Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2022

Δημήτρης Γάκης: “Με την βλακώδη τακτική της η κυβέρνηση προσπαθεί να διαχωρίσει τους Έλληνες σε εμβολιασμενους και ανεμβολίαστους και να έχει έναν στρατό ο οποίος θα την ψηφίσει”

Στον Focus FM και στον δημοσιογράφο Στέφανο Δαμιανίδη μίλησε σήμερα ο χειρουργός και πρώην διοικητής του νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ, Δημήτρης Γάκης.

“Η Ένωση ψυχιάτρων και ψυχολόγων της Μεγάλης Βρετανίας, έκανε αναφορά στη Βουλή και η Βουλή όρισε επιτροπή διερεύνησης του θέματος της τρομοκράτησης των πολιτών, της εναρμονισμένης επίθεσης και προπαγάνδας απο τα ΜΜΕ και την υπευθυνότητα της κυβέρνησης η οποία ακολούθησε μία τρομοκρατικού τύπου εκστρατεια για να πείσει τους πολίτες να εμβολιαστούν. Ήδη ξεκινά έρευνα από το κοινοβούλιο στη Μεγάλη Βρετανία” αποκάλυψε ο κος Γάκης.

“Αυτή η είδηση έρχεται σε μια θλιβερή αντίθεση με αυτά τα οποία είδα αυτές τις τρεις ημέρες. Προσπάθησα να αφιερώσω χρόνο για να ακούσω τα αστέρια μας στο ελληνικό κοινοβούλιο, όπου έτυχε να ακούσω τον κύριο Πλεύρη, τον σημερινό υπουργό υγείας- ο οποιος έχει ξεχάσει το τι έλεγε και το τι έκανε στο παρελθόν και το μεταπτυχιακό το οποίο έχει κάνει- να απευθύνεται προς τον ΣΥΡΙΖΑ επικριτικά μιλώντας για τον κο Κούβελα.Τον χαρακτήρισε ως αρνητή της υποχρεωτικότητας- αυτό είναι αλήθεια. Μία πράξης η οποία παραβιάζει όχι μόνο τις διεθνείς συνθήκες, αλλά και την ελληνική νομοθεσία και το Σύνταγμα κατάφωρα. Και πρόκειται για ένα φάρμακο που δεν έχει λάβει οριστική άδεια. Κατά συνέπειαν δεν μπορείς, όχι μόνο να επιβάλλεις υποχρεωτικότητα, αλλά είσαι υποχρεωμένος να ζητάς την ενημερωμένη συγκατάθεση του ασθενούς, ενυπόγραφα. Κι αυτό παραβιάζεται”, σημείωσε.

“Στην Ελλάδα μάλλον μας θεωρούν υποζύγια και οι μόνοι οι οποιοι έχουν ανθρώπινα δικαιώματα στη χώρα μας είναι οι παράνομοι μετανάστες. Πρέπει να ξυπνήσουμε και να διεκδικήσουμε αυτά που μας ανήκουν. Εδώ είναι η πατρίδα της δημοκρατίας και οφειλουμε να την επαναφέρουμε τη δημοκρατία και να αφήσουμε στην άκρη όλους αυτούς τους φαύλους οι οποίοι επιβουλεύονται την ελευθερία και τα δικαιώματα των πολιτών.Σα γιατρός δεν μπορεί να μην υπερασπίζομαι τα δικαιώματα του ασθενούς, να μην υπερασπίζομαι τις αρχές της ιατρικής”, ανέφερε.

Αναφορικά με τα όσα είπε ο υπουργός υγείας, για τους υγειονομικούς που δεν έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό τους, και το ενδεχόμενο σύντομα να δουν την έξοδό τους από το ΕΣΥ, ο κος Γάκης σχολίασε: “Είναι η προσφιλής μέθοδος αυτού και του κολλητού του, Άδωνι Γεωργιάδη, η κωλοτούμπα. Όταν διδάσκεις τα ανθρώπινα δικαιώματα και είσαι κατάφορα κατά της υποχρεωτικότητας και έρχεσαι σήμερα και μιλάς για υποχρεωτικότητα και απολύσεις, που είναι τελείως παράνομες, τελείως αντισυνταγματικές θα καταπέσουν σε οποιοδήποτε δικαστήριο εφόσον έχουμε ακέραιους δικαστές, αλλά ταλαιπωρούν τους ανθρώπους για να τρομοκρατήσουν και τους υπόλοιπους εργαζόμενους στο δημόσιο τομέα. Αυτή είναι η μέθοδος. Πουλάνε τρομοκρατία”.

Σχολιάζοντας το νέο χάπι που και αυτό βγήκε “υπό όρους” στην κυκλοφορία, ο πρώην διοικητής του ΑΧΕΠΑ, ανέφερε πως “οποιοδήποτε φάρμακο το οποίο δεν έχει ακολουθήσει την κανονική οδό της μελέτης του, έχει επικινδυνότητα”.

“Με τις προκλινικές μελέτες χρησιμοποιώντας πειραματόζωα , έχουμε τη δυνατότητα να δούμε τις παρενέργειες, τις επιπλοκές μέσα σε 2 μήνες. Σε αυτό το διάστημα μπορούμε να δούμε και τη καρκινογένεση, που είναι μία απώτερη επιπλοκή. Η επιστήμη της ανοσολογιας είναι πολύπλοκη και πολύ σοφή και διδάσκει ότι τίποτα δεν μπορείς να το προβλέψεις αν δε το δοκιμάσεις.Αυτά τα πράγματα θέλουν μελέτη, δεν μπορεί να τα εφαρμόζεις μαζικά σε πληθυσμό και να βλέπεις τις επιπλοκές εκ των υστέρων, να μαθαίνεις π.χ. τη μυοκαρδίτιδα μήνες μετά τη χορήγηση στου κασίδη το κεφάλι. Αυτά είναι πρωτοφανή φαινόμενα”, δήλωσε.

“Εδώ με διάφορες μεθοδεύσεις, με εκβιασμούς με τρομοκράτηση κάνουμε κάτι το οποίο φέρνει το αντίθετο αποτέλεσμα. Διακρίνω ότι η κυβέρνηση χρησιμοποιεί εσκεμμένα τις διακρίσεις , εκθέτει τους εμβολιασμενους που ξέρουμε πλέον οτι δεν έχουν πλήρη κάλυψη από το εμβόλιο σε κίνδυνο, όταν τους δίνει το δικαίωμα να μπαίνουν σε κλειστούς χώρους. Αντί να ενθαρρύνει τον κόσμο να μένει περισσότερο χρόνο στον ανοιχτό χώρο οπου η μετάδοση σίγουρα είναι πιο χαμηλή, τους υποχρεώνει με το πάσο και με τον αποκλεισμό που επιφέρει, να μένουν μέσα στα σπίτια τους. Με αποτέλεσμα να συνευρίσκονται με τους συνανθρώπους τους σε κλειστούς χώρους. Γι΄αυτό βλέπετε να παρατείνεται η Δέλτα. Είναι αποτέλεσμα της βλακώδους τακτικής την οποία ακολουθεί το υπουργείο υγείας και η κυβέρνηση. Με αυτη την τακτική προσπαθεί να κάνει έναν διαχωρισμό των Ελλήνων σε εμβολιασμενους και ανεμβολιαστους και να έχει έναν στρατό ο οποίος θα την ψηφίσει”, κατέληξε.

focusfm.gr

Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2022

Σεφέρης - Πρέπει ν’ αναζητήσουμε τον άνθρωπο, όπου και να βρίσκεται.


Ο Οδυσσέας Ελύτης είχε πει για το Γ. Σεφέρη: «Κανείς άλλος δεν στάθηκε τόσο ικανός ν’ ανιχνεύσει, να βρει και να κινήσει τα νήματα της ζωντανής ελληνικής παράδοσης όσο αυτός… Καλλιέργησε το αίσθημα της ευθύνης και κράτησε ψηλά τη σημαία της ελεύθερης συνείδησης, που τόσο την έχουν ανάγκη, σήμερα προπάντων, οι νέοι»

Κράτησε ψηλά τη σημαία της ελεύθερης συνείδησης – Που ακόμα περισσότερο σήμερα, έν έτη 2022, το έχουμε τόσο ανάγκη, ΟΛΟΙ

Σεφέρης -Πριν από ακριβώς 55 χρόνια, στις 24 Οκτωβρίου του 1963, ο μεγάλος Έλληνας ποιητής Γιώργος Σεφέρης γινόταν ο πρώτος Έλληνας που κέρδιζε το Νόμπελ Λογοτεχνίας. Ένα γεγονός πολύ σημαντικό για την πνευματική Ελλάδα, το οποίο ωστόσο δεν βρήκε την εποχή εκείνη την απήχηση που του άρμοζε.
Η Σουηδική Ακαδημία είχε ανακοινώσει  χαρακτηριστικά ότι ο Σεφέρης τιμάται με το βραβείο «για το υπέροχο λυρικό ύφος του, που είναι εμπνευσμένο από ένα βαθύ αίσθημα για το ελληνικό πολιτιστικό ιδεώδες».
Στις 10 Δεκεμβρίου το 1963 έγινε η τελετή απονομής των βραβείων. 
Ο Γιώργος Σεφέρης εκφώνησε την παρακάτω ομιλία στο δείπνο που παρατέθηκε στους νομπελίστες στο Δημαρχείο της Στοκχόλμης. 
Μία ομιλία ωδή στην Ελλάδα και τον πολιτισμό της, που αναφέρεται στην αδιάσπαστη συνέχεια της ελληνικής γλώσσας αλλά και στην αναγκαιότητα και την λειτουργία της ποίησης στο σύγχρονο κόσμο.
«Τούτη την ώρα αισθάνομαι πως είμαι ο ίδιος μια αντίφαση. 
Αλήθεια, η Σουηδική Ακαδημία έκρινε πως η προσπάθειά μου σε μια γλώσσα περιλάλητη επί αιώνες, αλλά στην παρούσα μορφή της περιορισμένη, άξιζε αυτή την υψηλή διάκριση. 
Θέλησε να τιμήσει τη γλώσσα μου, και να – εκφράζω τώρα τις ευχαριστίες μου σε ξένη γλώσσα*. 
Σας παρακαλώ να μου δώσετε τη συγγνώμη που ζητώ πρώτα- πρώτα από τον εαυτό μου.
Ανήκω σε μια χώρα μικρή. 
Ένα πέτρινο ακρωτήρι στη Μεσόγειο, που δεν έχει άλλο αγαθό παρά τον αγώνα του λαού του, τη θάλασσα, και το φως του ήλιου
Είναι μικρός ο τόπος μας, αλλά η παράδοσή του είναι τεράστια και το πράγμα που τη χαρακτηρίζει είναι ότι μας παραδόθηκε χωρίς διακοπή. 
Η ελληνική γλώσσα δεν έπαψε ποτέ της να μιλιέται. 
Δέχτηκε τις αλλοιώσεις που δέχεται καθετί ζωντανό, αλλά δεν παρουσιάζει κανένα χάσμα. 
Άλλο χαρακτηριστικό αυτής της παράδοσης είναι η αγάπη της για την ανθρωπιά· κανόνας της είναι η δικαιοσύνη. 
Στην αρχαία τραγωδία, την οργανωμένη με τόση ακρίβεια, ο άνθρωπος που ξεπερνά το μέτρο πρέπει να τιμωρηθεί από τις Ερινύες. 
O ίδιος νόμος ισχύει και όταν ακόμη πρόκειται για φυσικά φαινόμενα: “Ήλιος ουχ υπερβήσεται μέτρα» λέει ο Ηράκλειτος· «ει δε μη, Ερινύες μιν Δίκης επίκουροι εξευρήσουσιν” **
Συλλογίζομαι πως δεν αποκλείεται ολωσδιόλου να ωφεληθεί ένας σύγχρονος επιστήμων, αν στοχαστεί τούτο το απόφθεγμα του Ίωνα φιλοσόφου. 
Όσο για μένα συγκινούμαι παρατηρώντας πως η συνείδηση της δικαιοσύνης είχε τόσο πολύ διαποτίσει την ελληνική ψυχή, ώστε να γίνει κανόνας και του φυσικού κόσμου. 
Και ένας από τους διδασκάλους μου, των αρχών του περασμένου αιώνα, γράφει: «…θα χαθούμε, γιατί αδικήσαμε…»***. Αυτός ο άνθρωπος ήταν αγράμματος· είχε μάθει να γράφει στα τριάντα πέντε χρόνια της ηλικίας του. 
Αλλά στην Ελλάδα των ημερών μας, η προφορική παράδοση πηγαίνει μακριά στα περασμένα όσο και η γραπτή. Το ίδιο και η ποίηση
Είναι για μένα σημαντικό το γεγονός ότι η Σουηδία θέλησε να τιμήσει και τούτη την ποίηση και όλη την ποίηση γενικά, ακόμη και όταν αναβρύζει ανάμεσα σ’ ένα λαό περιορισμένο
Γιατί πιστεύω πως τούτος ο σύγχρονος κόσμος όπου ζούμε, ο τυραννισμένος από το φόβο και την ανησυχία, τη χρειάζεται την ποίηση. 
Η ποίηση έχει τις ρίζες της στην ανθρώπινη ανάσα – και τι θα γινόμασταν, αν η πνοή μας λιγόστευε; 
Είναι μια πράξη εμπιστοσύνης – κι ένας Θεός το ξέρει αν τα δεινά μας δεν τα χρωστάμε στη στέρηση εμπιστοσύνης.
Παρατήρησαν, τον περασμένο χρόνο, γύρω από τούτο το τραπέζι, την πολύ μεγάλη διαφορά ανάμεσα στις ανακαλύψεις της σύγχρονης επιστήμης και στη λογοτεχνία· παρατήρησαν πως ανάμεσα σ’ ένα αρχαίο ελληνικό δράμα και ένα σημερινό η διαφορά είναι λίγη
Ναι, η συμπεριφορά του ανθρώπου δε μοιάζει να έχει αλλάξει βασικά. Και πρέπει να προσθέσω πως νιώθει πάντα την ανάγκη ν’ ακούει τούτη την ανθρώπινη φωνή που ονομάζουμε ποίηση. 
Αυτή τη φωνή που κινδυνεύει να σβήσει κάθε στιγμή από στέρηση αγάπης και ολοένα ξαναγεννιέται. 
Κυνηγημένη, ξέρει πού να ‘βρει καταφύγιο· απαρνημένη, έχει το ένστικτο να πάει να ριζώσει στους πιο απροσδόκητους τόπους. 
Γι’ αυτή δεν υπάρχουν μεγάλα και μικρά μέρη του κόσμου. Το βασίλειό της είναι στις καρδιές όλων των ανθρώπων της γης. 
Έχει τη χάρη ν’ αποφεύγει πάντα τη συνήθεια, αυτή τη βιομηχανία. 
Χρωστώ την ευγνωμοσύνη μου στη Σουηδική Ακαδημία, που ένιωσε αυτά τα πράγματα· που ένιωσε πως οι γλώσσες, οι λεγόμενες περιορισμένης χρήσης, δεν πρέπει να καταντούν φράχτες, όπου πνίγεται ο παλμός της ανθρώπινης καρδιάς· που έγινε ένας Άρειος Πάγος ικανός: να κρίνει με αλήθεια επίσημη την άδικη μοίρα της ζωής, για να θυμηθώ το Σέλλεϋ, τον εμπνευστή, καθώς μας λένε, του Αλφρέδου Νομπέλ, αυτού του ανθρώπου που μπόρεσε να εξαγοράσει την αναπόφευκτη βία με τη μεγαλοσύνη της καρδιάς του.
Σ’ αυτό τον κόσμο, που ολοένα στενεύει, ο καθένας μας χρειάζεται όλους τους άλλους. 
Πρέπει ν’ αναζητήσουμε τον άνθρωπο, όπου και να βρίσκεται.
Όταν, στο δρόμο της Θήβας, ο Oιδίπους συνάντησε τη Σφίγγα κι αυτή του έθεσε το αίνιγμά της, η απόκρισή του ήταν: ο άνθρωπος. Τούτη η απλή λέξη χάλασε το τέρας. Έχουμε πολλά τέρατα να καταστρέψουμε. Ας συλλογιστούμε την απόκριση του Oιδίποδα».

Ο Οδυσσέας Ελύτης είχε πει για το Γ. Σεφέρη: «Κανείς άλλος δεν στάθηκε τόσο ικανός ν’ ανιχνεύσει, να βρει και να κινήσει τα νήματα της ζωντανής ελληνικής παράδοσης όσο αυτός… Καλλιέργησε το αίσθημα της ευθύνης και κράτησε ψηλά τη σημαία της ελεύθερης συνείδησης, που τόσο την έχουν ανάγκη, σήμερα προπάντων, οι νέοι»

Κράτησε ψηλά τη σημαία της ελεύθερης συνείδησης – Που ακόμα περισσότερο σήμερα, έν έτη 2022, το έχουμε τόσο ανάγκη, ΟΛΟΙ

* Η ομιλία αυτή του Σεφέρη γράφτηκε και δόθηκε στα γαλλικά.
** Δεν πρέπει ο Ήλιος να ξεπερνάει το μέτρο· διαφορετικά, οι ίδιες οι Ερινύες θα προσφερθούν ως βοηθοί της Δικαιοσύνης.
*** Εδώ ο Σεφέρης αναφέρεται στο Μακρυγιάννη.

* Με πληροφορίες από το Wikipedia, την καθημερινή, το users.uoa.gr,το greek-language.gr,το Σπουδαστήριο Nέου Eλληνισμού, το nobelprize.org και το ebooks.edu.gr

Γιάννης Σκαρίμπας-Nάναι σα να μας σπρώχνει ένας αέρας μαζί

Γιάννης Σκαρίμπας

Nάναι σα να μας σπρώχνει ένας αέρας μαζί

προς έναν δρόμο φειδωτό που σβει στα χάη,
και σένα του καπέλλου σου βαμμένη φανταιζί
κάποια κορδέλλα του, τρελλά να χαιρετάει.
Kαι νάν’ σαν κάτι να μου λες, κάτι ωραίο κοντά
γι’ άστρα τη ζώνη που πηδάν των νύχτιων φόντων,
κι’ αυτός ο άνεμος τρελλά, –τρελλά να μας σκουντά
όλο προς τη γραμμή των οριζόντων.
Kι’ όλο να λες, να λες, στα θάμβη της νυκτός
για ένα –με γυάλινα πανιά– πλοίο που πάει
όλο βαθειά, όλο βαθειά, όσο που πέφτει εκτός :
όξ’ απ’ τον κύκλο των νερών –στα χάη.
Kι’ όλο να πνέει, να μας ωθεί αυτός ο αέρας μαζί
πέρ’ από τόπους και καιρούς έως ότου –φως μου–
–καθώς τρελλά θα χαιρετάει κείν’ η κορδέλλα η φανταιζί,–
βγούμε απ’ την τρικυμία αυτού του κόσμου…

Γιάννης Σκαρίμπας

Ντυμένος Άμλετ στη βροχή κοιτάζω μιαν αφίσα- Μάνος Ελευθερίου

Μάνος Ελευθερίου -Όλοι μας περιμένουμε στο Καθαρτήριο ότι κάτι θα συμβεί και ότι θα φτάσουμε κάποια στιγμή στον Παράδεισο.

-Δηλαδή, πώς θα χαρακτηρίζατε την εποχή μας;
Επί χρόνια οι άνθρωποι λένε «τα σκοτεινά χρόνια» και «τα σκοτεινά χρόνια» τα συναντάμε στον Σαίξπηρ, τα συναντάμε στον Μπρεχτ, τα επικαλέστηκε ο Εγγονόπουλος «αυτά τα σακάτικα», πάντοτε έτσι γινόταν και έτσι θα γίνεται: αυτός ο μύλος γυρίζει, ο μύλος ποτέ δεν παθαίνει τίποτα, εμείς είμαστε οι αναλώσιμοι και γινόμαστε λιώμα και ησυχάζουμε.
Υπάρχει, βεβαίως, και η διέξοδος του Καθαρτηρίου.
Και η ελπίδα μας κάποια στιγμή να βρεθούμε στον Παράδεισο.
-Γιατί δεν αντιδρούμε πια σε τίποτα;
Αδιαφορούμε;
Δεν ελπίζουμε;

Αυτό γράφω στο καινούργιο μου μυθιστόρημα.
Γι’ αυτή την απάθεια που μας οδηγεί και σε μια συντηρητικότητα απελπιστική.
-Πώς βλέπετε την επόμενη μέρα μας;
Η πιο απαισιόδοξη και η πιο αισιόδοξη εκδοχή;
Δικά σας εξάλλου «Τα λόγια και τα χρόνια τα χαμένα», δικό σας κι αυτό το εξαίσιο «Ποιος τη ζωή μου ποιος την κυνηγά», δικό σας και «Το μέλλον θα ‘ρθει», κύριε Ελευθερίου…
«Το μέλλον θα ‘ρθει σαν την γάγγραινα στη φτέρνα», έτσι λέει παρακάτω.
Θα ανασάνουν πραγματικά μετά από 30 χρόνια οι γενιές.
Οι σημερινοί τριαντάρηδες θα ζήσουν καλά γεράματα.
Εμείς, ας αρκεστούμε στην ευλογία της τέχνης εμείς.
και είναι ο επίλογος συνέντευξης του Μάνου Ελευθερίου στο fractalart και στην Ελένη Γκίκα εδώ όλη η συνέντευξη: fractalart.gr
Παλιές αγάπες αγιασμένες και μικρές
κι άλλες που μείνανε στον κόσμο κολασμένες
σαν καραμέλες μες στο στόμα μας πικρές
μας ταξιδεύουν κάθε βράδυ στοιχειωμένες…
Ο Άμλετ της βροχής
Με πέτσινη ρεπούμπλικα και μαύρη καπαρντίνα
τι παριστάνει ένα παιδί σ’ αυτή την εποχή
Τα είδωλα του σινεμά δεν είναι στην Αθήνα
Παρά μονάχα μες στη γη και πέρα απ’ τη βροχή
Ντυμένος Άμλετ στη βροχή κοιτάζω μιαν αφίσα
Κι ένα χρυσό περίστροφο μια γάμπα που τρυπά
Και λέω πως οι άνθρωποι που όλα τα κερδίσαν
Σαν κούκλες είναι που γελούν μες στις βιτρίνες πια
Κρυστάλλινα τα πόδια σου και κρύσταλλα καπνίζεις
Με χιόνι τα παπούτσια σου και χιόνι το παλτό
Τη στάχτη του τσιγάρου σου, στα χέρια μου αγγίζεις
Μα εγώ μετρώ τι μου ζητάς και πόσα σου χρωστώ
Ντυμένος Άμλετ στη βροχή γυρνώ στην επαρχία
Ζητώ να βρω ποιος μου `δωσε τσιγάρο μια στιγμή
Ποιος άγνωστος με πίστεψε πως θα `ναι επιτυχία
Χωρίς εμένα αν παιχτεί το έργο στη σκηνή
ntina

35 νεοανακαλυφθέντα γονίδια των νεφρών συνδέονται με τη χρόνια νεφρική νόσου

Οι επιστήμονες έχουν ανακαλύψει την ταυτότητα των γονιδίων που προδιαθέτουν τους ανθρώπους στη χρόνια νεφρική νόσο.
Η ανακάλυψη είναι μια σημαντική πρόοδος για την κατανόηση μιας διαταραχής των νεφρών, η οποία συνήθως διαγιγνώσκεται με καθυστέρηση μπορεί να οδηγήσει σε κατεστραμμένους νεφρούς που θα χρειάζονται αιμοκάθαρση ή μεταμόσχευση.
Η ανακάλυψη των 35 γονιδίων των νεφρών αποτελεί σημαντικό βήμα προόδου για τη μελλοντική ανάπτυξη νέων διαγνωστικών εξετάσεων και θεραπειών για τη νόσο που επηρεάζει περίπου έναν στους δέκα ενήλικες.
Η ομάδα, που εδρεύει στην Πολωνία, την Αυστραλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, δημοσιεύει σήμερα τη μελέτη που χρηματοδοτείται από το Kidney Research UK στο Nature Communications .

Ο επικεφαλής ερευνητής, καθηγητής Maciej Tomaszewski από το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ δήλωσε: “Η χρόνια νεφρική νόσο είναι γνωστή για την ισχυρή γενετική συνιστώσα της.
“Η περιορισμένη γνώση των ακριβών γενετικών μηχανισμών μας εξηγεί εν μέρει γιατί η πρόοδος στην ανάπτυξη νέων διαγνωστικών εξετάσεων και θεραπειών χρόνιας νεφροπάθειας ήταν τόσο αργή.
“Τα ευρήματα καταφέραμε να τα έχουμε χρησιμοποιώντας μια τεχνολογία τελευταίας γενιάς γνωστή ως “sequencing RNA επόμενης γενιάς” που εφαρμόστηκε σε μία από τις μεγαλύτερες συλλογές ανθρώπινων νεφρών.
“Ελπίζουμε ότι μερικά από τα γονίδια των νεφρών που ανακαλύψαμε θα μπορούν να γίνουν ελκυστικοί στόχοι για την ανάπτυξη μελλοντικών διαγνωστικών και θεραπευτικών αγωγών για ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο”.
Ο συν-συγγραφέας καθηγητής Adrian Woolf από το Νοσοκομείο Παίδων του Μάντσεστερ και το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ δήλωσε: “Ένα από τα γονίδια – το mucin-1- είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον.
“Συνθέτη μια κολλώδη πρωτεΐνη που ονομάζεται mucin,η οποία καλύπτει ουροποιητικούς σωλήνες μέσα στον νεφρό. Μεταλλαγές αυτού του γονιδίου έχουν ήδη βρεθεί σε οικογένειες με κληρονομική νεφρική ανεπάρκεια”
Ο καθηγητής Fadi Charchar από το Πανεπιστήμιο της Ομοσπονδίας της Αυστραλίας δήλωσε: “Ελπίζουμε ότι η έγκαιρη πρόβλεψη από γενετικές δοκιμασίες πριν από την ανάπτυξη των συμπτωμάτων θα είναι στο μέλλον η πρώτη γραμμή άμυνας εναντία μιας ασθένειας με τα μεγαλύτερα ποσοστά θνησιμότητας στον κόσμου.
Η έγκαιρη ανίχνευση ακολουθούμενη από έγκαιρη θεραπεία με φάρμακα που προστατεύουν τα νεφρά ή αποφυγή φαρμάκων που μπορούν να βλάψουν τα νεφρά είναι το κλειδί για υγιέστερους νεφρούς αργότερα στη ζωή.
Τα ευρήματα αυτής της έρευνας είναι εξαιρετικά σημαντικά καθώς μας φέρνουν ένα βήμα πιο κοντά στην ικανότητα κατανόησης, έγκαιρης διάγνωσης και πρόληψης της νεφροπάθειας”.

Συντάκτης:ntina
sciencedaily.com
nature.com

Karl Popper- Οι «τρεις κόσμοι» του μεγάλου φιλοσόφου του 20ού αιώνα

Karl Popper -“Στη ζωή υπάρχουν δύο είδη ανθρώπων: οι αισιόδοξοι και οι απαισιόδοξοι. 
Οι απαισιόδοξοι έχουν συνήθως δίκιο.
Αν όμως η ανθρωπότητα έφτασε ως εδώ, αυτό το χρωστάει στους αισιόδοξους”
Οι «τρεις κόσμοι» του Πόπερ είναι:
Ο κόσμος των υλικών αντικειμένων.
Ο κόσμος υποκειμενικών σκέψεων και συναισθημάτων.
Ο κόσμος των αντικειμενικών οντοτήτων
Ο κόσμος αυτός υφίσταται ανεξάρτητα από τους υποκειμενικούς φορείς που τον δημιούργησαν και από εκείνους που τον αντιλαμβάνονται.
Ο Karl Popper θα εντάξει την επιστημονική του μεθοδολογία σε ένα ευρύτερο μεταφυσικό σχήμα που συνδέεται με την εξελικτική επιστημολογία και την θεωρία των “τριών κόσμων”.
Σύμφωνα με τον Karl Popper ο επιστήμονας όπως και ένας έμβιος οργανισμός καλείται να λύσει κάποιο πρόβλημα.
Ως επιλύτης προβλημάτων, κάθε έμβιος οργανισμός κατέχει γνώση
Μπορεί να μαθαίνει από τα λάθη του, από τις ματαιωμένες προσδοκίες του δημιουργώντας νέες «θεωρίες».
Μπορεί, όμως, και να μην μάθει και να πεθάνει με το λάθος του.
Η αναίρεση του λάθους παίρνει τη μορφή εξάλειψης του ίδιου του φορέα δράσης, του ίδιου του γνωστικού υποκειμένου.
Το περιβάλλον αναιρεί την αφετηριακή «υπόθεση» εξαλείφοντας τον φορέα.
Ο άνθρωπος, όμως, μπορεί να αυτονομεί τις υποθέσεις του με την χρήση της γλώσσας.
Διατυπώνει μια θεωρία ή μια πρόθεση γλωσσικά και την συζητάει, με σκοπό να κάνει μια ορθολογική επιλογή της καταλληλότερης λύσης στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει.
Είναι σαν να λέει “Ας πεθάνουν μια θεωρία στη θέση μου”.
Η κριτική έρχεται να αντικαταστήσει την εξάλειψη δια της καταστροφής
Ο Karl Popper (28 Ιουλίου 1902 – 17 Σεπτεμβρίου 1994) Αυστριακός φιλόσοφος από τους σημαντικότερους του 20ού αιώνα, ο οποίος άσκησε μεγάλη επιρροή στην πολιτική και κοινωνική φιλοσοφία.
Γεννήθηκε και σπούδασε στη Βιέννη, αλλά εγκαταστάθηκε στην Αγγλία το 1946 όπου πέρασε το υπόλοιπο της ζωής του.
Υστερόγραφο:
Ο Μαύρος Κύκνος είναι μια θεωρία που παρουσιάστηκε από τον μελετητή και δοκιμιογράφο Nassim Nicholas Taleb στα βιβλία του:
- Στην πλάνη του τυχαίου (2004) και
- Ο Μαύρος Κύκνος (2007- επανέκδοση με προσθήκες το 2010). 
Ο «Μαύρος Κύκνος» του Taleb δεν πρέπει να συγχέεται με την αντίστοιχη φιλοσοφική έκφραση που αναφέρεται κυρίως από τον Karl Raimund Popper και τη θεωρία του περί διαψευσιμότητας, αν και ως προς ορισμένα χαρακτηριστικά του ταιριάζει με αυτόν. 
Διαψευσιμότητα είναι ένας άλλος τρόπος να διακρίνουμε την επιστήμη απ' την ψευδοεπιστήμη , να διαχωρίσουμε, για παράδειγμα, την αστρονομία απ' την αστρολογία, που πρωτοσυζητήθηκε απ' τον Karl Raimund Popper το 1919-20 και διατυπώθηκε εκ νέου απ' τον ίδιο τη δεκαετία του '60, είναι χρησιμοποιώντας την αρχή της διαψευσιμότητας. Σύμφωνα με αυτή, για να είναι χρήσιμη ή έστω επιστημονική μια επιστημονική θέση - θεωρία, νόμος, αρχή κ.λ.π. πρέπει να είναι διαψεύσιμη, δηλαδή να μπορεί να ελεγχθεί και να αποδειχτεί λανθασμένη.
Ο Karl Raimund Popper περιέγραψε τη διαψευσιμότητα χρησιμοποιώντας τις παρακάτω παρατηρήσεις, παρμένες, σε παράφραση, από μια εργασία του 1963:
Είναι εύκολο να επιβεβαιώσουμε ή να διαπιστώσουμε την ισχύ σχεδόν κάθε θεωρίας - αν η επιβεβαίωση είναι αυτό που επιδιώκουμε.
Οι επιβεβαιώσεις είναι σημαντικές μόνο αν είναι αποτέλεσμα παρακινδυνευμένων προβλέψεων. 
Δηλαδή αν, χωρίς τη φώτιση της θεωρίας, περιμέναμε ένα γεγονός που ήταν ασύμβατο με τη θεωρία, ένα γεγονός που θα αντέκρουε τη θεωρία.
Οι καλές επιστημονικές θεωρίες συμπεριλαμβάνουν απαγορεύσεις που δεν επιτρέπουν σε συγκεκριμένα γεγονότα να εκδηλωθούν. 
Όσο πιο πολύ απαγορεύει μια θεωρία, τόσο πιο καλή είναι.
Μια θεωρία που δεν αντικρούεται από οποιοδήποτε νοητό γεγονός είναι μη επιστημονική. Το αναντίρρητο δεν είναι αρετή μιας θεωρίας.
Κάθε γνήσιος έλεγχος μιας θεωρίας είναι μια προσπάθεια να τη διαψεύσουμε ή να την αντικρούσουμε. 
Οι θεωρίες που παίρνουν μεγαλύτερα ρίσκα είναι πιο επιδεκτικές στον έλεγχο, πιο πολύ εκτεθειμένες στη διάψευση.
Τα τεκμήρια επιβεβαίωσης μιας θεωρίας είναι αξιόλογα μόνο όταν έχουν προκύψει από έναν γνήσιο έλεγχο της θεωρίας. 
Γνήσιος σε αυτή την περίπτωση σημαίνει ότι είναι αποτέλεσμα μιας σοβαρής μα αποτυχημένης προσπάθειας να διαψευσθεί η θεωρία.
Μερικές γνήσια ελέγξιμες θεωρίες, όταν αποδειχτούν εσφαλμένες, υποστηρίζονται ακόμα απ' τους ακολουθητές τους - για παράδειγμα με την εισαγωγή μιας ad hoc εναλλακτικής υπόθεσης ή με την επανερμηνεία της θεωρίας, με τρόπο τέτοιο ώστε να διαφύγει τη διάψευση. 
Μια τέτοια διαδικασία είναι πάντοτε δυνατή, αλλά διασώζει τη θεωρία απ' τη διάψευση με το τίμημα της καταστροφής, ή έστω της μείωσης, της επιστημονικότητάς της.
     Αυτές οι παρατηρήσεις είναι μέρος των επιχειρημάτων του Karl Raimund Popper για την υπεράσπιση της άποψης ότι αυτό που κάνει μια θεωρία επιστημονική είναι η διαψευσιμότητα ή ελεγξιμότητά της.
     Ο "Μαύρος Κύκνος" εννοείται ως ένα ολιγοπίθανο και απρόβλεπτο γεγονός που λαμβάνει χώρα σε μια οποιαδήποτε σειρά πιθανών και συνηθισμένων γεγονότων σε κάθε δραστηριότητα μιας κοινωνίας, και ανατρέπει δραματικά προς το χειρότερο ή το καλύτερο τη δομή της.
Με βάση τα κριτήρια του συγγραφέα:

Η εκδήλωση του γεγονότος είναι μια έκπληξη (για τον παρατηρητή).
Αυτό σημαίνει πως για έναν άλλο παρατηρητή πιθανώς είναι προδιαγεγραμμένο το συμβάν.
Για παράδειγμα ένας εκτροφέας πτηνών γνωρίζει ότι μετά από 1.000 ημέρες θα σφάξει μία γαλοπούλα.
Για την ίδια την γαλοπούλα όμως η 1000οστή ημέρα είναι ένας μοιραίος μαύρος κύκνος που ακολουθεί μία απολαυστική ζωή 999 ημερών.
Η εκδήλωση έχει σημαντική επίδραση είτε αρνητική είτε θετική.
Μετά το πρώτο καταγεγραμμένο περιστατικό του συμβάντος, σχεδόν πάντοτε υπάρχει εκ των υστέρων εξήγηση που αδυνατεί να προσεγγίσει το τυχαίο του γεγονότος ή την παντελή αδυναμία πρόβλεψης του.
Έτσι η κοινωνία εξακολουθεί να αγνοεί την επικινδυνότητα και επιπολαιότητα των προβλέψεων του τύπου:
"Τίποτε τόσο εξαιρετικά αρνητικό δεν πρόκειται να συμβεί", και εθελοτυφλεί παντελώς απροετοίμαστη για το επόμενο χτύπημα του Μαύρου Κύκνου.
ntina

Νέα μελέτη για τα mRNA εμβόλια: Μπορούν να προκαλέσουν νέα μορφή συνδρόμου επίκτητης ανοσοανεπάρκειας (AIDS).- Την υπογράφει και Έλληνας επιστήμονας

                                     
Η μελέτη τονίζει ότι τα εμβόλια Covid-19 βλάπτουν το ανοσοποιητικό σύστημα

Μια νέα επιστημονική μελέτη, η οποία πραγματοποιήθηκε από τον Dr. Peter McCullough, αλλά και άλλους κορυφαίους επιστήμονες, όπως και ο Έλληνας Dr. Αντώνης Κυριακόπουλος, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα εμβόλια για τον κορωνοϊό μπορούν να βλάψουν το ανοσοποιητικό σύστημα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, που δημοσιεύθηκαν από το Dailyexpose.uk, οι πλήρως εμβολιασμένοι υπάρχει κίνδυνος να αναπτύξουν μια νέα μορφή συνδρόμου επίκτητης ανοσοανεπάρκειας (AIDS). 
Η μελέτη με τίτλο «Innate Immune Suppression by SARS-CoV-2 mRNA Vaccinations: The role of G-quaduplexes, exosomes and microRNAs» δημοσιεύτηκε στις 21 Ιανουαρίου 2022 και παρουσιάζει μια σειρά από στοιχεία σύμφωνα με τα οποία οι γενετικές αλλοιώσεις που προκαλούνται από τα mRNA εμβόλια έχουν ποικίλες επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία.
Αυτά περιλαμβάνουν, αλλά δεν περιορίζονται σε:
μια πιθανή άμεση αιτιολογική σύνδεση με νευροεκφυλιστικές ασθένειες.
μυοκαρδίτιδα
ανοσοθρομβοπενία
Παράλυση του Bell
διαταραχές του ήπατος
μειωμένη προσαρμοστική ανοσία
αυξημένη παραγωγή ή σχηματισμός όγκου ή όγκων.
και βλάβη στο DNA
Ο Dr. Ο Peter McCullough, ο οποίος συνέγραψε τη μελέτη με μαζί με τους Dr. Αντώνη Κυριακόπουλο, Dr. Γκρεγκ Νάι και Dr. η Stephenie Sennef, παρείχε επίσης στοιχεία για αναφορές ανεπιθύμητων ενεργειών στο σύστημα αναφοράς ανεπιθύμητων ενεργειών του εμβολίου (VAERS) για να υποστηρίξει τα συμπεράσματά τους.
Στην εργασία τους, η ομάδα επιστημόνων εξετάζει την επιστημονική βιβλιογραφία που υποδηλώνει ότι ο εμβολιασμός με εμβόλιο mRNA Covid-19 πυροδοτεί μια σειρά βιολογικών γεγονότων που όχι μόνο διαφέρουν από εκείνα που προκαλούνται από φυσική μόλυνση, αλλά είναι αντιπαραγωγικά με διάφορους τρόπους τόσο για τη σύντομη και μακροπρόθεσμη απόδοση του ανοσοποιητικού συστήματος και φυσιολογική κυτταρική λειτουργία.
Ο McCullough και άλλοι επιστήμονες αναφέρουν επίσης ότι τα εμβόλια Covid-19 έχουν πλέον αποδειχθεί ότι αντιστρέφουν «κρίσιμες οδούς που σχετίζονται με την επιτήρηση του καρκίνου, τον έλεγχο των λοιμώξεων και την κυτταρική ομοιόσταση. Εισάγουν εξαιρετικά τροποποιημένο γενετικό υλικό στο σώμα».
Σημαντικά σημεία μελέτης
Τα παρακάτω είναι μερικά από τα κυριότερα σημεία από την εξαιρετικά καλά ερευνημένη και απίστευτα μακροχρόνια μελέτη.
Βλάβη στο κεντρικό νευρικό σύστημα
Η μελέτη αναφέρεται σε μια πρωτοποριακή μελέτη από μια ερευνητική ομάδα στην Ινδία που εξέτασε τον ρόλο των εξωσωμάτων στην κυτταρική απόκριση στην εσωτερικά συντιθέμενη πρωτεΐνη ακίδας SARS-CoV-2.
Έγραψαν στην περίληψη: «Προτείνουμε ότι το προϊόν γονιδίου SARS-CoV-2, Spike, μπορεί να αλλάξει το εξωσωματικό φορτίο του ξενιστή, το οποίο μεταφέρεται σε απομακρυσμένους μη μολυσμένους ιστούς και όργανα και να ξεκινήσει έναν καταστροφικό ανοσολογικό καταρράκτη στο κεντρικό νευρικό σύστημα (CNS) μπορεί να ξεκινήσει».
Διαταραγμένη επιδιόρθωση DNA και προσαρμοστική ανοσία
Το ανοσοποιητικό σύστημα και το σύστημα επιδιόρθωσης DNA είναι τα δύο κύρια συστήματα στα οποία βασίζονται οι ανώτεροι οργανισμοί για να αμυνθούν από διάφορες απειλές και μοιράζονται κοινά στοιχεία.
Η απώλεια της λειτουργίας των βασικών πρωτεϊνών επιδιόρθωσης του DNA οδηγεί σε ελαττώματα στην επισκευή που εμποδίζουν την παραγωγή λειτουργικών Β και Τ κυττάρων, με αποτέλεσμα ανοσοανεπάρκεια. Η εξασθενημένη επιδιόρθωση του DNA είναι επίσης μια άμεση πορεία προς τον καρκίνο.

Δημήτριος Γάκης:Και εντάξει, ο Πλεύρης, κατακριτέος!!!Αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ που δεν αντέδρασε και είναι και αυτός υπέρ της υποχρεωτικότητας!!! Φαίνεται ότι στην Ελλάδα, οι Έλληνες είμαστε απλά … υποζύγια και μόνο οι παράνομοι εισβολείς έχουν ανθρώπινα δικαιώματα…

 Από το χρονολόγιο του dr. Δημήτριου Γάκη:https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1308535652965609&id=100014275599790
ΔΑΣΚΑΛΕ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΕΣ…
Προχθές, στην Βουλή, έμεινα με το στόμα ανοικτό όταν άκουσα τον κ. Πλεύρη, νυν Υπουργό Υγείας, απευθυνόμενο προς τον ΣΥΡΙΖΑ, να επιτιμά τον καθ. Φαρμακολογίας κ. Κούβελα, γιατί μιλούσε στις Σέρρες κατά της υποχρεωτικότητος της χορήγησης των Φαρμάκων, χαρακτηρίζοντας τον «ο δικός σας»…
Πρώτον, ο κ. Πλεύρης, απέκρυψε ότι ΔΙΔΑΣΚΕ, στα Μεταπτυχιακά μαθήματα της Φαρμακολογίας ΤΟΥ Κ. ΚΟΥΒΕΛΑ, το θέμα των ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΟΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΩΝ. Έχει, μάλιστα, και διδακτορικό επ´ αυτού του θέματος…
Δεύτερον τον κ. Κούβελα, εκπροσωπο της Ελλάδος στην Ευρωπαική Ένωση και επί κεφαλής της Επιτροπής αξιολόγησης των Φαρμάκων ( που πόνεσε πολύ τις Φαρμακευτικές) τον έβαλε η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΑΜΑΡΑ της ΝΔ και όχι ο ΣΥΡΙΖΑ , ο οποίος απλώς δεν τον άλλαξε!!!
Τρίτον και σπουδαιότερο: Ο κ. Κούβελας συνεχίζει να παραμένει σταθερός στις θέσεις του, υπερασπιζόμενος τις Διεθνείς Συνθήκες και την Εθνική Νομοθεσία που ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ και επιβάλλει την ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΗ ΣΥΓΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΟΥ!!!
Πολλώ μάλλον όταν το Φάρμακο ΔΕΝ έχει λάβει οριστική άδεια στην Ευρώπη, όπως εν προκειμένω τα εμβόλια, οπότε είναι υποχρεωτική η ύπαρξη της ενημερωμένης συγκαταθέσεως του ασθενούς για να  του το χορηγήσεις!
Αυτός είναι και ο λόγος που η Κυβέρνηση Μπάιντεν στις ΗΠΑ , υπέστη , πρόσφατα, δύο δεινές δικαστικές ήττες , όταν προσπάθησε να επιβάλλει τον υποχρεωτικό εμβολιασμό με το εμβόλιο mRNA της Pfizer, που δεν έχει λάβει, ακόμη οριστική άδεια!!!
ΔΑΣΚΑΛΕ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΕΣ ΚΑΙ ΝΟΜΟ ΔΕΝ ΕΚΡΑΤΕΙΣ , στην κυριολεξία, κε Πλεύρη!
Και εντάξει, ο Πλεύρης , κατακριτέος !!! 
Αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ που δεν αντέδρασε και είναι και αυτός υπέρ της υποχρεωτικότητας!!! 
Φαίνεται ότι στην Ελλάδα, οι Έλληνες είμαστε απλά … υποζύγια και μόνο οι παράνομοι εισβολείς έχουν ανθρώπινα δικαιώματα…

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΓΕΙΑΣ κ ΠΛΕΥΡΗΣ, ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΕ ΣΤΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΤΟΥ ΚΑΘ. ΑΠΘ κ. ΚΟΥΒΕΛΑ, ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΟΣ , ΠΡΟΧΘΕΣ ΤΟΝ ΚΑΤΕΚΡΙΝΕ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑΤΙ… ΤΗΝ ΚΑΤΑΚΡΙΝΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ!!!

Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2022

Η εξαφάνιση του Μαγιοράνα -Εικάζεται ότι τρόμαξε με αυτά που είδε...

Η εξαφάνιση του Μαγιοράνα
«Αν οι πεθαμένοι είναι, όπως λέει ο Πιραντέλο, “οι συνταξιούχοι της μνήμης”, οι αγνοούμενοι είναι οι μισθωτοί της: αυτοί που της προσφέρουν μακρόχρονη υπηρεσία» σημειώνει ο Λεονάρντο Σάσα, στο εκπληκτικό βιβλίο του «Η εξαφάνιση του Μαγιοράνα»

«Γεννήθηκα στην Κατάνια στις 5 Αυγούστου του 1906.
Ακολούθησα τον κλασικό κύκλο σπουδών παίρνοντας το απολυτήριο του Λυκείου το έτος 1923.
Στη συνέχεια παρακολούθησα κανονικά τις σπουδές μηχανικού στη Ρώμη και έφθασα μέχρι το κατώφλι του τελευταίου έτους.
Το 1928, έχοντας αποφασίσει να ασχοληθώ με την επιστήμη, ζήτησα και κατάφερα να πετύχω την εισαγωγή μου στη Σχολή Φυσικής και το 1929 πήρα το πτυχίο στη Θεωρητική Φυσική, υπό τη διεύθυνση της ΑΕ Ενρίκο Φέρμι.
Το θέμα της διατριβής μου ήταν:“Η κβαντική θεωρία των ραδιενεργών πυρήνων” και βαθμολογήθηκα με Άριστα μετ’ επαίνων. Αυτές τις σημειώσεις σχετικά με την επιστημονική του σταδιοδρομία μας λέει ο Σάσα, ότι τις έγραψε το Μάη του 1932.
Μετά από έξι χρόνια, σε ένα ταξίδι με φέρι μποτ, από τη Νάπολη στο Παλέρμο, ο Μαγιοράνα ,αφού έχει αφήσει δύο γράμματα, εξαφανίζεται με αινιγματικό τρόπο.
Έγινε αυτόχειρας ή αναχωρητής:
Κανείς δεν έμαθε, όπως κανείς δεν ξέρει τους λόγους της οικειοθελούς αποχώρησής του από τα εγκόσμια.
Εικάζεται ότι τρόμαξε με αυτά που είδε, με αυτά που ανακάλυψε, με αυτά που φοβόταν ότι θα συμβούν.
Ήταν ένας επιστήμονας, ένας προφήτης.
Ο καθηγητής Φέρμι σε μια συζήτηση που είχε το 1938, μετά την εξαφάνιση του Μαγιοράνα, είπε: «Βλέπετε, στον κόσμο υπάρχουν διάφορες κατηγορίες επιστημόνων.
Από τη μια άνθρωποι δεύτερης ή τρίτης κατηγορίας που κάνουν, ό,τι καλύτερο μπορούν, αλλά δεν πάνε μακριά.
Πρόσωπα πρώτης κατηγορίας που φθάνουν σε πολύ σημαντικές ανακαλύψεις, θεμελιώδεις για την εξέλιξη της επιστήμης.
Και από την άλλη υπάρχουν και οι διάνοιες, όπως ο Γαλιλαίος και ο Νεύτων. Ε, λοιπόν, ο Ετόρε Μαγιοράνα ήταν ένας από αυτούς.
Ο Μαγιοράνα είχε αυτό που κανένας άλλος στον κόσμο δεν έχει.
Κρίμα που του έλειπε αυτό, που, αντίθετα, είναι εύκολο να βρει κανείς σε άλλους ανθρώπους: η απλή, κοινή λογική».
Ενα βιβλίο γραμμένο εν είδει αστυνομικού μυθιστορήματος, χωρίς την προχειρότητα και καμιά φορά τη χυδαιότητα που έχουν μερικά βιβλία, ένα βιβλίο με αστυνομική πλοκή, αλλά και με φιλοσοφικούς στοχασμούς πάνω στη χρήση της ατομικής βόμβας, της ανθρώπινης ύπαρξης αλλά και της ευθύνης του επιστήμονα.
Ενα βιβλίο δυνατό, αποκαλυπτικό, ένα απροσδόκητο βιβλίο του κλασικού Ιταλού συγγραφέα.
Με λίγα λόγια, το προτείνουμε την «Εξαφάνιση του Μαγιοράνα» του Λεονάρντο Σάσα ως το καλύτερο δώρο που μπορούμε να κάνουμε στον εαυτό μας αυτές τις μέρες που έρχονται.
Το παιχνίδι των ταυτοτήτων
Δεκάδες βιβλία, ταινίες και θεατρικά έργα είναι αφιερωμένα στον άνθρωπο που ο Ενρίκο Φέρμι, ο «πατέρας» του πρώτου ατομικού αντιδραστήρα, είχε χαρακτηρίσει ισάξιο του Γαλιλαίου και του Νεύτωνα. Αλλά η καινούργια θεωρία για τη μυστηριώδη εξαφάνισή του είναι η πιο γοητευτική απ’ όλες.
Τη νύχτα της 27ης προς 28η Μαρτίου 1938, ο 32χρονος φυσικός Ετόρε Μαγιοράνα επιβιβάστηκε στο Παλέρμο σ’ ένα πλοίο που επρόκειτο να τον μεταφέρει την άλλη μέρα το πρωί στη Νάπολη.
Όμως κανείς δεν τον είδε να αποβιβάζεται.
Ούτε βρέθηκε ποτέ το πτώμα του.
Ο μοναχικός Μαγιοράνα, που στη σύντομη ζωή του είχε εντυπωσιάσει την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα με τις θεωρίες του για τον πυρήνα του ατόμου και το νετρίνο, απλώς εξαφανίστηκε. Αυτοκτόνησε; Δολοφονήθηκε;
Έπεσε θύμα απαγωγής;
Πολλά είναι τα σενάρια που έχουν κυκλοφορήσει.
Στο βιβλίο του «Η εξαφάνιση του Μαγιοράνα» (1975), ο Λεονάρντο Σάσα διατυπώνει την υπόθεση ότι ο Σικελός ερευνητής διείδε τις συνέπειες των ερευνών του για το άτομο και κατέφυγε σ’ ένα μοναστήρι. Σε ένα άλλο βιβλίο, με τίτλο «Κρατική υπόθεση η εξαφάνιση του Μαγιοράνα;» (1999), ο ιστορικός των επιστημών Ουμπέρτο Μπαρτότσι υποστηρίζει ότι ο φυσικός (που είχε «φλερτάρει» με τους Ναζί στη διάρκεια ενός ταξιδιού του στη Λειψία) είτε απήχθη από πράκτορες του Γ’ Ράιχ είτε δολοφονήθηκε από τις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες.
Στην Αργεντινή ισχυρίζεται ότι ανακάλυψε τα ίχνη του ο Καταλανός πανεπιστημιακός Ζόρντι Μπονέλς («Η δεύτερη εξαφάνιση του Μαγιοράνα», 2004).
Ο χαμένος φυσικός έγινε ήρωας θεατρικών έργων, όπως «Οι Φυσικοί» του Φρίντριχ Ντύρενματ και «Μια ημέρα του Μαρτίου» του Μπρούνο Ρούσσο, ενώ έχει «παίξει» και σε πολλά κόμικς.
Εκατό ακριβώς χρόνια μετά τη γέννησή του, ένας Ουκρανός φυσικός έρχεται τώρα να υποστηρίξει μια νέα, εκ πρώτης όψεως εξωφρενική θεωρία.
Ο Μαγιοράνα εφάρμοσε απλώς στον εαυτό του τις αρχές της ειδικότητάς του, γράφει στη ρωσική επιθεώρηση Priroda ο Όλεγκ Ζασλάφσκι, ειδικός για τη φυσική της βαρύτητας στο Πανεπιστήμιο Καραζίν-Χαρκίβ.
Σύμφωνα με τους νόμους της κβαντικής φυσικής, ο κόσμος (των σωματιδίων) διέπεται από τους κανόνες των πιθανοτήτων και όχι από βεβαιότητες.
Ο Μαγιοράνα, που διάβαζε με μανία Πιραντέλλο και είχε γοητευτεί από το παιχνίδι των ταυτοτήτων, πέρασε έτσι κατά κάποιον τρόπο σε μια υπέρθεση καταστάσεων (ζωντανός, νεκρός, εξαφανισμένος κ.λπ.). Έπαιξε τον ρόλο της γάτας στο περίφημο πείραμα του Σρέντινγκερ.
Μια γάτα κλείνεται σε ένα κουτί μαζί με ένα σωματίδιο που μπορεί να υπάρχει ταυτοχρόνως σε δύο διαφορετικές καταστάσεις.
Με τη βοήθεια ενός πολύπλοκου μηχανισμού, η τύχη της γάτας είναι συνδεδεμένη μ’ εκείνη του σωματιδίου. Έτσι, όσο δεν ανοίγουμε το κουτί μπορεί να είναι είτε ζωντανή είτε νεκρή.
«Ίσως να υπάρχουν κόσμοι στους οποίους ο Μαγιοράνα αυτοκτόνησε», λέει ο Ζασλάφσκι στη Λιμπερασιόν. «Ίσως όμως να υπάρχουν κι άλλοι κόσμοι στους οποίους κατάφερε να επιβιώσει».

Ο Jean-Paul Sartre – Ο άνθρωπος είναι καταδικασμένος να ζει ελεύθερος

Ο Jean-Paul Sartre πέθανε στις 15 Απριλίου 1980 στο νοσοκομείο «Broussais» του Παρισιού.
Πέντε ημέρες αργότερα ένα πλήθος περίπου 50.000 ανθρώπων τον συνόδευε στο κοιμητήριο του Montparnasse.
Ο Jean-Paul Sartre είναι ο βασικός εκπρόσωπος του υπαρξισμού του 20ού αιώνα.
Η σύγκρουση μεταξύ της καταδυναστευτικής, και πνευματικά καταστροφικής συμμόρφωσης με το κατεστημένο, και η αναζήτηση του αυθεντικού τρόπου του υπάρχειν αποτέλεσε την κύρια θεματολογία της πρώιμης περιόδου του,το οποίο και αποτύπωσε στο κύριο φιλοσοφικό του έργο με τίτλο “Το είναι και το μηδέν” -L’Être et le Néant- το οποίο εκδόθηκε το 1943, ενώ άλλα σημαντικά φιλοσοφικά έργα του αποτελούν το “Ο υπαρξισμός είναι ανθρωπισμός” -L’existentialisme est un humanisme- του 1946, και “η Κριτική της διαλεκτικής λογικής” -La Critique de la raison dialectique- του 1960.
Ο Jean-Paul Sartre διερεύνησε τα προβλήματα και τις χαρές του να είμαστε θεμελιωδώς ελεύθεροι.
Ο Υπαρξισμός, το σύστημα αξιών με το οποίο σχετίζεται, εξετάζει την αγωνία της ύπαρξης.
Ενώ άλλοι φιλόσοφοι θεωρήθηκαν θεμελιωτές του υπαρξισμού, ο Jean-Paul Sartre ήταν αυτός που τον έφερε στο προσκήνιο και δημιούργησε το ομώνυμα γαλλικό κίνημα, υποστηρίζοντας και εικονογραφώντας τις ιδέες του με πληθώρα έργων από διαφορετικά λογοτεχνικά είδη.
Ο Υπαρξισμός -existentialisme- είναι το κίνημα της σκέψης που προέβαλε την ύπαρξη -existence- σε αντιπαραβολή και αντίθεση με την ουσία -essence.
Και ο Jean-Paul Sartre ανέφερε χαρακτηριστικά με παιγνιώδες ύφος στα γαλλικά «η ύπαρξη προηγείται της ουσίας» «L’existence précède l’essence».
Είχε πει μεταξύ άλλων-
-Όπως όλοι οι ονειροπόλοι, έκανα το λάθος να πιστέψω πως το ξύπνημα από το όνειρο ήταν η πραγματικότητα.
– Αν αισθάνεσαι μοναξιά όταν είσαι μόνος, έχεις κακή παρέα!
-Θέλω να διατηρήσω τον κόσμο όπως είναι, όχι γιατί μου φαίνεται καλός – αντίθετα τον θεωρώ άθλιο – αλλά γιατί ζω μέσα σ’ αυτόν και δεν μπορώ να τον καταστρέψω χωρίς να καταστραφώ μαζί του.
-Ο άνθρωπος είναι οι επιλογές του.
-Δεν μπορεί να γίνει κανείς άγιος όταν δουλεύει δεκαέξι ώρες την ημέρα.
-Ίσως είναι αναπόφευκτο, ίσως είναι υποχρεωμένος να διαλέξει κανείς ανάμεσα στο να μην είναι απολύτως τίποτα και στο να υποκρίνεται αυτό που είναι.
– Η ζωή σταματά να έχει νόημα από τη στιγμή που χάνεις την ψευδαίσθηση ότι είσαι αιώνιος.
-Ο φασισμός δεν ορίζεται από τον αριθμό των θυμάτων, αλλά από τον τρόπο που τα σκοτώνει.
-Μισώ τα θύματα που σέβονται τους δήμιους τους.
– Μόνο αυτός που δεν τραβάει κουπί έχει χρόνο να ταρακουνήσει τη βάρκα.
Ο Jean-Paul Sartre πίστευε ότι μόνο εμείς οι ίδιοι είμαστε υπεύθυνοι για όλα όσα πραγματικά είμαστε και αν δεν διερευνήσουμε τις μυριάδες δυνατότητες που μας παρουσιάζει η ζωή, εμείς,μόνο εμείς είμαστε υπεύθυνοι για τον περιορισμό της ελευθερίας μας.O Ζαν-Πωλ Σαρτρ με την Σιμόν ντε Μποβουάρ είχαν συναντήσει τον Τσε Γκεβάρα το 1960 στην Κούβα
https://www.youtube.com/channel/UC7IcJI8PUf5Z3zKxnZvTBog
ΖΑΝ ΠΩΛ ΣΑΡΤΡ