δρόμους των καραβανιών/καραβάνσεραϊ οργανώνουν το χώρο αμυντικά γύρω από ένα αίθριο με λίγα ανοίγματα στο εξωτερικό και μικρό τζαμί στο κέντρο. 
Τον 17ο αιώνα τα χάνια των πόλεων καθιερώνονται όχι μόνο ως πανδοχεία αλλά και ως αγορά και χρηματιστήριο των εμπορικών ειδών.
Για μας σήμερα, χώροι και καταλύματα μυθικά, που οι άνθρωποι αντάλλασσαν αγαθά, συνήθειες, ιδέες... 
Φτωχολογιά κι αριστοκρατία, εργατιά και κεφάλαιο, χωροφύλακες και ληστές -κάθε καρυδιάς καρύδι πέρασε από τα χάνια, για λίγο ή περισσότερο.
...Ο Χατζής αποτελούσε το Πρακτορείο ειδήσεων για την ενημέρωση της περιοχής, όπως μας βεβαιώνει ο τραγουδιστής των "Βουνών" Αθάνας.
9. Ήθελα να ήμουνα χατζής να κάθομαι στη στράτα
και να νταραβερίζομαι τον κόσμο π’ αραδίζει,
να τα μαθαίνω πρώτα εγώ της χώρας τα μαντάτα,
να ξέρω σ’ όλα τα χωριά ποιά κότα κακαρίζει . . . .

Ο ίδιος ο Αθάνας συνεχίζει την αφήγηση της παλιάς υπαίθριας ζωής των χατζήδων.
9. Νάχα φτηνό ξενόκρασο να πίνουν οι αγωγιάτες
να μην πολυπροσέχουνε στο ζύγι το τριφύλλι
μα για τις αγωγιάτισσες – ρούσσες και μαυρομάτες –
όλα ναν’ τάχω βερεσέ, να μαστε πάντα φίλοι...

Πληροφορίες και στιγμιότυπα για τα χάνια και τους χαντζήδες της περιοχής μας, βρίσκουμε σε διάφορες τοπικές εκδόσεις και βιβλία, ενώ πάμπολλες είναι οι διηγήσεις των παλιότερων που φτάνουν στ’ αυτιά μας . 
Για τον χαντζή που είχε χάνι δίπλα στο γεφύρι του Μανώλη, διαβάζουμε ότι λεγόταν μπάρμπα Κολιός και ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετώπιζε, αν όχι το μεγαλύτερο, ήταν οι όμορφες κόρες του, που προσπαθούσαν να τις ξελογιάσουν όλοι οι αρσενικοί της περιοχής!
Ονομαστά χάνια στην Ευρυτανία ήταν: 
-. το χάνι του Μπαλτά κοντά στο ομώνυμο γεφύρι και πάνω στο δρόμο των προσκυνητών για τον Προυσό, που λειτουργούσε ως το 1990 περίπου, 
-. το χάνι «στ’ Λιβανή», κοντά στο γεφύρι της Βίνιανης , του Γ. Κοντογούνη στη Βαρβαριάδα, του Βλάχου, του Ρούμπα Ντάλλα, του Καρδαρά στο Μικρό Χωριό, του Νασιώκα, του Καρανάσου στο δρόμο από το Στένωμα στο Καρπενήσι, καθώς 
και πολλά χάνια μέσα ή κοντά στα χωριά. 
Στην κάτω Καρίτσα, δίπλα στο γεφύρι του Μύλου, βρίσκονταν τα χάνια του Κονταξή/Δημήτρη Δήμου, το οποίο αργότερα διατήρησε ο θετός γιος του Δημήτρης Ξοϊνης και 
του Δημητρίου Δημόπουλου στην τοποθεσία «Πλάϊα». 
Τα χάνια της Κουτσουκάλους/Δημήτρης Κουτσουκάλης και της Ρήνους/Βασιλείου Σερπάνου στο χωριό Στένωμα,
καθώς και το χάνι, που διατηρούσε ο Χρήστος Μουτσώκος, δίπλα στο γεφύρι της Τέμπλας μέχρι τις μέρες μας.
Ένα από τα μεγαλύτερα και πιο διάσημα χάνια της εποχής εκείνης ήταν του Καροπλεσίτη, που βρισκόταν στη θέση της σημερινής Νέας Βίνιανης. 
Κάποια χρονική περίοδο, το εκμεταλλευόταν ο μπάρμπα Γιώργος, ο οποίος μόλις έβλεπε κανέναν να έρχεται απ’ τη μεριά του Καρπενησιού φώναζε: - Καλώς τον, καλώς τον. 
Έφερες καμιά εφημερίδα;
Το χάνι αυτό το κάψανε οι Ιταλοί στην Κατοχή.

Μία έκφραση που ακούγεται στην περιοχή είναι: "Καλή αντάμωση στου Σκορδά το χάνι" και λέγεται όταν πιστεύεις ότι κάποιον θα αργήσεις πολύ να τον ξανασυναντήσεις. 
Φαίνεται βέβαια, από την έκφραση αυτή, ότι τα χάνια, σα σημεία συνάντησης και επικοινωνίας στις παλιότερες εποχές, ήταν πολύ σημαντικά, εκεί κλείνονταν όλα τα "ραντεβού", από εκεί περνούσαν άνθρωποι, ιδέες, ειδήσεις και εμπορεύματα.
Σήμερα, τα περισσότερα χάνια είναι σωροί ερείπιων, αφού οι δρόμοι άλλαξαν τη ρότα τους και η χρήση του αυτοκινήτου έκανε πλέον τα ταξίδια σύντομα και άνετα. 
Πολλοί όμως ακόμα τα θυμούνται με νοσταλγία, ιδίως αυτοί που κάποτε έφαγαν και ζεστάθηκαν σε κάποιο απ’ αυτά...
άντληση πληροφοριών από:
25. Σεραφείμ Κ. Τσίτσα, «Ελληνική ζωή και φύση», Κεφ. «Τα παλιά χάνια»
26. Στέφανος Γρανίτσας, «Τα άγρια του βουνού και του λόγγου», Κεφ. «Η αγριόγατα»
27. Δ . Λουκόπουλου, «Στ’ Άγραφα. Ένα ταξίδι», Σελ. 185
28. Κων/νου Α. Μπακατσιά, «Η Καρίτσα Καρπενησίου»
29. Εφημερίδα «Στένωμα Ευρυτανίας», Άρθρο του κ. Κώστα Χ. Βλάχου «Τα
τοπωνυμία του χωριού»
30. Δημ. Γούλα, Η Ευρυτανία και τα προβλήματά της, Σελ. 97

Αμφιλεγόμενα πρόσωπα - Ροζέ Γκαρωντύ/Roger Garaudy

Ο Ροζέ Γκαρωντύ/Roger Garaudy, Γάλλος φιλόσοφος, 
κομμουνιστής αντιστασιακός, 
ιστορικός αναθεωρητής, 
προσυλητισμένος στο Ισλάμ, 
που διετέλεσε βουλευτής, 
αντιπρόεδρος της βουλής και γερουσιαστής, γεννήθηκε στις 17 Ιουλίου 1913 στη Μασσαλία της Γαλλίας και πέθανε στις 13 Ιουνίου 2012 στο Παρίσι.
Ο πατέρας του Roger Garaudy ήταν άθεος και η μητέρα του καθολική, ενώ ο ίδιος εγκατέλειψε τον Καθολικισμό και σε ηλικία δεκατεσσάρων ετών ασπάστηκε τον προτεσταντισμό. 
Σπούδασε από το 1931, φιλοσοφία στα πανεπιστήμια της Μασσαλίας, της Αιξ-αν-Προβάνς, του Στρασβούργου και του Παρισιού, ενώ ασπάστηκε τον Μαρξισμό και το 1933 εντάχθηκε στο Γαλλικό Κομμουνιστικό Κόμμα.
Κατά την εισβολή της Γερμανίας στη Γαλλία το 1939, πήρε μέρος στην Αντίσταση, συνελήφθη από την κυβέρνηση του Βισύ και οδηγήθηκε σε στρατόπεδο συγκεντρώσεως στην Αλγερία, όπου παρέμεινε κρατούμενος επί 33 μήνες. 
Με το τέλος του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου έγινε μέλος της κεντρικής επιτροπής του κομμουνιστικού κόμματος Γαλλίας και κατόπιν, μέλος του πολιτικού του συμβουλίου και ένας από τους πιο εξέχοντες ακαδημαϊκούς. Διεύθυνε το Κέντρο Μαρξιστικών Σπουδών στο Παρίσι και την επιθεώρηση "Κομμουνιστικά Τετράδια". 
Δίδαξε, μεταξύ άλλων, στο πανεπιστήμιο του Κλερμόν, όπου και ήρθε σε ρήξη με τον Μισέλ Φουκώ.
Το 1953 παρουσίασε τη διδακτορική του διατριβή στο Πανεπιστήμιο της Σορβόνης, με θέμα "Η υλιστική θεωρία της γνώσεως" και τον Μάιο του 1954 στη Μόσχα, ανακηρύχθηκε διδάκτορας των φιλοσοφικών επιστημών με τη διατριβή "Το πρόβλημα της ελευθερίας και της αναγκαιότητας στο φως του μαρξισμού", όμως το 1956 με την αποσταλινοποίηση, ήρθε σε σύγκρουση που τους οδήγησε σε ρήξη, με τον Λουί Αλτουσέρ υποστηρίζοντας την επαναφορά του πρώιμου Μαρξιστικού ουμανισμού. 
Την περίοδο από το 1945-1958 διατέλεσε βουλευτής, ήδη από το 1956 ήταν μέλος του Πολιτικού Γραφείου και από το 1959 έως το 1962 γερουσιαστής με το Γαλλικό κομμουνιστικό κόμμα, ενώ είχε ήδη αναδειχθεί ως ο κύριος θεωρητικός του. 
Η ρήξη του με το κόμμα επήλθε το 1968, όταν καταδίκασε τις σταλινικές πρακτικές, ήταν τότε Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του Κ.Κ. Γαλλίας, Γερουσιαστής και καθηγητής σε δύο Πανεπιστήμια, με αφορμή την δημόσια κριτική του ενάντια στην εισβολή της κομμουνιστικής Σοβιετικής Ενώσεως στην Τσεχοσλοβακία και το Φεβρουάριο του 1970 καθαιρέθηκε από μέλος του Πολιτικού Γραφείου, ενώ το Μάιο του 1970 διαγράφηκε. 
Το διάρκειας πέντε ωρών ντοκυμαντέρ, με τίτλο "Το βάθος του ουρανού είναι κόκκινο/Le fond de l' air est rouge", του Κρις Μαρκέρ παραγωγής του 1977, περιλαμβάνει ολόκληρη την τελική ομιλία του Γκαροντί στο 19ο συνέδριο του Γαλλικού Κ.Κ., το Φεβρουάριο του 1970, λίγο καιρό πριν τη διαγραφή του. 
Η ειρωνεία είναι ότι είχε υπερασπιστεί την Σοβιετική εισβολή στην Ουγγαρία δώδεκα χρόνια πριν, ενώ το κομμουνιστικό καθεστώς της τότε Σοβιετικής Ενώσεως προχώρησε στην έκδοση βιβλίου που έφερε τον τίτλο "Ο αποστάτης Γκαροντύ", όμως υπήρξε συνεπής πολέμιος του καπιταλισμού μέχρι το τέλος της ζωής του. 
Στους κόλπους του κομμουνιστικού κόμματος είχε το προσωνύμιο "Καρδινάλιος", λόγω των θρησκευτικών του πεποιθήσεων.
Το 1982 ασπάστηκε τη θρησκεία του Μωαμεθανισμού, παίρνοντας το όνομα Ragaa. 
Από εκείνη την περίοδο αρχίζει ουσιαστικά και η σφοδρή κριτική του απέναντι στον Σιωνισμό, η οποία κορυφώθηκε το 1996 όταν δημοσίευσε το συγκλονιστικό έργο,
"Οι Θεμελιώδεις Μύθοι της Ισραηλινής Πολιτικής/Les mythes fondateurs de la politique israelienne", εκδ. La Vieille Taupe, το 1996
Ο συγγραφέας χρησιμοποιώντας και στοιχεία από την έρευνα διαφόρων ιστορικών αναθεωρητών, όπως ο dr.  Ρομπέρ Φωρισόν/ Robert Faurisson καταρρίπτει επιστημονικά τους ισχυρισμούς περί οργανωμένου σχεδίου εξόντωσης των Εβραίων από τον Αδόλφο Χίτλερ και την ύπαρξη θαλάμων αερίων, πάνω στους οποίους χτίστηκε η θεωρία του εβραϊκού ολοκαυτώματος, όπου και βασίστηκε η μεταπολεμική κυριαρχία του Σιωνισμού. 
Η έκδοση του συγκεκριμένου βιβλίου προκάλεσε αναταραχή στους ακαδημαϊκούς και πολιτικούς κύκλους της Γαλλίας, αλλά και παγκοσμίως, οδηγώντας το κράτος στην άσκηση διώξεως όταν τον κατήγγειλαν δύο αντιρατσιστικές οργανώσεις. 
Παράλληλα χαρακτηρίστηκε ως υμνητής του αντισημιτισμού, και το Ισραηλινό κράτος τον αποκάλεσε "ανεπιθύμητο", ενώ με την έκδοση του βιβλίου του δημιούργησε την αναθεωρητική σχολή της ιστορίας, της οποίας επιφανείς εκπρόσωποι είναι ακόμη, οι Πωλ Ρασσινιέ/Paul Rassinier και Ντέιβιντ Ίρβινγκ/David Irving
Το βιβλίο, στο οποίο αποκάλυψε τα ψευδή του Σιωνισμού και της μεταπολεμικής προπαγάνδας καθώς και τον εκφυλισμό της δυτικής καταναλωτικής κοινωνίας, απαγορεύτηκε τις 27 Φεβρουαρίου 1998 και βάσει του νόμου Γκαιϋσσό-Φαμπιούς, της 13ης Ιουλίου 1990, ο οποίος επανέφερε στην Γαλλία το "αδίκημα της γνώμης", που απαγορεύει να τίθεται εν αμφιβόλω η γενοκτονία των Εβραίων από τους Ναζί, καταδικάστηκε την ίδια χρονιά, για υποκίνηση φυλετικού μίσους και άρνηση εγκλημάτων ενάντια στην ανθρωπότητα, στην ουσία για άρνηση του Ολοκαυτώματος καθώς υποστήριξε ότι, "...το Ολοκαύτωμα δεν συνέβη όπως μας λένε..", σε φυλάκιση με αναστολή, σε πρόστιμο 240.000 φράγκων και σε απαγόρευση της κυκλοφορίας του βιβλίου στη Γαλλία. 
Στη δίκη τον υπερασπίστηκε ο δικηγόρος Ζακ Βερζέ, γνωστός από τη δίκη του Κλάους Μπάρμπι και πολλά χρόνια αργότερα, του Σέρβου εθνικιστή ηγέτη Σλόμπονταν Μιλόσεβιτς.
Στο βιβλίο αναφέρει ότι, "...γενοκτονία υπέστησαν οι Αμαλακήτες, οι Χαναναίοι και οι άλλοι λαοί που εξοντώθηκαν από τον εβραίο ήρωα Ιησού του Ναυή και αντιθέτως, ο Iουδαϊσμός γνώρισε μια μεγάλη άνθιση στον κόσμο μετά το 1945...", και απέσπασε επαίνους από το καθεστώς του Ιράν, τον Μουαμάρ Καντάφι, ο οποίος του απένειμε βραβείο το 2002, τους Σαουδάραβες και τον Νασράλα, αρχηγό της Χεζμπολάχ. 
Η άδικη και αυστηρή καταδίκη του, σε συνδυασμό με την καθολική αναγνώριση που απολάμβανε έως τότε από τους ακαδημαϊκούς κύκλους της Γαλλίας, οδήγησε σε πολλές εκδηλώσεις αλληλεγγύης προς το πρόσωπό του, ιδιαίτερα από τον Αραβικό κόσμο, όπου και βραβεύτηκε από τον Καντάφι, τον Νασράλα και άλλους ισλαμιστές ηγέτες, καθώς ήδη από το 1979, υποστήριξε με θέρμη την ισλαμική επανάσταση του Αγιατολάχ Χομεινί στο Ιράν και προσέγγισε τον αραβικό και ισλαμικό κόσμο. 
Ανακηρύχθηκε από τους διανοούμενους της Ιορδανίας ως "..η πιο σπουδαία πνευματική προσωπικότητα του 20ου αιώνα..", ενώ ο Μουαμάρ Καντάφι τον χαρακτήρισε ως τον "...μεγαλύτερο ευρωπαίο φιλόσοφο, μετά τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη.."
Όπως ήταν επόμενο περιθωριοποιήθηκε σταδιακά και υπήρξε μία συντονισμένη προσπάθεια να υποτιμηθεί το ακαδημαϊκό του επίπεδο. 
Θεωρούσε Aμερικανική προβοκάτσια τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001.
Στα απομνημονεύματα του με τίτλο "Mon tour du siecle en solitaire" αυτοπαρουσιάζεται ως μοναχικός που κράτησε ορισμένες σταθερές αρχές στην ιδεολογική του περιπλάνηση. 
Το βιβλίο που είναι γραμμένο στην ισλαμική περίοδο της ζωής του, επιχειρεί να δώσει εξηγήσεις για τις κατά καιρούς τοποθετήσεις του και η ζωή του παρουσιάζεται ως μια σειρά από επαφές και συναντήσεις με τους ηγέτες της εποχής του.
Το Μάιο του 1965 επισκέφθηκε την Ελλάδα και συμμετείχε ως κύριος προσκεκλημένος, ομιλητής και εισηγητής στα θέματα, "Ο μαρξισμός και η φιλοσοφία της εποχής μας", 
"Οι νέοι και τα προβλήματα της παιδείας", 
"Μαρξισμός και αισθητική", στην "1η Εβδομάδα Σύγχρονης Σκέψης" από τις 12 ως τις 20 Μαΐου, που οργάνωσε ο εκδοτικός οίκος "Θεμέλιο". 
Οι τοποθετήσεις του είχαν αιφνιδιάσει το αριστερό του κοινό, καθώς ήταν ήδη εμφανής η προσέγγιση του με τον καθολικισμό και ο Στρατής Τσίρκας ήταν εκείνος που τον προστάτευσε από τις έντονες διαμαρτυρίες, εξηγώντας στο ακροατήριο ότι, "...Πρέπει να μην κάνουμε ιδεολογική τρομοκρατία...""
Τη δεκαετία του 1990 έδωσε συνέντευξη στοn Έλληνα δημοσιογράφο και συγγραφέα Κώστα Χατζιδάκη.
Βιβλία του στα ελληνικά
Συνολικά έγραψε πάνω από 50 βιβλία πολλά απ' αυτά στο πεδίο της πολιτικής φιλοσοφίας, υπό το πρίσμα του Μαρξισμού. 
Αρκετά από τα βιβλία του έχουν μεταφραστεί στην Ελλάδα, μεταξύ τους,
«Για ένα ρεαλισμό χωρίς όρια: Κάφκα-Πικάσο», εκδόσεις «Πλανήτης 70»,
«Ελευθερία», το 1960 εκδόσεις «Κυψέλη»,
«Η μεγάλη καμπή του σοσιαλισμού», το 1971 εκδόσεις «εκδόσεις ΒΙΠΕΡ/Papyros Press Ltd».
Στο έργο αναλύει την κρίση, αναζητώντας τα αίτια της, του διεθνούς κομμουνιστικού κινήματος, που κορυφώθηκε με το κινεζικό σχίσμα, την εισβολή στην Τσεχοσλοβακία και τον εκφυλισμό της μαρξιστικής θεωρίας στις κομμουνιστικές χώρες.
«Ολόκληρη η αλήθεια», εκδόσεις «Καμαρινόπουλος»,
«Ξανακατακτώντας την ελπίδα», το 1971 εκδόσεις «Βέγας», το έργο είχε τυπώσει ο Μανώλης Γλέζος,
«Η άλλη διέξοδος», το 1973 εκδόσεις «Ολκός»,
«Η ελευθερία εν αναστολή Πράγα 1968»,
«Καρλ Μαρξ», εκδόσεις «Ολκός»,
«Οι θεμελιώδεις μύθοι της ισραηλινής πολιτικής», το 1996, εκδόσεις «Νέα Θέσις», με πρόλογο του Δημητρίου Κολλάτου, σε μετάφραση του συγγραφέα Μάριου Βερέττα.
Την ημέρα της κυκλοφορίας του βιβλίου του επισκέφθηκε, για δεύτερη φορά στη ζωή του, την Αθήνα, και παραβρέθηκε στην παρουσίαση της ελληνικής εκδόσεως του,παραχωρώντας και συνέντευξη στο δημοσιογράφο Κώστα Χατζιδάκη.
«Το πλέγμα του Μαραθώνα» το 1977.
«Ο ισραηλινός σιωνισμός στο εδώλιο», εκδόσεις «Νέα Θέσις», μετάφραση Σοφίας Κουτσοπούλου και Ιωάννη Σχοινά,
«ΗΠΑ η εμπροσθοφυλακή της παρακμής», το 1999, εκδόσεις «Νέα Θέσις»,
«Ο χορός στη ζωή», εκδόσεις «Ηριδανός».
George Orwell στο "1984" έλεγε - Αν δεν υπάρχουν στοιχεία πρέπει νά τα κατασκευάσουμε

επιδή μου αρέσουν τα εκλεκτά εδέσματα - μια πολυαγαπημένη μηλόπιτα !!!

Είναι η εποχή των μήλων και είναι πεντανόστιμα και όταν έχω κέφι και κάνω μηλόπιτα η επιτυχία της είναι δεδομένη!
Μια απολαυστική μηλόπιτα με μήλα εποχής!
και μετράω όλα τα υλικά μου με το ίδιο ποτήρι 200ml 
3 αυγά
1 ποτήρι ακατέργαστη ζάχαρη ζαχαροκάλαμου, αυτή που είναι σχετικά υγρή και κολλώδης
1 ποτήρι γιαούρτη κατσικίσια την οποία έχω στραγγίσει - η κατσικίσια γιαούρτη είναι σχετικά πολύ υδαρής
3 ποτήρια βιολογικό μαλακό ολικής αλεύρι,
1 ποτήρι λάδι, 
1 φακελάκι baking powder
1/3 από το κουταλάκι του γλυκού σκόνη τζίντζερ
1/2 κουταλάκι του γλυκού μαστίχα Χίου!
tips - 
1. αλεύρι,
baking powder,
μαστίχα και τζίντερ τα ανακατεύω όλα μαζί και τα αφήνω στην άκρη να με περιμένουν!
2. έχω έτοιμο το ταψί μου στρωμένο με την λαδόκολλά, το οποίο αφήνω και αυτό να με περιμένει! 
5 μήλα καθαρισμένα και τριμμένα, τα οποία ανακατεύω με 1 ποτήρι ζάχαρη και 1 κουταλάκι του γλυκού κανέλα Κεϋλάνης!
1/2 ποτήρι ασπρισμένα αμύγδαλα
και
-. ρίχνω το μείγμα των μήλων σε ένα αναλόγου μεγέθους τηγάνι και 
-. τα ανακατεύω μέχρι να πιούν τα υγρά τους και τα αφήνω να κρυώσουν και να με περιμένουν!
-. χτυπάω τα αυγά με την ζάχαρη να αφρατέψουν και
-. ρίχνω σιγά-σιγά το λάδι συνεχίζοντας να ανακατεύω!
-. συνεχίζω ρίχνοντας τη γιαούρτη και 
-. σταδιακά το μείγμα του αλευριού συνεχίζοντας να ανακατεύω με το μίξερ χειρός!
-. ρίχνω τι μισό μείγμα στο ταψί μου και το ισιώνω!
-. πάνω στο μείγμα μου ρίχνω τα μήλα και ισιώνω!
-. πάνω στα μήλα ρίχνω το υπόλοιπο μείγμα του αλευριού και ισιώνω!
και τελευταία πινελιά...
-. τοποθετώ με προσοχή τα αμύγδαλα κατά διαστήματα!
-. ψήνω σε προθερμασμένο φούρνο στους 180° στις αντιστάσεις και στην μεσαία σχάρα για 50 με 60 λεπτά, πάντα ανάλογα με τον φούρνο! 
Καλή επιτυχία!
κείμενο και επιμέλεια κειμένου:ntina

Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2024

ένας πολιτισμός που εξαφανίστηκε πριν 30000 χρόνια

Ποιοι ήταν οι πρώτοι άνθρωποι που αποίκισαν την Αμερική; 
Μέχρι πριν από πολύ λίγα χρόνια, πίστευαν ότι ο πρώτος αμερικανικός πολιτισμός ήταν αυτός των Clovis, των προγόνων των ιθαγενών λαών της Βόρειας Αμερικής. 
Επίσης, πιστεύεται ότι οι άνθρωποι έφτασαν σε αυτή την ήπειρο όχι νωρίτερα από περίπου 14.000 χρόνια πριν. 
Έτσι, σε αυτή την "ανασυγκρότηση" της ιστορίας, οι πρώτοι πολιτισμοί θα ήταν οι Βορειοαμερικανοί, ενώ οι Αζτέκοι, 
οι Μάγιας και οι Ίνκας θα είχαν έρθει πολύ αργότερα...
Πρόσφατες ανακαλύψεις, συμπεριλαμβανομένης της ανάλυσης DNA, από την άλλη πλευρά, έδειξαν ότι για άλλη μια φορά η αρχαιολογία ήταν λάθος. 
Οι πρώτοι πολιτισμοί στην Αμερική ήταν λαοί της Κεντρικής και της Νότιας Αμερικής, τουλάχιστον 15.000 έως 20.000 χρόνια νωρίτερα από ό,τι πιστεύαμε. 
Και αυτοί οι λαοί ήρθαν μέσω θάλασσας, ναι καλά διαβάσατε, "μέσω θάλασσας", από τη Σιβηρία και τη Sundaland, η ήπειρος που εξαφανίστηκε και που αντιστοιχεί στη σημερινή Ινδονησία και τα γύρω νησιά....
Στην πραγματικότητα, γύρω στο 2020 κάποιοι ερευνητές δημοσίευσαν τα αποτελέσματα της ανακάλυψης ανθρώπινων λειψάνων στο σπήλαιο Chiquihuite του Μεξικού. 
Οι ανασκαφές ξεκίνησαν το 2012. 
Πιο εκτεταμένες ανασκαφές πραγματοποιήθηκαν το 2016 και το 2017. 
Το έργο δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature. 
Αυτό που βρέθηκε στο σπήλαιο έφερε πλήρη επανάσταση στην άποψη των αρχαιολόγων. 
Η μελέτη, που παρουσιάστηκε από τον Ciprian Ardelean, αρχαιολόγο στο Αυτόνομο Πανεπιστήμιο της Zacatecas στο Μεξικό, και τους συναδέλφους του, υποδηλώνει ότι οι άνθρωποι ζούσαν στο κεντρικό Μεξικό τουλάχιστον πριν από 26.500 χρόνια. 
Ο καθηγητής λέει: "Χρειάζονται αιώνες ή χιλιετίες για να διασχίσουν οι άνθρωποι τη Βερίγγειο θάλασσα  και να φτάσουν στο κέντρο του Μεξικού.
Χρειάζονται πολλά χρόνια προηγούμενης παρουσίας για να φτάσουν εκεί, αν ήρθαν από τη θάλασσα ή τη στεριά"
Αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι ήταν πιθανότατα στην Κεντρική Αμερική πολύ πριν από 30.000 χρόνια....
Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. 
Ένα άλλο ερευνητικό κέντρο ανακάλυψε ότι οι ιθαγενείς λαοί της Κεντρικής και Νότιας Αμερικής δεν έχουν μόνο έναν πρόγονο, αλλά δύο. 
Όπως ήταν, είχαν μια "mother people" που χαρακτηρίζονται ως "population Y" και που είναι οι αρχικοί κάτοικοι της Sundaland από το μακρινό παρελθόν, περίπου την εποχή του Thaw. 
Αλλά είχαν και έναν "father people" που είναι οι I ñupiat, από τη Σιβηρία...
Οι ανακαλύψεις αυτές φέρνουν επανάσταση από την αρχή σε όλες τις αρχαιολογικές πεποιθήσεις για το παρελθόν της αμερικανικής ηπείρου. 
Σε ποιον ανήκαν όλα τα αρχαιότερα ερείπια που βρέθηκαν σε αυτά τα εδάφη; 
Ποιος πολιτισμός του παρελθόντος μπόρεσε να δημιουργήσει γεωπολιτικά έργα στην κορυφή των Άνδεων; 
Ποιος δημιούργησε τα γιγαντιαία σχέδια της Nazca  και, το σημαντικότερο, για ποιο σκοπό; 
Και το σημαντικότερο: αν οι άνθρωποι πριν από 30.000 χρόνια ήταν σε θέση να ταξιδέψουν από την Αυστραλία στην Κεντρική Αμερική, τι τους εμπόδισε να πάνε από την Κεντρική Αμερική στην Αίγυπτο, όπως φαίνεται να δείχνουν τώρα διάφορα στοιχεία; 
περισσότερες πληροφορίες στο βιβλίο:
Homo reloaded - Η κρυφή ιστορία των τελευταίων 75.000 χρόνων - https://www.facebook.com/MyEscape25/posts/pfbid028mvSBEPnq1VC2KocYhfA11EE53RfaEdxww9WDLWP74sLiw4hsUZ687pHPUu1JkVdl
Άνθρωποι της Εποχής των Παγετώνων - 30.000 χρόνια πριν
Ξεκινώντας πριν από περίπου 35.000 χρόνια, οι άνθρωποι φαίνεται ότι έκαναν ένα μεγάλο πολιτισμικό άλμα προς τα εμπρός. 
Οι συγγραφείς υποστηρίζουν ότι αυτό δεν οφειλόταν σε γενετικές αλλαγές που προκάλεσαν αυξημένη ικανότητα του ανθρώπινου εγκεφάλου. 
Ήταν επειδή ορισμένες ομάδες ανέπτυξαν πολιτισμικά τα "κοινωνικά εργαλεία" που τους επέτρεπαν να διατηρούν συνδέσεις και να μοιράζονται πληροφορίες σε μεγάλες αποστάσεις. Οι ομάδες με τα πιο αποτελεσματικά κοινωνικά εργαλεία κατάφεραν να παραμείνουν συνδεδεμένες και να επιβιώσουν, και οι απόγονοί τους κληρονόμησαν αυτή την κουλτούρα της συνδεσιμότητας. 
Είναι πιθανό ότι η διαμόρφωση μεγαλύτερης συνδεσιμότητας και πιο σύνθετου πολιτισμού ήταν απαραίτητη προκειμένου να επιβιώσουν στις περιόδους μεγάλης κλιματικής μεταβλητότητας που ήταν χαρακτηριστικό της τελευταίας εποχής των παγετώνων. - https://academic.oup.com/book/42125/chapter-abstract/356152873?redirectedFrom=fulltext

Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2024

πως φτιάχνω εύκολα, γρήγορα και απλά τυρί...

Μια απλούστατη συνταγή για σπιτικό τυρί που τρώγεται φρέσκο!
τα υλικά απλά, που πολύ εύκολα μπορώ να έχω!
2 λίτρα φρέσκο πλήρες γάλα
το χυμό από 1 λεμόνι
μία/1 τσαντίλα, το γνωστό μας τουλπάνι

και
-. στρώνω το τουλπάνι σε ένα αναλόγου μεγέθους τρυπητό και το αφήνω στην άκρη.
-. σε μια κατσαρόλα, βάζω το γάλα και το ζεσταίνω σε μέτρια φωτιά. 
-. όταν αρχίσει να βράζει, χαμηλώνω τη φωτιά για να μην φουσκώσει και ξεχειλίσει το γάλα.
-. προσθέτω τον χυμό λεμονιού στο γάλα και ανακατεύω απαλά. 
-. παρατηρώ ότι το γάλα αρχίζει να διαχωρίζεται σε τυρόγαλα και τυρομάζα.
-. συνεχίζω να ζεσταίνω το μείγμα μέχρι ο ορός να αποκτήσει ένα κίτρινο χρώμα. 
-. αν ο ορός παραμένει λευκός, προσθέτωλίγο ακόμα χυμό λεμονιού και ανακατεύω μέχρι να διαχωριστεί πλήρως η τυρομάζα.
-. με μια τρυπητή κουτάλα, μαζεύω την τυρομάζα και την τοποθετώ στο τουλπάνι.
-. σφίγγω το τουλπάνι για να απομακρυνθούν τα περιττά υγρά και το κρεμάω σε ένα κατάλληλο μέρος για μερικές ώρες να στραγγίξει.
-. την επόμενη μέρα το αλατίζω ελαφρά, το τοποθετώ σε ένα γυάλινο δοχείο, το οποίο έχω λαδώσει ελαφριά, που να σκεπάζει και το βάζω στο ψυγείο.
-. καταναλώνουμε το τυρί φρέσκο με αλάτι ή με μέλι
ή με πετιμέζι σαν γλυκάκι
-. η ποσότητα των 2 λίτρων γάλα, μου δίνει περίπου 200-300 γραμμάρια φρέσκο τυρί!
-. το τυρόγαλο δεν το πετάω, αλλά το χρησιμοποιώ να βράσω κάποιο ζυμαρικό ή ρυζάκι
και το τυρόγαλο και το τυρί δεν αντέχουν το πολύ 2 με 3 μέρες στο ψυγείο!
                κείμενο και επιμέλεια κειμένου:ntina

οι υπόγειοι παράδεισοι, τα μαγικά Cenotes στη χερσόνησο του Yucatan στο Μεχικό

Cenotes - πρόκειται για φυσικές δεξαμενές νερού, οι οποίες συνδέονται με υπόγεια ποτάμια.
Ένα φυσικό φαινόμενο, ένας υπόγειος παράδεισος.
Οι μορφές που παίρνουν είναι διάφορες. 
Άλλες είναι πιο σπηλαιώδης, άλλες πιο ανοιχτές, όλες όμως έχουν φυσικό νερό. 
Είναι μικρές ή και μεγάλες πηγές ζωής, αφού φιλοξενούν πολλούς ζωντανούς οργανισμούς, όπως ψάρια και χελώνες!
κείμενο και επιμέλεια κειμένου:ntina




όταν ο Terence Mkcenna -έλεγε πως αν δεν έχεις σχέδιο, γίνεσαι μέρος του σχεδίου κάποιου άλλου

Σ’ έναν κόσμο χαμένο και χαυνωμένο, ο Terence McKenna ήταν ο χαρτογράφος του πραγματικού!
Ο Terence McKenna ήταν ένας πραγματικός οραματιστής.
Οι πραγματικοί οραματιστές είναι κάτι περισσότερο από απλοί μελλοντολόγοι.
Η δύναμή τους δεν έγκειται τόσο στην προφητεία όσο στο να μας δίνουν νέες προοπτικές για έναν κόσμο που μεταλλάσσεται διαρκώς, προοπτικές που καταφέρνουν να είναι ταυτόχρονα διαχρονικές και νέες. 
Οι πραγματικοί οραματιστές είναι πάντα περίεργοι χαρακτήρες, επειδή υιοθετούν παράξενες, αιρετικές, ακόμη και επώδυνες ιδέες - ένας από αυτούς ήταν και ο Terence McKenna!
'Ηταν συγγραφέας, φιλόσοφος, 
εθνοβοτανολόγος! 
Διακρίθηκε για τις γνώσεις του σχετικά με τη χρήση ψυχεδελικών φυτών και βοτάνων, για θέματα που σχετίζονται με τον σαμανισμό, 
τη θεωρητική προέλευση της ανθρώπινης συνείδησης και την έννοια της θεωρίας της καινοτομίας.
Τα λόγια του McKenna λειτουργούν σαν "σπίθες", ανοίγοντας, για αυτούς που ακούνε, τις θύρες άλλων διαυγών διαστάσεων, όπου η πλασματική πραγματικότητα που ζούνε καταρρέει μπροστά στο μεγαλειώδες μέγεθος της συνείδησης και ναι - Κανείς δεν ξέρει αρκετά ώστε να ανησυχεί!
αποφθέγματα του Terence Mkcenna
-. Η συντακτική φύση της πραγματικότητας, το πραγματικό μυστικό της μαγείας, είναι ότι ο κόσμος είναι φτιαγμένος από λέξεις. 
Και αν γνωρίζεις τις λέξεις από τις οποίες είναι φτιαγμένος ο κόσμος, μπορείς να τον κάνεις ό,τι θέλεις!
-. Ο θάνατος είναι η μαύρη τρύπα της βιολογίας. 
Μόλις περάσετε σε αυτόν τον ορίζοντα γεγονότων, κανένα μήνυμα δεν μπορεί να περάσει και να έρθει πίσω. 
Αντιπροσωπεύει μια οριακή περίπτωση στη θερμοδυναμική των πληροφοριών. 
Τι είναι λοιπόν;
-. Το να μη γνωρίζει κανείς την αληθινή του ταυτότητα είναι σαν να είναι ένα τρελό, αψυχολόγητο πράγμα - ένα γκόλεμ. 
Και, πράγματι, αυτή η εικόνα, αρρωστημένα οργουελική, ισχύει για τη μάζα των ανθρώπων που ζουν σήμερα στις βιομηχανικές δημοκρατίες υψηλής τεχνολογίας. 
Η αυθεντικότητά τους έγκειται στην ικανότητά τους να υπακούουν και να ακολουθούν τις μαζικές αλλαγές στυλ που μεταδίδονται μέσω των μέσων ενημέρωσης. 
Βυθισμένοι στο πρόχειρο φαγητό, 
στα σκουπίδια των μέσων ενημέρωσης και 
στην κρυπτοφασιστική πολιτική, είναι καταδικασμένοι σε τοξικές ζωές χαμηλής συνειδητότητας. 
Ναρκωμένοι από την καθημερινή τηλεοπτική συνταγή, είναι ζωντανοί νεκροί, χαμένοι για όλα εκτός από την πράξη της κατανάλωσης!
-. Η φύση αγαπάει το θάρρος. 
Εσείς αναλαμβάνετε τη δέσμευση και η φύση θα ανταποκριθεί σε αυτή τη δέσμευση απομακρύνοντας τα αδύνατα εμπόδια. 
Ονειρευτείτε το ακατόρθωτο όνειρο και ο κόσμος δεν θα σας συνθλίψει, θα σας σηκώσει. 
Αυτό είναι το κόλπο. 
Αυτό είναι που κατάλαβαν όλοι αυτοί οι δάσκαλοι και οι φιλόσοφοι που πραγματικά μέτρησαν, που πραγματικά άγγιξαν το αλχημικό χρυσάφι!
Αυτός είναι ο σαμανικός χορός στον καταρράκτη. 
Έτσι γίνεται η μαγεία. 
Ρίχνοντας τον εαυτό σου στην άβυσσο και ανακαλύπτοντας ότι είναι ένα πουπουλένιο φτερωτό κρεβάτι!
-. Η φύση δεν είναι ο εχθρός μας, για να τη βιάσουμε και να την κατακτήσουμε. 
Η φύση είναι ο εαυτός μας, που πρέπει να αγαπάμε και να εξερευνούμε!
-. Η φύση δεν είναι βουβή. είναι ο άνθρωπος που είναι κωφός!
-. Το χάος είναι αυτό με το οποίο έχουμε χάσει την επαφή. 
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο του δίνεται κακό όνομα. 
Το φοβάται το κυρίαρχο αρχέτυπο του κόσμου μας, που είναι το Εγώ, το οποίο σφίγγεται επειδή η ύπαρξή του ορίζεται με όρους ελέγχου!
-. Αν το Εγώ δεν διαλύεται τακτικά και επανειλημμένα στο απεριόριστο υπερδιάστημα του Υπερβατικού Άλλου, θα υπάρχει πάντα αργή απομάκρυνση από την αίσθηση του εαυτού ως μέρος του ευρύτερου συνόλου της φύσης. 
Η τελική συνέπεια αυτής της διολίσθησης είναι η μοιραία ανία που διαπερνά τώρα τον Δυτικό Πολιτισμό!
-. Είστε εξερευνητής και εκπροσωπείτε το είδος μας, και το μεγαλύτερο καλό που μπορείτε να κάνετε είναι να φέρετε πίσω μια νέα ιδέα, γιατί ο κόσμος μας κινδυνεύει από την απουσία καλών ιδεών. 
Ο κόσμος μας βρίσκεται σε κρίση εξαιτίας της απουσίας της συνείδησης!
-. Νομίζω ότι αυτή είναι η δουλειά του καθενός μας: να δείξουμε τα καλύτερα παιχνίδια μας και τα καλύτερα κόλπα μας που ανεβάζουν εμάς και τους φίλους μας σε όλο και υψηλότερα επίπεδα. 
Δεν υπάρχει τέλος σε αυτή τη διαδικασία εκκίνησης. 
Το μέλλον του ανθρώπινου μυαλού και σώματος και το μέλλον των ανθρώπων μαζί είναι ατελείωτα λαμπρό!
-. Το κόστος της λογικής σε αυτή την κοινωνία, είναι ένα ορισμένο επίπεδο αποξένωσης!
-. Ο δυτικός πολιτισμός είναι ένα γεμάτο όπλο που σημαδεύει το κεφάλι αυτού του πλανήτη!
-. Η τηλεόραση είναι από τη φύση της το κατ' εξοχήν ναρκωτικό της εξουσίας. 
Ο έλεγχος του περιεχομένου, 
η ομοιομορφία του περιεχομένου, 
η επαναληψιμότητα του περιεχομένου την καθιστούν αναπόφευκτα ένα εργαλείο εξαναγκασμού, πλύσης εγκεφάλου και χειραγώγησης!
-. Κανείς δεν είναι πιο έξυπνος από εσένα. 
Και αν είναι; 
Τι καλό σου κάνει η κατανόησή τους;
-. Είσαι ένα θεϊκό ον. 
Έχεις σημασία, μετράς. 
Προέρχεσαι από βασίλεια αφάνταστης δύναμης και φωτός και θα επιστρέψεις σε αυτά τα βασίλεια!
-. Πρέπει να δημιουργήσουμε κουλτούρα, ώστε να μην βλέπετε τηλεόραση, 
να μην διαβάζετε περιοδικά, 
να μην ακούτε καν NPR*. 
Δημιουργήστε τον δικό σας "δρόμο"
Ο σύνδεσμος του χώρου και του χρόνου όπου βρίσκεσαι τώρα είναι ο πιο άμεσος τομέας του σύμπαντός σου, και αν ανησυχείς για τον Michael Jackson ή Bill Clinton**  ή κάποιον άλλον, τότε είσαι αποδυναμωμένος, τα δίνεις όλα σε εικόνες, εικόνες που συντηρούνται από ένα ηλεκτρονικό μέσο, ώστε να θέλεις να ντύνεσαι σαν τον Χ ή να έχεις χείλη σαν τον ψ. 
Αυτό είναι βλακώδες,
ηλίθιο και εξωφρενικό είδος σκέψης. 
Όλα αυτά είναι πολιτισμικός αντιπερισπασμός, και αυτό που είναι αληθινό είσαι εσύ και οι φίλοι σου και οι συναναστροφές σου, 
οι συγκινήσεις σου, 
οι οργασμοί σου, 
οι ελπίδες σου, 
τα σχέδιά σου, 
οι φόβοι σου. 
Και μας λένε ΟΧΙ, είμαστε ασήμαντοι, είμαστε περιθωριακοί/δευτερεύοντες*** 
Μας λένε - πάρτε ένα πτυχίο, 
βρείτε μια δουλειά, 
πάρτε αυτό, 
πάρτε εκείνο'. 
Και στην περίπτωση που είσαι παίκτης, δεν θέλεις καν να παίξεις σε αυτό το παιχνίδι. 
Θέλεις να διεκδικήσεις το μυαλό σου και να το βγάλεις από τα χέρια των πολιτισμικών μηχανικών που θέλουν να σε μετατρέψουν σε έναν ημιμαθή ηλίθιο που καταναλώνει όλα αυτά τα σκουπίδια που κατασκευάζονται από τα κόκκαλα ενός κόσμου που πεθαίνει!
-. Η αποκάλυψη δεν είναι κάτι που έρχεται. 
Η αποκάλυψη έχει φτάσει σε μεγάλα τμήματα του πλανήτη και μόνο επειδή ζούμε μέσα σε μια φούσκα απίστευτων προνομίων και κοινωνικής απομόνωσης έχουμε ακόμα την πολυτέλεια να προβλέπουμε και να αναμένουμε την αποκάλυψη!
-. Ακριβώς εδώ και τώρα, ένα κβάντα μακριά, μαίνεται και εκτυλίσσεται ένα σύμπαν ενεργής νοημοσύνης που είναι υπεράνθρωπη, 
υπερδιαστατική και εξαιρετικά εξωγήινη... 
Αυτό που κινεί σήμερα το θρησκευτικό συναίσθημα είναι η επιθυμία για επαφή με αυτό το άλλο σύμπαν!
*Εθνικό Δημόσιο Ραδιόφωνο/National Public Radio/npr
**αυτοί υπήρχαν στην επικαιρότητα, όταν ο Terence Mkcenna έγραφε αυτά
***αν έγραφε σήμερα ο Terence Mkcenna σίγουρα θα χρησιμοποιούσε τον νεωτεριστικό όρο "ψεκασμένοι"
επιμέλεια κειμένου: ntina