Δευτέρα 13 Μαΐου 2024

Επειδή μου αρέσουν τα υπέροχα εδέσματα: μπατζίνα, μια απολαυστική πίτα

Η μπατζίνα είναι ζυμαρόπιτα, δηλαδή πίτα χωρίς φύλλο, της Θεσσαλίας και ιδιαίτερα της περιοχής της Καρδίτσας. 
Τα υλικά της είναι τόσο απλά όσο και η προέλευσή της.
Μια απλή πίτα στη Θεσσαλία γινόταν από αλεύρι, 
τυρί, 
γάλα, 
αυγά. 
Όταν προστέθηκε και κολοκύθι, δημιουργήθηκε η πίτα που λέμε μπατζίνα. 
Η λέξη μπατζίνα προέρχεται από τη λέξη μπάτζος που είναι ελληνικό λευκό, σκληρό αιγοπρόβειο τυρί, με προέλευση τη Δυτική Μακεδονία. 
Έχει λεπτή ζύμη, ψημένη στο φούρνο, με αποτέλεσμα να γίνεται τραγανή. 
Η παραδοσιακή μπατζίνα είναι αρκετά λεπτή, για δύο λόγους. 
Πρώτον για να ψηθεί γρήγορα και 
δεύτερον για να παραμένει τραγανή για πολλές ώρες ή και μέρες.
Για ένα ταψί μπατζίνα - τα υλικά είναι στο περίπου, ώστε να δώσουν έναν παχύρευστο χυλό!
500 gr κολοκυθάκια
200 gr φέτα
200gr καλαμποκάλευρο - ή όσο πάρει για να γίνει παχύρευστος χυλός!
60 ml ελαιόλαδο - 
100 ml φρέσκο γάλα
2 αβγά
2-3 φρέσκα κρεμμυδάκια ψιλοκομμένα
αρκετό άνηθο και μάραθο
αλάτι,
μαύρο πιπέρι,
τζίντζερ σε σκόνη και
κουρκούμι* - όλα τα μπαχαρικά μου σε ποσότητες που μου αρέσουν
* όλες οι συνταγές, εξελίσσονται και πάντα προσαρμόζονται στις εποχές και στους πολιτισμούς!
Τον κυριότερο όμως λόγο έχει η φαντασία και η αγάπη του κάθε ατόμου που μαγειρεύει, το οποίο προσθέτει πάντα τη δική του πινελιά!
Εκτέλεση
-. πλένω τα κολοκυθάκια μου και
τα τρίβω στην χοντρή πλευρά του τρίφτη, 
τα αλατίζω, 
τα βάζω σε σουρωτήρι και τα αφήνω να βγάλουν τα νερά τους όση ώρα εγώ ετοιμάζω τα υπόλοιπα υλικά για την μπατζίνα.
-. ψιλοκόβω τα φρέσκα κρεμμυδάκια,
τον άνηθο και τον μάραθο,
-. αν έχω ανθούς από τα κολοκυθάκια τους ψιλοκόβω και αυτούς
-. ρίχνω όλα τα ψιλοκομμένα μυρωδικά μου σε ένα μεγάλο μπολ, τα αφήνω στην άκρη.
-. σε ένα αναλόγου μεγέθους μπολ ρίχνω το ελαιόλαδο, 
το γάλα, 
τα αυγά και
όλα μου τα μπαχάρια
τα χτυπάω καλά με πιρούνι.
-. προσθέτω όλα μου τα ψιλοκομμένα μυρωδικά και ανακατεύω και
-. προσθέτω τα τριμμένα κολοκυθάκια, τα οποία έχουν ήδη στραγγίσει και ανακατεύω πολύ καλά!
στη συνέχεια
-. προσθέτω τμηματικά το καλαμποκάλευρο και ανακατεύω συνέχεια μέχρι να έχω ένα παχύρευστο μείγμα και
-. προσθέτω τη θρυμματισμένη μου φέτα ενώ συνεχίζω να ανακατεύω!
-. βουτυρώνω καλά τον πάτο του ταψιού, 
αδειάζω το μείγμα, 
το απλώνω και το ισιώνω με ένα κουτάλι που βουτάω στο λάδι ανά διαστήματα μέχρι να ισιώσω όλη την επιφάνεια της πίτας μου!
τελευταία πινελιά...
-. πασπαλίζω ελαφρά με λίγο καλαμποκάλευρο και ψήνω στους 180° για 20 με 25 λεπτά ή ανάλογα πάντα με την κουζίνα!
-. μόλις βγάλω το ταψί από τον φούρνο, αφήνω την μπατζίνα λίγο να σταθεί και την κόβω σε κομμάτια. 
Την τρώμε ζεστή,
χλιαρή αλλά και κρύα.
Άλλες φορές την συνοδεύω με κατσικίσιο γιαούρτη,
άλλες με σαλάτα εποχής!
tips:
-. το μυστικό για μια πετυχημένη μπατζίνα είναι να είναι λεπτή και τραγανή.
-. διαλέγω, λοιπόν, μεγάλο ταψί. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου