Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2020

Για τα κρύα βράδια – ρόφημα ζεστής σοκολάτας

συντάκτης:thalia
Ένα λαχταριστό και ζεστό ρόφημα σοκολάτας είναι ό,τι πρέπει για να χαλαρώσουμε , να ζεσταθούμε  και να αποζημιωθούμε ύστερα από μια κουραστική χειμωνιάτικη μέρα.
Και επειδή η σοκολάτα είναι ο «πρωταγωνιστής» αυτής μας της επιλογή δεν είναι καθόλου ήσσονος σημασίας η επιλογή της.
Προτιμάω συνήθως, την απλή τυπική σοκολάτα , αυτή με 70% περιεκτικότητα σε κακάο
Την μαύρη σοκολάτα μου «παντρεύω» με μια πολύ καλής ποιότητας σοκολάτα γάλακτος
Τις δυό σοκολάτες μου τις αφήνω να «λιώσουν» σε λίγο ζεστό γάλα και…σε λίγο η συνέχεια…
Λένε ότι η αναγκαιότητα είναι η μητέρα της εφευρετικότητας , και δεν υπάρχει τόπος όπου αυτή η ρήση να  είναι πιο αληθινό από ό, τι στην κουζίνα μας.
Ο αυτοσχεδιασμός και η εφευρετικότητα στην κουζίνα μας είναι παιχνίδι , είναι χαρά , είναι απόλαυση αλλά και τελειοποίηση – πολλές φορές και μέσα από αποτυχίες – μιας συνταγής
Τις περισσότερες φορές όταν φτιάχνω κάτι στην κουζίνα μου δεν έχω λίτρα , γραμμάρια ,μεζούρες.
Οι δοσολογίες μου είναι με «το μάτι» , με «τη μύτη» και με το «όσο πάρει»…
Πω , πω και πως να μεταδόσεις έτσι μιά συνταγή;
Θάρρος – θα βρω τον τρόπο… α , και εκεί που λέω «περίπου ένα φλιτζάνι του καφέ» μπορεί να είναι και λίγο περισσότερο!
Και αν είναι 40g και όχι 35 , ε , δεν πειράζει!
Αλήθεια ποια η διαφορά της σοκολάτας από την κουβερτούρα;
Η διαφορά τους έγκειται στην περιεκτικότητα τους σε λιπαρές ουσίες.
Η κουβερτούρα περιέχει μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε βούτυρο κακάο.
Αυτό την κάνει πιο ρευστή και διαχειρίσιμη, γι’ αυτό και κατάλληλη για την ζαχαροπλαστική.
Η συνταγή μου είναι για δυό – και θέλω:
500ml πλήρες γάλα
75g σοκολάτα με περιεκτικότητα 70% σε κακάο
35g την καλύτερη σοκολάτα γάλακτος που θα βρω
75ml κρέμα γάλακτος
κανέλα Κεϊλάνη σε σκόνη – περίπου 1/4 από το κουταλάκι του γλυκού
μια πρέζα αλάτι.
Και
Τεμαχίζω ή τρίβω τις δυό μου σοκολάτες.
Ζεσταίνω λίγο γάλα – περίπου ένα φλιτζάνι του καφέ –  σε μια μικρή κατσαρόλα,σε χαμηλή θερμοκρασία.
Ρίχνω μέσα τις τριμμένες μου σοκολάτες και ανακατεύω μέχρι να λιώσουν μέσα στο γάλα.
Στη συνέχεια προσθέτω το υπόλοιπο γάλα και την κρέμα γάλακτος.
Συνεχίζω να ζεσταίνω το ρόφημά μου μέχρι λίγο πριν το σημείο βρασμού και προσθέτω την κανέλα και το αλάτι.
Ανακατεύω γρήγορα και σερβίρω σε πορσελάνινα φλυτζάνια!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου