Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2018

Richard Charles Nicholas Branson, ποίος είναι ο διάσημος επιχειρηματίας και ιδρυτής της Virgin,

Richard BransonRichard Charles Nicholas Branson

Προσκολλημένο στο κεντρικό φτερό  ενός ειδικά διασκευασμένου αεροσκάφους, το διαστημόπλοιο SpaceShipTwo με δύο πιλότους και έξι επιβάτες θα απογειωθεί από τη διαστημική πύλη της Virgin Galactic στο Νέο Μεξικό.

Οταν φτάσει σε ύψος 15 χιλιομέτρων, όπως αναφέρει η Καθημερινή, θα αποχωριστεί το μητρικό αεροσκάφος, ο κινητήρας του θα πάρει μπρος και θα αναπτύξει ταχύτητα 4.000 χιλιομέτρων την ώρα.
Ο γαλάζιος ουρανός θα γίνει μαύρος όταν το σκάφος θα βγει από την ατμόσφαιρα.
Ο πιλότος θα σβήσει τις μηχανές και οι επιβάτες θα πλεύσουν για τέσσερα λεπτά χωρίς βαρύτητα στο Διάστημα, τραβώντας φωτογραφίες αιωρούμενοι μέσα στο αεροσκάφος.
Ύστερα τα φτερά του θα στραφούν προς τα πάνω και θα αφεθεί να πέφτει σαν φτερό πίσω στην ατμόσφαιρα.
Στα 15 χιλιόμετρα ύψος, τα φτερά θα επανέλθουν στην αρχική τους θέση, ο κινητήρας θα ανάψει ξανά και το διαστημόπλοιο θα προσγειωθεί στον αεροδιάδρομο από όπου ξεκίνησε.
Ο διαστημικός τουρισμός θα έχει ξεκινήσει.

Ή τουλάχιστον αυτό ήταν το σχέδιο που έχει βάλει μπρος εδώ και δέκα χρόνια ο Ρίτσαρντ Μπράνσον, ο εγκέφαλος πίσω από την αυτοκρατορία της Virgin, ο οποίος, όπως έχει πει, βρίσκει ενδιαφέρον στη ζωή θέτοντας φαινομενικά αδύνατους στόχους και προσπαθώντας να τους πετύχει.
Μέχρι το τραγικό δυστύχημα της τελευταίας ημέρας του Οκτωβρίου, όταν το SpaceShipTwo στη δοκιμαστική του πτήση συνετρίβη, με αποτέλεσμα το θάνατο του ενός πιλότου, τον σοβαρό τραυματισμό του δεύτερου και τη ματαίωση -για άλλη μία φορά- του διαστημικού ονείρου του Μπράνσον.

Περιπετειώδης, φιλόδοξος και ικανός
Ο Ρίτσαρντ Μπράνσον, στα 64 του, είναι ο πιο «ποπ» δισεκατομμυριούχος. Μοιάζει νεότερος, έχει εξαιρετικές σχέσεις με τα μίντια, καταπιάνεται με περιπετειώδη εγχειρήματα.
Δείχνει να αντιμετωπίζει τη ζωή όπως ένα ενθουσιώδες παιδί που ξαφνικά του δόθηκε η ευκαιρία να απολαύσει ό,τι ονειρεύτηκε.
Φυσικά, δεν είναι ακριβώς έτσι.
Μόνος του απέκτησε την τεράστια περιουσία του, που υπολογίζεται σήμερα στα 2,58 δισεκατομμύρια λίρες ,5ος πλουσιότερος άνθρωπος στη Βρετανία.
Από τα 16 άφησε το σχολείο, ξεκίνησε ένα περιοδικό για μαθητές, το πρώτο τεύχος του οποίου συγκέντρωσε 8.000 δολάρια διαφήμιση και κυκλοφόρησε σε 50.000 αντίτυπα (!), και έφτασε, μερικά χρόνια αργότερα, να διευθύνει έναν επιχειρηματικό κολοσσό, ο οποίος σήμερα περιλαμβάνει 200 εταιρείες σε περισσότερες από 30 χώρες,μεταξύ αυτών δισκογραφικές, αεροπορικές, τηλεπικοινωνίας, τράπεζες, ακόμη και σιδηροδρομικές γραμμές.
Ξεκινούσε πάντα επιχειρήσεις με αντικείμενο που εκείνον τον ενδιέφερε και μετά έβρισκε τον τρόπο να βγάλει χρήματα από αυτές.
Είναι ένας φιλόδοξος και ικανός επιχειρηματίας με περιπετειώδες πνεύμα.

Για του λόγου το αληθές, το 1985 προσπάθησε να περάσει τον Ατλαντικό με γιοτ.
Το 1987 τα κατάφερε με αερόστατο, ενώ 4 χρόνια αργότερα διέσχισε και τον Ειρηνικό.
Σκαρφαλώνει βουνά, κάνει kite-surfing, του αρέσει η δράση.
"Με μεγάλωσαν γονείς που δεν με άφηναν να δω τηλεόραση.
Σκαρφάλωνα στα δέντρα και έσωζα γάτες, αντί να παρακολουθώ άλλους να το κάνουν", έχει πει.
"Η ζωή μου είναι μια μακρά πανεπιστημιακή εκπαίδευση, θέλω να τα δω και να τα κάνω όλα".
Αναπόφευκτα ένα ταξίδι στο Διάστημα θα γινόταν το υπέρτατο όνειρό του.

Η αρχή της περιπέτειας
Θυμάται ακόμα να παρακολουθεί στα 19 του τον Αρμστρονγκ και τον Ολντριν να περπατούν στο φεγγάρι.
"Πίστευα πραγματικά ότι κάποια στιγμή θα το έκανα κι εγώ". 
Του δόθηκε η ευκαιρία στα τέλη της δεκαετίας του ’80, όταν ο Μιχαήλ Γκορμπατσώφ-Mikhail Gorbachev-πρότεινε στον Richard  Branson να γίνει ο πρώτος διαστημικός τουρίστας.
Το μόνο που χρειαζόταν ήταν 18 μήνες εκπαίδευση και... 50 εκατομμύρια δολάρια.
"Σκέφτηκα ότι οι άνθρωποι θα έβρισκαν προκλητικό να ξοδέψω τόσα χρήματα για να ταξιδέψω στο Διάστημα".
Αρνήθηκε.
Τον ενοχλούσε όμως πως ούτε η Αμερική ούτε η Ρωσία ενδιαφέρονταν να "βάλουν στο παιχνίδι" τους χιλιάδες ανθρώπους που θα ήθελαν να κάνουν ένα διαστημικό ταξίδι.
Κι έτσι άρχισε να τεστάρει την ιδέα.
"Αν μπορούσατε να πάτε στο Διάστημα με ασφάλεια και είχατε χρήματα για το εισιτήριο, θα το κάνατε;" ήταν η ερώτηση που έκανε σε όλους και το 95% απαντούσε ναι.

Το 1987, όταν προσπαθούσε να διασχίσει με αερόστατο τον Ατλαντικό, βρέθηκε για πρώτη φορά στην έρημο Μοχάβε και στα κεντρικά της Scaled Composites, της εταιρείας του εκκεντρικού Μπερτ Ρούταν-Burt Rutan, που έγινε γνωστός γιατί το 1986 είχε σχεδιάσει το πρώτο αεροσκάφος που θα έκανε το γύρο του κόσμου χωρίς στάση, το GlobalFlyer.
Ήταν η πρώτη τους γνωριμία.

Όταν το 2003 ένας πιλότος της Virgin πήγε στην έρημο Μοχάβε και συνειδητοποίησε ότι, εκτός από το GlobalFlyer, σχεδιάζουν και το SpaceShipOne, τηλεφώνησε στον στενό συνεργάτη του Μπράνσον, Γουίλ Γουάιτχορν, κι εκείνος αμέσως ειδοποίησε το αφεντικό του: "Ξέχνα το GlobalFlyer, αυτοί εκεί φτιάχνουν διαστημόπλοιο!. 
Λίγους μήνες αργότερα ο Richard  Branson δειπνούσε με τον Burt Rutan και τον Πολ Αλεν, συνιδρυτή της Microsoft που είχε επενδύσει 20 εκατομμύρια δολάρια στο πρότζεκτ και τους έπειθε να δώσουν τα δικαιώματα της τεχνολογίας στη Virgin.
"Παραδόξως, ήμασταν οι μόνοι που εκφράσαμε ενδιαφέρον".

Η λίστα με τους 700 εκλεκτούς
Το 2004 το SpaceShipOne έκανε το πρώτο του ταξίδι πέρα από τη Γραμμή Καρμάν, που ορίζεται στα 100 χιλιόμετρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και θεωρείται το σύνορο μεταξύ ατμόσφαιρας και Διαστήματος.
Στα φτερά του είχε το σήμα της Virgin.
Ηταν τότε που ο Richard  Branson ανακοίνωσε την πρόθεσή του να ξεκινήσει εμπορικές πτήσεις στο Διάστημα μόλις κατάφερνε να φτιάξει το απαραίτητο όχημα - που θα βασιζόταν στην τεχνολογία του SpaceShipOne.
Tα εισιτήρια θα κυκλοφορούσαν σύντομα, το ποσό έφτανε τα 200.000 δολάρια και θα έπρεπε να δοθεί ολόκληρο ως προκαταβολή.

Ο Στίβεν Ατένμπορο, ο πρώτος εργαζόμενος της Virgin Galactic, έφτιαξε την ιστοσελίδα με την αίτηση για τους ενδιαφερομένους.
"Αυτό που λέγαμε ήταν: δεν ξέρουμε πόσο θα διαρκέσει το πρότζεκτ, πότε θα είναι διαθέσιμη η υπηρεσία, δεν ξέρουμε καν αν θα σας επιτραπεί να ταξιδέψετε, γιατί ξέρουμε λίγα για τις προδιαγραφές βάρους, ύψους κ.λπ., αλλά, αν θέλετε να συμμετάσχετε, πρέπει να δώσετε 200.000 δολάρια... Περιμέναμε μεν πολλά “χτυπήματα”, αλλά δεν ελπίζαμε σε πολλές συμμετοχές".
Παρ’ όλα αυτά το σάιτ "έπεσε" από την επισκεψιμότητα και η εταιρεία άρχισε να λαμβάνει επιταγές από όλο τον κόσμο.
Μεταξύ των 700 τελικώς συμμετεχόντων βρέθηκαν και πολλά διάσημα ονόματα, όπως η Αντζελίνα Τζολί, ο Τομ Χανκς, ο Λεονάρντο ντι Κάπριο κ.ά.

Η πορεία, όμως, ήταν πιο δύσκολη από ό,τι ο πάντα αισιόδοξος Richard  Branson πίστευε ή ήθελε να παρουσιάζει.
Στην αρχή, ήταν το 2007 η χρονιά του πρώτου ταξιδιού.
Αντ’ αυτού συνέβη το πρώτο θανατηφόρο ατύχημα: τρεις μηχανικοί σκοτώθηκαν κατά τον έλεγχο μιας νέας βαλβίδας στη δεξαμενή των καυσίμων.
Ποτέ δεν βρέθηκε η αιτία της έκρηξης.

Η ημερομηνία που έδινε κάθε φορά ο Richard  Branson ως τελική για το πρώτο διαστημικό ταξίδι, στο οποίο μάλιστα -για να διασκεδάσει τους φόβους- δήλωνε ότι θα συμμετείχε και ο ίδιος με τα παιδιά του, έπαιρνε συνεχείς παρατάσεις. Μετά ήταν το 2009, το 2011, ύστερα η άνοιξη του 2013 και τελικά το τέλος του 2014.
Όπου η μοίρα επιφύλασσε ένα ακόμη τραγικό ατύχημα.

"Προαναγγελθέν" ατύχημα
Ηταν όμως η μοίρα;
Σύμφωνα με τον Τομ Μπάουερ, συγγραφέα του βιβλίου "Branson: πίσω από τη μάσκα, η ιστορία της Virgin Galactic", στον οποίο ο Richard  Branson έχει κάνει μήνυση για δυσφήμηση ,έχει απορριφθεί, τα πράγματα οδηγήθηκαν αναπόφευκτα εκεί.
Όπως λέει, οι ειδικοί που γνώριζαν το ακατέργαστο υποξείδιο του αζώτου το οποίο η Virgin Galactic χρησιμοποιούσε ως καύσιμο, είχαν προειδοποιήσει τον Richard  Branson ότι το εγχείρημα θα κατέληγε σε τραγωδία.
"Το συμβάν της Παρασκευής δεν ήταν ένα λυπηρό αλλά εντός προγράμματος ατύχημα για όσους πειραματίζονται στην αιχμή της επιστήμης.
Η Virgin Galactic ήταν καταδικασμένη από ένα ελαττωματικό σχέδιο".
Οπως λέει ο Μπάουερ, πριν από δύο μήνες ο επικεφαλής του προγράμματος στον τομέα της αεροδυναμικής, Τζιμ Τιγκ, παραιτήθηκε - και δεν ήταν ο πρώτος. Από το 2007 η Κάρολιν Κάμπελ, Βρετανίδα ειδικός στους κινητήρες πυραύλων, είχε καταθέσει υπομνήματα στη Virgin και στις αμερικανικές αρχές που αποδείκνυαν ότι το υποξείδιο του αζώτου συχνά εκρήγνυται από μόνο του. Αγνοήθηκε.
Η παραλλαγή που αντικατέστησε το καύσιμο φέτος περιείχε πάλι υποξείδιο του αζώτου και πλαστικό!
Η πτήση της περασμένης Παρασκευής ήταν η πρώτη με αυτό και ο Μπάουερ υποστηρίζει ότι το ατύχημα σχετίζεται με το καύσιμο.

Παρ’ όλα αυτά, η μέχρι στιγμής έρευνα κατατείνει στο ότι το αίτιο της συντριβής του διαστημόπλοιου βρίσκεται σε ένα από τα υπερσύγχρονα συστήματά του, που βοηθούσε το σκάφος να επιστρέψει στην ατμόσφαιρα, καθώς, όπως φαίνεται, τέθηκε σε λειτουργία νωρίτερα από ό,τι έπρεπε.
Οι εμπειρογνώμονες υποστηρίζουν ότι δεν έγινε έκρηξη, διότι βρήκαν ανέπαφες τις δεξαμενές καυσίμου.

Οπως και να ’χει, τώρα όλοι μιλούν για τεράστιο πισωγύρισμα στην πορεία προς το πρώτο εμπορικό διαστημικό ταξίδι, ενώ ήδη πολλοί από τους 700 κατόχους εισιτηρίων ζητούν τα χρήματά τους πίσω.
Αν και ο Richard  Branson εμφανίζεται αισιόδοξος, τίθενται σοβαρά ερωτήματα για το αν έχει τη δυνατότητα να επιστρέψει τα χρήματα αν του ζητηθούν, συνολικά 80 εκατομμύρια δολάρια, και ταυτόχρονα να συνεχίσει το πρότζεκτ. Το σίγουρο είναι ότι θα ακολουθήσει μια καμπάνια διαχείρισης της κρίσης - είναι άλλωστε εξαιρετικός σε αυτό.
Ο προσιτός του χαρακτήρας και οι εξαιρετικές του σχέσεις με τον Τύπο είναι ίσως και ο λόγος που ψηφίζεται ως ο πιο δημοφιλής Βρετανός επιχειρηματίας.
~~~~~~~~~~~~
πηγή του άρθρου:eirinika.gr δημοσιεύτηκε 10 Νοεμβρίου του 2014
photo:google.gr

kathimerini.gr

galatsinews:togalatsi.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου