Δευτέρα 19 Αυγούστου 2024

...έτσι, λοιπόν το βλέμμα μου..

...δεν στρεφόταν στην Γη αλλά εκεί ψηλά,
όπου δοξαζόταν το μυστήριο της απόλυτης ακινησίας.
Το Εκκρεμές μου έλεγε ότι μολονότι όλα κινούνταν,
η υδρόγειος σφαίρα,
το ηλιακό σύστημα, τα νεφελώματα, οι μαύρες τρύπες και όλα τα τέκνα της κοσμικής εκπόρευσης,
από τα πρώτα θεία όντα ως την πιο ιξώδη ύλη,
ένα μοναδικό σημείο παρέμενε ιδεατός πείρος,
σφήνα,
γάντζος και άφηνε το σύμπαν να κινείται γύρω του!
και είναι Umberto Eko!
και είναι
από,
από "Το Εκκρεμές του Φουκώ"

πριν η στιγμή χαθεί παίρνοντας μαζί της για πάντα την υπέροχη ζωγραφιά, ο φωτογράφος φωτογραφίζει τον ζωγράφο και την ζωγραφιά του!

οι ζωγραφιές του Pablo Picasso που εξαφανίστηκαν εν τη γενέσει τους και οι φωτογραφίες του Gjon Mili που έμειναν για πάντα!
τα σχέδια του  εξαφανίστηκαν εν τη γενέσει τους,
εκτός από αυτά που συνέλαβε η φωτογραφική μηχανή του Gjon Mili!
ο Pablo Picasso σκυμμένος στο σκοτάδι να σκιτσάρει τα αριστουργήματά του!
το κλείστρο της φωτογραφικής μηχανής του Gjon Mili ανοίγει...
μια ξαφνική λάμψη στο σκοτάδι και...
η στιγμή αιχμαλωτίζεται!
είναι το 1949 στο Vallauris της Γαλλίας,
όταν ο Gjon Mili επισκέφτηκε τον Pablo Picasso για πρώτη φορά και 
του ζήτησε να κάνει ένα φωτογραφικό πορτραίτο του!
"I am a photographer, and I would like to do your portrait"
και ο ζωγράφος
με ένα φρενήρη ρυθμό
και ένα φακό στο χέρι
σκιτσάρει στον αέρα τον περίφημο κένταυρό του και
πριν η στιγμή χαθεί παίρνοντας μαζί της για πάντα την υπέροχη ζωγραφιά,
ο φωτογράφος φωτογραφίζει τον ζωγράφο και την ζωγραφιά του!
τον φωτογραφίζει ακριβώς την στιγμή που την ζωγραφίζει!
ntina

πες το με μια φωτογραφία - η καρτεσιανή μέθοδος γνώσης!

Ο Καρτέσιος/Descartes υποστήριξε ότι η μέθοδος πρέπει να οδηγεί σε μία μοναδική αρχή - Prinzip, για την οποία είμαστε απόλυτα σίγουροι.
Χρησιμοποιώντας αυτή τη θεμελιακή αρχή, θα μπορούσαμε σύμφωνα με τον φιλόσοφο να ερμηνεύσουμε τον κόσμο της εμπειρίας σε όλη του την έκταση.
Σε τούτη την άποψη θεμελιώνεται πιθανώς η ανατροπή του μεσαιωνικού σχολαστικού πνεύματος που επεδίωξε και σε ένα βαθμό κατόρθωσε μαζί με τους άλλους διανοητές της εποχής του ο Καρτέσιος!

Ο Alain Delon πέθανε, Κοιμηθείτε εν ειρήνη, Παριζιάνοι. Όλα είναι ήσυχα.

Αυτό που έκανε τον Alain Delon τόσο δημοφιλή δεν ήταν μόνο το ό,τι ήταν η προσωποποίηση της αρρενωπότητας και η εκπάγλου καλλονής, εκθαμβωτική εμφάνιση του, αυτά ήταν καταλυτικά στοιχεία, αλλά, η  αινιγματική του φύση που από τη μια νόμιζες πως μπορούσες να τον "μάθεις"
να τον "εξερευνήσεις" και από την άλλη σου προκαλούσε ένα δέος που η θέα του και μόνο σε άφηνε άφωνο και αμήχανο μπροστά του. 
Στις ταινίες του, που γύρισε με τον πνευματικό πατέρα του νέου κύματος του γαλλικού σινεμά 
Jean-Pierre Melville, είναι το " αγγελικό πρόσωπο" που η ζωή που υποδύεται υπονομεύει την θεϊκή αύρα σε ένα κόσμο διαφθοράς,
βίας,
αμοραλισμού και ανηθικότητας!
Η παρουσία του, βαθύτατα γοητευτική και μυστηριώδη, δεν ξέρεις πότε ποιες είναι οι πραγματικές του προθέσεις, ούτε ποια είναι η ταυτότητά του. 
Η πραγματική του ζωή δεν διέφερε και πολύ, καθώς, πολύ συχνά ο Alain Delon βρέθηκε στο επίκεντρο σκοτεινών υποθέσεων με δολοφονίες και επαφές με τη μαφία, αλλά και για τη μεγάλη του λατρεία για τα όπλα. 
Ο Alain Delon γεννήθηκε σε μια μικροαστική οικογένεια που ζούσε σε ένα μεσαίο παρισινό προάστιο και από 4 ετών τοποθετήθηκε σε ανάδοχη οικογένεια επειδή οι δικοί του χώρισαν. 
Κάποια στιγμή τον κάνουν υπάλληλο κρεοπωλείου, αλλά τους ξέφυγε. 
Στα μέσα της δεκαετίας του '50 εργάστηκε σε διάφορες περίεργες δουλειές, όπως σερβιτόρος, πωλητής και αχθοφόρος στην αγορά Les Halles.
Γενικά δεν ήταν και ιδιαίτερα πειθαρχημένος αφού στα 20 του βρίσκεται στη φυλακή για διάφορα μικρο-αδικήματα. 
Έτσι στα 17 του κατατάχθηκε στο στρατό ως μισθοφόρος και συμμετείχε για τρία χρόνια στις στρατιωτικές επιχειρήσεις στην Ινδοκίνα, τότε γαλλική αποικία -  από τα 4 χρόνια στον πόλεμο, πέρασε τους 11 μήνες στη φυλακή!
Μετά γυρίζει άνεργος στο Παρίσι και δοκιμάζει την τύχη του στο σινεμά και…. εγένετο ο Alain Delon που ερωτεύτηκε τη Romy Schneider!
Από τότε η κάμερα παραμένει γοητευμένη σε αυτό το πρόσωπο, αλλά και σε ό,τι βρίσκεται πίσω απ' αυτό, στις σκέψεις και στα συναισθήματά του. 
Και ναι, μόνο ένας άνθρωπος που έζησε μια ζωή τόσο πολυτάραχη όσο αυτός θα μπορούσε να δώσει τις ερμηνείες που μας άφησε.
Και πολλές φορές, βλέποντας και ξαναβλέποντας τις ταινίες του αναρωτήθηκα μήπως ο χαρακτήρας των ταινιών του ήταν η αποτύπωση του ίδιου του εαυτού του που ενώ απέπνεε μια ασύγκριτη σαγήνη αυτή στο βάθος ήταν επικίνδυνη και ερεβώδης!
Και γιατί ερεβώδης;
Μα γιατί είχε εμπλακεί σε σκοτεινές και ερεβώδεις καταστάσεις - πολύ εύκολο να τις βρει όποιος κάνει μια απλή έρευνα στις μηχανές αναζήτησης - τις οποίες ξεπέρασε και συνέχισε απρόσκοπτος την καριέρα του. 
Και ναι, αυτός ο εμβληματικός ηθοποιός, ο γίγαντας του παγκόσμιου κινηματογράφου μας χάρισε ερμηνείες που είναι αμφίβολο αν θα μπορέσουν να ξαναυπάρξουν στο μέλλον. 
‘Έπαιξε στο Γατόπαρδο/Il Gattopardo - 1963, το αριστούργημα
του Λουκίνο Βισκόντι/Luchino Visconti, όπου και η κορύφωση της καριέρας του!
Στο "Il Gattopardo" ο Alain Delon μας χάρισε μια αξεπέραστη ερμηνεία - όπου με την ορμή του και τη γοητεία του, θα αναδείξει τη σκοτεινή πλευρά της νέας εποχής!
Πριν τον “Γατόπαρδο”, ο Alain Delon είχε πρωταγωνιστήσει και σε άλλο ένα εμβληματικό φιλμ του Λουκίνο Βισκόντι/Luchino Visconti, με τοποθέτηση αυτή τη φορά πλήρως διαφορετική, Ο Ρόκο και τ’Αδέρφια του/Rocco e i suoi fratelli‎‎ -1960
Μια φτωχή οικογένεια πέντε γιων μετακομίζει στο Μιλάνο σε αναζήτηση ευκαιριών. 
Ο Alain Delon υποδύεται τον αφοσιωμένο και καλόψυχο Ρόκο, έναν μειλίχιο, σχετικά παθητικό χαρακτήρα, ο οποίος δέχεται τις μεγαλύτερες θυσίες για να σώσει τον αδερφό του Σάιμον, δουλεύει σε καθαριστήριο ρούχων αλλά τελικά γίνεται μποξέρ για να υποστηρίξει την οικογένειά του.
Και ερχόμαστε στο 1976 όπου ο Losey ο 3ος συναντά τον Alain Delon και εγένετο ο Mr. Klein!
Mr. Klein, του Joseph Walton Losey III το 1976, και εδώ ο Alain Delon δίνει  ρεσιτάλ ερμηνείας!
Εδώ ο Alain Delon ξεδιπλώνει την πιο μεστή και ώριμη ερμηνεία της καριέρας του, η άκοπη άνεση και η διακριτική αγύρτικη σπιρτάδα παραχωρούν τη σκυτάλη σε παγωμένα βλέμματα και εκφράσεις όπου αποκρυσταλλώνεται η νευρικότητα, 
η ταραχή, 
η περισυλλογή και η απόγνωση - ο Alain Delon δεν υπήρξε ποτέ καλύτερος!
Εδώ βλέπουμε ένα καιροσκόπος επιχειρηματίας που εκμεταλλεύεται τον ανθρώπινο πόνο των Εβραίων του Βισύ για να τους σώσει από τον αφανισμό απαιτεί τεράστια ανταλλάγματα. 
Μέχρι τη στιγμή που ένας άλλος κύριος Mr. Klein, Εβραίος στη καταγωγή, εμφανίζεται για να θέσει σε κίνδυνο την ίδια του τη ζωή - να γίνει θύμα του αντισημιτισμού σε ένα καφκικό κόσμο από σκοτεινά και ανώνυμα κέντρα που επιβουλεύονται την ανθρώπινη ύπαρξη και κυρίως σηματοδοτεί μια εναγώνια αναζήτηση της ταυτότητας. 
Βαθιά εμπνευσμένος από τις θεματικές του Κάφκα περί αναζήτησης ταυτότητας μέσα σε ένα αδιέξοδο, ο Losey  απλώνει περίτεχνα στην οθόνη το παράλογο μυστήριο, στο οποίο μπλέκεται ο κεντρικός ήρωας, αρχικά ως μια ακολουθία μικρών συμπτώσεων ή ενοχλήσεων, που δε λένε να φύγουν, σταδιακά εξελισσόμενη σε έναν προσωπικό εφιάλτη. 
Ποιος είναι ο κύριος Mr. Klein, πραγματικά; 
Υπάρχει ένας σωσίας που τον υπονομεύει; 
Ποιος ήταν ο Alain Delon τελικά; 
Ποιος ήταν ο Alain Delon που τον ερωτεύτηκαν οι ομορφότερες γυναίκες - ο μοναχικός καβαλάρης ο περιτυλιγμένος  με γυναίκες;
Ποιος από όλους toyw χαρακτήρας που υποδύθηκε ήταν ο αληθινός ο Alain Delon;
Ποιος κρυβόταν πίσω από αυτά τα εξαίσια,
υπέροχα και συνάμα ψυχρά μάτια;
Ποιος κρυβόταν πίσω από αυτό το τεράστιο εγώ; 
Ήταν ο Alain Delon ένα θεσπέσιο,
θεϊκό και υπέροχο όνειρο ή ένα 
αίνιγμα, από αυτά που μόνο ο εικοστός αιώνας γέννησε;
Μάλλον γιατί...
ο Alain Delon,
ο Luchino Visconti,
ο Joseph Losey III,
η Romy Schneider,
ο Dirk Bogarde,
ο Cary Grant δεν ζούνε πια εδώ-
δεν υπάρχουν πια και δεν νομίζω ότι θα ξανά - υπάρξουν!
... και ο επίλογος από το Death of a Rotten Man  όπου παρακολουθούμε να αποσυναρμολογούνται τα ωμά πολιτικά παιχνίδια που παίζονται στα ανώτερα κλιμάκια της κοινωνίας και αποκαλύπτεται μια υψηλή κοινωνία που ηλεκτρίζεται από ανομολόγητες σχέσεις και παρίες που μετατρέπονται σε σκλάβους της ίδιας τους της εξουσιαστικής κατάστασης. 
Είναι μαριονέτες από τη στιγμή που συναντάμε τον Tomski, έναν δυσοίωνο χαρακτήρα στον οποίο ο Klaus Kinski προσδίδει με ταλέντο τα χαρακτηριστικά του και ο οποίος ξεπερνά όλους τους άλλους με την τρομακτική του επισκόπηση, εξηγώντας μια κατάσταση που δεν έχει καμία άλλη λογική εκτός από εκείνη που την οδηγεί πλέον αυτόματα και απάνθρωπα. 
Σε τελική ανάλυση, δεν είναι τόσο οι άνθρωποι που έχουν σημασία όσο ένα διεστραμμένο σύστημα που πρέπει να διατηρηθεί ως έχει. 
Ένα σύστημα που σαφώς κινδυνεύει ελάχιστα από την ενδεχόμενη αποκάλυψη των σελίδων του τετραδίου του περιπλανώμενου σημειωματάριου. 
Στα τρία τέταρτα αυτού του παιχνιδιού θανάτου και παρασκηνιακών τακτικών, η αλήθεια τελικά αποκαλύπτεται. 
Ό,τι κι αν συμβεί, ό,τι κι αν γίνει με την υπόθεση Serrano, τίποτα δεν θα αλλάξει ποτέ, όπως εύστοχα το θέτει ο ηθοποιός Alain Delon σε έναν επικήδειο λόγο, τον επιτάφιο της όλης υπόθεσης:
"Αν ο επιθεωρητής Pernais είναι ειλικρινής, θα παραιτηθεί. 
Και θα πάει για ψάρεμα σολομού. 
Αν είναι ανέντιμος, μπορεί να γίνει αρχηγός της αστυνομίας. 
Κάποιοι εκλεγμένοι αντιπρόσωποι του λαού θα έχουν ένα μικρό κυνήγι άγριας χήνας. 
Στο διπλό, να είστε σίγουροι. 
Όταν επιστρέψουν, θα έχουν ξαναφορέσει τις ρεπουμπλικανικές μάσκες μάσκες τους, όπως οι γριές πόρνες τα οπίσθιά τους. 
Όχι, οι μόνοι που θα υποφέρουν πραγματικά είναι οι σολομοί. 
Κοιμηθείτε εν ειρήνη, Παριζιάνοι. 
Όλα είναι ήσυχα.

                                               κείμενο και επιμέλεια κειμένου:ntina

Πέμπτη 15 Αυγούστου 2024

Παράθυρο overton ή αλλιώς η ηλιθιοποίηση των ανθρώπων

Εάν τροφοδοτήσουμε με μία άποψη - οσο φρικαλέα ή εξωφρενική κι αν είναι αυτή - σταθερά και με κατάλληλο τρόπο την μάζα των ανθρώπων, όχι μόνο θα την κάνει αποδεκτή, αλλά και θα την υιοθετήσει ως αναντίρρητη αλήθεια
Αυτό είναι το εκπληκτικό παράθυρο του Overton, ο οποίος αποτελεί έναν εκ των κορυφαίων  επιστημόνων  της πολιτικής ψυχολογίας, που πάνω του πατάει όλη η πολιτική επιστήμη για να χειραγωγεί τις μάζες ...
Κρατήστε το σημείο που αναφέρει ως "κατάλληλο τρόπο"
Ο Οverton αναλύει αυτό τον τρόπο ως απόλυτη χρήση των ΜΜΕ όπου πρέπει να βομβαρδίζουν οργανωμένα και με το ίδιο αφήγημα την μάζα 
Χρήση αναγνωρισμένων επιστημόνων που θα λένε το ίδιο αφήγημα
Χρήση πολιτικών που θα βγαίνουν συχνά στα κανάλια και θα λένε το ίδιο αφήγημα
Χρήση δασκάλων στα σχολεία που θα λένε το ίδιο αφήγημα στον τομέα της παιδείας 
Και σύντομα αυτο το εξωφρενικό ή φρικαλεο γεγονός , η μάζα θα το υιοθετήσει ως  νέα πραγματικότητα...
Φάτε λοιπόν έντομα, γιατί πεθαίνει ο πλανήτης!
Ευτυχώς υπάρχουν και οι άνθρωποι που δεν αποτελούν μάζα 
Ο τεράστιος Πλάτων τους ονομάζει Ευ-προβουλευτους ανθρώπους,
δηλαδή ανθρώπους που πριν υιοθετήσουν οποιοδήποτε γεγονός θα πρέπει να περάσει πρώτα από την κάμινο της λογικής και η λογική βασίζεται πάντα σε τεκμηριωμένα στοιχεία της βιολογίας δηλαδή της φύσης αλλά και πειραματικά δεδομένα, οτιδήποτε άλλο είναι κοινωνικό κατασκεύασμα ανάξιο λόγου
Βλέπε WOKE ατζέντα όπου μόνο για το 2023 το υπουργείο των ΗΠΑ ξόδεψε 4,1 δις στα κανάλια!
Απο που κι ως που, υπουργείο δίνει 4 δις για προπαγάνδα;
Ατζέντα Εντομοφαγίας, Ατζέντα Πράσινης ενέργειας, Ατζέντα COVID, και φυσικά WOKE ατζέντα
όπου βιολογικοί άντρες χτυπούν και κλέβουν τα μετάλλια γυναικών, και που...οι δήθεν φεμινιστικές οργανώσεις δεν βγάζουν άχνα
 μιας και λαμβάνουν χρήματα απο την ίδια Ελίτ που χρηματοδοτεί και την WOKE ατζέντα
Μπορούν να σε πείσουν για τα πάντα με τον κατάλληλο βομβαρδισμό προπαγάνδας, αρκεί...να είσαι έτοιμος να  αποδεχτείς την αλήθεια τους.
Αν αποδεχτείς την Βιολογία, την Λογική, τα πειραματικά δεδομένα, τότε το αφήγημα πάει στα σκουπίδια
Δηλαδή, εκεί που ζουν, οι μαριονέτες που στο παρουσιάζουν.
Θα τους ακολουθήσεις στην σπηλιά του Πλάτωνα, τρώγοντας έντομα, κάνοντας πειραματικά  "εμβόλια" κάθε 3 μήνες και drag queen θα λένε παραμύθια στο παιδί σου ....
ή θα ζήσεις στο Φως του Ήλιου;

από το χρονολόγιο του Στράτου Μελίτη
https://www.facebook.com/stratos.melitis/posts/pfbid02bG3p5jETco4MCgh86AaTN4K8WMxtYg4mHUXfWBzH1jx5LYdjubwuLNAbSBxPrFe3l

Οι "Συνηθειών του Μυαλού" είναι 16 συμπεριφορές, που χαρακτηρίζουν έξυπνους και διακεκριμένους ανθρώπους.

“Habit is a cable; we weave a thread of it each day, and at last we cannot break it.” 
Horace Mann
American Educator
1796-1859
Οι "Συνηθειών του Μυαλού" είναι 16 συμπεριφορές, που χαρακτηρίζουν έξυπνους και διακεκριμένους ανθρώπους. 
Εκπαιδευτικοί ερευνητές, υπό την καθοδήγηση του Arthur L. Costa, όρισαν τις "Συνήθειες του Μυαλού" ως δεξιότητες που σχετίζονται άμεσα με τη ζωή και είναι απαραίτητες για την επίλυση προβλημάτων και την αποτελεσματική συμμετοχή στην κοινωνία. 
Προάγουν το στρατηγικό συλλογισμό, 
την οξυδέρκεια και διορατικότητα, 
την επιμονή και αποφασιστικότητα, 
τη δημιουργικότητα και την ανάπτυξη ποικίλων δεξιοτήτων. 
Η κατανόηση και η εφαρμογή των 16 "Συνηθειών του Μυαλού" παρέχουν στα άτομα ικανότητες για να αντιμετωπίσουν καθημερινές καταστάσεις της ζωής, να ανταποκριθούν σε κοινωνικές περιστάσεις και να κινηθούν με τρόπο που θα φέρει θετικά αποτελέσματα σε κάθε προσπάθεια τους (Arthur L. Costa and Bena Kallick, 2000)[10].
Στο σχολείο της Gottsunda, στη Σουηδία, οι Συνήθειες του Μυαλού είναι μια προσφιλής μέθοδος στους μαθητές/τριες. 
Τα παιδιά, όπως και κάθε άνθρωπος, δοκιμάζοντας τις διάφορες συνήθειες, εντοπίζουν εκείνη που είτε υποσυνείδητα εφάρμοζαν ως τώρα, είτε ταιριάζει στον τρόπο σκέψης και λήψης αποφάσεών τους. 
Επιπροσθέτως, γνωρίζοντας 16 συνήθειες αναπτύσσουν εφεδρικές στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων, για να αντιμετωπίζουν προβλήματα, διλήμματα και καταστάσεις που απαιτούν αποφάσεις.
Μέσα από τις 16 "Συνήθειες του Μυαλού" και τη διδασκαλία τους στο σχολείο της Gottsunda οι εκπαιδευτικοί προσδοκούν να εφοδιάσουν τους μαθητές/τριες με στρατηγικές που έχουν αποδειχθεί βοηθητικές και να ενισχύσουν την ανάπτυξη ικανοτήτων που θα τους θα επιφέρουν θετικά αποτελέσματα στην προσαρμογή τους στο κοινωνικό σύνολο.
Συνοπτικά οι 16 "Συνήθειες του Μυαλού" είναι οι εξής:
1. Επιμονή: Η έννοια της επιμονής προσεγγίζεται ως την ικανότητα παραμονής σε μια προβληματική κατάσταση και την εφαρμογή διαφόρων στρατηγικών μέχρι την επίτευξη της επίλυσης της. 
Συχνά οι μαθητές/τριες σταματούν την προσπάθεια καθώς θεωρούν ότι δεν μπορούν να το κάνουν
Η επιμονή επιφέρει την δοκιμαστική εφαρμογή και άλλων στρατηγικών μέχρι την επίλυση. Επίσης, ενισχύει την ικανότητα ανάλυσης μια κατάστασης και την ανάπτυξη μιας δομής για την αντιμετώπιση της.
2. Διαχείριση παρορμητικότητας: Είναι με άλλα λόγια η σκέψη πριν τη δράση, η κατανόηση του προβλήματος, των δεδομένων και των κατευθύνσεων που αυτό μπορεί να πάρει. 
Η συλλογή πληροφοριών και η δημιουργία πλάνου δράσης είναι τα πλεονεκτήματα που προσφέρει αυτή η συνήθεια. 
Όσο αφορά τους μαθητές/τριες τους δίνει το χρόνο να προσεγγίσουν τις εναλλακτικές επιλογές, να κρίνουν και να οργανωθούν. 
Προάγει την κατανόηση της κατάστασης πριν την αναζήτηση της λύσης της.
3. Ακρόαση με κατανόηση και ενσυναίσθηση: Πολλοί ψυχολόγοι υποστηρίζουν ότι η ακρόαση με κατανόηση και ενσυναίσθηση αποτελεί χαρακτηριστικό των πολύ έξυπνων ανθρώπων. 
Η συγκεκριμένη συνήθεια συνδυάζει την ακρόαση των όσων ο ομιλητής λέει και την κατανόηση των αιτίων, για τα οποία αυτά ειπώθηκαν, καθώς και των ιδεών που συνειδητά ή υποσυνείδητα ο ομιλητής προσπαθεί να μεταδώσει. 
Είναι αυτό που ο Piaget ονομάζει "ξεπέρασμα του εγωκεντρισμού"/“overcoming ego-centrism και αναπτύσσει στα παιδιά την κριτική σκέψη, μειώνει την επίδραση των προκαταλήψεων και στερεοτύπων, ενισχύει την βαθύτερη και πληρέστερη γνώση του υπό συζήτηση θέματος και δίνει σαφή εικόνα των απόψεων και του τρόπου σκέψης του ομιλητή. 
Η συνήθεια αυτή μπορεί να καταστήσει οποιαδήποτε συζήτηση εκπαιδευτική διαδικασία και την εκπαιδευτική διαδικασία πολύ πιο αποτελεσματική.
4. Ευέλικτη σκέψη: Η προσαρμοστικότητα της σκέψης και η πλαστικότητα του ανθρώπινου μυαλού είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του είδους μας. 
Στη συνήθεια αυτή ανήκει και η ταυτόχρονη επεξεργασία πληροφοριών αλλά και η αλλαγή της πορείας της σκέψης, όταν προκύπτουν νέα δεδομένα. 
Δυστυχώς, πολλοί μαθητές/τριες δυσκολεύονται να προσεγγίσουν ένα θέμα από διαφορετική προοπτική ή να κατανοήσουν και να δεχτούν την ύπαρξη και χρησιμότητα μιας εναλλακτικής. 
Παρόλα αυτά η ικανότητα να αφήνουμε την υποκειμενικότητα μας και να βλέπουμε τα πράγματα από διαφορετική οπτική, αυτό που ο Piaget ονομάζει allocentrism, είναι απαραίτητη για την καθημερινή μας ζωή και αυξάνει τις πιθανότητες κατάληξης σε θετικό αποτέλεσμα
5. Σκέψη για τη σκέψη/μεταγνώση: Πρόκειται για μια εσωτερική συζήτηση, μια ανασκόπηση της πορείας μέσω της οποίας έφτασε κάποιος σε κάποιο συμπέρασμα, έλυσε ένα πρόβλημα ή πήρε μια απόφαση. 
Η ανασκόπηση αυτή συνήθως συνοδεύεται από κριτική αξιολόγηση και επαναπροσδιορισμό της διαδικασίας που ακολουθήθηκε ώστε να χρησιμοποιηθεί ανανεωμένη και πιο αποτελεσματική την επόμενη φορά. 
Η συνήθεια αυτή συμπεριλαμβάνει την γνώση των συναισθημάτων και των ιδεών αλλά και την πρόβλεψη των επιπτώσεων αυτών σε μια κατάσταση ή απόφαση. 
Ο σχεδιασμός και η αξιολόγηση μια στρατηγικής, ο καθορισμός των βημάτων και των στοιχείων που αυτός χρειάζεται για αν είναι αποτελεσματικός φαίνεται πως είναι μια διαδικασία που ακόμα και ενήλικες δεν έχουν πετύχει (Whimbey, A. and Whimbey L. S. (1975). New York: Lawrence Erlbaum, Associates)[11]. 
Για τους μαθητές/τριες όμως οι μεταγνωστική σκέψη είναι απαραίτητη καθώς ενισχύουν την ανάπτυξη της αυτογνωσίας και εφαρμογής της κατάλληλης στρατηγικής και αντιστρόφως.
6. Προσπάθεια για ακρίβεια: Η προσπάθεια για ακρίβεια και τελειότητα συχνά ωθεί τους ανθρώπους σε έλεγχο, αξιολόγηση και αλλαγή προς το καλύτερο. 
Για αυτό το λόγο και είναι σημαντική ικανότητα για τους μαθητές/τριες. 
Μεταφέρει το ενδιαφέρον από την εκτέλεση μιας εργασίας στην δημιουργία κάτι ολοκληρωμένου και συντελεί σε καλύτερα αποτελέσματα και πιο επίμονους ανθρώπους, με υψηλότερους στόχους.
7. Διερώτηση: Η επιλογή του κατάλληλου ερωτήματος αποτελεί  συνήθη δυσκολία τόσο σε ενήλικες όσο και σε παιδιά. 
Ο διαχωρισμός των δεδομένων και των στοιχείων που λείπουν και  η διατύπωση του σωστού ερωτήματος που θα οδηγήσει στα στοιχεία αυτά είναι ο ορισμός της συνήθειας της διερώτησης. 
Τα παιδιά σπανίως μπαίνουν στη διαδικασία αυτή και για αυτό καταλήγουν να αναζητούν στοιχεία που δεν χρειάζονται.  
Η κατάκτηση της συνήθειας αυτής είναι η αρχή για το σχεδιασμό πορείας προς την επίλυση ενός προβλήματος.
8. Εφαρμογή προϋπάρχουσας γνώση σε νέες καταστάσεις: Η συνήθεια αυτή περιλαμβάνει την αναζήτηση προηγούμενης γνώσης, την αξιολόγηση της ως χρήσιμή ή μη στη συγκεκριμένη περίσταση και έπειτα την εφαρμογή της. 
Δυστυχώς πολλοί μαθητές/τριες συχνά αντιμετωπίζουν προβλήματα και καταστάσεις σαν να είναι η πρώτη φορά αν και προσφάτους έχουν ασχοληθεί με σχεδόν ίδια. 
Η ικανότητα να μάθουν από προηγούμενες εμπειρίες και να ξαναχρησιμοποιήσουν τη γνώση αυτή είναι βασική μέθοδος ανάπτυξης τόσο στη σχολείο όσο και στην καθημερινότητα.
9. Σκέψη και επικοινωνία με σαφήνεια και ακρίβεια: Πρόκειται για την ικανότητα να εκφράζεται κάποιος με σαφήνεια, χρησιμοποιώντας δόκιμους όρους, παραδείγματα και δίνοντας εξηγήσεις όπου αυτό χρειάζεται. 
Τόσο στο γραπτό όσο και στον προφορικό λόγο η αποφυγή γενικεύσεων, διαστρεβλώσεων και παραλείψεων χαρακτηρίζει μια καθαρή σκέψη η οποία είναι αποτέλεσμα ολοκληρωμένης άποψης, που έχει υποστεί κριτική επεξεργασία. 
Η απουσία ακρίβειας στο λόγο των μαθητών/τριών είναι ένδειξη επιφανειακής κατανόησης και απόψεων χωρίς βάσεις.
10. Συλλογή δεδομένων με όλες τις αισθήσεις: Οι περισσότερες πληροφορίες που συλλέγουμε προέρχονται από τις αισθήσεις και είναι αυτές που κινητοποιούν τη λειτουργία του εγκεφάλου. 
Δυστυχώς πολλοί μαθητές/τριες αρκούνται σε περιγραφές και δεν τολμούν να "δοκιμάσουν με τις αισθήσεις", να συμμετάσχουν σε καταστάσεις, γεγονός που περιορίζει κατά πολύ τα ερεθίσματα τους.
11. Δημιουργία, φαντασία, καινοτομία: Η δημιουργικότητα δεν βρίσκεται στα γονίδια. Είναι μια διαρκής προσπάθεια για βελτίωση, εύρεση εναλλακτικής και μια άρνηση συμβιβασμού με την αποτυχία. 
Οι δημιουργικοί άνθρωποι συνήθως έχουν εσωτερικά κίνητρα και ανοιχτούς ορίζοντες, καθώς αφήνουν τα έργα τους ανοιχτά σε κριτικές των άλλων.
12. Αντιμετωπίζοντας καταστάσεις με δέος και ενδιαφέρον: Το ενδιαφέρον για τον κόσμο γύρω μας αποτελεί το αρχικό κίνητρο για την γνώση και το "κυνήγι" της. 
Δυστυχώς πολλοί άνθρωποι στις μέρες μας είναι "κλειστοί" στο ζήτημα της περαιτέρω μάθησης και θεωρούν συχνά τη γνώση άχρηστη. 
Η πιο χρήσιμη όμως γνώση προέρχεται με προσωπική αναζήτηση σε θέματα που προκαλούν δέος και ενδιαφέρον και η αναζήτηση αυτή συνοδεύεται από ευχαρίστηση. 
Το δέος αυτό μπορεί να αποτελέσει βασικό κίνητρο στην εκπαιδευτική διαδικασία.
13. Αναλαμβάνοντας ρίσκα με υπευθυνότητα: Πρόκειται για εκείνη την πλευρά του ανθρώπινου χαρακτήρα που δύσκολα συμβιβάζεται και επιθυμεί να αλλάξει τις καταστάσεις χωρίς να φοβάται την αποτυχία ενός τέτοιου εγχειρήματος. 
Σαφώς τα ρίσκα αυτά πρέπει να αξίζουν και να μην γίνονται χωρίς προηγούμενη σκέψη, ενώ και η εκτίμηση των εμποδίων είναι απαραίτητη. 
Η ανάπτυξη μιας τέτοιας συνήθειας από πλευράς των μαθητών/τριών είναι ευεργετικής σημασίας τόσο για την κριτική τους σκέψης όσο και για τη δημιουργικότητα και τη γενικότερη επιτυχία τους.
14. Αίσθηση χιούμορ: Η αίσθηση του χιούμορ είναι γνωστή ένδειξη εξυπνάδας. 
Δείχνει ανθρώπους που έχουν δυνατότητα να κάνουν συσχετίσεις, προβλέψεις και να αλλάζουν τις αναλογίες για αν προκαλέσουν γέλιο. 
Το χιούμορ έχει θετικές επιδράσεις στην ψυχολογία των ανθρώπων, απελευθερώνει τη δημιουργικότητα και αποτελεί μέσο κοινωνικοποίησης αλλά και επικοινωνίας. 
Η δυνατότητα να κατανοούμε ποτέ μια κατάσταση είναι πραγματικά αστεία είναι σημαντική, ειδικά για τα παιδιά που συχνά κάνουν χιούμορ με στοιχεία όπως η διαφορετικότητα και οι δυσκολίες των άλλων. 
Το δημιουργικό χιούμορ αντιθέτως βοηθά να αναγνωρίζουμε τις εναλλακτικές.
15. Αμοιβαία σκέψη: Πρόκειται για την εργασία σε ομάδες, την ανάπτυξη της συνεργατικότητας και του αισθήματος της αμοιβαιότητας. 
Ο άνθρωπος είναι κοινωνικό και λειτουργεί καλύτερα και αποτελεσματικότερα, όταν συνεργάζεται με τους υπολοίπους, καθώς κανείς δεν έχει πάντα όλες εκείνες τις πληροφορίες για να κρίνει μια κατάσταση. 
Η συνεργασία απαιτεί δικαιολόγηση των απόψεων, εναλλαγή των οπτικών γωνιών, κατανόηση και ενσυναίσθηση, ενώ και η αποδοχή μιας απόφασης με την οποία κάποιο μέλος δεν είναι σύμφωνο αποτελεί ένα δύσκολο στοιχείο της διαδικασίας αυτής. 
Παρόλα αυτά, οι μαθητές/τριες σε καταστάσεις ομαδικής εργασίας αναπτύσσουν την κοινωνικότητα τους και τον αλτρουισμό, ανταλλάσουν απόψεις, μαθαίνουν να ακούν τους άλλους και να υποχωρούν για το καλό του συνόλου, συμμορφώνονται με κανόνες και τέλος ενισχύουν τις διοικητικές τους ικανότητες. 
Τα παιδιά πρέπει να μυούνται στην ομαδική εργασία, διότι μια τέτοια κατάσταση έχει ποικίλα οφέλη για αυτά και είναι πολύ κοντά σε αρκετά ρεαλιστικά περιβάλλοντα εργασίας.
16. Με ανοιχτούς ορίζοντες προς τη συνεχιζόμενη μάθηση: Η συνήθεια αυτή αναδεικνύει την αξία της συνεχιζόμενης δια βίου μάθησης. 
Οι άνθρωποι, που την κατέχουν, είναι ανοικτοί σε νέα γνώση,  περήφανοι και ταπεινοί ταυτόχρονα να παραδεχθούν ότι δεν ξέρουν κάτι. 
Η επιλογή νέων στόχων και η επεξεργασία ποικίλων πληροφοριών ή η εφαρμογή διαφόρων στρατηγικών χαρακτηρίζουν τους ανθρώπους αυτούς. 
Οι μαθητές/τριες μας πρέπει να αναγνωρίζουν την αξία της συνεχιζόμενης μάθησης, η οποία θα τους καθιστά ικανούς να παραμένουν ενεργά και παραγωγικά μέλη της κοινωνίας, ειδικά στις συνεχώς αναπτυσσόμενες κοινωνίες, που ζούμε σήμερα
(απόσπασμα από τη  μελέτη περίπτωσης δύο δημοτικών σχολείων στην Σουηδία, Πτυχιακή Εργασία για το ΑΠΘ/ΠΤΔΕ) 
 

https://www.pressenza.com/el/2017/08/gia-tis-16-sinithies-tu-mialou/
Ο σύνδεσμος του σχολείου είναι εδώ.
————-
[1] Όπως ανακτήθηκε στις 12/06/2014: http://www.uppsala.se/upload/Dokumentarkiv/Externt/Dokument/Om_kommunen/Omradesfakta/Gottsunda.pdf
[2] Όπως ανακτήθηκε στις 12/06/2014: http://www.gottsundaskolan.uppsala.se/profiler_intro.html
[3] Όπως ανακτήθηκε στις 12/06/2014: http://www.edchange.org/multicultural/papers/caleb/multicultural.html
[4] Όπως ανακτήθηκε στις 12/06/2014 : http://www.gottsundaskolan.uppsala.se/dokument/likabehandlingsplan.pdf
[5] Όπως ανακτήθηκε στις 05/01/2014: http://translate.google.gr/translate?sl=auto&tl=en&js=n&prev=_t&hl=el&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.gottsundaskolan.uppsala.se%2Fdokument%2Flikabehandlingsplan.pdf
[6] Όπως ανακτήθηκε στις 12/06/2014: https://seminardoukas.wikispaces.com/file/view/11_%CE%94%CE%9C_Bloom_S.pdf
[7] Όπως ανακτήθηκε στις 05/01/2014: https://seminardoukas.wikispaces.com/file/view/11_%CE%94%CE%9C_Bloom_S.pdf
[8] Όπως ανακτήθηκε στις 05/01/2014: http://en.wikipedia.org/wiki/Six_Thinking_Hats
[9]Arthur L. Costa and Bena Kallick (2000), « Habits of Mind: A Developmental Series»
[10]Βλ. 62
[11] Whimbey, A. and Whimbey L. S. (1975), «Intelligence Can Be Taught».
[12]  Arthur L. Costa and Bena Kallick (2000), « Habits of Mind: A Developmental Series»
[13] Όπως ανακτήθηκε στις 05/01/2014 από http://www.netschoolbook.gr/epimorfosi/multiple-intell.html
[14] Skolverket (2011), «Curriculum for the compulsory school, preschool class and the leisure-time centre»
https://businessfitness.biz/habit-is-a-cable-we-weave-each-day/

Δευτέρα 12 Αυγούστου 2024

Πως πεθαίνει η Ελλάδα και θα μένει ένα "χέρσο χωράφι"

αποκαΐδια...
χέρσος τόπος, άγονος
και
ναι, πουλιέται για ένα κομμάτι ψωμί...
και κάπου εκεί, σε χρόνους πίσω μακρινούς ο Άλκης*, γυρνώντας με μια πιρόγα έψαχνε να βρει την Αττική του που έχει γίνει πια φαιό νταμάρι...
και μεις;
πεδίο βολής φτηνό, που ασκούνται βρίζοντας ξένοι φαντάροι...
               .......................
                     Ποια νυχτωδία το φως σου έχει πάρει
και σε ποιο γαλαξία να σε βρω
                    εδώ είναι Αττική φαιό νταμάρι
κι εγώ ένα πεδίο βολής φτηνό
                    που ασκούνται βρίζοντας ξένοι φαντάροι...
*ένας ήταν και είναι ο Άλκης!
Ο Άλκης Αλκαίου!
ntina

δωσ' τους άρτον και θεάματα, αυτά τους ενδιαφέρουν ΜΟΝΟ...

από το χρονολόγιο Γιούλη Ηλιοπούλου
https://www.facebook.com/juliopoulou/posts/pfbid02FitAvfuRf8Lr1D5sT2StzhARitDE7E6HgWiABa3f9zH5HQVNcEc5aEpCF7QL4E2kl
Κι ενώ εμείς χαζεύουμε ολυμπιακούς, η Μητσοτάκης ΑΕ μας ξεδοντιάζει κανονικότατα.
Με το νέο "Χωροταξικό Τουρισμού", επιτρέπει την τουριστική εκμετάλλευση απλά... παντού. Σε ιστορικούς τόπους, προστατευόμενες περιοχές, αγροτικές περιοχές, ξερονήσια. 
Τι κι αν έχουμε πτώση έως 30% στα νησιά λόγω ακρίβειας, η παγκόσμια νομεγκλατούρα πρέπει να "βολευτεί" για διακοπές στις ομορφιές αυτού του τόπου, έναντι πινακίου φακής φυσικά.
Για να χτιστούν να νέα μεγαθήρια, ήδη από το 2023 έχουν εκδώσει ΚΥΑ για 167.000 εισαγόμενους σκλάβους από Πακιστάν, Αρμενία, Μπαγκλαντές κλπ! Πως? Μέσω εταιριών διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, που επιδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης!
Πχ η εταιρεία human resource της Boeing σε σύμπραξη με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, θα φέρει 52.000 κομμάτια, που θα τους στοιβάξει σε κουκέτες σε εγκαταλελειμμένα κτίρια στην Αττική. 
Για κάθε "κομμάτι" επιδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης με 70 € την ημέρα, για στέγαση και σίτιση. 
Υπολογίστε τουλάχιστον 50% καθαρό κέρδος. 
Αρα σ' ένα χρόνο 664.000.000 € στην τσέπη!
Χοντρή μπίζνα, χοντρή μίζα.
Την ίδια στιγμή τα νησιά μας βουλιάζουν από τους τζαμπατζήδες της κρουαζιέρας (17.000 ημερησίως στη Σαντορίνη που δεν αφήνουν ούτε ευρώ) και οι ελεύθερες παραλίες της Αττικής βουλιάζουν από τους τουρίστες των airBNB, αφού ξεσπίτωσαν τους Ελληνες.
Δεν είναι βλάκες οι τουρίστες. Σιγά μην πληρώσουν τις πανάκριβες ομπρέλες.
Φέτος ακόμη και στα απόμακρα λιμανάκια της Βάρκιζας, γίνεται το αδιαχώρητο. 
Ολες οι φυλές του Ισραήλ, που ούτε για σουβλάκι δεν πάνε και φυσικά χιλιάδες χειμαζόμενοι Έλληνες, που μένουν Αθήνα Αυγουστιάτικα. 
Πολύ συχνά οι ενοικιαζόμενες ξαπλώστρες παραδίπλα, είναι αδειανές.
Η ζωή είναι ΜΟΝΟ για τους λίγους στην Ελλάδα της Μητσοτάκης ΑΕ.

Fred Hoyle: ο επιστήμονας που επινόησε την ονομασία Big Bang, για να διακωμωδήσει τη θεωρία της Big Bang/Μεγάλης Έκρηξης και που η αυθάδειά του, του κόστισε το βραβείο Νόμπελ

"Οι λέξεις είναι σαν τα καμάκια, μόλις μπουν μέσα, είναι πολύ δύσκολο να τις βγάλεις". 
Ο Fred Hoyle, 80 ετών τότε, αναφερόταν στον όρο Big Bang/Μεγάλη Έκρηξη, τον οποίο είχε επινοήσει ο ίδιος στις 28 Μαρτίου 1949 σε μια ραδιοφωνική εκπομπή του BBC, το κείμενο της οποίας δημοσιεύθηκε το 1950. 
Ο Sir Fred Hoyle δεν χρησιμοποίησε τον όρο για να περιγράψει μια θεωρία, αλλά για να διακωμωδήσει τη μικρή κοινότητα των κοσμολόγων που πίστευαν ότι το Σύμπαν είχε μια βίαιη αρχή-
Ο Sir Fred Hoyle, γεννήθηκε στις 24 Ιουνίου 1915, Bingley, στο
Yorkshire στην Αγγλία, πρωτοπόρος επιστήμονα, 
μαθηματικός, 
αστρονόμος, 
κοσμολόγος,
συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας και ένας από τους μεγαλύτερους αστροφυσικούς του 20ού αιώνα, περισσότερο γνωστός ως ο κύριος υποστηρικτής και υπερασπιστής της θεωρίας της "σταθερής κατάστασης του σύμπαντος", την αντίπαλη θεωρία της Big Bang, που υποστηρίζει ότι το σύμπαν διαστέλλεται αιωνίως και ότι η ύλη δημιουργείται συνεχώς για να διατηρεί σταθερή τη μέση πυκνότητά της στο διάστημα, έτσι παρέμεινε και παραμένει σταθερό, χωρίς καμία απολύτως αλλαγή στην αιωνιότητα. 
Η ιδέα ήταν ιδιαίτερα λαμπρή - το Σύμπαν είναι ομογενές, το ίδιο δηλαδή σε κάθε σημείο του και ισοτροπικό, φαίνεται δηλαδή το ίδιο από όλες τις κατευθύνσεις, παραμένοντας το ίδιο όλες τις ώρες.
Και παρατηρούμε λοιπόν μια ονομασία-Big Bang- που ειπώθηκε για να διακωμωδήσει μια θεωρία, μέχρι τη δεκαετία του 1980  εδραιώθηκε σταθερά στη λογοτεχνία και στον κοινό λόγο. 
Η φράση έχει υιοθετηθεί σε πολλές γλώσσες εκτός από τα αγγλικά, συμπεριλαμβανομένων των γαλλικών-théorie du Big Bang, 
των Ιταλικών-teoria del Big Bang και των Σουηδικών-Big Bang teorin.
Οι Γερμανοί έχουν κατασκευάσει τη δική τους εκδοχή, το Urknall, που σημαίνει το αρχικό bang, μια λέξη που είναι κοντά στην ολλανδική oerknal. 
Οι μεταγενέστερες προσπάθειες να αντικατασταθεί ο όρος του Hoyle με εναλλακτικά και πιο κατάλληλα ονόματα απέτυχαν παταγωδώς.
"Για να πετύχει κανείς οτιδήποτε πραγματικά αξιόλογο στην έρευνα, είναι απαραίτητο να πάει ενάντια στις απόψεις των συναδέλφων του. Για να το κάνεις αυτό με επιτυχία, χωρίς απλώς να γίνεσαι τρελός, απαιτείται λεπτή κρίση, ειδικά σε μακροπρόθεσμα ζητήματα που δεν μπορούν να διευθετηθούν γρήγορα". Fred Hoyle
Και γιατί δεν πήρε ο Fred Hoyle ποτέ το βραβείο Νόμπελ;
Γιατί κατηγορήθηκε, αυτός ο ευφυέστατος και ιδιοφυής επιστήμονας -εμμέσως πλην σαφώς- για αγένεια,
αυθάδεια,
αλαζονεία και περιφρόνηση και όπως χαρακτηριστικά είχε πει ο βιογράφος του Simon Mitton "ήταν τόσο επικριτικός με την επιτροπή που φαντάζομαι ότι κάποιος εκεί απλά πήρε ένα μεγάλο στυλό και διέγραψε το όνομά του από τη λίστα εκείνων που εξετάζονταν για μελλοντικά βραβεία"
Και αναφερόταν ο Simon Mitton στην επιστολή που είχε στείλει ο Fred Hoyle στην επιτροπή της Σουηδικής Ακαδημίας του βραβείου Nobel, για την περίπτωση του Antony Hewish.
Το 1974, ο Βρετανός ραδιοαστρονόμος Antony Hewish είχε βραβευτεί με Nobel για την ανακάλυψη του πρώτου pulsar - ενός περιστρεφόμενου αστέρα νετρονίων. 
Όμως η μαθήτριά του, η Jocelyn Bell Burnell, δεν είχε αναγνωριστεί, παρά το γεγονός ότι εκείνη ήταν η πρώτη που παρατήρησε την αστρική ραδιοπηγή που αργότερα διαπιστώθηκε ότι ήταν pulsar.
Ο Fred Hoyle κατηγόρησε τότε τον Antony Hewish  ότι έκλεψε τα δεδομένα της, μια παρατήρηση που έγινε πρωτοσέλιδο σε όλο τον κόσμο και άφησε τον Fred Hoyle αντιμέτωπο με μήνυση για συκοφαντική δυσφήμιση. 
Έτσι, έγραψε μια υποτιμητική- κατ' αυτούς- επιστολή στους Times, κατηγορώντας την επιτροπή του βραβείου Νόμπελ για το λάθος της.
Και ο επιστήμονας που είχε αναπτύξει, μεταξύ άλλων, την ιδέα της πυρηνοσύνθεσης ως βασικό συστατικό της θεωρίας της σταθερής κατάστασης, που έλεγε πως, μέσα στα αστέρια, κάτω από κολοσσιαίες πιέσεις και θερμοκρασίες, πυρήνες υδρογόνου συντήχθηκαν για να σχηματίσουν πυρήνες ηλίου και που στη συνέχεια οι πυρήνες ηλίου συνδυάστηκαν για να σχηματίσουν βηρύλλιο και ούτω καθεξής έως ότου δημιουργήθηκαν άνθρακας, 
οξυγόνο, 
σίδηρος, 
πυρίτιο και άλλα βαριά στοιχεία, είχε κάνει και πολλά άλλα ατοπήματα, πάντα κατ΄αυτούς, όπως το ότι υποστήριζε πως τα υπολείμματα του αρχαιοπτέρυξ, το απολίθωμα του Βρετανικού Μουσείου που καταδεικνύει την πρώιμη σχέση μεταξύ δεινοσαύρων και πτηνών - ήταν ψεύτικο. 
Τέτοιες αντιλήψεις έπεφταν άσχημα στους επιστημονικούς κύκλους!
              κείμενο και επιμέλεια κειμένου:ntina
https://www.nature.com/articles/d41586-024-00894-z

Σάββατο 10 Αυγούστου 2024

όταν με ρώτησαν για τον Eckhart Tolle θυμήθηκα τι μας έχει επισημάνει για τη "δύναμη του Τώρα"

και μας έχει πει ο Eckhart Tolle...
Μην διαβάζετε μόνο με το μυαλό, προσέξτε και αναγνωρίστε οποιαδήποτε "αίσθηση/απάντηση" σας έρχεται καθώς διαβάζετε και εντοπίστε την αίσθηση αναγνώρισης αυτών που έρχονται από βαθιά μέσα σας. 
Δεν μπορώ να σας πω καμία πνευματική αλήθεια που βαθιά μέσα σας δεν γνωρίζετε ήδη. 
Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να σας υπενθυμίσω αυτό που έχετε ξεχάσει. 
Η ζωντανή γνώση, αρχαία και όμως πάντα νέα, ενεργοποιείται τότε και απελευθερώνεται μέσα από κάθε κύτταρο του σώματός σας...
...και για να κάνουμε το ταξίδι στο Τώρα θα πρέπει να αφήσουμε πίσω τον αναλυτικό μας νου και τον ψεύτικο δημιουργημένο εαυτό του, το εγώ...
και να θυμάστε, μας λέει, πως στην κανονική, ταυτισμένη με το μυαλό ή στην αδιαμόρφωτη κατάσταση της συνείδησης, η δύναμη και το δημιουργικό δυναμικό που κρύβονται στο Τώρα είναι εντελώς συσκοτισμένα από τον ψυχολογικό χρόνο. 
Δεν μπορούμε να βρούμε τον εαυτό μας πηγαίνοντας στο παρελθόν. Μπορούμε να βρούμε τον εαυτό μας ερχόμενοι στο παρόν.
Η ζωή είναι τώρα. 
Δεν υπήρξε ποτέ χρόνος που η ζωή μας δεν ήταν τώρα, ούτε θα υπάρξει ποτέ...
για αυτό λοιπόν...
-. όταν αποδεχόμαστε αυτό που υπάρχει τώρα, κάθε στιγμή είναι η καλύτερη στιγμή…”
-. τελικά υπάρχει μόνο ένα πρόβλημα: ο ίδιος ο νους, που είναι δεμένος με το χρόνο…
-. ο χρόνος δεν είναι καθόλου πολύτιμος, γιατί είναι μια ψευδαίσθηση. 
Αυτό που αντιλαμβάνεσαι ως πολύτιμο δεν είναι ο χρόνος, αλλά το μοναδικό σημείο που είναι εκτός χρόνου: το Τώρα. 
Αυτό είναι πράγματι πολύτιμο. 
Όσο περισσότερο εστιάζεις στο χρόνο -στο παρελθόν και στο μέλλον- τόσο περισσότερο χάνεις το Τώρα, το πιο πολύτιμο πράγμα που υπάρχει.”
 -. το Τώρα είσαι Εσύ.
Η δύναμη είναι στο Τώρα.
Η δύναμη είσαι Εσύ! ”
-. όταν εστιάζουμε όλη μας την προσοχή σ’ ένα μελλοντικό σημείο, όχι μόνο σταματάμε να ζούμε στην παρούσα στιγμή αλλά επιπλέον την αντιλαμβανόμαστε ως εμπόδιο”
-. οι αυριανοί λογαριασμοί δεν είναι το πρόβλημα και μπορεί να είναι μια "βασική αυταπάτη" που μετατρέπει μια "απλή κατάσταση, γεγονός ή συναίσθημα" σε αιτία πόνου και δυστυχίας.
-. η "αναμονή" είναι μια "κατάσταση του νου" από την οποία πρέπει να ξεφύγουμε
-. όσο δεν έχουμε πρόσβαση στη δύναμη του Τώρα, κάθε συναισθηματικός πόνος που βιώνουμε αφήνει πίσω του ένα “κατακάθι” πόνου που συνεχίζει να ζει μέσα μας. 
Ενώνεται με τον πόνο από το παρελθόν, που υπήρχε ήδη, και εγκαθίσταται στο νου και στο σώμα μας"
-. όλη η αρνητικότητα δημιουργείται από τη συσσώρευση ψυχολογικού χρόνου και την άρνηση του παρόντος.
Ανησυχία, 
άγχος, 
ένταση, 
αγωνία, όλα μορφές φόβου, δημιουργούνται από πολύ μέλλον και λίγο παρόν. 
Ενοχή, 
μνησικακία, 
θλίψη, 
στεναχώρια, πικρία και όλες οι μορφές μη-συγχώρεσης δημιουργούνται από πολύ παρελθόν και λίγο παρόν"
-. χώρος και σιωπή είναι οι δύο πλευρές του ίδιου πράγματος. 
Του ίδιου μη πράγματος. 
Είναι η εκδήλωση του εσωτερικού χώρου και της εσωτερικής σιωπής, που είναι η γαλήνη, η γαλήνη η άπειρη δημιουργική μήτρα της ύπαρξης"
-.πρέπει να έχουμε επίγνωση της παρούσας στιγμής του αντί να χάνουμε τον εαυτό μας στην ανησυχία και το άγχος για το παρελθόν ή το μέλλον
-.  μόνο η παρούσα στιγμή είναι πραγματική και μόνο η παρούσα στιγμή έχει σημασία και τόσο το παρελθόν μας όσο και το μέλλον μας δημιουργούνται από τις σκέψεις μας.
-. το εξωτερικό μας ταξίδι μπορεί να αποτελείται από εκατομμύρια βήματα, το εσωτερικό μας ταξίδι έχει μόνο ένα, το βήμα που κάνουμε αυτή τη στιγμή"
  συλλογή αποσπασμάτων και επιμέλεια κειμένου:ntina