Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2021

Επειδή μου αρέσουν τα εκλεκτά εδέσματα - Mουστοκούλουρα, η απόλυτη φθινοπωρινή λιχουδιά

Τα μουστοκούλουρα είναι αρτοσκευάσματα που φτιάχνονται με μούστο ή με πετιμέζι, αλεύρι και ελαιόλαδο, κανέλα και γαρύφαλλο σε σκόνη!!!
Για λάδι προτιμώ ελαιόλαδο.
Η διαδικασία παρασκευής περιλαμβάνει ανάμειξη των υλικών και ανακάτεμα έως ότου ληφθεί μία εύπλαστη ζύμη.
Στο μείγμα μπορούν να προστεθούν και σταφίδες.
Τα μουστοκούλουρα μπορεί να είναι τραγανά ή μαλακά, γενικά όσο περισσότερο είναι το αλεύρι στην αναλογία των συστατικών τόσο πιο σφιχτά και τραγανά γίνονται τα κουλουράκια.
Η ζύμη πλάθεται σε κουλουράκια, κυκλικά με τρύπα στη μέση ή χωρίς, ή εναλλακτικά σε μακρόστενα σχήματα ή πλεξούδες.
Ψήνονται στο φούρνο.
Τα υλικά μου:
600gr. περίπου αλεύρι μαλακό
1 κοφτό κουταλάκι του γλυκού μπέικιν πάουντερ
3/4 του φλυτζανιού ελαιόλαδο
1 ½ του φλυτζανιού πετιμέζι
1/2 φλυτζάνι χυμό πορτοκαλιού
½ κουταλάκι του γλυκού σόδα
1 ½ κοφτό κουταλάκι του γλυκού κανέλα
¼ κοφτό κουταλάκι του γλυκού γαρίφαλο σε σκόνη
Ανάβω το φούρνο μου να ζεσταθεί στους 180 βαθμούς στον αέρα
Ανακατεύω το αλεύρι μου με το μπέικιν πάουντερ  και τα αφήνω να με περιμένουν.
Σε ένα φαρδύ, άνετο μπολ ρίχνω το πετιμέζι,
το λάδι και
τα μπαχαρικά και ανακατεύω με το σύρμα.
Διαλύω στο χυμό του πορτοκαλιού τη σόδα και τα προσθέτω στο μίγμα μου, ανακατεύοντας με ένα κουτάλι.
Προσθέτω λίγο-λίγο το αλεύρι και συνεχίζω για λίγο το ανακάτεμα με το κουτάλι και σιγά σιγά αλευρώνοντας τα χέρια μου ζυμώνω μέχρι η ζύμη να πάρει όλο το αλεύρι.
Αν χρειαστεί λίγο επιπλέον, προσθέτω.
Η ζύμη μου δεν πρέπει να κολλάει στα χέρια μου
Πρέπει να είναι λαδερή αλλά να είναι σφιχτή και να μπορεί να πλάθεται.
Αφήνω τη ζύμη μου να σταθεί για 15-20′ σκεπασμένη καλά και εν τω μεταξύ-
Στρώνω δύο λαμαρίνες με λαδόκολλα
Πλάθω τα κουλούρια μου στρογγυλά ή σε ό,τι σχήμα μου αρέσει, και 
Τα αραδιάζω στις λαμαρίνες με κενό ανάμεσα τους γιατί φουσκώνουν.
Φουρνίζω τα μουστοκούλουρα και τα ψήνω στον αέρα για περίπου 20 περίπου  λεπτά, μέχρι να φουσκώσουν καλά και να ροδίσουν ελαφρά!
Τα μουστοκούλουρα συνοδεύουν απολαυστικά ζεστά ροφήματα, όπως του κακάου και του τσαγιού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου