Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2022

Γιατί μου αρέσουν και τα δημοτικά τραγούδια και γιατί δεν πρέπει να ξεχάσουμε τις αγκαλιές - Ο ήλιος βασιλεύει κι η μέρα σώνεται κι ο νους μου απ’ την αγάπη δεν συμμαζώνεται

Η Χάρις  Αλεξίου και η Τασία Βέρρα τραγουδούν μαζί το “Ο ήλιος βασιλεύει κι η μέρα σώνεται”  – εκείνο το μακρινό 2008 στην εκπομπή “Κοίτα τι έκανες”  της Σεμίνας Διγενή στον Alpha

Ο ήλιος βασιλεύει

Ο ήλιος βασιλεύει
κι η μέρα σώνεται
κι ο νους μου από τα σένα
δεν συμμαζώνεται

Ποιός σε φίλησε
και σε κοκκίνισε
το φεγγάρι κάνει βόλτα
στης αγάπης μου την πόρτα
το φεγγάρι κάνει κύκλο
στης αγάπης μου το κήπο

Έλα να φιληθούμε και φίλα με και συ
κι αν δεν το μαρτυρήσω μαρτύρα το εσύ
Έβγα να σε δω να παρηγορηθώ

Το φεγγάρι κάνει βόλτα
στης αγάπης μου την πόρτα
το φεγγάρι κάνει κύκλο
στης αγάπης μου το κήπο

Εσύ είσαι το σταφύλι
και εγώ το τσάμπουρο
φίλα με εσύ στα χείλη
και εγώ στο μάγουλο

Ποίος σε φίλησε
και σε κοκκίνισε
το φεγγάρι κάνει βόλτα
στης αγάπης μου την πόρτα
το φεγγάρι κάνει κύκλο
στης αγάπης μου το κήπο

Το πανέμορφο δημοτικό τραγούδι εκτός από τη Χαρούλα Αλεξίου  έχουν τραγουδήσει από τους νεότερους η Ελένη Τσαλιγοπούλου,από του παλαιότερους ο Αλέκος Κιτσάκης και
η Τασία Βέρρα

Όλες οι παραπάνω εκτελέσεις είναι τελείως διαφορετικές από το τραγούδι που έχει τραγουδήσει ο Χρόνης Αϊδονίδης
Ο Χρόνης Αϊδονίδης το ηχογραφήθηκε σε στούντιο, στις 27/01/1966.
Κυκλοφόρησε σε δίσκο extended play 45 στροφών (Fidelity 8054, 1966) σε επιμέλεια από τη Δόμνα Σαμίου –Δισκογραφία 45 στροφών.
Επανακυκλοφόρησε στη συλλογή Μουσικό οδοιπορικό 1959 – 1969 (Universal Music, 2008), που την έκδοσή της επιμελήθηκε ο Γιώργος Τσάμπρας.
Το τραγούδι του Χρόνη Αηδονίδη βασίζεται σε ντόπια μουσικά μοτίβα της Θράκης- https://www.youtube.com/watch?v=VzVTR3W6U1A&list=RDVzVTR3W6U1A&start_radio=1  και σε θρακιώτικα δίστιχα της ξενιτιάς:
Ο ήλιος βασιλεύει κι η μέρα σώνεται
και μένα το πουλί μου πού ξημερώνεται.
Μονάχο του στα ξένα πώς τα πορεύεται
κι εγώ το περιμένω κι αυτό δεν έρχεται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου